Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 31 de maig de 2022, de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca a concurs d'accés una plaça dels cossos docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9358 de 09.06.2022
Número identificador:  2022/5231
Referència Base de Dades:  005110/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 31 de maig de 2022, de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca a concurs d'accés una plaça dels cossos docents universitaris.



[2022/5231]

L'11 d'octubre de 2021 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la correcció d'errades de la Resolució d'1 d'octubre de 2021, de la rectora de la Universitat Jaume I, per la qual es fa pública la modificació de l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador de la Universitat Jaume I per a l'any 2021.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 62 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (d'ara en avant, LOU); el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris (d'ara en avant, RDCA); l'article 100 dels Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell (d'ara en avant, EUJI); el Reglament per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la Universitat Jaume I, aprovat pel Consell de Govern núm. 5, de 14 de maig de 2020 (d'ara en avant, RCAUJI).



Aquest Rectorat ha resolt convocar a concurs d'accés una plaça de professor o professora titular d'universitat, destinada a la incorporació de personal investigador doctor de programes d'excel·lència, nacionals o internacionals, amb el certificat I3, atès que no s'utilitzaran totes les places del programa Ramón y Cajal. Els programes reconeguts d'excel·lència s'estableixen en l'annex V de la Resolució de 2 de desembre de 2021, de la Secretaria General d'Universitats, per la qual es fixa el procediment per a l'expedició de les certificacions I3 a l'efecte del que s'estableix en la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2021 (BOE de 8 de desembre de 2021).





Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

A aquest concurs són aplicables la LOU; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC); el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (d'ara en avant, TREBEP); el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre; el RDCA; els EUJI; la RCAUJI; aquestes bases de convocatòria; les normes de general aplicació i, en tot allò que no s'hi preveu, les disposicions estatals que regulen el règim general d'ingrés en les administracions públiques.



Segona. Requisits

Per a poder participar en aquest concurs les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1. Requisits generals

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un Estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells Estats en els quals, en virtut de tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores.



També hi poden participar el o la cònjuge dels espanyols o espanyoles i de les persones nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, amb les mateixes condicions, hi poden participar els i les descendents menors de vint-i-un anys o majors d'edat que siguen dependents. Així mateix, hi poden participar les persones aspirants de nacionalitat estrangera no comunitària quan, en l'Estat de la seua nacionalitat, als espanyols i espanyoles se'ls reconega aptitud legal per a ocupar en la docència universitària posicions anàlogues a les del funcionariat dels cossos docents universitaris espanyols, a l'efecte de la qual cosa el Consell d'Universitats obtindrà informe dels ministeris d'Afers Exteriors i d'Administracions Públiques.

b) Tindre complits els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

d) No haver sigut separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'acompliment de les funcions públiques per sentència judicial ferma. En el cas de les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, el compliment d'aquest requisit comportarà no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu Estat l'accés a la funció pública.

2.2. Requisits específics

a) Ser o haver sigut personal investigador doctor de programes d'excel·lència, nacionals o internacionals, d'acord amb l'annex V de la Resolució de 2 de desembre de 2021 abans mencionada, i acreditar l'obtenció del certificat I3.

b) Estar acreditat o acreditada per al cos docent universitari de professorat titular d'universitat, d'acord amb el que s'estableix en el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris.



2.3. Els requisits establits en aquesta base han de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera.



Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen participar en aquest procés selectiu han de presentar la sol·licitud en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE.

Les sol·licituds s'han de presentar per via electrònica. El tractament de la informació per mitjans electrònics tindrà en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que li siguen aplicables.

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de signatura electrònica, el DNI electrònic o el sistema d'identificació Cl@ve.

Quan s'utilitze l'opció de Registrar compte amb nom d'usuari s'ha d'adjuntar una còpia del DNI. La sol·licitud s'ha de formalitzar en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I, mitjançant el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO-UJI):

https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/.

Juntament amb la sol·licitud, que s'adjunta en l'annex II, s'ha de lliurar la documentació següent en format PDF:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. Les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola han de presentar una fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat, targeta d'identitat o una fotocòpia del passaport.

b) Certificacions per a acreditar el compliment dels requisits específics que assenyala la base segona per a participar en el concurs d'accés.



3.2. Drets d'examen i forma de pagament

L'import de la taxa per drets d'examen és de 30 euros.

3.2.1. Bonificacions

Els membres de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, és a dir, l'import és de 15 euros.

3.2.2. Exempcions

Estan exempts o exemptes del pagament de la taxa:

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.2.3. Forma de pagament

El pagament de la taxa es realitzarà mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO. S'ha d'optar per la bonificació en el cas que es tinga dret.

3.2.4. Juntament amb la sol·licitud s'ha d'adjuntar el certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen o, si escau, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest ha de fer-se dins del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest suposarà la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.

3.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten a la convocatòria, el Rectorat de la Universitat Jaume I dictarà en el termini màxim de vint dies hàbils una resolució en la qual elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, el Rectorat dictarà una resolució en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, respecte a aquestes últimes, la causa d'exclusió. S'hi indicarà a les persones interessades que, si no l'esmenen en el termini improrrogable de deu dies hàbils, perdran el dret. Finalitzat aquest termini, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que procedisquen.

4.2. Aquestes resolucions es publicaran en el Tauler d'Anuncis Oficial. http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/

4.3. Contra la resolució que aprova la llista definitiva de persones admeses, les que hagen resultat excloses poden interposar un recurs en els termes previstos en els articles 123 i següents de la LPAC.





Cinquena. Protecció de dades personals

5.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, informem que el responsable del tractament de les dades tractades en aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I.

5.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

5.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

5.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 3/2018. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat. https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica

5.5. En cas de reclamació l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

5.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable a aquest tractament.



Sisena. Comissió del concurs d'accés, desenvolupament del concurs, proposta de provisió i comissió de reclamacions

6.1. La composició de la comissió, que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria, el règim de substitucions dels seus membres, la constitució d'aquesta, el desenvolupament del concurs i la proposta de provisió, s'efectuaran conforme a l'article 101 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló i el RCAUJI, articles 5 al 9.

6.2. Els criteris generals d'avaluació d'aplicació per a la comissió són els previstos en l'annex III.

6.3. Contra la proposta de la comissió del concurs d'accés, les persones aspirants poden presentar reclamació davant el Rectorat en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació.

Setena. Proposta de provisió de la plaça i nomenaments

7.1. A la vista de la puntuació atorgada a les persones aspirants en la prova, la comissió presentarà la proposta de la candidatura per a ocupar la plaça, tenint en compte que en cap cas la comissió pot proposar que ha superat el procés selectiu un nombre superior d'aspirants al de places convocades. Qualsevol proposta de persones aprovades que contravinga el que s'estableix serà nul·la de ple dret.



7.2. El concurs pot concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de plaça, tenint en compte el que es disposa en la normativa d'aplicació.

7.3. La proposta motivada de provisió es farà pública en el termini màxim de cinc dies naturals comptadors des de l'endemà de la finalització de la prova, en el lloc de celebració del concurs i en el tauler d'anuncis del Departament on estiga adscrita la plaça. La proposta de provisió indicarà els possibles mitjans d'impugnació que poden utilitzar les persones interessades i romandrà exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar recurs administratiu.



7.4. El president o presidenta de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, remetrà al Rectorat, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari o secretària de la comissió sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.



7.5. El candidat o candidata proposat ha de presentar en el termini màxim de vint dies hàbils següents al de la finalització de l'actuació de la comissió, en el Registre General de la Universitat o per qualsevol dels altres procediments assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

– La documentació acreditativa del compliment dels requisits que s'estableixen en la convocatòria.

– Els requisits generals per a l'accés a la funció pública:

a) Còpia escanejada del document nacional d'identitat o, si no es té la nacionalitat espanyola, del document oficial equivalent que acredite la seua nacionalitat en vigor.

b) Certificat de posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques, expedit per la Unitat de Prevenció i Gestió Mediambiental de l'UJI.

c) Una declaració jurada de no haver estat separat o separada per resolució ferma d'expedient disciplinari, del servei de cap administració pública (de l'Estat, autonòmica, local o institucional), ni estar inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques.

d) Les persones nacionals de la resta d'Estats membres de la Unió Europea o d'algun Estat en el qual en virtut dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores han d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 7.2 del Reial decret 543/2001, de 18 de maig.

e) La documentació acreditativa de reunir els requisits que estableix l'article 4 del RDCA.

f) Les persones que tinguen la condició de funcionaris o funcionàries de carrera en actiu estan exemptes de justificar la documentació i els requisits, però han de presentar un certificat del ministeri o l'organisme del qual depenen per a acreditar aquesta condició i totes les circumstàncies que consten en el seu full de serveis.

7.6. El Rectorat, en un termini màxim de trenta dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió nomenarà la persona proposada. El nomenament, que s'inscriurà en el corresponent registre de personal i especificarà la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement i el centre a què s'adscriu i també el número corresponent en la relació de llocs de treball, serà publicat en el BOE, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI), i comunicat als registres corresponents i al Consell d'Universitats.

7.7. En el termini màxim de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de publicació del nomenament en el BOE, el candidat o candidata proposat ha de prendre possessió de la plaça, moment en el qual adquireix la condició de funcionari o funcionària del cos docent universitari de què es tracte, amb els drets i els deures que li són propis.





7.8. La plaça obtinguda després del concurs d'accés ha d'exercir-se durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtindre una plaça en una altra universitat.



Octava. Reclamacions

8.1. Contra la proposta de la comissió es pot presentar reclamació davant Rectorat en el termini màxim de deu dies hàbils. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a la seua resolució definitiva.

8.2. La proposta de resolució al Rectorat d'aquestes reclamacions correspon a la comissió de reclamacions prevista en l'article 66.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en l'article 103 dels Estatuts d'aquesta Universitat.

8.3. Aquesta comissió estarà formada per set catedràtics o catedràtiques d'universitat, de diferents àrees de coneixement, amb àmplia experiència docent i investigadora, elegits pel Claustre d'aquesta Universitat per majoria absoluta dels seus membres, a l'efecte d'aquesta elecció és admissible el vot anticipat, per un període de quatre anys. La seua renovació es realitza a parts iguals cada dos anys. Serà presidida pel catedràtic o catedràtica d'universitat més antic i exercirà les funcions de la secretaria el catedràtic o catedràtica d'universitat amb menor antiguitat.

8.4. La comissió examinarà l'expedient relatiu al concurs per a vetlar pel compliment de les garanties establides en l'apartat 1 de l'article 64 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, i ratificarà o no la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos. En aquest últim cas, es retrotraurà l'expedient fins al moment en què es va produir el vici, i la comissió del concurs haurà de formular nova proposta.



La comissió de reclamacions valorarà els aspectes purament procedimentals i verificarà l'efectiu respecte, per part de la comissió del concurs, de la igualtat de condicions de les persones aspirants i dels principis de mèrit i capacitat d'aquestes en el procediment del concurs d'accés.

8.5. La comissió de reclamacions oirà els membres de la comissió contra la resolució de la qual s'haja presentat la reclamació, i les persones participants. Podrà, així mateix, sol·licitar informes d'especialistes de reconegut prestigi.

8.6. La resolució del Rectorat, prèvia proposta vinculant de la comissió de reclamacions, esgota la via administrativa i serà impugnable davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



Novena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es pot interposar amb caràcter potestatiu recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació.

Tot açò sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 31 de maig de 2022.– El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat, en virtut de les competències delegades per la rectora mitjançant resolució de 24 de maig de 2022 (DOGV de 27 de maig): Joaquín Beltrán Arandes.

















ANNEX I

Classe de convocatòria: concurs per a l'accés

al cos de professorat titular d'universitat



1. Àrea de coneixement: Química Inorgànica

Nombre de places: 1 Plaça número: 20079

Departament Química Inorgànica i Orgànica

Perfil docent Química Inorgànica

Perfil investigador 2303.07 Compostos de coordinació, 2303.27 Compostos de sofre, 2303.99 Química inorgànica. Altres (Catàlisi heterogènia i homogènia)







Comissió titular



President José Antonio Mata Martínez CU Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 1a Ana Caballero Bevia TU Universitat de Huelva

Vocal 2n Miguel Baya García TU Universitat de Saragossa





Comissió suplent

Presidenta Eloísa Cordoncillo Cordoncillo CU Universitat Jaume I de Castelló

Vocal 1a Laura Rodríguez Raurell TU Universitat de Barcelona

Vocal 2n Héctor Beltrán Mir TU Universitat Jaume I de Castelló





ANNEX III

Criteris generals d'avaluació d'aplicació per les comissions

que han de resoldre els concursos d'accés a places

de funcionariat dels cossos docents universitaris



Per a la valoració dels candidats i candidates en els concursos d'accés a places de funcionariat docent, les comissions fixaran uns criteris específics adequats en el perfil de les places que en tot cas seran conformes amb els criteris generals següents.





Professors i professores titulars d'universitat



Criteris generals d'avaluació Percentatge

Activitat i projecte investigador 45

Activitat i projecte docent 5

Formació acadèmica 5

Coneixement de la llengua pròpia 5

Coneixement de la llengua anglesa 5

Experiència en gestió i administració 5

Mapa web