Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 28 de febrer de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció i el nomenament d'assessors i assessores de formació de centres de formació, innovació i recursos educatius



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7993 de 06.03.2017
Número identificador:  2017/1717
Referència Base de Dades:  002055/2017
 



RESOLUCIÓ de 28 de febrer de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció i el nomenament d'assessors i assessores de formació de centres de formació, innovació i recursos educatius (CEFIRE) de la Comunitat Valenciana. [2017/1717]

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, estableix, en l'article 2.2, que els poders públics prestaran una atenció prioritària al conjunt de factors que afavoreixen la qualitat de l'ensenyament i, en especial, la qualificació i la formació del professorat, el seu treball en equip, la dotació de recursos educatius, la investigació, l'experimentació i la renovació educativa. Així mateix, l'article 102 de la llei esmentada estableix orientacions sobre la formació permanent del professorat.



El Decret 231/1997, de 2 de setembre, del Govern Valencià, pel qual es regula la creació, l'estructura i el funcionament dels centres de formació, innovació i recursos educatius CEFIRE de la Comunitat Valenciana estableix, en l'article 7.2, que els assessors de formació seran funcionaris de carrera dels cossos docents no universitaris al servei de la Generalitat Valenciana. Així mateix, estableix que la convocatòria dels llocs d'assessoria de formació serà pública, d'acord amb els principis d'igualtat, mèrit i capacitat.

L'Ordre 64/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es desenvolupa l'esmentat Decret 231/1997, modifica l'estructura de la xarxa dels centres de formació del professorat per a adaptar-la a les necessitats del sistema educatiu i descentralitza la detecció de necessitats i les propostes formatives. D'aquesta manera s'estableixen unes funcions acords al nou model que requereix un perfil d'assessoria adequat.

La Resolució de 5 d'agost de 2016, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, crea els centres de formació, innovació i recursos educatius (CEFIRE) tant els generals d'Elx, Gandia i Sagunt com els específics d'Educació Inclusiva, Educació Infantil, Plurilingüisme, Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic, Àmbit Humanístic i Social i Àmbit Artisticoexpressiu.

Per tot això i en virtut de les competències que m'atribueix el Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat i el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, vista la proposta de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, de data 7 de febrer de 2017, resolc:





Primer. Objecte

Convocar un concurs de mèrits, d'acord amb les especificacions que s'estableixen en aquesta resolució, per a la provisió de llocs de treball en els CEFIRE, en l'àmbit territorial de gestió de la Generalitat, entre funcionaris i funcionàries dels cossos docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana, d'acord amb les bases següents:





Primera. Normativa aplicable

Aquest procediment es regirà per l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, així com per la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Segona. Funcions i perfil de les assessories

1. Les funcions a desenvolupar per les assessories queden establides en l'article 6 de l'Ordre 64/2012, de 26 d'octubre.

Pel que fa al perfil, els candidats i candidates hauran de reunir:



a) Coneixement del sistema educatiu no universitari, de la xarxa de formació del professorat i de l'estructura de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, així com dels seus respectius marcs normatius.

b) Tindre un coneixement expert de les metodologies i didàctiques específiques de la seua àrea de treball.

c) Capacitat de planificació i dinamització enteses com a ferramentes que facilite la participació activa de tots els agents implicats en el procés educatiu.

d) Capacitat de treball en equip.

e) Capacitat per a motivar al professorat en la investigació educativa sobre la seua pràctica docent.

f) Capacitat de construir coneixement a partir de la reflexió sobre la pràctica educativa, a través de la negociació i l'acompanyament, i transmetre-ho als professionals docents.

g) Habilitat per a desenvolupar les seues funcions tant de forma presencial com semipresencial o a distància, i participarà de forma directa en la realització dels cursos presencials, semipresencials i en línia, en la preparació de materials, realització de ponències i tutorització.

h) Disponibilitat per a desplaçar-se en l'exercici de les seues funcions.

2. La definició del perfil no implica que les tasques d'assessorament es limiten al seu àmbit de coneixement o a l'etapa per la qual accedeix. La complementarietat i coordinació en el desenvolupament dels plans anuals d'actuació exigeix que les assessories puguen exercir les seues funcions atenent els docents de qualsevol etapa educativa no universitària i en qualsevol aspecte metodològic i d'organització que plantegen els centres educatius.



Tercera. Sol·licitud i requisits

1. Per a participar en el procés de selecció les persones sol·licitants hauran d'emplenar la sol·licitud de participació, el model de la qual es troba en l'annex I.

2. Els participants podran optar a les vacants de dos grups diferents d'assessories/àmbits d'entre els quals figuren en l'annex II, podran sol·licitar un màxim de cinc vacants entre les oferides.

Per a realitzar la petició de vacants s'utilitzaran els codis de CEFIRE que figuren en aquest annex II.

Es considerarà com a ordre de prioritat l'ordre en què figuren en la sol·licitud. No seran considerades les peticions que no es corresponguen amb alguna de les places oferides que figuren en l'annex II.

3. Podran participar en la convocatòria els funcionaris públics docents que reunisquen els requisits següents:

a) Estar en situació d'actiu.

b) Tindre una antiguitat de, com a mínim, cinc anys complets com a funcionari de carrera en els cossos docents no universitaris.

c) Tindre una experiència de docència directa de cinc cursos, com a mínim, en els cossos o etapes educatives pròpies de l'assessoria a què s'opta. Almenys dos dels cursos d'experiència de docència directa hauran d'estar compresos entre els cursos 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015 o 2015-2016.

d) Estar en possessió del Certificat de Capacitació Lingüística en Valencià i/o del Diploma de Mestre de Valencià, segons el que estableix l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià, i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitàries a la Comunitat Valenciana.



e) Complir els requisits específics establits per a les assessories sol·licitades, que figuren en l'annex II.

4. Tots els requisits de participació, així com els mèrits assenyalats en l'annex III d'aquesta resolució que s'al·leguen s'han de tindre complits o reconeguts en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Quarta. Presentació de sol·licituds i documentació que l'acompanya

1. La sol·licitud (annex I), el full d'autobaremació (annex IV) i la declaració d'acceptació horària i cessió de drets (annex V), s'hauran d'omplir per via telemàtica, utilitzant els formularis disponibles en la web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en l'apartat Educació i Investigació/Personal/Personal docent/Formació del Professorat.

2. Una vegada omplida la sol·licitud, el full d'autobaremació i la declaració hauran de ser impreses per a la seua posterior tramitació.

3. Les persones participants hauran de presentar, per cada un dels grups d'assessories/àmbit sol·licitats, un projecte d'actuació amb les característiques següents:

a) El tipus de lletra serà Times New Roman, o semblant, a 12 punts, amb interlineat 1,5 i una extensió màxima de 15 pàgines, i s'hi inclourà tant la portada com qualsevol altre element que forme part del document.

b) El projecte no contindrà cap marca referida a la identitat personal, ni en els textos i imatges que ho componguen ni en les possibles metadades. La identificació del projecte es realitzarà per mitjà del número de sol·licitud obtingut en el procés telemàtic.

4. El contingut del projecte versarà sobre:

– Consideracions generals sobre la formació del professorat i bases teòriques que la fonamenten.

– Plantejament dels objectius a desenvolupar per l'assessoria, així com membre d'un equip de treball.

– Proposta d'estratègies per a fomentar la investigació i la innovació en els centres educatius per part del professorat i el seu seguiment.



– La inclusió de l'avaluació dins del procés de formació permanent del professorat, incloent-hi l'exposició de mesures amb què avaluar la incidència de la formació del professorat en la millora de la pràctica docent i els seus resultats.

5. En el procés de petició telemàtica, per cada projecte d'actuació elaborat s'adjuntarà un arxiu amb format pdf el nom del qual correspondrà a número_de_sol·licitud_Grup_Assessoria.pdf.

6. Els impresos resultants de la sol·licitud telemàtica (sol·licitud, full d'autobaremació i declaració), la documentació complementària que acredite els mèrits al·legats i el projecte, inclòs en un sobre tancat en l'exterior del qual només podrà figurar el número de sol·licitud obtingut en el procés telemàtic, seran presentats conjuntament en el Registre General de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en els registres de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport o en les oficines a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas de participar per més d'un grup d'assessories/àmbit, es presentarà cada projecte en un sobre separat, cada un d'aquests estarà identificat amb el número de sol·licitud. L'incompliment d'aquestes condicions es considerarà causa d'exclusió immediata del procediment.



7. La documentació de la formació inscrita en el registre de formació permanent del professorat serà substituïda d'ofici per un extracte de la formació expedit pel Servei de Formació del Professorat.



Cinquena. Termini de presentació

1. El termini de presentació de sol·licituds i documentació serà de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. No es consideraran sol·licituds o mèrits presentats fora de termini, ni els mèrits al·legats que s'hagen obtingut una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies.



Sisena. Procés de selecció

1. Una vegada revisat el compliment dels requisits de les persones participants en el procés de selecció, s'iniciaran les tres fases següents:



a) Fase 1: mèrits (fins a un màxim de 20 punts).

Només es valoraran els mèrits degudament acreditats conforme s'estableix en l'annex III, perfeccionats amb anterioritat a la data de finalització del terme de presentació de sol·licituds.

Passaran a la següent fase les persones participants que obtinguen una puntuació igual o superior a 10 punts o que hagen obtingut una puntuació igual o superior a 6 punts en la suma dels apartats 2 i 3 del barem.



La comissió tècnica de selecció, prevista en la base huitena, una vegada ordenades les persones candidates per puntuació, publicarà el llistat provisional d'aquelles que accedisquen a la fase 2.

Les persones participants disposaran de 5 dies naturals per a presentar les al·legacions que consideren a la comissió tècnica de selecció, a partir de l'endemà de la publicació dels llistats.

Transcorregut el termini d'al·legacions i una vegada resoltes, la comissió tècnica de selecció publicarà el llistat definitiu de les persones que accedisquen en la fase 2.

Els llistats es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) Fase 2: projecte d'actuació (fins a un màxim de 20 punts)

El projecte haurà d'abordar els aspectes relacionats en el punt 4 de la base quarta.

Els projectes es valoraran segons el que estableix la base huitena punt 3.b.

Passaran a la següent fase les persones participants que obtinguen una puntuació igual o superior a 10 punts.

La comissió tècnica de selecció, una vegada ordenades les persones candidates per puntuació, publicarà el llistat provisional amb les puntuacions obtingudes en la fase 1, 2 i suma de les dues.

Les persones participants disposaran de cinc dies naturals per a presentar les al·legacions que consideren a la comissió tècnica de selecció, a partir de l'endemà de la publicació dels llistats.

Transcorregut el termini d'al·legacions i una vegada resoltes, la comissió tècnica de selecció publicarà el llistat definitiu de persones que hagen superat les fases 1 i 2.

Les persones participants que hagen superat les fases 1 i 2 en dos grups d'assessories/àmbits, hauran d'optar per un dels grups, i comunicaran a la comissió tècnica de selecció el grup d'assessories/àmbit pel qual participaren en la tercera fase. Aquesta comunicació es realitzarà conforme establisca la comissió tècnica de selecció i que publicarà juntament amb el llistat de persones que superen la fase 2.

Els llistats es publicaran en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

c) Fase 3: defensa del projecte d'actuació presentat (fins a un màxim de 20 punts)

A aquesta fase es convocarà per cada una de les assessories i CEFIRE al triple del nombre de places convocades per a la corresponent assessoria i CEFIRE. Seran convocades les persones participants que, havent superat les fases 1 i 2, hagen obtingut major puntuació en la suma de les fases 1 i 2. En cas d'empat, prevaldrà la major puntuació de la fase 2; si encara així roman l'empat, es convocarà totes les persones participants que es troben en aquesta situació d'empat.

La comissió tècnica de selecció publicarà, en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, el llistat de les persones que hauran de participar en aquesta fase, amb indicació del lloc, la data i l'hora de la convocatòria per a la defensa del projecte.

En el cas que algun candidat siga convocat a la fase 3 per a optar a diferents vacants en un mateix grup d'assessories/àmbit, realitzarà una única defensa del projecte. La puntuació obtinguda en aquesta defensa serà tinguda en compte per a totes les places a què opte.

La defensa del projecte, davant de les preguntes de la comissió, tindrà caràcter d'acte públic. La comissió tècnica de selecció plantejarà qüestions sobre el projecte, la seua viabilitat i sobre qualsevol aspecte que els membres de la comissió consideren necessari aclarir, així com per a determinar les competències professionals relacionades amb les assessories de formació del professorat en general i amb el perfil de l'assessoria a què opta en particular.

Les entrevistes es valoraran segons el que estableix la base huitena punt 3.b.

Per a la superació de la fase 3 serà necessari obtindre una puntuació mínima de 10 punts.

La puntuació final serà la suma de les qualificacions obtingudes en les tres fases. En cas d'empat, aquest es resoldrà atenent la major puntuació obtinguda en la fase 3, en cas que continue aquest empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en la fase 2. En cas de persistir l'empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en el punt 1 del barem; si persistira encara així aquest empat, es dirimirà segons la major puntuació en el punt 2 del barem i així successivament.



Setena. Resolució de la convocatòria

1. Finalitzada la fase 3, la comissió tècnica de selecció publicarà els llistats provisionals de les persones participants en la tercera fase, amb la puntuació final obtinguda, resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en tot el procés. Contra aquest llistat, que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es podrà interposar, davant d'aquesta comissió tècnica de selecció, i en el termini de cinc dies naturals, comptats a partir de l'endemà de ser publicat, les al·legacions que s'estimen oportunes.

2. Llistes definitives. Una vegada resoltes les al·legacions presentades, la comissió tècnica de selecció elevarà la seua proposta al secretari autonòmic d'Educació i Investigació, que dictarà una resolució que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huitena. Comissió tècnica de selecció i comissions assessores

1. La valoració de cada una de les fases que consta el concurs serà realitzada per una comissió única, nomenada per la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i constituïda pels membres següents:



a) La subdirectora general de Personal Docent, que actuarà com a presidenta, o persona en qui delegue.

b) El subdirector general d'Innovació i Qualitat Educativa, o persona en qui delegue.

c) La subdirectora general d'Universitats, o persona en qui delegue.



d) La subdirectora general d'Ordenació Acadèmica, o persona en qui delegue.

e) El cap de la Inspecció General, o persona en qui delegue.

f) Una persona representant de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, designada per la directora general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial.

g) El cap del Servei de Formació del Professorat.

h) Un/a cap de secció del Servei de Formació del Professorat, designat o designada pel secretari autonòmic d'Educació i Investigació, que actuarà com a secretari o secretària del tribunal, amb veu i vot.

2. Per cada membre de la comissió, es nomenarà un altre suplent que podrà actuar de forma indistinta.

3. Seran funcions de la comissió tècnica de selecció:

a) Determinar els participants que superen la fase 1, atenent els criteris establits en aquesta resolució.

b) Establir els criteris de valoració de les fases 2 i 3, i dur a terme la realització d'aquestes.

c) Resoldre les incidències que pogueren sorgir en el procés de la convocatòria.

d) Remetre, al secretari autonòmic d'Educació i Investigació, la proposta de comissió de serveis dels candidats seleccionats, així com la seua adscripció al corresponent lloc de treball.

4. La comissió tècnica de selecció comptarà amb el suport d'una comissió assessora de baremació per a la realització de la fase 1.

La comissió tècnica de selecció podrà delegar en comissions assessores, per àrees de coneixement o territorials, amb la finalitat de fer l'estudi previ de la fase 2.

5. La Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació establirà les accions oportunes per a habilitar a la comissió tècnica de selecció, així com a les possibles comissions assessores.

6. La composició de la comissió tècnica de selecció i de les possibles comissions assessores que es puguen constituir es publicaran en el lloc web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació establides en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

7. A les reunions de la comissió tècnica de selecció podrà assistir un representant de cada un dels sindicats presents en la Mesa Sectorial d'Educació, amb veu, però sense vot.



Novena. Adjudicació de vacants

1. L'acceptació d'alguna de les vacants objecte d'aquesta convocatòria suposarà la disponibilitat i la competència professional per a l'exercici d'aquesta per part de la persona que accepta, per un període mínim d'un curs acadèmic (curs 2017/2018), que podrà ser prorrogada durant el curs 2018-2019, prèvia avaluació positiva de la funció assessora realitzada pel Servei de Formació del Professorat sempre que no es modifiquen o suprimisquen els llocs convocats.

2. Al finalitzar el curs 2018-2019, les vacants que figuren en la columna 4 Anys de l'annex II, es podran prorrogar anualment fins un total de dos cursos més, prèvia avaluació positiva de la funció assessora realitzada pel Servei de Formació del Professorat sempre que no es modifiquen o suprimisquen els llocs convocats.

3. Els llocs convocats s'assignaran a les persones que hagen superat el procés. Les vacants s'assignaran segons l'ordre de prioritat especificat en la instància de participació, sempre que no haja sigut assignat aquest lloc a un altre candidat/a participant amb puntuació final superior. En aquells CEFIRE que per a un mateix àmbit s'ofereixen places prorrogables dos cursos escolars, columna 2 anys annex II, i prorrogables quatre cursos escolars, columna 4 anys annex II, s'adjudicaran en primer lloc les corresponents als quatre cursos.





Deu. Renúncies

Una vegada formulada la proposta de nomenament, no s'admetrà la renúncia a la plaça assignada. La valoració de les situacions excepcionals que es pogueren produir correspondrà a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació.



Onze. Formació inicial dels participants seleccionats

Els participants seleccionats per a ocupar una plaça d'assessoria de CEFIRE realitzaran, durant el mes de juliol de 2017, la formació inicial obligatòria que a aquest efecte dissenye el Servei de Formació del Professorat.



Dotze. Avaluació anual de la funció de les assessories

1. L'avaluació de la funció de les assessories es realitzarà de forma objectiva en relació a l'exercici de les funcions recollides en l'Ordre 64/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació i el desenvolupament específic del mateix perfil.

2. El Servei de Formació del Professorat, establirà els indicadors per mitjà dels quals seran valorades les funcions realitzades; entre ells figuraran el nombre d'hores en cursos impartits per l'assessor com a ponent, així com el nombre de cursos coordinats per cada assessor i el nombre de participacions, en l'elaboració coordinada entre els diferents CEFIRE de materials i preparació de cursos de formació. El Servei de Formació del Professorat demanarà la informació necessària per a realitzar propostes de millora per a l'exercici dels llocs corresponents a aquesta convocatòria, així com per a determinar la continuïtat o no de les persones que els ocupen.



Tretze. Absència de candidatures. Noves vacants

Les places que no hagen sigut cobertes per absència de candidatures o perquè les persones aspirants no hagen superat la puntuació mínima exigida, seran convocades en el procés de selecció següent, i podran ser adjudicades per mitjà de comissió de serveis o adscripció provisional fins a la convocatòria del procés següent.



Catorze. Retirada de documents

1. Passats dos mesos des de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana que estableix els aspirants seleccionats, s'obrirà un termini de trenta dies perquè les persones que van participar en aquest procés puguen retirar la documentació original, que estarà depositada en el Servei de Formació del Professorat.

2. La documentació no retirada, així com els protocols escrits i anotacions de les defenses dels projectes es conservaran, almenys, durant els quatre mesos següents a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució que estableix els aspirants seleccionats. En els supòsits de revisió, es conservaran fins que haja transcorregut el termini fixat en aquesta o es resolga el procediment contenciós administratiu.



Segon. Delegació

Es delega en el secretari autonòmic d'Educació i Investigació la facultat de resoldre aquesta convocatòria i se li autoritza perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per a l'execució d'aquesta resolució.



Tercer. Producció d'efectes

Aquesta resolució tindrà efectes l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els article 112.1, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del conseller d'Educació, Investigació Cultura i Esport en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de ser publicada, o, directament, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de ser publicada.





València, 28 de febrer de 2017.– El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport: Vicent Marzà Ibáñez.

Mapa web