Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 14/2018, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca el procediment d'accés als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i catedràtics d'escoles oficials d'idiomes.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8285 de 02.05.2018
Número identificador:  2018/4298
Referència Base de Dades:  004288/2018
 



ORDRE 14/2018, de 30 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es convoca el procediment d'accés als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i catedràtics d'escoles oficials d'idiomes. [2018/4298]

Índex

Preàmbul

1. Normes generals

1.1. Objecte

1.2. Places objecte de la convocatòria

1.3. Normativa aplicable

2. Requisits i compliment

2.1. Requisits dels aspirants

2.2. Data de compliment dels requisits

3. Sol·licituds

3.1. Forma de presentació de sol·licituds

3.2. Termini de presentació

3.3. Pagament per drets d'examen

3.4. Devolució de taxes

3.5. Instruccions per a emplenar la sol·licitud telemàtica

4. Admissió d'aspirants

4.1. Llista d'admesos i exclosos

4.2. Termini de reclamació contra la llista provisional

4.3. Estimació o desestimació de les reclamacions en la llista definitiva d'admesos i exclosos

5. Òrgans de selecció

5.1. Tribunals

5.1.1. Composició dels tribunals

5.1.2. Secretari/ària dels tribunals

5.1.3. Obligatorietat de participar en els tribunals

5.1.4. Abstenció i recusació

5.1.5. Constitució dels tribunals

5.1.6. Funcions dels tribunals

5.1.7. Procediment d'actuació

5.2. Comissió de coordinació

5.3. Indemnitzacions i dietes

6. Sistema de selecció

6.1. Procediment

6.2. Acreditació dels idiomes oficials

6.3. Valoració de mèrits

6.4. Avaluació de l'activitat docent

7. Qualificació

8. Superació del procés selectiu

8.1. Persones aspirants seleccionades

8.2. Criteris per a resoldre els empats

8.3. Accés per més d'una especialitat

9. Presentació de documents acreditatius dels requisits

10. Destinació en el cos de catedràtics

11. Nomenament de funcionaris de carrera

12. Normes finals

Annex I. Barem per a la valoració dels mèrits





Preàmbul



La disposició addicional deu, apartats 1 i 3, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix els requisits per a l'accés als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i catedràtics d'escoles oficials d'idiomes.

Així mateix, l'apartat 2 de la disposició addicional dotze de la llei esmentada prescriu que els aspirants que vulguen accedir als cossos de catedràtics hauran de tindre una antiguitat mínima de huit anys en el corresponent cos com a funcionari de carrera i que el sistema d'accés serà el concurs, en el qual es valoraran els mèrits relacionats amb l'actualització científica i didàctica, la participació en projectes educatius, l'avaluació positiva en l'activitat docent i, si escau, la trajectòria artística dels aspirants.

Aquestes disposicions han sigut desplegades pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, en què s'aprova el reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què fa referència la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i es regula el règim transitori d'accés a la funció pública docent a què fa referència la disposició transitòria dèsset de la llei esmentada.



Amb la finalitat de complir l'oferta d'ocupació pública docent per a 2016, aprovada per Decret 52/2016, de 29 d'abril, del Consell, complit el que preveu l'article 37.1 c) del Reial decret legislatiu 5/2012, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació; i en els articles 37, 38 i 39 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, aquesta conselleria, en l'exercici de la competència que li atribueix el Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, acorda convocar el procediment d'accés als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i d'escoles oficials d'idiomes, d'acord amb les bases següents:





1. Normes generals

1.1. Objecte.

Es convoca el procediment selectiu per a accedir als cossos de catedràtics d'Ensenyament Secundari i d'escoles oficials d'idiomes en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

1.2. Places objecte de la convocatòria.

Cos: catedràtics d'Ensenyament Secundari.



Codi Especialitat Nombre de places

convocades

201 Filosofia 11

204 Llengua Castellana i Literatura 30

205 Geografia i Història 35

206 Matemàtiques 36

207 Física i Química 5

208 Biologia i Geologia 40

209 Dibuix 19

210 Francés 7

211 Anglés 10

217 Educació Física 3

218 Orientació Educativa 5

219 Tecnologia 36

222 Formació i Orientació Laboral 11

226 Sistemes Electrònics 1

227 Organització i Processos de Manteniment

de Vehicles 3

236 Assessoria i Processos d'Imatge Personal 1

254 Informàtica 13

256 Llengua i Literatura Valenciana 7

261 Economia 4

264 Anàlisi i Química Industrial 1

274 Sistemes Electrotècnics i Automàtics 4

275 Cultura Clàssica 5



Cos: catedràtics d'escoles oficials d'idiomes

401 Alemany 1

406 Espanyol 1

408 Francés 2

411 Anglés 6

412 Italià 1

418 Valencià 1

Total 299



1.3. Normativa aplicable.

A aquest procediment selectiu s'aplicarà la normativa següent:



– La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE 106, 4 de maig).

– La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE 295, 10 de desembre).

– Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14 de desembre).

– La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE 236, 2 octubre).

– La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE 236, 2 octubre).

– El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic (BOE 261, 31 d'octubre).

– Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (DOGV 6310, 14 de juliol).

– Reial decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la Unió Europea i altres estats parteix en l'Acord sobre l'espai econòmic europeu, modificat pel Reial decret 1710/2011, de 18 de novembre.



– Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què fa referència la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE 53, 02.03.2007), modificat pel Reial decret 84/2018, de 23 de febrer (BOE 49, 24 de febrer).

– Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Consell (DOGV 4240, 02.05.2002), pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana.

– Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris a la Comunitat Valenciana (DOGV 7006, 18 d'abril).

– Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula la catalogació amb el requisit lingüístic de valencià de determinats llocs de treball docents en centres públics i en els serveis o unitats de suport escolar i educatiu dependents de la Generalitat (DOGV 7148, 8 de novembre).



– Decret 218/2017, de 29 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 220/2014, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica.

– Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana

– Les altres disposicions d'aplicació general i el que disposa la present convocatòria.



2. Requisits i compliment

2.1. Requisits dels aspirants.

a) No haver sigut separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a què exercien en el cas del personal laboral, en allò que haguera sigut separat o inhabilitat. Si és nacional d'un altre estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.



b) No ser funcionari de carrera del mateix cos a què es pretenga ingressar ni estar pendent del corresponent nomenament.

c) Estar en possessió d'algun dels títols següents: doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte, títol de grau corresponent o titulació equivalent a efectes de docència.

d) Acreditar el coneixement dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana de la manera que indica la base 6 d'aquesta convocatòria.



e) Tindre destinació en un lloc de treball dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat. En el cas de funcionaris en situació administrativa d'excedència, serveis especials, en llocs de treball de la Inspecció d'Educació i els adscrits en places en l'exterior o circumstàncies anàlogues, el compliment d'aquest requisit s'entendrà referit en el centre on va tindre la seua última destinació.



No tenen aquest requisit de participació els funcionaris dependents d'altres administracions educatives que presten serveis temporalment en règim de comissió de serveis en llocs de treball dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

f) No haver aconseguit l'edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa.

g) Pertànyer al cos de professors d'Ensenyament Secundari per a accedir al cos de catedràtics d'Ensenyament Secundari; i pertànyer al cos de professors d'escoles oficials d'idiomes per a accedir al cos de catedràtics d'escoles oficials d'idiomes.

h) Acreditar una antiguitat mínima de huit anys com a funcionari/ària de carrera en el cos des del qual s'aspira i ser titular de l'especialitat o especialitats a què es concursen.

2.2. Data de compliment dels requisits.

Tots els requisits enumerats anteriorment s'hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a funcionari /ària de carrera del cos de catedràtics corresponent.



3. Sol·licituds

3.1. Forma de presentació de sol·licituds.

Aquell que vulga participar en aquest procés selectiu haurà d'emplenar el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a més de l'enllaç següent: http://www.ceice.gva.es/ca/web/rrhh-educacion/oposiciones.

Les sol·licituds hauran d'emplenar-se seguint les instruccions que se li indiquen, i serà necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació o signatura electrònica admesos en la mateixa seu electrònica.

Les sol·licituds hauran d'emplenar-se seguint les instruccions que indica el programa i les bases de la present ordre.

La presentació per aquesta via permetrà:

– La inscripció en línia del model oficial.

– Annexar documents a la sol·licitud, quan siga necessari.

– El pagament electrònic de les taxes.

– El registre electrònic de la sol·licitud.

La sol·licitud es considerarà presentada i registrada davant l'Administració en el moment que siga completat tot el procés telemàtic i les persones aspirants hauran d'imprimir el justificant generat de registre i pagament, si escau, com a confirmació de la presentació telemàtica.



No podrà presentar-se més d'una sol·licitud, llevat que s'opte a més d'una especialitat. En aquest cas, s'hauran de presentar tantes instàncies com nombre d'especialitats a què s'opta.

En cas que es presente més d'una sol·licitud per especialitat, serà vàlida l'última.

3.2. Termini de presentació.

El termini de presentació de sol·licituds es determinarà mitjançant resolució del director general de Centres i Personal Docent que es publicarà en el DOGV al llarg del mes de setembre de 2018.

La no-presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de la persona aspirant.

3.3. Pagament per drets d'examen

L'ingrés de l'import es realitzarà mitjançant targeta bancària o càrrec en compte dins del termini de presentació de sol·licituds.

La falta del pagament o el deute fora de termini determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

De conformitat amb el que es disposa en els articles, 14.4-2, 14.4-5 i 14.4-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, els drets d'examen són els següents:



Personal d'ingrés al cos de catedràtics: 28,10 €

Famílies nombroses i monoparentals de caràcter general: 12,50 €

Famílies nombroses i monoparentals de caràcter especial: Exemptes

Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %: 3,40 €

Persones víctimes d'actes de violència sobre la dona: 3,40 €

Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta, hauran d'adjuntar a la sol·licitud la documentació acreditativa del dret a l'exempció o reducció.

Aquesta acreditació es realitzarà adjuntant a la sol·licitud la documentació següent:

a) Els documents que acrediten la condició de membre de família nombrosa o família monoparental de categoria general o especial, si ho han al·legat.

b) El certificat expedit per l'òrgan competent que acredite la condició d'aspirant amb diversitat funcional igual o superior al 33 %.



c) Si s'ha al·legat ser víctima d'actes de violència sobre la dona, haurà d'acreditar-se aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

En els casos a i b, no caldrà presentar els documents acreditatius quan hagen sigut elaborats per l'administració de la Generalitat Valenciana si expressen l'autorització perquè siguen consultades o demanades les dades corresponents.

3.4. Devolució de taxes.

De conformitat amb el que estableix l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no es procedirà a la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió dels aspirants del procediment selectiu per causes imputables exclusivament a aquests.

3.5. Instruccions per a emplenar la sol·licitud telemàtica.

En emplenar sol·licitud, es tindran en compte, a més de les instruccions que s'indiquen en el tràmit corresponent de la seu electrònica, les següents:

a) Es farà constar el codi i el nom de l'especialitat per la qual es participa.

b) Totes les persones aspirants hauran d'indicar la titulació al·legada per al coneixement del requisit lingüístic del valencià, d'acord amb la base 6 de la present convocatòria.

c) Les persones aspirants declararan, si escau, en la casella corresponent, que volen ser avaluats en els seus centres docents.



4. Admissió d'aspirants

4.1. Llista d'admesos i exclosos.

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució en la qual es declararan aprovades les llistes provisionals d'admesos i exclosos, ordenades per especialitats, que haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les llistes d'admesos i exclosos es publicaran en els taulers de les direccions territorials d'Educació, Investigació, cultura i Esport i en la pàgina web de la Conselleria (thhp://www.ceice.gva.es). En les llistes hauran de constar els cognoms, nom, els quatre últims dígits del número del document nacional d'identitat, cos docent al qual aspiren i especialitat per la qual participen.



Amb la publicació de la resolució que declare aprovades les llistes provisionals d'admesos i exclosos es considerarà efectuada la notificació corresponent als interessats, a l'efecte del que es disposa en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4.2. Termini de reclamació contra la llista provisional.

Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per a poder esmenar el defecte que n'haja motivat la exclusió. Així mateix, aquells aspirants que hagen detectat errors en la consignació de les seues dades personals podran manifestar-ho en el mateix termini.

Les reclamacions i correccions d'errors es presentaran per via telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www._sede.gva.es), i, a més, en l'enllaç següent: http://www.ceice.gva.es/ca/web/rrhh-educacion/oposiciones.

4.3. Estimació o desestimació de les reclamacions en la llista definitiva d'admesos i exclosos.

Les reclamacions presentades seran estimades o desestimades per resolució expressa del director general de Centres i Personal Docent, per la qual es declararà aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les llistes d'admesos i exclosos es publicaran en els taulers d'anuncis de les direccions territorials d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en la pàgina web de la Conselleria (thhp://www.ceice.gva.es).

Aquesta resolució indicarà la data i el lloc on els aspirants hauran de presentar els mèrits juntament al model de sol·licitud de baremació, que figurarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la Direcció General de Centres i Personal Docent, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat al que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per via telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es), o a través de l'enllaç següent: http://www.ceice.gva.es/ca/web/rrhh-educacion/oposicions; o bé, interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

El fet de figurar en la relació d'admesos no pressuposa que es reconega als interessats la possessió dels requisits exigits en la present convocatòria. Quan de l'examen de la documentació, que d'acord amb la base novena d'aquesta convocatòria s'ha de presentar en el cas de ser seleccionat, es desprenga que no posseeixen algun dels requisits, els interessats perdran tots els drets que pogueren derivar-se de la seua participació en aquest procediment.



5. Òrgans de selecció

5.1. Tribunals.

Els tribunals valoraran els mèrits corresponents als apartats i subapartats del barem i sol·licitaran de la Inspecció d'Educació l'avaluació de l'activitat docent si ho sol·licita la persona participant.



Una vegada publicada la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, la Direcció General de Centres i Personal Docent nomenarà els tribunals i en farà pública la composició en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Amb la finalitat de garantir l'òptim funcionament dels tribunals, la Direcció General de Centres i Personal Docent podrà organitzar un curs de formació per als seus membres.

5.1.1. Composició dels tribunals.

D'acord amb l'article 7 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, els membres dels tribunals seran, preferentment, funcionaris de carrera en actiu del cos de catedràtics respectiu o del cos d'inspectors d'educació en nombre imparell, no inferior a cinc.



En la designació dels tribunals es vetlarà pel principi d'especialitat, d'acord amb el que estableix l'apartat 2 de l'article 7 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer. Així mateix, d'acord amb el que estableix el reglament esmentat, es tendirà a la paritat entre homes i dones, llevat que raons fundades i objectives ho impedisquen.

Els tribunals estaran integrats per:

– Un president/a, designat directament per la Direcció General de Centres i Personal Docent, entre els funcionaris de carrera del respectiu cos de catedràtics o del cos d'inspectors d'educació.



– Un mínim de quatre vocals, designats per sorteig públic entre els funcionaris de carrera en actiu del respectiu cos de catedràtics.

Per a cada tribunal es designarà, pel mateix procediment, un tribunal suplent.

5.1.2. Secretari/ària dels tribunals.

Actuarà en les funcions de secretaria la persona vocal de menor antiguitat en el cos de catedràtics, llevat que el tribunal acordre determinar-ho d'una altra manera.

5.1.3. Obligatorietat de participar en els tribunals.

De conformitat amb l'article 8.3 del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, la participació en els tribunals té caràcter obligatori.

Només seran admissibles com a causes de dispensa, a més de les causes d'abstenció i recusació que s'especifiquen en els següents apartats, les següents:

a) La situació de permís per maternitat biològica, adopció o acolliment i reducció de jornada de treball.

b) Les situacions d'incapacitat temporal i de risc durant l'embaràs, degudament acreditades.

c) Els permisos de reducció de jornada de treball concedits fins al 31 de juliol del present curs a l'empara dels articles 48.h, 48.i), 49.e) i 49.f) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'estatut bàsic de l'empleat públic i de l'article 24.1 del Decret 7/2008, de 25 de gener, del Consell, pel qual es regulen els permisos i llicències del personal docent no universitari dependent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.



d) El personal que ocupa els càrrecs de direcció, cap d'estudis o secretaria, sempre que el president/a del tribunal puga substituir-los pel personal suplent.

5.1.4. Abstenció i recusació.

Quan concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, els membres dels tribunals hauran d'abstindre-se d'intervindre.



Els presidents/es sol·licitaran dels membres dels tribunals declaració jurada de no estar incursos en les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015. El termini per a manifestar l'abstenció serà de set dies hàbils, comptadors a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del nomenament dels membres dels tribunals.



Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Si es considera causa d'abstenció, recusació o qualsevol altra circumstància de les previstes en aquesta base, la substitució dels membres del tribunal es realitzarà mitjançant una resolució de la Direcció General de Centres i Personal Docent que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5.1.5. Constitució dels tribunals.

La constitució del tribunal tindrà lloc, amb la convocatòria prèvia del president o presidenta, amb l'assistència del president/a i el secretari/ària o aquell que els substituïsquen i la de la meitat, almenys, dels seus membres.

En aquesta sessió, el tribunal, a més de constituir-se com a tal, acordarà tots els criteris que han de regir el correcte desenvolupament del procediment selectiu.

Llevat que concórreguen circumstàncies excepcionals, l'apreciació de les quals correspondrà a la Direcció General de Centres i Personal Docent, per a actuar vàlidament una vegada constituït el tribunal, es requerirà l'assistència, almenys, de tres dels membres. Hauran d'estar presents, en tot cas, el president/a i el secretari/ària.

Quan concórrega alguna de les causes d'exempció o abstenció, degudament justificada, la suplència dels presidents dels tribunals s'autoritzarà per la Direcció General de Centres i Personal Docent; la dels vocals titulars pel president/a que haja d'actuar, havent de recaure sobre algun dels vocals suplents nomenats. L'ordre de substitució dels vocals suplents serà l'ordre en què figuren disposats en la resolució de nomenament.

No obstant això, si en el moment del començament de les proves algun tribunal no ha pogut constituir-se, malgrat haver seguit el procediment previst, la Direcció General de Centres i Personal Docent adoptarà les mesures procedents per a garantir el dret dels aspirants a la participació en el procediment selectiu.

La inassistència injustificada dels membres de l'òrgan de selecció a les diferents sessions i actes del procediment, inclosa la de constitució, donarà lloc a l'exigència de la responsabilitat que corresponga.



5.1.6. Funcions dels tribunals.

Correspon als tribunals:

a) El desenvolupament del procediment selectiu d'acord amb el que disposa aquesta convocatòria.

b) Custodiar la documentació justificativa dels mèrits fins a la finalització del procés selectiu

c) La valoració dels mèrits.

d) L'elaboració, ordenació i publicació de les llistes d'aspirants que hagen superat el procediment selectiu, així com la seua elevació a l'òrgan convocant.

Els tribunals podran proposar a la Direcció General de Centres i Personal Docent la incorporació al seu treball d'assessors especialistes i ajudants tècnics. Seran funcions dels primers l'assessorament els membres de l'òrgan de selecció en l'avaluació dels mèrits objecte de la seua especialitat. Els ajudants col·laboraran mitjançant la realització de les tasques tècniques de suport que aquests els assignen. En la seua activitat, els uns i els altres es limitaran a l'exercici de les seues competències respectives. La seua designació correspondrà a la Direcció General de Centres i Personal Docent.

5.1.7. Procediment d'actuació.

El procediment d'actuació dels tribunals s'ajustarà en tot moment al que disposa el capítol II, secció 3a de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.

5.2. Comissió de coordinació.

Per a garantir el millor desenvolupament del procés selectiu i l'homogeneïtat en l'actuació dels tribunals, es nomenarà una comissió de coordinació que estarà formada pels presidents de cada un dels tribunals. Tant el president/a com el secretari/ària d'aquesta comissió seran designats per la Direcció General de Centres i Personal Docent.



Correspondrà a la comissió de coordinació les funcions següents:



a) Coordinar els tribunals.

b) Garantir la correcta tramitació del procés selectiu.

c) Facilitar l'actuació dels diferents tribunals.

d) Resoldre els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació de la convocatòria, així com el que s'ha de fer en els casos no previstos.

e) Aquelles altres funcions que li assigne la Direcció General de Centres i Personal Docent.

5.3. Indemnitzacions per raó de servei.

Els membres que intervinguen en el procediment selectiu tindran dret a la indemnització per raó de servei prevista en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó de servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



6. Sistema de selecció

6.1. Procediment.

De conformitat amb el que estableix la disposició addicional dotze, apartat segon, de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i el capítol II, del títol IV, del Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, el sistema d'accés als cossos de catedràtics consisteix en un concurs en què es valoraran els mèrits relacionats amb l'actualització científica i didàctica, la participació en projectes educatius, l'avaluació positiva de l'activitat docent i, si escau, la trajectòria artística dels aspirants, i seran seleccionats aquells aspirants que, ordenats segons la suma de puntuacions aconseguides, obtinguen un nombre d'ordre igual o inferior al nombre de vacants oferides.



6.2. Acreditació del coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.

De conformitat amb el que estableix el Decret 62/2002, de 25 d'abril, del Consell, pel qual es regula l'acreditació dels coneixements lingüístics per a l'accés i la provisió de llocs en la funció pública docent no universitària a la Comunitat Valenciana, les persones que participen en els procediments d'ingrés i accessos hauran d'acreditar els coneixements, tant en expressió oral com escrita, dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.

Pel que fa al coneixement del castellà, es considera acreditat el coneixement d'aquesta llengua per part de totes les persones participants en aquest procés d'accés pel fet de ser ja funcionaris de cossos docents amb antiguitat de més de huit anys.

Acrediten el coneixement del valencià les persones que estiguen en possessió del certificat de capacitació per a l'ensenyament en valencià que, de conformitat amb el que preveu l'article 3 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, facultarà el professorat que l'obtinga, i al mateix temps serà el requisit mínim, per a l'ensenyament en valencià, com a llengua vehicular, en tots els ensenyaments no universitaris regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

Així mateix, també l'acrediten les persones que estiguen en possessió del diploma de Mestre de Valencià, el qual faculta el professorat que l'obtinga per a impartir l'ensenyament en valencià, com a llengua vehicular, en la totalitat dels ensenyaments no universitaris regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, d'acord amb el que preveu l'article 5 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En aquest cas, les persones que al·leguen el diploma de Mestre de Valencià per a acreditar el coneixement de la llengua, no podran presentar el mateix el títol com a mèrit en la fase de concurs.

No obstant això, les persones que en data de finalització del termini de presentació de sol·licituds no estiguen en possessió del certificat de capacitació per a l'ensenyament en valencià o del diploma de Mestre de Valencià, es podran presentar al procediment selectiu en les condicions següents:

a) Les persones que no puguen acreditar la competència lingüística mínima d'un nivell C1 en valencià en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds hauran de participar, presentant el justificant del pagament de les taxes per a la participació en les proves selectives, en única convocatòria, en una prova de coneixements de valencià nivell C1. La Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució que anuncie el dia, el lloc i l'hora de realització de la prova i la composició del tribunal examinador, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Només s'expedirà el certificat administratiu corresponent de la Junta Qualificadora de Coneixements Valencià (JQCV) a les persones que superen aquesta prova.



b) Aquells que acrediten la competència lingüística mínima en valencià d'un nivell C1 o hagen superat la prova de nivell C1 prevista en l'apartat a, hauran de participar en la prova que convoque el Servei de Formació del Professorat per a l'obtenció del certificat de capacitació per a l'ensenyament en valencià. La Direcció General de Centres i Personal Docent dictarà una resolució en la qual s'anunciarà el dia, el lloc i l'hora de realització de la prova, així com la composició del tribunal examinador, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

A aquests efectes, acrediten el nivell C1 de coneixements de valencià les persones que estiguen en possessió d'algun dels certificats previstos en l'article 7.3 de l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril (certificat oficial expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, per les escoles oficials d'idiomes autoritzades per a impartir aquests ensenyaments o per les universitats de la Comunitat Valenciana), o dels certificats equivalents a aquest nivell recollits en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas que les persones aspirants acrediten el coneixement del valencià amb el certificat del nivell C2, no podran al·legar aquest certificat com a mèrit en la fase de concurs de mèrits.

En tot cas, abans de l'inici de les actuacions, els tribunals disposaran de la relació d'aspirants que tinguen el requisit lingüístic en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les persones que no tinguen aquest requisit en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds o no obtinguen el certificat de capacitació per a l'ensenyament en valencià en la prova prevista en el paràgraf anterior, no seran admeses a participar en el present procediment selectiu.



6.3. Valoració de mèrits.

Els tribunals, mitjançant l'aplicació del barem de l'annex I, valoraran els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants, a excepció de l'avaluació de l'activitat docent que serà valorada per la Inspecció d'Educació.



Només es tindran en compte els mèrits perfeccionats amb anterioritat a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Els aspirants es responsabilitzen expressament de la documentació aportada. En cas de falsedat o manipulació en algun document perdran el dret a la participació en la present convocatòria, amb independència de la responsabilitat que pertocara.

L'Administració es reserva el dret a requerir, en qualsevol moment del desenvolupament del procediment, l'acreditació de la documentació que considere necessària.

6.4. Avaluació de l'activitat docent.

Amb la finalitat d'avaluar les capacitats pedagògiques, el domini de les tècniques de treball docent i la participació en el funcionament del centre, els aspirants que ho hagen sol·licitat en l'apartat corresponen de la sol·licitud telemàtica, seran avaluats en els seus centres docents.



Aquesta avaluació serà realitzada per la Inspecció d'Educació tenint en compte que només podrà dur-se a terme l'avaluació respecte de les persones que en el moment de realitzar aquesta avaluació estiguen exercint tasques de docència directament amb l'alumnat en un centre educatiu de la Comunitat Valenciana.

Per a realitzar aquesta avaluació la Inspecció d'Educació podrà sol·licitar l'assessorament del personal del cos de catedràtics de la matèria corresponent.

Els aspirants que han sol·licitat ser avaluats podran renunciar voluntàriament a l'avaluació esmentada, presentant per escrit la renúncia davant la Inspecció Territorial d'Educació de la Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a què corresponga amb anterioritat al procés d'avaluació.

Per a efectuar aquesta avaluació es tindran necessàriament en compte els indicadors següents:

a) La planificació de l'activitat docent.

b) L'exercici de l'activitat docent.

c) Seguiment dels aprenentatges de l'alumnat i decisions adoptades per a afavorir la millora d'aquest.

d) La gestió de l'aula.

e) La participació en les activitats del centre i la implicació en el seu projecte educatiu.

f) Relació i comunicació amb la comunitat educativa d'acord amb els criteris adoptats pel centre.

En relació amb cada un dels sis indicadors indicats, l'avaluació es realitzarà sobre els subindicadors següents:

a) Planificació de l'activitat docent.

1. Concreció dels objectius d'aprenentatge en les unitats didàctiques seguint els criteris acordats pel departament i la normativa curricular corresponent. Adequació dels objectius d'aprenentatge al curs o nivell corresponent. Adaptació dels objectius d'aprenentatge a les característiques personals de l'alumnat.

2. Selecció de continguts coherents amb la proposta d'objectius. Rellevància dels continguts seleccionats. Adequació dels continguts al curs o nivell corresponent.

b) L'exercici de l'activitat docent.

Previsió d'activitats d'ensenyament i aprenentatge que contribuïsquen a la consecució d'objectius. Desenvolupament de la intervenció didàctica amb recursos i materials curriculars per a facilitar la consecució dels objectius. Intervenció didàctica atenent les característiques del grup, proporcionant una atenció correcta a les necessitats individuals de l'alumnat.

c) Seguiment dels aprenentatges dels alumnes i decisions adoptades per a afavorir la millora d'aquests.

Previsió dels criteris d'avaluació adaptats a la diversitat dels alumnes. Aplicació dels criteris d'avaluació previstos en la programació didàctica. Presa de decisions de millora a partir de l'anàlisi dels resultats d'avaluació.

d) La gestió de l'aula.

Presentació inicial d'objectius i continguts, orientació i seguiment del treball a realitzar per l'alumnat i síntesi final. Organització del temps per a realitzar les activitats previstes.

e) Participació en les activitats del centre i la implicació en el projecte educatiu del centre.

Treball en equip, coordinació, participació en els diferents òrgans col·legiats i en projectes acadèmics del centre i en activitats del departament.

f) Relació i comunicació amb la comunitat educativa d'acord amb els criteris adoptats pel centre. Orientació educativa, acadèmica i professional de l'alumnat. Integració i participació de les famílies en el centre.

Per a l'avaluació de l'activitat docent de cada aspirant l'inspector/a podrà:

– Consultar la documentació pertinent, sense que siga necessari que l'aspirant elabore individualment cap material específic per a la seua valoració diferent del ja utilitzat en el desenvolupament de la seua activitat docent.

– Dur a terme l'observació directa de l'activitat docent.

– Realitzar entrevistes a l'aspirant.

– Realitzar entrevistes al director/a, cap d'estudis i caps dels departaments, sempre que aquests no participen en el mateix procediment d'accés a places del mateix cos i especialitat.



Els criteris de valoració seran fixats per la Inspecció General d'Educació, que els farà públics en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) abans de l'inici del procés d'avaluació.

Una vegada realitzada l'avaluació de l'activitat docent per la inspecció d'educació s'elevarà un informe raonat que constarà si aquesta avaluació és positiva o negativa. Aquest informe s'enviarà als corresponents tribunals.



7. Qualificació

L'assignació de la puntuació que corresponga als aspirants, segons el barem recollit en l'annex I de la present convocatòria, es durà a efecte pels tribunals corresponents.

Els tribunals faran públics en el tauler d'anuncis els llocs d'actuació d'aquests i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es) les puntuacions provisionals obtingudes pels aspirants en els diferents apartats i subapartats del barem. Contra aquestes puntuacions podran presentar-se reclamacions en el termini de set dies hàbils, mitjançant un escrit dirigit al president del tribunal a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es).

Estudiades les reclamacions, els tribunals publicaran en els llocs assenyalats anteriorment la llista definitiva de les puntuacions obtingudes pels aspirants en els diferents apartats del barem, s'entendran estimades les reclamacions recollides en aquesta llista i es declararan desestimades les reclamacions no incloses en aquesta. Amb aquesta publicació s'entendrà efectuat el tràmit de notificació de la resolució de les reclamacions.

Contra aquesta resolució, els interessats podran interposar recurs d'alçada davant el director general de Centres i Personal Docent en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació en els taulers d'anuncis, de conformitat amb el que preveuen els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per via telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es), sense perjudici que els errors materials, de fet o aritmètics que pogueren advertir-se, puguen esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat, de conformitat amb el que disposa l'article 109.2 de la llei esmentada.

Transcorregut un any des del tancament del procés selectiu publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, els aspirants disposaran de tres mesos per a sol·licitar la recuperació de la documentació presentada a l'efecte de la valoració de mèrits, i la sol·licitaran a la direcció territorial corresponent, excepte la documentació necessària per a expedir els nomenaments com a funcionari de carrera, i sempre que no hi haja reclamació per part d'algun aspirant; en aquest cas, la documentació podrà ser retinguda a l'efecte de comprovació o prova. Si la documentació no fóra sol·licitada en el termini assenyalat, s'entendrà que l'aspirant renuncia a la seua recuperació i perdrà el dret a aquesta.





8. Superació del procés selectiu

8.1. Aspirants seleccionats.

Els tribunals elaboraran, ordenaran i publicaran per cada cos i especialitat una llista d'aspirants que hagen superat el procediment selectiu, i la elevaran a l'òrgan convocant.

Resultaran seleccionats i accediran al cos de catedràtics procedent aquells aspirants que, en ser ordenats segons la puntuació del concurs, obtinguen un número d'ordre igual o inferior al nombre de places convocades en el cos i especialitat corresponent.

En cap cas els tribunals podran declarar que han superat el procediment selectiu un nombre superior d'aspirants al de places convocades en el cos i especialitat corresponent. Qualsevol proposta d'aprovats que contravinga el fet anteriorment establit serà nul·la de ple dret.



8.2. Criteris per a resoldre els empats.

Si es produeixen empats en la puntuació dels aspirants, es resoldran atenent successivament els criteris següents:

a) Major puntuació en cadascun dels apartats del barem de mèrits per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex I de la present convocatòria.

b) Major puntuació en els subapartats del barem, per l'ordre en què aquests apareixen en l'annex I de la present convocatòria.

c) Major puntuació en el procediment selectiu d'ingrés en el cos i especialitat des del qual es concursa i, si continua l'empat, major nombre d'anys de servei com a funcionari/ària de carrera en el cos des del qual es concursa.

8.3. Accés per més d'una especialitat.

El personal aspirant que aconseguisca la puntuació per a accedir per més d'una especialitat del mateix cos, s'entendrà que accedeix per l'especialitat en què posseeix la seua actual destinació definitiva i que renuncia per les altres especialitats.

Si no coincideix cap especialitat amb la seua destinació definitiva, haurà d'optar per una d'aquestes i renunciar a la resta en el termini de set dies hàbils a partir de la publicació de la llista d'aspirants seleccionats.



9. Presentació de documents acreditatius dels requisits

En el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de publicació de la llista d'aspirants seleccionats, aquests hauran d'accedir a la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://www. sede.gva.es), i assenyalar en la casella corresponent:

– Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a les que exercien en el cas del personal laboral, en cas que haguera sigut separat o inhabilitat.



Així mateix, i en cas que el títol al·legat s'haja obtingut a l'estranger, hauran d'adjuntar:

– La còpia del títol i la corresponent traducció realitzada per intèrpret jurat.

– La corresponent homologació o credencial de reconeixement.



Aquells que dins del termini fixat, i excepte els casos de força major, no presenten la documentació, o de l'examen d'aquesta es dedueix que no tenen algun dels requisits assenyalats en la base segona, no podran ser renomenats funcionaris de carrera del corresponent cos de catedràtics i quedaran anul·lades les seues actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.



10. Destinació en el cos de catedràtics

De conformitat amb el que preveu l'article 39.3 del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, els funcionaris/àries que accedisquen al cos de catedràtics pel procediment regulat per la present ordre estaran exempts de la realització de la fase de pràctiques.

En cas que s'haja accedit per la mateixa especialitat que estiguera exercint en el moment de la resolució del present procediment, el personal funcionari romandrà com a catedràtic en la mateixa destinació que ocupava en el cos de procedència.

En cas que s'haja accedit per una especialitat diferent de la qual estiguera exercint en el moment de la resolució del present procediment, l'accés al cos de catedràtics serà efectiu quan obtinga una vacant segons els procediments de provisió de llocs reglamentaris; excepte que hi haja vacant de l'especialitat en el mateix centre. Mentrestant el personal romandrà en excedència en el cos de catedràtics.



11. Nomenament de funcionaris de carrera

De conformitat amb el que estableix l'article 32.1 del Reglament aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, una vegada comprovat per la Direcció General de Centres i Personal Docent que tots els aspirants tenen els requisits generals i específics establits en la present convocatòria, es procedirà a l'aprovació de l'expedient del procés selectiu.

Així mateix, es remetrà la llista dels aspirants seleccionats en el ministeri competent en matèria d'educació, a l'efecte de l'expedició dels corresponents títols de funcionaris de carrera del corresponent cos de catedràtics.

Els nomenaments mencionats tindran efectes des de l'1 de setembre següent a aquell en què va finalitzar aquest procés selectiu.



12. Normes finals

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la falta de resolució expressa a les sol·licituds o reclamacions regulades en aquesta ordre tindrà efectes desestimatoris.

2. De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, la present ordre, que posa fi a la via administrativa, podrà ser objecte de recurs potestativament en reposició davant el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana; o bé, plantejar directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació.



València, 30 d'abril de 2018



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ







ANNEX I

Barem per a la valoració dels mèrits



La puntuació màxima que es podrà obtindre en l'aplicació d'aquest bareme serà de 10 punts.



I. Treball exercit (fins a un màxim de 5,0000 punts).

1.1. Antiguitat (fins a un màxim de 4,0000 punts).

Per cada any de serveis efectius prestats com a funcionari de carrera en el cos des del qual s'aspira en l'accés que sobrepassen els huit exigits com a requisit: 0,5000 punts.

Per cada mes: 0,0416 punts.

Documentació acreditativa:

Si no consta en el full de serveis l'antiguitat, s'haurà d'aportar una fotocòpia compulsada del document justificatiu de l'antiguitat.

1.2. Exercici de funcions específiques, avaluació voluntària i positiva de la funció docent realitzada per la Inspecció d'Educació (fins a un màxim de 2,5000 punts).

1.2.1. Quan s'haja realitzat avaluació voluntària del professorat i sempre que siga positiva: 2,0000 punts.

Documentació justificativa:

Informe de la Inspecció d'Educació que serà enviat directament al tribunal corresponent.

1.2.2. Per cada any com a director/a en centres públics docents o d'un servei educatiu: 0,4000 punts.

Per cada mes: 0,0333 punts.

Documentació justificativa:

Si no consta en el full de serveis, s'haurà d'aportar una fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per l'administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, la continuïtat en el càrrec.

1.2.3. Per cada any com a vicedirector/a, secretari/ària, sotssecretari/ària i cap d'estudis i assimilats en centres públics docents: 0,3000 punts.



Per cada mes: 0,0250 punts.

Documentació justificativa:

Si no consta en el full de serveis, s'haurà d'aportar una fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per l'administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, la continuïtat en el càrrec.

1.2.4. Per cada any en altres càrrecs directius de centres públics docents: 0,2000 punts.

Per cada mes: 0,0166 punts.

Documentació justificativa:

Si no consta en el full de serveis, s'haurà d'aportar una fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per l'administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, la continuïtat en el càrrec.

1.2.5. Per cada any com a cap de seminari, departament o divisió de centres públics d'Ensenyament Secundari, Batxillerat, Adults, Formació Professional, Artística i Idiomes, com a assessor/a de formació en centres de Formació del Professorat, assessor/a tècnic/a docent i pel desenvolupament de càrrecs en l'administració educativa: 0,2000 punts.



Per cada mes: 0,0166 punts.

Documentació justificativa:

Si no consta en el full de serveis, s'haurà d'aportar una fotocòpia compulsada del document justificatiu del nomenament expedit per l'administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, la continuïtat en el càrrec.

1.2.6. Per cada any com a membres electes com a representants del professorat en el Consell Escolar del centre: 0,1000 punts.



Per cada mes: 0,0083 punts.

Documentació acreditativa:

Certificat del secretari/ària del Consell Escolar del centre docent públic del qual va formar part, amb el vistiplau del president/a d'aquest, en el qual consta la data de la presa de possessió i cessament o, si escau, continuïtat en el càrrec.



II. Cursos de formació i perfeccionament superats (fins a un màxim de 3,0000 punts).

2.1. Per cada curs de formació i perfeccionament rebut que tracte sobre aspectes científics o didàctics convocat per les administracions educatives, per institucions sense ànim de lucre que hagen sigut homologades o reconegudes per administracions educatives, així com els convocats per les universitats (fins a 1,0000 punts).

2.1.1. De durada no inferior a trenta hores: 0,1000 punts (per aquest apartat es podrà valorar fins a 0,4000 punts).

A aquests efectes seran acumulables els cursos de durada no inferior a quinze hores que hagen sigut realitzats en els CEFIRE o centres anàlegs i relacionats amb la mateixa matèria.

2.1.2. De durada no inferior a cent hores: 0,3000 punts (per aquest apartat es podrà valorar fins a 0,6000 punts).

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del certificat expedit per l'òrgan o autoritat competent de la corresponent administració educativa o universitat en la qual conste expressament el número d'hores de durada del curs, i, si escau, la col·laboració o el reconeixement de l'administració educativa corresponent.

2.2. Per cada congrés, jornada i/o curs de formació i perfeccionament impartit que tracte sobre els aspectes científics o didàctics corresponents a l'especialitat per la qual s'opta, convocat per les administracions educatives i/o universitats (fins a 2,0000 punts).

2.2.1. Per cada curs de durada no inferior a vint hores: 0,1500 punts.



2.2.2 Per cada congrés: 0,1500 punts.

2.2.3. Per cada jornada: 0,1500 punts.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del certificat expedit per l'òrgan o autoritat competent de la corresponent administració educativa i/o universitat. En el cas dels cursos, haurà de constar, a més expressament, el número d'hores de durada d'aquests.





III. Mèrits acadèmics i altres mèrits (fins a un màxim de 3,0000 punts).

3.1. Mèrits acadèmics (fins a un màxim d'1,5000 punts).

Per aquest apartat es valoraren les titulacions universitàries de caràcter oficial, en cas que no hagueren sigut al·legades com a requisit per a l'accés en la funció pública docent.

a) Pel certificat diploma acreditatiu d'Estudis Avançats (Reial decret 778/1998, de 30 d'abril), el títol oficial de màster (Reial decret 56/2005, de 21 de Gener), suficiència investigadora o qualsevol altre títol equivalent, sempre que no siguen requisit per a l'ingrés en la funció pública docent, ni per a l'obtenció del doctorat: 0,4000 punts per títol.



Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del certificat, diploma o títol.

b) Pel grau de doctor en la titulació al·legada per a ingrés en el cos: 0,5000 punts per títol.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del títol de doctor o certificat del pagament dels drets d'expedició d'acord amb l'Ordre de 8 de juliol de 1988, del Ministeri d'Educació i Ciència (BOE 13 de juliol).



c) Pel grau de doctor en altres titulacions no alegades per a l'ingrés en el cos: 0,4000 punts.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del títol de doctor o certificat del pagament dels drets d'expedició d'acord amb l'Ordre de 8 de juliol de 1988, del Ministeri d'Educació i Ciència (BOE 13 de juliol).



d) Per haver obtingut premi extraordinari en el doctorat: 0,4000 per premi.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada de certificat acreditatiu corresponent.

e) Pels estudis corresponents al segon cicle de llicenciatures, enginyeries, arquitectures, títol de grau, diferent del que s'ha al·legat per a l'accés en el cos: 0,3000 punts per títol.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del títol al·legat per a l'ingrés en el cos, com també de tots els que s'acrediten com a mèrits o certificat del pagament dels drets d'expedició d'acord amb l'Ordre de 8 de juliol de 1988, del Ministeri d'Educació i Ciència (BOE 13 de juliol).



f) Per premis extraordinaris d'estudis corresponents al segon cicle: 0,2000 punts por premi.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada de certificat acreditatiu corresponent.

g) Per cada títol de diplomat, enginyer tècnic, arquitecte tècnic, o altres títols declarats equivalents, així com pels estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, enginyeria o arquitectura. No es valorarà el títol o estudis d'aquesta naturalesa necessaris per a l'obtenció del primer títol de llicenciat, enginyer o arquitecte que presente l'aspirant: 0,2500 punts per títol.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del títol al·legat per a l'ingrés en el cos, com també de tots els que s'acrediten com a mèrits o certificat del pagament dels drets d'expedició d'acord amb l'Ordre de 8 de juliol de 1988, del Ministeri d'Educació i Ciència (BOE 13 de juliol).



h) Titulacions d'ensenyaments de règim especial i de la formació professional específica i coneixement d'idiomes:

1. Coneixement dels idiomes establits en l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen les titulacions administratives que faculten per a l'ensenyament en valencià, del valencià, i en llengües estrangeres en els ensenyaments no universitaris a la Comunitat Valenciana.

– Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell B2, del Marc Europeu Comú de Referència: 0,1000 punts.



– Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell C1, del Marc Europeu Comú de Referència: 0,2000 punts.

– Per l'acreditació del domini d'una llengua estrangera corresponent al nivell C2, del Marc Europeu Comú de Referència: 0,3000 punts.



– Pel certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua estrangera: 0,5000 punts.

En cas d'acreditar diferents nivells del mateix idioma dels establits, solament es puntuarà el de nivell superior.

– Per l'acreditació del domini del valencià corresponent al nivell C2, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,7500 punts.



– Pel diploma de Mestre de Valencià, sempre que no haja sigut al·legat com a requisit: 0,7500 punts.

Així mateix, un mateix nivell acreditat per diferents entitats reconegudes en el Decret 63/2013 sols es puntuarà una única vegada.

En cas d'acreditar diferents nivells del mateix idioma dels establits, sols es puntuarà el de nivell superior.

Documentació acreditativa:

Certificats i diplomes relacionats en l'annex del Decret 61/2013, del Consell, de 17 de maig, modificat per l'Ordre 93/2013, di 11 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, així com les entitats reconegudes per les resolucions posteriors.

Certificats i diplomes oficials indicats en l'Ordre 7/2017, de 2 de març de 2017, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.

En cap cas es valoraran per aquest apartat els certificats del mateix idioma que aquell de l'especialitat per la qual es participa.

En cas d'al·legar el diploma de Mestre de Valencià per a acreditar el coneixement d'aquest idioma, en cap cas podrà ser baremat com a mèrit aquest títol, ni tampoc cap nivell MECR del mateix idioma.



2. Per cada títol d'Ensenyament Professional de Música o Dansa: 0,1000 punts.

3. Per cada títol de Tècnic Superior d'Arts Plàstiques i Disseny: 0,1000 punts.

4. Per cada títol de Tècnic Superior de Formació Professional: 0,1000 punts.

5. Per cada títol de Tècnic Esportiu Superior: 0,1000 punts.

Documentació acreditativa:

Fotocòpia compulsada/confrontada del títol que es posseïsca o, si escau, certificat acreditatiu d'haver cursat els estudis conduents a la seua obtenció.

3.2. Publicacions, participació en projectes educatius i mèrits artístics (fins a un màxim d'1,5000 punts).

a) Per publicacions de caràcter didàctic o científic sobre les disciplines de l'especialitat corresponent a què s'opte, o relacionades amb l'organització escolar, amb les noves tecnologies aplicades a l'educació, la didàctica, la psicopedagogia i la sociologia de l'educació, temes transversals, salut laboral i prevenció de riscos laborals. Fins a 0,6000 punts.

Documentació acreditativa:

Els exemplars corresponents o fotocòpia completa d'aquests, amb la compulsa, com a mínim, de les pàgines acreditatives de l'autoria, el depòsit legal i, si és procedent, de l'ISBN o ISSN o ISMN.

En el cas de llibres, s'aportarà el certificat de l'editorial on conste el nombre d'exemplars i que la difusió d'aquests mateixos ha sigut en llibreries comercials.

Per a la valoració de llibres editats per universitats, organismes o entitats públiques, serà necessari aportar el certificat en el qual conste la distribució i objectius d'aquests.

En el supòsit de revistes, s'aportarà el certificat en el qual conste el nombre d'exemplars, lloc de distribució i venda, o associació científica o didàctica, legalment constituïda, a què pertany la revista.

En els supòsits en què l'editorial o associació haja desaparegut, aquest aspecte s'haurà de justificar per qualsevol mitjà de prova admissible en dret.

En el cas de publicacions que només estiguen en format electrònic, es presentarà un informe oficial en el qual l'organisme emissor certificarà que la publicació apareix en la base de dades bibliogràfics. En aquest document s'indicarà la base de dades, el títol de la publicació, els autors, la revista, el volum, l'any i la pàgina inicial i final.

No serà necessari el certificat corresponent quan la publicació l'haja editada la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport o qualsevol de les administracions educatives.

Aquelles publicacions que estant obligades a consignar l'ISBN o, si escau, ISSN o ISMN, en virtut del que disposa el Reial decret 2984/1972, de 2 de novembre, no tinguen aquest no seran valorades, així com aquelles que l'autor siga l'editor d'aquestes.

b) Per premis en exposicions, festivals o en concursos d'àmbit autonòmic, nacional i internacional: fins a 0,5000 punts.

Documentació acreditativa:

Programes, exemplars, critiques i, si escau, l'acreditació d'haver obtingut els premis, o fotocòpia completa compulsada.

c) Per participació en projectes, seminaris o grups de treball relacionats amb l'actualització científica o didàctica de l'especialitat per la qual s'opta o de didàctica general que siguen finançats per organismes públics: fins a 0,4000 punts.

Documentació acreditativa:

Certificat original o còpia degudament compulsada del director del projecte o autoritat convocant.



Notes:

Primera. Únicament seran baremats aquells mèrits perfeccionats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Un mateix mèrit no podrà ser valorat per més d'un apartat o subapartat.



Segona. En cap cas seran valorats aquells cursos o assignatures la finalitat de les quals siga l'obtenció d'un títol acadèmic, màster o una altra titulació de postgrau.

Tampoc seran valorats els cursos o activitats la finalitat de les quals siga l'obtenció del títol d'Especialització Didàctica, del certificat d'aptitud pedagògica o del màster d'Educació Secundària.

Així mateix, no podran considerar-se a l'efecte de la seua valoració els mèrits indicats en els apartats 2.1 i 2.2, que hagen sigut realitzats amb anterioritat a l'obtenció del títol exigit per al seu accés al cos.



Tercera. Els documents redactats en llengües d'altres comunitats autònomes hauran de traduir-se a una de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana per a la seua validesa, de conformitat amb el que preveu l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas de llengües estrangeres s'hauran de traduir per intèrpret jurat.

Quarta. A l'efecte del còmput dels anys previstos en els apartats 1.1 (antiguitat) del barem de mèrits, es valoraran com a any tots aquells serveis que corresponguen a serveis efectius prestats des de la data d'inici del curs acadèmic fins a la data de finalització d'aquest.



Cinquena. No podran acumular-se les puntuacions corresponents a l'apartat 1.2 del barem quan els serveis s'hagen prestat simultàniament.



Sexta. Als efectes previstos en els subapartats 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4 i 1.2.6 del barem de mèrits, es consideraren centres públics:

– Instituts d'Educació Secundària

– Instituts de Batxillerat

– Instituts de Formació Professional

– Centres d'Educació de Persones Adultes, sempre que impartisquen els mateixos ensenyaments que en els centres a què fan referència aquests subapartats.

– Centres d'Ensenyaments Integrats.

– Escoles oficials d'idiomes.

– Els CEFIRE

– Serveis Psicopedagògics Escolars (SPE)

– Centres Integrats de Formació Professional

Setena. Als efectes previstos en el subapartat 1.2.3 del barem de mèrits es consideraran com a càrrecs directius assimilats, almenys, els següents:

– Els càrrecs al·ludits en aquest apartat exercits en seccions de Formació Professional

– Cap d'estudis adjunt

– Cap de residència

– Delegat/ada del cap d'estudis d'Institut de Batxillerat o semblants en comunitats autònomes

– Director/a en cap d'estudis de Secció Delegada

– Director/a de Secció Filial

– Director/a de centre oficial de Patronat d'Ensenyament Mitjà

– Administrador/a en centres de Formació Professional

– Professor/a delegat/a en el cas de la Secció de Formació Professional

Huitena. Als efectes previstos en el subapartat 1.2.4 del barem de mèrits es puntuaran, almenys, els càrrecs directius següents:

– Delegat/ada en cap d'estudis nocturns en Secció Delegada

– Delegat/ada del secretari/ària d'Extensions d'Instituts de Batxillerat o semblants en comunitats autònomes.

– Director/a, cap d'estudis o secretari/ària de centres homologats de conveni amb corporacions locals.

– Director/a de col·legi lliure adoptat amb número de registre de personal.

– Secretari/ària de centre oficial de Patronat d'Ensenyament Mitjà.

Mapa web