Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 23 de febrer de 2018, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen accions formatives per a 2018



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8243 de 27.02.2018
Número identificador:  2018/1968
Referència Base de Dades:  002059/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos, Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques



RESOLUCIÓ de 23 de febrer de 2018, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen accions formatives per a 2018 (primera convocatòria). [2018/1968]

L'IVAP, segons el que es disposa en l'article 95 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana i en l'11.2.3 del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, té entre les seues funcions específiques gestionar l'acció formativa i de perfeccionament del personal al servei de la Generalitat i els seus organismes autònoms, amb l'objectiu de garantir que els empleats públics disposen de les competències professionals necessàries per a abordar les tasques que el servei públic requereix, ara i en el futur.



La formació dels seus empleats és una exigència prioritària de tota administració pública moderna. En el cas de l'Administració al servei del Consell de la Generalitat Valenciana, és un procés formatiu que es desenvolupa de manera permanent al llarg de tota la vida laboral, amb l'objectiu de millorar la seua competència professional vinculada a l'acompliment de les seues funcions. Això s'articula des d'una visió àmplia, que no només abasta els coneixements tècnics i l'aprofundiment en les obligacions pròpies de tot servidor públic en una democràcia avançada sinó que també incorpora la docència en altres habilitats que afavoreixen tant el benestar dels treballadors com la millor adaptació d'aquests a les tasques que exerceixen.

Les accions formatives que integren el Pla de formació 2018 de l'IVAP relatiu al primer semestre de l'any en curs s'han elaborat a partir d'una anàlisi prèvia de detecció de necessitats en la qual han participat les diferents conselleries i departaments de l'Administració de la Generalitat.

Els cursos de formació de l'IVAP per a enguany mantenen els perfils generals propis de la trajectòria de l'Institut, però a aquesta continuïtat s'han incorporat diverses novetats que, substancialment, busquen una concreció més gran de l'oferta. Això s'aconsegueix a través d'una estructura nova, que articula un itinerari que va des de les accions més bàsiques i ineludibles, que tots els empleats públics han de conéixer, fins a les propostes més específiques i concretes.

La formació bàsica inclou les matèries següents: prevenció de riscos laborals, igualtat, valencià i transparència en l'Administració. Aquests cursos es duran a terme sota la modalitat d'autoformació en línia, la qual cosa en facilita la realització. Són cursos que es podran fer durant les 24 hores del dia i en els 365 dies de l'any. La matriculació en aquests cursos es formalitzarà a través de la pàgina web de l'Institut Valencià d'Administració Pública.

Un segon àmbit formatiu integra accions de caràcter general i té l'objectiu de preparar els empleats públics per a l'exercici adequat de les seues funcions. Es tracta de cursos de caràcter instrumental, per a la selecció dels quals s'ha donat prioritat al reforç de la formació en competències relacionades amb els canvis promoguts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, així com la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. A més, té un paper rellevant en l'oferta actual relativa a aquest apartat, la competència lingüística de valencià, així com el II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat, i Transparència i Govern Obert. També s'ha tingut en compte el programa específic d'ofimàtica.



El tercer àmbit el configuren les accions formatives específiques relacionades amb l'activitat i el lloc de treball concret de cada treballador o treballadora. Són accions formatives oferides a petició de les diferents conselleries i organismes autònoms i estan dirigides preferentment al personal adscrit als seus departaments. En aquest cas l'objectiu consisteix a perfeccionar l'acció de govern que duen a terme els diferents organismes.

Finalment, un quart àmbit consisteix en accions formatives no configurades com a cursos sinó com a jornades o seminaris dedicats a matèries molt concretes que, al seu torn, siguen de l'interés del personal funcionari i laboral de l'Administració del Consell de la Generalitat Valenciana.

Amb aquesta primera publicació de l'exercici es posa en marxa l'acció formativa de l'IVAP, que es finançarà amb pressupost de la Generalitat; la seguirà una altra oferta durant l'any en curs. Amb aquesta actuació es pretén cobrir les necessitats de formació dels empleats públics amb la intenció que arribe al màxim nombre de persones, per a contribuir així a la millora dels serveis públics i de l'atenció a la ciutadania.



Per això, en virtut de les competències atribuïdes a la Direcció General de Funció Pública en matèria de formació, en l'article 11.1 del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:





Primer. Objecte i personal destinatari

Per mitjà d'aquesta resolució es convoquen accions formatives dirigides al personal de l'Administració de la Generalitat, que complisca els requisits exigits en cada un dels cursos, segons l'annex I.



Segon. Assistents

Podrà participar en les activitats formatives indicades en l'annex I d'aquesta resolució el personal al servei de l'Administració de la Generalitat gestionat per la Direcció General de Funció Pública, independentment de la seua relació jurídica, sempre que reunisca els requisits específics establits, si escau, per a cada curs.



Tercer. Sol·licituds Presentació i termini

3.1. Les sol·licituds hauran de ser presentades per les persones interessades, preferentment a través de pàgina de l'IVAP, en l'adreça web que s'indica a continuació:

http://www.ivap.gva.es/va/solicitud-de-cursos

http://www.ivap.gva.es/solicitud-de-cursos

També, si escau, en qualsevol de les oficines i formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (sol·licitud annex II).

El personal amb discapacitat que sol·licite mesures d'adaptació haurà d'omplir l'apartat corresponent de la sol·licitud assenyalant amb una ics (X) en les caselles corresponents el tipus d'adaptació que necessita d'acord amb la classificació següent:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Necessitat d'intèrpret a causa de sordera.

3. Sistema braille d'escriptura, per invident.

4. Altres, amb l'especificació de quines.

Cada empleat públic podrà sol·licitar un màxim de cinc propostes d'accions formatives de l'annex I. No s'inclouen en aquest còmput els cursos autoformatius en línia. Tampoc computen a l'efecte de petició del màxim nombre d'accions formatives els cursos inclosos en l'àrea d'inclusió social i igualtat, amb la finalitat de complir la mesura 5.5 del II Pla d'igualtat de dones i homes de l'Administració de la Generalitat.



3.2. Terminis

El termini de presentació de sol·licituds pel que fa als cursos convocats per l'IVAP (annex I) serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.





Quart. Criteris de selecció

Caldrà ajustar-se als criteris següents per ordre de prioritat:

4.1. Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, es comprovarà que efectivament les persones interessades els reuneixen.

4.2. L'IVAP atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de formació en els anys 2015, 2016 i 2017.

4.3. Tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb discapacitat, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

4.4. Caldrà equilibrar percentualment en la plantilla real la participació d'homes i dones en l'assistència als cursos de formació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 44 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat Valenciana, per a la igualtat entre dones i homes.

4.5. En cas d'empat entre sol·licitants, en aplicació dels criteris anteriors, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

En la selecció caldrà tindre en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb discapacitat establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les Persones amb Discapacitat, i, d'altra banda, la reserva del 40 % de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entre empleades públiques que reunisquen els requisits.



Cinqué. Admissió als cursos

A les persones participants seleccionades se'ls notificarà personalment que han sigut admeses, si és possible amb quinze dies d'antelació respecte de l'inici del curs, per mitjà del correu electrònic.

La renúncia o la conformitat a participar, una vegada seleccionades i notificades, hauran d'efectuar-la per escrit, per mitjà del correu electrònic, en un termini màxim de tres dies naturals a comptar de la notificació. L'assistència als cursos no donarà lloc a cap indemnització ni gratificació.



Sisé. Permisos

El temps d'assistència presencial

del personal als cursos per als quals siguen seleccionats es considerarà temps de treball amb caràcter general quan aquestes accions siguen coincidents amb l'horari de treball de l'alumne o l'alumna. L'assistència estarà supeditada a la cobertura adequada de les necessitats del servei quan s'impartisquen, totalment o parcialment, en horari de treball, i no serà objecte de recuperació. Les persones responsables dels centres directius corresponents hauran de facilitar l'assistència.

La denegació del permís per part de la persona superior en l'ordre jeràrquic haurà de ser motivada i notificada per escrit.



Seté. Expedició de certificats

7.1. A les persones assistents els serà expedit per l'IVAP el certificat d'assistència amb aprofitament, sempre que s'acredite l'assistència a un 85 %, com a mínim, de la durada total del curs, taller o seminari, així com, si és el cas, s'hagen dut a terme les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades pel tutor o pel personal docent. En el cas dels cursos en línia hauran de complir els requisits establerts en cada un d'ells.

7.2. Els certificats d'assistència a les accions formatives convocades per l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) s'expediran en suport electrònic. Per a garantir l'autenticitat i la integritat dels certificats d'assistència, se signaran electrònicament i, a més, se'ls aplicarà un segell de temps electrònic.

Els certificats electrònics es posaran a disposició de l'alumnat i del professorat dels cursos a través de la pàgina web de l'IVAP http://www.ivap/gva.es, en la qual es requerirà que la persona interessada s'identifique amb un certificat digital d'identitat per a poder descarregar el seu certificat.

Els certificats digitals admesos per l'IVAP per a la identificació de l'alumnat són els emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana –ACCV– per a persones físiques o per a empleats públics, a més del DNI electrònic.

Per a l'obtenció dels certificats digitals d'identitat, l'alumnat podrà dirigir-se a qualsevol dels punts de registre d'usuari de l'ACCV, que es poden consultar en http://www.accv.es.

L'assistència inferior al percentatge indicat impossibilita l'expedició de qualsevol certificat.



Huité. Facultats de l'organisme convocant

8.1. L'organisme convocant està facultat per a incorporar noves accions formatives, així com cancel·lar o canviar la realització d'accions formatives incloses en el pla de formació, amb la finalitat d'imprimir la flexibilitat necessària a la gestió d'aquest.

8.2. Amb independència de la programació de les accions formatives del pla, poden organitzar-se altres cursos, tallers, màsters, conferències, seminaris, jornades o cursos monogràfics, sols o en col·laboració amb institucions, que seran objecte de convocatòries específiques.

8.3. La Direcció General de Funció Pública, a través de l'IVAP, resoldrà aquelles incidències que puguen produir-se en el desenvolupament i la gestió de les activitats formatives del pla, i fins i tot suprimir-ne alguna; convocar noves edicions de les programades, o programar-ne altres diferents, quan així ho exigisquen les disponibilitats pressupostàries o per circumstàncies que afecten l'organització o la impartició d'aquelles.



Nové. Informació addicional

La fitxa tècnica de cada curs es publica en la web de l'IVAP, http://www.ivap.gva.es, en l'apartat «Pla de formació 2018».

Als cursos d'autoformació impartits en línia que tinguen el termini de realització obert durant tot l'any no els serà aplicable la base 3.2 en relació amb el termini de presentació de sol·licituds. Les sol·licituds per a aquests cursos es podran presentar durant les vint-i-quatre hores del dia, els 365 dies de l'any.

El límit de cinc propostes recollides en l'apartat 3.1 fa referència exclusivament a aquesta convocatòria.

Les places vacants dels cursos seran anunciades en la pàgina web de l'IVAP, http://www.ivap.gva.es, al llarg de l'any perquè siguen cobertes.



En qualsevol cas, és necessària la confirmació per part de l'IVAP de l'admissió al curs.



València, 23 de febrer de 2018.– La directora general de Funció Pública: Eva Coscollá Grau.

Mapa web