Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 4 de març de 2016, de l'Agència Valenciana del Turisme, per la qual es convoca la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria d'especialització turística en les dependències de l'Agència Valenciana del Turisme durant l'exercici 2016.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7737 de 09.03.2016
Número identificador:  2016/1641
Referència Base de Dades:  001765/2016
 



RESOLUCIÓ de 4 de març de 2016, de l'Agència Valenciana del Turisme, per la qual es convoca la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria d'especialització turística en les dependències de l'Agència Valenciana del Turisme durant l'exercici 2016. [2016/1641]

L'Agència Valenciana de Turisme, ens públic dependent de Presidència de la Generalitat, té entre els seus objectius i funcions, segons estableix el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell de la Generalitat, els de millorar «la formació i professionalitat del sector…», així com «fomentar la formació professional del sector… concedint beques i semblants o realitzant qualsevol altre tipus d'activitats, dirigides a aquest fi».

En conseqüència, en el marc de la política dirigida a la millora i especialització professional de joves titulats, l'Agència considera adequat, per a completar la seua formació, acostar-los al coneixement pràctic de l'Administració pública, accedint a la realització de pràctiques professionals en les seues dependències.

Per això, a l'empara del que estableix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, en l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desenvolupa el capítol II d'aquest decret, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, convoca la concessió de set beques de titulats superiors.

L'impuls de la competitivitat turística requereix, entre altres factors, disposar de titulats qualificats i amb prou nivell d'especialització tècnica, que compten amb capacitat per a donar resposta a les profundes i ràpides modificacions que tenen lloc en el sector turístic. Amb el propòsit de contribuir a l'especialització professional de titulats, l'Agència Valenciana del Turisme preveu, entre les seues actuacions, la convocatòria de beques que faciliten a joves titulats la possibilitat d'especialitzar-se i adquirir experiència en el sector turístic per mitjà de la seua participació en els programes d'actuació que desenvolupa.

La Xarxa Tourist Info de l'Agència Valenciana del Turisme assumeix entre els seus objectius acostar els serveis d'informació i promoció turística de la Comunitat Valenciana al ciutadà i al turista que visita la Comunitat Valenciana, en la recerca de l'excel·lència i la fidelització del turista; i donar suport a les empreses i professionals del turisme valencià en les seues accions de promoció, potenciar les relacions entre l'oferta i la demanda i millorar el coneixement del mercat. Per a dur a terme aquests objectius, es convoquen tres beques per a titulats superiors per a la realització de pràctiques professionals en matèria de serveis d'informació turística, coneixement de la demanda turística i atenció al client turístic, amb destinació en les oficines Tourist Info València (2) síties a la ciutat de València, i l'oficina Tourist Info Alacant (1), sítia a la ciutat d'Alacant.

La Xarxa de Centres de Turisme de l'Agència Valenciana de Turisme assumeix entre els seus objectius la posada en marxa d'un programa d'impuls i acceleració a empreses turístiques, la posada en marxa del Centre Internacional de la Dieta Mediterrània, el desenvolupament de nous projectes en col·laboració amb les universitats, consecució d'una titulació d'Expert en Turisme; així com la gestió de projectes relacionats amb fons europeus i la posada en marxa del Centre de Turisme d'Interior a Morella. Per a dur a terme aquests objectius, es convoquen tres beques per a titulats superiors per a la realització de pràctiques professionals en matèria de turisme i gestió i administració, amb destinacions en les dependències del Centre de Turisme de València (1) i del Centre de Turisme de Castelló (2).

El Servei d'Infraestructures Turístiques assumeix, entre els seus objectius, dotar d'infraestructura informàtica per a la realització de les distintes tasques de l'Agència Valenciana del Turisme. Per a donar suport a aquests objectius es convoca una beca (1) per a graduat o enginyer en Informàtica, per a la realització de pràctiques professionals per a activitats de microinformàtica i realització de projectes de l'Agència Valenciana del Turisme.

L'anterior actuació consta en la Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 2016 amb destinació a l'Agència Valenciana del Turisme, amb codi de la línia S000033, capítol IV, i denominació «Programa d'especialització turística en mercats turístics».

Les ajudes que es financen d'acord amb aquesta resolució no estan subjectes a la política de control d'ajudes de l'Estat perquè no tenen els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (TFUE), ja que no afecten la competència per raó de la qualitat del beneficiari i de l'objecte de l'ajuda.

En virtut d'això, i d'acord amb les funcions atribuïdes a l'Agència Valenciana del Turisme pel Decret 131/2014, d'1 d'agost, del Consell, pel qual es modifica el Decret 209/2004, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Agència Valenciana del Turisme, així com en aplicació del que disposa el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, resolc:





Primer

Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de set beques per a completar la formació de titulats universitaris, per mitjà de la realització de tres pràctiques professionals en les oficines Tourist Info València (2) i Tourist Info Alacant (1) de l'Agència Valenciana del Turisme, una altra en les dependències del Centre de Turisme de València (1), d'altres dos en les dependències del Centre de Turisme de Castelló (2) i una en les dependències de la Seu Central de l'Agència Valenciana del Turisme, durant l'exercici 2016.



Segon

Aprovar les bases que s'adjunten com a annex de la present resolució, les quals regiran la convocatòria esmentada.



Tercer

L'import global màxim destinat a la concessió de les beques que es convoquen per mitjà d'aquesta resolució serà de quaranta-nou mil quatre-cents noranta euros (49.490,00 €), els quals seran finançats a càrrec de la línia S000033, del capítol IV, del Pressupost de la Generalitat Valenciana 2016 (secció 05), amb destinació a l'Agència Valenciana del Turisme (entitat 22).

En cas de pròrroga, aquesta quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2017.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, dins del termini de dos mesos comptador des de l'endemà de la publicació i, potestativament, es podrà interposar un recurs de reposició davant del president de l'Agència Valenciana del Turisme, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, tot això de conformitat amb el que establixen els articles 107, 109, 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 4 de març de 2016.– El president de l'Agència Valenciana del Turisme: Francesc Colomer Sánchez





ANNEX

Bases de la convocatòria per a la concessió de set beques per a completar la formació de titulats universitaris, per mitjà de la realització de pràctiques professionals en les dependències de l'Agència Valenciana del Turisme



Base primera. Objecte

Les beques que es regulen en aquestes bases tenen per objecte completar i desenvolupar la formació acadèmica de joves titulats universitaris en Turisme, Gestió i Administració i Informàtica, en aquelles tasques relacionades amb la titulació esmentada que siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització.



Base segona. Nombre i organisme en què s'efectuaran les pràctiques

Es convoquen set beques distribuïdes en les classes següents:

Classe A: tres beques destinades a graduats en Turisme i amb adscripció a les oficines Tourist Info València (2) i Tourist Info Alacant (1).



Classe B: tres beques, amb adscripció a la Xarxa de Centres de Turisme. Una beca destinada a graduats en Turisme i amb adscripció en el CdT València (1), dos en Turisme, ADE o Gestió i Administració Pública (GAP), amb adscripció en el CdT Castelló (2).

Classe C: una beca destinada a graduat o enginyer en Informàtica, amb adscripció al Servei d'Infraestructures Turístiques en la seu central de l'Agència Valenciana del Turisme (1).



Base tercera. Requisits que han de tindre els sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria hauran de posseir els requisits que s'indiquen a continuació, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) No ser major de 35 anys.

b) Per a les beques classe A, estar en possessió del títol de graduat en Turisme (3), expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua finalització.

Per a les beques classe B, estar en possessió del títol de graduat en Turisme (1), graduat en Turisme, ADE o en Gestió i Administració Pública (GAP) (2).

Per a les beques classe C, estar en possessió del títol de graduat o llicenciat en informàtica (1).

Tots els títols han d'haver sigut expedits o homologats per les autoritats espanyoles corresponents i no han d'haver transcorregut més de cinc anys des de la seua finalització.

c) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

De conformitat amb el que estableix la disposició transitòria segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, el mencionat termini començarà a computar-se a partir de l'entrada en vigor de la norma esmentada (09.09.2009).

d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. No podran optar a aquestes beques els qui en el moment de publicar-se la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.



Base quarta. Durada de la beca i pròrroga

1. El període de durada de les beques serà de 7 mesos amb data inici d'1 de juny de 2016 fins a 31 de desembre de 2016.

La falta d'incorporació injustificada d'un becari o becària en la data indicada en la resolució de concessió s'interpretarà com a renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir la beca esmentada a la persona candidata que corresponga segons la llista de reserva per a substitucions.

2. El període de durada podrà prorrogar-se sense necessitat de nova convocatòria per un període màxim de set mesos addicionals, sempre que existisca la disponibilitat pressupostària corresponent i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle, quan es complisquen els condicionants exposats.



Base cinquena. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà de mil deu euros (1.010 €) bruts mensuals. Sobre l'import esmentat haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent en el període esmentat.

3. Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

4. Durant el període de vigència de la beca i a fi que la quantia de l'ajuda concedida no es veja indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments i altres activitats que, a consideració del tutor o tutora responsables de la formació, s'entenguen necessaris o convenients als propòsits d'aquella. En aquest cas, les despeses esmentades els seran rescabalades en els termes que, per al personal de la Generalitat i l'adscrit funcionalment al seu servei, estableix el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell de la Generalitat, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

L'aplicació de l'esmentada normativa es referirà únicament als conceptes i quanties que hagen de ser rescabalats, sense que això implique una modificació en la relació jurídica del becari amb l'Administració

5. L'import de les beques s'abonarà mensualment, després del certificat del cap de l'Àrea de Màrqueting i Comunicació Turística (becaris classe A, oficines Tourist Info), del cap de l'Àrea de Formació i Acceleració Empresarial (becaris classe B), i de l'adjunt al director/a de l'Agència (becaris classe C), on els becaris realitzen les seues pràctiques.



Base sisena. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

2. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via telemàtica, tal com establix l'article 2 de l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques. Per a això, hauran d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat www.sede.gva.es, https://sede.gva.es/es/web/sede_electronica/inicio apartat «Servicis Online» http://www.gva.es/es/inicio/servicios_linea/sel_buscador i a través de l'adreça d'internet:

http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_Proc=17990.

En la dita sol·licitud s'especificarà l'especialitat o classe de beca a què s'opta, es presentarà el currículum de forma completa segons models normalitzats. Completaran la sol·licitud i el currículum de forma íntegra segons els models normalitzats que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat o en l'adreça d'internet: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_Proc=17990, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada en el mateix.



En el cas de la presentació de més d'una sol·licitud per a una determinada classe de beca, únicament es tindrà en compte l'última presentada, i s'arxivaran les anteriors.

L'adreça de correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es.es, serveix per a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.

3. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades incloses en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, el qual queda a disposició de l'Agència Valenciana del Turisme per a la comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

Segons el que disposa l'article 71 bis de la Llei 30/1992, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, de la declaració responsable esmentada, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

4. Igualment, inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions (BOE 176, 25.07.2006).

5. Així mateix, el formulari conté una indicació del fet que les dades de caràcter personal hi contingudes podran ser incloses en un fitxer perquè puguen ser tractades pel titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències.



Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).



6. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a ciutadans emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica www.accv.es o del DNI electrònic.

7. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar aquest justificant de registre accedint a l'adreça https://tramita.gva.es/cdc/, apartat «Sol·licituds entregades».

Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. L'Agència Valenciana del Turisme garanteix que la data i hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada.

La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

8. La presentació de la sol·licitud per a optar a aquestes beques implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'aquesta convocatòria.

9. Si la sol·licitud presentada en termini no disposa dels requisits indicats en aquesta convocatòria o no s'aporta alguna documentació de l'exigida en aquella, es requerirà l'interessat perquè ho esmene en el termini màxim de 10 dies hàbils, i se li indicarà que si no ho fa es considerarà que desisteix de la seua sol·licitud. L'esmena esmentada es realitzarà també de forma electrònica, seleccionant el tràmit creat a l'efecte.



Base setena. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Per a l'examen de les sol·licituds de beca i elaboració de les oportunes propostes es constituiran tres comissions avaluadores que estaran formades per:

Beques classe A. Oficines Tourist Info:

– Un tècnic del Servei de Màrqueting en Línia, Comunicació i Informació de l'Agència Valenciana del Turisme.

– Un representant del Servei de Programació i Gestió Econòmica de l'Agència Valenciana del Turisme.

– La cap del Servei de Màrqueting en Línia, Comunicació i Informació de l'Agència Valenciana del Turisme o persona que es designe en la seua substitució, que actuarà com a secretària de la Comissió.

Beques classe B. Centres de Turisme:

– El cap de l'Àrea de Formació i Acceleració Empresarial de l'Agència Valenciana del Turisme o persona que es designe en la seua substitució, que actuarà com a president de la Comissió per a les beques classe B –centres de turisme–.

– Dos tècnics de l'Àrea de Formació i Acceleració Empresarial de l'Agència Valenciana del Turisme.

– Un representant del Servei de Programació i Gestió Econòmica de l'Agència Valenciana del Turisme.

– La cap de la Unitat d'Acceleració Empresarial de l'Agència Valenciana del Turisme o persona que es designe en la seua substitució, que actuarà com a secretària de la Comissió.

Beques classe C. Servei d'Infraestructures Turístiques:

– Un tècnic del Servei d'Infraestructures Turístiques de l'Agència Valenciana del Turisme.

– Un representant del Servei de Programació i Gestió Econòmica de l'Agència Valenciana del Turisme.

– La cap del Servei Infraestructures o persona que es designe en la seua substitució, que actuarà com a secretària de la Comissió.

2. Les comissions podran ser assessorades pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir a les sessions amb veu però sense vot.

3. Les comissions adaptaran el seu funcionament al que estableix la convocatòria i la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, pel que fa a la composició i el funcionament dels òrgans col·legiats, que prendran els acords per majoria simple, i estendrà actes de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

4. Les comissions avaluadores, en el marc de les tipologies de cada beca, es reuniran dins dels 15 dies següents a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds a fi de valorar els mèrits que es deduïsquen de la documentació aportada i procedirà a revisar els mèrits al·legats en aquesta, amb l'objecte de comprovar que s'adeqüen al que estableix la convocatòria, i publicarà, durant 10 dies, la llista provisional en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es i en la pàgina web www.turisme.gva.es, ordenada segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, per a la fase d'al·legacions. Sense perjuí que, als efectes d'examinar algun aspecte dels mèrits aportats en el currículum, cada comissió avaluadora podrà requerir als sol·licitants còpia de la documentació acreditativa d'aquests.



5. Els candidats i candidates, segons cada classe establida, que obtinguen la millor puntuació, seran convocats per a la realització d'una entrevista en què es valorarà l'adequació del perfil personal i professional dels candidats i candidates a les activitats a desenvolupar.



6. Finalitzat el procés de selecció, cada comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la llista de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva per cada classe de beques, constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'inclourà una llista dels aspirants les sol·licituds dels quals han sigut desestimades, amb indicació de les causes que han motivat la denegació.





Base huitena. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. En la convocatòria regulada per aquestes bases seran tinguts en compte els següents criteris de valoració amb la ponderació que s'estableix:

A) Expedient acadèmic. En aquest apartat la valoració màxima serà de 13 punts.

S'inclouen els aspectes següents de valoració:

1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada de l'expedient acadèmic, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació de 0-4 s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'estableixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial. No obstant això, es recomana aportar certificat on conste la nota mitjana ponderada entre 5 i 10 punts.

2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió. En aquest subapartat la puntuació màxima serà de 3 punts a raó de:

– Doctor: 2 punts.

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

– Altres diplomatures: 0,50 punts.

B) Coneixements de valencià:

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:



– Oral: 0,25 punts.

– Elemental: 0,50 punts.

– Mitjà: 0,75 punts.

– Superior: 1,00 punt.

La puntuació que es podrà obtindre en aquest apartat serà d'1 punt.



C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea:

Amb caràcter general, per a ambdues classes de beques, es valorarà amb 0,20 punts cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, fins a un màxim d'1 punt.

En la beques classe A, els nivells acreditats en els idiomes anglés i francés obtindran 0,40 punts per cada un, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, fins a un màxim de 2 punts.



Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat.



En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2, no es podrà computar també en aquest apartat.

D) Coneixements addicionals:

1) Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts. Es computarà 0,10 per cada mes complet treballat.

2) Cursos de formació directament relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:



a) De 200 o més hores, 3,00 punts.

b) De 100 o més hores, 2,00 punts.

c) De 75 o més hores, 1,50 punts.

d) De 50 o més hores, 1,00 punt.

e) De 25 o més hores, 0,50 punts.

f) De 15 o més hores, 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts. En cap cas es puntuaran en el present apartat els cursos de valencià i idiomes.

E) Prova/entrevista:

Tindrà una puntuació màxima de 6 punts i de la mateixa manera es valoraran els següents mèrits específics, depenent del tipus de beca a què s'opte:

Beques classe A: s'avaluaran, amb caràcter general, aspectes relacionats amb el perfil del contingut de la beca a exercir, com ara el coneixement dels recursos turístics de la Comunitat Valenciana, de l'oferta turística bàsica i complementària, sistemes de qualitat en serveis d'atenció i informació turística, coneixements de màrqueting en destinació, bases de dades turístiques de la Xarxa Tourist Info, sistemes de control estadístic.

Beques classe B: s'avaluaran, amb caràcter general, aspectes relacionats amb el perfil del contingut de la beca a exercir, com ara coneixements de màrqueting turístic, gestió de la informació, coneixements avançats d'ofimàtica, especialment estadística i bases de dades, gestió economicopressupostària i administrativa i coneixements de xarxes socials i internet i documentació comunitària.

Beques classe C: s'avaluaran, amb caràcter general, aspectes relacionats amb el perfil del contingut de la beca a exercir, com ara coneixement de ferramentes de desenvolupament de programari, bases de dades, sistemes, microinformàtica.

2. En cas d'empat es resoldrà, per aquest ordre, a favor de la persona que en el moment de presentació de sol·licituds haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes.



Base novena. Presentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives als interessats, junt amb la sol·licitud i el currículum presentats per via electrònica no s'ha d'adjuntar cap documentació.

2. Les persones sol·licitants que siguen seleccionades per a la fase de prova/entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el dit acte, sense perjuí que la comissió d'avaluació puga requerir l'esmentada documentació en qualsevol altre moment del procediment. Aquesta documentació, original i fotocòpia, és la següent:

a) Titulació acadèmica requerida en la convocatòria, homologada a Espanya.

b) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats en el currículum, així com l'informe de vida laboral.

c) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en l'apartat 2 de la base huitena d'aquesta convocatòria.

3. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració.

4. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que algun dels sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits.

En el cas que no foren acreditats en el termini de 10 dies, quedarà exclòs del procés, després de la indicació de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.

6. Els òrgans encarregats de l'ordenació i instrucció del procediment seran:

Beques classe A: Servei de Màrqueting en Línia, Comunicació i Informació de l'Àrea de Màrqueting i Comunicació Turística.

Beques classe B: Unitat d'Acceleració Empresarial de l'Àrea de Formació i Acceleració Empresarial.

Beques classe C: Servei d'Infraestructures Turístiques.

Els òrgans d'instrucció, d'ofici, acordaran totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

Base deu. Resolució i notificació

1. Vista la proposta motivada de resolució formulada per cada comissió avaluadora, el president de l'Agència Valenciana del Turisme dictarà la resolució de concessió que es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

La resolució contindrà la llista de persones beneficiàries, així com les borses de reserva constituïdes pels aspirants que no resulten adjudicataris de cada classe de beca, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix, s'inclourà una llista d'aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, amb indicació de les causes que n'hagen motivat la denegació.

2. La publicació d'aquesta resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59.6 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet www.gva.es i en les pàgines web www.turisme.gva.es.



3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu l'article 42 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

4 En el cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que estableix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera i d'Organització de la Generalitat.

5. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i en contra es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició davant del president de l'Agència Valenciana del Turisme, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, o recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. Tot això sense perjuí de la interposició, per part dels interessats, de qualsevol altre recurs que consideren pertinent.





Base onze. Drets i obligacions de la persona beneficiària

1. El becari haurà d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, General de Subvencions, pel qual autoritza expressament l'Administració per a la seua obtenció directa en subscriure el model de sol·licitud.



2. La persona beneficiària de la beca està obligada a incorporar-se al departament que se li indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi, i guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga, així com a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei General de Subvencions com en la convocatòria.



3. La persona beneficiària està obligada a acceptar la concessió de la beca i renunciar a qualsevol altra beca coetània que es gaudisca.

4. Per mitjà de l'acceptació de les bases de la convocatòria, els becaris cedeixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les beques, així com la memòria final, si és el cas, a l'entitat concedent de la beca, que es reserva el dret de la seua publicació i utilització.

5. Finalitzat el termini de duració de la beca, i amb l'informe favorable del tutor o tutora, s'expedirà el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària.

6. Durant el període de gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la manera que organitze el tutor o tutora de l'òrgan que exerceix la tutela.

7. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió o, si és el cas, l'obtenció després de la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o privades, podran donar lloc a la modificació de la resolució de concessió o minoració de la subvenció concedida.



Base dotze. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de l'Agència Valenciana del Turisme en relació amb les beques concedides d'acord amb estes bases:

a) Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per al normal exercici de l'activitat objecte d'aquesta beca.

b) Designar un tutor o tutora que coordinarà i orientarà les activitats que han de realitzar els becaris, assignar les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzar el seguiment i suport necessari, amb la resolució dels dubtes que puguen sorgir, i avaluar-ne l'aprofitament.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària, després de la finalització del termini de la beca i després d'informe favorable del tutor o tutora.



Base tretze. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

1. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca siga personal de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que escaiga, d'acord amb la normativa vigent en matèria de funció pública.

Si és un empleat o una empleada de l'Agència Valenciana del Turisme, quedarà en la situació administrativa que siga procedent, d'acord amb el que disposa el II Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica valenciana.

2. Quan el beneficiari no mantinga cap relació amb l'Agència Valenciana del Turisme, la concessió i aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb el departament o entitat que l'atorgue.

3. Les beques objecte de la present convocatòria són incompatibles amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament.





Base catorze. Facultats d'interpretació i incidències

1. El president de l'Agència Valenciana del Turisme resoldrà tant els dubtes com els conflictes que pogueren plantejar els becaris i les becàries en l'exercici de la seua funció, o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques amb audiència prèvia de l'interessat.

2. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquella i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

3. En cas de produir-se cap renúncia a la beca concedida, el president de l'Agència Valenciana del Turisme cobrirà les vacants que pogueren produir-se amb la borsa de reserva que resulte del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'ordre establit en aquesta.



4. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos de baixa per malaltia es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.



Base quinze. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Procedirà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en la base tretze.



3. En la tramitació dels procediments es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.

Mapa web