Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'11 d'abril de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8283 de 27.04.2018
Número identificador:  2018/4127
Referència Base de Dades:  004211/2018
 



RESOLUCIÓ d'11 d'abril de 2018, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen subvencions a projectes de dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2018. [2018/4127]

El programa convocat mitjançant la present resolució s'ha elaborat amb la finalitat de desenvolupar les mesures relatives a l'R+D+I empresarial previstes en l'Estratègia d'especialització intel·ligent de la Comunitat Valenciana (RIS3 CV), recolzant el desenvolupament d'iniciatives relacionades amb la indústria 4.0 i la incorporació de criteris de sostenibilitat productiva, mediambiental i social en els nous projectes empresarials.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

En virtut del que antecedeix i del que es disposa en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 3 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a la dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, resolc:





Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte de la present resolució és convocar la concessió per part de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) de subvencions vinculades a accions, desenvolupades durant l'exercici 2018, per a promoure i facilitar el desenvolupament de les mesures empresarials en matèria d'R+D+I previstes en l'Estratègia d'especialització intel·ligent per a la investigació i innovació de la Comunitat Valenciana (RIS3-CV), mitjançant les següents actuacions el detall de les quals es troba en l'annex d'aquesta resolució:

– Organització de jornades i seminaris destinats a facilitar que les empreses participants puguen escometre les mesures del RIS3-CV previstes.

– Participació en fires, congressos i plataformes de caràcter tecnològic i científic que el seu objectiu siga difondre els resultats entre el teixit empresarial o actuar com a representació d'un col·lectiu empresarial.



– Engegada i dinamització de plataformes web col·laboratives per a la difusió de continguts i la participació d'empreses i d'agents de l'oferta científic tecnològica i de l'ecosistema d'innovació i emprenedoria.



– Preparació de projectes per a la seua presentació a convocatòries de programes nacionals i de la Unió Europea (UE) que complementen o potencien les mesures previstes.

2. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) dirigides a la dinamització territorial per a una nova indústria sostenible a la Comunitat Valenciana, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 8055, de 5 de juny de 2017; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes en el no previst en aquesta convocatòria.





Article 2. Requisits generals dels projectes

1. Per projecte s'entén qualsevol iniciativa de despesa o inversió, sobre una operació o actiu concret, que vaja a realitzar-se en un termini determinat i que, de forma individual o combinada, tinga un sentit empresarial, sense perjudici que aqueixa iniciativa puga integrar-se, en el seu contingut o en el temps, en un pla major.

2. L'entitat sol·licitant del projecte haurà de desenvolupar l'activitat aprovada conforme al que es preveu en la memòria presentada i en la resolució de concessió. La no-execució dels compromisos adquirits podrà significar la revocació de l'ajuda a la totalitat del projecte, en la mesura en què els resultats d'aquest queden afectats.

3. Els projectes hauran d'haver-se iniciat amb posterioritat a l'1 de gener de 2018.

4. Els resultats dels projectes hauran de tindre impacte tangible a la Comunitat Valenciana.

5. L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, facilitant, o almenys no impedint, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.



6. El projecte haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient.

7. El contingut dels projectes presentats haurà de ser coherent amb l'activitat, finalitats i estratègia de l'entitat sol·licitant.

8. Quan l'ajuda finance l'adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables, aquests hauran d'estar situats a la Comunitat Valenciana, i les entitats beneficiàries hauran de destinar-los a la fi concreta per a la qual es va concedir l'ajuda durant almenys tres anys des de la data límit de justificació de la subvenció si es tracta d'un bé inscriptible en un registre públic, i durant un mínim de dos anys per a la resta de béns.

9. El màxim de propostes admissibles per a una mateixa entitat sol·licitant en cadascuna de les actuacions subvencionables s'estableix en annex a aquesta resolució.



Article 3. Entitats beneficiàries

Sense perjudici de les restriccions previstes en l'article 4 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, podran sol·licitar aquestes ajudes:

a) Entitats sense ànim de lucre –públiques o privades– amb personalitat jurídica pròpia i seu social a la Comunitat Valenciana, que de forma habitual presten serveis a les pimes en matèria de suport a la innovació i a la modernització en les seues diverses formes i així es reculla en els seus estatuts.

b) Entitats jurídiques amb seu social a la Comunitat Valenciana que gestionen clústers empresarials i que reunisquen la condició d'agrupació empresarial innovadora segons la definició de l'apartat 92 de l'article 2 del Reglament (UE) número 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187, 26.06.2014).



Article 4. Dotació pressupostària

1. El pressupost per a la concessió de les subvencions previstes en la present resolució serà d'1.200.000 euros amb càrrec a la línia S6722000, «Investigació, desenvolupament i innovació empresarial», amb càrrec a l'exercici 2018, distribuït entre les quatre actuacions previstes en l'annex de la següent forma:

Actuació 1: 450.000 euros.

Actuació 2: 50.000 euros.

Actuació 3: 675.000 euros.

Actuació 4: 25.000 euros.

2. Si després de la distribució del pressupost entre les sol·licituds susceptibles d'ajuda existira en alguna de les actuacions una part de pressupost no aplicada, aquesta diferència podrà distribuir-se a proposta de la Comissió d'Avaluació entre la resta de les actuacions prioritzant la dotació de les actuacions que les seues sol·licituds pendents d'atendre tinguen major puntuació.

3. En qualsevol cas es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit.

L'efectivitat de les quanties addicionals queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que procedisca, i a la seua publicació en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga amb caràcter previ a la resolució de concessió. En aquests supòsits s'aprovaran les corresponents modificacions de la convocatòria que seran publicades en la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS) i butlletins que corresponga, sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 5. Característiques de l'ajuda

1. L'ajuda consistirà en una subvenció sobre el cost considerat com a subvencionable del projecte.

L'import total de l'ajuda de l'IVACE en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos públics o privats supere el cost de l'activitat subvencionada. Per a la seua comprovació s'haurà d'aportar declaració responsable, referent a altres ajudes de minimis i a altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos rebuts o sol·licitats per als mateixos costos subvencionables, segons model previst en la memòria tècnica del projecte a la qual es refereix l'article 6.1.b, i disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE http://www.ivace.es.

2. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, el que suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 200.000 euros durant qualsevol període de tres exercicis fiscals. A l'efecte de la present convocatòria, s'entendrà per única empresa la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (CE) número 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les Ajudes de minimis. Per a les empreses que realitzen per compte d'altri operacions de transport de mercaderies per carretera, s'estarà als límits i condicions de l'article 3, apartats 2 i 3 d'aquesta disposició.



Article 6. Termini i forma de presentació de sol·licituds

1. La presentació de les sol·licituds s'ajustarà al que s'estableix en l'article 5 de l'Ordre 12/2017.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i finalitzarà el 29 de maig de 2018 a les 23.59.59 hores.

3. La tramitació del procediment serà electrònica. La presentació electrònica requerirà que l'entitat sol·licitant dispose de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos emesos per la Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre electrònic de l'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.

4. La presentació de la sol·licitud portarà implícita l'acceptació de les bases, inclòs el que es disposa en aquesta convocatòria.

5. A més de la documentació prevista en l'article 5.5 de l'Ordre 12/2017, l'entitat haurà de presentar, al costat del formulari de sol·licitud, la memòria i els seus annexos, la següent documentació:

a) Relativa a la personalitat jurídica de l'entitat sol·licitant. S'haurà d'aportar còpia dels següents documents:

– i. Contracte o acta de constitució i estatuts vigents.

– ii. Poder de representació de qui ferma la sol·licitud, o document equivalent segons les prescripcions legals.

– iii. Quan l'òrgan d'administració del sol·licitant tinga caràcter mancomunat s'haurà d'adjuntar i signar pel representant legal que no ho haguera fet en la sol·licitud, el document de ratificació disponible en l'apartat «Documentació annexa» del text del programa en http://www.ivace.es.

b) Relativa al compliment d'obligacions mediambientals:

Instrument ambiental al que estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en les quals l'entitat sol·licitant vaja a executar el projecte. En cas d'estar exempta o en tràmit d'obtenció, s'haurà d'aportar documentació que acredite aquesta circumstància, sense perjudici de l'aportació posterior de l'instrument ambiental. S'entén per lloc d'execució del projecte l'establiment de l'entitat sol·licitant on es definisca i coordine el desenvolupament del projecte.

No serà necessari aportar la documentació indicada els subapartats anteriors que ja obre a poder de l'IVACE sempre que es mantinga vigent i s'aporte declaració de vigència a aquest efecte segons model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es.

c) Relativa al compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social: només serà necessari presentar la documentació acreditativa de trobar-se al corrent en cas que no haja autoritzat a l'IVACE per a la seua obtenció per mitjans telemàtics.

6. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè –en el termini de 10 dies hàbils des del següent al de la recepció del requeriment– esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb advertiment que si no ho fera se li tindrà per desistida del seu sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa.

7. Els requeriments es realitzaran per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren 10 dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es tindrà per realitzat el tràmit de la notificació.

8. En el cas que, per qualsevol circumstància, una mateixa entitat presentarà diferents sol·licituds per a una actuació que no ho contemple, es considerarà vàlida l'última registrada en termini.

9. Es delega en la persona que ostente la prefectura de l'Àrea d'empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi d'entitat sol·licitant i canvi de projecte.





Article 7. Criteris d'avaluació

1. Un projecte només podrà ser recolzat quan la puntuació obtinguda en l'avaluació siga igual o superior a 50 punts.

2. Seran criteris d'avaluació, d'aplicació a cadascuna de les actuacions previstes en annex:

a) Qualitat del projecte. Puntuació màxima del grup: 35 punts. Es valorarà:

– el grau de definició i claredat del projecte proposat. De 0 a 20 punts.

– la metodologia i l'adequació del pressupost. De 0 a 10 punts.

– la inclusió de les accions previstes en el pla estratègic de l'entitat sol·licitant. De 0 a 5 punts.

b) Viabilitat tècnica i econòmica del projecte. Puntuació màxima del grup: 20 punts. Es valorarà:

– la capacitat i experiència de l'equip de treball. De 0 a 5 punts.

– la capacitat financera per a escometre el projecte. De 0 a 15 punts.

c) Resultats/impacte esperable del projecte. Puntuació màxima del grup: 35 punts. Es valorarà:

– adequació de les accions plantejades per a una efectiva dinamització sectorial, territorial, econòmica, social, o en l'àmbit tecnològic d'influència, considerant també la complementarietat o redundància amb iniciatives similars d'altres agents. De 0 a 35 punts.

d) Aspectes socials del projecte. Puntuació màxima del grup: 10 punts. Es valorarà:

– l'existència en l'àmbit del projecte de mesures que promoguen o faciliten de manera efectiva la igualtat entre homes i dones. De 0 a 3 punts.

– l'existència en l'àmbit del projecte d'actuacions o mesures amb un efecte positiu en matèria mediambiental: De 0 a 4 punts

– l'existència en l'àmbit del projecte de mesures que promoguen o faciliten de manera efectiva la participació o integració de persones amb diversitat funcional o de col·lectius desfavorits. De 0 a 3 punts.



Article 8. Resolució de la convocatòria

1. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a la present convocatòria.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de l'extracte de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut el termini sense que s'haguera notificat la resolució expressa, les entitats sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració.

3. La resolució motivada del procediment es notificarà als interessats via telemàtica i les ajudes concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) en compliment del que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la pàgina web de l'IVACE http://www.ivace.es, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari al que s'imputen, entitat beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció.

4. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 9. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les obligacions de les entitats beneficiàries s'especifiquen en els articles 9, 10, 14 i 16 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Documentació a aportar per a la justificació.

La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament i en la forma exigida en les instruccions de justificació de l'ajuda aprovades per resolució de la Direcció General de l'IVACE. En tot cas comprendrà la següent documentació:

– Memòria que reculla de forma detallada les activitats realitzades.

– Relació de despeses de l'activitat obtinguda a través de l'aplicació informàtica Justificació.exe, descarregables des de http://www.ivace.es.



– Justificants de despesa i pagament.

3. Terminis d'execució, justificació i de validesa de justificants de despesa i pagament.

a) El projecte haurà de desenvolupar-se dins del període comprés entre l'1 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018, entenent-se que el desenvolupament s'ha iniciat quan s'haja produït el primer compromís de despesa ferma i irreversible.

b) Seran subvencionables les despeses incorregudes en la realització del projecte sempre que la data del justificant de despesa es trobe compresa en el període indicat en l'apartat anterior.

c) S'admetran els pagaments realitzats fins a la data de justificació del projecte.

d) La justificació de l'execució del projecte haurà de presentar-se amb data límit 6 de febrer de 2019.

4. Quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 14.999,99 euros, l'entitat beneficiària haurà d'aportar en el moment de la justificació acreditació d'haver sol·licitat –abans de la contractació de la despesa– com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació entre elles ni amb l'entitat beneficiària de l'ajuda, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

Les ofertes hauran de seleccionar-se entre empreses amb paràmetres equiparables i complir els següents requisits:

a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar suficientment detallades, especificant els treballs que han de realitzar-se i el seu preu, i hauran de ser comparables en el seu contingut.

b) Requisits formals: les ofertes hauran d'estar datades, i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o empresa remitent, juntament amb el logo o el segell de l'empresa.

En cas de no optar per l'oferta més econòmica, haurà de presentar un informe justificant per què no s'ha escollit aquesta oferta.

Excepcionalment, en el cas que per les especials característiques del bé o servei no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, se substituirà la presentació de les tres ofertes d'empreses proveïdores pels documents següents:

a) Un informe explicatiu, signat per qui represente legalment a l'empresa, sobre les especials característiques del bé o servei que fan impossible la localització d'un mínim de tres empreses proveïdores d'aquest. No serà admés com a justificant de la no-presentació de tres ofertes si el seu argument es basa en:

– Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdor habitual», o «subministrador únic» sense que en aquest cas s'aporten més dades que ho acrediten, etc.).

– Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei», etc.).

– Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per l'adreça», etc.).

b) Un annex a l'informe explicatiu amb documentació que acredite la cerca de proveïdors del bé o servei.

5. La condició d'entitat beneficiària de l'ajuda implica assumir la responsabilitat d'informar les parts intervinents en el projecte i la ciutadania sobre el finançament d'aquest per IVACE, a través dels mitjans següents:

a) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip de l'IVACE disponible en http://www.ivace.es.

b) Durant l'execució del projecte haurà d'incorporar en la seua pàgina web, en cas de disposar-ne, una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats, esmentant el suport de l'IVACE.

c) Conservar constància gràfica, documental o digital de les obligacions recollides en el present apartat per a la seua acreditació en el moment de la justificació del projecte i la posada a la disposició de l'IVACE o qualsevol òrgan de control que la requerisca.

6. Altres obligacions:

a) Complir les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establits en la normativa vigent en la matèria.



b) Els documents justificatius de les despeses corresponents al projecte subvencionat hauran de conservar-se durant el període mínim de cinc anys a comptar des de la finalització del termini de justificació. En aqueix sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per a les finalitats per als quals es van recollir les dades o per als quals tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables a l'efecte d'auditoria.

c) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació vigent, així com els estats comptables.

d) Facilitar a l'IVACE la informació relativa a indicadors financers, de producció i resultats, que permeten mesurar l'avanç enfront de la situació de partida descrita per l'entitat beneficiària en la memòria del projecte com a conseqüència de l'execució d'aquest.

e) Respectar les regles d'acumulació previstes en l'article 11 de l'Ordre 12/2017, de 31 de maig.

f) Instrument ambiental al que estiga sotmesa l'activitat o les instal·lacions en les quals l'entitat sol·licitant haja executat el projecte, només en cas que no hi haguera sigut presentat en la fase de sol·licitud per trobar-se en tràmit d'obtenció.



Article 10. Modificació de la subvenció i reintegrament de les ajudes concedides

1. L'entitat beneficiària haurà de realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la sol·licitud i en la corresponent memòria, i de manera que es complisca la finalitat de l'ajuda, respectant els costos indicats en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Si durant l'execució del projecte es produeixen circumstàncies excepcionals que modifiquen el seu desenvolupament previst, l'entitat beneficiària procedirà de la següent forma d'acord amb la tipologia de la modificació.



Tipus de modificació Procediment i criteri d'aplicació

Modificacions en el projecte que no alteren els seus aspectes essencials ni aquells que van ser rellevants en la seua avaluació, sempre que no suposen una redistribució entre els imports recolzats per concepte de despesa superior al 20 %. No es requereix d'autorització prèvia de l'IVACE. S'hauran de motivar adequadament en la memòria justificativa d'execució del projecte perquè, a criteri de l'IVACE, puga finalment admetre's.

Modificacions en el projecte que alteren aspectes essencials o que van ser rellevants en la seua avaluació, o redistribució entre els imports recolzats per concepte de despesa superior al 20 %. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim un mes abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. Podrà autoritzar-se sempre que segons el parer de l'IVACE la nova valoració del projecte no modifique els criteris de concessió aplicats.

Ampliació de la data de justificació sense modificar el període d'elegibilitat de les despeses. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim 15 dies naturals abans de la data límit de justificació del projecte establida en l'article 9.3.d. Podrà acceptar-se sempre que segons el parer de l'IVACE siga compatible amb els terminis i procediments de gestió de la convocatòria.

Qualsevol altra modificació diferent de les anteriors. Es requereix la presentació d'una sol·licitud d'autorització prèvia presentada com a mínim un mes abans de la data límit d'execució del projecte establida en l'article 9.3.a. La seua autorització per part de l'IVACE s'estudiarà de forma individualitzada.





Les sol·licituds de modificació hauran de ser justificades adequadament per l'entitat beneficiària i en cap cas podran suposar un increment en l'import de l'ajuda concedida.

2. En la justificació de la despesa podran acceptar-se, a criteri del personal tècnic de l'IVACE, desviacions entre els diferents costos subvencionables, de manera que la disminució d'uns es compense amb l'excés en uns altres, si bé únicament en les següents circumstàncies:

a) En els costos amb justificació superior al 80 % del previst en la notificació, la disminució de despesa es podrà compensar fins a aconseguir el 100 % amb els excessos provinents d'altres costos en els quals s'haja justificat per sobre del previst.

b) Únicament el 20 % d'excés d'un cost podrà aplicar-se a compensar la menor justificació en uns altres.

c) Els excessos en les partides de despesa de recursos humans no podran utilitzar-se per a compensar altres costos.

d) Els costos la despesa justificada dels quals siga inferior al 80 % del previst en la notificació d'ajuda no admetran compensació.

e) En qualsevol cas, després d'aplicades les possibles compensacions, cap cost quedarà amb una subvenció assignada superior a la indicada en la notificació d'ajuda.

f) La compensació entre costos no alterarà en cap cas la naturalesa del projecte.

Qualsevol altre plantejament en la justificació dels costos aprovats del projecte requerirà l'autorització prèvia i expressa de l'IVACE conforme al previst en l'apartat 1 d'aquest article.

En qualsevol cas, les modificacions resultants dels mecanismes de compensació detallats o aprovades per l'IVACE, no estaran en contradicció amb els requisits exigits per a l'aprovació del projecte i els seran aplicable els límits establits per a cada programa en els annexos de la present resolució.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en general, l'incompliment de les obligacions per part de l'entitat beneficiària, podrà donar lloc a la minoració o revocació de l'ajuda concedida o al desistiment sense efectes, amb exigència, si escau, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta.

4. La no-presentació de les ofertes o els informes a què fa referència l'article 9.4, o la insuficiència d'aquests, donarà lloc a la consegüent minoració o revocació prevista en l'article 10.2 de les bases reguladores.



5. La presentació per part de l'entitat beneficiària d'un percentatge de despeses pagades menor del 60 % de la quantitat total a justificar donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que així i tot el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

6. Es delega en el cap o la cap de l'Àrea d'Empreses i Associacions de la Unitat IVACE Innovació la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, especialment les referides a renúncies, canvi d'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació del mateix i canvi de projecte; la resolució relativa a les possibles minoracions o de desistiment sense efectes de les subvencions concedides es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE.



Article 11. Pagament de les ajudes

L'IVACE procedirà al pagament de l'ajuda una vegada s'haja executat el projecte al que estava destinada, i sempre que haja verificat el compliment de les obligacions exigibles a l'entitat beneficiària.





DISPOSICIÓ FINAL



Primera. Desenvolupament i execució

Es delega en la persona titular de la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució de la present convocatòria.



Segona. Entrada en vigor

La present resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació del seu extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





València, 11 d'abril de 2018.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.







ANNEX

Actuació 1. Organització de jornades i seminaris

destinats a facilitar que les empreses participants

puguen escometre les mesures del RIS3-CV previstes



A. Actuacions susceptibles de suport

Organització de jornades, seminaris, fòrums i trobades planificades, a fi de facilitar a les empreses associades o objectiu de l'associació la seua evolució cap a la indústria 4.0 i la incorporació de criteris de sostenibilitat productiva, mediambiental i social. Les accions hauran de tindre contingut tècnic i abordar alguna de les temàtiques següents:



i) Capacitació per a quadres directius que facilite la presa de decisions sobre l'estratègia a seguir en el futur.

ii. Presentació de les tendències nacionals i europees respecte a la indústria 4.0, beneficis i oportunitats associades a la digitalització industrial per a les empreses valencianes, i casos d'èxit regionals, nacionals i europeus.

iii. Desenvolupament de nous models de negoci basats en la digitalització.

iv. Presentació de bones pràctiques i reconeixement en la societat, a fi d'elevar el seu efecte multiplicador.

L'assistència a les accions podrà ser no gratuïta sempre que l'ingrés per les inscripcions no supere la diferència entre el cost total de l'acció subvencionada i l'ajuda concedida.

Un projecte podrà contindre una programació de diverses accions. Una mateixa entitat sol·licitant no podrà presentar més d'un projecte en aquesta actuació subvencionable; en cas contrari, únicament s'admetrà l'última sol·licitud presentada en termini.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjudici dels límits previstos en l'article 5 de la present convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació, desglossats per a cada acció i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores.



1) Col·laboracions externes:

a) Contractació de personal expert –persones físiques, empreses o entitats– especialitzat en la temàtica a desenvolupar en l'activitat subvencionada.

b) Despeses d'allotjament i desplaçament de les persones que realitzen les ponències. S'admetran despeses de desplaçament mitjançant transport públic i en classe turista amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.



c) Despeses necessàries per al desenvolupament de les accions: lloguer de sales, materials i difusió.

2) Personal propi: despeses del personal propi dedicat de forma directa a l'organització i coordinació de l'activitat subvencionada. La despesa subvencionable en aquesta actuació no podrà superar el 15 % de la despesa subvencionable en el concepte de col·laboracions externes, quedant limitat el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.



Actuació 2. Participació en fires, congressos i plataformes de caràcter tecnològic i científic que el seu objectiu siga difondre els resultats entre el teixit empresarial o actuar com a representació d'un col·lectiu empresarial

A. Actuacions susceptibles de suport

Suport a l'assistència de personal propi de l'entitat a fires, congressos i plataformes de caràcter tecnològic i científic en matèria d'indústria 4.0 i sostenibilitat productiva, mediambiental i social, de caràcter nacional o internacional.

L'acció o conjunt d'accions previstes conformaran el projecte presentat, i totes i cadascuna d'aquestes hauran de comptar necessàriament amb una agenda preestablida, un pla de difusió de resultats, i de comunicació cap a les seues empreses associades o objectiu.

Es donarà suport a la participació d'un màxim de dues persones integrants de la plantilla de l'entitat per a cada acció prevista.

Un projecte podrà contindre una programació de diverses accions. Una mateixa entitat sol·licitant no podrà presentar més d'un projecte en aquesta actuació subvencionable; en cas contrari, únicament s'admetrà l'última sol·licitud presentada en termini.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjudici dels límits previstos en l'article 5 de la present convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada pels sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament els que es defineixen a continuació, desglossats per a cada acció i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:

1) Col·laboracions externes:

a) Despeses d'inscripció del personal propi en les fires, congressos o reunions de plataformes, aquesta última sempre que siga procedent.

b) Despeses d'allotjament i desplaçament del personal propi mitjançant transport públic, i en classe turista, amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.

2) Personal propi: despeses del personal tècnic de l'entitat sol·licitant que participe en la valoració, anàlisi i preparació d'informació. La despesa subvencionable en aquesta actuació no podrà superar en cap cas els 1.000 euros per acció. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.







Actuació 3. Engegada i dinamització de plataformes web col·laboratives per a la difusió de continguts i la participació d'empreses i d'agents de l'oferta científic tecnològica i de l'ecosistema d'innovació i emprenedoria

A. Actuacions susceptibles de suport

Disseny i implementació de plataformes digitals per a la difusió de continguts tècnics, així com per a la dinamització en l'àmbit d'activitat de l'entitat sol·licitant, de la indústria 4.0 i la sostenibilitat productiva, mediambiental i social, facilitant amb això la cooperació entre les empreses associades o objectiu de l'associació, els agents de l'oferta cientificotecnològica i l'ecosistema d'innovació i emprenedoria.



Una mateixa entitat sol·licitant no podrà presentar més d'un projecte en aquesta actuació subvencionable; en cas contrari, únicament s'admetrà l'última sol·licitud presentada en termini.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjudici dels límits previstos en l'article 5 de la present convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament els que es defineixen a continuació i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:

1. Col·laboracions externes: despeses d'assistència tècnica, consultoria i equivalents, per al disseny, desenvolupament, implementació, manteniment de la plataforma preparació de continguts i dinamització d'aquesta.

2. Adquisició d'actius immaterials: llicències, know-how o programari que siga necessari integrar en la plataforma resultant objecte de l'ajuda, incloent costos per ús de solucions i aplicacions (SaaS), durant el temps d'execució del projecte. S'exclou el cost llicencies de sistemes operatius i un altre programari de propòsit general.

3. Personal propi: despeses del personal tècnic de l'entitat beneficiària que participe en el projecte. La despesa subvencionable en aquesta actuació no podrà superar en cap cas el 20 % del total de la despesa subvencionable derivada de la resta de conceptes. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.

D. Plurianualitat dels projectes

Els projectes presentats en aquesta convocatòria i que no s'hagueren presentat i aprovat en la convocatòria anterior, no podran tindre la consideració de plurianuals.

Els projectes iniciats i concedits en la convocatòria de l'exercici 2017, deuran descriure les accions desenvolupades durant 2017 i acreditar el compliment d'objectius previstos en aquesta anualitat.



Actuació 4. Preparació de projectes per a la seua presentació a convocatòries de programes nacionals i de la UE que complementen o potencien les mesures previstes

A. Actuacions susceptibles de suport

Suport a les despeses incorregudes per part de l'entitat sol·licitant per a la preparació i presentació de propostes a convocatòries nacionals o europees en matèria d'indústria 4.0 i sostenibilitat productiva, mediambiental i social. Aquestes propostes hauran de tindre com a objecte l'efecte positiu en les empreses associades o objectiu de l'entitat beneficiària.

Sempre que es tracte de propostes diferents, a l'efecte de sol·licitud, una mateixa entitat podrà presentar més d'un projecte.

B. Característiques de l'ajuda

Sense perjudici dels límits previstos en l'article 5 de la present convocatòria, la subvenció podrà aconseguir fins a un 80 % de les despeses subvencionables.

La subvenció concedida serà revocada quan l'avaluació de la proposta presentada a la convocatòria nacional o europea no aconseguisca el 60 % de la nota de tall mínima establida en aquesta convocatòria, i serà minorada en un 50 % quan en l'esmentada avaluació no aconseguisca la nota de tall mínima, però siga major o igual que el 80 % d'aquesta nota de tall.

Per a la seua comprovació, l'entitat beneficiària haurà d'aportar en la fase de justificació comprovant de la presentació del projecte a la corresponent convocatòria d'ajudes nacional o europea, així com notificació sobre el resultat obtingut en la seua avaluació.

C. Despeses subvencionables

Del pressupost plantejat en la memòria presentada per les entitats sol·licitants es consideraran com a despeses subvencionables únicament les que es defineixen a continuació, desglossades per a cada proposta i amb les limitacions establides en l'article 19 de les bases reguladores:



1) Col·laboracions externes:

a) Despeses d'allotjament i desplaçament del personal propi de l'entitat beneficiària de coordinació tècnica per a la preparació de la proposta, mitjançant transport públic i en classe turista, amb un límit de 500 euros per persona i acció, i d'allotjament amb un màxim de 100 euros per persona i nit.

b) Serveis externs: despeses derivades de la contractació de consultoria i serveis equivalents destinats a la formulació del projecte a presentar a la convocatòria corresponent, en concret assessorament en preparació de propostes i gestions necessàries per a presentar formalment el projecte objecte d'ajuda a les respectives convocatòries.

2) Personal propi: despeses del personal tècnic de l'entitat beneficiària dedicat exclusivament a la preparació de la proposta. Es limita el cost horari subvencionable a 40 euros/hora com a màxim.

La quantia màxima de la subvenció en aquest concepte no superarà els 2.400 euros quan el pressupost de participació de l'entitat en el projecte presentat a la corresponent convocatòria es trobe entre 70.000 euros i 200.000 euros, i per a projectes amb pressupost superior es limitarà a 4.800 euros.

En el mateix projecte no es donarà suport simultàniament a despeses enquadrades en els epígrafs 1.b i 2, per la qual cosa l'entitat sol·licitant haurà d'optar per l'elecció d'un de tots dos tipus de despesa, és a dir, la sol·licitud de despeses derivades de la contractació de consultoria o de personal propi.

Mapa web