Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2020, del vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca una oferta pública per a cobrir una plaça d'investigador o distingit o investigadora distingida en el Departament d'Economia d'aquesta universitat, amb contracte laboral temporal a temps complet.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8823 de 29.05.2020
Número identificador:  2020/3713
Referència Base de Dades:  003938/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Títol universitari de grau



RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2020, del vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca una oferta pública per a cobrir una plaça d'investigador o distingit o investigadora distingida en el Departament d'Economia d'aquesta universitat, amb contracte laboral temporal a temps complet. [2020/3713]

1. Objecte de la convocatòria

Aquest Vicerectorat, en ús de les competències que li són atribuïdes, acorda convocar una oferta pública per a la contractació d'una plaça d'investigador o investigadora distingit en el marc del que es preveu en l'article 23 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, per al Departament d'Economia de la Universitat Jaume I, àrea d'Economia Aplicada.

La present convocatòria té per objecte articular les bases específiques que regiran i desenvoluparan el procés selectiu per a la contractació del personal laboral investigador doctor, d'acord amb el que s'estipula en aquestes bases, així com en la normativa vigent i, especialment, en el contracte que vincule la persona que supere el procés selectiu i siga contractada.



2. Duració i característiques del contracte

El treball que haurà de desenvolupar el personal docent i/o investigador contractat consistirà en la realització de tasques d'investigació en l'àmbit de l'economia internacional i tasques docents fins a un màxim de 24 crèdits ECTS, en l'àmbit de l'economia aplicada.

Les activitats d'investigació en el camp de l'economia internacional consistiran en:

• Política fiscal i preus del petroli i l'efecte de les seues variacions en macrovariables com la inversió privada, el consum, la renda i la desocupació.

• L'evolució del preu de l'habitatge.

• Tipus de canvi, competitivitat i compte corrent.

• Emprenedoria.

• Convergència en renda.

Les activitats de la docència en l'àmbit de l'economia aplicada consistiran en:

• Docència en assignatures de l'àrea d'Economia Aplicada del Departament.

El contracte de personal investigador distingit tindrà una duració de sis anys.

La retribució bruta mensual, inclosa la part proporcional de les pagues extres, serà de 3.508,00 euros.

La duració de la jornada laboral, els horaris, festes, permisos i vacances, seran els fixats en el contracte d'acord amb la normativa aplicable al personal docent i investigador dels cossos docents universitaris de la Universitat Jaume I.

Una vegada formalitzat el contracte i incorporat el personal docent i/o investigador, aquest haurà de superar un període de prova de tres mesos. La direcció del Departament serà l'encarregada d'avaluar el seu correcte acompliment en el lloc de treball durant aquest període. El resultat d'aquesta avaluació es plasmarà en un informe del qual dependrà la superació o no, del període de prova. Si la persona aspirant contractada no superara aquest període de prova, es procedirà a la rescissió del contracte de treball sense que genere dret a indemnització.

El contracte podrà extingir-se d'acord amb que es disposa en l'article 23 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, i la normativa laboral que siga aplicable. Qualsevol variació respecte de les dades consignades en la sol·licitud i de les condicions tingudes en compte per a l'avaluació i selecció de les sol·licituds interromprà el termini per a la subscripció del contracte d'investigador o investigadora distingit i podrà donar lloc a la pèrdua del dret a la percepció de l'ajuda.



3. Règim d'incompatibilitats

El personal investigador distingit contractat no podrà celebrar contractes de treball amb altres entitats durant el període de duració del contracte, excepte autorització expressa de la Universitat, sempre que es respecte el règim d'incompatibilitats que procedisca.

La celebració del contracte entre la Universitat i el personal investigador distingit serà incompatible amb altres ajudes finançades amb fons públics o privats que tinguen una finalitat anàloga, així com amb sous o salaris de similar naturalesa i, amb caràcter general, amb la percepció de qualsevol quantia que tinga naturalesa salarial, sempre que l'activitat desenvolupada puga afectar el compliment de l'objecte de l'ajuda o a la seua finalitat investigadora o que es produïsca en el mateix horari.



Si escau, el personal investigador distingit haurà de comunicar a la Universitat l'obtenció d'altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.



4. Requisits del as persones sol·licitants

1) Generals

• Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells Estats en els quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores, en els termes en què aquesta es trobe definida en el tractat constitutiu de la Comunitat Europea. També es poden presentar aspirants amb nacionalitat diferent de la qual s'ha especificat anteriorment, per a això només s'hauran de complir els requisits que establisca la normativa vigent. En aquest caso, la persona que obtinga l'adjudicació del lloc de treball oferit haurà d'acreditar, almenys, el permís de treball i de residència en el moment de la contractació.

• Tindre complits els setze anys el dia que finalitza el termini de presentació de sol·licituds i no haver superat l'edat de jubilació establida.



2) Específics

• Titulació: estar en possessió de la titulació de doctor o doctora. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, hauran d'acreditar, en la data de formalització del contracte, que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació o la declaració d'equivalència a titulació.

• El personal aspirant a la plaça de investigador distingit haurà d'acreditar una experiència professional d'investigació econòmica a l'estranger d'almenys cinc anys en universitats, bancs centrals o institucions.

• Habilitació: no haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques. Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola hauran d'acreditar, igualment, no estar incurses en sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu Estat l'accés a la funció pública.

· Estar en possessió de l'acreditació a catedràtic o catedràtica d'universitat per l'ANECA.

Aquests requisits hauran de posseir-se i acreditar-se fins al dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Les persones sol·licitants que hagen presentat una titulació obtinguda a l'estranger que necessite l'homologació podran presentar l'acreditació de l'homologació o la declaració d'equivalència del seu títol dins dels noranta dies següents a la data de finalització del termini per a presentar la sol·licitud.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista del personal admès/exclòs, fins i tot una vegada haja finalitzat el procés selectiu, s'advertira inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada pel personal aspirant, aquella es considerarà defecte irreparable i es resoldrà amb la seua exclusió en el procediment.





5. Presentació de sol·licituds

5.1. La convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI), https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/, dins de la categoria «Convocatòries PDI». El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a contar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV. En el cas de que aquesta convocatòria es publique estant suspès el termini pel RD 463/2020, de 14 de març, pel que se declara l'estat d'alarma per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per la COVID-19, el seu còmput s'iniciarà a contar a partir del dia 1 de juny de 2020, al quedar derogada en aquesta data la disposició addicional tercera del RD 463/2020, de 14 de març, segons es disposa en la disposició derogatòria única, apartat 2, del RD  537/2020, de 22 de maig, pel que es prorroga l'estat d'alarma declarat pel RD 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19.

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un compte d'usuari de l'UJI (s'haurà de registrar un compte nou, si no se'n té), un certificat digital de signatura electrònica, o DNI electrònic. Les sol·licituds es formalitzaran a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I:



https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/

(Buscar per codi: 18734)

En la sol·licitud genèrica s'indicarà:

Dades personals.

EXPOSA: que són certs les dades consignades en aquesta sol·licitud i que reunisc les condicions exigides per a l'ingrés en la funció pública i les especialment assenyalades en aquesta convocatòria.

SOL·LICITE: l'admissió en el procés selectiu per a la contractació d'un personal investigador distingit, adscrit al departament d'economia, amb un contracte laboral temporal a temps complet.

Codi 18734.

Destinació: Servei de Recursos Humans.

En la sol·licitud electrònica s'ha d'adjuntar: (un arxiu PDF per a cada document)

• Identificació (DNI, NIE, passaport...)

• Titulació requerida en aquesta convocatòria i el certificat de notes corresponent

• Currículum Vitae

• Acreditació a Catedràtic/a d'universitat per l'ANECA

• Certificació de la feina desenvolupada a l'estranger i durada.

• Mèrits baremables correctament acreditats i justificats

5.2. No serà necessària la compulsa dels documents que es presenten fotocopiats, serà suficient la declaració jurada de la persona interessada sobre l'autenticitat d'aquells, així com les seues dades que figuren en la instància, sense perjudici que en qualsevol moment la comissió o la Universitat puga requerir a les persones aspirants perquè acrediten la veracitat de les circumstàncies i documents aportats, que hagen sigut objecte de valoració.

5.3. Les persones sol·licitants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar hauran de presentar fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec d'una persona nacional d'un altre Estat amb el qual tinga aquest vincle. Així mateix, hauran de presentar declaració jurada o promesa d'aquest que no està separat de dret del seu cònjuge i, en el seu cas, que la persona sol·licitant viu a les seues expenses o està al seu càrrec.

Amb la presentació de la sol·licitud, el personal docent i/o investigador manifestarà sota la seua responsabilitat que totes les dades introduïdes en la sol·licitud i els documents presentats s'ajusten a la realitat. La falsedat, ocultació o inexactitud de les circumstàncies declarades donarà lloc a la denegació de la sol·licitud, sense perjudici de les restants responsabilitats a què puguen donar lloc.



6. Admissió de sol·licituds

6.1. Finalitzat el termini per a presentar sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten en tots els seus extrems a la convocatòria, la rectora de la Universitat Jaume I dictarà en el termini màxim de deu dies una resolució en la qual elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, la rectora dictarà una resolució en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, respecte a aquestes últimes, la causa d'exclusió, indicant a les persones interessades que, si no ho esmenen en el termini improrrogable de deu dies hàbils, perdran el seu dret.

Finalitzat aquest termini, i en un termini màxim de quinze dies, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que procedisquen.

6.2. En la mateixa resolució de la publicació de la llista definitiva, es publicarà la composició de la comissió avaluadora encarregada de jutjar el present procés.

6.3. Els successius anuncis relacionats amb aquesta convocatòria, els acords de la comissió avaluadora i el resultat d'aquest procés de selecció es publicaran en el Taules d'anuncis Oficials TAO-UJI https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/.



7. Sistema de selecció

7.1. Per part de la comissió encarregada de resoldre aquesta selecció es valorarà el currículum de les persones aspirants d'acord amb el barem que figura en l'annex I. La comissió podrà, si ho considera oportú, realitzar una prova i/o entrevista a les persones aspirants. En el supòsit de realitzar la prova aquesta serà eliminatòria i podrà ser teòrica i/o practica; es puntuarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtindre un mínim de 5 punts per a superar-la. La prova, en cas de realitzar-se, es farà en les instal·lacions de la Universitat Jaume I o a través dels mitjans de videoconferència oferits per la pròpia Universitat que permeten garantir la identitat i les intervencions dels participants que establisca la convocatòria i, en general, oferisquen idèntiques garanties que les proves realitzades de manera presencial.

7.2. La comissió avaluadora podrà declarar desert el procediment de selecció en el cas en què valorats els mèrits i, si escau, realitzada la prova i l'entrevista, el perfil de les candidatures no s'ajuste, íntegrament, a les necessitats de l'àrea de coneixement. També podrà establir una puntuació mínima necessària per a constituir la borsa de treball.





8. Comissió avaluadora

8.1. La comissió avaluadora tindrà l'estructura que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria.

8.2. Els membres de la comissió hauran d'abstindre's d'intervindre quan coincidisca en ells alguna circumstància de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El president o presidenta podrà sol·licitar als membres de la comissió una declaració expressa de no trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

8.3. La comissió resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir de l'aplicació d'aquestes normes, així com en el que puga produir-se dels casos no previstos.

El procediment d'actuació de la comissió s'ajustarà en tot moment al que disposa Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

8.4. Per a qualsevol aclariment sobre la convocatòria, les persones interessades poden dirigir-se al professor Miguel Gines Vilar, adreça electrònica: mgines@uji.es.



9. Protecció de dades personals

9.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, informem que el responsable del tractament de les dades tractades a fi d'aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I de Castelló.



9.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball de la present convocatòria.

9.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

9.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 15/1999. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat. https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica.

9.5. En cas de reclamació l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

9.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable al present tractament



10. Recursos

Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que es puguen derivar d'aquesta i de les actuacions de la comissió avaluadora, podran ser impugnats per part de les persones interessades en els casos i forma que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Així mateix, l'administració, si escau, podrà revisar les resolucions de la comissió avaluadora, d'acord amb l'esmentada norma.

El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, en virtut de les competències delegades per la rectora mitjançant resolució de 12 juny de 2018 (DOGV 14 juny)



Castelló de la Plana, 25 de maig de 2020.– El vicerector: José Joaquín Gual Arnau.





ANNEX I



A) Formació relacionada amb el projecte i perfil de la plaça: fins a 10 punts.

A.1) Expedient acadèmic global: fins a 5 punts.

A.2) Expedient acadèmic específic referit a les assignatures relacionades amb el perfil

objecte del concurso: fins a 5 punts.

B) Activitat investigadora vinculada amb el perfil: fins a 45 punts.

Es tindran en compte direccions de tesis, TFG, TFM, les publicacions científiques i participació en

congressos amb comunicacions o ponències.

C) Experiència en activitats professionals relacionades amb el perfil de la plaça: fins a 20 punts.

Es valorarà l'experiència en institucions acadèmiques estrangeres, així com en institucions

públiques europees relacionades amb el sistema europeu de bancs centrals.

D) Un altres mèrits: fins a 5 punts.

D.1) Idiomes d'interès científic: anglès, francès, altres...

D.2) Coneixements de valencià.

D.3) Coneixements d'informàtica.

Els idiomes i els coneixements d'informàtica s'avaluaran segons el nivell amb la següent

puntuació:

Nivell elemental: 1 punt.

Nivell mitjà: 3 punts.

Nivell superior: 5 punts.

E) Entrevista, destinada a avaluar els coneixements del candidat o candidata en relació amb les tasques que s'han de desenvolupar en el projecte: fins a 20 punts.

Serà possible aplicar coeficients correctors que mesuren l'adequació dels mèrits al·legats al perfil de la plaça





ANNEX II



Els membres d'aquesta comissió han d'ostentar competència tècnica suficient per a valorar els mèrits i capacitats de les persones candidates. Aquesta comissió està integrada a títol individual i no representatiu.

President:

El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat o persona en qui delegue.

Vocals:

Dos designats pel departament d'economia entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça.

Un designat pel Rectorat entre un mínim de cinc proposats pel departament d'economia entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

Un designat pel Rectorat entre un mínim de cinc proposats per l'òrgan de representació sindical competent entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça o afí.

Actuarà de secretari aquell que pertanya al cos docent amb menor categoria i dins del mateix cos el de menys antiguitat. Si tots els membres son del mateix cos, actuarà com a secretari el membre de menor antiguitat dins del cos.

Mapa web