Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ d'11 de juny de 2018, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es convoca un curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, i un curs d'actualització de competències directives, establits per l'article 1 del Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8320 de 19.06.2018
Número identificador:  2018/5906
Referència Base de Dades:  006025/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos, cossos docents no universitaris



RESOLUCIÓ d'11 de juny de 2018, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, per la qual es convoca un curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, i un curs d'actualització de competències directives, establits per l'article 1 del Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre. [2018/5906]

La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, de millora de la qualitat educativa, modifica l'apartat 1 de l'article 134 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i estableix com a requisit per a poder participar en el concurs de mèrits per a l'accés a la funció directiva en els centres docents públics estar en possessió del certificat acreditatiu d'haver superat un curs de formació sobre el desenvolupament d'aquesta funció, impartit pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport o per les administracions educatives de les comunitats autònomes. Aquest certificat tindrà validesa en tot el territori nacional.



El Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, establit en l'article 134.1.c de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, així com les dels corresponents cursos d'actualització de competències directives, estableix en el preàmbul, que el curs de formació sobre el desenvolupament de l'esmentada funció proporcionarà les competències genèriques i específiques que, centrades en les activitats directives i orientades cap aquestes, tinguen utilitat pràctica en entorns educatius. El seu objectiu és desenvolupar les característiques del curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, per a accedir a llocs de direcció de centres docents públics, així com les del curs d'actualització de competències directives.

L'esmentat reial decret, en l'article 2.6, estableix que els cursos de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, una vegada superats, tindran una vigència indefinida. No obstant això, una vegada transcorregut el termini de huit anys des de l'expedició del certificat corresponent, haurà de dur-se a terme l'actualització dels continguts sobre els quals s'exerceixen les competències necessàries per a l'exercici de la funció pública docent, mitjançant la superació dels continguts corresponents dels cursos d'actualització.

La Resolució de 5 d'octubre de 2017, de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, inclou al seu Pla anual de formació permanent del professorat per al curs 2017-2018, com una línia estratègica d'acció formativa, l'organització escolar i la participació social, en considerar-la com un element central dins de la formació del professorat, que ha de contribuir a desenvolupar una nova perspectiva als centres educatius, afavorint l'autonomia, la millora educativa i la inclusió. En aquest sentit, donada la naturalesa i la rellevància d'aquesta acció formativa, la formació d'equips directius forma part dels programes específics de formació.

Per tot això, aquesta Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, en virtut de les competències atribuïdes pel Decret 186/2017, de 24 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, resol:



Primer. Objecte

És objecte de la present resolució convocar, en règim de concurrència competitiva, 330 places per a la realització del curs de formació de competències directives, i 150 places per a la realització del curs d'actualització de competències directives, establits pel Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, pel qual es desenvolupen les característiques del curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, així com dels corresponents cursos d'actualització de competències directives.





Segon. Curs de formació

1. Es convoca el curs de formació per al desenvolupament de la funció directiva que acredite el certificat requerit per a exercir-la el programa del qual apareix en l'annex I. Aquest curs tindrà l'objectiu bàsic de facilitar l'adquisició de les competències necessàries per a exercir les funcions pròpies de la direcció dels centres docents públics.

2. De conformitat amb el Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, el curs tindrà una estructura modular composta per set mòduls d'una durada variable atenent el contingut d'aquests, i tindrà un caràcter semipresencial. Els continguts dels mòduls estan especificats en el programa formatiu per al desenvolupament de la funció directiva, que es publica com a annex I.

3. Els CEFIRE que apareixen determinats en l'annex II seran les seus de les sessions presencials i de la distribució de places. La formació no presencial es realitzarà a través d'un curs Moodle la coordinació i gestió del qual la realitzarà el Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. El curs tindrà una durada de 130 hores i es durà a terme entre els mesos de setembre i desembre de 2018.



4. Per a l'elaboració i el desenvolupament del curs de formació, la Conselleria d'Educació nomenarà un equip de professionals experts en direcció escolar.



Tercer. Participants en el curs de formació

1. Podrà participar en la present convocatòria el personal funcionari docent de l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que impartisca els ensenyaments que regula la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana i que complisca, a més, els següents requisits:

a) Estar, durant el curs acadèmic 2017/2018, en servei actiu en qualsevol centre públic o servei educatiu, o en llocs tècnics de l'Administració educativa relacionats amb els serveis educatius.



b) No estar en possessió de l'acreditació o l'habilitació necessària per a l'exercici de la direcció, establides en la Llei orgànica de 9/1995, de 20 de novembre, de la participació, l'avaluació i el govern dels centres docents, i en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



c) No ocupar un lloc de director o directora en la data d'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, o durant els cinc anys següents.

2. El personal funcionari de carrera tindrà preferència per a la realització del curs de formació d'aquesta convocatòria, encara que les places vacants que no siguen cobertes per aquest personal podran adjudicar-se, si escau, a personal funcionari interí.

3. De conformitat amb la disposició addicional única del Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, aquelles persones que participen i tinguen un màster o títol de postgrau, tots dos expedits pels organismes reconeguts per la CEICE, sobre direcció i gestió de centres docents, estaran exempts de la realització i avaluació de tots els mòduls a excepció del mòdul VI del projecte de direcció de l'annex I. No computaran a efectes d'assignació de places per a fer el curs complet els qui participen per aquest apartat, no obstant això, en cada CEFIRE s'admetran, com a màxim, 30 participants.





Quart. Valoració de les sol·licituds i adjudicació de places del curs de formació

1. Per a l'assignació de places comptarà com a criteri per a ser candidat a la direcció el requisit, establit en l'article 134.1.a de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, de tindre una antiguitat d'almenys cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent. Una vegada aplicat aquest criteri les sol·licituds s'ordenaran en aplicació del barem de l'annex III. En cas d'empat, tindrà prioritat en l'adjudicació la puntuació més alta obtinguda en cadascun dels apartats, segons l'ordre en el qual apareixen en el barem. Si persistira l'empat, tindrà prioritat el candidat amb major antiguitat en el cos docent a què pertany en l'actualitat. En el supòsit del professorat de més d'un cos docent associat al lloc des del qual es participa, es prendrà en consideració la suma de l'antiguitat en aquests. Si continuara persistint l'empat, s'admetran per ordre d'inscripció.



2. Una vegada assignades les places que complisquen el criteri assenyalat en l'apartat anterior es continuaran assignant per aplicació del barem.

3. La comissió de selecció haurà d'assegurar la participació equilibrada en el curs de formació de les persones sol·licitants en funció de les places assignades per nombre i tipus de centre a cada CEFIRE de la Comunitat Valenciana, segons figura en l'annex II. La comissió de selecció adjudicarà un total de places igual al nombre que li ha sigut assignat. Les places seran adjudicades a les persones que les sol·liciten en funció del cos docent en el qual es trobe prestant serveis, i s'ha de tindre en compte el que determina el punt huité, apartat 2.

4. Les places que pogueren quedar vacants d'un determinat tipus de centre en un CEFIRE, com a conseqüència de renúncies presentades o d'absència de sol·licituds, s'adjudicaran a les sol·licituds d'un altre tipus de centre que no hagen sigut ateses per falta de places. Així mateix, en el supòsit que en un CEFIRE no s'atorgaren totes les places previstes, la comissió de selecció les distribuirà entre la resta dels CEFIRE atenent els criteris de major demanda i proximitat.

5. Aquells sol·licitants que hi participen d'acord amb el que disposa el punt tercer, apartat 3, d'aquesta resolució, seran admesos per a realitzar el mòdul VI del projecte de direcció en el CEFIRE que hagen triat per ordre de sol·licitud fins a completar trenta places, que no afectaran les places destinades a aquells que faran el curs complet.

6. La comissió de selecció publicarà en la pàgina web del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat la llista provisional de les puntuacions atorgades per aplicar el barem en els diferents apartats, així com les places adjudicades. Així mateix en publicarà el llistat d'aquelles sol·licituds que resulten excloses, i indicarà les causes d'exclusió.

El llistat inclourà també la relació de professors i professores admesos que hi participen segons el punt tercer, apartat 3, d'aquesta resolució.

7. El professorat sol·licitant que desitge presentar reclamacions a la llista provisional o renunciar a les places adjudicades disposarà per a això d'un termini de cinc dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació. Les reclamacions o renúncies es tramitaran a través del correu electrònic directors@gva.es, i seran dirigides a la comissió de selecció.

8. Examinades les al·legacions presentades a la llista provisional, el Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat publicarà en la seua pàgina web la proposta definitiva d'admesos i exclosos, així com la de participants acollits al punt tercer, apartat 3, d'aquesta resolució.



Cinqué. Curs d'actualització

1. Es convoca el curs d'actualització per al desenvolupament de la funció directiva, que permet obtindre el certificat requerit per a l'exercici d'aquesta funció, el programa del qual apareix en l'annex IV. Aquest curs tindrà l'objectiu bàsic de facilitar l'actualització de les competències genèriques i específiques per a exercir les funcions pròpies del lloc de director o directora dels centres docents públics.

2. De conformitat amb el Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, el curs tindrà una estructura modular composta per set mòduls d'una durada variable, atenent el contingut d'aquests, i tindrà un caràcter semipresencial. Els continguts, així com la durada dels mòduls, estan especificats en el programa formatiu per a l'actualització de les competències directives, que es publica com a annex IV.

3. Els CEFIRE que apareixen determinats en l'annex II seran les seus de les sessions presencials, així com la distribució de places. La formació no presencial es realitzarà a través d'un curs Moodle, la coordinació i gestió del qual la realitzarà el Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

4. El curs tindrà una durada de setanta hores i se celebrarà entre els mesos de setembre i desembre de 2018.

5. Per a l'elaboració i el desenvolupament del curs d'actualització, la Conselleria d'Educació nomenarà un equip de professionals experts en direcció escolar.



Sisé. Participants en el curs d'actualització

1. De conformitat amb la disposició transitòria única, apartat 1, del Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, a partir dels cinc anys següents a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, el curs d'actualització de competències directives estarà dirigit al personal que estiga en possessió d'habilitacions o acreditacions de direcció de centres públics expedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, i només podran participar en els procediments selectius després de superar el curs d'actualització.



2. Així mateix, en l'apartat 2 de l'esmentada disposició transitòria s'estableix que, a partir dels cinc anys següents a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, les persones que a l'entrada en vigor d'aquesta, o durant els cinc anys següents, es trobaren en un lloc de direcció d'un centre públic, només podran participar en els procediments selectius de direcció de centres públics després de superar un curs d'actualització de competències directives, sense necessitat de realitzar el curs de formació. Aquesta superació no serà necessària per a la renovació del nomenament de directors i directores, prevista per l'article 136.2 de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre.





3. Per tant, podrà participar en la present convocatòria el personal funcionari docent de l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport que impartisca els ensenyaments que regula la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana i que complisca, a més, els següents requisits:

a) Estar, durant el curs acadèmic 2017/2018, en servei actiu en qualsevol centre públic o servei educatiu, o en llocs tècnics de l'Administració educativa relacionats amb els serveis educatius.



b) Estar en possessió de l'acreditació o l'habilitació per a l'exercici de direcció de centres públics, expedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, o haver ocupat un lloc de direcció a l'entrada en vigor de la Llei orgànica de 8/2013, de 9 de desembre, o durant els cinc anys següents.

4. De conformitat amb la disposició addicional única del Reial decret 894/2014, de 17 d'octubre, aquelles persones que participen i tinguen un màster o títol de postgrau, tots dos expedits pels organismes reconeguts per la CEICE, sobre direcció i gestió de centres docents, estaran exempts de la realització i avaluació de tots els mòduls a excepció del mòdul VI del projecte de direcció de l'annex IV. No computaran a efectes d'assignació de places per a fer el curs complet els qui participen per aquest apartat, no obstant això, en cada CEFIRE s'admetran, com a màxim, 30 participants.





Seté. Valoració de les sol·licituds i adjudicació de places del curs d'actualització

1. Per a l'assignació de places es tindran en consideració els següents col·lectius, per ordre de prioritat, i s'aplicarà en cada cas el barem que figura com a annex V:

a) Els qui hagen ocupat un lloc de direcció a l'entrada en vigor de la Llei orgànica de 8/2013, de 9 de desembre, o durant els cinc anys següents, sense haver passat per un procediment de selecció per a l'ocupació del lloc i sense estar en possessió d'una acreditació o d'una habilitació per a l'exercici de la direcció.

b) Els qui declaren estar en possessió d'una acreditació o d'una habilitació per a l'exercici de la direcció de centres públics, expedides amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre.

c) Els qui hagen ocupat un lloc de direcció a l'entrada en vigor de la Llei orgànica de 8/2013, de 9 de desembre, o durant els cinc anys següents, però no l'estan ocupant en el curs 2017-2018.



d) Els qui no necessiten l'acreditació per a poder participar en la selecció de llocs per a la direcció i desitgen realitzar el curs d'actualització com a mèrit segons la normativa estatal.

2. El Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, a proposta de la comissió de selecció, publicarà en la seua pàgina web la llista provisional de les puntuacions atorgades en aplicació del barem en els seus diferents apartats, així com la llista d'admesos. Així mateix publicaran el llistat de les sol·licituds que en resulten excloses, amb indicació de la causa o causes d'exclusió.



3. Les places que pogueren quedar vacants d'un determinat tipus de centre en un CEFIRE com a conseqüència de renúncies presentades o per absència de sol·licituds, s'adjudicaran a un altre tipus de centre que no hagen sigut ateses per falta de places. Així mateix, en el supòsit que en un CEFIRE no s'atorgaren totes les places previstes, la comissió de selecció les distribuirà entre la resta dels CEFIRE atenent criteris de major demanda i proximitat.

4. Contra aquesta resolució s'obrirà un termini de cinc dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a presentar les al·legacions que s'estimen pertinents. En aquest termini es podran presentar renúncies al procediment. Les al·legacions o renúncies es tramitaran a través del correu electrònic directors@gva.es, i es dirigiran a la comissió de selecció.

5. L'adjudicació definitiva de les places per al curs es durà a terme mitjançant una resolució de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació, vistes les al·legacions o renúncies, i es publicarà, així mateix, en la pàgina web del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat.



Huité. Forma de participació i termini de presentació de sol·licituds

1. Forma de participació

Les sol·licituds de participació en qualsevol dels cursos convocats es dirigiran a la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i es presentaran de forma telemàtica. El personal docent que desitge participar haurà de reomplir la sol·licitud per via telemàtica, utilitzant el formulari d'inscripció que estarà a la seua disposició en la plataforma Ovidoc (ovidoc.edu.gva.es). A aquesta sol·licitud s'adjuntarà la documentació escanejada que acredite estar en possessió dels requisits per a participar-hi, establits en els punts tercer i sisé d'aquesta resolució, segons el tipus de curs, sempre que no estiga ja en poder de l'Administració. Caldrà estar en possessió d'aquests requisits abans de la data de publicació de la present convocatòria. A aquesta plataforma Ovidoc s'hi accedirà amb la clau d'usuari d'ÍTACA o amb el sistema Cl@ve. L'emplenament de la sol·licitud mitjançant aquest sistema generarà un número identificatiu que li donarà validesa i unicitat.

Cada docent podrà presentar el nombre de sol·licituds telemàtiques de participació o de desistiment que desitge, però sols es tindrà en compte l'última presentada, per la qual cosa sols s'entendrà acceptada una sol·licitud telemàtica per participant.

No es tindran en compte les sol·licituds presentades per aquesta via que no completen el procés de presentació fixat, del qual s'obtindrà un número de sol·licitud en un document descarregable en format PDF, que haurà de conservar la persona interessada per a acreditar la presentació en termini i forma.

La presentació de la sol·licitud o la documentació fora del termini previst en la convocatòria comportarà que no siga inclosa en el procés de valoració.

2. Elecció de curs

El professorat que participe en aquesta convocatòria podrà triar per ordre de preferència el CEFIRE en el qual desitja realitzar el curs, i en funció del tipus de centre en què presta serveis en el present curs escolar, però són cinc opcions la màxima quantitat de seus que podrà triar entre els onze CEFIRE oferits per al curs de formació; i dues opcions entre els cinc CEFIRE oferits per al curs d'actualització, segons mostra l'annex II.

El tipus de centre podrà ser:

Tipus 1: per a centres públics d'Educació Infantil, Educació Infantil i Primària, Educació Especial i de Formació de Persones Adultes.



Tipus 2: per als centres públics d'Educació Secundària i Formació Professional.

Tipus 3: per als centres públics d'Ensenyaments Artístics i Ensenyament d'Idiomes.

El personal que participe des d'algun lloc tècnic o servei de l'Administració educativa optarà a les places relatives al cos a què pertany en l'actualitat.

El personal del cos de mestres que es trobe adscrit a un institut d'Educació Secundària optarà a l'ocupació d'una plaça d'Educació Secundària de les corresponents en cada CEFIRE.

Per a qui realitza solament el mòdul VI del curs de formació, no es tindrà en compte el tipus de centre.

3. Termini de presentació

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Nové. Documentació

1. La documentació justificativa dels mèrits, d'acord amb el que es disposa en els apartats del barem, així com l'autobaremació, s'inserirà en format PDF o JPG junt amb la sol·licitud telemàtica en un únic fitxer comprimit en format ZIP amb un pes màxim de 5 MB. En cas d'estar en possessió d'un màster o d'un títol de postgrau oficial sobre direcció i gestió de centres docents, es farà constar en la sol·licitud i s'adjuntarà obligatòriament a aquesta en aquest format amb un pes màxim d'1 MB.



2. Juntament amb la sol·licitud, els sol·licitants enviaran, a través del formulari electrònic, la documentació que acredite estar en possessió dels requisits exigits en aquesta convocatòria, així com la dels mèrits que al·leguen, segons el curs sol·licitat, i es responsabilitzen expressament de la veracitat de la documentació aportada.

Per al curs de formació:

a) A través d'una declaració responsable, que no està acreditat ni habilitat per a exercir la funció de la direcció objecte de la formació, mitjançant la confirmació en el formulari de sol·licitud.

b) Documentació acreditativa dels mèrits que considere convenient aportar per a l'aplicació del barem establit en l'annex III d'aquesta resolució. Solament es tindran en compte i, per tant, seran valorats, aquells mèrits que s'acrediten mitjançant la documentació que es determina en l'annex III, en els termes que estableix, i que siga presentada dins del termini fixat en l'apartat 8.3 d'aquesta convocatòria.



c) Autobaremació segons el model de l'annex VI.

Per al curs d'actualització:

a) Certificat d'estar acreditat o habilitat per a exercir la funció de direcció objecte de la formació, expedit amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre.

b) Autobaremació segons el model de l'annex VII.



Deu. Òrgan d'instrucció i comissió de selecció

1. L'òrgan instructor del procediment serà el Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, en el si del qual es constituirà una comissió de selecció.

2. La comissió de selecció tindrà la següent composició:

a) La persona que ostente la direcció del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, o la persona en qui delegue, que exercirà la presidència de la comissió.

b) La persona que ocupe la direcció de secció que s'ocupa de la formació de la funció directiva.

c) Tres assessors o assessores de formació i/o directors o directores de CEFIRE, designats per la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació.

d) Una persona de la Subdirecció General de Personal.

e) Un funcionari o funcionària del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, que exercirà les funcions de secretaria, amb veu i vot.

f) En cap cas podran formar part de la comissió aquelles persones que participen en la present convocatòria, o aquelles en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. La comissió de selecció tindrà les següents funcions:

a) Establir el calendari d'actuacions necessàries per al bon funcionament del procés.

b) Examinar i valorar les sol·licituds rebudes de conformitat amb el punt quart i amb els criteris establits en el barem de l'annex IV d'aquesta resolució.

c) Elaborar i publicar el llistat provisional de candidatures admeses per al programa de formació.

d) Establir un termini d'estudi de reclamacions al llistat provisional.



e) Elaborar una proposta de llistat de les persones admeses per a la realització del programa formatiu i elevar-la a la Secretaria Autonòmica d'Educació i Investigació.



Onze. Certificacions dels cursos

1. Les persones a qui s'haja adjudicat una plaça seran convocades a la sessió inicial del curs de formació en el CEFIRE on hagen sigut admeses. En aquesta sessió se'ls facilitarà informació detallada del seu contingut. La falta d'assistència a aquesta sessió, excepte per una absència degudament justificada i comunicada prèviament a la direcció del CEFIRE, es considerarà com a renúncia a la plaça.

2. L'assistència a les sessions presencials de cada mòdul, així com la realització de les tasques associades a cadascun, seran obligatòries. Excepcionalment, i per causa degudament justificada, es podrà certificar l'assistència dels participants quan aquesta, almenys, haja sigut d'un 85 % del total de les hores de la fase presencial de l'activitat.



3. Per a l'obtenció del certificat, les persones participants en aquesta formació estaran obligades a realitzar el curs complet, és a dir, a la realització i superació de tots els mòduls, i a l'elaboració d'un projecte de direcció, a excepció del professorat que hi participe segons el punt tercer, apartat 3, d'aquesta resolució, que només haurà de superar el mòdul del projecte de direcció.

4. Tots els documents que conformen les tasques i el projecte de direcció han de ser originals i inèdits. El plagi detectat en una part o la totalitat d'aquests serà motiu per a no certificar el curs.

5. Una vegada finalitzada la formació, la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport expedirà un certificat de 130 hores de formació per a l'acreditació de la funció directiva als participants que figuren com a aptes en l'acta final del curs de formació; de 20 hores de formació als participants segons el punt tercer, apartat 3, i de 70 hores de formació als participants en el curs d'actualització.





Dotze. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, s'hi podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició, davant de l'òrgan que dicta la present resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 112.1, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 11 de juny de 2018.– El secretari autonòmic d'Educació i Investigació: Miguel Soler Gracia.





ANNEX I

Programa formatiu dels cursos de formació en competències directives per al desenvolupament de la funció directiva



1. Mòdul I. Marc normatiu aplicable als centres docents

a) Ordenament jurídic espanyol. Normativa estatal i autonòmica.

b) Procediment administratiu comú. Normativa autonòmica sobre procediment administratiu.

c) Lleis i reglaments educatius.

d) Règim jurídic aplicable en el centre docent i els seus òrgans col·legiats.

e) Normativa aplicable al personal funcionari i laboral.

f) Normativa pressupostària, financera, de contractació pública i de responsabilitat civil.

g) Normativa relativa al menor.

h) Normativa de protecció de dades i aplicació als centres docents.



2. Mòdul II. Organització i gestió de centres docents

a) El centre docent com a organització: funció directiva i documentació institucional.

b) Gestió del centre per projectes.

c) Imatge institucional, col·laboració i promoció externa del centre.

d) Funcions i responsabilitats de la direcció i de l'equip directiu.



e) Estructures de planificació i coordinació.

f) Gestió del centre com a organització educativa: models curriculars, formació docent, innovació educativa, treball en xarxes.

g) Avaluació de la pràctica docent.

h) Educar per a la convivència escolar. Prevenció de conflictes i programes de millora de la convivència. Programes para una educació inclusiva, de coeducació i igualtat de gènere.

i) La participació de la comunitat educativa.

3. Mòdul III. Gestió dels recursos del centre docent

a) Gestió administrativa i econòmica.

b) Gestió de recursos humans.

c) Gestió de temps i espais.

d) Serveis complementaris.

e) Eines per a una gestió de qualitat. Especialització curricular dels centres i accions de qualitat.

f) El paper de les tecnologies de la informació i la comunicació en el centre. Eines informàtiques. Desenvolupament de nous models d'ensenyament i aprenentatge.

g) Serveis de suport en els centres i programes institucionals. Programes educatius europeus.

h) Prevenció de riscos laborals i manual d'autoprotecció.

4. Mòdul IV. Factors clau per a una direcció eficaç

a) La direcció escolar a Espanya: de la gestió al lideratge educatiu. El lideratge com a influència.

b) Tendències europees en lideratge educatiu. Plataformes de formació i bones pràctiques.

c) Models i estils de lideratge.

d) El lideratge per a l'aprenentatge.

e) Habilitats socials en la gestió del centre docent.

5. Mòdul V. Rendició de comptes i qualitat educativa

a) Gestió de qualitat i autoavaluació dels centres docents.

b) Autonomia, transparència i rendició de comptes.

c) Plans de millora. Planificació estratègica dels processos.

d) Avaluació del sistema educatiu. Avaluació dels aprenentatges: desplegament i aplicació de proves.

e) Eines per a l'avaluació del centre docent.

6. Mòdul VI. Projecte de direcció

a) Anàlisi diagnòstica del centre docent.

b) Àrees de millora.

c) Objectius del projecte.

d) Plans d'actuació i la seua temporalització.

e) Recursos i organització del centre per a la consecució dels objectius.

f) Seguiment i avaluació del projecte: indicadors d'èxit.

7. Mòdul autonòmic. El sistema educatiu valencià

a) Programa anual de formació del centre.

b) Programes informàtics de gestió.

c) Escola inclusiva i transició entre etapes.

d) Projectes i programes institucionals a la Comunitat Valenciana.



e) Programes lingüístics a la Comunitat Valenciana.





ANNEX II



Els CEFIRE on es realitzaran les sessions presencials de l'edició del curs de formació de la funció directiva (se'n poden triar cinc, com a màxim) són:

Alacant

Castelló de la Plana

Elda

Elx

Gandia

Orihuela

Sagunt

Torrent

València

Vinaròs

Xàtiva



Els CEFIRE on es realitzaran les sessions presencials de l'edició del curs d'actualització de la funció directiva (se'n poden triar dos, com a màxim) són:

Alacant

Castelló de la Plana

Elx

València

Xàtiva



En cada CEFIRE es disposarà de 30 places, distribuïdes d'acord amb el tipus de centre segons la següent taula:



Tipus de centre educatiu Centres Places

Tipus 1 Educació Infantil, Educació Infantil i Primària, Educació Especial, Formació de Persones Adultes 18

Tipus 2 Educació Secundària, Formació Professional 10

Tipus 3 Ensenyaments artístics, ensenyament d'idiomes 2











ANNEX IV

Programa formatiu dels cursos d'actualització de competències directives per al desenvolupament de la funció directiva



1. Mòdul I. Actualització sobre el marc normatiu aplicable als centres docents



2. Mòdul II. Gestió dels plantejaments institucionals

a) Eines per a l'avaluació, reflexió i millora dels documents institucionals i dels de planificació.

b) Estratègies per a la millora de la imatge institucional, col·laboració i promoció externa del centre.

c) Bones pràctiques en la prevenció de conflictes i la millora de la convivència.

d) Implementació de plans de millora dels resultats acadèmics.



e) Educar per a la convivència escolar. Prevenció de conflictes i programes de millora de la convivència. Programes per a una educació inclusiva, de coeducació i igualtat de gènere.



3. Mòdul III. Gestió eficient i eficaç dels recursos del centre docent



a) Eines per a una gestió de qualitat.

b) Aprofitament de les tecnologies de la informació i la comunicació en el centre. Eines informàtiques. Treball en xarxes. Desenvolupament de nous models d'ensenyament i aprenentatge.

c) Col·laboració amb els serveis de suport en els centres i programes institucionals. Programes educatius europeus per a la millora dels aprenentatges.



4. Mòdul IV. Factors clau per a una direcció eficaç

a) La direcció escolar a Espanya: de la gestió al lideratge educatiu. El lideratge com a influència.

b) Tendències europees en lideratge educatiu. Plataformes de formació i bones pràctiques.

c) Models i estils de lideratge.

d) El lideratge per a l'aprenentatge.

e) Habilitats socials en la gestió del centre docent.



5. Mòdul V. Rendició de comptes i qualitat educativa

a) Models de gestió de qualitat i autoavaluació dels centres docents.



b) Exercici de l'autonomia, la transparència i la rendició de comptes.

c) Gestió del canvi en els centres. Plans de millora. Planificació estratègica dels processos.



6. Mòdul VI. Projecte de direcció

a) Anàlisi diagnòstica del centre docent.

b) Àrees de millora.

c) Objectius del projecte.

d) Plans d'actuació i la seua temporalització.

e) Recursos i organització del centre per a la consecució dels objectius.

f) Seguiment i avaluació del projecte: indicadors d'èxit.



7. Mòdul autonòmic. Programes educatius específics del sistema educatiu valencià

a) Programa anual de formació del centre.

b) Programes informàtics de gestió.

c) Escola inclusiva i transició entre etapes.

d) Projectes i programes institucionals a la Comunitat Valenciana



e) Programes lingüístics a la Comunitat Valenciana.





ANNEX V

Barem per a la selecció individual de candidats al curs

d'actualització



Mèrits Punts Documents justificatius

1. Per cada any complet com a personal funcionari de carrera. 0,20 punts Segons les dades del Registre de Personal Docent de la Conselleria d'Educació.

2. Per cada any complet en l'exercici de la direcció. 0,50 punts Hauran d'acreditar-se tots aquells mèrits d'aquest apartat que no apareguen en la consulta de dades administratives del personal docent. No es computaran els llocs o càrrecs simultanis en el temps.

3. Per cada any complet d'exercici d'un altre càrrec directiu. 0,25 punts









ANNEX VI

Autobaremació per a participar en el curs de formació



Mèrits Punts Autobarem

1. Antiguitat Màxim 3 punts

Apartat 1 de l'annex IV 0,25 per any i 0,02 per mes completat

2. Exercici de càrrecs directius i altres funcions Màxim 5 punts

Apartat 2.1 de l'annex IV 1 punt

Apartat 2.2 de l'annex IV 0,60 punts per any (màxim 3)

Apartat 2.3 de l'annex IV 0,25 punts per any (màxim 1)

3. Formació acadèmica Màxim 2 punts

Apartat 3.1 de l'annex IV Màxim 1 punt

Apartat 3.1.1 de l'annex IV 0,5 punts

Apartat 3.1.2 de l'annex IV 0,25 punts

Apartat 3.1.3 de l'annex IV 0,25 punts

Apartat 3.2 de l'annex IV 0,5 punts

Apartat 3.3 de l'annex IV 0,5 punts

Apartat 3.4 de l'annex IV 0,25 punts

4. Formació i perfeccionament Màxim 4 PUNTS

Apartat 4.1 de l'annex IV 0,10 punts per cada 10 hores acreditades (màxim 2 punts)

Apartat 4.2 de l'annex IV 0,10 punts per cada 3 hores acreditades (màxim 2 punts)

Total del barem Màxim 14 punts









ANNEX VII

Autobaremació per a participar en el curs d'actualització



Mèrits Punts Autobaremació

1. Per cada any completat com a personal funcionari de carrera. 0,20 punts

2. Per cada any completat en l'exercici de la direcció. 0,50 punts

3. Per cada any completat d'exercici d'un altre càrrec directiu. 0,25 punts

Total del barem

Mapa web