Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Albuixech. Bases per a la provisió, amb caràcter definitiu, d'una plaça d'oficial de la policia local pel torn de promoció interna.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8219 de 24.01.2018
Número identificador:  2018/439
Referència Base de Dades:  000758/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: Albuixech



Bases per a la provisió, amb caràcter definitiu, d'una plaça d'oficial de la policia local pel torn de promoció interna. [2018/439]

La Junta de Govern Local, en la sessió de 28 de desembre de 2017, va adoptar l'acord següent:

De conformitat amb els documents que es troben en l'expedient, la normativa relacionada en aquest, i amb allò que s'ha assenyalat en l'article 127.1.h de la Llei 7/1985, de bases de règim local, s'acorda:



Primer

Aprovar les bases que a continuació es detallen.



Bases per a la provisió amb caràcter definitiu d'una plaça d'oficial de la policia local de l'Ajuntament d'Albuixech per el torn de promoció interna.



1. Objecte de la convocatòria

És objecte d'aquesta convocatòria la cobertura definitiva d'una plaça d'oficial del cos de la Policia Local d'Albuixech, pertanyent a l'escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars enquadrades en l'escala bàsica, categoria d'oficial, grup C subgrup C1, inclosa en l'oferta d'ocupació pública de l'Ajuntament d'Albuixech de 2017, torn de promoció interna.





2. Publicitat

Les presents bases de la convocatòria per a la cobertura del lloc vacant d'oficial de policia local es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la província València, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el tauler d'anuncis electrònic, en la pàgina web de l'Ajuntament d'Albuixech i anunci de la convocatòria i extracte de les bases en el Boletín Oficial del Estado.

Es comunicarà el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana.

La llista provisional i la llista definitiva de personal admés i exclòs es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis electrònic i la pàgina web municipal.

La resta d'anuncis es publicaran únicament en la pàgina web municipal.



3. Requisits de les persones aspirants

Per a prendre part en el concurs-oposició per promoció interna, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits, referits al dia en què finalitze el termini d'admissió de sol·licituds:

a) Ser personal funcionari de carrera, integrat en la subescala de Servicis especials, classe Policia local i els seus auxiliars, categoria d'Agent, de l'Ajuntament d'Albuixech.

b) Haver romàs almenys dos anys com personal funcionari de carrera en la categoria d'agent, de l'Ajuntament d'Albuixech.

c) No patir malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala i categoria a què aspira, d'acord amb el quadro d'exclusions mèdiques que s'establixen en l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual s'establixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i de reconeixement mèdic, (DOGV 5148, 2005).



d) No haver sigut separat, per mitjà d'un expedient disciplinari, del servici de l'Estat, de les comunitats autònomes o de les entitats locals, ni trobar-se suspés ni inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.



e) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B i que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.

f) Estar en possessió de la titulació de Batxiller, Tècnic o equivalent, o tindre complides les condicions per a obtindre en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies, o haver superat el curs d'habilitació corresponent organitzat per l'Institut Valencià de Seguretat Pública en el marc que es disposa en la disposició transitòria primera de la Llei 6/1999, de policies locals i de coordinació de les policies locals en la Comunitat Valenciana, desenrotllades pel Decret 20/2003, de 4 de març, del Consell de la Generalitat, d'habilitació als efectes de promoció interna.

Les expressades condicions hauran de mantindre's al llarg del procés selectiu durant el qual les persones aspirants podran ser requerides per a efectuar les comprovacions que s'estimen oportunes.



4. Presentació d'instàncies i documentació annexa a les instàncies

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran de presentar instància sol·licitant prendre part en el aquest procés selectiu. En les instàncies s'haurà de manifestar que reunixen totes i cada una de les condicions exigides en la base 3, referides sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació d'instàncies i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa.

Les instàncies es dirigiran a l'alcalde-president de la corporació i es presentaran en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament siti en la plaça de l'Ajuntament, número 1, d'Albuixech o en la forma prevista en la Llei 39/2015, reguladora del procediment administratiu comú, durant el termini de vint dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

El model d'instància per a prendre part en les proves selectives serà l'arreplegat en l'annex d'aquestes bases, i serà facilitat per l'Oficina de Registre d'Entrada i publicat en la pàgina web municipal.

A les instàncies hauran d'adjuntar-se:

a) Resguard acreditatiu del pagament previ dels drets d'examen, important la seua quantia la quantitat de 85,00 € i que es faran efectius, en el mateix termini de presentació d'instàncies per mitjà d'ingrés bancari o transferència bancària al compte de l'Ajuntament D'ES22 3058 2139 48 2732000025, entitat Cajamar. En el document acreditatiu de la transferència haurà de fer-se constar: «Procés selectiu oficial de policia local, torn pel qual s'opta i nom de l'aspirant».

El pagament de la taxa es justificarà per mitjà d'original o fotocòpia compulsada del document que acredite haver ingressat els drets d'examen. La falta del pagament dels drets d'examen, o la realització del mateix fora del termini de presentació d'instàncies, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

Els citats drets d'examen només seran tornats a les persones aspirants que no siguen admeses en el procediment selectiu, per falta d'algun dels requisits exigits per a prendre part en aquest.

b) Fotocòpia del document nacional d'identitat.

c) A les instàncies també haurà d'acompanyar-se, en sobre tancat que podrà ser lacrat, la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen degudament compulsats, i que hagen de servir de base per a l'aplicació del barem del concurs. No es valorarà cap mèrit que no es justifique degudament.

No es tindrà en compte cap mèrit que no s'acredite durant el termini de presentació d'instàncies.



5. Admissió d'aspirants

Per a ser personal admés en les proves selectives, bastarà amb que les persones aspirants, a més de la documentació referida en l'apartat anterior, declaren en les seues instàncies que reunixen totes i cada una de les condicions exigides en aquestes bases referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, que hagen abonat els drets d'examen i que es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant una resolució de l'Alcaldia, s'aprovarà la llista provisional de personal admés i exclòs, la qual s'adoptarà en atenció a allò que s'ha declarat per les persones aspirants. La dita resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis electrònic de l'ajuntament i en la seua pàgina web, i es concedirà un termini de deu dies hàbils a partir del següent al de la publicació en el Butlletí Oficial de la província de València perquè es puguen formular reclamacions o esmenar els defectes, quan foren esmenables, que hagen motivat l'exclusió.

Seran esmenables els errors de fet, assenyalats en l'article 109 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com són les dades personals de l'interessat, lloc assenyalat als efectes de notificacions, data, firma o òrgan a què es dirigeix.

No serà esmenable, per afectar el contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu, el termini de caducitat o la carència d'actuacions essencials com ara:

– No fer constar que es reunixen tots i cada un dels requisits de capacitat exigits en les bases.

– Presentar la sol·licitud de forma extemporània, ja siga abans o després del termini corresponent.

– La falta de pagament dels drets d'examen dins del termini de presentació d'instàncies, o el pagament parcial dels mateixos.

Conclòs el termini de presentació de reclamacions i esmenes i resoltes les mateixes, per l'Alcaldia s'elevarà a definitiva la llista de personal admés i exclòs mitjançant una resolució que es publicarà igualment en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament i en la seua pàgina web.

La dita publicació servirà de notificació als efectes d'impugnacions i recursos. En la mateixa resolució es determinarà el lloc, la data i hora del començament del primer exercici que tindrà lloc en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'orde de crida dels aspirants.



Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



6. Tribunal qualificador

L'òrgan de selecció serà col·legiat, la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es tendirà a la paritat entre dones i hòmens. No podrà formar part de l'esmentat òrgan el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

Composició: la composició del tribunal de selecció serà predominantment tècnica i els seus membres hauran de posseir una titulació igual o superior a la requerida per als llocs de treball que s'han de proveir i pertànyer al mateix subgrup o subgrups superiors. Juntament amb els membres titulars del tribunal qualificador es designaran els seus suplents.

El tribunal qualificador estarà compost pels següents membres, tots ells amb veu i vot:

President/a: una persona funcionària de carrera de la mateixa categoria o superior a la plaça que es convoca, designada per qui presidix la corporació.

Secretari/a: el o la de la corporació o una altra persona funcionària en qui delegue, que actuarà a més com a vocal.

Vocals:

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local.

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'Administració local.

– Una persona funcionària de carrera pertanyents a cossos de policia local de la Comunitat Valenciana de categoria igual o superior a qui es convoca, designades per la presidència de la corporació.

Podran anomenar-se assessors del tribunal especialistes en aquelles proves que s'estime necessari o convenient quan les característiques o dificultat de les proves així ho requerisquen, que es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats i col·laboraran amb els tribunals amb base exclusivament en aquestes i que tindran veu però no vot. La designació nominativa de les persones especialistes, que seran anomenades per l'alcalde president, es publicarà igualment junt amb la composició del tribunal de selecció.

La composició del tribunal inclourà la dels respectius suplents i es farà pública junt amb la llista provisional d'admesos i exclosos, i s'hi publicaran també els assessors tècnics.

Abstenció i recusació: el tribunal de selecció tindrà la consideració d'òrgans col·legiats de l'Administració i, com a tals, estaran sotmesos a les normes contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El personal que assessore estarà així mateix sotmés a les causes de recusació i abstenció establides en el paràgraf anterior.

Constitució i actuació: el tribunal de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la mitat almenys dels seus integrants titulars o suplents, indistintament i en tot cas hauran de comptar amb la presència del president/a i secretari/a.

Així mateix estarà facultat per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut orde en aquestes, en tot el no previst en aquestes bases així com per a l'adequada interpretació d'aquestes.

Els acords que haja d'adoptar el tribunal (criteris d'interpretació, data d'exercici següent, etc.) s'adoptaran per majoria dels assistents.



Actes dels tribunals de selecció: la/el secretària/o del tribunal de selecció alçarà acta de totes les seues sessions tant de la seua constitució com de la realització dels exercicis, correcció i avaluació, així com de la deliberació dels assumptes de la seua competència, on es farà constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produïsquen.

Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per tots els membres del tribunal de selecció en la següent sessió. Es facilitarà una còpia de les actes als membres del tribunal. Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient que reflectirà el procediment selectiu dut a terme. Una vegada finalitzat el procediment selectiu, la persona que exercisca de secretari/a del tribunal remetrà a Recursos Humans l'expedient degudament ordenat i foliat juntament amb tota la documentació de les proves realitzades.

Indemnitzacions per raó de servici: els membres del tribunal i també les possibles persones especialistes que ho assessoren percebran les indemnitzacions que, per raons del servici, tinguen establides en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servici, i tindran la categoria segona prevista en l'annex IV del citat reial decret.

Les actuacions del tribunal podran ser recorregudes en alçada davant de l'Alcaldia Presidència en el termini d'un mes a comptar de que aquestes es van fer públiques.

El president de la corporació podrà anomenar com a membres del tribunal funcionaris d'altres administracions d'acord amb el principi de col·laboració i cooperació interadministrativa atenent la professionalitat dels llocs que es pretenen cobrir.



7. Començament i desenrotllament de l'oposició

El primer exercici donarà començament en la data que s'anunciarà en l'acord pel qual s'aprova la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos. L'orde d'actuació de les persones opositores s'iniciarà per l'orde alfabètic de cognoms i nom, l'orde d'actuació dels aspirants en aquells exercicis que no puguen realitzar-se conjuntament, es determinarà per mitjà de sorteig previ, fent seu l'efectuat per la Conselleria de Justícia i Administracions públiques.

Les persones aspirants seran convocades en crida única, excepte casos de força major, degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal. La no presentació d'una persona aspirant en el moment de ser crida a qualsevol de les proves obligatòries, determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el procés selectiu, per la qual cosa quedarà exclosa d'aquest.

El tribunal podrà requerir als aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten la seua identitat, al fi de la qual hauran d'anar proveïts del DNI.

Una vegada començades les proves, no serà necessària la publicació dels successius anuncis de celebració dels restants exercicis en butlletins oficials, bastant la seua publicació en la pàgina web, amb 12 hores d'antelació del començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de 48 hores, si es tracta d'un nou exercici.

Finalitzada la fase d'oposició a la puntuació obtinguda se sumarà, si és el cas, les resultants de la fase de concurs.



8. Procediment de selecció

Les proves de selecció que es convoquen, constaran de les següents fases i exercicis:

8.1. Fases del procés de selecció per promoció interna.

El procés de selecció per promoció interna constarà, necessàriament, de les fases següents: oposició, concurs i curs selectiu.

8.1.1. Fase oposició.

8.1.1.1. Prova psicotècnica. Exercici obligatori i eliminatori.

Consistirà a superar els exercicis o proves psicotècniques, aptitudinals i de personalitat que es determinen en l'annex I d'aquestes bases i que es corresponen amb les establides en l'annex III de l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'establixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005).



La qualificació d'aquest exercici serà apte o no apte.

8.1.1.2. Proves d'aptitud física. Exercici obligatori i eliminatori.



Prèviament a l'inici de les proves físiques les persones aspirants, aportaran un certificat mèdic oficial en què es faça constar expressament «la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en l'annex I, apartat B, de l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'establixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005)».

La falta de presentació i entrega del dit certificat en els termes descrits anteriorment, exclourà als aspirants de participar en el procés de selecció que es convoca. Aquest certificat haurà d'haver sigut emés i datat amb una antiguitat inferior a dos mesos a comptar del dia de celebració de la prova.

Consistirà a superar les proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball i el contingut i marques de la qual mínimes, seran les següents, segons el quadro d'edats que s'indica en l'annex I B de l'Orde 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005).

La corporació declina tota la responsabilitat que es derive dels accidents i incidents que es pogueren produir com a conseqüència de la realització d'aquest exercici.

Els aspirants hauran d'acudir proveïts de vestit i calçat esportiu adequat per a la realització de cada prova.

8.1.1.3. Qüestionari de cultura policial i exercici pràctic.

1a. Test. Exercici obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar correctament per escrit, un qüestionari de 25 preguntes, amb quatre respostes alternatives, només una d'elles certa, en un temps màxim d'1 hora, sobre els temes relacionats en els grups I a IV, ambdós inclosos, del temari que s'indica en l'annex d'aquestes bases. Per a la correcció d'aquesta prova es tindran en compte, en tot cas, les respostes errònies que es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta. Les respostes en blanc no penalitzaren.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, havent d'obtindre's una qualificació de 5 punts per a superar el mateix.

2a. Pràctic. Exercici obligatori i eliminatori.

Consistent en la realització d'un exercici escrit, amb una duració màxima d'una hora, que fixarà el tribunal abans de la realització d'aquest, que versarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i servicis propis de l'ocupació a què s'opta, així com, si és el cas, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de quantes actuacions i mesures hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat.

Es podran acompanyar o fixar sobre pla que aporte el tribunal les actuacions policials.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts i s'han d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

8.1.1.4. Coneixement del valencià. Exercici obligatori i no eliminatori.

Consistirà a traduir del valencià al castellà i viceversa, un text proposat pel tribunal immediatament abans de la realització de l'exercici. La duració d'aquest exercici serà de 30 minuts.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts i no serà eliminatori.



8.1.1.5. Reconeixement mèdic. Exercici obligatori i eliminatori.



Consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb el quadro d'exclusions mèdiques que es determina en l'annex II de l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques (DOGV 5148, 02.12.2005) per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.

L'avaluaran els serveis mèdics que designe la corporació, i s'hi integrarà un metge en el tribunal com a assessor especialista.

Els aspirants seran declarats aptes o no aptes, en funció de si superen o no la dita prova.

8.1.1.6. Desenvolupament del temari. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistent a realitzar per escrit durant un temps màxim d'una hora i trenta minuts i mínim d'una hora, dos temes triats per la persona aspirant de quatre extrets per sorteig, dels grups primer a quart, ambdós inclosos, que componen el temari, i que figuren en l'annex de les presents bases. Els dits temes seran llegits en sessió pública davant del tribunal, que podrà formular les preguntes o els aclariments que sobre ells jutge oportunes. Es valorarà la claredat d'idees i el coneixement sobre els temes exposats.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts i, per a superar l'exercici, s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts.

8.1.1.7. Temes locals. Exercici obligatori i no eliminatori.

Consistirà en l'exposició per escrit d'un tema de què componen el grup cinqué de l'annex en un temps màxim de 45 minuts i mínim de 30 minuts; s'hi valoraran els coneixements exposats, la claredat en l'exposició, la neteja, la redacció i l'ortografia, que, en tot cas, seran llegits per l'aspirant en sessió pública davant del tribunal. L'exposició escrita del tema podrà substituir-se per la realització d'una prova de preguntes amb respostes alternatives.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 5 punts.

La valoració dels exercicis valorats de 0 a 10 punts, s'efectuarà per mitjà de l'obtenció de la mitjana aritmètica de cada un dels membres del tribunal de selecció; s'han de rebutjar, a aquests efectes, totes les puntuacions màximes i mínimes quan entre elles existisca una diferència de 4 punts o més, servint, si és el cas, com a punt de referència la puntuació màxima obtinguda. La dita diferència serà de 2 punts quan es tracte de valorar els temes locals.

8.1.2. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició, juntament amb el resultat de l'últim exercici de la fase d'oposició el tribunal exposarà al públic la relació d'aspirants que, per haver superat tots els exercicis eliminatoris han de passar a la fase de concurs prevista en la convocatòria.



Finalitzada la fase d'oposició, es valoraran els mèrits aportats juntament amb la instància per les persones aspirants que hagen superat la dita fase, d'acord amb el barem de mèrits que figura en l'annex IV (Torn de promoció interna) d'aquestes bases i arreplegats en l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per les que s'aproven els barems generals d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de places en els cossos de policia local de la Comunitat Valenciana, per el torn de promoció interna en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana (DOGV 5148, 02.12.2005).



Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. Aquests hauran sigut presentats per les persones aspirants en un sobre tancat juntament amb la instància en què sol·licitaven formar part en el procés selectiu anunciat.

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició.



9. Relació d'aprovats i resolució d'empats

Finalitzada la qualificació dels/de les aspirants, el tribunal publicarà la relació d'aprovats/des per orde de puntuació, els quals no podran sobrepassar el nombre de places convocades i les que s'agregaren durant el transcurs de l'oposició.

En cas d'empats en les puntuacions finals, es col·locarà per davant aquella persona aspirant que haja obtingut major puntuació en l'apartat de formació; si la dita puntuació fora també igual, caldrà ajustar-se a l'obtinguda en antiguitat i grau. Si persisteix l'empat, s'acudirà als mèrits específics. De mantindre's encara així l'empat, es procedirà a l'adjudicació per sorteig.

Les places que queden vacants en cada torn incrementaren les del següent d'acord amb el que estableix el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, la promoció i la mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana, de manera que el tribunal emetrà una proposta de nomenament en cada torn fins a cobrir el total de places oferides.



Així mateix el tribunal qualificador elevarà proposta de constitució de borsa de treball per a proveir llocs d'oficial de policia local en què constaran, per orde de puntuació, els/les opositors/es que hagueren superat la fase d'oposició sense obtenció de plaça, seguida dels opositors/es que hagueren superat almenys el 50 % de tots els exercicis proposats en aquestes bases, que es correlacionaran en l'orde que s'establisca després de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis superats. Les persones opositores que constaran en aquesta borsa de treball tenen l'obligació de mantindre actualitzats la direcció telèfons que comuniquen en la seua sol·licitud; de no complir amb aquesta obligació, en perdran tots els drets que tingueren.



10. Presentació de documents

Les persones aspirants propostes pel tribunal hauran de presentar davant de l'Ajuntament, en el termini màxim de vint dies hàbils des que es faça pública la relació d'aprovats, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en aquestes bases i que no hagueren sigut aportats amb anterioritat, per mitjà d'original o fotocòpia compulsada d'aquests.

Les persones aspirants que tinguen la condició de funcionaris de carrera de l'Ajuntament d'Albuixech quedaran exemptes de justificar documentalment les condicions generals que ja consten acreditades per a obtindre el seu anterior nomenament. En tot cas, hauran de presentar un original o una còpia compulsada del seu nomenament com a funcionari de carrera i títol acadèmic exigit. No obstant això, si en la convocatòria s'exigixen condicions o documents que no consten en l'expedient personal, s'hauran d'acreditar en la forma indicada.

Els que dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presenten l'anterior documentació, no podran ser anomenats funcionaris i s'invalidarà l'actuació al respecte i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquest, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut, si és el cas.

En el cas que l'aspirant siga exclòs per no presentar la documentació requerida o per falsedat d'aquesta, el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista d'aprovats del mateix nombre que d'exclosos per anteriors causes, sempre que hagen superat les proves selectives, per orde de puntuació en substitució de les persones excloses.





11. Fase curs selectiu

Els aspirants proposats pel tribunal, prèvia presentació de la documentació exigida en les bases de la convocatòria, hauran d'incorporar-se a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) per a realitzar i superar un curs de capacitació, de contingut teoricopràctic i caràcter selectiu.

Per a la realització del curs teoricopràctic, les persones aspirants seran nomenades funcionari/àries en pràctiques i percebran, amb càrrec a l'Ajuntament, les retribucions que corresponguen d'acord amb les normes d'aplicació.

Els aspirants proposats s'incorporaran a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque, la qualificació del qual correspondrà a l'IVASPE.

Els que no pogueren realitzar el curs per qualsevol causa de força major, degudament justificada i apreciada per l'administració, ho efectuaran, de no persistir tals circumstàncies, en la convocatòria immediata posterior.

Superat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, formularà una proposta de nomenament, si és el cas, a l'Alcaldia, amb indicació de la puntuació o qualificacions obtingudes, als efectes del seu nomenament.

Qualificació: la qualificació del curs correspondrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències i la seua valoració es realitzarà amb base a criteris objectius que tindran en compte, entre altres, els punts següents: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds enfront del professorat i resta d'alumnes, i quants aspectes de l'actuació de l'aspirant siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes al lloc.

En el supòsit que l'aspirant no supere el curs selectiu, l'IVASPE, comunicarà aquesta circumstància a l'Alcaldia, i l'aspirant podrà incorporar-se al curs immediatament posterior. No obstant cessaren com a funcionaris en pràctiques i podran ser anomenats novament quan s'incorporen al següent curs. De no superar aquest segon, quedaran definitivament decaiguts en el seu dret a participar en el procés selectiu instat, que s'entendrà acabat als efectes de poder convocar novament la plaça no coberta

Aquells aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala de la policia local en els municipis de la Comunitat Valenciana quedaran exempts de realitzar-lo, mitjançant una resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta de la Direcció de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no s'haguera alterat substancialment el seu contingut.



12. Nomenament

1) Finalitzat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública comunicarà a l'òrgan competent de la corporació local la relació dels aspirants que ho hagen superat, amb indicació de la qualificació obtinguda, als efectes del seu nomenament com a funcionari de carrera. Igualment comunicarà la relació dels aspirants que no hagen superat el curs teoricopràctic.

2) Els nomenaments hauran d'efectuar-se en el termini màxim de quinze dies, comptats des de la comunicació de l'Institut Valencià de Seguretat Pública I Emergències.

3) Efectuada l'anterior comunicació per l'Institut Valencià de Seguretat Pública i no formalitzat el nomenament en el termini assenyalat en el paràgraf anterior, l'Ajuntament haurà d'abonar a l'aspirant la totalitat de les retribucions corresponents al lloc de treball a què aspira.



El còmput dels terminis de cessament i la presa de possessió s'iniciaran quan finalitzen els permisos de llicències que, si és el cas, hagen sigut concedides als interessats.



13. Incidències

El tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon orde del procés selectiu.

En allò que no estiga previst en aquestes bases, serà aplicable:

Llei de la Generalitat Valenciana 6/1999, de 19 d'abril, de policies locals i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana; Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i els criteris generals uniformes per a la selecció, la promoció i la mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana; Orde d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenvolupament del Decret 88/2001 pel qual s'estableixen les bases i els criteris generals uniformes per a la selecció, la promoció i la mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia; Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; Reial decret 896/1991, de 7 de juny, i la resta de legislació aplicable. De forma supletòria, s'aplicarà el que preveu el Reial decret 364/1996, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servici de l''Administració general de l''Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l''Administració general de l''Estat, d'aplicació supletòria en l'Administració local.





14. Recursos

Contra aquestes bases i quants actes administratius definitius se'n deriven i de les actuacions del tribunal, podran els interessats interposar els oportuns recursos en els casos i en la forma establits en la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a partir del moment de la seua publicació.



Cosa es fa pública per a general coneixement i efectes oportuns.





Albuixech, 28 de desembre de 2017.– L'alcalde: José Vicente Andreu Castelló.





Annex I

Proves psicotècniques



El contingut de les proves psicotècniques s'ajustarà al barem que s'indica en l'annex III de l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005).





Annex II

Reconeixement mèdic



El contingut de la prova de reconeixement mèdic s'ajustarà al que disposa en l'annex II, B de l'Orde de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (DOGV 5148, 02.12.2005).





Annex III

Temari



Grup I. Dret Constitucional i Administratiu

Tema 1. La Llei de règim jurídic del sector públic (Llei 40/2015).



Tema 2. La Llei del procediment administratiu comú (Llei 39/2015).





Grup II. Règim local i policia.

Tema 3. El nou marc legal autonòmic de la policia local a la Comunitat Valenciana.



Grup III. Dret penal, policia administrativa i psicosociologia.

Tema 4. Modificacions substancials en el Codi Penal introduïdes per la Llei orgànica 1/2015. La Llei orgànica 4/2015, de protecció de la seguretat ciutadana.

Tema 5. El comandament. Concepte. Qualitats. Trets (integritat, competència, autoritat, confiança, iniciativa…). Regles bàsiques per a l'exercici del comandament. Funcions del comandament. Deures com a responsable d'una organització. Tècniques bàsiques de direcció i metodologia.



Grup IV. Policia de tràfic i circulació.

Tema 6. El tràfic i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 7. La normativa sobre trànsit circulació de vehicles de motor i seguretat viària: la Llei de bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de tràfic que constituïxen delicte. El Codi de Circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 8. Reglament general de vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 9. Reglament del procediment sancionador en matèria de tràfic. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 10. Els accidents de tràfic: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes, classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de tràfic: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 11. Autoritzacions administratives per a conduir. Autoritzacions relatives a vehicles.

Tema 12. Matriculació de vehicles. Reforma dels vehicles. Ciclomotors. Vehicles especials. Vehicles històrics. Dispositius de limitació de velocitat. Inspecció tècnica de vehicles.



Grup V. Temes locals.

Tema 13. Història local d'Albuixech. Demografia i població de dret.



Tema 14. Toponímia, principals avingudes i carrers, urbanitzacions, nuclis de població del municipi d'Albuixech. Principals vies de comunicació i àrees d'influència del municipi d'Albuixech.

Tema 15. Organització administrativa de l'Ajuntament d'Albuixech.



Tema 16. Festivitats i costums populars del municipi d'Albuixech.







Annex IV

Instància de participació



Nom i cognoms

DNI:

Telèfon:

Adreça: CP:

Municipi: ProvÍncia:

Correu electrònic:



Exposa:



· Que obert el termini d'admissió de sol·licituds per a la provisió amb caràcter definitiu d'una plaça d'oficial de la policia local per el torn de promoció interna.

· Que reuneix tots i cada un dels requisits exigits en la convocatòria.



· Que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedisca l'exercici de les corresponents funcions.

· Que no es troba inhabilitat o inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

· Que no ha sigut separat o separada, per mitjà d'un expedient disciplinari de qualsevol administració o ocupació.



Sol·licita:

Ser admés o admesa en el procediment selectiu indicat.



Documents adjunts:

· Fotocòpia document nacional d'identitat.

· Justificant abonament taxes per concurrència a proves selectives.

· Documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen degudament compulsats en sobre tancat.



Albuixech, ... de … de 2018



Signat: ...



ALCALDE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT D'ALBUIXECH



Les dades que heu facilitat seran incloses en un fitxer, el titular del qual és l'Ajuntament d'Albuixech amb la finalitat de gestionar la/les petició/peticions manifestada/es en aquest document. Així mateix informem que les seues dades no seran cedides a tercers, llevat que siguen comunicades a les entitats públiques a les quals siga necessari o obligatori cedir-les per a poder gestionar la seua sol·licitud, així com en qualssevol supòsits emparats per la legislació vigent.

D''acord amb el que disposa la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal, podeu exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si és el cas, d'oposició, bé enviant una sol·licitud per escrit, acompanyada d'una fotocòpia del seu DNI, dirigida a l'Ajuntament d'Albuixech, plaça de l'Ajuntament, número 1, 46550 Albuixech (València), o bé per mitjà de l'entrega personal de la sol·licitud davant de l'Ajuntament amb l'exhibició del DNI original.

Mapa web