Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Oliva. Convocatòria i bases reguladores per a la provisió definitiva d'una plaça d'oficial o oficiala de policia local per promoció interna, grup B, administració especial, subescala serveis especials, cos únic policia local, escala executiva de l'Ajuntament d'Oliva, mitjançant concurs oposició.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8804 de 05.05.2020
Número identificador:  2020/3154
Referència Base de Dades:  003414/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup B. Títol de tècnic superior de Formació Professional
      Descriptors toponímics: Oliva



Convocatòria i bases reguladores per a la provisió definitiva d'una plaça d'oficial o oficiala de policia local per promoció interna, grup B, administració especial, subescala serveis especials, cos únic policia local, escala executiva de l'Ajuntament d'Oliva, mitjançant concurs oposició. [2020/3154]

Per Resolució de l'Alcaldia número 880/2020, de 28 d'abril de 2020, han estat aprovades la convocatòria i les bases reguladores per a la provisió definitiva d'una plaça d'oficial o oficiala de la policia local per promoció interna, grup B, administració especial, subescala serveis especials, cos únic de la policia local, escala executiva de l'Ajuntament d'Oliva, mitjançant el sistema de concurs oposició.

El termini de presentació d'instàncies serà de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.



Oliva, 28 d'abril de 2020.– L'alcalde: David González Martínez.



1a. Objecte de la convocatòria

1.a) L'objecte de les presents bases és la provisió en propietat d'una plaça d'oficial o oficiala de la policia local de l'escala d'administració especial, d'acord amb el que es disposa en l'Oferta d'Ocupació Pública de 2017, subescala: serveis especials, cos únic policia local, escala executiva, grup B de titulació de l'article 76 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sent proveïda per promoció interna ordinària



La plaça a proveir és la següent:

Grup/subgrup: B (art. 76 i DT 3a del TREBEP)

Escala: administració especial.

Subescala: serveis especials.

Classe: policia local.

Categoria: oficial.

Escala: executiva

1.b) Places màximes a proveir. El tribunal no podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades, excepte quan així ho preveja la convocatòria, sense perjudici del que es disposa en l'article 61.8 paràgraf segon del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, que diu: «No obstant l'anterior, sempre que els òrgans de selecció hagen proposat el nomenament d'igual nombre d'aspirants que el de places convocades, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura d'aquestes, quan es produïsquen renúncies dels i les aspirants seleccionats, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan de selecció relació complementària dels aspirants que seguisquen als proposats, per al seu nomenament com a funcionaris de carrera.»



1.c) Normativa aplicable

En tot el no previst en aquestes bases seran aplicable les normes següents:

– Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre,

– Llei 30/1984 de 2 d'agost, en el que resulte vigent,

– Text refós aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986 de 18 d'abril, – Reial decret 896/1991 de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local.



– Llei 10/2010 de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana;

– Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

– Llei 17/2017 de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana;

– Decret 153/2019, de 12 de juliol, del Consell, d'establiment de les bases i criteris generals per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories dels cossos de la policia local de la Comunitat.

– Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana.



2a. Requisits dels i les aspirants

Per a ser admés o admesa al concurs oposició per promoció interna, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits:

a) Ser personal funcionari de carrera, integrat en la subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, pertanyent al mateix cos de Policia Local d'Oliva.

b) Haver prestat, almenys, dos anys com a personal funcionari en la categoria immediatament inferior.

c) Que no se li haja suspés ni inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

d) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes B i A2, regulats en el Reglament General de Conductors (Reial decret 818/2009, de 8 de maig)

e) Estar en possessió de la titulació exigida, per a l'accés a l'escala a la qual es concórrega, o tindre complides les condicions per a obtindre-la en la data que finalitze el termini de presentació d'instàncies.



3a. Presentació d'instàncies i documentació

3.1. Publicitat.

Aquestes bases, així com la corresponent convocatòria, es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web municipal. L'anunci de la convocatòria es publicarà també en el Boletín Oficial del Estado amb el contingut de l'article 6.2 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, comunicant-se el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana.



3.2. Instàncies.

Els i les aspirants que, complint els requisits desitgen participar en la present convocatòria, hauran de presentar sol·licitud de dirigida a l'Alcalde-president de l'Ajuntament, en el Registre General d'entrada d'aquest Ajuntament o per qualsevol dels mitjans establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà al de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

Per a ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants presentaran una declaració responsable en la qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment, en el cas que foren seleccionades.

Les sol·licituds es presentaran pels interessats per qualsevol dels mitjans següents:

• En el Registre de l'Ajuntament (Plaça de l'Ajuntament 1, 46780 d'Oliva).

• En els registres de qualsevol dels órgans o oficines que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aqueix cas s'haurà de comunicar a l'Ajuntament tal circumstància abans de finalitzar el termini de presentació. La falta d'aquesta comunicació comportarà l'exclusió.

• Per via telemàtica a través del portal d'administració electrònica de l'Ajuntament.

La sol·licitud haurà d'estar signada per la persona aspirant. La falta de signatura comportarà l'exclusió.

Al costat del model d'instància sol·licitant participar en el procés selectiu, els/les aspirants acompanyaran la següent documentació:

• Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat, degudament compulsada, o document equivalent acreditatiu de la identitat de la persona aspirant a l'efecte d'acreditar els requisits d'edat i nacionalitat.



• Fotocòpia de la titulació acadèmica o còpia autenticada exigible per a la convocatòria, havent d'acompanyar-se de l'original per a la seua compulsa, o justificant d'haver pagat els drets d'expedició, sense perjudici de la seua posterior presentació que els habilita per a l'acompliment de la plaça sol·licitada.

• Resguard justificatiu d'haver abonat els drets d'examen. En el document d'ingrés dels drets d'examen constarà el nom de la persona aspirant i la plaça a la qual opta.

Consentiment al tractament de dades personals.

a) Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donaran el consentiment exprés al tractament de les dades de caràcter personal necessàries per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

b) Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donaran el consentiment exprés perquè l'òrgan convocant faça les comprovacions i les acreditacions d'ofici necessàries sense que la persona aspirant haja de presentar cap documentació que aquell puga obtindre.

Expirat aquell, per Resolució, es declararà aprovada provisionalment la llista de persones admeses i excloses, indicant-se el lloc on es troben exposades aquestes, la qual s'adoptarà en atenció al declarat pels i les aspirants.

Aquesta resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província, indicarà el termini de 10 dies per a esmena de defectes per els/as aspirants exclosos.

Així mateix, en aquest termini es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent per les persones interessades.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició del interessat o interessada. Si no es produïra reclamació, suggeriment o petició de cap esmena, la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament.

S'adjuntara a la sol·licitud en sobre tancat la documentació acreditativa dels mèrits i experiència a valorar, previstos en les bases de la convocatòria. Aquest sobre romandrà tancat fins al moment en què, per part del tribunal, s'haja procedit a la qualificació de l'exercici de la fase d'oposició i a la publicació de les qualificacions obtingudes pels aspirants.

Es tindran en compte els mèrits fins al dia que finalitze el termini de presentació de sol·licituds, sempre que foren al·legats i acreditats documentalment en l'acte de presentació, no prenent-se en consideració els presentats amb posterioritat a la finalització d'aquest termini.



En un altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, l'autoritat convocant elevarà a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant Resolució que es publicarà igualment en el Butlletí Oficial de la Província, indicant-se la data, lloc i hora del començament del primer exercici, així com l'ordre de crida dels i de les aspirants.



3.3. Drets d'examen. A les instàncies hauran d'adjuntar-se, per a tots dos torns, resguard acreditatiu del pagament dels drets d'examen, important la seua quantia la quantitat de 42 €, que s'ingressaren el compte núm. 0182-5941-44-0017114001 del BBVA sucursal d'Oliva, a nom de l'Ajuntament d'Oliva, s'adjuntara còpia del resguard



4a. Admissió d'aspirants

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el titular de l'òrgan competent dictarà resolució declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, en el termini màxim de dos mesos. Aquest termini podrà ser prorrogat per una sola vegada, per causes justificades i prèvia resolució motivada. Aquesta resolució es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en la pàgina web de l'Ajuntament d'Oliva, concedint-se un termini de deu dies hàbils per a interposar reclamacions, comptats a partir del següent al de la publicació en el BOP. Si n'hi haguera, seran acceptades o rebutjades en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva.

A continuació s'esmenarà la llista d'admesos/es i exclosos/es i es publicarà només l'esmena en el BOP de València, i s'exposarà en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i en la pàgina web de l'Ajuntament d'Oliva.

Els qui dins del termini assenyalat no esmenen els defectes justificant el seu dret a ser admesos, seran definitivament exclosos del procés selectiu.

Seran corregibles els errors de fet assenyalats en l'article 69 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, com són les dades personals de la persona interessada, el lloc assenyalat a efecte de notificacions, la data, la signatura o l'òrgan al qual es dirigeix.

No serà corregible, per afectar el contingut essencial de la sol·licitud del sistema selectiu, al termini de caducitat o la falta d'actuacions essencials:

– Presentar la sol·licitud de manera extemporània, ja siga abans o després del termini corresponent.

– La falta del pagament dels drets d'examen o el pagament parcial d'aquests.

En cas de no presentar-se reclamacions, la resolució provisional s'elevarà automàticament a definitiva. En aquesta resolució, també es determinarà la composició nominal del tribunal qualificador i lloc, data i hora d'inici.



5a. Tribunal qualificador

El tribunal qualificador que jutjarà el procés selectiu, es regirà pels principis d'imparcialitat i professionalitat expressats en l'article 60 del TREBEP i s'haurà d'atendre la paritat entre homes i dones.



El tribunal qualificador estarà compost pels i per les següents membres:

• President o presidenta: un funcionari o funcionària de carrera d'aquest Ajuntament.

• Secretari o secretària: el secretari de l'Ajuntament d'Oliva o funcionari o funcionària en qui delegue, que actuarà amb veu i vot.

• Vocals: tres funcionaris o funcionàries de carrera.

La designació dels i les membres del tribunal inclourà la dels respectius suplents.

Tots els membres del tribunal, hauran d'estar en possessió d'una titulació igual o superior a l'exigida en la respectiva convocatòria i pertànyer al mateix grup o superiors.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència de més de la meitat dels seus i seues membres, titulars o suplents indistintament, sent necessari l'assistència del president o presidenta i del secretari o secretària, estant facultats per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, i per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el degut ordre en les mateixes en tot el no previst en aquestes bases.

Quan concórreguen en els membres del tribunal alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la vigent Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, aquests s'abstindran d'intervindre, de la mateixa manera els i les aspirants podran recusar-los en la forma prevista en l'article 24 de la citada llei.

Per al millor compliment de la seua missió el tribunal de selecció podrà sol·licitar i obtindre l'assessorament d'especialistes en aquelles proves en què ho estimen necessari o convenient quan les característiques o dificultat d'aquestes així ho requerisquen, que es limitaran a l'exercici de les respectives especialitats i que tindran veu però no vot.



Els i les membres del tribunal de selecció, rebran les indemnitzacions corresponents a la categoria de les establides en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.

El tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l'oposició, en tot el no previst en aquestes bases. El tribunal continuarà constituït fins que es resolguen les reclamacions plantejades o els dubtes que puga suscitar el procediment selectiu.



6a. Començament i desenvolupament

L'exercici es durà a terme en la data i lloc que s'anunciarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web: www.oliva.es



Els i les aspirants seran convocats per a l'exercici en crida única, sent exclosos/as els qui no compareguen, excepte en els casos degudament justificats i lliurement apreciats pel tribunal.



7a. Proves selectives

El procediment de selecció dels i les aspirants serà el concurs oposició, i en cap cas la valoració de la fase de concurs podrà aplicar-se per a superar la fase d'oposició.

7.1. Primera fase: oposició

1. Primer exercici

De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar correctament per escrit un qüestionari de 75 preguntes tipus test, amb quatre respostes alternatives una d'elles certa, en un temps màxim d'1 hora i 30 minuts, sobre els temes relacionats en els grups I al IV tots dos inclusivament, del temari que s'explícita en l'annex d'aquestes bases.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, havent d'obtindre's un mínim de 5 punts per a superar el mateix.

La correcció del test es realitzarà tenint en compte la següent fórmula: les contestacions errònies es valoraren amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta. Les contestacions en blanc no penalitzaran.

El qüestionari haurà de contindre almenys, 5 preguntes de reserva, que les persones aspirants també poden respondre perquè siguen valorades en substitució de les quals eventualment puguen declarar-se invàlides per causes justificades.

Les preguntes declarades nul·les, se substituiran per les de reserva en ordre numèric ascendent de l'1 al 5.

2. Segon exercici

b) Exercici pràctic sobre el temari consistent en la realització d'un exercici escrit, amb una duració màxima de 2 hores, que fixarà el Tribunal abans de la realització d'aquest, que versarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'ús d'oficial, així com, en el seu cas, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de quantes actuacions i mesures hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat. Es podran acompanyar o fixar sobre pla que aportació el tribunal les actuacions policials.

Una vegada finalitzat l'exercici es realitzarà lectura pública.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts i s'haurà d'obtenir un mínim de 5 punts per a superar-lo.

3. Tercer exercici

De caràcter obligatori i no eliminatori.

Consistirà a traduir del valencià al castellà i viceversa, un text proposat pel tribunal, en un temps a determinar. Aquest exercici es qualificarà de 0 a 4 punts.

4. Quart exercici

De caràcter obligatori i eliminatori.

Prova psicotècnica, que constarà de dos exercicis de test de personalitat, un dirigit a avaluar trets de la personalitat general. Tots dos exercicis hauran d'estar relacionats directament amb el perfil del lloc convocat i podran ser utilitzats instrumentalment en proves posteriors del procés selectiu.

La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte/apta o de no apte/no apta.

Els resultats obtinguts es podran contrastar si fora necessari amb una entrevista. Les proves estan homologades expressament per l'IVASPE, aquestes tindran una validesa d'un any des de la seua realització, i les persones aspirants estaran eximides durant aquest període de tornar a realitzar-les.

5. Cinqué exercici

De caràcter obligatori i eliminatori.

Proves d'aptitud física.

1. Les proves d'aptitud física consistiran en la realització les proves físiques recollides en la d'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i recollides en l'annex IV d'aquestes bases. La qualificació d'aquest exercici serà d'apte/apta o de no apte/no apta, havent de superar com a mínim quatre de les proves per a ser declarat/a apte/a.

2. Els exercicis físics es realitzaran sota l'exclusiva responsabilitat de les persones que prenguen part en aquests. Les persones aspirants que participen hauran de presentar-se amb la indumentària esportiva adequada. Abans del començament de la citada prova, s'aportarà certificat mèdic oficial en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides per a l'accés a la categoria de què es tracte, així com que no hi haja impediment o incapacitat per a l'accés a la funció pública. El certificat tindrà una validesa de 180 dies a comptar des de l'endemà a la seua expedició.

Així mateix, es realitzaran les proves de mesurament d'alçada, requerint-se una mínima d'1,65 metres per als homes i 1,58 metres per a les dones. Aquesta prova tindrà caràcter excloent.

La valoració de la prova serà d'apte/apta o no apte/no apta.

6. Sisé exercici

Entrevista personal semi-estructurada, objectiva i desenvolupada sota un guió estandarditzat.

7. Seté exercici

De caràcter obligatori i eliminatori.

Reconeixement mèdic

Consistirà a superar un reconeixement mèdic (annex II), que hagen superat fins a aqueix moment totes les proves previstes en aquest procés, realitzat d'acord amb el quadre d'exclusions mèdiques contingut en l'Annex II de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV núm. 5148, de 2 de desembre de 2005).

Ho avaluaran els serveis mèdics que designe la corporació, integrant-se un metge en el tribunal com a assessor especialista.

El reconeixement mèdic haurà de ser actual, i tindrà una validesa màxima de tres mesos des de la data de la seua realització per les o els aspirants, sempre que no es produïsquen malalties o malalties que segons el parer del tribunal justifiquen tornar a realitzar-les.

La qualificació d'aquesta prova serà d'apte/apta o no apte/no apta.

7.2 Segona fase: concurs

Valoració de mèrits. Finalitzada la fase d'oposició, es valoraran els mèrits aportats pels aspirants que hagen superat la mateixa, segons l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels Cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana.



8a. Qualificació del concurs oposició

La qualificació final del concurs oposició estarà determinada per la suma de les puntuacions obtinguda en cadascuna de les fases considerant-se aprovats, d'entre els i les aspirants que hagen superat les proves, aquelles persones que hagen obtingut la major puntuació



9a. Curs selectiu



El tribunal formularà proposta al president de la Corporació dels i les aspirants que havent superat l'oposició, prèvia presentació de la documentació exigida en aquestes bases, hagen de superar en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències un curs de caràcter selectiu, de contingut teoricopràctic. El curs selectiu constarà de dues fases: una, de formació i selecció en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències, i una altra, de pràctiques, que es realitzarà en el municipi d'Oliva.

Els i les aspirants proposats s'incorporaran a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque. La qualificació d'aquest correspondrà a l'IVASPE.

Aquells i aquelles aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala de la policia local en els municipis de la Comunitat Valenciana, quedaran exempts de realitzar-ho, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació del mateix i no s'haguera alterat substancialment el seu contingut.

Superat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública, formularà proposta de nomenament, en el seu cas, a l'Alcaldia, amb indicació de la puntuació o qualificacions obtingudes, a l'efecte del seu nomenament.

La qualificació del curs, tant del període teoricopràctic com de les pràctiques correspondrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública, i la seua valoració es realitzarà amb base a criteris objectius que tindran en compte, entre altres, els següents extrems: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds enfront del professorat i resta d'alumnes i quants aspectes de l'actuació de l'aspirant siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes al lloc.

En el supòsit que les persones aspirants no superen el curs selectiu, l'IVASPE, comunicarà aquesta circumstància a l'Alcaldia, i aquestes podran incorporar-se al curs immediatament posterior. De no superar aquest curs quedarà perdut el dret a participar en el procés selectiu instat, que s'entendrà acabat a l'efecte de poder convocar de nou la plaça no coberta.

Per a la realització del curs teoricopràctic la persona aspirant serà nomenada funcionària en pràctiques de la respectiva corporació local, amb els drets inherents a tal situació i percebrà amb càrrec a l'Ajuntament les retribucions íntegres del lloc al qual aspira; també podran nomenar-se els i les aspirants funcionaris en pràctiques per a la realització d'un programa de pràctiques a realitzar amb anterioritat al curs selectiu de l'IVASPE.



10a. Relació de persones aprovades i nomenaments

Finalitzades les dues fases del concurs oposició, el tribunal proposarà a l'Alcaldia, per al seu nomenament com a funcionari de carrera, a la persona aspirant que major puntuació haja obtingut.

La persona aspirant proposada pel tribunal presentaran en el departament de Recursos Humans de l'Ajuntament els documents acreditatius de les condicions exigides en la convocatòria, dins del termini de 20 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la relació d'aspirants aprovats.

Si en el termini indicat, la persona aspirant proposada no presentara la documentació requerida, excepte casos de força major degudament acreditats, s'entendrà que desisteix del seu dret a ocupar la plaça.

La persona aspirant proposada haurà de prendre possessió del càrrec en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà al de la notificació.





11a. Incidències

El tribunal podrà resoldre els dubtes que es presenten, interpretar aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu. En el no previst en les presents bases, de conformitat amb el que es preveu en l'art. 52 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat, serà aplicable la Llei de la Generalitat Valenciana 17/2017, de 13 de desembre, de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.



12a. Recursos

Contra la present convocatòria, les seues bases i els actes administratius que siguen dictats en el seu desenvolupament i que posen fi a la via administrativa cabrà el recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes des de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província, sense perjudici de la seua impugnació directa davant la jurisdicció contenciosa administrativa en el termini de dos mesos, comptats a partir de l'endemà al de la referida publicació, de conformitat amb la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra els actes del tribunal qualificador, de conformitat amb el que es preveu en l'article 121 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs s'interposarà davant aquest tribunal o davant l'Alcaldia-Presidència, en el termini d'un mes si l'acte fora exprés i de tres mesos si no ho fora.



15. Publicació

Les presents bases de la convocatòria per a la provisió de llocs vacants, es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València i el seu extracte en el Boletín Oficial del Estado, comunicant-se el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de Coordinació de Policia Locals de la Comunitat Valenciana.















Annexos



Annex I. Quadre d'exclusions mèdiques

Seran aplicable les exclusions mèdiques contingudes en l'annex II de l'ordre de data 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 5.148, de 2 de desembre de 2005).



Annex II. Reconeixement psicotècnic

Factors a mesurar: serà aplicable el barem contingut en l'annex III de l'ordre de data 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 5.148, de 2 de desembre de 2005).



Annex III. Proves físiques

Consistirà a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'acompliment del lloc de treball el contingut i les marques del qual mínimes seran les assenyalades en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, sent aplicable els temps, per raó d'edat que estable la citada ordre.



Annex IV. Temari

Grup I. Dret constitucional i administratiu.

• Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució.

• Tema 2. Organització Política de l'Estat Espanyol. Classe i forma d'Estat. Organització Territorial de l'Estat. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i Regència. La Ratificació.

• Tema 3. Les Corts Generals: les Cambres. Composició, atribucions i funcionament. La Funció Legislativa. El Poder Executiu: El Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El Poder Judicial. Estructura, organització i funcionament dels Tribunals en el Sistema Espanyol.

• Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les Comunitats Autònomes. Els Estatuts d'Autonomia, Òrgans i Competències. Les Administracions Públiques: Estatal, Autonòmica i Local.

• Tema 5. Drets i deures Fonamentals de la Persona en la Constitució: el seu defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i llibertats.

• Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les Competències. Administració de Justícia.

• Tema 7. L'Administració Pública. La Hisenda Pública i l'administració Tributària. El ciutadà i l'administració.

• Tema 8. El Dret Administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de Llei. El Reglament. El Reglament Orgànic Municipal (ROM) de l'Ajuntament d'Oliva.

• Tema 9. El procediment administratiu. Marc jurídic. Fases del Procediment. L'audiència de l'interessat. Notificacions. El Procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

• Tema 10. La Unió Europea: Institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del Dret comunitari a Espanya.

•

Grup II. Règim Local i Policia.

• Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

• Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. L'Ajuntament ple. La Comissió de Govern. Òrgans consultius i participatius: les Comissions Informatives. Les Juntes de Districte.

• Tema 13. La Funció Pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de les Administracions Locals: concepte i classes. Drets i Deures de les Policies Locals. Adquisició i perduda de la condició de funcionari.

• Tema 14. Responsabilitat dels Funcionaris. Reglament de Règim Disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

• Tema 15. Obligacions i competències dels Ajuntaments. Les Ordenances Municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els Bàndols d'Alcaldia.

• Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la Policia Local segons la Llei orgànica de Forces i Cossos de Seguretat. Actuacions de la Policia Local en col·laboració amb la resta de les Forces i Cossos. Policia Governativa i Judicial.

• Tema 17. La Policia Local. Ordenament legislatiu de la Policia Local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

• Tema 18. El binomi policia local ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari.

• Tema 19. La legislació sobre Policies Locals i de Coordinació de Policia Local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les Policies Locals. Estructura i organització de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana. Règim estatutari. Drets i deures.

• Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública. Regulació Legal. Finalitats i funcions. La formació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana. El Registre de Policies Locals. Sistema retributiu de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana. Premis i distincions.





Grup III. Dret Penal, Policia Administrativa i Psicosociologia

• Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delicte i falta. Les persones responsables criminalment dels delictes i les faltes.



• Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

• Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. Infraccions a les disposicions de trànsit i seguretat constitutives de delicte.

• Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

• Tema 25. Delictes contra l'administració pública: prevaricació i altres comportaments injustos; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.



• Tema 26. Llei orgànica Reguladora del Procediment d'Habeas corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

• Tema 27. La Policia Judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la Policia Local com a Policia Judicial. L'atestat policial.

• Tema 28. Policia Administrativa. Protecció Civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni històric artístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



• Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

• Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres, Efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant situació de desastres.

• Tema 31. El Comandament. Concepte. Qualitats. Trets (integritat, competència, energia, autoritat, confiança en si mateix, iniciativa, decisió...). Regles Bàsiques per a l'exercici del comandament. Activitats més característiques del comandament.

• Tema 32. Característiques del comandament. Funcions del comandament (planificar, executar, organitzar, coordinar ...). Estils de manar. Aspectes que distingeixen al bon cap. Metodologia del comandament. Tècniques de direcció. El factor temps. Selecció de tasques. Utilització de mitjans. Horaris i Programes. Relació Comandament– Subordinat. Les reunions.

• Tema 33. Presa de decisions. El procés de decisió. Reixa de direcció. Poder i Autoritat. Tècniques per a controlar situacions difícils. Responsabilitat del comandament. Com a representant del comandament director. Com a Instructor. Com a Tècnic. Com a Administrador. Deures per raó de càrrec amb els subordinats. Deures amb la seua organització.



Grup IV. Policia de trànsit i circulació.

• Tema 34. El Trànsit i la Seguretat Viària: Concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

• Tema 35. La normativa sobre trànsit circulació de vehicles a motor i seguretat viària: La Llei de Bases i el seu Text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte. El Codi de circulació i els seus preceptes encara vigents.

• Tema 36. El Reglament General de Circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

• Tema 37. El Reglament General de Conductors. Normes generals Classes dels permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

• Tema 38. Reglament General de Vehicles. Normes Generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de Vehicles. Assegurança Obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

• Tema 39. Reglament del procediment Sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

• Tema 40. El Transport. Classes de Transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o Mixt. El servei privat. Transport escolar i de menors. Transport de Mercaderies perilloses.

• Tema 41. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàreu. Infraccions i diligències policials.

• Tema 42. Els Accidents de trànsit: Concepte i consideracions prèvies. Les seues causes, classes i fases. Actuacions de la Policia Local en accidents de trànsit: d'urgència i tècnic. administratives.

• Tema 43. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat viària. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les competències municipals.”

Mapa web