Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Alcàsser. Bases de la convocatòria per a la provisió d'un lloc d'oficial de la policia local mitjançant concurs oposició, promoció interna.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8312 de 07.06.2018
Número identificador:  2018/4905
Referència Base de Dades:  005624/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: Alcàsser



Bases de la convocatòria per a la provisió d'un lloc d'oficial de la policia local mitjançant concurs oposició, promoció interna. [2018/4905]

Per Resolució d'Alcaldia número 262, de 15 de maig de 2018, es van aprovar les bases i la convocatòria per a cobrir la vacant en el lloc d'oficial de la policia local d'Alcàsser.

Així mateix, s'adjunten les bases reguladores de les proves selectives:



1. Objecte de la convocatòria

És objecte de les presents bases la provisió en propietat d'una plaça d'oficial o oficiala de la policia local, inclosa en l'escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classe de policia local i els seus auxiliars, escala executiva, grup B de titulació de l'article 76 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que serà proveïda per promoció interna ordinària d'acord amb el que preveu la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, i en el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana.



2. Procediment selectiu

El procediment selectiu serà el de concurs oposició en tractar-se de promoció interna.



3. Places màximes a proveir

El tribunal no podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades, sense perjuí del que disposa l'article 61.8, paràgraf 2n, del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.



4. Requisits de les persones aspirants

Per a ser admés o admesa al present procés selectiu per promoció interna, serà necessari, referits al dia en què finalitze el termini de presentació d'instàncies, complir els requisits següents:

a) Ser funcionari o funcionària de carrera integrat en la subescala de serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, categoria d'agent de la policia local, en l'Ajuntament d'Alcàsser.

b) Estar en possessió del títol de tècnic superior o equivalent, o dels títols universitaris oficials vigents, o en condicions d'obtindre'ls en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies.

c) Haver romàs almenys dos anys com a funcionari o funcionària de carrera en la categoria d'agent en l'Ajuntament d'Alcàsser. No patir cap malaltia ni defecte físic que li impedisca el normal exercici de les funcions pròpies de l'escala tècnica, categoria d'oficial o oficiala, de conformitat amb el quadre d'exclusions mèdiques establides en l'annex II i III d'aquests bases.

d) No trobar-se suspés o suspesa en ferm ni inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de les funcions públiques.

e) Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de les classes B i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.



5. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les instàncies per a sol·licitar prendre part en la present convocatòria s'adreçaran a l'alcaldessa presidenta de l'Ajuntament d'Alcàsser, i es presentaran en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament, plaça del Castell, número 1, o en la forma que determina la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú, durant un termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

A la instància s'adjuntarà resguard de l'ingrés bancari en el compte número 2100 7195 01 2200007835 de la Caixa, efectuat directament o per transferència de l'import dels drets d'examen, que es fixen en 150 euros, de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la dita taxa, sense que pertoque gir postal o telegràfic. En el resguard esmentat haurà de fer-se constar la convocatòria a què correspon l'ingrés.



La devolució dels drets d'examen no procedirà en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.

En la instància s'haurà de presentar la documentació acreditativa dels mèrits de la fase de concurs original o degudament compulsat. No es tindrà en compte cap mèrit que no s'acredite en aqueix moment.





6. Admissió del personal aspirant

Per a ser admesa o admés a les proves selectives, n'hi haurà prou que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies reunir totes i cada una de les condicions exigides referides a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies i d'haver abonat els drets d'examen.

Expirat aquell, per resolució d'Alcaldia, es declararà aprovada provisionalment la relació de persones admeses i excloses i s'indicarà el lloc on es troben exposades aquestes, la qual s'adoptarà en atenció a allò que han declarat els i les aspirants i sense perjuí d'allò que s'ha determinat en la base 9. La dita resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província de València, indicarà el termini de 10 dies per a esmena de defectes pels aspirants exclosos. Així mateix, en el termini esmentat es podrà presentar qualsevol reclamació pertinent per a les persones interessades.

Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Si no es produïra cap reclamació, suggeriment o petició d'esmena, la resolució provisional esdevindrà definitiva automàticament. En qualsevol altre cas, resoltes les reclamacions i esmenes, l'autoritat convocant elevarà a definitives les llistes de persones admeses i excloses mitjançant una resolució que es publicarà igualment en el Butlletí Oficial de la Província de València, o s'indicarà la data, el lloc i l'hora del començament del primer exercici, així com l'ordre de crida de les persones aspirants.

La publicació de la dita resolució serà determinant dels terminis als efectes de possibles impugnacions o recursos.



7. Tribunal

El tribunal qualificador estarà integrat pels següents membres, tots i totes amb veu i vot, i es tendirà en la mesura que siga possible a la paritat entre home i dona, de conformitat amb el que s'ha assenyalat en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:

– President: inspector en cap del cos de la policia local de l'Ajuntament; funcionari de l'Ajuntament nomenat per l'Alcaldia, amb titulació igual o superior al de la plaça exigida, com a suplent.

Secretari: el de la corporació com a titular; i funcionari del mateix Ajuntament com a suplent.

Vocals: Seran els tres següents:

· Un funcionari o funcionaria de carrera de l'Ajuntament d'Alcàsser, amb nivell de titulació igual o superior al de la plaça convocada, com a titular, i un altre amb les mateixes característiques, com a suplent.

· Un representant com a titular, i un altre com a suplent, designats per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'Administració local.

· Un representant com a titular, i un altre com a suplent, designats per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència, com a mínim, de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament i serà sempre necessària la presència de la secretaria i la presidència.



El personal component del tribunal podrà ser recusat per les persones aspirants de conformitat amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

El tribunal podrà estar assistit per titulats o titulades especialistes per a la formulació i qualificació de les proves d'aptitud medicointel·lectuals, físiques i idioma valencià, els quals es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats i col·laboraran amb els tribunals basant-se exclusivament en aquestes.

El tribunal té el deure de vetlar, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, per l'estricte compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.



8. Calendari

La data, l'hora i el lloc del començament de les proves s'anunciarà en la publicació de la resolució que aprove la llista de persones admeses i excloses, a què es refereix la norma sexta anterior.

Una vegada començades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels següents anuncis de celebració dels restants exercicis en el Butlletí Oficial de la Província de València. Aquests anuncis hauran de fer-se públics pel tribunal en el tauler d'edictes de la corporació amb 12 hores d'antelació del començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de 72 si es tracta d'un nou exercici. En tot cas, des de la conclusió d'un exercici fins al començament del següent no podran transcórrer menys de 72 hores ni més de 45 dies.



9. Ordre d'intervenció de les persones aspirants. Identificació

Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i perdran el seu dret quan es personen en els llocs de celebració de l'exercici quan ja s'hagen iniciat les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, el tribunal podrà apreciar les causes al·legades i admetre l'aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i la dita admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



L'ordre d'intervenció de les persones aspirants en aquells exercicis que no es puguen realitzar conjuntament serà l'alfabètic, i començaran, d'acord amb la Resolució de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques d'11 d'abril de 2018, que fa seua aquest ajuntament, per aquella el primer cognom de la qual comence per la lletra Ñ, d'acord amb el resultat del sorteig públic que consta en el Boletín Oficial del Estado de data 14 d'abril de 2018.

El tribunal podrà requerir en qualsevol moment a les persones aspirants que acrediten la seua identitat; a aquest fi hauran d'anar proveïdes del document nacional d'identitat.

Sempre que les circumstàncies ho permeten, les proves garantiran l'anonimat de les persones aspirants. El sistema a utilitzar serà aquell que vincule l'aspirant amb un sistema tècnic que garantisca l'anonimat.





10. Relació de personal aprovat i curs selectiu

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i, si persistira l'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren indicats.

Finalitzades les proves selectives, el tribunal farà pública la relació de persones aspirants aprovades, si n'hi haguera, per ordre de puntuació aconseguida, i elevarà la dita relació a l'òrgan competent, i remetrà així mateix l'acta de l'última sessió, sense que puguen declarar que ha superat el present procediment selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades.

Prèvia presentació de la documentació exigida, els aspirants proposats s'incorporaran a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) per a realitzar el primer curs de capacitació teoricopràctic que se celebre, amb una duració de 350 hores lectives de caràcter selectiu.

Prèviament, amb efectes durant la duració del curs esmentat, seran nomenats funcionaris o funcionàries en pràctiques, i els serà aplicable el que preveu l'article 61 i 108 de la Llei 17/2017, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.

Superat el curs, l'Institut comunicarà a l'òrgan competent la relació dels aspirants que l'hagen superat, amb indicació de les qualificacions obtingudes.

Els aspirants que no superaren el curs teoricopràctic cessaran com a funcionaris o funcionàries en pràctiques, i podran ser nomenats de nou quan s'incorporen al següent curs. Si no superen aquest segon perdran definitivament el dret de reserva de plaça, i s'entendrà acabat el procés selectiu a l'efecte de poder convocar novament la plaça o places que no s'hagueren cobert.

Els que no pogueren realitzar el curs selectiu per qualsevol causa de força major degudament justificada i apreciada per l'Administració, l'efectuaran, si no persisteixen tals circumstàncies, en la convocatòria immediata posterior. Aquells aspirants que hagueren realitzat amb anterioritat el curs selectiu per a l'accés a la mateixa escala de la policia local en els municipis de la Comunitat Valenciana quedaran exempts de realitzar-lo, mitjançant una resolució del director general competent en matèria de policia, a proposta de la Direcció de l'IVASPE, si no hagueren transcorregut més de quatre anys des de la data de realització i superació d'aquest i no s'haguera alterat substancialment el seu contingut.





11. Presentació de documents

Les persones aspirants proposades pel tribunal, hauran d'aportar davant de la corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació d'aquestes, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la norma segona de la present convocatòria.

Les persones aspirants que tingueren la condició de funcionaris o funcionàries de carrera quedaran exemptes de justificar documentalment les condicions generals a què es refereix la base 4 que ja hagueren sigut provades per a obtindre el seu anterior nomenament. En tot cas, hauran de presentar original o fotocòpia compulsada del seu nomenament com a funcionari o funcionària de carrera i el títol acadèmic exigit.

Els que dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentaren la documentació, o d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenats o nomenades funcionaris o funcionàries, cosa que donarà lloc a la invalidesa de l'actuació de la persona interessada i a la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquesta, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància. El tribunal proposarà la inclusió en la llista d'admesos i admeses del mateix nombre d'exclosos per les anteriors causes, els quals s'incorporaran a la realització del curs selectiu.



12. Nomenament

Complits els requisits precedents, i si és el cas, superat el corresponent curs de capacitació, s'efectuarà el nomenament de les persones aspirants proposades com a funcionaris o funcionàries de carrera, en el termini màxim de 15 dies, des de la comunicació de l'IVASPE, i hauran de prendre possessió del càrrec en el termini de 30 dies a comptar del següent a aquell en què els siga notificat el nomenament.



13. Incidències

El tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò no previst en les presents bases.



14. Normativa i recursos

La convocatòria es regirà, en allò no previst per aquestes bases, per la normativa bàsica estatal sobre la funció pública continguda en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; la Llei 30/1984, de 2 d'agost, en allò que resulte vigent; el text refós aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, en allò que resulte vigent; Reial decret 896/1991, de 7 de juny; així com per la normativa autonòmica valenciana sobre funció pública: Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; Decret 33/1999, de 29 de març; Llei 6/1999, de 19 d'abril, de coordinació de la policia local; Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, i la resta de normes reglamentàries.

Contra les presents bases, l'acord aprovatori de les quals és definitiu en la via administrativa, les persones interessades legitimades podran interposar un dels recursos següents:

– Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes. Transcorregut un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest haja sigut resolt, es podrà entendre que ha sigut desestimat i interposar recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de sis mesos.

– Recurs contenciós administratiu, davant dels jutjats contenciosos administratius de València, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació.

Contra tots els actes administratius definitius que es deriven de les bases podran ser interposats per les persones interessades els oportuns recursos en els casos i en la forma establits en la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú, i en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



15. Publicació

Aquestes bases es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València, l'anunci de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i el seu extracte en el Boletín Oficial del Estado, i en el tauler d'edictes de la corporació.



16. Exercicis a realitzar i mèrits a valorar

Fase d'oposició

La valoració dels exercicis de desenvolupament del temari s'efectuarà per mitjà de l'obtenció de la mitjana aritmètica de cada un dels membres del tribunal de selecció. Hauran de rebutjar-se a aquests efectes totes les puntuacions màximes i mínimes quan entre aquestes hi haja una diferència de 4 punts o més. Servirà, si és el cas, com a punt de referència la puntuació màxima obtinguda.

1. Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 75 preguntes tipus test, amb quatre respostes alternatives, relacionat amb temes professionals de policia, i el temari del qual, aplicada l'exempció, s'explicita en l'annex V d'aquestes bases, en un temps màxim d'una hora i 30 minuts. Les respostes errònies es penalitzaran descomptant 0,10 punts; i les no contestades no es penalitzaran.

La qualificació d'aquest exercici en ambdós casos serà de 0 a 10 punts, i caldrà obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

2. Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Test d'aptituds personals. Es realitzarà un o més tests dirigits a valorar les aptituds i actituds de l'aspirant per a l'exercici del lloc de treball d'oficial o oficiala de la policia local.

Per al plantejament i correcció de la prova test, així com per a la realització de les entrevistes, si és el cas, el tribunal estarà necessàriament assistit per almenys un llicenciat o llicenciada en Psicologia, que aplicaran el reconeixement psicotècnic d'acord amb el que s'estableix en l'annex II.

La qualificació dels exercicis psicotècnics serà d'apte/a o no apte/a. L'aspirant haurà de superar com a mínim en el cas dels factors aptitudinals 4 dels 6 factors a mesurar, i haurà de superar en tots els casos el factor d'intel·ligència general. No serà necessari que realitze les proves d'avaluació d'aptituds mentals, i haurà de realitzar únicament les proves relacionades amb els aspectes de personalitat.



Estant homologades les proves per l'IVASPE, aquests tindran una validesa d'un any des de la seua realització, i s'eximirà durant aquest període l'aspirant de poder realitzar-les.

3. Tercer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a superar les proves d'aptitud física el contingut i marques de les quals mínimes figuren en l'annex IV.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte/a o no apte/a, i caldrà superar com a mínim dues de les proves per a ser declarat o declarada apte o apta.

Prèviament a l'inici d'aquesta prova les persones aspirants hauran de presentar certificat mèdic oficial actualitzat, en el qual es faça constar expressament la seua capacitat per a concórrer a aquesta prova.

La superació d'aquesta prova tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, amb independència de l'edat de l'aspirant, i quedaran exempts o exemptes de realitzar-la aquells o aquelles que en el dit període l'hagen superat.

4. Quart exercici. De caràcter obligatori i no eliminatori.

Consistirà a traduir del valencià al castellà, i viceversa, un text proposat pel tribunal, en un temps de 30 minuts.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 2 punts.

5. Cinqué exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Consistirà a desenvolupar per escrit, durant un període màxim d'hora i mitja, dos temes de quatre triats per sorteig, dels continguts en el temari que figura en l'annex V.

Els temes esmentats seran llegits en sessió pública davant del tribunal, que podrà formular les preguntes o aclariments que jutge oportuns sobre aquests.

Es valorarà la claredat d'idees, la facilitat d'expressió i el coneixement sobre els temes exposats.

Amb motiu de l'exempció de temes, prevista en la normativa referenciada en aquests bases, per a la promoció interna se'ls realitzarà el sorteig únicament dels temes de què han d'examinar-se.

La qualificació d'aquest exercici en ambdós casos serà de 0 a 10 punts, i s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

6. Sisé exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Pràctic, consistent en la realització d'un exercici escrit, amb una duració màxima d'una hora, que fixarà el tribunal abans de la realització d'aquest, que versarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'ocupació d'oficial o oficiala, així com, si és el cas, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de totes les actuacions i mesures que hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat.

Es podran acompanyar o fixar sobre plànol que aporte el tribunal les actuacions policials.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts, i s'haurà d'obtindre un mínim de 5 punts per a superar-lo.

7. Seté exercici. De caràcter obligatori i eliminatori.

Reconeixement mèdic. A practicar pel tribunal mèdic que es designe a aquest efecte. Es realitzaran totes les proves clíniques, analítiques o complementàries o de qualsevol altra classe que es consideren necessàries per a comprovar que l'opositor o opositora no està incurs o incursa en el quadre d'exclusions que figura en l'annex III.

La qualificació d'aquesta prova serà d'apte/a o no apte/a.

Estant homologades aquests proves per l'IVASPE, tindran una validesa de sis mesos des de la seua realització, i quedaran exempts o exemptes de passar-la aquells o aquelles que, en el dit període, l'hagen superat sempre que no es produïsquen malalties que a juí del tribunal mèdic justifiquen de tornar a realitzar-les.

Exempcions per a la promoció interna:

Com que no hi ha places de torn lliure, i d'acord amb el que estableix l'article 2 de l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desplegament del Decret 88/2001, del Govern Valencià, de 24 d'abril de 2001, per la qual s'aproven les bases i criteris uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica, d'acord amb el que estableix la regulació sobre funció pública, s'estableixen excepcions de temes ja exigits en l'ingrés a la categoria immediatament inferior, i per tant només es publiquen en aquestes bases els temes que no resulten exempts de realitzar per la promoció interna.

Fase de concurs

Finalitzada la fase d'oposició en el torn de promoció interna, es valoraran els mèrits aportats per les persones aspirants que hagen superat aquesta, d'acord amb el barem de mèrits inclòs en l'annex I d'aquests bases.

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició. L'ordre de prioritat per a l'adjudicació de les places serà el determinat per la puntuació total obtinguda.







ANNEX I

Es remet al barem per a la valoració dels mèrits en els concursos regulat en l'annex de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana, concretament l'escala bàsica, categoria d'oficial o oficiala.







ANNEX II



A. Descripció dels factors a mesurar en el procés de selecció. Aptituds mentals, personalitat i factors específics

Els factors a mesurar d'aptituds mentals, de personalitat, factors específics, així com els barems específics per a la categoria d'oficial o oficiala per a promoció interna, es remeten a la regulació establida en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.



B. Normes i requisits generals. Qualificació global

Es remet a la regulació establida en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'establixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.



C. Barems específics

Es remet a la regulació establida en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic, corresponent a la categoria convocada.







ANNEX III

Quadre d'exclusions d'aplicació als torns de promoció interna i mobilitat

Es remet a la regulació assenyalada en l'annex II, apartat B, de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.







ANNEX IV

Consistirà a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'exercici del lloc de treball el contingut i marques mínimes de les quals seran les assenyalades en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic.







ANNEX V

Programa



Dret penal, policia administrativa i psicosociologia

Tema 1. El comandament. Concepte. Qualitats. Trets (integritat, competència, energia, autoritat, confiança en si mateix, iniciativa, decisió…). Regles bàsiques per a l'exercici del comandament. Activitats més característiques del comandament.

Tema 2. Característiques del comandament. Funcions del comandament (planificar, executar, organitzar, coordinar…). Estils de manar. Aspectes que distingeixen un o una bon cap. Metodologia del comandament. Tècniques de direcció. El factor temps. Selecció de tasques. Utilització de mitjans. Horaris i programes. Relació comandament-subordinat. Les reunions.

Tema 3. Presa de decisions. El procés de decisió. Reixa de direcció. Poder i autoritat. Tècniques per a controlar situacions difícils. Responsabilitat del comandament. Com a representant del comandament director. Com a instructor o instructora. Com a tècnic o tècnica. Com a administrador o administradora. Deures per raó del càrrec amb els subordinats o les subordinades. Deures amb la seua organització.

Trànsit i circulació

Tema 4. El trànsit i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home i la dona com a element de seguretat viària. Els conductors o les conductores. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 5. La normativa sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària: la llei de bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte.



Tema 6. Reglament general de vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 7. Autoritzacions administratives per a conduir. Autoritzacions relatives a vehicles. Anul·lació, revocació i intervenció d'autoritzacions.

Tema 8. Matriculació de vehicles. Reforma en els vehicles. Ciclomotors. Vehicles especials. Vehicles històrics. Dispositius de limitació de velocitat. Inspecció tècnica de vehicles. Responsabilitat civil i l'assegurança obligatòria en els vehicles de motor.

Codi Penal i seguretat ciutadana

Tema 9. Modificacions substancials del Codi Penal de la Llei orgànica 1/2015, de 30 de març. Llei orgànica 4/2015, de 30 de març, de protecció de la seguretat ciutadana.

Comunicació, igualtat, mediació i prevenció

Tema 10. Concepte i procés de la comunicació. Elements de la comunicació. La comunicació no verbal. Xarxes de comunicació. Fluxos de comunicació. Problemes i barreres de la comunicació. El rumor.



Tema 11. Pla d'igualtat per a empleades i empleats públics de l'Ajuntament d'Alcàsser.

Tema 12. Intermediació policial.

Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, davant de l'Alcaldia d'aquest ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València o, a elecció seua, el que corresponga al seu domicili, si aquest radica en València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això sense perjuí que puga exercir qualsevol altre recurs que estime pertinent.





Alcàsser, 15 de maig de 2018.– L'alcaldessa: Eva Isabel Zamora Chanzá.

Mapa web