Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Paiporta. Convocatòria per a la provisió de dos places d'inspector de la policia local, grup A, subgrup A2.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7943 de 23.12.2016
Número identificador:  2016/10112
Referència Base de Dades:  009696/2016
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, B/A2
      Descriptors toponímics: Paiporta



Convocatòria per a la provisió de dos places d'inspector de la policia local, grup A, subgrup A2. [2016/10112]

Mitjançant Resolució d'Alcaldia número 1214/2016, de 9 de desembre, s'han aprovat les bases reguladores i convocatòria de les proves selectives per a la cobertura en propietat de dues places d'inspector de la policia local vacants en la plantilla de personal funcionari de l'ajuntament de Paiporta, una d'elles a través del procediment de promoció interna, mitjançant el sistema de concurs oposició, i l'altra s'efectuarà pel torn lliure, mitjançant el sistema d'oposició, pertanyents a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, grup A, subgrup A2, i incloses en l'oferta d'ocupació pública de 2013, en els següents termes:



Bases reguladores de la convocatòria per a la provisió amb caràcter definitiu de dues places d'inspector de la policia local de l'Ajuntament de Paiporta.



Bases generals per a proveir en propietat dues places d'inspector de la policia local, escala tècnica, categoria inspector, de l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local, corresponent-los un grup A, subgrup A2, de conformitat amb el que es disposa en el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic –TREBEP–; Reial Decret 781/1986, de 18 d'abril, Reial Decret 896/1991, de 7 de juny; Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana, Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de la Comunitat Valenciana, i Ordre d'1 de juny de 2001 de la ConsellerIa de Justícia i Administracions Públiques de desplegament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, per la qual s'aproven les bases i criteris uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala tècnica, Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels Cossos de Policia Local i s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.





Primera. Objecte de la convocatòria

És objecte de les presents bases la provisió en propietat de dues places d'inspector/a del cos de policia local, vacants en la plantilla de funcionaris d'aquest ajuntament. 

La provisió d'una d'aquestes places s'efectuarà mitjançant el procediment de promoció interna, mitjançant el sistema de concurs oposició, i la provisió de l'altra plaça s'efectuarà pel torn lliure, mitjançant el sistema d'oposició; tal com disposa l'annex III del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana.

En el cas que la plaça convocada pel torn de promoció interna no fóra coberta per aquest torn, incrementarà el torn lliure.

Aquestes dues places d'inspector/a estan classificades en l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, enquadrades en l'escala tècnica, categoria inspector, grup A, subgrup A2, d'acord amb la titulació exigida per al seu ingrés, i dotades amb les retribucions bàsiques, complementàries i les altres que corresponguen de conformitat amb la legislació vigent i acords municipals i incloses en l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament de Paiporta de 2013 (aprovada mitjançant Resolució d'Alcaldia núm. 1169/2013, de data 27 de desembre de 2013, i publicada en el BOP 310, 31.12.2013).



Segona. Publicitat 

Les bases presents de la convocatòria per a la provisió de llocs vacants es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el tauler d'anuncis, en la pàgina web de l'Ajuntament de Paiporta, i anunci de la convocatòria i extracte de les bases en el Boletín Oficial del Estado. 



Es comunicarà el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana.

La llista provisional i la llista definitiva de personal admès i exclòs es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis i la pàgina web municipal. 

Els restants anuncis es publicaran únicament en la pàgina web municipal i tauler d'anuncis.



Tercera. Requisits de les persones aspirants 

Per a ser admesos i admeses a la realització de les proves selectives, les persones aspirants hauran de reunir els requisits que s'indiquen en les bases genèriques i els següents, en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies.



Torn de promoció interna.

a) Ser personal funcionari de carrera integrat en la subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, categoria oficial de l'Ajuntament de Paiporta. 

b) Haver romàs, almenys, dos anys com a personal funcionari de carrera en la categoria d'oficial dins de la mateixa subescala i classe, en l'Ajuntament de Paiporta. 

c) No patir malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria a què aspira, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques que s'estableix en l'annex II de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i de reconeixement mèdic (annex II, publicat en el DOGV 5148/2005). 

d) No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se suspés ni inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques. 



e) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 Kw o una relació potencia/pes no superior a 0,16 Kw/Kg. 

f) Estar en possessió de la titulació de diplomat universitari o equivalent, o tenir complides les condicions per a obtenir-la en la data en què finalitze el termini de presentació d'instàncies, o haver superat el curs d'habilitació corresponent organitzat per l'Institut Valencià de Seguretat Pública en el marc que es disposa en la disposició transitòria primera de la Llei 6/1999 de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals a la Comunitat Valenciana, desplegades pel Decret 20/2003, de 4 de març, del Consell de la Generalitat, d'habilitació a l'efecte de promoció interna. 



Torn lliure.

L'accés per torn lliure a les escales superior i tècnica dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana es realitzarà per oposició, de conformitat amb l'establit en l'article 4 del Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià, i les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents.

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Estar en possessió de la titulació acadèmica, o equivalent, requerida per a cada escala en l'article 21 de la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana, o tenir complides les condicions per a obtenir-la en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies, l'equivalència haurà de ser reconeguda per l'administració competent i degudament acreditada en tal sentit per les persones aspirants.

c) No patir cap malaltia ni defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions, d'acord amb els quadres i barems d'exclusions mèdiques continguts en l'annex de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques.



d) Tenir complits els 16 anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa, edats ambdues referides al dia que finalitze el termini de presentació d'instàncies.

e) No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

f) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 Kw o una relació potència/pes no superior a 0,16 Kw/Kg. 



Quarta. Presentació d'instàncies i documentació annexa a les instàncies 

Les instàncies, per a sol·licitar prendre part en el procés selectiu, es dirigiran a l'alcaldessa presidenta de la corporació, i es presentaran en el registre general d'entrada de l'Ajuntament o en la forma que determine l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, podent-se utilitzar la instància model general que es facilitarà en l'Oficina Única d'Atenció al Ciutadà i a través d'internet municipal www.paiporta.es, durant el termini de 20 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.



En el moment de la sol·licitud les persones aspirants presentaran declaració expressa i formal que reuneixen tots i cadascun dels requisits de la convocatoria, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment en el cas que siguen seleccionats, indicant, a més a més, si concorren al torn de promoció interna o al torn lliure, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns.

Els drets d'examen es fixen en la quantia de 333,00 euros, de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per l'activitat administrativa de celebració de proves de selecció de personal, i seran satisfets per les persones aspirants en presentar la sol·licitud mitjançant la corresponent autoliquidació que se'ls facilitarà en l'Oficina Integral d'Informació i Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Paiporta, UNICA, la qual hauran d'abonar en qualsevol de les entitats col·laboradores que figuren en l'autoliquidació, adjuntant, una vegada pagada, la còpia prevista per a l'Administració juntament amb la instància de la sol·licitud d'admissió a les proves selectives.

Així mateix, s'assenyala que l'article 4 de l'ordenança arreplega les següents bonificacions a l'abonament de la taxa en els termes següents:

1. S'estableix una bonificació del 50 % de la quota, pel que fa a aquells subjectes passius amb una discapacitat de grau igual o superior al 33 %.

Per a l'aplicació de les bonificacions serà requisit indispensable la presentació de la documentació següent:

– Sol·licitud per part del subjecte passiu de la bonificació a aplicar.

– Fotocòpia de certificat de grau de discapacitat.

2. S'estableix una bonificació del 50 % de la quota, pel que fa a aquells subjectes passius que es troben en situació de desocupació.

Per a l'aplicació de les bonificacions serà requisit indispensable la presentació de la documentació següent:

– Sol·licitud per part del subjecte passiu de la bonificació a aplicar.

– Documentació acreditativa de la situació de desocupació: s'acreditarà estar donat d'alta com a aturat/da real en el SEPE o organisme oficial d'ocupació de la corresponent comunitat autònoma, mitjançant la presentació de certificació de situació laboral expedida per l'organisme competent (el SERVEF, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana). Referent a açò, es fa constar que aquelles certificacions que no reunisquen els requisits indicats: com els d'inscripció, renovació (Darde), beneficiaris prestació, situació de la demanda, prestació de desocupació, etc. no seran preses en consideració a l'efecte de l'exempció i no serà esmenable.

A més del resguard de l'imprés d'autoliquidació acreditatiu del pagament de la taxa per dret d'examen, les persones aspirants hauran d'adjuntar a la seua instància:

– Fotocòpia del DNI compulsada. 

– Respecte de les persones aspirants que es presenten pel torn de promoció interna, a les instàncies també haurà d'acompanyar-se, en sobre tancat que podrà ser lacrat, la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen degudament compulsats, i que hagen de servir de base per a l'aplicació del barem del concurs. No es valorarà cap mèrit que no es justifique degudament. 

No es tindrà en compte cap mèrit que no s'acredite durant el termini de presentació d'instàncies.



Cinquena. Admissió de persones aspirants 

Per a ser personal admés a les proves selectives, bastarà amb que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en aquestes bases, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, que hagen abonat els drets d'examen i es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant resolució d'Alcaldia, s'aprovarà la llista provisional de personal admés i exclòs, tant respecte del torn de promoció interna com de torn lliure, la qual s'adoptarà en atenció a allò declarat per les persones aspirants. Aquesta resolució es publicarà en el BOPV, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i en la pàgina web, concedint-se un termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el BOPV perquè es puguen formular reclamacions o esmenar els defectes, quan foren esmenables, que hagen motivat l'exclusió. 



Seran esmenables els errors de fet, assenyalats en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com són les dades personals de la persona interessada, lloc assenyalat a l'efecte de notificacions, data, signatura o òrgan al qual es dirigeix. 

No serà esmenable, per afectar al contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu, el termini de caducitat o la manca d'actuacions essencials tals com: 

– No fer constar que es reuneixen tots i cadascun dels requisits de capacitat exigits en les bases. 

– Presentar la sol·licitud de forma extemporània, ja siga abans o després del termini corresponent. 

– La falta de pagament dels drets d'examen dins del termini de presentació d'instàncies, o el pagament parcial d'aquests. 

Conclòs el termini de presentació de reclamacions i esmenes i resoltes aquestes, per l'Alcaldia s'elevarà a definitiva la llista de personal admés i exclòs, mitjançant resolució que es publicarà igualment en el BOPV, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web. 



Aquesta publicació servirà de notificació a efecte d'impugnacions i recursos. En la mateixa resolució es determinarà el lloc, la data i hora del començament del primer exercici que tindrà lloc en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'ordre de crida de les persones aspirants. 

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



Setena. Tribunal qualificador

El tribunal que jutge les proves dels concursos de mèrits, del torn de promoció interna, serà el mateix que intervinga en el procés de selecció del torn lliure.

Els òrgans de selecció seran col·legiats, la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es tendirà a la paritat entre dones i homes. No podran formar part dels òrgans de selecció el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, de manera que no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú. 



Composició: la composició dels tribunals de selecció de personal funcionari serà predominantment tècnica i els seus membres hauran de posseir una titulació igual o superior a la requerida per als llocs de treball que s'han de proveir i pertànyer al mateix subgrup o subgrups superiors. Junt amb els membres titulars del tribunal qualificador es designaran els seus suplents. 

El tribunal qualificador estarà compost pels membres següents, tots ells amb veu i vot: 

President o presidenta: una persona funcionària de carrera d'igual o superior categoria a la plaça que es convoca, designada per la presidència de la corporació.

Secretari o secretària: el o la de la corporació o una altra persona funcionària designada per la presidència de la corporació, que actuarà a més com a vocal. 

Vocals: 

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local. 

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'Administració local. 

– El cap del cos de la policia de Paiporta o una altra persona funcionària designada per la presidència de la corporació. 

– Dos persones funcionàries de carrera pertanyents a cossos de policia local de la Comunitat Valenciana de categoria igual o superior a la que es convoca, designades per la presidència de la corporació.

Podran nomenar-se assessors/es del tribunal especialistes en aquelles proves que s'estime necessari o convenient quan les característiques o dificultat de les proves així ho requerisquen, que es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats i col·laboraran amb els tribunals en base exclusivament amb aquestes i que tindran veu però no vot. La designació nominativa de les persones especialistes, que seran nomenades per l'alcaldessa presidenta, es publicarà igualment junt amb la composició del tribunal de selecció. 

La composició del tribunal inclourà la dels respectius suplents i es farà pública juntament amb la llista provisional de persones admeses i excloses, publicant-se també els assessors tècnics en aquest. 

Abstenció i recusació: els tribunals de selecció tindran la consideració d'òrgans col·legiats de l'Administració i, com a tals, estaran sotmesos a les normes contingudes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic i a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en la citada llei.



El personal que assessore estarà així mateix sotmés a les causes de recusació i abstenció establides en el paràgraf anterior. 

Quan concórrega en els membres del tribunal de selecció o en les persones assessores alguna de les circumstàncies de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, s'abstindran d'intervenir i notificaran aquesta circumstància a l'Alcaldia Presidència; així mateix, les persones aspirants podran recusar-los en la forma prevista en l'article 24 de la citada llei.

Constitució i actuació: els tribunals de selecció no podran constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat almenys dels seus integrants titulars o suplents, indistintament i en tot cas hauran de comptar amb la presència de qui ho presidisca i del seu secretari o secretària. 



Així mateix, estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut ordre en aquestes, en tot el no previst en les presents bases així com per a l'adequada interpretació d'aquestes. 

Els acords que haja d'adoptar el tribunal (criteris d'interpretació, data d'exercici següent, etc.) s'adoptaran per majoria d'assistents. 



Les resolucions del tribunal de selecció vinculen l'Administració municipal, que solament podrà revisar-les pel procediment establit en els articles 106 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. 



Actes dels tribunals de selecció: el secretari o la secretària del tribunal de selecció estendrà acta de totes les sessions, tant la de constitució, com la de realització dels exercicis, correcció i avaluació, així com les de deliberació dels assumptes de la seua competència, on es faran constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produïsquen. 

Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per tots els membres del tribunal de selecció, es facilitarà una còpia de les actes als membres del tribunal. Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient que reflectirà el procediment selectiu dut a terme. Una vegada finalitzat el procediment selectiu, la persona que exercisca de secretari o secretària del tribunal remetrà al Departament de Personal l'expedient degudament ordenat i numerat junt amb tota la documentació de les proves realitzades. 

Indemnitzacions per raó de servei: els membres del tribunal i també les possibles persones especialistes que els assessoren percebran les indemnitzacions que per raons del servei establisca el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, i tindran la categoria segona prevista en l'annex IV del citat reial decret. 



Les actuacions del tribunal podran ser recorregudes en alçada davant l'Alcaldia Presidència, en el termini d'un mes a comptar des que aquestes es van fer públiques, d'acord amb l'article 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

La presidència de la corporació podrà nomenar com a membres del tribunal funcionaris d'altres administracions d'acord amb el principi de col·laboració i cooperació interadministrativa atenent a la professionalitat dels llocs que es pretenen cobrir.



Huitena. Començament i desenvolupament del procés selectiu

El primer exercici començarà en la data que s'anunciarà en l'acord pel qual s'aprova la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses. 

L'ordre d'actuació de les persones opositores s'iniciarà per l'ordre alfabètic de cognoms i nom, aplicant la Resolució de 24 de febrer de 2016 (BOE 49, 26.02.2016), per la qual es fa públic el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat, i s'iniciarà per aquelles el primer cognom de les quals comence per la lletra H. En el cas que no existisca cap persona aspirant el primer cognom de la qual comence per la lletra H, l'ordre d'actuació s'iniciarà per aquelles el primer cognom de les quals comence per la lletra I, i així successivament.

Les persones aspirants seran convocades en crida única, excepte casos de força major, degudament justificats i estimats lliurement pel tribunal. La no-presentació d'una persona aspirant en el moment de ser cridada a qualsevol de les proves obligatòries, determinarà automàticament l'expiració del seu dret a participar en el procés selectiu, per la qual cosa quedarà exclosa d'aquest. 

El tribunal podrà requerir a les persones aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten la seua identitat, per la qual cosa hauran d'anar proveïdes del DNI. 

Una vegada començades les proves no serà necessària la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en butlletins oficials, i serà suficient la seua publicació en la pàgina web i tauler d'edictes amb 12 hores d'antelació al començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores, si es tracta d'un nou exercici.



Novena. Procediment de selecció

9.1. Fase d'oposició.

La fase d'oposició consistirà a realitzar els exercicis que seguidament s'estableixen en la convocatòria, d'acord amb els criteris mínims que es determinen. Respecte del torn de promoció interna, a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició s'afegirà la que s'obtinga en la fase de concurs.

1.1) Prova psicotècnica: de caràcter obligatori i eliminatori per al torn de promoció interna i torn lliure.

Consideracions prèvies:

– Per al torn de promoció interna: en les convocatòries per a l'ingrés en les categories d'inspector/a per promoció interna, d'acord amb l'establit en la regulació sobre funció pública, s'establirà l'exempció total o parcial de les proves o exercicis realitzats amb anterioritat en la categoria immediata inferior, encaminats a acreditar coneixements ja exigits per a l'ingrés en aquesta. No serà procedent l'anterior exempció quan s'haja produït una variació substancial dels continguts d'aquestes.



– Per al torn lliure i torn de promoció interna: consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques d'aptitud i de personalitat que es determinen reglamentàriament. La superació d'aquestes proves en els municipis de la Comunitat Valenciana, expressament homologades per l'Institut Valencià de Seguretat Pública, tindrà una validesa de sis mesos des de la seua realització, i eximirà durant aquest període la persona aspirant de tornar a realitzar-les, d'acord amb l'apartat A.1 de l'annex de l'Ordre de l'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

– Prèvia sol·licitud de les persones aspirants sobre la convalidació d'aquesta prova al tribunal, aquest determinarà, pel que fa a la documentació aportada, l'exempció o no d'aquestes proves, en aplicació d'aquesta normativa.



Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques d'aptitud i de personalitat, que s'ajustaran al barem de l'annex III de l'Ordre 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005). 

La qualificació d'aquesta prova serà d'apte o no apte. 



1.2) Proves d'aptitud física: de caràcter obligatori i eliminatori per al torn de promoció interna i torn lliure.

Prèviament a l'inici de les proves físiques les persones aspirants aportaran un certificat mèdic oficial i original, en el qual es faça constar expressament «la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en l'annex I apartat B de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, (publicat en el DOGV 5148, 02.12.2005)». 



La falta de presentació i lliurament d'aquest certificat en els termes descrits anteriorment, exclourà les persones aspirants de participar en el procés de selecció que es convoca; aquest certificat haurà d'haver sigut emès i datat amb una antiguitat inferior a dos mesos a comptar des del dia de celebració de la prova. 

Consistirà a superar les proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'acompliment del lloc de treball d'inspector/a el contingut i les marques mínimes del qual seran les següents i segons el quadre d'edats que s'indica en l'annex I.B de l'Ordre 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005).



Barem d'edats masculí 



Quadre d'edats 1 2 3 

Fins a 30 anys 420 3,75 m. 60 

De 31 a 35 anys 450 3,50 m. 110 

De 36 a 40 anys 530 3,25 m. 125 

De 41 a 45 anys 10 3,00 m. 130 

De 46 a 50 anys 11 2,75 m. 140 

Més de 50 anys 12 2,40 m. 155 





Barem d'edats femení 



Quadre d'edats 1 2 3 

Fins a 30 anys 450 3,10 m. 110 

De 31 a 35 anys 520 2,90 m. 120 

De 36 a 40 anys 600 2,70 m. 135 

De 41 a 45 anys 11 2,50 m. 145 

De 46 a 50 anys 12 2,30 m 155 

Més de 50 anys 13 2,10 m. 210 





Proves:

1. Carrera de resistència 1.000 metres.

2. Salt de longitud amb carrera.

3. Natació 50 metres.



La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dos de les tres proves per a ser declarat apte. 

La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de salt es realitzarà mesurant la distància efectiva. 

La superació d'aquesta prova tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, fins al dia de finalització del termini de presentació de les instàncies, amb independència de l'edat de la persona aspirant; quedaran exempts de realitzar-la aquelles persones que, en aquest període, l'hagen superada. 

Les persones que desitgen fer ús d'aquesta exempció hauran de presentar original o fotocòpia compulsada del certificat de superació d'aquesta prova en les condicions establides, juntament amb la instància. 

La corporació declina tota la responsabilitat que es derive dels accidents i incidents que es pogueren produir com a conseqüència de la realització d'aquest exercici. 

Les persones aspirants hauran d'acudir proveïdes de roba i calçat esportius adequats per a la realització de cada prova. 

1.3) Qüestionari de cultura policial: exercici obligatori i eliminatori per al torn de promoció interna i torn lliure.

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 100 preguntes com a mínim i 125 com a màxim, amb quatre respostes alternatives, només una d'elles certa, en un temps màxim de dues hores i mínim d'una hora i 30 minuts, sobre els temes que constitueix el temari establit per a la categoria d'inspector/a en l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desplegament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, per la qual s'aproven les bases i criteris uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat dels policies locals de la Comunitat Valenciana, escala tècnica, i recollit en l'annex IV d'aquestes bases. 



Les respostes errònies es valoraran negativament, amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta, les respostes en blanc no penalitzen. 

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, havent d'obtenir-se un mínim de 5 punts per a superar-lo. 

1.4) Coneixement de valencià: exercici obligatori i no eliminatori per al torn de promoció interna i torn lliure.

Exercici consistent a traduir del valencià al castellà i viceversa un text proposat pel tribunal per cadascun dels dos idiomes, en un temps màxim de 30 minuts per al total de l'exercici. 

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts, a raó de 2 punts per cadascun dels textos traduïts. En aquest exercici es valorarà el nivell de coneixement del valencià que posseïsca la persona aspirant, tenint en compte, fonamentalment, la correcta utilització del lèxic i la morfosintaxi. 

1.5) Reconeixement mèdic: exercici obligatori i eliminatori. 

Consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques que es determine en l'annex II.B de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions públiques (DOGV 5148, 02.12.2005). 

La qualificació serà d'apte o no apte. 

1.6) Desenvolupament del temari per als torns de promoció interna i lliure.

1.6.1. Tema de composició. Exercici obligatori i eliminatori. 

Consistirà en el desenvolupament d'un tema d'actualitat i coneixement general relacionat amb els epígrafs que integren el temari establit per a la categoria d'inspector/a en l'Ordre d'1 de juny de 2001 de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques (DOGV 4049, 24.07.2001), arreplegat en l'annex IV, triat pel tribunal, l'extensió del qual no podrà ser inferior a tres folis ni excedir de cinc, a una sola cara, en un temps no superior a una hora i 30 minuts, a fi de valorar la lògica de l'exposició i el coneixement de la persona aspirant. Aquest exercici, a elecció del tribunal, podrà ser llegit en sessió pública per la persona aspirant. 

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per a superar l'exercici s'haurà d'obtenir un mínim de 5 punts. 

1.6.2. Desenvolupament del temari. Exercici obligatori i eliminatori 

Consistent a desenvolupar per escrit durant un temps màxim de dues hores dos temes triats per la persona aspirant de quatre extrets per sorteig pel tribunal, d'entre els que componen el temari per a la categoria d'inspector/a de l'Ordre d'1 de juny de 2001 citada prèviament. Temes de l'1 al 60 (annex IV).

Aquests temes seran llegits en sessió pública davant el tribunal, que podrà formular les preguntes o els aclariments que sobre aquests jutge oportuns. Es valorarà la claredat d'idees, facilitat d'expressió i el coneixement sobre els temes exposats. 

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i per a superar l'exercici s'haurà d'obtenir un mínim de 5 punts. 

1.6.3. Supòsit policial exercici obligatori i eliminatori. 

Consistirà en la realització d'una prova pràctica, amb una durada mínima d'una hora, que fixarà el tribunal abans de la realització de l'exercici, que versarà sobre planificació, redacció, desenvolupament i exposició escrita d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'ocupació a què s'opta. Es valorarà el desenvolupament i l'exposició de les actuacions i mesures policials que han d'adoptar-se en matèria de distribució de personal, mitjans materials, seguretat ciutadana i vial, i actuacions complementàries, i altres que siguen necessàries per a la realització del supòsit. 

Es podran acompanyar o fixar sobre plànol que aporte el tribunal les dades gràfiques o representatives de les actuacions policials, o de distribució de mitjans, que servisquen per a la seua millor resolució. 

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i caldrà un mínim de 5 punts per a superar-lo. 

1.6.4 Temes locals. De caràcter obligatori i no eliminatori.

Consistirà en l'exposició per escrit d'un tema dels recollits en els temes 61 a 64 de l'annex IV en un temps màxim d'una hora i mínim de 45 minuts; s'hi valoraran els coneixements exposats, la claredat en l'exposició, netedat, redacció i ortografia, que, en tot cas, seran llegits per la persona aspirant en sessió pública davant el tribunal. L'exposició escrita del tema podrà substituir-se per la realització d'una prova de preguntes amb respostes alternatives. 

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 5 punts. 

La valoració dels exercicis, valorats de 0 a 10 punts, s'efectuarà mitjançant l'obtenció de la mitjana aritmètica de cadascun dels membres del tribunal de selecció, havent de rebutjar-se a aquests efectes totes les puntuacions màximes i mínimes quan entre elles existisca una diferència de 4 punts o més, servint, si escau, com a punt de referència, la puntuació màxima obtinguda. Aquesta diferència serà de 2 punts en la resta d'exercicis.

9.2. Fase de concurs, per a la promoció interna.

Només podran participar en la fase de concurs les persones aspirants que hagen superat els exercicis de la fase oposició. Juntament amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició, el tribunal exposarà al públic la relació de persones aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris, han de passar a la fase de concurs prevista en la convocatòria. 

Finalitzada la fase d'oposició es valoraran els mèrits aportats juntament amb la instància per les persones aspirants que hagen superat aquesta fase, d'acord amb el barem de mèrits que figura per a la categoria d'inspector/a en l'Ordre de 23 de novembre de 2005 (DOGV 5148) de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits dels concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana. 

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins el dia de finalització del termini de presentació d'instàncies. Aquests hauran sigut presentats per les persones aspirants en sobre tancat juntament amb la instància en la qual sol·licitaven formar part en el procés selectiu anunciat. 

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició.



Barem de mèrits, escala tècnica: 

1. Titulacions acadèmica i cursos de formació i perfeccionament. Fins a un màxim de 16,20 punts. 

1.1. Titulació acadèmica: fins a un màxim de 7,20 punts. 

Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades per les persones concursants que siguen iguals o superiors a les ques se'ls va exigir per a accedir a l'escala i categoria a la qual pertanguen. No es valoraran com a mèrits aquelles titulacions que figuren com a requisit per a la provisió del lloc de treball, ni aquelles que foren imprescindibles per a la consecució d'altres de nivell superior: 

– Doctor en Dret, Psicologia, Criminologia, Pedagogia, Sociologia i Ciències Polítiques: 4 punts. En altres matèries: 3 punts. 

– Llicenciat en Dret, Psicologia, Criminologia, Pedagogia, Sociologia: 2,50 punts. En una altra matèria o equivalent: 2 punts. 

– Diplomat en Educació Social, Gestió i Administració Pública, Treball Social o Criminologia o tenir superat i degudament acreditat el primer cicle en Dret, Psicologia, Pedagogia, Sociologia o Ciències Polítiques: 1,50 punts. En una altra matèria o equivalent. 1 punt. 

Els màsters impartits per la universitat es valoraran a raó de 0,03 punts per mes complet. 



1.2. Cursos organitzats per l'IVASP o organismes anàlegs. Fins a un màxim de 6,00 punts. 

La realització de cursos organitzats per la direcció general competent per raó de la matèria policial, a través de l'IVASP o homologats per aquest, s'ajustarà al barem segúent. S'inclouran aquells cursos reconeguts per la direcció general com a homologats a l'efecte de baremació.



Núm. d'hores Assistència Aprofitament 

De 20 a 50 0,20 0,40 

De 51 a 100 0,40 0,80 

De 101 a 150 0,60 1,20 

De 151 a 200 0,80 1,60 

De 201 a 250 1,00 2,00 

Més de 205 1,20 2,40

 

Quan es tracte de cursos de durada inferior a la mínima anterior, la puntuació d'aquests vindrà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència a aquests, que haurà de realitzar el tribunal qualificador. En el cas d'haver impartit hores com a professor/a en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament i sense superar per aquest concepte el màxim de 3 punts. 



Els cursos organitzats i impartits per l'IVASP, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASP (10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdues expressament reconegudes per l‘IVASP, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència. 

Els cursos bàsics de formació inicial i els cursos d'ascens o capacitació no seran objecte de puntuació, els cursos de dispensa en un grau del requisit de titulació, com a cursos amb diploma d'assistència. No seran puntuables si ja es van tenir en compte a l'efecte de titulació acadèmica per a promoció interna. 

1.3. Coneixement del valencià. Fins a un màxim de 3 punts. 

Acreditat mitjançant certificat oficial de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut. 

– Certificat de coneixements orals: 0,75 punts 

– Certificat de grau elemental: 1 punt 

– Certificat de grau mitjà: 2 punts 

– Certificat de grau superior: 3 punts 

2. Antiguitat i grau personal. Fins a un màxim de 12,60 punts. 

2.1. Antiguitat. Fins a un màxim de 10,60 punts. 

– Per cada mes complet de serveis en actiu en la mateixa escala i categoria de la policia local o superior: 0,055 punts. 

– Per cada mes complet de serveis en actiu en cadascuna de les categories inferiors de la policia local: 0,045 punts. 

– Per cada mes complet de serveis en actiu prestat en altres forces i cossos de seguretat: 0,035 punts. 

– Per cada mes complet de serveis en actiu prestat en qualsevol administració pública no valorats en els anteriors paràgrafs: 0,025 punts. 



A aquests efectes també es computaran els serveis reconeguts a l'empara del que es disposa en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement dels Serveis Previs en Administració Pública. 



2.2. Grau personal. Fins a un màxim de 2 punts. 

Per la possessió d'un determinat grau personal consolidat: 

a) Grau consolidat inferior al del lloc sol·licitat: 1 punt. 

b) Grau consolidat igual o superior al del lloc sol·licitat: 2 punts. 



Per a la determinació del grau personal serà d'aplicació el que es disposa en la normativa sobre funció pública dictada per la Comunitat Valenciana. 



3. Mèrits específics. Fins a un màxim de 7,20 punts. 

3.1. Idiomes no nacionals: fins a un màxim de 2 punts. 

Coneixement d'un o més idiomes acreditats documentalment, mitjançant certificació expedida per facultat o escola oficial reconeguda: 1 punt per cada cicle acabat. La superació dels diferents cursos complets que conformen els estudis oficials de diferents facultats o escoles oficials es valorarà a raó de 0,20 punts per curs complet. 



Acreditació de l'Escola Oficial d'Idiomes del coneixement d'idiomes oficials de qualsevol país de la Unió Europea: 0,2 punts per curs o el seu equivalent si tracta de cicles fins a un màxim d'1 punt. A aquests efectes es puntuarà el nivell més alt acreditat. 

3.2. Altres mèrits. Fins a un màxim de 3,20 punts. 

Es valoraran lliurement apreciats pel tribunal qualificador els coneixements en administració i gestió de recursos humans i informàtica, títols de socorrista aquàtic, primers auxilis, curs de submarinisme, arts marcials, defensa personal, felicitacions no justificades en expedients expressos, així com qualsevol activitat formativa que es presente en el concurs i altres degudament acreditades i no valorades en els anteriors apartats, tots ells, fins a un màxim de 0,15 punts per mèrit acreditat. 



La intervenció com a ponent en conferències i seminaris relacionats amb l'activitat policial i reconeguda per l'IVASP es valorarà fins a un màxim de 0,12 punts. 

Les publicacions relacionades amb l'activitat policial es valoraran fins a un màxim de 0,18 punts, per cadascuna d'elles. 

3.3. Premis, distincions i condecoracions. Fins a un màxim de 2 punts. 

– Per estar en possessió de la Placa Col·lectiva al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 0,30 punts.

– Per estar en possessió de la Placa Individual al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 1 punt. 

– Per estar en possessió de la Medalla al Mèrit Policial de la Generalitat Valenciana, 0,60 punts. 

– Per ser objecte de felicitació o menció individual pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,60 punts per cadascuna d'elles. 

– Per ser objecte de felicitació o menció col·lectiva pel director general de la conselleria competent en matèria de policia local, 0,10 punts per cadascuna d'elles. 

– Per condecoracions concedides, previ expedient sobre aquest tema, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 1 punt per cadascuna d'elles. Si la condecoració és concedida a títol col·lectiu la puntuació serà de 0,10 punts per a cadascuna d'elles. 

Per premis, distincions, felicitacions o mencions concedides, previ expedient sobre aquest tema, per altres administracions públiques com a reconeixement a la lloable, extraordinària i meritòria actuació policial a títol individual, 0,30 punts per cadascuna d'elles. 



4. Límits de puntuació. 

La puntuació màxima possible a obtenir per tots els apartats d'aquest barem serà, en conseqüència, 36 punts.



Desena. Relació de persones aprovades

La qualificació final, per al torn lliure, estarà determinada per la suma dels punts obtinguts en cadascun dels exercicis de la fase d'oposició. La qualificació final, per al torn de promoció interna, es determinarà sumant els punts obtinguts en cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, i els punts obtinguts en la fase de concurs.

Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal publicarà la relació d'aprovats per ordre de puntuació, i no podran sobrepassar aquests el nombre de places convocades, tant en torn de promoció interna, com en el torn lliure.

Les places que queden vacants en cada torn incrementaran el següent en la proporció establida en el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i els criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana, de manera que el tribunal emetrà proposta de nomenament en cada torn fins a cobrir el total de places oferides.





Onzena. Curs selectiu

El tribunal formularà proposta a la presidència de la corporació de les persones aspirants que, havent superat les proves selectives, torn de promoció interna i lliure, i prèvia la presentació de la documentació exigida en aquestes bases, haja de realitzar el curs de capacitació de contingut teoricopràctic, i de caràcter selectiu, en l'Institut Valencià de Seguretat Pública.

Les persones aspirants proposades s'incorporaran a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque. La qualificació d'aquest correspondrà a l'IVASPE. Superat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública formularà proposta de nomenament, si escau, a l'Alcaldia amb indicació de la puntuació o qualificacions obtingudes, a l'efecte del seu nomenament.

En el supòsit que les persones aspirants no superen el curs selectiu, l'IVASP comunicarà aquesta circumstància a l'Alcaldia, i podran incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no superen aquest curs perdran el dret a participar en el procés de selecció instat, que s'entendrà acabat a l'efecte de poder convocar de nou les places no cobertes.



Per a la realització del curs teoricopràctic, les persones aspirants seran nomenades funcionàries en pràctiques i percebran amb càrrec a l'Ajuntament les retribucions íntegres del lloc al qual aspiren.



Dotzena. Presentació de documents

L'aspirant proposat pel tribunal haurà d'aportar davant la corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aspirants aprovats, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en les presents bases de convocatòria: 



– Certificat de naixement expedit pel registre civil corresponent o fotocòpia del DNI, degudament compulsada. 

– Original o fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons la corresponent convocatòria o, si de cas hi manca, acreditació d'haver superat el curs d'habilitació per a policies locals de la Comunitat Valenciana. 

– Declaració de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari en qualsevol administració o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat penalment per a l'exercici de funcions públiques. 

– Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció exigits com a requisit en la base segona.

Les persones aspirants que tingueren la condició de funcionaris de carrera quedaran exemptes de justificar documentalment les condicions generals que ja hagueren sigut acreditades per a obtenir el seu anterior nomenament. En tot cas, hauran de presentar original o fotocòpia compulsada del seu nomenament com a funcionaris de carrera i el títol acadèmic exigit.

Les persones que dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentaren la documentació, no podran ser nomenades funcionàries, i s'invalidarà l'actuació de la persona interessada i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquesta, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància. En el cas que la persona aspirant siga exclosa per no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'admeses, el mateix nombre que el d'excloses per les anteriors causes, sempre que hagen superat les proves selectives i pel mateix ordre que el resulte d'aquelles.



Tretzena. Incidències

El tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu. 

En el no previst en les presents bases, serà d'aplicació el previst en la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana; Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana; Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desplegament del Decret 88/2001 pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de places en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana, pel torn de mobilitat; Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local; Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, i resta de legislació aplicable. De forma supletòria s'aplicarà el que preveu el Reial Decret 364/1996, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, d'aplicació supletòria en l'Administració local.





Catorzena. Recursos

La convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que es deriven d'aquesta i de les actuacions del tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en els casos i en les formes previstes en Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a partir del moment de la seua publicació i del de la convocatòria.





ANNEX I

Proves psicotècniques 



El contingut de les proves psicotècniques és l'establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005). 





ANNEX II

Reconeixement mèdic 



El contingut de la prova de reconeixement mèdic és l'establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005). 





ANNEX III

Proves físiques 



Consistiran a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball el contingut i les marques mínimes de les quals seran, almenys, les següents i segons el quadre d'edats, que se citen en el punt 7.1.2 del procediment de selecció. 



La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dos de les tres proves per a ser declarat apte. 





ANNEX IV

Temari



Dret constitucional 

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura. Principis fonamentals. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'estat. Reforma de la Constitució. 

Tema 2. La monarquia parlamentària. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació. Les Corts Generals: les cambres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. Relacions entre les Corts Generals i el govern. 

Tema 3. El poder executiu. El govern. Composició. Funcions. La potestat reglamentària. El poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol. 

Tema 4. Els drets i deures reconeguts en la Constitució. Procediments de garantia i protecció. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats. 

Tema 5. Els drets humans. Instruments de reconeixement i protecció dels drets humans. La funció policial en relació amb el respecte i assegurament dels drets humans. 

Tema 6. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia. Òrgans i competències. 

Tema 7. Les administracions públiques en la Constitució. L'Administració pública estatal i autonòmica. Competències i autonomia. Relacions. El ciutadà i l'Administració. 

Tema 8. La hisenda pública i l'administració tributària. El ciutadà i l'administració tributària. 

Tema 9. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les altres institucions que componen la Generalitat Valenciana. Competències. Administració de justícia. 

Tema 10. La Unió Europea. Institucions de la Unió Europea. L'ordenament jurídic de la Unió Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari europeu a Espanya. Dret administratiu.



Tema 11. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El reglament. 

Tema 12. L'acte administratiu. Requisits dels actes administratius. El procediment administratiu. Principis. Drets i deures dels ciutadans. Fases del procediment. Actes presumptes. El concepte d'interessat. 



Tema 13. La revisió administrativa dels actes administratius. Procediments i límits de la revisió. Els recursos administratius. La revisió jurisdiccional dels actes administratius. El recurs contenciós administratiu. 

Tema 14. L'administració local. El municipi. Elements. Territori. Població. Competències i autonomia. Béns i serveis municipals. 



Tema 15. El municipi. Òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors. 

Tema 16. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'ajuntament. La Junta de Govern Local. Òrgans consultius i participatius. Les comissions informatives. Les juntes de districte. 

Tema 17. La funció pública. El personal al servei de l'Administració local. Concepte i classes. Organització de la funció pública local. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. 

Tema 18. La responsabilitat del personal al servei de les administracions públiques. Règim disciplinari i procediment sancionador dels funcionaris públics en general. Policia administrativa. Bans i ordenances municipals 

Tema 19. La potestat reglamentària dels ajuntaments. Les ordenances municipals. Els bans d'Alcaldia. Concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Procediment sancionador administratiu. 



Tema 20. Les competències municipals en matèria de protecció del medi ambient. Protecció civil. Activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses. Les llicències d'usos i activitats. 

Tema 21. Normes d'utilització de les vies públiques. Revetles, guals, tendals, instal·lació de taules i cadires, i contenidors, grues i material de construcció: òrgan competent per a la seua autorització. Sancions. Venda ambulant. Modalitats de venda ambulant. Requisits. 

Tema 22. Normes reguladores d'autotaxis i autoturismes. Documentació necessària d'aquests vehicles, requisits, tarifes, competència. Focs artificials, classes d'artificis pirotècnics. Muntatge d'espectacles. Distància dels focs i protecció personal. Mendicitat. Regulació legal. 



Tema 23. L'activitat urbanística. Requisits. Competències municipals en matèria d'escolarització. 



Policia local 

Tema 24. La seguretat ciutadana. Les forces i cossos de seguretat. Autoritats competents. La col·laboració i coordinació entre les forces i cossos de seguretat.

Tema 25. La policia local. Missions i objectius. Funcions. Policia administrativa i policia judicial. 

Tema 26. El binomi policia local-ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. 

Tema 27. Ordenament legislatiu de la policia local. Estructura orgànica i funcional. Règim estatutari. Drets i deures de les policies locals. Règim disciplinari dels funcionaris de policia local. 



Tema 28. La Llei de Coordinació de Policia Local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Instruments de coordinació. Estructura i organització. Selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana. 

Tema 29. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació legal. Finalitats i funcions. La formació de les policies locals. Les diferents activitats de formació: cursos selectius bàsics, de capacitació i integració d'auxiliars de policia local. El registre de policies locals. 





Dret penal 

Tema 30. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delictes. Les persones responsables criminalment dels delictes. Les circumstàncies que modifiquen la responsabilitat penal. 

Tema 31. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral. 

Tema 32. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. 

Tema 33. L'omissió del deure socórrec. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili. 

Tema 34. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles. 

Tema 35. Delictes contra l'administració pública: prevaricació i altres comportaments injusts; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. 

Tema 36. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics. 



Tema 37. Delictes sobre l'ordenació del territori, el patrimoni històric, els recursos naturals i el medi ambient, i la protecció de la flora i la fauna. 

Tema 38. Delictes contra la salut pública. Delictes contra la seguretat vial. Infraccions a les disposicions sobre trànsit i seguretat vial constitutives de delicte. 

Tema 39. Faltes contra les persones. Faltes contra el patrimoni. Faltes contra els interessos generals. Faltes contra l'ordre públic. 



Dret processal 

Tema 40. El procés penal. Concepte, objecte i característiques. Formes d'iniciació. Denúncia i querella. El dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. El procediment d'habeas corpus. 

Tema 41. La policia judicial. La policia local com a policia judicial. Diligències de recerca. La identificació. Entrades i registres en llocs tancats. Detenció i detenció il·legal. 

Tema 42. Presó provisional i llibertat provisional. La fiança. Recursos contra les resolucions dels jutges d'instrucció o contra les dels tribunals superiors de justícia. Revisió. L'embargament. 

Tema 43. L'atestat policial. Subjectes de l'atestat. L'instructor. L'objecte de l'atestat. Altres diligències policials. 



Policia de trànsit i circulació 

Tema 44. La Llei de Bases sobre Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial. Text articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles a Motor i Seguretat Vial. Les competències en matèria de trànsit i seguretat vial. 

Tema 45. Usuaris i conductors. Obres i activitats prohibides en matèria de trànsit i seguretat vial. Normes de circulació de vehicles. Altres normes de circulació. Senyalització. 

Tema 46. Autoritzacions administratives per a conduir. Autoritzacions relatives a vehicles. Anul·lació, revocació i intervenció d'autoritzacions. 

Tema 47. Infraccions i sancions. Mesures cautelars. La responsabilitat derivada de les anteriors infraccions. Procediment sancionador. Recursos. Execució de les sancions. 

Tema 48. Matriculació de vehicles. Reforma en els vehicles. Ciclomotors. Vehicles especials. Vehicles històrics. Dispositius de limitació de velocitat. Inspecció tècnica de vehicles. Responsabilitat civil i l'assegurança obligatòria en els vehicles a motor. 

Tema 49. El transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixts. El servei privat. Mercaderies perilloses. Condicions tècniques de transport i altres requisits principals. Reglament nacional de serveis urbans i interurbans de transport d'automòbils lleugers. El transport escolar. 

Tema 50. Els accidents de trànsit: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes. Classes i fases. 

Tema 51. Alcoholèmia. Concepte d'alcoholèmia. Taxa d'alcoholèmia. Efectes generals de les diferents taxes d'alcoholèmia. Normes per a la realització de la prova d'alcoholèmia. Alcoholímetres: descripció general i forma d'actuar. 

Tema 52. Persones obligades a sotmetre's a la prova de detecció. Infracció a la Llei de Seguretat Vial que porta aparellada l'obligació de la prova. 



Psicologia 

Tema 53. El comandament. Concepte. Funcions. L'exercici del comandament. 

Tema 54. Estils de comandament. Metodologies de comandament. L'eficàcia del comandament.

Tema 55. La presa de decisions. Tipologies. El procés de presa de decisions. Factors que influeixen en la presa de decisions. Decisions en grup. Poder i autoritat. 

Tema 56.Tècniques de direcció. El factor temps. Selecció de tasques. Utilització de mitjans. Principis de disciplina efectiva. Conflictes. 

Tema 57. Relació cap-subordinat. Les necessitats de l'individu. Teories de la motivació centrades en el procés. Les conseqüències i els objectius de la motivació. 

Tema 58. Concepte i procés de la comunicació. Elements de la comunicació. La comunicació no verbal. Xarxes de comunicació. Fluxos de comunicació. Problemes i barreres de la comunicació. El rumor. 



Tema 59. La comunicació amb superiors. Maneig de situacions difícils. Comunicació amb subordinats. 

Tema 60. Grups socials. Les masses. Minories ètniques i culturals. Models explicatius de la delinqüència. 



Temes locals

Tema 61. Història local de Paiporta, antecedents. Demografia, població de dret. 

Tema 62. Toponímia, principals avingudes i carrers, urbanitzacions, nuclis de població del municipi de Paiporta. Principals vies de comunicació i àrees d'influència del municipi de Paiporta. 

Tema 63. Organització administrativa de l'Ajuntament de Paiporta.



Tema 64. Festivitats i costums populars del municipi de Paiporta.





Paiporta, 14 de desembre de 2016.– L'alcaldessa: Isabel Martín Gómez.

Mapa web