Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ministeri de Justícia. ORDRE JUS/903/2019, de 9 d'agost, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en el cos de tramitació processal i administrativa de l'Administració de justícia.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8629 de 06.09.2019
Número identificador:  2019/8397
Referència Base de Dades:  008024/2019
 



ORDRE JUS/903/2019, de 9 d'agost, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en el cos de tramitació processal i administrativa de l'Administració de justícia. [2019/8397]

En compliment del que disposa el Reial decret 702/2017, de 7 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2017, i els reials decrets 954/2018 i 955/2018, de 27 de juliol, pels quals s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018, amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal al servei de l'Administració de justícia.



Aquest ministeri, fent ús de les competències que li atribueix la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, de conformitat amb l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a l'ingrés o accés als cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia, inclosos en el llibre VI de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, i amb el previ informe favorable de la Direcció General de la Funció Pública, acorda convocar el procés selectiu per a l'ingrés, pel sistema general d'accés lliure, en el cos de tramitació processal i administrativa.



L'esmentat Reial decret 954/2018, de 27 de juliol, que aprova l'oferta d'ocupació pública d'estabilització per a personal de l'Administració de justícia per a 2018, preveu l'acumulació d'aquesta oferta amb la de 2017, de manera que, per a aconseguir més eficiència i eficàcia, s'inclouen totes les places oferides en 2017 i 2018 en una única convocatòria, la qual cosa ha sigut objecte de negociació col·lectiva en l'àmbit de l'Administració de justícia.

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i l'Acord del Consell de Ministres de 20 de novembre de 2015, pel qual s'aprova el II Pla per a la igualtat de dones i homes en l'Administració General de l'Estat i en els organismes públics, així com la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal.



També té en compte els principis d'igualtat de tracte i no-discriminació de les persones amb discapacitat i els seus drets, d'acord amb el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social; el Reial decret 1414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat a l'efecte de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, i el Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat, i es desplegarà d'acord amb les següents





Bases comunes

Les bases comunes per les quals es regirà la convocatòria són les establides en l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a l'accés als cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia.





Bases específiques

Aquesta convocatòria es publicarà en el punt d'accés general:

www.administracion.gob.es

i en la pàgina web del Ministeri de Justícia:

www.mjusticia.gob.es (Ciutadans - Ocupació pública).





1. Descripció de les places

1.1. Es convoca el procés selectiu d'accés lliure per a cobrir, per mitjà del sistema de concurs oposició, 2.656 places en el cos de tramitació processal i administrativa, sobre la base del que estableix el Reial decret 702/2017, de 7 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2017, i els reials decrets 954/2018 i 955/2018, de 27 de juliol, pels quals s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018, tal com estableix el quadre següent:



Sistema general Contingent persones amb discapacitat Total

Reial decret 702/2017, de 7 de juliol

Places d'estabilització - Disposició addicional segona 909 68 977

Places de reposició - Annex II 247 19 266

Reial decret 954/2018, de 27 de juliol

Places d'estabilització - Annex II 988 74 1062

Reial decret 955/2017, de 27 de juliol

Places de reposició - Annex II 326 25 351

Total 2470 186 2656





La convocatòria d'aquestes places es durà a terme conjuntament, d'acord amb la distribució territorial següent:



Àmbit territorial Sistema general Reserva persones amb discapacitat

Andalusia 166 13

Aragó 20 1

Astúries 11 1

Canàries 190 14

Cantàbria 8 1

Catalunya 590 44

Comunitat Valenciana 197 15

La Rioja 31 2

Madrid 480 36

Navarra 27 2

País Basc 133 11

Ministeri de Justícia 617 46

Total 2470 186





Els i les aspirants podran concórrer per un d'aquests àmbits territorials, segons les instruccions detallades en l'annex III.

Quan el nombre de places o el millor desenvolupament dels processos selectius ho aconsellen, es podran agrupar les vacants corresponents a un o diversos territoris només a l'efecte de l'execució del procés selectiu; de manera que en l'ordre per la qual es convoque al primer exercici es detallarà en quina seu s'examinaran. Així, encara que s'examinen en una seu diferent a la localitat de l'àmbit pel qual concorren com a província d'examen, si resulten aprovats en la convocatòria, seran destinats obligatòriament a alguna de les vacants radicades en l'àmbit territorial que hi hagen indicat.

1.2. Del total de les places convocades, es reservaran 186 places, amb la distribució territorial reflectida en el punt 1.1, perquè les cobrisquen persones amb la condició legal de persones amb discapacitat de grau igual o superior al 33 %, sempre que acrediten el grau de discapacitat indicat i la compatibilitat funcional amb l'acompliment de les tasques pròpies que corresponen al cos de tramitació processal i administrativa i superen les proves selectives.

Es consideraran afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33 %, d'acord amb el que disposa l'article 1 del Reial decret 1414/2006, d'1 de desembre, pel qual es determina la consideració de persona amb discapacitat a l'efecte del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, els pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.



Les places reservades a persones amb discapacitat que queden desertes no s'acumularan a les de sistema general.

Els aspirants que opten pel contingent de reserva per a persones amb discapacitat no podran participar per la resta de places del sistema general.

1.3. Els i les aspirants només podran participar per un únic àmbit territorial, i, en cas de superar el procés selectiu, obtindran necessàriament la destinació dins de l'àmbit territorial pel qual concorren. Les places que queden desertes en un àmbit territorial no es podran acumular a un altre diferent. No s'admetrà la modificació de l'àmbit territorial triat una vegada presentada la sol·licitud.

1.4. Les presents bases de convocatòria es publicaran de manera simultània en el Boletín Oficial del Estado i en els butlletins oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places. En el cas que aquesta simultaneïtat no siga possible, tots els termes i terminis establits en aquesta ordre es comptaran a partir de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.



2. Procés selectiu

2.1. El procés selectiu tindrà lloc pel sistema de concurs oposició. La fase d'oposició serà eliminatòria i es desenvoluparà en primer lloc amb els exercicis, les puntuacions i les valoracions que s'especifiquen en l'annex I-A d'aquesta convocatòria.

Als aspirants que hagen superat la fase d'oposició s'aplicarà el barem de mèrits de la fase de concurs que s'especifiquen en l'annex I-B d'aquesta convocatòria.

2.2. La qualificació final del procés selectiu estarà determinada per la suma de les puntuacions finals obtingudes en cadascuna de les fases d'oposició i concurs.

2.3. En cap cas podrà declarar-se superat el procés selectiu en cada àmbit a un nombre major d'aspirants que el de places objecte d'aquesta convocatòria, de manera que seran nul·les de ple dret les propostes d'aprovats que contravinguen aquesta limitació.

2.4. En cas d'empat, l'ordre de puntuació s'establirà com segueix: prevaldrà la fase d'oposició; en segon lloc, la fase de concurs; en tercer lloc, si encara persistira l'empat, prevaldrà la nota del tercer exercici, a continuació, la del primer i, seguidament, la del segon. Si persisteix l'empat, s'atendrà l'ordre alfabètic d'actuació esmentat en la base específica 7.1.



3. Programa

El programa que ha de regir l'oposició es conté en l'annex II d'aquesta convocatòria. El contingut del temari per a tots els exercicis de l'oposició s'ha d'ajustar a la normativa publicada en el Boletín Oficial del Estado en la data de la present convocatòria, encara que no haja entrat en vigor.

No obstant això, en matèria de registre civil s'exigirà només la legislació vigent en la data d'aquesta convocatòria.



4. Titulació i altres requisits de participació

4.1. Per a participar en aquest procés selectiu, és necessari complir tots els requisits assenyalats en la base novena de les bases comunes i estar en possessió del títol de Batxiller o equivalent, o estar en condicions d'obtindre'l en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Cal ajustar-se, a més, al que estableix l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny (BOE de 17 de juny), per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i de Batxiller regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i en l'Ordre EDU/520/2011, de 7 de març, per la qual es modifica l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny, per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de Graduat en Educació Secundària Obligatòria i de Batxiller regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

4.2. Els i les aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger han d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació, a efectes acadèmics i professionals, o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



5. Sol·licituds i documentació

5.1. Les persones que vulguen participar en aquest procés selectiu han d'omplir el model oficial de sol·licitud d'admissió a proves selectives en l'Administració pública (model 790 – codi 007, en la part superior del qual figura «sol·licitud d'admissió a proves selectives de l'Administració pública i liquidació de la taxa de drets d'examen»), que estarà disponible en el punt d'accés general:

www.administracion.gob.es, en castellà i en la resta de llengües oficials de les comunitats autònomes. Les comunitats autònomes que oferisquen places podran crear un enllaç des de les respectives pàgines web que tenen a aquest formulari.

5.2. La presentació de la sol·licitud s'ha de realitzar en el termini de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Boletín Oficial del Estado i s'ha de dirigir a la Secretaria d'Estat de Justícia. La no-presentació d'aquesta dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de l'aspirant.

5.3. La presentació i el pagament de la corresponent taxa s'han de realitzar per via electrònica, a través del servei d'Inscripció en Processos - Proves Selectives del punt d'accés general:

http://administracion.gob.es/PAG/ips, al qual es pot accedir directament o a través del portal web del Ministeri de Justícia:

www.mjusticia.gob.es (Ciutadans - Ocupació pública), d'acord amb les instruccions que s'hi indiquen.

Els aspirants que, d'acord amb el que disposa la base onzena de l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes, estiguen exempts del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta han d'adjuntar en format electrònic la documentació acreditativa del dret a l'exempció o reducció.

Quan l'aspirant no siga titular d'un compte bancari en alguna de les entitats financeres que permeten el pagament telemàtic de taxes administratives, la llista de les quals es podrà consultar en l'Agència Tributària, haurà de fer la presentació en suport paper en el Registre General del Ministeri de Justícia, carrer Bolsa, núm. 8, 28071 Madrid, o en els registres de les delegacions i subdelegacions del Govern de l'Administració General de l'Estat, així com en qualsevol dels òrgans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Excepcionalment, també es podrà utilitzar aquesta via quan resulte impossible la inscripció electrònica per raons tècniques i s'acredite documentalment aquesta impossibilitat.

La sol·licitud presencial s'ha de dirigir a la Unitat EA0010560 - Processos Selectius Oficina O00011588 M. P. Processos Selectius, i s'hi ha d'adjuntar la documentació que acredite la incidència tècnica produïda.

Igualment, s'ha de dirigir a la unitat de registre esmentada tota la documentació que s'haja de presentar al llarg del procés selectiu.

5.4. Taxa de drets d'examen.

L'import de la taxa per drets d'examen és de 15,27 € (7,64 €, en cas de dret a reducció del 50 %).

Estan exempts del pagament de la taxa els aspirants que reunisquen els requisits que es detallen en la base onzena, apartats 5 i 6 de les bases comunes, per a la qual cosa han d'acreditar el seu dret a aquesta exempció aportant la documentació que s'hi indica.

No caldrà presentar la documentació acreditativa per a l'exempció o reducció de taxa en els supòsits especificats en l'annex III d'aquesta convocatòria, ja que la recaptarà d'ofici l'òrgan gestor, llevat que no ho consenta el sol·licitant.

5.5. Les persones amb discapacitat que desitgen sol·licitar adaptacions de temps i mitjans han de procedir segons el que estableix la base desena de les bases comunes.

5.6. La sol·licitud s'ha d'omplir d'acord amb les instruccions que figuren en aquesta i en l'annex III.

5.7. Les dades personals recollides en la sol·licitud d'admissió es tractaran amb l'única finalitat de gestionar les proves selectives i les comunicacions necessàries per a fer-ho. El nom, els cognoms i el número del document d'identitat es publicarà en la forma que determina la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.



El Ministeri de Justícia prendrà mesures perquè aquesta informació no siga indexada pels cercadors d'internet. La base legal per al tractament d'aquestes dades són la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, les lleis 39/2015, d'1 d'octubre, i 40/2015, d'1 d'octubre, i, supletòriament, el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

La Direcció General de Relacions amb l'Administració de Justícia del Ministeri de Justícia és responsable del tractament d'aquestes dades. Els drets de protecció de dades dels sol·licitants es podran exercir dirigint-se al responsable del tractament per via electrònica, per mitjà de la seu electrònica del Ministeri de Justícia o presencialment a través de la xarxa d'oficines d'assistència en matèria de registres. Els interessats poden exercir els seus drets també davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, www.aepd.es.



6. Tribunals

6.1. El Tribunal Qualificador Únic, els tribunals delegats en les comunitats autònomes que convoquen places i les unitats de col·laboració es nomenaran mitjançant una ordre ministerial. En la composició, s'ha d'atendre el principi de paritat entre homes i dones.

6.2. En les seus d'examen on no estiga el Tribunal Qualificador Únic o un tribunal delegat, l'òrgan competent del Ministeri de Justícia nomenarà funcionaris de l'Administració General de l'Estat, de l'Administració autonòmica (en els dos casos, que presten serveis en el Ministeri de Justícia o l'òrgan competent de la comunitat autònoma) o de l'Administració de justícia, per a col·laborar en el desenvolupament d'aquestes proves sota la direcció del Tribunal Qualificador Únic, o un tribunal delegat, al qual representaran amb les competències d'execució material i ordenació administrativa dels diferents exercicis que en cada prova selectiva se'ls atribuïsca.

6.3. D'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, els tribunals vetlaran per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre els dos sexes.

6.4. Els tribunals tindran la categoria segona de les previstes en l'annex IV del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

6.5. La informació sobre aquestes proves selectives es facilitarà en el Ministeri de Justícia, en els telèfons 902 007 214 i 918 372 295; la pàgina web del Ministeri de Justícia: www.mjusticia.gob.es; el punt d'accés general: www.administracion.gob.es; les gerències territorials del Ministeri de Justícia i en els òrgans competents de les comunitats autònomes on es convoquen places.

6.6. En el no previst en aquesta convocatòria, el funcionament dels tribunals es regirà pel que preveu l'article 487 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; l'article 12 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia, i, subsidiàriament, la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



6.7. A l'efecte de comunicacions i altres incidències, la seu del Tribunal Qualificador Únic serà: carrer San Bernardo, núm. 21, 28071 Madrid (telèfons: 902 007 214 i 918 372 295), i serà aplicable el que disposa la base 5.3 quant a la unitat de registre per a la presentació de documentació. Els tribunals delegats tenen les seus següents:





Tribunals delegats



Comunitat autònoma Òrgan Telèfon

Andalusia Conselleria de Turisme, Regeneració, Justícia i Administració Local

DG d'Oficina Judicial i Fiscal

Plaça de la Gavidia, 10

41071 – Sevilla

www.juntadeandalucia.es/justicia/portal/adriano

www.iaap.junta-andalucia.es/institutodeadministracionpublica 955 031 800



955 031 840

Catalunya Departament de Justícia.

Subdirecció General de Recursos Humans i Econòmics

Pau Claris, 81

4a planta

08010 Barcelona

http://justicia.gencat.cat/ca/serveis/treballar/oposicions 933 164 393

933 164 301

Canàries Av. José Manuel Guimerá, núm. 10

Edif. Serveis Múltiples II, planta 1a

38071 Santa Cruz de Tenerife

http://www.gobiernodecanarias.org/justicia 922 476 230

Madrid Direcció General de Recursos Humans i Relacions amb l'Administració de Justícia

C/ Gran Vía, 43

28013 Madrid

www.comunidad.madrid/servicios/justicia 917 209 002

Comunitat

Valenciana Direcció General de Justícia

Ciutat administrativa 9 d'Octubre.

Torre 4 - 2a planta

C/ Democràcia, 77

46018 València

www.gov.gva.es/va/home 961 209 248

961 209 249

País Basc

Direcció de l'Administració de Justícia

C/ Donostia – San Sebastián, núm. 1

01010 Vitòria-Gasteiz

www.justizia.net 945 019 132

945 019 122





Es podran constituir nous tribunals en altres àmbits, la qual cosa es publicarà en l'ordre ministerial preceptiva.



7. Desenvolupament del procés selectiu

7.1. Ordre d'actuació.

L'ordre d'actuació dels opositors, en tots els àmbits territorials, s'iniciarà alfabèticament pel primer de la lletra «Q», d'acord amb la Resolució de 15 de març de 2019, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat.

7.2. Durada del procés selectiu.

El primer exercici es realitzarà dins dels quatre mesos següents a la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

7.3. Fase d'oposició.

Els exercicis de l'oposició es detallen en l'annex I-A d'aquesta convocatòria.

El primer i segon exercici es faran conjuntament en un mateix acte, el mateix dia i a la mateixa hora en totes les seus d'examen, dins dels 45 dies següents a la publicació de la resolució per la qual s'eleva a definitiva la llista d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado amb la data, l'hora i els llocs en què es durà a terme.



El tercer exercici es realitzarà en la data que el tribunal determine.

El tribunal farà públiques en la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es) les llistes d'opositors de cada àmbit territorial que hagen aconseguit el mínim establit que s'haja considerat per a superar cada exercici, amb la indicació de la puntuació obtinguda i, si escau, la convocatòria al següent. Els opositors que no es troben inclosos en cada llista d'aprovats tindran la consideració de no aptes, de manera que quedaran eliminats del procés selectiu.

Les llistes d'aprovats també es podran publicar en les pàgines web de les comunitats autònomes.

7.4. Fase de concurs.

La fase d'oposició finalitzarà amb la publicació del tribunal de les llistes d'aprovats, que donarà començament a la fase de concurs en la qual es valoraran els mèrits que es detallen en el barem que conté l'annex I-B d'aquesta convocatòria. Es computaran els obtinguts fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el mateix acord de la publicació de les llistes d'aprovats, s'establirà un termini de vint dies hàbils per a presentar en el registre o l'adreça electrònica que s'indique la documentació acreditativa, en original o còpia autèntica, únicament dels mèrits indicats en l'apartat B del barem que conté l'annex I-B d'aquesta ordre. Els opositors que concórreguen per comunitats autònomes amb exercicis optatius podran aportar en aquest mateix moment les certificacions acreditatives dels coneixements corresponents a l'annex I-C d'aquesta ordre.



Aquesta documentació s'ha d'acompanyar del model omplit que publicarà el Ministeri una vegada finalitze la fase d'oposició, que inclourà una llista detallada dels mèrits aportats.

La comprovació dels mèrits dels apartats A, C i D es farà d'ofici, encara que els opositors que en la seua sol·licitud inicial de participació no hagen prestat el seu consentiment perquè l'òrgan gestor del procés selectiu puga verificar d'ofici les seues titulacions o certificacions acadèmiques hauran d'aportar-les també, d'entre les valorades en l'apartat A del barem esmentat.

El Tribunal Qualificador Únic i els tribunals delegats valoraran els mèrits acreditats i el Tribunal Qualificador Únic publicarà en la pàgina web del Ministeri de Justícia la llista d'aspirants amb la valoració provisional de mèrits de la fase de concurs, la indicació de la puntuació obtinguda en cada apartat i la total. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta llista, per a efectuar les al·legacions pertinents. Finalitzat aquest termini i vistes i resoltes les al·legacions, el tribunal publicarà la llista amb la valoració definitiva de la fase de concurs.

7.5. Embaràs de risc i part, malaltia greu i hospitalització.



Si no es poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc, part, malaltia greu, hospitalització o qualsevol altra circumstància de caràcter excepcional degudament acreditada, cal comunicar-ho al tribunal amb suficient antelació, i, en tot cas, abans de la realització de l'exercici perquè siguen valorats pel Tribunal Qualificador Únic, de manera que puga ser convocada amb posterioritat, a través de la pàgina web.

La situació de l'aspirant quedarà condicionada a la finalització d'aquesta causa i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i aquestes no es podran demorar de manera que es menyscabe el dret de la resta dels aspirants a una resolució del procés en temps raonables. En tot cas, i per a cadascun dels torns d'accés, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que hagen superat el procés selectiu i es realitzarà un sol exercici comú per a totes aquestes situacions.

7.6. Valoració del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc.

Si així ho han sol·licitat en la seua instància i en la fase de concurs, els aspirants compresos en la relació d'aprovats que concórreguen per àmbit territorial amb llengua autonòmica pròpia seran emplaçats per a la realització de l'exercici de caràcter optatiu, no eliminatori, que n'acredite el coneixement. Paral·lelament, el tribunal delegat corresponent valorarà la documentació acreditativa del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc que hagen aportat els interessats.



La puntuació obtinguda, tant de l'examen com de la documentació acreditativa, s'ha d'ajustar al barem que conté l'annex I-C d'aquesta convocatòria i només tindrà efecte per a l'adjudicació de destinacions en la comunitat autònoma corresponent.

Els opositors podran optar per realitzar la prova, documentar el coneixement de la llengua oficial o acollir-se als dos sistemes. En aquest últim cas, la puntuació atorgada serà la més alta que corresponga en el seu cas, sense que puga ser acumulativa.

7.7. La superació de qualsevol de les fases de la convocatòria no implicarà per si mateixa l'adjudicació de plaça, ja que la superació del procés selectiu estarà determinada pel nombre de places convocades en cada àmbit territorial.

7.8. Finalitzat el procés selectiu, el tribunal elevarà al Ministeri de Justícia la proposta amb la llista d'aprovats, en cada àmbit territorial, el nombre de la qual no podrà superar al nombre de places convocades, que es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places, amb la indicació del número d'ordre, els cognoms i el nom, el DNI, la puntuació obtinguda en cadascun dels exercicis i el total de tots els exercicis obligatoris. Juntament amb aquesta nota total, però separada i sense sumar-se a aquesta, figurarà, si és el cas, l'obtinguda en la llengua oficial pròpia de la comunitat autònoma de l'àmbit territorial pel qual concorre i l'obtinguda pel coneixement del dret civil basc.

Els opositors que no es troben inclosos en la llista tindran la consideració de no aptes, de manera que quedaran eliminats del procés selectiu.

7.9. En el cas que algun dels aspirants amb discapacitat que s'haja presentat per aquest contingent de reserva superara els exercicis corresponents, però no obtinguera plaça, i la seua puntuació fora superior a l'obtinguda pels aspirants del torn general, serà inclòs pel seu ordre de puntuació en aquest torn.

7.10 El Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes competents oferiran les destinacions disponibles en cada àmbit territorial.



8. Presentació de documents

8.1. Els aspirants que figuren en la llista definitiva d'aprovats, en el termini de vint dies hàbils comptats a partir de la publicació d'aquesta en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes on es convoquen places, han de presentar en el Registre General del Ministeri de Justícia, la Secretaria d'Estat de Justícia, carrer Bolsa, núm. 8, 28071 Madrid, o pels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, dirigits a la Unitat EA0010560-Processos Selectius Administració de Justícia Oficina O00011588-Mitjans Personals, la documentació següent:

a) Sol·licitud de destinació, ajustada als requeriments que, si escau, s'establisquen en l'oferta publicada pel Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes competents.

b) Els aspirants que tinguen la condició legal de persona amb discapacitat, amb un grau igual o superior al 33 %, han de presentar la certificació dels òrgans competents que acredite tal condició (en cas que aquesta no s'haja acreditat amb anterioritat) i la seua capacitat funcional per a exercir les tasques i funcions pròpies del cos de tramitació processal i administrativa.

c) Els aspirants que, en la seua sol·licitud de participació inicial, s'hagen oposat al fet que l'òrgan instructor d'aquest procediment selectiu consulte i verifique d'ofici les seues dades d'identitat personal i les referides a les seues titulacions o certificacions acadèmiques hauran d'aportar també:

– Còpia autèntica del document nacional d'identitat, o equivalent.



– Còpia autèntica del títol exigit en la convocatòria o certificació acadèmica acreditativa de tindre aprovades totes les assignatures que el capaciten per a l'obtenció d'aquest, per a la qual cosa han de presentar el resguard justificatiu d'haver abonat els drets per a l'expedició.

d) En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, han de presentar una còpia autèntica de la documentació que n'acredite l'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència.

8.2. Davant la impossibilitat, degudament justificada, de presentar els documents expressats en l'apartat anterior, podrà acreditar-se que es reuneixen les condicions exigides en la convocatòria amb qualsevol mitjà de prova admissible en dret.

Els aspirants que tinguen la condició de funcionaris públics estaran exempts de justificar les condicions i els requisits ja demostrats per a obtindre el seu anterior nomenament, i han de presentar la certificació del Ministeri o l'organisme del qual depenguen i per la qual s'acredite la seua condició i els requisits per a ser nomenat funcionari del cos de tramitació processal i administrativa de l'Administració de justícia.



8.3. Les persones que, dins del termini fixat, i excepte causa de força major, no presenten la documentació o de l'examen d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits establits no podran ser nomenats funcionaris i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagen pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial.

En aquest últim cas, o en el supòsit de renúncia d'algun dels aspirants abans del seu nomenament com a funcionari de carrera, i sempre que el tribunal haja proposat tants aspirants com places convocades, d'acord amb la 17.2 de les bases comunes, el Ministeri de Justícia requerirà a aquest últim una llista complementària d'aspirants que hagen superat tots els exercicis i seguisquen els proposats fins a completar el total de places convocades.

En aquest supòsit, els aspirants inclosos en aquesta llista complementària han de presentar la documentació acreditativa que es detalla en aquesta mateixa base en el termini de cinc dies hàbils des de la publicació en la pàgina web del Ministeri de Justícia.

Els opositors afectats que concórreguen per alguns dels àmbits territorials que tinguen establida la valoració de llengua oficial pròpia o dret civil basc seran convocats, si escau, a la realització de la corresponent prova optativa o els serà incorporada la puntuació que corresponga a l'acreditació documental que hagen aportat.





9. Nomenament

Una vegada s'haja comprovat que els aspirants, el nombre dels quals no podrà superar en cap cas al de places convocades en cada àmbit territorial, reuneixen els requisits de la base quarta d'aquesta ordre i de la novena de les bases comunes, seran nomenats funcionaris de carrera, mitjançant una ordre del Ministeri de Justícia, que serà publicada en el Boletín Oficial del Estado i en els diaris oficials de les comunitats autònomes competents.

Atés el caràcter nacional del cos de tramitació processal i administrativa, per al nomenament com a funcionaris de carrera, es confeccionaran dues llistes en cada àmbit territorial, una en què es consignaran les puntuacions obtingudes en les fases comunes i obligatòries del procés selectiu, i una altra amb l'especificació de la puntuació obtinguda en la valoració del coneixement de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes, i, si escau, la corresponent al dret civil basc.





10. Norma final

Al present procés selectiu és aplicable la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; el Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia; el Reial decret 702/2017, de 7 de juliol, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2017, i els reials decrets 954/2018 i 955/2018, de 27 de juliol, pels quals s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018; l'Ordre JUS/291/2019, de 4 de març, per la qual s'estableixen les bases comunes que regiran els processos selectius per a ingrés o accés en els cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i el que disposa aquesta ordre de convocatòria.



Amb caràcter supletori, en el que no preveu aquesta convocatòria, cal ajustar-se al que disposa el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la resta de normativa vigent en la matèria.



Contra aquesta convocatòria, podrà interposar-se un recurs de reposició davant el ministre de Justícia, en el termini d'un mes des de la publicació, o bé, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de la publicació davant el Jutjat Central Contenciós Administratiu, de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En cas d'interposar un recurs de reposició, no es podrà interposar un recurs contenciós administratiu fins que aquell es resolga expressament o se n'haja produït la desestimació presumpta.



Així mateix, la Secretaria d'Estat de Justícia podrà, si escau, procedir a revisar les resolucions del tribunal, conforme al que preveu l'esmentada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.



Madrid, 31 de juliol de 2019.– La ministra de justícia, p. d. (Ordre JUS/125/2019, de 5 de febrer), el secretari general de l'Administració de Justícia: Antonio Viejo Llorente.





ÍNDEX D'ANNEXOS



ANNEX I. Descripció del procés selectiu

I-A. Oposició: exercicis obligatoris

I-B. Fase de concurs

I-C. Avaluació del coneixement de llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc.

ANNEX II. Programa

ANNEX III. Instruccions de formalització de la instància





ANNEX I

Descripció del procés selectiu



I-A. Fase d'oposició



1. Constarà de tres exercicis; tots obligatoris i eliminatoris. El primer i segon exercici tindran lloc en el mateix dia i la mateixa hora en totes les seus d'examen, en un únic acte d'examen, un a continuació de l'altre.

1.1. Primer exercici.

De caràcter teòric, escrit i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari-test sobre les matèries del programa detallat en l'annex II. Constarà de 100 preguntes vàlides amb quatre respostes alternatives de les quals només una és la correcta.

La durada de la prova serà de 90 minuts.

Es qualificarà de 0 a 60 punts.

Les preguntes encertades es valoraran amb 0,60 punts; les preguntes no encertades i les que continguen respostes múltiples descomptaran 0,15 punts; les preguntes no contestades no seran puntuades.

La puntuació obtinguda per cada aspirant es correspondrà amb el nombre de respostes encertades, feta la deducció de les no encertades.

El qüestionari proposat pel tribunal constarà de 104 preguntes, de les quals les 100 primeres seran ordinàries i avaluables, i les quatre últimes seran de reserva. En el cas en què, una vegada realitzat l'examen, el tribunal haja d'anul·lar una o diverses preguntes ordinàries, establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte de la seua avaluació, de les anul·lades per d'altres de reserva, pel seu ordre.

1.2. Segon exercici.

De caràcter pràctic, escrit i eliminatori. Consistirà a contestar 20 preguntes de tipus test, referides a un cas pràctic que plantejarà el tribunal.

La durada de la prova serà de 60 minuts i es qualificarà de 0 a 20 punts, a raó d'1 punt per pregunta encertada. Les preguntes no encertades i aquelles que continguen respostes múltiples descomptaran 0,40 punts, i les no contestades no seran puntuades.

El tribunal proposarà un qüestionari de 22 preguntes, vint ordinàries i dues de reserva i, en cas d'anul·lació d'una de les ordinàries, el tribunal, en l'acord d'anul·lació, establirà que puntue la pregunta de reserva en lloc de l'anul·lada.

1.3. Tercer exercici.

Consistirà a contestar preguntes pràctiques i aplicades a la utilització d'un processador de textos Microsoft Word amb els requeriments de presentació que el tribunal determine.

El tercer exercici tindrà lloc en la mateixa data en les seus d'examen que es comuniquen.

La durada màxima d'aquest exercici serà de 30 minuts sobre un qüestionari de 15 preguntes de tipus test, i es qualificarà de 0 a 20 punts. Les preguntes encertades es valoraran amb 1,33 punts; les preguntes no encertades i les que continguen respostes múltiples descomptaran 0,33 punts; les preguntes no contestades no seran puntuades.

El tribunal proposarà un qüestionari de 17 preguntes, quinze ordinàries i dues de reserva i, en cas d'anul·lació d'una de les ordinàries, el tribunal, en l'acord d'anul·lació, establirà que puntue la pregunta de reserva en lloc de l'anul·lada.

1.4. La determinació de la nota mínima per a superar el primer exercici en cada àmbit territorial convocant serà equivalent al resultat de deu aspirants per plaça, que hagen obtingut com a mínim un 60 % de la puntuació possible, amb independència de les instàncies que s'hagen presentat per aquest àmbit.

Els aspirants per plaça esmentats passarien a realitzar el segon exercici. Com que són eliminatoris, als opositors que no aconseguisquen aquesta puntuació en el primer exercici, no se'ls corregirà el segon.

Per a superar el segon exercici serà suficient obtindre el 60 % de la puntuació possible, mentre que per a la superació del tercer exercici serà suficient obtindre el 50 % d'aquesta.

Aquesta nota mínima no serà aplicable en el contingent de reserva per discapacitat, ni en els processos selectius amb un nombre d'aspirants de partida inferior a l'índex de deu per plaça, anteriorment esmentat. En aquests casos la puntuació mínima exigida per a superar el segon i tercer exercici serà el 50 % de la puntuació màxima possible. La puntuació mínima exigida per a la superació de tots els exercicis de la fase d'oposició en el contingent de la reserva per discapacitat, serà el 50 % de la màxima possible.

La puntuació final dels aprovats en la fase d'oposició estarà composta per la suma de les puntuacions dels tres exercicis.

Una vegada finalitzats els tres exercicis de l'oposició, el tribunal farà públiques les llistes d'aprovats, que inclouran, ordenats de més a menys puntuació total acumulada dels tres exercicis, els opositors que hagen aprovat cadascun dels exercicis.

1.5. Reserva de nota

Els aspirants que hagen superat la fase d'oposició amb una nota superior a la mínima fixada, però no obtinguen plaça en el cos al qual es presenten per no reunir mèrits suficients en la fase de concurs de l'OOP 2017-18, quedaran exempts de realitzar en la convocatòria següent de 2019 els exercicis de la fase d'oposició, sempre que es presenten pel mateix cos, àmbit territorial i torn (sistema general o torn de reserva), llevat que voluntàriament s'hi presenten per a obtindre millor nota. En aquest cas, si la nota obtinguda és inferior o no supera la fase d'oposició, se li reservarà la nota de la convocatòria de l'OOP 2017-18.



Als aspirants que pel torn de reserva per a persones amb discapacitat en la convocatòria anterior hagen obtingut una puntuació igual o superior al 50 % de la nota màxima possible prevista en cada exercici de la respectiva convocatòria, se'ls conservarà la puntuació més alta obtinguda, sempre que el contingut de temari, els exercicis i la seua manera de qualificació siguen idèntics.





I-B. Fase de concurs



En la fase de concurs es valoraran els mèrits que aporten els opositors que hagen superat tots els exercicis de la fase d'oposició, segons el barem establit en aquest annex.

El Ministeri de Justícia facilitarà als aspirants que hagen superat la fase d'oposició un model d'«autoavaluació» de la fase de concurs.

L'aspirant que no aporte mèrits, o que n'aporte uns que no siguen avaluables d'acord amb el barem referit, serà qualificat amb zero punts en aquesta fase.

L'acreditació del temps de serveis prestats com a funcionaris interins en l'Administració de justícia, en l'àmbit del Ministeri de Justícia, l'ha d'aportar d'ofici l'òrgan competent.

Per a accedir a la fase de concurs, caldrà haver superat la fase d'oposició i es valoraran els mèrits següents:

A. Títols i graus acadèmics, dels inclosos en el sistema educatiu espanyol. La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 12 punts.

Atés que, d'acord amb l'article 475 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, la titulació exigida per a l'accés al cos de tramitació processal i administrativa és la del títol de Batxillerat o de tècnic equivalent, la puntuació que es pot atorgar en aquest apartat serà la següent:



a. 12 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Dret, o bé, grau en Dret i màster amb contingut de caràcter jurídic.

b. 10 punts per estar en possessió del grau en Dret.

c. 8 punts per estar en possessió de la llicenciatura en Ciències del Treball, Ciències Polítiques i de l'Administració, o Criminologia.

d. 6 punts per estar en possessió del títol de grau en Ciències del Treball, en Ciències Jurídiques i de les Administracions Públiques, en Ciències Polítiques i de l'Administració, en Relacions Laborals i Recursos Humans, o en Criminologia.

e. 4 punts per estar en possessió de tres cursos complets de la llicenciatura o grau en Dret.

f. 4 punts per estar en possessió del títol de tècnic superior en Administració i Finances o en Assistència a la Direcció.

En cas que l'aspirant aporte més d'un títol dels exigits per a l'accés al cos de tramitació processal i administrativa, s'ha de valorar cada titulació addicional a l'exigida per a participar en el procés selectiu amb 2 punts.

Excepcionalment, el Tribunal Qualificador Únic podrà valorar altres titulacions i graus acadèmics, relacionats amb l'Administració de justícia, no inclosos expressament entre les indicades anteriorment.





B. Historial professional. La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 7,5 punts, amb la baremació següent:

B.1. Cursos de formació, rebuts i acreditats, en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, amb contingut principal de caràcter jurídic relacionats amb l'activitat del cos, i homologats o impartits: pel Ministeri o per les conselleries de Justícia, pel Ministeri i conselleries d'Educació, pel sistema universitari espanyol, per l'Institut Nacional de l'Administració Pública o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, per altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques) o pels serveis públics d'ocupació.



– Entre 11 i 29 h: 1 punt

– Entre 30 i 59 h: 1,5 punts

– Entre 60 i 119 h: 2 punts

– 120 h o més: 2,5 punts

Així mateix, d'acord amb el barem anterior i sota les mateixes condicions, es valoraran els cursos en matèria d'igualtat o salut laboral que incloguen unitats o mòduls de contingut jurídic.

No es valoraran els cursos següents:

– Certificacions o diplomes en els quals no conste el nombre d'hores ni aquells de 10 o menys hores lectives.

– Els derivats de processos selectius, ni els diplomes de participació en jornades, simposis, seminaris i similars.

Als aspirants que aporten certificacions de cursos que formen part dels ensenyaments del sistema educatiu espanyol, o siguen conduents a l'obtenció d'un títol universitari, se'ls podrà sol·licitar certificat acadèmic per a comprovar que les hores lectives d'aquest curs o cursos no han sigut convalidades com a crèdits universitaris o crèdits ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System).

En cas que no presenten la certificació acadèmica requerida o que es comprove que les hores lectives del curs o dels cursos s'han utilitzat per a convalidar assignatures, de les titulacions assenyalades en l'apartat A, no es valoraran dins d'aquest mèrit.

B.2. Cursos de formació en informàtica, rebuts i acreditats, en els últims deu anys i fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria, i homologats o impartits: pel Ministeri o per les conselleries de Justícia, pel Ministeri i conselleries d'Educació, pel sistema universitari espanyol, per l'Institut Nacional de l'Administració Pública o per òrgans competents en formació de les comunitats autònomes, per altres agents promotors dins del marc de l'Acord de formació per a l'ocupació (IV Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques) o pels serveis públics d'ocupació.

– Entre 11 i 29 h: 1 punt

– Entre 30 i 59 h: 1,5 punts

– Entre 60 i 119 h: 2 punts

– 120 h o més: 2,5 punts

Els cursos de contingut igual o similar només es valoraran una vegada. No es valoraran els cursos en els quals no conste el nombre d'hores ni aquells amb 10 o menys hores lectives.

La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat B és de 7,5 punts; fins a 5 punts en l'apartat B-1 «coneixements jurídics», fins a 2,5 punts en els apartats B-2 «coneixements d'informàtica».

Excepcionalment, el Tribunal Qualificador Únic podrà valorar altres cursos homologats per altres departaments o administracions públiques, no inclosos expressament en els apartats B-1 i B-2.



C. Per exercicis dels processos de les convocatòries de les ofertes d'ocupació pública dels anys 2015 i 2016 de qualsevol dels cossos de l'Administració de justícia. La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 14 punts, amb la baremació següent:

Per les qualificacions obtingudes en les proves del cos de tramitació:

– 5 punts per nota del 50 al 54,99 %

– 5,5 punts per nota del 55 al 59,99 %

– 6 punts per nota del 60 al 64,99 %

– 6,5 punts per nota del 65 al 69,99 %

– 7 punts per nota del 70 al 74,99 %

– 7,5 punts per nota del 75 al 79,99 %

– 8 punts per nota del 80 al 84,99 %

– 8,5 punts per nota del 85 al 89,99 %

– 9 punts per nota del 90 % o superior

Per les qualificacions obtingudes en altres cossos generals, especials i lletrats de l'Administració de justícia:

– Si és d'un cos inferior o especial, el 25 % de la puntuació anterior.



– Si és d'un cos superior, el 50 % de la puntuació anterior.



D. Serveis prestats com a titular, substitut o interí en els cossos de l'Administració de justícia o com a personal laboral d'aquesta Administració. La puntuació màxima que es pot atorgar en aquest apartat és de 33,5 punts, amb la baremació següent:

– Per cada mes complet de serveis prestats com a substitut o interí, en el cos de tramitació: 0,30 punts

– Per cada mes complet de serveis prestats com a titular, interí o substitut en la resta dels cossos generals i lletrats de l'Administració de justícia: 0,20 punts

– Per cada mes complet de serveis prestats en la resta dels cossos de l'Administració de justícia: 0,10 punts

– Per cada mes de serveis prestats com a personal laboral de l'Administració de justícia fix o temporal: 0,05 punts

Els períodes inferiors al mes no es computaran, encara que, en el cas de ser-ne uns quants, se sumaran els prestats en el mateix cos i es desestimarà, si s'escau, una única fracció inferior al mes. Serveis prestats a partir de l'1 de gener de 2004 com a titular, substitut o interí en els cossos de l'Administració de justícia o com a personal laboral d'aquesta Administració (fins a un màxim de 34 punts).





I-C. Avaluació del coneixement de les llengües oficials

pròpies de les comunitats autònomes i del dret civil basc



1. Coneixement de les llengües oficials de les comunitats autònomes.

Per als opositors que concórreguen per algun dels àmbits territorials corresponents a comunitats autònomes amb llengua oficial pròpia i que així ho hagen fet constar en la seua sol·licitud de participació, una vegada finalitzat el procés selectiu, es procedirà a l'avaluació del coneixement de les llengües oficials pròpies de les comunitats autònomes. L'avaluació consistirà en l'acreditació del coneixement de la llengua oficial d'aquesta comunitat, mitjançant les certificacions que hagen presentat oportunament o per la realització d'una prova de nivell de coneixements.

La puntuació de la valoració del coneixement de la llengua oficial de comunitat autònoma només serà aplicable en l'àmbit de la comunitat autònoma respectiva únicament a l'efecte d'establir l'ordre de prelació en la relació d'aprovats dins de l'àmbit territorial pel qual concorre l'aspirant, per la qual cosa haurà de reflectir-se separada de l'obtinguda en l'exercici obligatori i en la fase de concurs.

Es qualificarà amb un màxim de 18 punts d'acord amb el nivell de coneixements demostrat per l'aspirant i els criteris de valoració establits a continuació:



En l'àmbit de la Comunitat Foral de Navarra:

En les zones bascòfona i mixta que determina l'article 5 de la Llei foral 18/1986, de 15 de desembre, del basc, de conformitat amb el que s'estableix pel Decret foral 103/2017, de 15 de novembre (Boletín Oficial de Navarra, de 30.11.2017), el coneixement oral i escrit del basc degudament acreditat per mitjà de certificació de superació de cadascun dels nivells expedida per l'òrgan competent en la matèria, suposa el reconeixement a aquests únics efectes de fins a 18 punts, segons el nivell de coneixements acreditat en els termes següents:



– Certificat de nivell B1 o títols equivalents: sis punts.

– Certificat de nivell B2 o títols equivalents: dotze punts.

– Certificat de nivell C1 o títols equivalents: díhuit punts.



En l'àmbit del País Basc:

D'acord amb el que s'estableix en el Decret 86/1997, de 15 d'abril, pel qual es regula el procés de normalització de l'ús del basc en les administracions públiques de la Comunitat Autònoma d'Euskadi, i el Decret 174/2010, de 29 de juny, de normalització lingüística de l'Administració de justícia a la Comunitat Autònoma d'Euskadi:

– Certificat de nivell B2 o perfil lingüístic 2 o títols equivalents: sis punts.

– Certificat de nivell C1 o perfil lingüístic 3 o títols equivalents: dotze punts.

– Certificat de nivell C2 o perfil lingüístic 4 o títols equivalents: díhuit punts.



En l'àmbit de la Comunitat Autònoma Valenciana:

– Certificat de grau elemental o de nivell B1: sis punts.

– Certificat de grau mitjà o de nivell C1: dotze punts.

– Certificat de grau superior o de nivell C2: díhuit punts.

L'acreditació documental del coneixement del valencià s'efectuarà mitjançant l'aportació del certificat corresponent expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià.





En l'àmbit de Catalunya:

De conformitat amb el Decret 3/2014, de 7 de gener, pel qual es modifica el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixements de català (DOGC núm. 6536, de 09.01.2014) i el Decret 180/2014, de 30 de desembre, sobre el certificat de coneixements de llenguatge jurídic (nivell J) (DOGC núm. 6780, de 31.12.2014), el coneixement oral i escrit del català i el coneixement del llenguatge jurídic (nivell J) degudament acreditats per mitjà de certificació de la Direcció General de Política Lingüística, i pel Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada o equivalent, suposa el reconeixement només a aquest efecte de fins a 18 punts segons el nivell de coneixements acreditats en els termes següents:



– Certificat de nivell B2 (fins a gener de 2014, nivell B) o títols homologats: sis punts.

– Certificat de nivell C1 (fins a gener de 2014, nivell C) o títols homologats: dotze punts.

– Certificat de nivell C2 (fins a gener de 2014, nivell D) o títols homologats: díhuit punts.

– Certificat de coneixement de llenguatge jurídic nivell J: díhuit punts.



En l'àmbit de la Comunitat Autònoma de Galícia:

– Certificat Celga 4 o similar: sis punts.

– Curs de Llenguatge Jurídic Mitjà: dotze punts.

– Curs de Llenguatge Jurídic Superior: díhuit punts.

L'acreditació del coneixement d'idioma s'efectuarà mitjançant l'aportació dels certificats de la Secretaria General de Política Lingüística o els equivalents segons l'Ordre de 16 de juliol de 2007, de la Conselleria de Presidència, Administracions Públiques i Justícia (DOG 30.07.2007), modificada per l'Ordre de 10 de febrer de 2014, per la qual es modifica l'Ordre de 16 de juliol de 2007, per la qual es regulen els certificats oficials acreditatius dels nivells de coneixement de la llengua gallega (Celga) (DOG 19.02.2014) i l'Ordre d'1 d'abril de 2005 (DOG 14.04.2005).



2. Avaluació dels coneixements del dret civil basc

Per als aspirants que concórreguen per l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma del País Basc, que així ho hagen fet constar en la seua sol·licitud, es procedirà, en els mateixos termes i amb els mateixos efectes que s'han detallat en l'apartat anterior, a l'avaluació dels seus coneixements del dret civil basc, i s'atorgaran per aquest concepte sis punts, que es reflectiran en tot cas separats dels obtinguts en els exercicis obligatoris i només faran efecte per a establir l'ordre de prelació dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma del País Basc.



Per a la realització i correcció d'aquest exercici, el tribunal delegat podrà nomenar un assessor especialista.

Criteris de valoració:

A) La documentació vàlida per a aquells opositors que opten per l'acreditació documental és la següent:

1. Llicenciatura en Dret i haver cursat com a assignatures:

a) Dret Civil Foral i Autonòmic del País Basc

– UD, pla 1953.90 hores

– UD, pla 1998.60 hores

b) Dret Civil Foral i Autonòmic del País Basc 1

– UD, pla 1993.30 hores

2. Grau en Dret i haver cursat com a assignatura Dret Civil i Autonòmic Basc / Dret Civil Basc (6 crèdits ECTS).

3. Màster en Dret Civil Basc: 540 hores (54 crèdits).

4. Diploma d'especialització en Dret Civil Foral del País Basc - presencial: 220 hores (22 crèdits).

5. Diploma d'especialització en Dret Civil Basc - en línia: 210 hores (21 crèdits).

6, Doctorat en Dret: (mínim 60 hores: 6 crèdits)

– Títol de doctor en Dret, amb tesi sobre Dret Civil Basc.

– Cursos de doctorat en Dret sobre Dret Civil Basc.

7. Estudis complementaris. El nou Dret Civil Basc: aspectes familiars i successoris (3 crèdits ECTS).

B) Per a aquells opositors que opten per realitzar l'examen, aquest consistirà en la contestació a un qüestionari de tipus test de 40 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals només una és correcta.

Les respostes encertades es valoraran amb 1 punt. Les respostes incorrectes o les preguntes no contestades no seran puntuades. Per a superar l'exercici cal obtindre un mínim de 20 punts.

El qüestionari versa sobre el temari següent:

Llei 5/2015, de 25 de juny, de dret civil basc

1. De les fonts del dret civil basc. Dels principis inspiradors de la Llei civil basca. De l'àmbit d'aplicació de la Llei civil basca.



2. Dels principis de dret patrimonial.

3. De les successions. Disposicions preliminars. De la successió testada. De les limitacions a la llibertat de testar.

4. De les successions. Dels pactes successoris. De la successió legal o intestada. Disposicions comunes a les diferents maneres de succeir.

5. Del règim de béns en el matrimoni. Del règim legal. Del règim de comunicació foral de béns.

Llei 2/2003, de 7 de maig, reguladora de les parelles de fet

1. Parelles de fet en la Comunitat Autònoma del País Basc. Disposicions generals. Contingut de la relació de parella. Adopció, acolliment i règim successori. Extinció de la parella de fet.





ANNEX II

Programa



Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Les atribucions de la Corona. Les Corts Generals: composició, atribucions i funcionament. L'elaboració de les lleis. El Tribunal Constitucional. Composició i funcions.

Tema 2. Dret d'igualtat i no discriminació per raó de gènere: especial referència a la Llei orgànica 3/2007, per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei orgànica 1/2004, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Antecedents. Objecte i principis rectors. Mesures de sensibilització, prevenció i detecció. Drets de les dones víctimes de la violència de gènere. Tutela institucional.



Tema 3. El Govern i l'Administració. El president del Govern. El Consell de Ministres. Organització administrativa espanyola: ministres, secretaris d'Estat, sotssecretaris i directors generals. L'Administració perifèrica de l'Estat. Els delegats de Govern a la comunitat autònoma i els subdelegats de Govern.

Tema 4. Organització territorial de l'Estat en la Constitució. L'estat de les autonomies. Les comunitats autònomes: La seua constitució i competències. Els estatuts d'autonomia. L'Administració local. La província i el municipi.

Tema 5. La Unió Europea. Competències de la UE. Institucions i òrgans de la Unió Europea: el Parlament Europeu, el Consell Europeu, el Consell de Ministres de la Unió Europea, la Comissió Europea, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el Tribunal de Comptes.

Tema 6. El poder judicial. El Consell General del Poder Judicial: composició i funcions. La jurisdicció: jutges i magistrats: funcions i competències. La independència judicial. El Ministeri Fiscal: organització i funcions. Sistemes d'accés a les carreres judicial i fiscal.



Tema 7. Examen de l'organització i competència del Tribunal Suprem, de l'Audiència Nacional, dels tribunals superiors i de les audiències provincials.

Tema 8. Examen de l'organització i competència: jutjats de primera instància i instrucció. Jutjats penals. Jutjats contenciosos administratius. Jutjats socials. Jutjats de vigilància penitenciària. Jutjats de menors. Jutjats mercantils, i el Tribunal de Marca Comunitària d'Alacant, jutjats de violència sobre la dona i jutjats de pau.



Tema 9. La Carta de drets dels ciutadans davant de la justícia. Drets d'informació, d'atenció i gestió, d'identificació d'actuacions i funcionaris, drets lingüístics. Drets enfront dels professionals que assisteixen i representen el ciutadà: advocats, procuradors, graduats socials. El dret a la justícia gratuïta en la Carta de drets. El Pla de transparència judicial.



Tema 10. La modernització de l'oficina judicial. La nova oficina judicial. La regulació d'aquesta en la Llei orgànica del poder judicial. L'Administració de justícia i les noves tecnologies. Codi de conducta per a usuaris d'equips i sistemes informàtics al servei de l'Administració de justícia. L'expedient digital i la presentació telemàtica d'escrits i documents. La signatura digital, el correu electrònic. Incidència de la legislació de protecció de dades en l'ús de les aplicacions informàtiques.



Tema 11. El lletrat de l'Administració de justícia en la Llei orgànica del poder judicial: funcions i competències. Ordenació del cos superior jurídic de lletrats de l'Administració de justícia: secretari de Govern i secretaris coordinadors.

Tema 12. Cossos de funcionaris al servei de l'Administració de justícia. Cossos generals i cossos especials: definició i cossos que els integren. Cossos especials: el cos de metges forenses: funcions.



Tema 13. Els cossos generals (I): funcions Formes d'accés. Promoció interna: adquisició i pèrdua de la condició de funcionaris. La rehabilitació. Drets, deures i incompatibilitats. Jornades i horaris. Vacances, permisos i llicències.

Tema 14. Els cossos generals (II): situacions administratives. Ordenació de l'activitat professional. Provisió de llocs de treball. Règim disciplinari.

Tema 15. Llibertat sindical: el sindicat en la Constitució Espanyola. Eleccions sindicals segons la Llei d'òrgans de representació i l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. El dret de vaga. Salut i prevenció de riscos laborals.

Tema 16. Els procediments declaratius en la Llei d'enjudiciament civil: judici ordinari i verbal.

Tema 17. Els procediments d'execució en la Llei d'enjudiciament civil. Classes d'execució: disposicions generals de cadascuna. Especial referència a la lliurança de manaments, efectivitat dels embargaments acordats en el decret en què s'acorden mesures executives concretes per a dur a terme el que es disposa per l'ordre general d'execució i en els decrets de millora, esbrinament patrimonial, preparació processal de la via de constrenyiment de mobles i immobles, actes de realització de subhastes i tràmit de depòsit judicial. Les mesures cautelars.

Tema 18. Processos especials en la Llei d'enjudiciament civil. Especial consideració als processos matrimonials i al procés monitori. El requeriment de pagament en el procediment monitori. El judici canviari.



Tema 19. La jurisdicció voluntària: naturalesa i classes de procediments. Especial referència als actes de conciliació.

Tema 20. Els procediments penals en la Llei d'enjudiciament criminal; ordinari, abreujat i de jurat.

Tema 21. Procediment de judici sobre delictes lleus. Judicis ràpids. L'execució en el procés penal, amb especial referència a l'execució dels delictes lleus. La peça de responsabilitat civil en el procés penal.



Tema 22. Recurs contenciós administratiu. Procediments ordinaris, abreujats i especials.

Tema 23. El procés laboral. Procediment ordinari. Procediment per acomiadament. Processos de Seguretat Social.

Tema 24. Recursos. Qüestions generals sobre el dret al recurs. El depòsit per a recórrer. Els recursos en l'àmbit civil: Reposició, revisió contra resolucions del lletrat de l'Administració de justícia, queixa, apel·lació, i els recursos extraordinaris d'infracció processal i cassació. Els recursos en el procediment penal: reforma, apel·lació i queixa i recursos extraordinaris. Els recursos contra les resolucions del lletrat de l'Administració de justícia.

Tema 25. Els actes processals. Requisits dels actes processals: a) lloc; b) temps: termes i terminis: còmput dels terminis; c) forma (consideració de la llengua oficial). Defectes dels actes: nul·litat, anul·labilitat, irregularitat; esmena de defectes.

Tema 26. Les resolucions dels òrgans judicials. Classes de resolucions judicials: contingut i característiques. Les resolucions dels òrgans judicials col·legiats. Les resolucions del lletrat de l'Administració de justícia.

Tema 27. Els actes de comunicació amb altres tribunals i autoritats: oficis i manaments. L'auxili judicial: els exhorts i els manaments en el procés penal. Cooperació jurídica internacional: les comissions rogatòries.

Tema 28. Actes de comunicació a les parts i altres intervinents en el procés: notificacions, requeriments, citacions i emplaçaments. Notificacions, citacions i manaments en el procés penal. Formes de notificació i noves tecnologies.

Tema 29. El Registre Civil. Organització actual dels registres civils a Espanya. Funcionaris encarregats d'aquests. Llibres i seccions del Registre. Llibres auxiliars.

Tema 30. Actes del Registre. Inscripcions de naixement, matrimoni i defunció. Nacionalitat i veïnatge civil. Certificacions. Expedients del Registre Civil.

Tema 31. Conceptes d'arxiu judicial i de documentació judicial en relació amb la legislació vigent en matèria d'arxius judicials. Formes de remissió de documentació judicial i relacions documentals. Noves tecnologies en els arxius judicials de gestió. Les juntes d'expurgació de la documentació judicial.





ANNEX III

Instruccions per a la formalització del procés d'inscripció



Llegiu atentament i seguiu les instruccions següents



Molt important. La inscripció en aquest procés selectiu (la qual cosa comprendrà la formalització de la instància, l'abonament de taxa i la presentació d'aquestes) es realitzarà per via electrònica.



Accés

L'imprés és el model 790 - Codi 007 en la part superior del qual figura «sol·licitud d'admissió a proves selectives de l'Administració pública i liquidació de la taxa de drets d'examen», que estarà disponible en el punt d'accés general: www.administracion.gob.es

O a través del portal web del Ministeri de Justícia: www.mjusticia.gob.es, dins de la pestanya «Ciutadans», secció «Ocupació Pública», cos Tramitació Processal.

Per a fer la inscripció electrònica l'aspirant haurà d'identificar-se davant de l'Administració pública a través del sistema Cl@ve o bé utilitzant el certificat electrònic o les claus concertades.



Sol·licitud

Casella 15. Hi ha de constar el cos.

Casella 16. S'hi ha de consignar CAP.

Casella 17. Forma d'accés. Hi ha de constar «L» per a indicar torn lliure.

Casella 20. Província d'examen. Indiqueu l'àmbit territorial pel qual voleu concórrer dels que es preveuen en la base 1.1 i feu constar la localitat corresponent on es realitzaran els exercicis de la fase d'oposició i el codi respectiu d'aquesta, d'acord amb el quadre següent:





Àmbit territorial Província d'examen (localitat) Codi localitat

Andalusia Sevilla 41

Aragó Saragossa 50

Astúries Oviedo 33

Canàries Las Palmas

Tenerife 35

38

Cantàbria Santander 39

Catalunya Barcelona 08

Comunitat Valenciana València 46

La Rioja Logronyo 26

Madrid Madrid 28

Navarra Pamplona 31

País Basc Àlaba-Biscaia - Vitòria-Bilbao 97

Àmbit de gestió del Ministeri de Justícia Albacete

Càceres

Madrid - M. Justícia

Múrcia

Illes Balears (Palma de Mallorca)

Valladolid 02

10

98

30

07

47





Els i les aspirants han de seleccionar la localitat de l'àmbit pel qual concorren com a província d'examen, encara que podran ser examinats en una altra seu, segons es determine posteriorment.

Els i les aspirants que opten per l'àmbit territorial de la Comunitat de Madrid han d'indicar el codi 28 mentre els que opten per l'àmbit competencial del Ministeri de Justícia, però vulguen ser examinats en la localitat de Madrid, han d'indicar el codi 98 Madrid - M. Justícia.

Els i les aspirants que en la seua instància de participació inicial no especifiquen l'àmbit pel qual concorren, per a optar per una d'aquestes províncies d'examen o opten per àmbit no convocat, no podran ser admesos.

Caselles de la 21 a la 23: aspirants amb discapacitat

– Casella 21: grau de discapacitat. Els aspirants amb discapacitat podran indicar el grau de discapacitat que tinguen reconegut i la comunitat autònoma que l'acredita, opten o no pel contingent de discapacitat.



– Casella 22: contingent de reserva persones amb discapacitat. Han de marcar el valor «SÍ» els aspirants amb grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent que opten per les places del contingent de reserva per a persones amb discapacitat, segons s'indica en la base 1.2 «Reserva discapacitat».

– Casella 23: adaptació que sol·licita en cas de discapacitat. En aquest requadre s'han d'expressar, si escau, les adaptacions de temps i mitjans que puguen requerir, a fi que el tribunal dispose de la informació necessària per a l'adaptació de la realització dels exercicis. S'ha d'aportar, a més, un dictamen tècnic facultatiu actualitzat sobre la procedència de l'adaptació sol·licitada, emés per l'òrgan tècnic de valoració que va determinar el grau de discapacitat, en el qual conste expressament l'adaptació que correspon a l'interessat en cadascun dels exercicis segons les seues circumstàncies personals. Aquesta adaptació la poden sol·licitar tots els aspirants amb discapacitat amb independència que accedisquen o no pel contingent de discapacitat.

– Casella 24. Titulació. Seleccioneu la titulació d'acord amb el que s'estableix en la convocatòria. En cas que no figure en el desplegable, haureu de seleccionar en «Altres titulacions» la que corresponga.

– Casella 25. Acreditació de llengua autonòmica i/o dret civil basc. «Dades que cal consignar segons les bases de la convocatòria». Qui vulga realitzar les proves optatives ha d'escriure la paraula «Realitza» en el quadre corresponent al tipus de prova, qui vulga acreditar documentalment els seus coneixements ha d'escriure «Documenta» i qui s'aculla als dos sistemes, en els termes de la convocatòria, ha d'indicar «Documenta i realitza».



Pagament i presentació

Una vegada formalitzada la sol·licitud s'ha de procedir al pagament electrònic i registre, segons les instruccions que s'indiquen. En cas que no es puga efectuar el pagament per no disposar de compte en qualsevol de les entitats col·laboradores adherides a la passarel·la de pagament de l'Agència Tributària, o quan resulte impossible la inscripció electrònica per raons tècniques, es podrà fer la presentació i el pagament en paper d'acord amb el que s'estableix en la base novena de les bases comunes, i s'haurà d'acreditar documentalment aquesta impossibilitat.

La constància del pagament correcte de la taxa estarà avalada pel número de referència complet (NRC) emés per l'AEAT, que figurarà en el justificant de registre.



Presentació i pagament electrònics

– Heu de disposar d'un certificat electrònic o claus concertades, accedir al portal web del Ministeri de Justícia: www.mjusticia.gob.es, dins de la pestanya «Ciutadans», secció «Ocupació Pública», cos Tramitació i seguir les instruccions previstes.

– Mitjançant aquesta opció s'han de fer electrònicament els tràmits d'ompliment del formulari, pagament i presentació en el Registre Electrònic del Ministeri de Justícia.

Com a resultat es podrà descarregar un document amb els comprovants del pagament i del registre de la sol·licitud, signat electrònicament, que servirà de justificant d'haver-ho fet correctament.

– La persona que sol·licita presentar-se al procés selectiu serà qui haja de realitzar el registre de la seua sol·licitud.



Presentació i pagament presencial

– Heu de tindre habilitada l'execució de javascript en el vostre navegador.

– Mitjançant aquesta opció s'ha d'efectuar electrònicament el tràmit d'ompliment del formulari.

Com a resultat es podran imprimir els tres exemplars del formulari: «exemplar per a l'interessat», «exemplar per a l'Administració» i «exemplar per a l'entitat col·laboradora».

Presenteu els tres exemplars d'aquesta sol·licitud en qualsevol de les entitats bancàries que actuen com a entitats col·laboradores de la recaptació tributària (no cal tindre-hi un compte obert).

L'entitat col·laboradora us ha de retornar, degudament segellats, l'«exemplar per a l'interessat», que servirà com a justificant de pagament i l'«exemplar per a l'Administració».

L'«exemplar per a l'Administració» d'aquesta sol·licitud s'ha de lliurar en algun dels registres indicats en la convocatòria, que han de retornar segellat o, si escau, també han de segellar l'«exemplar per a l'interessat». Aquest segell del registre servirà com a justificant de la presentació.

Les sol·licituds presentades en l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o consulars corresponents. A aquestes s'ha d'acompanyar el justificant bancari d'haver ingressat els drets d'examen en el compte que figure en la convocatòria.



Exempció o reducció de taxa

Les persones que es vulguen acollir a l'exempció o reducció de la taxa i hagen de presentar la documentació acreditativa que s'indica en la base 5.4 d'aquesta convocatòria, podran autoritzar l'òrgan gestor perquè puga verificar aquesta condició mitjançant l'accés a la Plataforma d'Intermediació de Dades de les Administracions Públiques oferit a través del servei Inscripció en Proves Selectives, respecte als documents següents:

– Els acreditatius de grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent quan la condició de discapacitat haja sigut reconeguda en alguna de les comunitats autònomes que figuren en l'adreça: http://administracion.gob.es/PAG/PID.

– La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació. IRPF per a verificar les rendes.

– L'aportació del títol de família nombrosa quan el títol haja sigut obtingut en alguna de les comunitats autònomes que figuren en l'adreça: http://administracion.gob.es/PAG/PID.



En cas de no prestar el consentiment a l'òrgan gestor, no s'ha de marcar la casella que apareix a aquest efecte en la sol·licitud i s'han de presentar els documents acreditatius amb la instància de sol·licitud.

Així mateix, els altres documents que s'indiquen en la base cinquena s'han d'aportar en tot cas juntament amb la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de trobar-se exempt determinarà l'exclusió de l'aspirant. En cap cas, la presentació i pagament de la taxa dels drets d'examen suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud.

Mapa web