Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 17 d'octubre de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca la renovació i es determinen els criteris d'avaluació de l'exercici del càrrec de director o directora de centres docents públics, en l'àmbit de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7902 de 24.10.2016
Número identificador:  2016/8298
Referència Base de Dades:  007916/2016
 



RESOLUCIÓ de 17 d'octubre de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca la renovació i es determinen els criteris d'avaluació de l'exercici del càrrec de director o directora de centres docents públics, en l'àmbit de la Generalitat. [2016/8298]

El capítol IV, del títol V, de La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (LOE), determina el marc per a la direcció dels centres públics. Així, l'article 136 estableix que el període de nomenament dels directors dels centres serà de quatre anys, i podrà renovar-se, per períodes de la mateixa duració, prèvia avaluació positiva del treball desenvolupat al final d'aquests anys. Els criteris i procediments d'aquesta avaluació hauran de ser públics i objectius.

En aquest curs acadèmic 2016-2017, finalitza el període de quatre anys de nomenament d'aquells directors i aquelles directores que van participar en el procés de renovació convocat per Resolució de 13 de novembre de 2012 (DOCV 26.12.2012). Aquests directors i aquestes directores van obtindre el primer nomenament després de la seua participació en la convocatòria publicada per Resolució de 16 de gener de 2009 (DOCV 22.01.2009), i ara és procedent que, els que ho sol·liciten i complisquen els requisits per a això, puguen optar a renovar un tercer i últim període de nomenament.

Així mateix, els que mitjançant la Resolució de 20 de febrer de 2013, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de directors de centres públics de la Generalitat (DOCV 22.02.2013), van resultar nomenats i nomenades i han exercit les corresponents funcions, acaben mandat el pròxim 30 de juny de 2017. No obstant això, prèvia avaluació positiva del treball desenvolupat, podran optar a continuar en el càrrec per un nou període de quatre anys, d'acord amb el que preveu la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.



Amb aquest fi, és procedent convocar procediment per a la renovació del nomenament d'aquells directors i aquelles directores que així ho sol·liciten i publicar els criteris i procediments a aplicar per a l'avaluació del treball desenvolupat.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que preveuen l'article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i els articles 153 i següents de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana sobre matèries objecte de negociació col·lectiva.

En virtut del que s'ha exposat, i de conformitat amb les competències atribuïdes en l'article 10 del Decret 155/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, es convoca procediment per a la renovació del nomenament de directors i directores de centres docents públics, en l'àmbit de la Generalitat d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte

La present resolució té per objecte la renovació del nomenament de director o directora d'aquells i aquelles que ho sol·liciten, d'entre els que conclouen el període de quatre anys per al qual van ser nomenats i nomenades en virtut de la Resolució de 20 de febrer de 2013 o per haver obtingut la primera renovació després de la seua participació en el procediment convocat per Resolució de 13 de novembre de 2012. Els i les possibles aspirants a la renovació figuren en l'annex I, per ordre alfabètic i amb indicació del centre docent la direcció del qual exerceixen.





Segona. Requisits

2.1. Els i les aspirants a la renovació hauran de posseir, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, a més dels requisits generals establits per al personal funcionari, els següents requisits específics:

a) Ser funcionaris o funcionàries de carrera.

b) Haver sigut nomenat o nomenada director o directora, de conformitat amb l'article 136 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.

c) Haver sigut nomenat o nomenada director o directora en virtut de la Resolució de 20 de febrer de 2013 o haver obtingut la renovació després de la seua participació en el procediment convocat per Resolució de 13 de novembre de 2012.



Tercera. Sol·licitud de renovació, terminis i documentació a presentar

3.1. Els que opten a continuar en l'exercici del càrrec hauran d'omplir una instància de sol·licitud de renovació i d'avaluació, ajustada al model que figura com a annex III d'aquesta resolució i que podran obtindre en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es.

3.2. El termini per a presentar la instància serà de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3.3. La presentació de les sol·licituds, junt amb la resta de la documentació, es realitzarà preferentment en el registre de la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a l'àmbit de la qual pertanga el centre a què s'opta (annex IV) o bé en els llocs i forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.



En el cas que s'opte per presentar la sol·licitud i la documentació que l'acompanye en una oficina de correus, s'haurà de fer en sobre obert perquè la instància siga datada i segellada pel personal funcionari de correus abans de ser certificada. Si no es fa d'aquesta manera es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.

En tot cas, si es presenta la sol·licitud en lloc diferent de la corresponent direcció territorial, l'interessat avançarà per fax a aquesta una còpia de la sol·licitud presentada, degudament segellada i datada, al número que s'indica en l'annex IV.

3.4. La sol·licitud anirà acompanyada d'un nou projecte de direcció, ajustat al que s'indica en l'annex II, constituït per dos documents:



a) Una memòria en què s'analitze el grau de consecució dels objectius plantejats en el projecte de direcció presentat a l'inici del seu mandat.

b) Una actualització del projecte per als següents quatre anys de nomenament, que a més servirà de referent, si és el cas, per a l'avaluació del seu següent període de mandat.

3.5. En compliment del que estableixen els articles 127.c i 129.f de la LOE, els i les aspirants hauran de fer pública la circumstància de participar en el procés de renovació i informar els òrgans col·legiats del centre sobre el projecte de direcció que presenten amb la sol·licitud. Tot això hauran de realitzar-ho en un termini no superior a cinc dies lectius després de finalitzat el termini de presentació d'instàncies.





Quarta. Relació d'admesos i exclosos

Una vegada conclòs el termini de presentació de sol·licituds, la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport farà pública la relació provisional d'admesos i admeses i exclosos i excloses en el procés de renovació, amb indicació del centre per al qual ha sigut admés o admesa cada aspirant i indicant, si és el cas, les causes d'exclusió.

Aquesta publicació s'efectuarà en els taulers d'anuncis de les direccions territorials i també, a títol informatiu en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es.

Després de la publicació, s'obrirà un termini de 10 dies hàbils per a efectuar reclamacions per escrit. Aniran dirigides a les direccions territorials corresponents i podran presentar-se en els mateixos llocs esmentats en la base tercera.

Una vegada estudiades les reclamacions presentades, i comprovat que els candidats i les candidates reuneixen els requisits de renovació assenyalats en la base segona, es publicarà en el DOGV la relació definitiva de candidats i candidates a participar en el procés de renovació.



Cinquena. Procediment de renovació

5.1. La proposta de renovació serà formulada per la comissió d'avaluació que es determina en la base sisena d'aquesta convocatòria i tindrà en compte la valoració del projecte de direcció aportat amb la sol·licitud, l'informe preceptiu i no vinculant d'avaluació de l'exercici de la funció directiva realitzat per la inspecció educativa (annex V) i la valoració del consell escolar del centre junt amb l'acta del claustre de professors.

5.2. L'avaluació de l'exercici de la funció directiva tindrà com a referent les funcions que atribueix la normativa vigent als que exerceixen tasques en la funció pública docent i, en especial, en la direcció de centres educatius.



Sisena. Comissió d'avaluació

6.1. En cada direcció territorial es constituirà una comissió d'avaluació presidida pel seu titular, o persona en qui delegue, i de la qual formaran part com a vocals:

– Un inspector o una inspectora d'educació, a proposta del o de la titular de la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

– Un funcionari o una funcionària de carrera docent, a proposta del o de la titular de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial.

– Un funcionari o una funcionària de carrera docent a proposta del o de la titular de la Direcció General de Centres i Personal Docent.



– Un funcionari o una funcionària de carrera docent, a proposta del o de la titular de la Direcció General de Política Educativa.

– Dos directors o directores de centres docents públics que no participen en el procés d'avaluació, a proposta del o de la titular de la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

– Un funcionari o funcionària de la direcció territorial, que exercirà les funcions de secretaria de la comissió, amb veu i sense vot.

Per cada un o una dels o les vocals es nomenaran els corresponents o les corresponents membres suplents.

6.2. Correspon a la comissió d'avaluació, entre altres, les funcions següents:

a) Avaluar l'exercici a cada un dels directors i directores que aspiren a la renovació.

b) Remetre als i les aspirants que no hagen obtingut l'avaluació positiva, un informe motivat perquè en el termini de 10 dies l'interessat o la interessada al·legue el que al seu dret convinga.

c) Traslladar al director o directora territorial corresponent la relació d'aspirants proposats per a renovar el nomenament.



Setena. Valoració del projecte de direcció

La comissió d'avaluació realitzarà la valoració del projecte amb els criteris següents:

7.1. El projecte de direcció es valorarà fins a 40 punts, corresponent:



– Fins a 20 punts la valoració de la memòria.

– Fins a 20 punts l'actualització del projecte de direcció.

Per a poder optar a la renovació serà necessari obtindre en cada una de les parts un mínim de 10 punts.

7.2. La comissió d'avaluació establirà indicadors que permeten valorar i ponderar cada una de les parts del projecte de direcció (annex II) i el projecte en el seu conjunt, amb els criteris següents:

– Adequació a la realitat del centre i el seu context

– Pertinència de les propostes

– Viabilitat

– Concreció i claredat

– Originalitat i caràcter innovador

– Qualitat i coherència global

7.3. La comissió d'avaluació entrevistarà el candidat o candidata per a aclarir i precisar la informació continguda en el projecte de direcció, si és el cas, per a la seua millor valoració. En cap cas, aquesta entrevista podrà servir per a aportar noves dades. De la mateixa manera, podrà mantindre entrevistes amb els membres de la comunitat educativa que estime convenient per a un millor criteri.



Huitena. Avaluació de l'exercici de la funció directiva

8.1. La comissió d'avaluació demanarà en nom seu informe d'avaluació a l'inspector o inspectora responsable del centre on exercisca el càrrec de director o directora, de conformitat amb els àmbits següents:



a) Direcció i coordinació de les activitats del centre: seguiment, control i promoció de sistemes per a l'avaluació d'aquestes. Direcció i supervisió de tots els processos de gestió de la documentació administrativa i pedagògica del centre. Vigilància del desplegament i aplicació de la normativa lingüística.

b) Direcció dels processos de gestió dels recursos humans i materials a fi de proporcionar una oferta educativa àmplia, de qualitat i ajustada a les característiques del centre, a les necessitats del sistema i, si és el cas, a les demandes socials. Adequació de la gestió de les tasques relacionades amb la coeducació, plans d'acollida, repartiment de càrregues horàries i gestió de conflictes sorgits en el terreny laboral.

c) Exercici de les competències en matèria administrativa i de personal.

d) Dinamització dels òrgans de govern i dels equips de coordinació docent del centre. Impuls de la participació dels diversos col·lectius de la comunitat educativa.

e) Millora de la convivència en el centre i resolució de conflictes d'acord amb les normes que establisca l'Administració educativa i el reglament de règim interior del centre.

f) Promoció de plans de millora i de la qualitat, de programes i iniciatives d'innovació i formació que milloren el funcionament del centre. Foment de la implantació i ús de les TIC en el centre.

g) Impuls dels processos d'avaluació interna del centre i col·laboració en altres processos d'avaluació.

h) Dinamització de l'atenció a la diversitat de l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

i) Col·laboració, en àmbits de la seua competència, amb els òrgans de l'Administració educativa en tot el que es refereix a la consecució dels objectius educatius del centre.

j) Col·laboració amb les famílies, amb institucions i amb organismes que faciliten la relació del centre amb l'entorn i foment d'un clima escolar que afavorisca l'estudi i una formació integral de l'alumnat.

8.2. Per a realitzar l'avaluació, la Inspecció d'Educació realitzarà les visites al centre que siguen necessàries i concertarà les entrevistes amb membres de la comunitat educativa del centre que la conduïsquen a una millor avaluació. Així mateix, podrà demanar informació dels òrgans administratius competents en relació amb l'exercici de les competències que la normativa vigent atribueix als directors i directores dels centres educatius.

8.3. Cada un dels àmbits anteriors es valorarà com a positiu o negatiu després de l'aplicació dels indicadors que es desenrotllen en l'annex V, corresponent a l'informe d'avaluació de l'exercici de la funció directiva. Cada un dels indicadors de cada àmbit es valorarà de 0 a 5, obtenint-se una mitja per a determinar si la valoració de l'àmbit és positiva o negativa.

8.4. L'informe d'avaluació de l'exercici subscrit per l'inspector o inspectora responsable del centre amb el vistiplau de la persona titular del servei d'Inspecció corresponent, serà aportat a la comissió d'avaluació.



Novena. Valoració de la direcció pel claustre de professors i el consell escolar

Una vegada publicada la relació definitiva de candidats i candidates a participar en el procés de renovació i abans dels set dies hàbils següents, es convocarà el claustre de professors en què el director o directora farà una defensa del seu projecte de direcció i tot seguit s'alçarà acta en què constarà la votació sobre la valoració del director o directora. Dins d'aquest termini, el consell escolar del centre celebrarà una sessió extraordinària, que serà presidida per la persona que substitueix el titular de la direcció, d'acord amb el que estableix la normativa vigent. En la dita sessió, a la qual podrà assistir el candidat o candidata per a exposar el seu projecte, s'analitzarà la labor de la direcció durant l'últim període de mandat, el nou projecte de direcció, així com l'acta del claustre de professors. En conseqüència, es durà a terme una valoració del director o directora del centre per mitjà d'una votació en què es faça constar si és o no positiva.



Deu. Procediment per a la valoració del director o directora

10.1. Procediment per a la valoració del director o directora

La comissió d'avaluació celebrarà les reunions que considere necessàries per a valorar els documents rebuts i emetre l'informe de valoració corresponent. L'informe de valoració haurà de tindre en compte:



a) L'informe d'avaluació realitzat per la Inspecció d'Educació.



b) El projecte de direcció.

c) Certificat de l'acta de la reunió del consell escolar en què es fa constar el resultat de la votació, junt amb l'acta del claustre de professors.

10.2. La comissió d'avaluació elaborarà una proposta dels directors i directores valorats positivament.

10.3. Per a obtindre una valoració positiva, l'aspirant haurà d'obtindre en cada una de les parts del projecte de direcció un mínim de 10 punts, d'acord amb la base setena, així com una valoració positiva del consell escolar del centre.



Onze. Resolució del procediment

A la vista de la proposta emesa per la comissió d'avaluació, la persona titular de la direcció territorial a l'àmbit de la qual pertanga el centre dictarà la corresponent resolució que pose fi al procediment, i que serà objecte de notificació individualitzada. Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs d'alçada en el termini d'un mes davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.





Dotze. Desenvolupament i interpretació

Correspon a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport el desenrotllament, interpretació i execució del procediment de selecció convocat per aquesta resolució, amb plena subjecció a les seues bases i a la normativa vigent.



Tretze. Autorització per al tractament de dades de caràcter personal

A l'efecte de complir el que estableix l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades, el funcionari o funcionària que participe en aquesta convocatòria, pel fet de participar en aquest procés, autoritza al tractament, automatitzat o no, de les dades personals que aporte en les seues respectives sol·licituds de participació.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà del dia de la seua publicació, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 17 d'octubre de 2016.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.







ANNEX II

Projecte de direcció



A. Memòria del desenvolupament del projecte de direcció durant els quatre anys anteriors de mandat.

Es realitzarà una anàlisi, en relació amb el projecte de direcció presentat al seu dia:

a.1. Grau de consecució dels objectius del projecte de direcció.



a.2. Anàlisi de les estratègies que es van proposar, així com del grau d'aplicació i els resultats dels plans de millora.

a.3. Valoració del funcionament i idoneïtat dels recursos humans i materials proposats.

a.4. Anàlisi i valoració de la idoneïtat dels indicadors o paràmetres de gestió de la qualitat proposats en el projecte inicial o, si és el cas, justificació de la seua falta d'aplicació.

a.5. Anàlisi dels procediments d'avaluació de la funció directiva aplicats, de les propostes de millora realitzades i del seu impacte en el centre.

a.6. Anàlisi i valoració dels aspectes més favorables durant el període de direcció, així com altres que hagen de ser objecte de millora en un pròxim mandat (en relació amb aspectes no inclosos en els apartats anteriors).



B. Actualització del projecte per als següents quatre anys de nomenament.

Inclourà, almenys, els aspectes següents:

b.1. Descripció i anàlisi de les característiques més rellevants del centre.

Dins de l'anàlisi, s'assenyalaran aquells aspectes que a juí de l'aspirant siguen positius o negatius.

b.2. Objectius bàsics que es pretenen aconseguir en el següent període.

b.3. Vigilància del desplegament i aplicació de la normativa lingüística.

b.4. Proposta sobre el pla de convivència i el projecte lingüístic.



b.5. Línies d'actuació i plans concrets que permeten la consecució dels objectius.

A manera d'orientació:

– Estratègies bàsiques sobre l'organització i la gestió del centre

– Plantejaments pedagògics i propostes de millora en relació amb els processos d'ensenyança i l'aprenentatge de l'alumnat.

– Criteris en relació amb les activitats complementàries i extraescolars.

– Altres importants per al centre o el seu context socioeducatiu com l'adequació de la gestió de les tasques relacionades amb la coeducació, plans d'acollida, repartiment de càrregues de treball i gestió de conflictes sorgits en el terreny laboral. Així com l'impuls de la participació dels sectors de la comunitat educativa en els processos de constitució o renovació del consell escolar i funcionament del centre.



b.6. Composició i organització de l'equip directiu*.

En cas de noves incorporacions, s'inclourà un breu currículum de cada un d'ells.

b.7. Procediments d'avaluació de la gestió directiva i del mateix projecte.

Es valorarà la concreció en indicadors o paràmetres, estratègies i calendari d'aplicació.

b.8. Qualsevol altre aspecte que l'aspirant considere rellevant.



Format de presentació: es presentarà en dos documents independents. La memòria tindrà una extensió màxima de 20 pàgines i el nou projecte de direcció de 30 pàgines, ambdós en DIN A-4 a una cara i interlineat doble, utilitzant únicament i exclusivament la font de lletra la denominació exacta de la qual és «Arial» (no s'admetrà cap altra tipologia d'Arial) grandària de 12 punts sense comprimir ni expandir, sent els marges superior, inferior i laterals (esquerre i dret) de 2,5 cm. A aquests efectes i si és el cas, no comptaran la portada i contraportada, índex ni els possibles annexos al cos principal del document, que no podran ser objecte de valoració.



* Seran professors funcionaris o professores funcionàries de carrera, en actiu, amb destinació en el centre. No podran proposar-se professors o professores que per qualsevol circumstància no vagen a prestar servei en el centre en el curs corresponent a l'inici de període de direcció a què s'opta. No obstant això, en aquells centres en què per tindre menys de huit unitats o per les seues especials característiques no siga possible que la proposta d'equip directiu complisca amb els requisits anteriors, la direcció territorial corresponent podrà determinar eximir d'algun d'ells el professorat proposat.









ANNEX IV

Ubicació de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport



Direcció Territorial d'Alacant

Carrer Carratalá, 47. Fax: 965 935 075.

03007 Alacant



Direcció Territorial de Castelló

Avinguda del Mar, 23. Fax: 964 333 936.

12003 Castelló de la Plana



Direcció Territorial de València

Edifici Prop II

Carrer Gregori Gea, 12. Fax: 961 271 418

46009 València

Mapa web