Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ de 10 d'octubre de 2016, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7910 de 04.11.2016
Número identificador:  2016/8221
Referència Base de Dades:  008253/2016
 



RESOLUCIÓ de 10 d'octubre de 2016, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A (subgrup A2), per promoció interna, sector d'administració general, escala de gestió universitària d'aquesta universitat (oferta d'ocupació pública UVEG 2015). [2016/8221]

Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2, de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives d'accés al grup A (subgrup A2), per promoció interna, sector d'administració general, escala de gestió universitària de la Universitat de València, de conformitat amb l'Oferta d'ocupació pública UVEG 2015 (publicada al DOGV amb data 10.12.2015) i amb les següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 12 llocs vacants del grup A (subgrup A2), sector d'administració general, escala de gestió universitària, per promoció interna, torn general, mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.2. Es convoca també un torn de discapacitats. Per a aquest torn es reservarà 1 vacant. Si el lloc no s'ocupa per aquest torn s'acumularà en el torn general.

1.3. Addicionalment hi haurà un torn especial en el que es convoquen 161 llocs per a l'accés al grup A, subgrup A2, escala de gestió universitària, del personal funcionari de l'escala administrativa, que siga titular de llocs classificats com a A2/C1, d'acord amb la disposició addicional quarta del Decret 33/1999, de 9 de març, del govern valencià, pel que s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i carrera administrativa del personal comprés en l'àmbit d'aplicació de la Llei de Funció Pública Valenciana. Els llocs que no s'ocupen per aquest torn no seran acumulats als altres torns de promoció interna.



1.4. Les persones aspirant tan sols podran participar en el torn general, en el torn de persones amb discapacitat o en el torn especial.

1.5. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana, i la normativa específica universitària recollida en la Llei Orgànica d'Universitats i en els Estatuts de la Universitat, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.

1.6. El procés selectiu constituït pel concurs oposició l'integraran les proves, les valoracions, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I d'aquesta convocatòria. El temari que ha de regir aquestes proves figura en l'annex II d'aquesta convocatòria.



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses i admesos en les proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Posseir la titulació de diplomatura universitària, arquitectura tècnica o equivalent o estar en condicions d'obtenir-la abans de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.2. Les persones aspirants que es presenten a aquestes proves selectives han de ser funcionaris i funcionaries de carrera integrats a la Universitat de València del grup C (subgrup C1), d'administració general, escala administrativa, en actiu o en situació d'excedència, i haver prestat serveis efectius en la mateixa durant almenys dos anys.

2.1.3. Per a participar en el torn de discapacitats es requereix, a més:

a) Posseir un grau de discapacitació igual o superior al 33 %. Hauran d'aportar-hi el certificat del grau de discapacitació efectuat per l'òrgan competent.

b) Manifestar-ho expressament en la sol·licitud.

2.1.4 Per a participar en el torn especial hauran de ser funcionaris o funcionàries de carrera integrats en la Universitat de València del grup C, subgrup C1, d'administració general, de l'escala administrativa, en situació d'actiu o en situació d'excedència, haver prestat serveis efectius en la mateixa durant almenys dos anys i ser titular d'un lloc classificat com A2/C1.

2.2. Els requisits a què es refereix l'apartat anterior s'han de posseir en el moment de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds i se n'ha de gaudir durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

2.3. En el moment de presentar la sol·licitud, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.4 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas de superar aquestes proves.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ho haurà de fer constar en la sol·licitud que es troba en aquesta convocatòria com annex V i que facilitarà gratuïtament el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta Universitat, a l'avinguda de Blasco Ibáñez núm. 13 (nivell 1), 46010 València. També podran accedir a una còpia de la sol·licitud esmentada a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és http://www.uv.es/pas.

3.2. Les sol·licituds s'ompliran per duplicat (una per a la Universitat de València i una per a l'interessat/da) i estaran dirigides al Rectorat de la Universitat de València.

3.3. El termini de presentació serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

3.4. Presentació de sol·licituds.

3.4.1. Les sol·licituds es podran presentar en:

a) El registre d'entrada de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València), que es troba obert al públic de dilluns a divendres (horari: de 09.00 a 14.00 h i 16.00 a 18.00 h).

b) El registre de qualsevol altra administració pública, o a les oficines de Correus, tal com estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única del la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques)

Si es presenta la sol·licitud en una oficina de Correus, s'haurà de complir el procediment establert en l'article 205.3 del Reglament dels serveis de Correus: la sol·licitud s'hi ha de presentar en sobre obert, perquè l'empleat/empleada la segelle, i hi ha de figurar amb claredat el nom de l'oficina i la data. En cas de no fer-ho així, es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre general d'aquesta Universitat.



Al sobre hi ha de constar l'adreça següent: Universitat de València, Servei de Recursos Humans (PAS), av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València.

3.4.2. De conformitat amb l'apartat b de l'article 38 de la Llei de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, no tenen la consideració d'oficines de registre les d'altres universitats distintes a la convocant.

3.5. Caldrà adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

3.5.1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat.

3.5.2. Resguard de l'ingrés dels drets d'examen o justificant pel qual s'acullen a l'exempció de taxes; si es té bonificació per família nombrosa caldrà adjuntar la justificació pertinent (apartat 3.7 d'aquesta convocatòria).

3.6. Els drets d'examen seran de 16,53 euros, que s'ingressaran en el compte corrent Drets d'examen - Universitat de València, núm. ES21.0049.6721.65.2010001382 del Banco Santander.

El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment inesmenable i determinarà l'exclusió en les proves de la persona aspirant.

3.7. D'acord amb el que disposa el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat Valenciana, són exemptes del pagament dels drets d'examen:

3.7.1. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han de presentar els certificats corresponents que acrediten la condició de persona amb discapacitat mitjançant fotocòpia del certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.



3.7.2. Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.3Gaudiran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.8. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació, hauran d'indicar-lo expressament en l'imprès de sol·licitud, no només marcant la casella corresponent sinó especificant el tipus de mesura requerida. En l'annex IV figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent hauran de presentar juntament amb la sol·licitud, les fotocòpies del certificat del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

Sense la presentació d'aquest últim no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.



Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i després que s'haja comprovat que es tenen tots els requisits de participació que la convocatòria assenyala, així com el pagament dels drets d'examen o la justificació de l'exempció de l'abonament dels mateixos, el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que contindrà la llista provisional de les persones admeses i excloses a la realització de les proves.

4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'iniciarà un termini de 10 dies perquè s'hi puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

En qualsevol cas, per tal d'evitar errors i permetre'n l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran fefaentment no només que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que a més el seu nom, cognoms i DNI consten correctament en la relació de persones admeses, així com l'idioma triat per a la prova voluntària i de mèrits, si es va optar per la realització d'aquesta.



Les persones aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen els defectes detectats o no al·leguen les omissions, seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució, que contindrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. Són causa d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases:

– No haver signat la sol·licitud

– No haver presentat fotocòpia del DNI.

4.5. És causa d'exclusió de l'exercici de mèrits no haver assenyalat l'apartat corresponent de la sol·licitud i, pel que fa a l'exercici d'idioma, no haver-hi especificat l'idioma elegit.



Cinquena. Desenvolupament de les proves selectives

5.1. Els exercicis es faran a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà al lloc, la data i l'hora que establirà la resolució del Rectorat d'aquesta Universitat mitjançant la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació dels opositors i opositores s'establirà per sorteig.



5.3. En cada exercici les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, passaport o permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona, determinarà la seua exclusió de la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no seran vàlides en cap cas.

5.4. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i en seran excloses les qui no hi compareguen. Si la persona arriba al lloc de realització de les proves quan aquestes ja s'han iniciat o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, perdrà el seu dret.



Les persones que integren el tribunal i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones que no complisquen els requisits anteriors, ni a aquelles que hi compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

Tanmateix, quan es tracte de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, el tribunal pot considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de personal.

5.5. Desprès de cada prova, el tribunal ha d'anunciar la realització de la següent mitjançant la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: http://www.uv.es/pas, amb una antelació mínima de 48 hores.

5.6. Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb l'audiència prèvia a la persona interessada, li ha de requerir que acredite els requisits esmentats. Si la persona no els acredita en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal proposarà la seua exclusió de la prova, tot indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de l'esmentada persona de les proves selectives.

5.7. La valoració de cadascun dels exercicis de que consten les proves selectives, s'expressarà amb dos decimals.



Sisena. Informació i actuacions del tribunal

6.1. Tota la informació que calga comunicar a les persones aspirants, les llistes d'aprovats i aprovades de cadascun dels exercicis, la valoració dels mèrits i qualsevol altre anunci que el tribunal estime pertinent, es publicarà al tauler d'anuncis del Servei de Recursos Humans (PAS) i en la pàgina web d'aquest servei, l'adreça de la qual és http://www.uv.es/~pas.

6.2. Finalitzades les proves i valorats els mèrits que integren el concurs-oposició, el tribunal elaborarà tres llistes amb el nom de les persones que han superat aquest concurs-oposició, per ordre de puntuació, que s'interromprà quan el nombre de persones coincidisca amb el nombre de llocs convocats per a cada torn.

En el cas que alguna persona del torn de persones amb discapacitat superara els exercicis, però no obtingués lloc en l'esmentat torn, i la seua puntuació fóra superior a la que ha obtingut alguna altra persona del torn general, aquesta ha de ser inclosa amb la seua puntuació en l'ordre que corresponga dins del torn general.

Si en l'elaboració d'aquesta llista es produix un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'ha d'establir de la manera següent:

1r. Atenent a la puntuació obtinguda en el segon exercici.

2n. Si encara persisteix l'empat, s'ha de tenir en compte la puntuació del primer exercici.

3r. Si tot i així es manté l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.







Setena. Llista d'aprovats i presentació de documents

7.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva de les persones aprovades per ordre de puntuació.



7.2. Dins del termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la llista amb el nom de les persones aprovades, aquestes hauran de presentar al Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta Universitat la documentació següent:

7.1.1Fotocòpia acarada amb l'original del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria.

7.1.2Certificat acreditatiu dels coneixements de valencià a nivell mitjà o compromís d'adquirir aquest coneixement en el termini d'un any des de la presa de possessió en el lloc (o en el temps que permeta la programació del Servei de política lingüística).

7.3. Les persones que hagen aprovat, pel fet de tenir la condició de funcionari o funcionària de carrera d'aquesta Universitat, queden exemptes d'acreditar documentalment la resta de les condicions generals exigibles per a l'ingrés a la funció pública, pel fet de tenir-los acreditats en nomenaments anteriors.

7.4. Si alguna de les persones aprovades no presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en els casos de força major) o hi ha falsedat als documents que haja presentat, això comportarà la invalidesa de les actuacions d'aquesta persona, i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte d'ella, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.



Vuitena. Nomenament de funcionari o funcionària

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base setena d'aquesta convocatòria, i després que haja estat verificat el compliment dels requisits exigits, el rector dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual les persones que hagen superat aquestes proves selectives seran nomenades funcionaris o funcionàries de carrera.



Novena. Tribunal

9.1. La composició del tribunal qualificador d'aquestes proves s'ajustarà al que va ser aprovat per l'Acord del Consell de Govern d'aquesta Universitat (ACGUV 185/2012), de 30 de juliol de 2012, «Composició i funcionament dels tribunals de les proves selectives per a l'accés a les diferents escales que conformen el personal d'administració i serveis d'aquesta Universitat» i que figura en l'Annex III d'aquesta convocatòria.

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publica la llista definitiva de persones admeses i excloses.

D'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el tribunal ha de vetllar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

9.2. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i la seua composició ha de tendir a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per la igualtat efectiva de dones i homes, l'article 60.1 del Reial Decret Legislatiu 5/2015 pel qual s'aprova el Text Refós de la llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 10/2010 d'Ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

9.3. El tribunal pot nomenar personal col·laborador, especialista i ajudant, que estarà sempre sota la seua direcció i control directe.

9.4. Les persones que componen el tribunal, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, hauran d'abstenir-se d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del Sector Públic, o si han realitzat tasques de preparació d'opositors a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



La presidència podrà sol·licitar a les persones que formen part del tribunal una declaració expressa de no trobar-se sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

9.5. Prèvia convocatòria de la presidència es constituirà el tribunal amb l'assistència almenys de la majoria reglamentària dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió el tribunal acordarà totes les decisions que corresponguen per al correcte desenvolupament de les proves selectives.

Durant el procés selectiu el tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim jurídic del Sector Públic.

9.6. El tribunal adoptarà les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de participants. En aquest sentit, per a les persones que ho sol·liciten, d'acord amb la base 3.8, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans.

9.7. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen surgir, el tribunal tindrà la seu al Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13 – 46010 València).

9.8. Les persones que formen part del tribunal que actue en aquestes proves, tindran la categoria que per a aquests casos determine la legislació vigent.

9.9. En cap cas el tribunal podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al de llocs convocats. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establert serà nul·la de ple dret.

9.10. La presidència del tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense el coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis que escaiga.



Desena. Informació respecte de les dades recollides

10.1. Les dades subministrades per les persones interessades podran quedar incorporades en un fitxer automatitzat que constitueix la base de dades de personal o la base de dades de borsa de treball, de conformitat amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

10.2. El fitxer quedarà sota la responsabilitat de la Secretaria General de la UVEG, a l'avinguda Blasco Ibáñez, núm. 13, 46010 València.



10.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

10.4. Les dades de caràcter personal seran tractades amb el grau de protecció que estableix el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

10.5. Les persones interessades poden exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant el Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).



Onzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, cal interposar, conforme a l'art 123 de la llei 39/2015 recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà a la seua notificació o publicació davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o bé directament interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des del dia següent a la seua notificació o publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciós administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes del tribunal es podrà interposar recurs d'alçada d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta resolució, s'anunciaran al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), a l'efecte d'emplaçament a les possibles persones interessades.



València, 10 d'octubre de 2016.– El rector, p. d. (DOCV 23.06.2016), el gerent: Joan E. Oltra i Vidal.

ANNEX I

Sistema selectiu



El sistema selectiu serà el de concurs oposició.



Fase d'oposició. Constarà de tres exercicis, els dos primers obligatoris i eliminatoris.



Primer exercici. Consistirà en desenvolupar per escrit 1 tema triat entre 5 dels que propose el tribunal, que seran extrets a l'atzar entre els que figuren en l'annex II de la convocatòria.

La durada mínima serà entre una i dues hores, segons el criteri del tribunal.

Una vegada finalitzada la prova, cada exercici s'introduirà en un sobre que es tancarà i que quedarà sota la custòdia del tribunal, el qual cridarà els opositors i les opositores per a la lectura pública del tema que cadascun haja desenvolupat.

El tribunal anunciarà amb la suficient antelació la data, l'hora i el lloc de la realització d'aquesta lectura.

L'exercici es valorarà de 0 a 10 punts i, per aprovar-lo, caldrà obtenir-hi almenys 5 punts.



Segon exercici. Consistirà en la resolució per escrit de dos supòsits pràctics triats entre 4 dels proposats pel tribunal i relacionats amb les matèries que figuren en l'annex II de la convocatòria.

El tribunal anunciarà amb la suficient antelació la durada d'aquest exercici que estarà d'acord amb el seu contingut.

Per a la resolució d'aquest exercici s'utilitzaran textos legals. Igualment, si el tribunal ho considera oportú, l'exercici podrà resoldre's utilitzant mitjans informàtics (paquet Microsoft Office a nivell d'usuari).



Es valorarà de 0 a 10 punts cada supòsit i, per aprovar-lo, serà necessari obtenir almenys 10 punts amb la suma d'ambdós i no haver estat qualificat amb 0 punts en cap dels dos supòsits.

Tercer exercici. Voluntari i de mèrits. Constarà de dues parts. Les persones que sol·liciten la realització d'aquest exercici hauran de desenvolupar necessàriament la segona part, mentre que la primera serà opcional.

Primera part: Tindrà per objecte valorar el coneixement d'un idioma comunitari, entre els següents: anglès, francès, alemany i italià, segons l'opció manifestada per la persona interessada en l'imprès de sol·licitud de participació en les proves selectives.

L'idioma triat per a aquesta prova no podrà ser valorat com a mèrit en la fase de concurs.

L'exercici es farà sense diccionari i podrà constar de traducció directa i inversa de l'idioma triat.

Aquesta part es valora de 0 a 3 punts. El tribunal fixarà amb la suficient antelació el temps de realització de l'exercici.

Segona part: Tindrà per objecte la realització d'una entrevista basada en la memòria que haurà de presentar l'opositor o l'opositora sobre el funcionament d'un servei de gestió de la Universitat de València.



La persona aspirant haurà de presentar la memòria juntament amb el curriculum vitae en el termini de 10 dies, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la llista d'aprovats i aprovades en els exercicis obligatoris.

L'entrevista es valora de 0 a 2 punts.

Finalitzada la fase d'oposició, el tribunal obrirà un termini de 10 dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa per a la fase de concurs.



Fase de concurs

A la fase de concurs, només hi poden optar les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Es valoraran els mèrits que hagen aportat les esmentades persones segons el barem que s'assenyala a continuació. Aquests mèrits s'han de posseir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds

Barem

Es valoraran els mèrits següents:

a) Antiguitat: Es valorarà tot el temps de serveis reconeguts a l'empara de la Llei 70/1978, segons la fórmula següent: 4 log(1+nre. anys)/log(31). El temps màxim que es valorarà serà el període de 30 anys i no es tindran en consideració fraccions inferiors a l'any.

b) Treball desenvolupat: Es valorarà el grau consolidat que els aspirants tinguen en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds. Fins a un màxim d'1 punt, el nivell del grup que promociona i 0,5 punts el nivell inferior.

Als funcionaris que es troben en situació d'excedència per atenció de fill se'ls valorarà el grau personal que tinguen consolidat. S'aplicarà aquesta mateixa norma a tots els funcionaris que estiguen en situació de reserva del lloc de treball.

Als excedents voluntaris se'ls valorarà el grau personal que tinguen consolidat en el moment de sol·licitar l'excedència.

c) Titulació acadèmica: Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades pels aspirants que siguen superiors a les que s'exigeixen per a accedir al grup a què pertanyen les places ofertades. La valoració màxima per aquest concepte serà 1 punt. Es puntuarà d'acord amb l'escala següent:

Una altra diplomatura diferent de la de l'accés1 punt

Llicenciatura o equivalent1 punt

d) Cursos de formació: En aquest apartat es valoraran els cursos de formació organitzats per la Universitat o organismes oficials reconeguts en matèria de formació de funcionaris o que hagen estat convalidats pel Servei de Formació Permanent de la Universitat de València. En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de coneixement de valencià i d'idiomes, i es limitarà als que estiguen previstos en els epígrafs de formació en el barem general d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball, aprovat per la Junta de Govern de 22 d'octubre de 1991. La valoració màxima per aquest concepte serà 1 punt. Es puntuarà d'acord amb l'escala següent:



Cursos entre 15 i 30 hores: 0,10 punts

Cursos entre 31 i 50 hores: 0,20 punts

Cursos de 51 i més hores:0,30 punts

e) Coneixements de Valencià: la valoració màxima per aquest concepte serà d'1 punt. En aquest apartat es valoraran els nivells de coneixements de valencià d'acord amb aquesta escala:

Nivell C2: 1 punt

Nivell C1: 0,50 punts

Nivell B2: 0,25 punts

Només es reconeixeran els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, els certificats del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València o els que hagen segut homologats per aquest Servei.

Tot seguit, s'ha de elaborar tres llistas amb el nom de les persones aprovades en el concurs oposició, tal i com s'estableix en la base 6.2 d'aquesta convocatòria



ANNEX II

Temari



1. L'Administració Pública i la norma jurídica. El principi de legalitat. Les potestats de l'Administració: potestats reglades i discrecionals. L'activitat discrecional de l'Administració: els seus límits i control. El principi d'autotutela de l'Administració. Relacions entre l'Administració i els tribunals de justícia.

2. Fonts del dret administratiu: la Constitució, la llei, les seus classes; decrets lleis i decrets legislatius. Els tractats internacionals. Els principis de reserva de llei, jerarquia normativa i competència. El reglament, fonaments i límits de la potestat reglamentària. El control de la potestat reglamentària. Altres fonts.

3. L'acte administratiu: concepte, classes i elements. La forma dels actes administratius. La motivació, la notificació i la publicació. El silenci administratiu: el seu règim jurídic.

4. L'eficàcia dels actes administratius. L'executivitat dels actes administratius. L'execució forçosa. La invalidesa de l'acte administratiu: nul·litat i anul·labilitat. Actes administratius irregulars: convalidació, conservació i conversió dels actes administratius.

5. El procediment administratiu. Principis. Classes. Subjectes. El procediment administratiu comú. Les seues fases.

6. La revisió dels actes en via administrativa. Revisió d'ofici. Revocació. Rectificació d'errors materials o de fet. Els recursos administratius: concepte i classes. Actes recurribles, legitimació, tramitació, òrgans competents.

7. El ciutadà com a titular de drets enfront de l'Administració. Els drets públics subjectius. Els interessos legítims. Les situacions especials de poder i subjecció. Capacitat jurídica i capacitat d'obrar en el dret administratiu. Els drets dels ciutadans en la Llei de Procediment Administratiu Comú. Els registres electrònics administratius.



8. La contractació del sector públic (I): Principis, àmbit subjectiu i objectiu. Règim d'invalidesa dels contractes. El recurs especial en matèria de contractació. Òrgans competents en la matèria de contractació, d'assistència i consultius. Òrgans en la Universitat de València.



9. La contractació del sector públic (II): Normes generals de preparació i adjudicació dels contractes i tipus de procediments. Perfeccionament i formalització de contractes. Racionalització tècnica de la contractació. Efectes, compliment i extinció dels contractes. La modificació dels contractes.

10. Règim jurídic de la Transparència. Publicitat Activa. Dret d'accés a la informació Pública. El bon Govern i participació ciutadana.



11. Règim jurídic del personal al servei de les Administracions Públiques: L'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic: Estructura i contingut. Objecte i àmbit d'aplicació. La seua relació amb les lleis d'ordenació de la funció pública de les comunitats autònomes.

12. El personal d'administració i serveis de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana (I): Règim jurídic. El personal al servei de la funció pública valenciana: concepte i classes. Estructura de l'ocupació pública. Ordenació de llocs de treball. Instruments de planificació i ordenació del personal. Selecció de personal.



13. El personal d'administració i serveis de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana (II): naixement i extinció de la relació de servei. Provisió de llocs de treball, mobilitat i promoció professional. Situacions administratives. Drets individuals del personal al servei de la funció pública valenciana: jornada, vacances, permisos i llicències. Règim retributiu.

14. El personal docent i investigador: règim jurídic. Classes de professorat universitari: cossos docents, modalitats contractuals. El professorat de ciències de la salut.

15. Formació i incorporació de personal investigador. El Reial Decret 63/2006, de l'Estatut del personal investigador en formació. L'Estatut del personal investigador en formació de la Universitat de València. El Programa Estatal de Formació del talent i la seua ocupació. Els subprogrames estatals de formació, incorporació i mobilitat.

16. La Llei de prevenció de riscos laborals i la seua aplicació a les administracions públiques: conceptes bàsics i disciplines que la integren. Drets i obligacions. Sistemes de prevenció. Legislació i polítiques d'integració del personal amb discapacitat.

17. Legislació i polítiques públiques en matèria d'igualtat de sexes. El Pla d'igualtat de la Universitat de València.

18. La despesa pública: concepte, principis rectors i règim jurídic de la gestió economicofinancera del sector públic. Drets i obligacions de la hisenda pública valenciana i la seua prescripció. El règim jurídic de l'activitat economicofinancera de les universitats de la Comunitat Valenciana. L'autonomia financera de les universitats.



19. El pressupost de la Universitat de València: concepte i contingut. Regulació jurídica. L'estructura pressupostària. El cicle pressupostari. Elaboració i aprovació del pressupost. Les modificacions pressupostàries.

20. El pressupost de despeses. El procediment general d'execució del pressupost de despeses. L'ordenació de la despesa i l'ordenació del pagament. Fases comptables i òrgans competents.

21. El pressupost d'ingressos de la Universitat de València. El procediment d'execució d'ingressos. Fases comptables. Especial referència als ingressos per transferències i subvencions. La transferència corrent de la Generalitat Valenciana.

22. El control de l'activitat econòmic financera del sector públic: control intern i extern a l'Estat, la Comunitat Valenciana i la Universitat de València. Control de legalitat, financer i d'economia, eficàcia i eficiència.

23. Configuració institucional i naturalesa jurídica de les universitats. La Llei Orgànica 6/2001, d'universitats i la Llei Orgànica 4/2007. L'autonomia de les universitats. Règim jurídic de les universitats públiques. Els estatuts de les universitats públiques. Els reglaments universitaris.

24. Estructura de les universitats públiques: Facultats, Escoles, Departaments, Instituts universitaris d'investigació, o altres centres. Centres mixts d'investigació. Referència a l'estructura organitzativa de la Universitat de València. Creació, modificació i supressió de centres universitaris. Creació, supressió i adscripció d'instituts d'investigació.



25. Òrgans de govern de les universitats públiques: òrgans col·legiats i unipersonals. Els Consells Socials. Especial referència a la regulació dels òrgans de govern en els Estatuts de la Universitat de València.



26. L'Espai Europeu d'Educació Superior i l'ordenació dels ensenyaments universitaris. Els títols oficials. L'estructura dels estudis universitaris. La verificació y acreditació dels títols oficials. El crèdit europeu. La transferència i reconeixement de crèdits. Expedició de títols oficials i suplement europeu al títol.

27. Del Règim dels estudiants universitaris. L'estatut de l'estudiant universitari. L'accés i el procediment d'admissió a la Universitat. Les beques i ajudes a l'estudi. Els programes de mobilitat dels estudiants universitaris.

28. La Llei de la ciència, la tecnologia i la innovació: el sistema espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació. Òrgans de decisió, planificació i coordinació. L'Agència estatal d'Investigació. Òrgans d'execució: universitats i organismes públics d'investigació. Organismes de suport: OTRIS, centres tecnològics, parcs científics i tecnològics, fundacions. Òrgans d'avaluació.



NOTA: El contingut d'aquests temes s'adequarà a la legislació publicada en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).





ANNEX III

Tribunal



El tribunal per a aquestes proves selectives estarà compost per cinc membres, amb veu i vot, nomenats pel rector o rectora:

a) La presidència i el secretari o la secretària, i la seua suplència, que designa el rector o la rectora entre el personal funcionari de la comunitat universitària.

b) Un/una vocal, i la seua suplència, que designa el rector o rectora, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

c) Un/una vocal, i la seua suplència, que es tria per sorteig, entre el personal, preferentment, de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

d) Un/una vocal, i la seua suplència, que designa el rector o rectora, entre personal d'altres administracions públiques de cossos funcionarials o escales del mateix grup o superior i de funcions anàlogues a la de la convocatòria.





ANNEX IV

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones amb discapacitat son les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no figure entre les previstes, indiqueu-ho en un full complementari.

(Indiqueu en la sol·licitud el núm. de la mesura d'adaptació que voleu).

ANNEX VI



A) Llista de valors de valencià

La llista de valors que es poden fer servir per al concurs de mèrits, dins de l'apartat de valencià, en la sol·licitud de participació en les proves, és la següent:

· Nivell C2

· Nivell C1

Mapa web