Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2022, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per la qual a conseqüència de la implantació de la Nova Oficina Judicial es convoca concurs específic per a la provisió de llocs de treball singularitzats per llengua valenciana del cos de tramitació processal i administrativa dels serveis comuns processals d'Assumptes Generals del partit judicial de València, per execució de la sentència 30/2021 de la Secció Segona de la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9353 de 02.06.2022
Número identificador:  2022/5035
Referència Base de Dades:  004776/2022
 



RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2022, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per la qual a conseqüència de la implantació de la Nova Oficina Judicial es convoca concurs específic per a la provisió de llocs de treball singularitzats per llengua valenciana del cos de tramitació processal i administrativa dels serveis comuns processals d'Assumptes Generals del partit judicial de València, per execució de la sentència 30/2021 de la Secció Segona de la Sala Contenciosa-Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. [2022/5035]



Primer. Per la Resolució de 10 de març de 2017, la Direcció General de Justícia va confirmar al personal funcionari destinat en els deganats i serveis comuns de notificacions i embargaments o d'actes de comunicació en els llocs de treball en el procés d'acoblament en la implantació dels serveis comuns processals d'assumptes generals dels partits judicials d'Alacant, Castelló, Elx i València.



Disconforme amb aquesta resolució, el Sindicat de Treballadores i Treballadors de les Administracions i Serveis Públics Intersindical Valenciana (STAS-IV) va interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu número 7 de València.



Segon. La Sentència número 915/18, del Jutjat Contenciós Administratiu número 7 de València, va estimar el recurs interposat per l'STAS-IV.

Aquesta sentència va ser objecte de recurs d'apel·lació per la Conselleria de Justícia de la Generalitat Valenciana davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, Secció Segona de la Sala Contenciosa Administrativa.

Tercer. La Sentència número 30/2021 del Tribunal Superior de Justícia estima en part el recurs contenciós administratiu interposat pel sindicat contra la Resolució de 10 de març de 2017, i anul·la:



«(…) 2n. En relació amb els llocs de treball existents singularitzats en els deganats corresponents al cos de tramitació processal i administrativa, Secció d'Assumptes Generals, determinats en l'Ordre 1759/2016, de 26 d'octubre, la provisió dels quals exigia el requisit del coneixement de la llengua valenciana que només es van oferir als funcionaris dels deganats però no a tots els del municipi en qüestió en virtut d'una crida sense publicitat i sense indicació de les bases del concurs.



3r. Però mantenint la resolució en totes les altres coses quant a la resta del seu contingut i fonamentació».

Quart. El marc normatiu que regeix el procés d'acoblament de funcionaris amb destinació definitiva en el procés d'implantació de la nova oficina judicial es troba establit en l'article dos de la Llei orgànica 1/2009, de 3 de novembre, que modifica la disposició transitòria quarta de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, de modificació de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, la disposició transitòria quarta de la qual estableix «(…) la convocatòria de concursos específics per a aquells llocs de treball que hagen de cobrir-se per aquest sistema, en el qual, per una sola vegada, podran participar en exclusiva els funcionaris destinats en el municipi on hagen d'exercir-se aquests llocs de treball».

Cinqué. De conformitat amb el que es disposa en l'Acord de 16 de setembre de 2016, del Consell, pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Justícia de 5 de maig de 2016 i l'addenda d'aquest de 28 de juliol de 2016, «en tots els serveis comuns d'Assumptes Generals de la Comunitat hi haurà almenys un lloc de treball en el qual s'exigisca com a requisit per a ocupar-lo, acreditar, almenys, el nivell elemental de coneixement de valencià. Aquest requisit no operarà en la fase d'acoblament inicial quan es constituïsquen els diferents serveis comuns d'Assumptes Generals».

Sisé. De conformitat amb les competències atribuïdes per l'article 9.2a del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, aquesta direcció general resol:





Primer

Disposar que es complisca la Sentència número 30/2021, de 18 de gener, de 2021, dictada pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, Secció Segona de la Sala Contenciosa Administrativa.





Segon

Fer pública la convocatòria del concurs específic per a la provisió dels llocs de treball singularitzats per llengua valenciana del cos de tramitació processal i administrativa dels serveis comuns processals d'Assumptes Generals del partit judicial de València que figuren en l'annex II de la Resolució de 10 de març de 2017, de la Direcció General de Justícia.



Tercer

Aprovar les bases de la convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta resolució.



Informació sobre els recursos que es poden interposar:

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, d'acord amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la ciutat de València, en el termini de dos mesos, d'acord amb els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, comptats des de l'endemà de la seua publicació. Els dos terminis es comptabilitzaran a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en l'últim diari oficial (BOE o DOGV).





València, 26 de maig de 2022.– La directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia: Àngels Bixquert Sanz.







ANNEX I

Bases



Primera. Objecte

L'objecte de la present convocatòria és la provisió per concurs específic dels llocs de treball singularitzats per llengua valenciana, a conseqüència de la implantació de la nova oficina judicial en els serveis comuns processals d'Assumptes Generals del partit judicial de València, per al cos de tramitació processal i administrativa i que s'indiquen en l'annex II.



Segona. Règim de participació

2.1. De conformitat amb el que estableix l'article segon de la Llei orgànica 1/2019, de 3 de novembre, i atés que es tracta d'un procés d'acoblament, podran participar en aquest concurs, exclusivament i per una sola vegada, les persones funcionàries de carrera pertanyents al cos de tramitació processal i administrativa que es trobaven en situació de servei actiu amb destinació definitiva o amb reserva de lloc de treball en el municipi de València el 29 de novembre de 2016, data en la qual va finalitzar el termini que va ser concedit al personal tramitador que durant el procés d'acoblament anul·lat mitjançant la Sentència núm. 30/2021 del Tribunal Superior de Justícia prestava els seus serveis en els deganats dels partits judicials de València per a la presentació de les seues sol·licituds per a la cobertura dels llocs singularitzats existents en les relacions de llocs de treball que tenen assignat el requisit de l'idioma valencià.

2.2. Les persones participants del present concurs haurien de tindre el seu destí en la mateixa localitat, en el municipi de València, per la qual opten a data 29 de novembre de 2016.

2.3. No podran participar en aquest concurs, atés que es tracta d'un procés d'acoblament, les persones funcionàries que es trobaven a data 29 de novembre de 2016 en situació d'excedència, sense dret a reserva de lloc de treball, les suspeses en ferm, i les sancionades amb trasllat forçós per a un destí en la mateixa localitat en la qual se'ls va imposar la sanció, mentre no hagueren transcorregut un o tres anys, si es tracta de falta greu o molt greu, respectivament.

Quant al temps mínim per a participar en el present concurs específic, de conformitat amb el que es preveu en l'article 49.7 del Reial decret 1451/2005, no regirà la limitació establida en l'article 46.1 d'aquest.



Tercera. Sol·licituds

3.1. La sol·licitud per a formar part en aquest concurs haurà de formalitzar-se segons el model que figura en l'annex 3 d'aquesta convocatòria i presentar-se en el termini de cinc dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). En el cas que la publicació d'aquesta convocatòria no es realitze simultàniament en el BOE i en el DOGV, es tindrà en compte la data de publicació en el DOGV, d'acord amb el que disposa l'article 49.5 del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia.



D'acord amb el que estableixen els articles 10.1, 10.2 i 14.2.e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les sol·licituds hauran de presentar-se telemàticament a través del Registre electrònic de la Generalitat Valenciana: https://www.gva.es/va/proc22618, tant l'annex III de sol·licitud com l'annex IV de mèrits al·legats estaran disponibles en aquesta seu del Registre electrònic.

3.2. Durant el termini de presentació de sol·licituds les persones concursants podran modificar la petició de places mitjançant una nova sol·licitud que anul·larà totalment l'anterior. Transcorregut el termini de presentació, ja no serà possible la modificació.

3.3. Amb la sol·licitud s'haurà d'emplenar la declaració dels mèrits que s'al·leguen que hauran d'acreditar-se documentalment mitjançant les certificacions, títols, justificants o qualsevol altre mitjà documental, a què es refereix la base sisena d'aquesta convocatòria.

3.4. Les sol·licituds tindran caràcter vinculant per a les persones concursants. No obstant això, podrà admetre's la renúncia a la participació en el concurs, tenint com a termini fins a l'últim dia de presentació d'al·legacions a la resolució provisional, en aquells casos degudament justificats.



Quarta. Fases del concurs i proposta de resolució

4.1. Aquest concurs consta de dues fases que inclouran tots els mèrits que especifica la base cinquena d'aquesta convocatòria. La proposta de resolució recaurà en la persona que tinga la major valoració en el conjunt de totes dues fases.

4.2. En cas d'empat en el conjunt del concurs, aquest es dirimirà en funció de la major puntuació obtinguda en l'apartat d'antiguitat en el cos.



Cinquena. Mèrits i capacitats a valorar. Barems de valoració

5.1. Primera fase (puntuació màxima 65 punts). En aquesta fase es comprovaran i valoraran els mèrits generals

a) Antiguitat:

Pels serveis efectius en el cos s'atorgaran dos punts per cada any complet de serveis, i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. A aquest efecte els mesos es consideraran de trenta dies. La puntuació corresponent per dia és de 0,00555556 punts. La puntuació màxima per aquest concepte serà de 53 punts.

b) Coneixement oral i escrit del valencià:

A aquest efecte, es valorarà el coneixement de valencià fins a un màxim de 12 punts en els següents termes:

– Certificat grau elemental: 4 punts

– Certificat de grau mitjà: 8 punts

– Certificat de grau superior: 12 punts

Quan s'acredite més d'un nivell, només es computarà el certificat de major nivell.

5.2. Segona fase (puntuació màxima 40 punts). En aquesta fase es comprovaran i valoraran els mèrits i actituds concretes que garantisquen l'adequació de l'aspirant d'acord amb el lloc a proveir.

En concret, i dins d'aquesta fase, es valoraran els següents mèrits i capacitats:

5.2.1 Experiència professional. – (Puntuació màxima 25 punts). Es valorarà l'exercici de llocs en les antigues oficines de deganat, serveis comuns de notificacions i embargaments o d'actes de comunicació. La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 25 punts, a raó de 2 punts per cada any complet de serveis efectius en aquests centres de destí i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. A aquest efecte, els mesos es consideraran de 30 dies. La puntuació corresponent per dia és de 0,00555556 punts.



5.2.2. Formació complementària. – (Puntuació màxima 15 punts). Es valorarà l'assistència i/o aprofitament a cursos de formació i de perfeccionament que tracten sobre matèries relacionades amb les funcions pròpies dels llocs objecte de la convocatòria i amb les funcions pròpies del cos de tramitació processal i administrativa.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 15 punts, a raó de 0,2 punts per cada 10 hores de formació rebuda.

Les puntuacions finals màximes, sumades totes dues fases, seran de 105 punts.

5.3. La totalitat de mèrits al·legats es valoraran a data 29 de novembre de 2016.



Sisena. Sistemes d'acreditació de mèrits

6.1. La Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia comprovarà d'ofici l'antiguitat en el cos i l'experiència professional en les oficines del deganat, en els serveis comuns de notificacions i embargaments o d'actes de comunicació.



6.2. Les dades corresponents als coneixements orals i escrits de llengua valenciana s'acreditaran mitjançant els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o títols homologats.



6.3. La formació complementària que s'al·legue com a mèrit es valorarà acreditant l'assistència i/o l'aprofitament dels cursos de formació i de perfeccionament organitzats, impartits o homologats per qualsevol institució o administració pública així com per les centrals sindicals en desenvolupament d'acords de formació subscrits amb les administracions públiques que tinguen relació amb els mèrits avantdits.





Setena. Comissió de valoració

7.1. L'òrgan col·legiat al qual correspon el desenvolupament d'aquest procés de provisió és la comissió de valoració, està formada per 4 membres en representació de l'Administració convocant i designats per aquesta, dels quals almenys 1 serà funcionari/ària al servei de l'Administració de justícia i 3 membres designats per les organitzacions sindicals més representatives, en els termes previstos en l'art. 50 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, i la seua selecció respondrà a criteris d'imparcialitat, professionalitat i paritat.



7.2. En general, les actuacions de la comissió de valoració que requerisquen notificació als aspirants es faran públiques en la pàgina web de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, i en la intranet de l'Administració de justícia.



7.3. L'abstenció i la recusació dels membres de la comissió de valoració es regularà pel que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

7.4. La comissió de valoració és l'encarregada de proposar les persones candidates que hagen obtingut major puntuació, sumats els resultats de la fase de mèrits generals i la fase de mèrits específics i, en cas d'empat, les persones candidates amb major puntuació en l'apartat d'antiguitat en el cos.







Huitena. Procediment

8.1. Transcorreguts els terminis previstos de presentació de sol·licituds, la comissió de valoració elaborarà la proposta d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació dels motius d'exclusió, que serà exposada d'acord amb el que estableix el punt 7.2 de les bases.

8.2. Realitzada la valoració dels mèrits previstos segons els sistemes d'acreditació que s'han establit en la base sisena, la comissió de valoració elaborarà la proposta provisional de resolució del concurs, que serà exposada a fi que les persones interessades puguen formular, en el termini de cinc dies naturals, les observacions o reclamacions que consideren pertinents que es presentaran a través de l'adreça de Registre electrònic de la Generalitat Valenciana que s'habilitarà en el moment de l'exposició de la proposta.

8.3. La comissió de valoració elaborarà la proposta definitiva de resolució del concurs, que elevarà a l'òrgan convocant a fi que, si escau, l'aprove i elabore la resolució definitiva del concurs.



Novena. Règim d'impugnacions

Contra els actes definitius o de tràmit de la comissió de valoració, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment, produeixen indefensió o perjudici irreparable als drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant aquest òrgan, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua exposició pública, d'acord amb els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Desena. Resolució del concurs

10.1 El present concurs serà resolt en el termini màxim de tres mesos comptats des de l'endemà de la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds. La resolució es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en aquesta constaran els llocs de treball d'origen de les persones que obtinguen destinació i el lloc adjudicat en virtut del present concurs.

10.2 El règim d'adjudicació de destins s'ajustarà a la normativa vigent.



Onzena. Terminis de formalització del cessament i presa de possessió

Els terminis de formalització del cessament i presa de possessió de les persones funcionàries que hagen obtingut destí es concretaran en la resolució per la qual es resolga el present concurs.

Mapa web