Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Rotglà i Corberà. Licitació del concurs per a la selecció de l'urbanitzador del programa d'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 del pla general d'ordenació urbana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7011 de 25.04.2013
Número identificador:  2013/3610
Referència Base de Dades:  003960/2013
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Contractació administrativa, Plans d'Urbanisme
    Descriptors:
      Temàtics: contracte d'obres, pla d'urbanisme, administració local
      Descriptors toponímics: Rotglà i Corberà



Licitació del concurs per a la selecció de l'urbanitzador del programa d'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 del pla general d'ordenació urbana. [2013/3610]

El Ple de l'Ajuntament, en la sessió de data 21 de març de 2013, ha adoptat l'acord següent:



Primer. Acordar la gestió indirecta de l'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 (UE-2) del sòl urbà del pla general.



Segon. Aprovar les bases particulars de programació corresponents a la UE-2.



Tercer. Ordenar la publicació del corresponent anunci de concurs per a la selecció de l'agent urbanitzador, que s'inserirà tal com establix l'article 132.2 de la Llei Urbanística Valenciana al tauler d'anuncis municipal, en el Diari Oficial de la Unió Europea i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Quart. Ordenar la publicació de l'anunci de concurs i de les bases particulars de programació en la web municipal, <www.rotglaicorbera.es>, en compliment i als efectes del que disposa l'Orde de 26 d'abril de 2007, de la Conselleria de Territori i Habitatge (DOCV 30.05.2007).





Contra l'acord a què es fa referència, que posa fi a la via administrativa, podran interposar-se els recursos següents:

- Recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte administratiu, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (en la redacció que en fa la Llei 4/1999, de 14 de gener).

- Recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, davant de l'òrgan jurisdiccional que corresponga, d'acord amb el que disposa l'article 46 i següents de la Llei Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, de 13 de juliol de 1998, i els articles 74, 91 i disposició transitòria segona, apartat 2, de la Llei Orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del Poder Judicial.

- Recurs de revisió, quan concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 118 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en els terminis assenyalats en l'esmentat article, davant de l'òrgan que va dictar l'acte.

Així com qualsevol altre recurs que es considere oportú.



Anunci de licitació

Programa d'actuació integrada

Unitat d'execució número 2 del sòl urbà



Apartat 1. Poder adjudicador

I.1) Nom, adreces i punts de contacte

(I) Nom oficial: Ajuntament de Rotglà i Corberà (València).

(II) Adreça postal: carretera de Madrid, 62.

(III) Localitat: Rotglà i Corberà.

(IV) Codi postal: 46816.

(V) País: Espanya.

(VI) Unitat administrativa de l'entitat local responsable de la tramitació del programa d'actuació integrada, com a punt de contacte: Secretaria de l'Ajuntament.

(VII) Telèfon de contacte: 962 254 002.

(VIII) Fax de contacte: 962 928 027.

(IX) Adreça de correu electrònic de contacte: <rotglaicorbera.secretario@cv.gva.es>.

Adreces d'Internet: <www.rotglaicorbera.es>.

Apartat de documents, secció de programes.

Pot obtindre's més informació en:

Vegeu els punts de contacte mencionats més amunt.

Les bases generals de programació es van publicar en el Butlletí Oficial de la Província de València número 214, de 8 de setembre de 2006, i les bases particulars reguladores del programa d'actuació integrada s'annexen a continuació, i es publiquen al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la web municipal, i poden obtindre's en:



Vegeu els punts de contacte mencionats més amunt.

Les ofertes o sol·licituds de participació han d'enviar-se a:

Vegeu els punts de contacte mencionats més amunt.

I.2) Tipus de poder adjudicador i principal(s) activitat(s)

Institució local.



Apartat II. Objecte del contracte

II.1) Descripció.

II.1.1) Denominació del contracte establida pel poder adjudicador:



Programa d'actuació integrada UE-2 del pla general d'ordenació urbana (PGOU).

II.1.2) Tipus de contracte i emplaçament de les obres, lloc d'entrega o d'execució:

- Obres.

- Emplaçament principal de les obres: unitat d'execució número 2 del PGOU.

II.1.3) L'anunci es referix a:

Un contracte públic.

II.1.4) Breu descripció del contracte o adquisició:

Programa d'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 del sòl urbà del PGOU.

II.1.5) Classificació CPV: 71410000.

II.1.6) Contracte cobert per l'acord sobre contractació pública (ACP):

Sí.

II.1.7) Divisió en lots.

No.

II.1.8) S'acceptaran variants?

No.

II.2) Quantitat o extensió del contracte.

II.2.1) Extensió o quantitat total del contracte: 1.596.062,60 €.

II.2.2) Opcions:

No.

II.3) Duració del contracte o termini d'execució:

Termini estimat en les bases particulars de programació per al desenrotllament del programa d'actuació integrada:

1. Fase administrativa prèvia.

- Un mes, comptat des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de l'aprovació del programa, per a presentar davant de l'Ajuntament els textos refosos dels documents integrants de l'alternativa tècnica, amb les modificacions o correccions imposades en l'acord d'aprovació.



- Dos mesos, comptats des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de la resolució per la qual es declare que els esmentats textos refosos s'ajusten a les exigències de l'acord d'aprovació, per a acreditar documentalment davant de l'Ajuntament la pràctica de les notificacions als propietaris de l'aprovació del programa i del seu dret a optar per modificar la modalitat de retribució prevista en este programa.



- Dos mesos, comptats des de la finalització del termini d'opció per la modalitat de retribució, per a sotmetre a informació pública el projecte de reparcel·lació.

- Dos mesos, comptats des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de les modificacions o correccions a introduir en el projecte de reparcel·lació inicialment formulat, per a la presentació del text refós del projecte de reparcel·lació ajustat a les exigències dels informes emesos.

2. Fase d'execució material de les obres d'urbanització.

Les obres d'urbanització de la UE-2 hauran d'iniciar-se dins del mes següent a l'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació. A este efecte se subscriurà la corresponent acta de replantejament, i conclourà en el termini màxim de 12 mesos des del seu inici. La finalització s'acreditarà per mitjà del certificat final d'obres expedit pel seu director facultatiu.

3. Sol·licitud de les llicències d'edificació dels solars resultants.

L'urbanitzador haurà de sol·licitar llicència per a l'edificació dels solars de la seua propietat en el termini màxim de sis mesos des de la recepció de les obres d'urbanització. La resta de propietaris haurà de fer-ho en el termini màxim de 12 mesos des de l'esmentada data.

L'incompliment, per causa imputable a l'urbanitzador dels terminis i, si és el cas, de les pròrrogues que puguen concedir-se, que en cap cas podran excedir el 50 per cent dels terminis compromesos, comportaran l'aplicació de les penalitats establides en la base general de programació, article 21.



Apartat III. Informació de caràcter jurídic, econòmic, financer i tècnic

III.1) Condicions relatives al contracte.

III.1.1) Depòsits i garanties exigits:

Totes les proposicions dels interessats per a participar en el concurs del present programa d'actuació integrada hauran de prestar una garantia provisional equivalent al 2 per cent del pressupost estimat de les càrregues d'urbanització, en els termes i condicions exigits en la normativa que siga aplicable.

L'import de la garantia definitiva serà del 10 per cent de les càrregues d'urbanització del programa (CU) fixades en l'acord d'aprovació i adjudicació d'este programa.

La garantia definitiva, a constituir en la forma i als efectes previstos en la legislació de contractes, s'ingressarà en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa.

III.1.2) Principals condicions de finançament i de pagament i/o referència a les disposicions que les regulen:

No se'n preveuen.

III.1.3) Forma jurídica que haurà d'adoptar l'agrupació d'operadors econòmics adjudicatària del contracte:

No és procedent.

III.1.4) Altres condicions particulars a què està subjecta l'execució del contracte:

Vegeu les bases generals i particulars de programació del programa d'actuació integrada.

III.2) Condicions de participació.

III.2.1) Situació personal dels operadors econòmics, inclosos els requisits relatius a la inscripció en un registre professional o mercantil:



Articles 5 i 6 de les bases generals de programació.

III.2.2) Capacitat econòmica i financera:

Articles 5 i 6 de les bases generals de programació.

III.2.3) Capacitat tècnica:

Articles 5 i 6 de les bases generals de programació.



Apartat IV. Procediment

IV.1) Tipus de procediment.

IV.1.1 Tipus de procediment:

Obert.

IV.2) Criteris d'adjudicació.

IV.2.1) Criteris d'adjudicació:

Atés que l'àmbit a programar ja compta amb ordenació detallada i l'ús característic, la puntuació de l'alternativa tècnica representarà en el present programa d'actuació integrada un 50 per cent de la valoració (50 punts sobre 100 possibles), mentre que la proposició juridicoeconòmica representarà un altre 50 per cent d'esta puntuació (50 punts sobre 100 possibles).

1. Criteris d'adjudicació relatius a l'alternativa tècnica.

A) La connexió adequada de les obres d'urbanització en el seu entorn.

Puntuació: de 0 a 15,00 punts.

Document susceptible de valoració: projecte d'urbanització.

B) La qualitat tècnica de les solucions i dels materials proposats per a la urbanització.

Puntuació: de 0 a 15,00 punts.

Document susceptible de valoració: projecte d'urbanització.

C) Mitjans per al control de cada una de les prestacions que constituïxen l'objecte del programa.

Puntuació: de 0 a 7,50 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

D) Termini d'execució del programa d'actuació integrada.

Puntuació: de 0 a 5,50 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

E) Nombre, disseny, ubicació i qualitat dels habitatges sotmesos a algun règim de protecció que es comprometa a promoure l'urbanitzador.

Puntuació: de 0 a 2,50 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

F) La inversió en programes de restauració paisatgística o d'imatge urbana dins de l'àmbit del programa, com a objectius complementaris d'este programa, d'acord amb les directrius establides en els articles 30 a 35 de la Llei 4/2004, de 30 de juny, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori i Protecció del Paisatge.

Puntuació: de 0 a 2,50 punts.

Document susceptible de valoració: projecte d'urbanització.

Repartiment:

Es puntuarà de 0 a 2,50 punts l'execució de treballs de restauració de la muralla i el seu entorn situada vora el límit est de l'actuació.



G) Compromís d'edificació simultània a la urbanització dels solars resultants de l'actuació per damunt d'un mínim legalment exigible.



Puntuació: de 0 a 1,00 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

H) Compromisos addicionals assumits voluntàriament i a càrrec seu per l'urbanitzador, no referits a la qualitat de les obres.

Puntuació: de 0 a 1,00 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

La puntuació mínima que haurà de superar en el seu conjunt l'alternativa tècnica perquè puga ser valorada la corresponent proposició juridicoeconòmica que la desenrotlle és de 20 punts (40 per cent de la puntuació total de l'alternativa tècnica).

2. Criteris d'adjudicació relatius a la proposició juridicoeconòmica.

A) El menor import de les càrregues d'urbanització integrants del tipus de licitació, expressat en euros per metre quadrat d'edificabilitat.



Puntuació: de 0 a 17,50 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

B) La major proporció de terrenys propis o d'associats que hagen de quedar afectes amb garantia real inscrita en el registre de la propietat al compliment de les obligacions especials d'edificació derivades de l'aprovació del programa.

Puntuació: de 0 a 17,50 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

C) La valoració dels terrenys als efectes de fixar el coeficient de canvi per al pagament en espècie i la menor proporció de solars o aprofitament que hagen de ser posats a disposició de l'urbanitzador per reparcel·lació forçosa com a retribució a compte de tercers amb els quals no tinga contracte suficient.

Puntuació: de 0 a 10 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

D) Compromisos financers per a l'execució de les obligacions complementàries assumides a càrrec seu per l'urbanitzador.

Puntuació: de 0 a 5,00 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

La puntuació mínima que haurà de superar en el seu conjunt la proposició juridicoeconòmica per a poder ser tinguda en compte és de 15,00 punts (30 per cent de la puntuació total de la proposició juridicoeconòmica).

IV.2.2) Es realitzarà una subhasta electrònica?

No.

IV.3) Informació administrativa.

IV.3.1) Número de referència que el poder adjudicador assigna a l'expedient:

125/2012.

IV.3.2) Publicacions anteriors referents al mateix contracte:

No cap.

IV.3.3) Condicions per a l'obtenció de les bases generals i particulars de programació:

Podran consultar-se al tauler municipal d'anuncis, obtindre's en la web municipal i sol·licitar-se en la Secretaria de l'Ajuntament.

IV.3.4) Termini de recepció d'ofertes i sol·licituds de participació:



Els qui desitgen prendre part en la licitació hauran de presentar en idioma castellà i/o valencià, en el Registre General de l'Ajuntament de Rotglà i Corberà, siti a l'edifici Assecador de Tabacs, nau A, carretera de Madrid, 62, en el termini que conclourà el 12 de juliol de 2013, en horari de 09.30 a 14.00 hores, les seues proposicions (base particular de programació octava).

IV.3.5) Llengua o llengües en què pot redactar-se l'oferta o sol·licitud de participació: ES (espanyol) o VAL (valencià).

IV.3.6) Termini durant el qual el licitador estarà obligat a mantindre la seua oferta:

L'anunci del concurs del programa d'actuació integrada va ser enviat al Diari Oficial de la Unió Europea el 22 de març de 2013, a les 12.48 hores.

Número: No_Doc_Ext: 2013-040664.__





Bases particulars del programa per al desenrotllament de l'actuació integrada del sector UE-2 del sòl urbà del Pla General d'Ordenació Urbana de Rotglà i Corberà (València)



Les presents bases particulars regulen les normes per les quals es regirà el concurs de selecció i adjudicació del programa per al desenrotllament d'actuació integrada del sector UE-2 del sòl urbà del Pla General d'Ordenació Urbana del Municipi de Rotglà i Corberà (València).





Índex

Primera. Objecte de les bases particulars de programació.

Segona. Naturalesa i règim jurídic aplicable al contracte per al desplegament i execució del programa.

Tercera. Àmbit a programar.

Quarta. Ordenació urbanística vigent. Admissibilitat de variants.

Quinta. Directrius i estratègies a observar en l'ordenació que es propose. Objectius del programa d'actuació integrada.

Sexta. Prescripcions tècniques mínimes del projecte d'urbanització.

Sèptima. Solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles als concursants.

Octava. Documentació a presentar, model de proposició i termini i lloc per a la seua presentació.

Novena. Criteris d'adjudicació.

- Criteris d'adjudicació relatius a l'alternativa tècnica.

- Criteris d'adjudicació relatius a la proposició juridicoeconòmica.



Deu. Adjudicació del programa.

Onze. Règim de garanties.

Dotze. Formalització del contracte per al desplegament i execució del programa per al desenrotllament de l'actuació integrada.

Tretze. Calendari de terminis de desplegament i execució del programa.

Catorze. Règim jurídic, interpretació i dret supletori.

Annexos





ANNEX I

Full resum de les dades econòmiques rellevants



Primera. Objecte de les bases particulars de programació

Per mitjà de les presents bases particulars de programació redactades a l'empara del que establixen els articles 131.2 de la Llei 16/2005, de 31 de desembre, de la Generalitat Valenciana, Urbanística Valenciana, i 286 del Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, es regulen les condicions de caràcter tècnic, jurídic, econòmic i administratiu, per a l'adjudicació de la condició d'urbanitzador i posterior desplegament i execució, per mitjà de gestió indirecta, del programa d'actuació integrada del sector UE-2 del sòl urbà del Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) de Rotglà i Corberà, PGOU aprovat definitivament el 26 de març de 2008, i pel que fa al no expressament previst en les bases particulars s'ajustarà a les bases generals de programació aprovades per acord plenari de l'Ajuntament de Rotglà i Corberà adoptat en sessió de data 11 de juliol de 2006 (BOP 214, 08.09.2006).





Segona. Naturalesa i règim jurídic aplicable al contracte per al desplegament i execució del programa

La naturalesa de la relació contractual que lliga l'adjudicatari del programa amb l'Ajuntament és la de contracte administratiu especial i, en conseqüència, el contracte per al desplegament i execució del programa d'actuació integrada es regirà preferentment per les disposicions contingudes en la normativa urbanística valenciana, actualment en la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, Urbanística Valenciana (d'ara en avant LUV), i el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, aprovat pel Decret 67/2006, de 12 de maig, del Consell (d'ara en avant ROGTU), modificat pel Decret 36/2007, de 13 d'abril, així com per les clàusules contingudes en les bases generals de programació i en estes bases particulars que s'aproven.

Supletòriament, seran aplicables les disposicions contingudes en la legislació de contractes de les administracions públiques: Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i el Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, derogat parcialment pel Reial Decret Legislatiu 3/2011; així com en les normes de dret comunitari i la resta de disposicions reguladores de la contractació administrativa de les entitats locals que siguen aplicables.





Tercera. Àmbit a programar

L'àmbit de l'actuació se circumscriu a la unitat d'execució número 2 del sòl urbà.

De conformitat amb el que establix l'article 286.1.a del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, queda descartada l'opció de presentar alternatives tècniques que suposen una ampliació de l'àmbit territorial a programar. Als efectes assenyalats en este apartat, no es consideraran variants, per la qual cosa seran admissibles, en tot cas, les modificacions de l'àmbit territorial que suposen mers retocs o ajustos de detall en algun punt perimetral de l'actuació o de les seues connexions viàries, o quan el terreny afegit, per la seua escassa dimensió, no siga tècnicament susceptible de programació autònoma, sense que en cap cas les dites variacions en el seu conjunt suposen una diferència superior al 10 per cent del total de la superfície proposada i sempre que no afectara ordenació estructural, entenent-se per tal la que s'arreplega en l'article 36 de la LUV i segons ha quedat determinada en el PGOU.



Atesa la superfície de l'àmbit a programar, no és exigible l'informe del Consell del Territori i el Paisatge previst en l'article 136.4 de la LUV.

Podran introduir-se lleugeres modificacions en la superfície del sector com a resultat dels alçaments topogràfics a realitzar, inclús en la reparcel·lació una vegada aprovat el programa, si bé estos retocs no podran introduir-se per a incloure o excloure parcel·les cadastrals dins de la unitat d'execució.



Quarta. Ordenació urbanística vigent. Admissibilitat de variants

L'ordenació urbanística és l'arreplegada en el Pla General de Rotglà i Corberà, aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme el 26 de març de 2008, i no s'admeten variants respecte de l'ordenació estructural establida en l'esmentat document.

Les fitxes de planejament i gestió del sector són d'acord amb les previstes en el pla general, en el qual es delimiten els àmbits homogenis dins del terme municipal les característiques principals dels quals es definixen en l'article 59.1, no sent-ne admissible l'alteració de les directrius d'evolució urbana i d'ocupació del territori ni l'ordenació estructural establides en l'ordenació vigent.

Respecte a l'ordenació detallada representada en el pla general, no podrà ser variada; cas de demanar introduir nous viaris a proposta de l'urbanitzador o propietaris dels terrenys, estos no es podran comptabilitzar en els costos d'execució d'estos nous vials com a càrregues d'urbanització.

Quinta. Directrius i estratègies a observar en l'ordenació que es propose. Objectius del programa d'actuació integrada

El programa d'actuació integrada haurà de contindre les previsions necessàries per a satisfer tots els objectius mínims i imprescindibles de la programació a què es referix l'article 124.1 de la LUV, així com aquelles altres necessitats i objectius establits en el planejament vigent, i en particular els següents:

1. Garantir la urbanització global del sector, unitat d'execució número 2 del sòl urbà (superfície: 29.688,00 m²), en condicions tècniques adequades, de conformitat amb els estàndards de qualitat exigits per l'Ajuntament, assegurant-ne la connexió de les infraestructures amb el seu entorn urbà consolidat.

En este sentit, l'àmbit que es proposa, amb les obres complementàries que es consideren necessàries per a completar la urbanització, ha de resoldre les connexions amb el seu entorn, i acabar la urbanització de la zona.

2. L'obtenció gratuïta per l'Ajuntament de Rotglà i Corberà dels sòls de dotació pública de l'àmbit de l'actuació.

3. Gestionar i executar el derrocament de totes les edificacions incompatibles amb el planejament, tenint en compte, si és el cas, el seu nivell de protecció i destí urbanístic, i indemnitzar els seus propietaris.

4. Gestionar i executar les investigacions arqueològiques preceptives i totes les obligacions que en matèria d'arqueologia i patrimoni cultural pogueren, si és el cas, requerir-se.

De conformitat amb l'article 308 del ROGTU, tenen la consideració de gastos variables aquells derivats de les actuacions i treballs necessaris per a l'elaboració dels informes arqueològics exigibles, així com els corresponents a l'execució de les mesures que procedisca adoptar derivades dels dits informes.

5. De conformitat amb el que establix l'article 16.1.b del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 26 de juny, Text Refós de la Llei del Sòl, i Decret Llei 1/2008, de 27 de juny, del Consell, de mesures urgents per al foment de l'habitatge i el sòl, la cessió gratuïta a l'Ajuntament de l'excedent d'aprofitament, lliure de càrregues d'urbanització, quantificat en el 5 per cent de l'aprofitament tipus del sector.



Ja ha quedat exposat que no s'admeten variacions respecte de l'àmbit (excepte qüestions d'ajust), ni tampoc de l'ordenació estructural prevista en el planejament general definitivament aprovat.



No obstant això, en les propostes a formular pels concursants haurà de fer-se al·lusió a aquells objectius que es perseguixen amb l'actuació i, en concret, els relatius a la incidència de l'actuació en el desenrotllament del municipi, així com també en la qualitat de vida dels ciutadans sota criteris de sostenibilitat (millorant la qualitat de l'ordenació urbanística, l'entorn urbà, la integració del transport públic, la utilització dels equipaments públics, etc.).



Sexta. Prescripcions tècniques mínimes del projecte d'urbanització

Hauran de respectar-se, amb caràcter mínim, en la redacció del projecte de les obres d'urbanització, les establides en el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, i el Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, derogat parcialment pel Reial Decret Legislatiu 3/2011.



Així mateix, i en el no regulat en les presents bases particulars, el projecte d'urbanització s'ajustarà al que disposa l'article 348 del ROGTU (en relació amb l'article 153 de la LUV) sobre la subjecció d'este a les determinacions del planejament que desenrotlle, així com al que disposa l'article 349 del ROGTU (en relació amb l'article 157 de la LUV) respecte a les obres incloses en el projecte d'urbanització. Finalment, quant a la documentació del projecte d'urbanització caldrà ajustar-se al que disposa l'article 350 del ROGTU (en relació amb l'article 156 de la LUV) sobre la documentació integrant d'este projecte.





Projecte d'urbanització

En la memòria es descriurà i es justificarà l'àmbit de l'actuació integrada, i així mateix s'inclourà la justificació del compliment de les condicions d'integració de l'actuació amb el seu entorn.

Quan el pressupost de les obres d'urbanització siga igual o superior a 350.000,00 euros o quantia que fixe en cada moment la legislació de contractes de les administracions públiques per al contracte d'obres, el projecte d'urbanització haurà d'indicar la classificació que s'exigirà a l'empresari constructor, sense perjuí de la seua definitiva fixació per l'Ajuntament amb motiu de l'aprovació dels plecs per a la selecció d'este. A estos efectes, s'entendrà per pressupost de les obres d'urbanització el pressupost de licitació (PL), que haurà d'incloure el cost de les obres d'urbanització de la unitat o unitats d'execució objecte de programació, obres de connexió i integració territorial i cost de conservació de les obres d'urbanització des de la seua finalització fins a la seua recepció per l'Ajuntament.

El pressupost haurà de desglossar-se en les partides relacionades en l'article 303.1 del ROGTU, indicant per a cada una d'estes partides els seus corresponents mesuraments, preus unitaris i preus descompostos, i es fixarà expressament el pressupost d'execució material de les obres d'urbanització (PEM).

El projecte d'urbanització es redactarà amb el contingut mínim exigit en la normativa urbanística valenciana, incloent-hi en tot cas els mesuraments parcials i el detall de les unitats d'obra, excloent-ne el quadro de preus unitaris, el quadro de preus descompostos, el pressupost d'execució material (PEM) i el pressupost de licitació (PL), determinacions estes a incloure en la proposició juridicoeconòmica com un dels continguts propis de la proposició economicofinancera, en els termes previst en la base particular octava (sobre P).



El pressupost de licitació serà el resultat d'aplicar sobre el pressupost d'execució material els gastos generals (com a màxim, el 13 per cent del PEM) i el benefici industrial de l'empresari constructor (com a màxim, el 6 per cent del PEM), més l'impost sobre el valor afegit.



A més de la documentació relacionada en l'article 350 del ROGTU i disposicions concordants de la normativa urbanística valenciana, el projecte d'urbanització contindrà els annexos següents:

- Condicions geogràfiques i institucionals dels terrenys ordenats: resumirà el contingut de la memòria informativa de l'instrument de planejament que incorpore l'ordenació detallada de l'àmbit de programació, farà especial èmfasi en els distints usos presents en el sòl, vegetació, edificacions i infraestructures existents en l'àmbit de programació i el seu entorn immediat, i definirà les seues característiques i la possible incidència de les zones de domini públic, servitud i afecció derivades de la normativa sectorial reguladora de les diferents classes de domini públic supramunicipal.

- Ordenació que es desenrotlla: inclourà, si és el cas, les corresponents fitxes de planejament i de gestió, així com la documentació del planejament vigent que desenrotlla, determinarà la planta viària de l'àmbit de programació i del seu entorn immediat, que tindrà una extensió suficient per a definir el traçat de totes les xarxes de servicis i de comunicació viària precises per a garantir la connexió de la xarxa interna de la unitat d'execució amb la urbanització existent i justificar la integració en el seu entorn. Es justificarà la reserva d'aparcament tant en parcel·la pública com privada, i es regularan els accessos a cada parcel·la, a fi d'evitar que l'accés rodat a les parcel·les resultants es realitze a través de vies de vianants o espais lliures.

- Alçament topogràfic específic, subscrit per tècnic competent, en el qual es definiran les característiques de l'espai físic sobre el qual es desenrotlla l'actuació i els seus elements més significatius. En el projecte es representarà l'alçament topogràfic a escala 1:1.000 o superior, amb les cotes de rasant en l'àmbit de programació i el seu entorn, i hi inclourà el traçat de cada un dels servicis fins a la seua connexió amb la xarxa existent.

- Programa de treballs: inclourà el programa previst per a l'execució de l'obra urbanitzadora des del seu inici fins a la seua finalització, amb desglossament mensual referit a l'execució parcial de cada un dels capítols, de conformitat amb el termini proposat per a la seua execució.

- Programa de control de qualitat: desenrotllarà el programa de les proves a realitzar per a controlar la qualitat d'execució de les distintes unitats d'obra. El seu desglossament s'efectuarà de manera coherent amb el programa de treballs, i determinarà el cost mensual per este concepte i la definició de les proves a realitzar desagregades per capítols, tot distingint si són assajos previs, de control de materials, d'execució o de recepció.

- Estudi d'identificació de sòls: els distints tipus de sòl s'identificaran, catalogaran i representaran sobre l'alçament topogràfic en funció dels usos previstos en el projecte d'urbanització, i distingirà entre terra vegetal, farciments i sòls urbanitzats (en este últim cas s'identificarà el tipus de ferm, la seua composició i estat de conservació). S'indicarà la seua aptitud per a integrar-se en les unitats d'obra definides en el projecte i els tractaments que calguen durant l'execució de les obres, en prioritzarà la reutilització sempre que siga possible, justificarà el tractament a realitzar i definirà la qualitat del producte obtingut i els assajos que fan falta per al seu control.

- Càlculs justificatius de les xarxes de distribució de servicis públics: de cada una d'estes xarxes es presentarà el corresponent annex de càlcul, i es justificarà la solució adoptada i el seu dimensionament. Es determinarà la legislació aplicable en cada cas.

- Inventari preliminar de construccions, plantacions i instal·lacions la demolició, destrucció o eradicació dels qual exigisca la urbanització, que haurà d'estar previst en el projecte d'urbanització el procés de demolició, així com en l'estudi de seguretat i salut.

- Estimació preliminar i general dels gastos d'urbanització variables: identificarà aquells l'import dels quals, encara que es repercutisca als propietaris, no es puga determinar per la concurrència d'ofertes, i hi inclourà com a mínim, l'import econòmic de les indemnitzacions derivades dels conceptes inclosos en l'anterior inventari preliminar o de qualssevol altres igualment indemnitzables i dels altres gastos variables a què es referix l'article 308 del ROGTU.

- Estudi de seguretat i salut que haurà de preveure la tanca i senyalització exterior de tot el sector mentre dure l'execució de la urbanització.

- Annex que preveja les desviacions i obres provisionals necessàries durant l'execució de les obres.

El projecte d'urbanització de l'espai lliure, a l'entorn de la muralla, haurà de ser sotmés a autorització per part de la Conselleria de Cultura (Patrimoni Cultural).

Una vegada finalitzada l'execució de les obres d'urbanització i rebudes estes obres per l'Administració, l'urbanitzador haurà de presentar un projecte d'urbanització refós que incorpore l'obra pública realment executada, referida a la cartografia bàsica municipal, i justificarà suficientment totes les modificacions introduïdes respecte del document inicialment aprovat, en suport paper i en el mateix suport informàtic exigit per a la documentació tècnica de l'alternativa tècnica.



Com a qualitats mínimes al projecte s'arrepleguen les següents:



Sanejament

Es resoldrà amb conduccions de PVC rígid corrugat, i es podrà utilitzar les conduccions de formigó en massa o armat per a seccions superiors o iguals a 600 mm.

S'executaran pous de registre amb distància entre correlatius no superior a 50 metres lineals.

Tots els pous hauran d'estar proveïts de patés de material no corrosiu per a poder accedir al seu interior amb marc i tapa articulada, amb tancament clic elàstic, de fosa, pas lliure de diàmetre 55 cm, càrrega de ruptura 40 tm.

Les connexions particulars projectades hauran de connectar-se sempre les xarxes generals en pou, i es prohibix expressament la connexió directa a col·lectors sense registre.

Es prohibix expressament ubicar línies de sanejament que circulen longitudinalment per davall de les voreres.

Es disposarà una connexió de sanejament per cada propietari i superfície de parcel·la de 300 metres quadrats adjudicada en residencial i una per parcel·la adjudicada en industrial, i els propietaris hauran de costejar les restants que sol·liciten, fora de càrregues d'urbanització i per avançat a la seua execució a l'urbanitzador aplicant els preus que s'arrepleguen en la plica juridicoeconòmica, de la qual cosa haurà de quedar constància per escrit davant d'este consistori. La sol·licitud de noves connexions es realitzarà amb antelació suficient a l'execució de la partida del projecte que la integre perquè siga d'execució simultània a unitats semblants, i no serà d'obligada aplicació els preus de la plica en cas contrari.

Abans de l'execució de la present partida en les obres d'urbanització s'haurà de consultar amb els propietaris perquè estos manifesten on desitgen les connexions, i se'ls donarà el termini mínim d'un mes per a contestar. La consulta realitzada i el seu resultat hauran de documentar-se a l'Ajuntament.

Quedarà restringida la nova obertura de paviments de vials o de vianants per a l'execució de noves connexions de sanejament o pluvials una vegada rebudes les obres d'urbanització.

Esta restricció s'alçarà puntualment per a les sol·licituds individuals que es presenten a l'Ajuntament, amb la constitució prèvia d'un aval per l'import que en cada cas fixe la corporació per a garantir les reposicions de paviment i la correcta execució dels treballs.



Pluvials

S'executaran amb materials, característiques de conduccions i pous idèntics als de la instal·lació de sanejament.

Els embornals, que hauran de ser de dimensions interiors 70x30x90 cm, es disposaran en quantitat suficient per a arreplegar els índexs pluviomètrics de la zona, i s'hauran de justificar en el projecte.

Es disposarà una connexió de pluvials per cada propietari i superfície de parcel·la de 300 metres quadrats adjudicada en residencial i una per parcel·la adjudicada en industrial, resultant del sector en el projecte d'urbanització que s'aprove, i els propietaris hauran de costejar les restants que sol·liciten, fora de càrregues d'urbanització i per avançat a la seua execució a l'urbanitzador aplicant-hi els preus que s'arrepleguen en la plica juridicoeconòmica, de la qual cosa haurà de quedar constància per escrit davant d'este consistori.

La sol·licitud de noves connexions es realitzarà amb antelació suficient a l'execució de la partida del projecte que la integre perquè siga d'execució simultània a unitats semblants.

Abans de l'execució de la present partida en les obres d'urbanització s'haurà de consultar amb els propietaris perquè estos manifesten on desitgen les connexions, i se'ls donarà el termini mínim d'un mes per a contestar. La consulta realitzada i el seu resultat haurà de documentar-se a l'Ajuntament.

Quedarà restringida la nova obertura de paviments de vials o de vianants per a l'execució de noves connexions de sanejament o pluvials una vegada rebudes les obres d'urbanització.

Esta restricció s'alçarà puntualment per a les sol·licituds individuals que es presenten a l'Ajuntament amb la constitució prèvia d'un aval per l'import que en cada cas fixe la corporació per a garantir les reposicions de paviment i la correcta execució dels treballs.



Aigua potable

Les conduccions es realitzaran amb tub de polietilé apte per a consum humà, de secció circular, de 75 mm de diàmetre mínim i pressió de treball de 10 atm, i una resistència als 50 anys del 60 per cent.



Les claus de pas seran de fosa de tipus comporta amb tancament elàstic col·locada en arqueta de registre de dimensions interiors de 40x40x60 cm.

Es disposarà d'una connexió d'aigua potable per cada propietari i superfície de parcel·la de 300 metres quadrats adjudicada en residencial i una per parcel·la adjudicada en industrial, resultant del sector en el projecte d'urbanització que s'aprove, i els propietaris hauran de costejar les restants que sol·liciten, fora de càrregues d'urbanització i per avançat a la seua execució a l'urbanitzador aplicant els preus que s'arrepleguen en la plica juridicoeconòmica, de la qual cosa haurà de quedar constància per escrit davant d'este consistori.

Els hidrants per a incendis seran de tipus soterrat de diàmetre 100 mm.

En tot cas, l'aspirant a urbanitzador haurà de sol·licitar a la companyia concessionària del servici, EGEVASA, l'informe corresponent amb l'antelació necessària per a incloure les determinacions imposades per aquella en el projecte d'urbanització.



Instal·lació de distribució elèctrica en mitjana tensió

S'executarà d'acord amb les exigències de les companyies elèctriques i normatives d'aplicació, no es podrà efectuar una retaxació de càrregues una vegada aprovada la plica adjudicatària per exigències de les companyies receptores de la instal·lació. Els sobrecostos de les obres seran a càrrec de l'urbanitzador.

Amb este fi, els aspirants a urbanitzador hauran de sol·licitar a les companyies subministradores l'informe corresponent amb l'antelació necessària per a incloure les determinacions imposades per aquelles en el projecte d'urbanització.



Instal·lació de distribució elèctrica en baixa tensió

S'executarà d'acord amb les exigències de les companyies elèctriques i normatives d'aplicació, i no es podrà efectuar retaxació de càrregues una vegada aprovada la plica adjudicatària per exigències de les companyies receptores de la instal·lació, i els sobrecostos de les obres seran a càrrec de l'urbanitzador.

Amb este fi, els aspirants a urbanitzador hauran de sol·licitar a les companyies subministradores l'informe corresponent amb l'antelació necessària per a incloure les determinacions imposades per aquelles en el projecte d'urbanització.

Es disposarà una connexió per cada propietari i superfície de parcel·la de 300 metres quadrats adjudicada en residencial i una per parcel·la adjudicada en industrial, que resulte del sector en el projecte d'urbanització que s'aprove, i els propietaris hauran de costejar les restants que sol·liciten, fora de càrregues d'urbanització i per avançat a la seua execució a l'urbanitzador i s'aplicaran els preus que s'arrepleguen en la plica juridicoeconòmica, de la qual cosa haurà de quedar constància per escrit davant d'este consistori.



Instal·lació de telefonia

S'executarà d'acord amb les exigències de les companyies telefòniques i normatives d'aplicació, i no es podrà efectuar retaxació de càrregues una vegada aprovada la plica adjudicatària per exigències de les companyies receptores de la instal·lació, els sobrecostos de les obres aniran a càrrec de l'urbanitzador.

Amb este fi, els aspirants a urbanitzador hauran de sol·licitar a les companyies telefòniques l'informe corresponent amb l'antelació necessària per a incloure les determinacions imposades per aquelles en el projecte d'urbanització.

Qualsevol arqueta en calçades rodades s'executarà amb elements prefabricats de formigó armat reforçat amb camisa del mateix material i tapes de fosa per a càrrega de ruptura 40 tm.



Enllumenat públic

Els càlculs lumínics es realitzaran segons el document de proposta de model d'ordenança municipal d'enllumenat exterior per a la protecció del medi ambient per mitjà de la millora de l'eficiència energètica, elaborada pel grup de treball format pel Comité Espanyol d'Il·luminació (CEI) i l'Institut per a la Diversificació i Estalvi de l'Energia (IDAE).



Els fanals es resoldran en tota la unitat d'execució amb lluminària IJM sobre columna model far d'Indalux o semblant. Sempre segons model autoritzat per l'Ajuntament.



De vianants

S'utilitzaran rastells d'alçada final no menor de 15 cm, i s'utilitzaran rastells muntables en aquells llocs que siguen necessaris. (Abans de l'execució de les obres d'urbanització s'haurà de consultar amb els propietaris perquè estos manifesten on desitgen els rastells muntables en les seues parcel·les, i se'ls donarà el termini mínim d'un mes per a contestar. La consulta realitzada als propietaris i el seu resultat haurà de documentar-se davant de l'Ajuntament.)

L'acabat dels paviments de vianants s'executarà amb taulells de terratzo en color i forma a triar per l'Administració municipal (formes que asseguren l'antilliscament), sobre solera de formigó.



Vials

Es resoldran amb capa d'asfalt amb grossària no inferior a 8 cm sobre base de llast de grossària no inferior a 25 cm amb Pròctor modificat del 95 per cent, i haurà de justificar-se en el projecte d'urbanització en funció dels resultats de l'estudi geotècnic, que necessàriament haurà de contindre, i les càrregues de trànsit previstes.

El rebliment de vials s'executarà amb material seleccionat suficient per a garantir la resistència de la base en funció de les càrregues de trànsit previstes.

Hauran de valorar-se els assajos a executar en els terraplens per a justificar els Pròctor. Els resultats hauran de fer-se arribar a l'Administració abans d'executar les subbases.

S'efectuaran controls de compactació de les obres executades cada 200 metres lineals.

Els desnivells existents entre els vials que limiten l'actuació al nord i oest i que afronten amb el sòl no urbanitzable hauran de resoldre's amb murs de formigó armat que suporten les càrregues dinàmiques del sector o bé justificant-se l'autorització de les parcel·les afectades pels talussos dels terrenys que siguen invadits fora de l'àmbit de l'actuació.





Mobiliari

En les zones enjardinades haurà de col·locar-se un banc per cada 200 m² de jardí, en els vials hauran de col·locar-se papereres cada 150 metres en totes les voreres.

Es col·locaran jocs infantils amb paviment de seguretat (llosetes de 600x600x40 o paviment continu del mateix grossor) i arbratge o enjardinament en la zona verda situada junt amb la parcel·la industrial, que haurà de ser objecte d'estudi de jardineria a fi d'afavorir l'impacte visual de la zona i disminuir l'impacte de la parcel·la industrial.



Les zones per a ubicació dels contenidors seran establides per l'Ajuntament, i es farà caixa en la vorera per a evitar el seu desplaçament incontrolat. Serà obligatori subministrar els contenidors de fems (RSU) a càrrec del sector amb capacitat igual o superior als existents en el nucli urbà. En total s'ubicaran un mínim de tres grups de contenidors en tot el sector (quatre contenidors per grup), més dos contenidors exclusivament de RSU.



Xarxa de reg

S'instal·larà una xarxa de reg per a les zones verdes.



Equipaments

Les mitgeres de les cases que queden vistes com a conseqüència dels derrocaments d'altres que es necessiten executar en la unitat hauran de quedar amb aspecte de fatxada exterior d'idèntiques característiques a què disposen en l'actualitat, i gastos seran a càrrec de la unitat.



La zona d'equipament d'adjudicació a l'administració pública haurà d'entregar-se amb tancada exteriorment amb tanca de mur de bloc cara vista en color gris fins a l'alçada de dos metres, rematat superiorment amb coixinet del mateix material ranurada i reixa Ritmo de Rivisa, color verd, d'un metre d'altura, i es podran introduir modificacions amb acord previ amb l'Administració.

Hauran de connectar-se les instal·lacions existents que donen servici a poliesportiu municipal amb les xarxes executades en l'actuació.

S'hauran de recalçar i reforçar els murs del poliesportiu municipal situats al nord, est i oest del recinte.

Abans de l'aprovació i adjudicació del programa s'haurà d'aportar informe favorable de l'organisme de conca, Confederació Hidrogràfica del Xúquer, respecte a la disponibilitat de recursos hídrics i sobre tots els altres aspectes del programa que resulten de la seua competència.

Abans de l'aprovació i adjudicació del programa s'haurà d'aportar un informe favorable de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals, així com de les companyies subministradores (aigua, llum, telefonia, etc.).

Abans de l'aprovació i adjudicació del programa s'haurà d'aportar un informe favorable de Conselleria de Cultura respecte al projecte d'urbanització en l'entorn de la muralla i sobre els altres aspectes del programa que resulten de la seua competència.

L'incompliment en els projectes d'urbanització d'alguna de les exigències d'este apartat, elecció de materials d'inferior qualitat o eliminació d'alguna de les instal·lacions descrites sense causa que ho justifique acceptable per esta Administració serà causa d'inadmissió de l'alternativa presentada.



Sèptima. Solvència economicofinancera, tècnica i professional exigibles als concursants

Caldrà ajustar-se al que disposen els articles 5 i 6 de l'ordenança reguladora de les bases generals de l'Ajuntament de Rotglà i Corberà publicades en el Butlletí Oficial de la Província de València de data 8 de setembre de 2006.



Octava. Documentació a presentar, model de proposició i termini i lloc per a la seua presentació (bases generals, article 11)

1. Els qui desitgen prendre part en la licitació hauran de presentar en idioma castellà i/o valencià, en el Registre General de l'Ajuntament de Rotglà i Corberà, siti a l'edifici Assecador de Tabacs, nau A, carretera de Madrid, 62, en el termini que conclourà el 12 de juliol de 2013, en horari de 09.00 a 14.00 hores, les seues proposicions juridicoeconòmiques, integrades per tres sobres tancats, identificats en el seu exterior amb la indicació de la licitació a què concorren i firmats pel licitador o persona que el represente i indicaran el nom i els cognoms o raó social del proponent amb la documentació següent:

Sobre A. Es presentarà amb el títol «Alternativa tècnica de la unitat d'execució número 2 del sòl urbà de Rotglà i Corberà» i contindrà:



- Alternativa tècnica acompanyada, si és el cas, dels documents de planejament corresponents. L'alternativa tècnica estarà composta de:



1) Documentació tècnica (que es presentarà a la vista, no dins del sobre tancat), comprensiva de:

A) Projecte d'urbanització.

B) Identificació del document de planejament que regule l'ordenació detallada a desenrotllar si este estiguera ja aprovat amb anterioritat al concurs per a la selecció de l'urbanitzador. En qualsevol altre cas, l'alternativa tècnica haurà d'anar acompanyada necessàriament d'un document de planejament que incloga una proposta d'ordenació detallada per a l'àmbit del programa.

C) Justificació del compliment de les condicions d'integració de l'actuació amb l'entorn.

2) Memòria del programa, integrada per aquelles previsions de l'alternativa tècnica que no són objecte d'informació pública, amb el contingut següent mínim:

A) Àmbit de l'actuació integrada i dels seus paràmetres urbanístics essencials.

B) Existència o no d'agrupació d'interés urbanístic i, si és el cas, estatuts i acords socials d'esta agrupació.

C) Terminis màxims totals i parcials que es proposen per al desenrotllament de l'actuació integrada. A este efecte s'inclourà una proposta de calendari per al desenrotllament del programa en les seues distintes fases, i es distingiran expressament els terminis màxims que es proposen per a:

· La fase administrativa prèvia, que comprén com a mínim la presentació dels textos refosos corresponents al document de planejament i al projecte d'urbanització; l'inici, si és el cas, del procediment de pública concurrència per a la selecció de l'empresari constructor, i l'elevació a l'Ajuntament de la proposta d'adjudicació; l'acreditació davant de l'Ajuntament de la pràctica de les notificacions als propietaris afectats per a l'exercici de l'opció per una o altra modalitat de retribució; el sotmetiment a informació pública del projecte de reparcel·lació, i la presentació del text refós, elevació a escriptura pública i inscripció registral d'este projecte.

· La fase de l'execució material de les obres d'urbanització, en què s'indicarà expressament el termini màxim per a la formalització de l'acta de replantejament i inici de les obres d'urbanització, a comptar des de la notificació a l'urbanitzador de l'aprovació del projecte de reparcel·lació, així com els terminis parcials per a l'execució de les obres d'urbanització en les seues distintes fases i el termini màxim total per a la seua finalització.

· La sol·licitud de les llicències d'edificació dels solars resultants.



D) Enunciat dels objectius complementaris que es proposen conforme a l'article 124.2 de la LUV, amb indicació expressa, si és el cas, dels compromisos d'edificació simultània a la urbanització que estiga disposat a assumir per damunt del mínim legal.

E) La documentació requerida per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per a emetre un informe sobre l'existència de recursos hídrics, possibles afeccions al domini públic hidràulic o a les seues zones de servitud i policia (vegeu pàgina web de la Confederació i article 69 de les normes urbanístiques d'ordenació estructural del PGOU).

F) Documentació gràfica i valorada dels compromisos addicionals a assumir per l'urbanitzador i que puguen ser objecte de puntuació segons el que disposa la base novena.

De cada un dels documents integrants de la referida documentació tècnica es presentaran dos còpies en suport paper, acompanyades d'una còpia en suport informàtic consistent en un exemplar del projecte en format PDF, plànols i documentació gràfica en versió Autocad 2010, o les respectives versions actualitzades. Als efectes de publicació en la web municipal, es presentarà una còpia més, també en suport informàtic, comprensiva del projecte, els plànols i la documentació gràfica, tot això en format PDF.

Una tercera còpia en suport paper de la documentació tècnica es depositarà pel licitador en una copisteria ubicada en el municipi de Xàtiva, el domicili i horari d'atenció al públic del qual s'informarà en l'avís als titulars cadastrals afectats per l'actuació i s'inclourà en els anuncis exigits per l'article 134.2 de la LUV, a fi de poder obtindre'n còpies.

Sobre P. Es presentarà amb el títol de «Programa d'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 del sòl urbà de Rotglà i Corberà» i contindrà:

- Proposició juridicoeconòmica. Amb la documentació establida en l'article 13 de les bases generals de Rotglà i Corberà. El full resum de les dades econòmiques rellevants s'ajustarà al model que s'inclou en l'annex I d'estes bases.

Sobre D. Es presentarà amb el títol de «Documentació administrativa de la unitat d'execució número 2 del sòl urbà de Rotglà i Corberà» i contindrà la documentació següent:

A. Si concorreguera una societat o empresa haurà de presentar escriptura de constitució de la societat inscrita en el Registre Mercantil. Tractant-se d'una agrupació d'interés urbanístic es presentarà escriptura de constitució, així com inscripció en el Registre d'Agrupacions d'Interés Urbanístic dependent de la conselleria competent en matèria d'urbanisme.

B. Els qui compareguen o firmen proposicions en nom d'un altre o en representació de societat o persona jurídica presentaran escriptura de poder inscrita, si és el cas, en el Registre Mercantil o registre públic corresponent.

C. Quan l'oferent actue en nom propi i siga empresa individual haurà de presentar document nacional d'identitat o fotocòpia legalitzada d'este document.

D. Resguard acreditatiu de la fiança provisional, 2 per cent de les càrregues del programa, que s'estimen en la quantitat d'1.596.062,60 euros.

E. Resguard acreditatiu de l'ingrés de la taxa d'acord amb l'ordenança reguladora de la taxa d'actuacions urbanístiques, publicada en el Butlletí Oficial de la Província de València de 5 de setembre de 2008 (art. 6, quota tributària; art. 7, meritació).

F. Declaració responsable de no trobar-se sotmés a cap de les prohibicions per a contractar establides per la legislació reguladora de la contractació administrativa, incloent-hi expressament certificats acreditatius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.



G. Els documents que acrediten els requisits de solvència tècnica i professional, econòmica i financera (base particular sèptima).

H. Els concursants estrangers hauran d'adjuntar una declaració de sotmetiment exprés a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols de qualsevol orde per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, pogueren sorgir durant el procediment d'adjudicació i durant el desplegament i execució del programa d'actuació integrada, amb renúncia expressa, si és procedent, al fur jurisdiccional estranger que poguera correspondre-li.

I. Acta notarial acreditativa d'haver-se practicat o intentat practicar els avisos a què fa referència l'article 134.4 de la Llei Urbanística Valenciana. En tot cas, amb caràcter previ a l'adjudicació, l'Ajuntament de Rotglà i Corberà requerirà a l'adjudicatari proposat la justificació documental íntegra de tals extrems.

J. En cas de concórrer a la licitació unes quantes empreses, compromeses a la constitució d'una unió temporal, cada una d'estes haurà d'acreditar-ne la personalitat i capacitat, tot indicant els noms i les circumstàncies dels empresaris que subscriuen les proposicions i la participació de cada una d'estes, i designant-ne la persona o entitat que, durant la vigència del contracte, ha posseir la representació de la unió davant de l'Administració, així com el compromís formal de constituir-se en unió temporal d'empreses en cas de resultar adjudicataris.

K. Escrit detallant nom, adreça o raó social, número de telèfon, número de fax i adreça de correu electrònic.

L. Justificant de l'ingrés de 6.000,00 euros per a informes externs. (*)

M. Informe de les administracions sectorials les competències de les quals resulten afectades (domini públic hidràulic, carreteres, sanejament d'aigües residuals, etc.), així com de les companyies subministradores (aigua, llum, telefonia, etc.) o si estos no s'hagueren emés, justificants d'haver sigut sol·licitats.

Els documents a què es fa referència es presentaran en còpia legalitzada per notari per al cas que no es presente original.



(*) En atenció a l'especificitat de la matèria i als mitjans personals de l'Ajuntament de Rotglà i Corberà, se sol·licitaran informes externs previstos en la base general 16.1 i en l'article 137.1 de la LUV.





2. Cada concursant no podrà presentar més d'una proposició. Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una agrupació. L'incompliment d'estes normes donarà lloc a la no-admissió de totes les propostes de programa presentades per este concursant.

3. Cada aspirant a urbanitzador haurà de presentar a més les seues propostes i documentació annexa en suport informàtic en format PDF estructurat de la mateixa manera i amb el mateix contingut establit en l'Orde de 26 d'abril de 2007 (DOCV 30.05.2007), de la Conselleria de Territori i Habitatge.

El model de proposició a presentar s'ajustarà al següent:

«(Nom i cognoms) ..., amb DNI ..., en nom propi o en representació de la mercantil ..., amb CIF ... i domicili social a ..., i inscrita en el Registre Mercantil d ..., amb el número ...., davant de l'Ajuntament de Rotglà i Corberà (València), compareix i com corresponga en dret, manifesta:

Que per acord del Ple de l'Ajuntament, en data ..., va ser aprovat l'inici del concurs per al desplegament i execució del programa d'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 del sòl urbà de Rotglà i Corberà per mitjà de gestió indirecta.

Que, d'acord amb el que establix l'article 133 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, per la present formule proposició per a l'adjudicació de programa d'actuació integrada de la unitat d'execució número 2 del sòl urbà, de conformitat amb l'alternativa tècnica i la proposició juridicoeconòmica que s'acompanyen a la present.



Pel que s'ha exposat,

Sol·licite:

Que considerant presentada esta petició i acceptant incondicionalment la totalitat de les clàusules contingudes en les bases generals i particulars de programació, sense cap excepció, s'obliga, per al supòsit de resultar seleccionat urbanitzador, al compliment de l'esmentat contracte d'acord amb la oferta econòmica següent:

1. Pressupost de licitació (PL): ...

2. Cost de projectes (CP): ...

3. Gastos de gestió de l'urbanitzador (GG): ...

4. Benefici empresarial de l'urbanitzador (BE): ...

5. Càrregues d'urbanització (CU): ...

Data i firma del proponent.

(Totes les quantitats aniran quantificades en euros, IVA inclòs, i expressades en lletres i números)».

Conclòs el termini de presentació de la proposició, els concursants hauran de presentar acta notarial que acredite el sotmetiment a informació pública dels documents de l'alternativa tècnica en què es protocol·litzarà, directament o per testimoni, el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana que publique l'anunci i el contingut dels avisos. Haurà de presentar-se en el Registre General de l'Ajuntament com a màxim dins dels 10 dies hàbils següents a la finalització del termini d'exposició al públic d'estos documents. L'esmentat termini conclourà en tot cas el 12 de setembre de 2013.



Novena. Criteris d'adjudicació

Tenint en compte les característiques de la unitat d'execució objecte de programació, i de conformitat amb el que preveuen els articles 135 de la LUV i 312 i següents del ROGTU, s'identifiquen a continuació els criteris objectius que seran objecte de valoració als efectes de l'adjudicació del programa, per orde decreixent d'importància, incloent-hi la seua ponderació, així com la documentació susceptible de valoració a estos efectes.

Atés que l'àmbit a programar compta ja amb ordenació detallada i a l'ús característic, la puntuació de l'alternativa tècnica representarà en el present programa d'actuació integrada un 50 per cent de la valoració (50 punts sobre 100 possibles), mentre que la proposició juridicoeconòmica representarà un altre 50 per cent de l'esta actuació (50 punts sobre 100 possibles).

1. Criteris d'adjudicació relatius a l'alternativa tècnica

A) La connexió adequada de les obres d'urbanització en el seu entorn.

Puntuació: de 0 a 15,00 punts.

Document susceptible de valoració: projecte d'urbanització.

Repartiment:

Es concediran de 0 a 10 punts pel disseny de la zona verda junt amb la parcel·la industrial. Es puntuarà de 0 a 5,00 punts la resolució de l'obertura del carreró situat en el centre del límit est del sector.

B) La qualitat tècnica de les solucions i dels materials proposats per a la urbanització.

Puntuació: de 0 a 15,00 punts.

Document susceptible de valoració: projecte d'urbanització.

C) Mitjans per al control de cada una de les prestacions que constituïxen l'objecte del programa.

Puntuació: de 0 a 7,50 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

D) Termini d'execució del programa d'actuació integrada.

Puntuació: de 0 a 5,50 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

E) Nombre, disseny, ubicació i qualitat dels habitatges sotmesos a algun règim de protecció que es comprometa a promoure l'urbanitzador.

Puntuació: de 0 a 2,50 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

F) La inversió en programes de restauració paisatgística o d'imatge urbana dins de l'àmbit del programa, com a objectius complementaris d'este programa, d'acord amb les directrius establides en els articles 30 a 35 de la Llei 4/2004, de 30 de juny, de la Generalitat, d'Ordenació del Territori i Protecció del Paisatge.

Puntuació: de 0 a 2,50 punts.

Document susceptible de valoració: projecte d'urbanització.

Repartiment:

Es puntuarà de 0 a 2,50 punts l'execució de treballs de restauració de la muralla i el seu entorn situada junt amb el límit est de l'actuació.



G) Compromís d'edificació simultània a la urbanització dels solars resultants de l'actuació per damunt d'un mínim legalment exigible.



Puntuació: de 0 a 1,00 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

H) Compromisos addicionals assumits voluntàriament i a càrrec seu per l'urbanitzador, no referits a la qualitat de les obres.

Puntuació: de 0 a 1,00 punts.

Document susceptible de valoració: memòria del programa.

La puntuació mínima que haurà de superar en el seu conjunt l'alternativa tècnica per a poder ser valorada la corresponent proposició juridicoeconòmica que la desenrotlle és de 20 punts (40 per cent de la puntuació total de l'alternativa tècnica).



2. Criteris d'adjudicació relatius a la proposició juridicoeconòmica



A) El menor import de les càrregues d'urbanització integrants del tipus de licitació, expressats en euros per metre quadrat d'edificabilitat.

Puntuació: de 0 a 17,50 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

B) La major proporció de terrenys propis o d'associats que hagen de quedar afectes amb garantia real inscrita en el registre de la propietat al compliment de les obligacions especials d'edificació derivades de l'aprovació del programa.

Puntuació: de 0 a 17,50 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

C) La valoració dels terrenys als efectes de fixar el coeficient de canvi per al pagament en espècie i la menor proporció de solars o aprofitament que hagen de ser posats a disposició de l'urbanitzador per reparcel·lació forçosa com a retribució a compte de tercers amb els quals no tinga contracte suficient.

Puntuació: de 0 a 10 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

D) Compromisos financers per a l'execució de les obligacions complementàries assumides a costa seu per l'urbanitzador.

Puntuació: de 0 a 5,00 punts.

Document susceptible de valoració: proposició economicofinancera.

Es concediran 5 punts a qui present garantia del 100 per cent de les obligacions complementàries. Es concediran 0 punts a qui no garantisca el 100 per cent de les obligacions complementàries.

La puntuació mínima que haurà de superar en el seu conjunt la proposició juridicoeconòmica per a poder ser tinguda en compte és de 15 punts (30 per cent de la puntuació total de la proposició juridicoeconòmica).

Es desestimaran i declararan no admissibles totes aquelles proposicions que no presenten les propostes i compromís de finançament de càrregues per als afectats recolzades, almenys, per una entitat bancària o de crèdit.



Deu. Adjudicació del programa

El programa s'adjudicarà a aquella proposta que major puntuació obtinga com a resultat de la suma establida en els anteriors apartats, si bé no es consideraran aquelles propostes que no superen el llindar mínim de puntuació dels apartats 1 i 2 de la base novena.



D'acord amb l'article 137.2 de la Llei 16/2005, Urbanística Valenciana, l'Ajuntament disposarà d'un termini de dos mesos a comptar des de l'obertura de les proposicions per a l'adjudicació del programa d'actuació integrada. En cas de no haver-se aportat els informes de les administracions sectorials i companyies subministradores es formularà proposta d'adjudicació. Una vegada aportats els informes, l'Ajuntament disposarà d'un termini de 20 dies per a acordar-ne l'adjudicació.



Si no s'acorda l'adjudicació dins del termini establit a este efecte, els concursants tindran dret a retirar les seues proposicions i a la devolució de la garantia provisional.

L'Ajuntament tindrà alternativament la facultat d'adjudicar el desplegament i execució del programa d'actuació integrada a la proposició més avantatjosa, per mitjà de l'aplicació dels criteris d'adjudicació indicats en les bases reguladores, sense atendre necessàriament al valor econòmic d'esta proposició, o declarar desert el concurs, i haurà de motivar, en tot cas, la seua resolució amb referència als criteris d'adjudicació establits en les bases.

Per a la tramitació i desenrotllament del programa, l'Ajuntament demanarà l'emissió d'informes externs, així com per a la supervisió de l'execució de les obres, els honoraris de la qual es consideraran inclosos en els gastos generals de l'urbanitzador. El cost estimat d'estes actuacions tècniques externes es xifra en la quantitat de 13.190,60 euros més IVA, que hauran de ser ingressats per l'urbanitzador que resulte adjudicatari del programa en el termini que establix l'ordenança fiscal de la taxa d'actuacions urbanístiques (BOP 05.09.2008).



Onze. Règim de garanties

Els qui desitgen participar en el procediment de licitació del programa d'actuació integrada hauran de constituir en la forma i als efectes previstos en la Llei de Contractes del Sector Públic una garantia provisional equivalent al 2 per cent del preu cert de licitació (càrregues del programa), tal com establix l'article 286.1.h del ROGTU, que tindrà caràcter de màxim i que s'estima en la quantitat d'1.596.062,60 euros (IVA inclòs).

La garantia provisional, que ascendix a la quantitat de 31.921,25 euros, respondrà del manteniment de les propostes de programa pels licitadors fins a l'adjudicació, i de la proposta de l'adjudicatari fins a la formalització del contracte per al desplegament i execució dels programes d'actuació integrada.

La garantia provisional serà confiscada a aquells licitadors que retiren injustificadament la seua proposició abans de l'adjudicació definitiva.

L'import de la garantia definitiva serà del 10 per cent de les càrregues d'urbanització del programa (CU) fixades en l'acord d'aprovació i adjudicació d'este programa.

La garantia definitiva, a constituir en la forma i als efectes previstos en la legislació de contractes, s'ingressarà en el termini màxim de 10 dies hàbils a comptar des de la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa.

Procedirà a elevar la garantia definitiva al 20 per cent en els supòsits d'aprovació de programes d'actuació integrada en els quals les càrregues urbanístiques es troben sotmeses en presumpció de temeritat calculada en els termes establits en la legislació de contractes de les administracions públiques.



Dotze. Formalització del contracte per al desplegament i execució del programa per al desenrotllament de l'actuació integrada

De conformitat amb l'article 331 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística (en relació amb l'article 138 de la Llei Urbanística Valenciana), en el termini d'un mes a partir de la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació definitiva del programa a l'urbanitzador, i sempre que s'haja produït aprovació igualment definitiva del projecte d'urbanització, es procedirà a la formalització del contracte per al desplegament i execució del programa de desenrotllament de l'actuació integrada en document administratiu, sota fe pública del secretari municipal. L'esmentat contracte tindrà el caràcter de contracte administratiu especial, en compliment del que disposa la legislació de contractes administratius.



Tretze. Calendari de terminis de desplegament i execució del programa

La proposta de calendari per al desplegament i execució del programa en les seues distintes fases haurà d'ajustar-se al que disposen les necessitats i objectius de la programació especificats en l'anterior base quinta.

Es fixen els terminis màxims següents:

1. Fase administrativa prèvia

- Un mes, comptat des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de l'aprovació del programa, per a presentar davant de l'Ajuntament els textos refosos dels documents integrants de l'alternativa tècnica, amb les modificacions o correccions imposades en l'acord d'aprovació.



- Dos mesos, comptats des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de la resolució per la qual es declare que els esmentats textos refosos s'ajusten a les exigències de l'acord d'aprovació, per a acreditar documentalment davant de l'Ajuntament la pràctica de les notificacions als propietaris de l'aprovació del programa i del seu dret a optar per modificar la modalitat de retribució prevista en este programa.



- Dos mesos, comptats des de la finalització del termini d'opció per la modalitat de retribució, per a sotmetre a informació pública el projecte de reparcel·lació.

- Dos mesos, comptats des de la notificació a l'urbanitzador seleccionat de les modificacions o correccions a introduir en el projecte de reparcel·lació inicialment formulat, per a la presentació del text refós del projecte de reparcel·lació ajustat a les exigències dels informes emesos.

2. Fase d'execució material de les obres d'urbanització

Les d'urbanització de la UE-2 hauran d'iniciar-se dins del mes següent a l'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació. A este efecte se subscriurà la corresponent acta de replantejament, es conclourà en el termini màxim de 12 mesos des del seu inici, i se n'acreditarà la finalització per mitjà del certificat final d'obres expedit pel seu director facultatiu.

3. Sol·licitud de les llicències d'edificació dels solars resultants



L'urbanitzador haurà de sol·licitar llicència per a l'edificació dels solars de la seua propietat en el termini màxim de sis mesos des de la recepció de les obres d'urbanització. La resta de propietaris haurà de fer-ho en el termini màxim de 12 mesos des de l'esmentada data.

L'incompliment, per causa imputable a l'urbanitzador, dels terminis i, si és el cas, de les pròrrogues que puguen concedir-se, que en cap cas podran excedir el 50 per cent dels terminis compromesos, comportaran l'aplicació de les penalitats establides en la base general de programació, article 21.



Catorze. Règim jurídic, interpretació i dret supletori

Les present bases particulars s'interpretaran de conformitat amb els principis establits en la legislació urbanística valenciana, i primaran en qualsevol cas aquelles interpretacions que redunden en l'interés públic i la utilitat general, així com les que realitze la pròpia Administració en l'exercici de les seues potestats.

L'Ajuntament posseïx les prerrogatives que establix la legislació de contractes de les administracions públiques i, com a mínim, les d'interpretar els contractes administratius, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar els termes de l'adjudicació per causes imprevisibles o que no hagueren pogut ser previstes en les bases i que siguen d'interés públic, acordar-ne la resolució i determinar-ne els efectes, de conformitat amb les causes, el procediment i els efectes establits en la Llei Urbanística Valenciana i en el ROGTU.

En allò no regulat en estes bases particulars s'aplicarà el que establix la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, Urbanística Valenciana, i en el Decret 67/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística. Supletòriament, serà aplicable el que establixen les bases generals aprovades per l'Ajuntament de Rotglà i Corberà i el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre.

El desconeixement del contracte en qualsevol dels seus termes, dels documents annexos que en formen part o de les instruccions, plecs o normes de tota índole promulgats per l'Administració que puguen tindre aplicació a l'execució del que s'ha pactat, no eximirà el contractista de l'obligació del seu compliment.

Correspon a l'orde jurisdiccional contenciós administratiu conéixer de les qüestions que puguen suscitar-se en la preparació, resolució i execució del contracte entre l'Administració i l'urbanitzador, així com aquelles que puguen resultar de l'aplicació i interpretació de les presents bases.





ANNEX I



PAI: UE-2 - SÒL URBÀ - PGOU ROTGLÀ I CORBERÀ - FULL RESUM DE LES DADES ECONÒMIQUES RELLEVANTS

























Rotglà i Corberà, 22 de març de 2013.- L'alcalde: José Gómez Mondría.

Mapa web