Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Bases específiques per a la provisió en propietat de places de personal funcionari com a delineant pràctic en topografia i formació de borsa de treball.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9111 de 21.06.2021
Número identificador:  2021/5953
Referència Base de Dades:  006155/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau
      Descriptors toponímics: Tavernes de La Valldigna



Bases específiques per a la provisió en propietat de places de personal funcionari com a delineant pràctic en topografia i formació de borsa de treball. [2021/5953]

Mitjançant el Decret 202101691 de 19 de maig de 2021, de la Regidoria Delegació de Personal, s'ha resolt el següent:



Primer

Aprovar les següents bases específiques:



Bases específiques que han de regir el procés de selecció per la provisió en propietat de places de personal funcionari, delineant pràctic en topografia (grup B), incloses en l'oferta pública d'ocupació i formació de borsa de treball, pel torn de promoció interna (exp. 004-0109/2021).





1. Objecte de la convocatòria

Aquestes bases específiques tenen per objecte desenvolupar les previsions fetes en les bases generals que han de regir les convocatòries dels processos per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, aprovades mitjançant Decret de data 10 de maig de 2005. Aquestes bases van ser publicades en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de data 15 de juny de 2005, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de data 22 de juny de 2005 (exp. 4-053/2005).

Des de l'aprovació, aquests bases han estat modificades per tal d'ajustar-les a les normes legals posteriors i a la casuística i pràctica administrativa adequada en les següents ocasions:



Data Decret de modificació Expedient Publicació BOPV Publicació DOGV

25 de juny de 2007 4-053/2007 11 juliol 2007 8 agost 2007

10 de maig de 2010 4-053/2010 27 maig 2010 26 maig 2010

31 d'octubre de 2011 4-084/2011 15 novembre 2011 8 novembre 2011

27 de gener de 2012 4-084/2011 27 febrer 2012 24 febrer 2012

6 de març de 2018 4-063/2018 5 abril 2018 9 abril 2018





Principalment, l'objecte d'aquestes bases específiques és regular el procés selectiu per a la provisió en propietat de les places de funcionari, delineant pràctic en topografia, grup B, incloses en l'oferta d'ocupació pública d'aquest ajuntament.

Les característiques de la plaça actualment inclosa en l'OPE 2020, són les següents:



Denominació: delineant pràctic en topografia.

Naturalesa: personal funcionari.

Grup: equiparat al grup B (art. 76 TRLEBEP).

Escala: administració especial.

Subescala: tècnica.

Classe: mitjana.

Categoria:

Nombre de vacants: Una (1 en OPE 2020; BOP 22.12.2020).

Torn de selecció: Torn de promoció interna.

Procediment de selecció: concurs oposició.



En el supòsit de no cobrir la plaça vacant mitjançant el torn de promoció interna, quedarà anul·lada automàticament aquesta convocatòria i es procedirà immediatament a cobrir-la mitjançant el torn lliure. Donat aquest cas, l'Ajuntament aprovarà les corresponents bases que regulen el procés selectiu i tindrà en compte els criteris generals aprovats mitjançant la negociació prèvia que s'ha dut a terme amb els representants sindicals. De la mateixa manera procedirà l'Ajuntament en cas que es produïsquen noves vacants fins a la fi del procés selectiu per increment de places vacants de les mateixes característiques.



En compliment del Pla d'Igualtat entre Homes i Dones dels Empleats al servei d'aquest ajuntament, es declara aquesta convocatòria infrarepresentada a favor del sexe femení, per haver-hi un percentatge inferior de dones en el nombre total del personal tècnic de la Secció d'Arquitectura i Enginyeria en aquest ajuntament.

Consegüentment amb això, en cas d'empat en la puntuació final dels aspirants, tindrà preferència la persona del sexe femení. La resta de criteris de desempat establerts en les bases generals seran supletoris d'aquest.

Si escau, es constituirà una borsa de treball seguint les normes i criteris establerts en les bases generals de funcionament i constitució de les borses de treball vigents en el moment de finalització d'aquest procés de selecció.



2. Legislació aplicable

En tot el que no preveuen aquests bases, s'aplicaran les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, així com el que estableixen les disposicions mencionades en les bases generals i altres normes que hi siguen aplicables.



3. Requisits dels aspirants

Les persones aspirants han de tenir els següents requisits:

– Tenir la titulació de Formació Professional de Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil o equivalent, o bé, estar en condicions d'obtindre'l en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies.

En tot cas, els aspirants han d'aportar l'equivalència per mitjà de certificat expedit a aquest efecte per l'administració competent en cada cas.

– Estar ocupant plaça en propietat com a Funcionari de Carrera en l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna i estar enquadrat en el Grup professional C, Subgrup C1, amb una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera en el Grup, Subgrup, Escala o Categoria indicats, en situació de servei actiu o assimilat.

– Tindre complits setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

– Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que s'estableix a l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).

– No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de les places convocades, o que les impossibilite.

– No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar complint la sanció ferma d'ocupació i sou del seu lloc de treball com empleat públic.



4. Pagament dels drets d'examen

Qui vulga participar en les proves d'accés ha de sol·licitar-ho mitjançant la instància corresponent, amb el pagament dels drets de participació en el procés selectiu, tot això de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la realització de proves selectives d'accés a la funció pública, sense que calga incorporar-hi el justificant de pagament, la qual cosa comprovaran d'ofici els serveis municipals.

El pagament de la taxa de participació en les proves selectives s'ha de fer dins del termini de presentació de sol·licituds. L'aspirant que no pague les taxes, o les pague fora d'eixe termini, serà declarat exclòs de participar en el procés selectiu en les llistes d'aspirants admesos, per entendre que desisteix tàcitament de participar en el procés de selecció.



5. Proves selectives

El procés selectiu constarà de dues fases: oposició i concurs.

La fase d'oposició serà prèvia a la valoració de la fase de concurs.





A) Oposició.

Els exercicis de la fase d'oposició són els següents:



Primer exercici: (teoricopràctic). De caràcter obligatori i eliminatori.

Aquest exercici consistirà en la superació de 2 proves, una de caràcter teòric i l'altra de caràcter pràctic.

La puntuació màxima a obtenir en aquest exercici serà de 45 punts, i serà necessari per a superar-lo una puntuació igual o superior a 22,50 punts, així com haver obtingut la puntuació mínima per a superar cadascuna de les proves en què consisteix l'exercici.



1.A) Prova teòrica: Obligatòria i eliminatòria. Prova tipus test.

Consistirà en la realització d'una prova de coneixements referida als continguts del programa temari de les bases, a través d'un qüestionari de 45 preguntes tipus test amb 3 respostes alternatives de les quals sols una serà la resposta correcta.

El temps de duració de l'exercici serà determinat pel tribunal immediatament abans de començar l'exercici segons la dificultat de la prova plantejada.

Les respostes en blanc o incorrectes no penalitzaran ni descomptaran cap puntuació.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 15 punts, i caldrà obtenir-ne un mínim de 5,25 per superar-lo.



1.B) Prova pràctica: Obligatòria i eliminatòria.

Consistirà a resoldre per escrit o mitjançant treballs pràctics dos supòsits pràctics a triar entre tres supòsits que plantejarà el tribunal immediatament abans del començament de la prova, amb un nivell de dificultat adequat al nivell de les places convocades i relacionat amb les tasques pròpies de la plaça que es convoca i el temari de la convocatòria. Els supòsits plantejats versaran sobre la matèria dels temes enumerats en el temari d'aquesta convocatòria.

Per a resoldre els supòsits plantejats, s'utilitzarà l'ordinador personal de cada aspirant, amb els programes d'ofimàtica, gestió documental o gestió d'expedients que siguen necessaris. En eixe cas, no es valorarà cap exercici si no està resolt en suport informàtic.

Igualment, en vista de les característiques de l'exercici proposat, els aspirants podran servir-se en aquesta prova dels textos legals, comentaris doctrinals, llibres de consulta, bases de dades legislatives o de jurisprudència o qualssevol altres publicacions en paper o format digital que puguen utilitzar normalment en l'exercici del seu treball.

Aquesta prova serà avaluada entre 0 i 30 punts, i seran eliminats els aspirants que no obtinguen una puntuació mínima de 10,50 punts.



Segon exercici. (valencià) De caràcter obligatori i no eliminatori.



Consistirà en la valoració pel tribunal dels coneixements de valencià dels aspirants, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La duració serà establida pel tribunal en vista de la dificultat de l'exercici proposat; la dificultat s'adequarà a la categoria i nivell del perfil lingüístic de la plaça que es convoca.

Aquesta prova serà escrita i consistirà en la redacció d'un text proposat pel tribunal qualificador que tindrà relació amb les tasques pròpies de la plaça convocada.

Els exercicis escrits de redacció es valoraran mitjançant els següents criteris:

Valoració gramatical (crèdit de punts: 11,250)

Descomptaran 0,375 punts: errors en accents, dièresis, apostrofacions, contraccions, majúscules, errors de puntuació greus (que afecten la comprensió) o repetitius, etc.

Descomptaran 0,495 punts: faltes d'ortografia (excepte les valorades en l'apartat anterior), de morfosintaxi i de lèxic.

– Com que hi ha limitació de text, la repetició d'un error comptarà tantes voltes com s'haja produït.

Adequació (crèdit de punts: 3,750)

– Es valorarà que la redacció s'ajuste al que es demana.

– Es valoraran els recursos lingüístics emprats.

– Si en la primera part es perden tots els crèdits, la segona no es valorarà.

– Es penalitzarà superar el màxim de paraules escrites. Es descomptaran 0,03 punts per cada paraula que supere el màxim establert.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 15 punts.



B) Concurs:

Una vegada acabada la fase d'oposició, tindrà lloc la valoració de la fase de concurs entre els aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits dels aspirants s'han d'enumerar juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives, i han d'estar referits únicament als mèrits que els aspirants tenen fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació en les proves selectives.

Amb independència del que disposen les bases generals que hi siguen aplicables, per no contradir el que determinen aquestes bases específiques, els documents acreditatius dels mèrits de la fase d'oposició els presentaran únicament els aspirants que han superat la fase d'oposició.

A aquest efecte, una vegada finalitzat l'últim exercici eliminatori de la fase d'oposició, juntament amb la publicació de l'anunci de les puntuacions corresponents, als aspirants que continuen en el procediment selectiu per haver superat els exercicis eliminatoris se'ls donarà un termini de 5 dies per a aportar els originals o la còpia compulsada dels mèrits enumerats juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives. En les dependències del Registre d'aquest ajuntament es farà l'arreplega, registre, comprovació i compulsa dels mèrits declarats en el moment de presentació de la sol·licitud d'admissió en el procés i participació en les proves selectives.



Sols es valoraran en la fase de concurs els mèrits degudament acreditats que es corresponguen amb els mèrits enumerats juntament amb la sol·licitud abans esmentada, que es presenten dins del termini de 5 dies abans esmentat, tot això sense perjudici de l'esmena o aclariment d'algun mèrit que siga requerida pel tribunal.

Els mèrits que es valoren en la fase de concurs són els següents:

a) Antiguitat: Temps de prestació de serveis professionals com a funcionari o contractat laboral en qualsevol administració pública en qualsevol categoria.

b) Experiència en la categoria de la plaça que es convoca: Temps de prestació de serveis en places de la mateixa categoria a la de la plaça que es convoca, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió.

c) Experiència en llocs superiors als de la categoria de la plaça que es convoca: Temps de prestació de serveis en places de superior categoria a la de la plaça que es convoca, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió.

d) Participació en altres proves selectives a places a les que es promociona: Per la superació de tot o part de processos selectius anteriors, siga en propietat o per a formació d'una borsa de treball de places de la mateixa categoria i naturalesa a la convocada.

e) Titulacions complementàries: es valorarà estar en possessió de les titulacions que s'indiquen seguidament que siguen diferents de les que es presenta com a requisit d'accés. Sols es valorarà la titulació superior acreditada.

f) Coneixements de valencià: únicament seran avaluables els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, Escola Oficial d'Idiomes, universitats o altre organismes oficials amb la deguda acreditació de l'equivalència.

g) Altres mèrits: Es valorarà de forma separada aquest apartat atenent als següents criteris:

1. Treballs per compte propi o aliè com a delineant i/o topògraf.



2. Coneixement de llengües o idiomes comunitàries.

3. Diversitat funcional.

h) Cursos: es valorarà l'assistència i/o aprofitament a cursos amb certificat acreditatiu, sempre que tinguen una relació estreta amb les activitats, coneixements i/o experiència pròpies de les places convocades, i estiga reflectida de manera expressa la seua duració en hores lectives. Igualment, en compliment del Pla d'Igualtat es valorarà la formació en matèria de gènere i igualtat.



Mèrits a valorar Puntuació màxima Valoració

a) Antiguitat 5 punts 0,025 punts per cada mes de serveis com a funcionari o contractat laboral en qualsevol administració pública en qualsevol categoria

b) Experiència en la categoria de la plaça convocada 8,75 punts 0,25 punts per cada mes de serveis en places de la mateixa categoria a la de la plaça que es convoca, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió.



c) Experiència en llocs superiors 3,75 punts 0,10 punts per cada mes de serveis en places de superior categoria a la de la plaça que es convoca, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió.



d) Participació en altres proves selectives a places a les que es promociona 5 punts Per haver superat en altra ocasió tot el procés selectiu en propietat: 5,00 punts



Per haver superat el 1r exercici d'un procés selectiu en propietat o tot el procés selectiu per la formació d'una borsa de treball: 2,5 punts

e) Titulacions diferents de les

que es presenta com a requisit d'accés. 5 punts Cicle Superior FP: 3,25 punts

Diplomatura: 4,375 punts

Grau universitari, llicenciat, màster universitari, doctorat: 5,00 punts

f) Valencià 5 punts Oral / Nivell A2 del MCER: 1,25 punts

Elemental / Nivell B1 del MCER: 2,50 punts

– -– / Nivell B2 del MCER: 3,125 punts

Mitjà / Nivell C1 del MCER: 3,75 punts

Llenguatge administratiu / sense equivalència del MCER: 4,375 punts Superior / Nivell C2 del MCER: 5,00 punts

Es comptarà el certificat superior acreditat.

g) Altres mèrits 2,5 punts 1. Treball per compte propi o aliè com a delineant i/o topògraf.

Per cada mes complet de treball 0,02 punts fins a un màxim de 0.60 punts.

2 Coneixement de llengües reconegudes en l'àmbit comunitari (màxim 1,50 punts):

Es valoraran cada nivell del marc europeu segons la següent taula d'equivalències:

Nivell Bàsic = Nivell A2 del MCER 0,50 punts

Nivell Intermedi = Nivell B1 del MCER 0.75 punts

Nivell Avançat = Nivell B2 del MCER 1,00 punts

Nivell C1 = Nivell C1 del MCER 1,25 punts

Nivell C2 = Nivell C2 del MCER 1,50 punts

Es comptarà el certificat superior de cada llengua acreditada.

3. Diversitat funcional (màxim 0,60 punts):

Diversitat superior al 33 % 0,30 punts.

Diversitat superior al 66 % 0,60 punts.

h) Cursos 5 punts 0,0625 punts per hora de curs o acció formativa.

Puntuació màxima 40 punts 40 % del total possible (60 oposició – 40 concurs)





Acreditacions: per a valorar els mèrits referits han d'acreditar-se en la forma que a continuació es detalla:

Els apartats a) b) i c), s'acreditarà mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració on s'hagen prestat els serveis, que es detallarà per mesos complets de serveis prestats.



d) Participació en altres proves selectives a places a les que es promociona: mitjançant un certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració en el que es facen constar el detall de l'apartat de les bases que regulen els exercicis de la convocatòria, i si fa el cas, el concurs de mèrits, proves selectives realitzades per l'aspirant i puntuació en cada exercici realitzat, així com la naturalesa de les proves selectives per tal d'acreditar si es tracta de proves selectives per a la provisió en propietat o contractació laboral indefinida, o si pel contrari es tracta de proves selectives per tal de formar borses de treball.

e) Titulacions: Mitjançant l'aportació d'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per l'organisme públic competent.

f) Coneixements de valencià: Mitjançant l'aportació de l'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o altres organismes oficials, si fa el cas, original o còpia compulsada del títol equivalent, sempre que per part de l'aspirant s'acredite l'equivalència per organisme competent.

g) Altres mèrits:

1. Treball per compte propi o aliè com a delineant i/o topògraf: Còpia del contracte de treball o altre document acreditatiu, tots dos acompanyats del document de temps i períodes de cotitzacions a la seguretat social en el grup cotització 05, 02 o 01.

2. Coneixement de llengües comunitàries: Els idiomes comunitaris s'acreditaran mitjançant certificat de coneixements de l'Escola Oficial d'Idiomes i/o universitats, o títols equivalents degudament, acreditada aquesta circumstància per l'aspirant.

3. Diversitat funcional: certificat emés per l'organisme competent en què s'acredite el grau de diversitat funcional.

h) Cursos: la realització de cursos s'acreditarà a través de certificats o diplomes, i es valorarà únicament si van ser organitzats o convocats per universitats, instituts o escoles oficials de formació de funcionaris, i altres entitats o centres docents públics o privats dels prevists en la Llei orgànica 8/1985, de 13 de juliol, reguladora del dret a l'educació, quan hagen sigut homologats pels instituts o escoles oficials de formació de funcionaris o per la universitat, o estiguen inclosos dins del marc dels plans de formació contínua de les administracions públiques. No es podran valorar ni es tindran en compte els cursos que no expressen la duració en hores lectives.





6. Programa de temes



Matèries comunes

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La seua protecció. El recurs d'empara. El Defensor del Poble. La Corona en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. El Govern i l'Administració, Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El poder judicial. Regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. Organització territorial de l'Estat. Els Estatuts d'Autonomia. El seu significat. Especial referència a l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: Principis generals i la seua organització.

Tema 3. Fuents del dret públic. La Llei: concepte, caràcters, classes. Normes del Govern amb força de Llei. El Reglament: les seues classes. Altres fonts del dret administratiu. Els tractats internacionals.



Tema 4. Principis generals del procediment administratiu. Normes reguladores. Fases del procediment administratiu. Terminació del procediment: el règim del silenci administratiu. El desistiment, la renúncia, la caducitat. L'execució forçosa dels actes administratius.



Tema 5. Els recursos administratius. Classes: recurs d'alçada, recurs de reposició i recurs de revisió. El recurs contenciós administratiu.



Tema 6. Règim local espanyol. Principis constitucionals. La Província en el règim local. Organització provincial. Competències.

Tema 7. El Municipi. El terme municipal. La població. L'empadronament. Consideració especial del veí. Informació i participació ciutadana. Organització municipal. Competències. Municipis de gran població.

Tema 8. Personal al servei de l'Administració Local. La funció pública local i la seua organització. Drets i deures dels empleats públics locals. Carrera administrativa i retribucions. Incompatibilitats. Règim disciplinari.

Tema 9. Els contractes en les administracions locals: principis generals i especialitats en relació amb el règim general de la contractació de les administracions públiques. Les atribucions dels òrgans de les Corporacions Locals en matèria de contractació. Extinció dels contractes, garanties i responsabilitat.

Tema 10. Les formes d'activitat de les Entitats Locals. La intervenció administrativa en l'activitat privada. El servei públic en l'esfera local. Les subvencions.



Matèries específiques

Tema 11. Projecte d'obra. Identificació de necessitats de l'organització. Organigrama i relació funcional entre departaments. Sistemes de qualitat i seguretat aplicables en el sector. Disseny de projectes relacionats amb la realitat local. Estructura general d'un projecte. Elaboració d'un guió de treball. Planificació de l'execució d'un projecte (objectius, continguts, recursos, metodologia, activitats, temporització, avaluació, etc.). Viabilitat i oportunitat del projecte. Planificació de l'execució del projecte. Definició de procediments de control i avaluació de l'execució del projecte.

Tema 12. Representació d'elements de construcció. Realització de croquis de construccions. Elaboració de la documentació gràfica de projectes de construcció.

Tema 13. Representació de presentacions de projectes de construcció. Treballs amb models 3D. Elaboració de maquetes d'estudi de projectes de construcció. Gestió de la documentació gràfica de projectes de construcció.

Tema 14. Mesures i valoracions de construcció. Unitats d'obra i anàlisi de projectes de construcció. Confecció de preus d'unitat d'obra. Amidament d'unitats d'obra. Elaboració de pressupostos de treballs de construcció. Control de costos en construcció.

Tema 15. Realització de mesures i amidaments, pressupostos i processos de control de costos. Processos automatitzats per l'elaboració de pressupostos. Ferramentes informàtiques generals. Aplicacions informàtiques específiques (Arquimedes CYPE ingenieros). Arxius gràfics.



Tema 16. Determinació de capítols del pressupost. Selecció d'unitats d'obra. Incorporació de mesures i amidaments. Confecció del document final del pressupost. Paràmetres per la generació de la documentació del control de costos. Integració entre programes de disseny, mesures, amidaments i estimació de costos.

Tema 17. Definició de plans urbanístics. Legislació urbanística. Legislació del sol. Classificació i tipus de sol. Plans i figures del planejament. Sistemes de gestió urbanística. Projectes de reparcel·lació. Sistemes d'actuació urbanística. Tipus d'ordenació de l'edificació i paràmetres reguladors de l'edificació. El Pla General d'Ordenació Urbana de Tavernes de la Valldigna i els seus plans de desenvolupament vigents



Tema 18 Els béns de les entitats locals. Béns de domini públic. El patrimoni privat d'aquelles. Béns comunals. L'inventari municipal. El Registre Municipal de Solars i Edificis a Rehabilitar: règim d'edificació i rehabilitació forçosa. Actes urbanístics susceptibles d'inscripció en el Registre de la Propietat.

Tema 19. Elaboració de propostes de projectes d'urbanització. Vies urbanes. Traçat de vials en planta. Perfils. Volum del moviment de terres. Paviments. Seccions constructives. Espais públics. Mobiliari urbà i cobertura vegetal. Senyalització i abalisament.



Tema 20. Desenvolupament de projectes urbanístics. Organització i desenvolupament de projectes de plans urbanístics. Elaboració de la documentació gràfica de projectes de plans urbanístics. Organització i desenvolupament de projectes d'urbanització. Elaboració de plànols de projectes d'urbanització. Gestió dels documents de projectes de plans urbanístics i de projectes d'urbanització.

Tema 21. Tipologies de projectes d'obra civil. Obres hidràuliques. Línies aèries d'energia i telecomunicacions. Obres marítimes. Dipòsits. Depuradores. Preses. Centrals de transformació d'energia. Efectes mediambientals dels projectes d'obra civil i elements d'anàlisi mediambiental. Documentació de projectes urbanístics i d'obra civil.



Tema 22. Desenvolupament de projectes d'obres lineals. Organització i desenvolupament de projectes d'obres lineals. Elaboració de propostes i alternatives de traçat. Redacció de la documentació escrita d'un projecte d'obra lineal. Elaboració de la documentació gràfica dels projectes d'obra lineal. Gestió documental de projectes.

Tema 23 Traçat de carreteres: tipus de projectes, denominació i classificació de carreteres, legislació, paràmetres bàsics del traçat, tipus de traçats, alineacions, seccions, corbes, pendents. Vies de servei i ramals d'enllaç. Geometria de talús. Marges de carreteres. Enllaços, interseccions i rotondes. Aplicacions informàtiques específiques pel traçat de carreteres.

Tema 24. Representació de xarxes d'abastiment d'aigua. Elements bàsics i disseny de la xarxa d'abastiment d'aigua en urbanitzacions. Distribució de vàlvules, hidrants i boques de reg. Distàncies de seguretat amb altres xarxes de distribució. Equips de desinfecció. Regs automàtics.

Tema 25. Representació de xarxes de sanejament. Conceptes bàsics de sanejament. Elements de les instal·lacions. Cotes i disseny de la xarxa de sanejament en urbanitzacions. Repartiment i distribució dels elements de sanejament. Distàncies de seguretat amb altres xarxes de distribució. Materials per a col·lectors, arquetes, pous i elements de la xarxa. Sobreeixidors i tancs de tempesta per a aigües pluvials. Depuració d'aigües residuals.

Tema 26. Representació de xarxes d'energia elèctrica. Conceptes bàsics. Elements de la instal·lació. Disseny de la xarxa. Esquemes. Repartiment i distribució adequada dels centres de transformació i línies d'alimentació. Distància de seguretat amb altres xarxes de distribució. Xarxes aèries, torres, postes, transformadors, aïlladors, tensors i distàncies de seguretat.

Tema 27. Representació de xarxes d'enllumenat públic. Conceptes bàsics. Elements de la instal·lació. Disseny de la xarxa. Esquemes. Repartiment i distribució adequada de les lluminàries, centres de comandament i línies d'alimentació. Distància de seguretat amb altres xarxes de distribució. Formes d'il·luminació (unilateral, apariada, etc.), vies i zones. Tipus de lluminàries.

Tema 28. Representació de xarxes de distribució de gas. Conceptes bàsics. Elements de la instal·lació. Disseny de la xarxa. Repartiment i distribució adequada dels elements de la instal·lació. Distància de seguretat amb altres xarxes de distribució. Distribució de xarxes de gas a llargues distàncies. Estacions de regulació de pressió.

Tema 29. Representació de xarxes de telecomunicacions. Diferents xarxes de comunicació. Conceptes bàsics. Elements de la instal·lació. Disseny de la xarxa. Repartiment i distribució adequada dels elements de la instal·lació. Distància de seguretat amb altres xarxes de distribució. Transmissió d'informació: sistemes i estacions. Tipus de línies (generals, de distribució, etc.) i elements de la xarxa de distribució (fibra òptica, cable coaxial, etc.).

Tema 30. Representació de xarxes i serveis especials. Dipòsits soterrats i de superfície: elements dels dipòsits i distàncies de seguretat. Elements de la instal·lació per la recollida neumàtica de residus urbans i disseny de la xarxa de recollida. Sistemes fixos i mòbils de recollida de residus, canalitzacions, bústies selectives de residus, punts de recollida, central de recollida i impulsors d'aire.

Tema 31. Alçaments topogràfics. Obtenció de dades per a treballs d'alçaments topogràfics. Geodèsia. Cartografia. Fonaments de topografia. Elements geogràfics. Unitats d'amidament i mesures. Coordenades. Classificació de les projeccions cartogràfiques. Projecció UTM. Disponibilitat i fonts de cartografia. Introducció als Sistemes de Posicionament Global. Distàncies. Cotes, Desnivells. Pendents. Talussos. Angles. Orientacions i referències. Mètodes planimètrics i altimètrics. Alçaments i replantejament topogràfic. Aplicació de tècniques, procediments i formes d'operar.

Tema 32. Cartes, mapes i plànols. Escales. Anàlisi i interpretació de plànols de construcció, urbanístics i topogràfics. Representació i interpretació del relleu. Accidents del terreny. Representacions topogràfiques. Coordenades. Corbes de nivell i perfils. Equidistància.

Tema 33 Introducció als Sistemes d'Informació Geogràfica. Definicions i història dels SIG Elements d'un SIG Els SIG davant d'altres sistemes informàtics. Aplicacions dels SIG Aplicació i maneig de programes informàtics de GIS (QGIS). Components de les dades geogràfiques. Tipus de variables i sistemes de mesures utilitzades. Model i estructura de dades ràster, vectorial i component temàtica de les dades geogràfiques. Model i estructures per a la representació del relleu.

Tema 34 Els sistemes d'informació geogràfica ràster i vectorial. Entrada de dades. Funcions bàsiques. Presentació de la informació. Coincidència del sistema de coordenades. Operacions d'anàlisi, Consultes espacials, altres funcions i anàlisi estadística.

Tema 35. Organització dels treballs d'alçament topogràfic. Planificació dels treballs. El croquis. Alçament planimètric. Alçament taquimètric. Nocions de fotogrametria. Instruments, eines i elements de senyalització. Nivells. Distanciòmetres. Estació total. Sistema de posicionament global (GPS). Estació de treball informàtica i programes informàtics específics (AutoCad i GIS). Planificació dels treballs d'alçament topogràfic, seqüenciació, recursos necessaris i planning de l'alçament.



Tema 36. Realització de la presa de dades pels alçaments topogràfics. Alçament planimètric, altimètric i taquimètric de terrenys i construccions. Preparació dels instruments topogràfics, eines i altres materials. Utilització dels instruments topogràfics i eines de treball. Execució d'operacions i lectura i obtenció de dades. Disposició d'elements, senyals i indicacions gràfiques. Precisió, exactitud i ordre en les operacions d'alçament topogràfic.

Tema 37. Obtenció de paràmetres i procés de dades. Bolcat i comprovació de dades de camp. Càlcul de coordenades, distàncies, angles, cotes, inclinacions i altres paràmetres. Xarxes topogràfiques. Operacions i càlculs d'alçaments planimètrics, altimètrics i taquimètrics de terrenys i construccions i compensació d'errors. Aplicació i maneig de programes informàtics de càlculs d'alçaments. Models digitals del terreny. Geomètrica. Importació i exportació de dades i eixida gràfica.



Tema 38 Representació gràfica de terrenys i construccions. Sistemes de plànols acotats. Corbament de plànols. Normes de representació de plànols topogràfics i plànols de construccions. Representació de plànols d'alçaments planimètrics, altimètrics i taquimètrics de terrenys. (cotes, elements, simbologia, llegenda). Representació de plànols d'alçat, plantes i seccions de construccions (simbologia, llegenda i acotació de plànols). Aplicació i maneig de programes informàtics de corbament de plànols (AutoCad). Model digital del terreny. Programes informàtics de representació de plànols de construccions (AutoCad).



Tema 39. Replanteig de construcció. Recopilació de dades de replanteig: Fonaments de la topografia, coordenades, distàncies, angles, orientacions i referències, projeccions cartogràfiques, alçaments i replanteig topogràfic. Representacions i interpretació de plànols. Documentació tècnica dels treballs de replanteig i la seua interpretació (escales, cotes, mesures i simbologia).

Tema 40. Realització de croquis i plànols de replanteig. Planificació dels treballs de replanteig. Càlculs de replanteig. Replanteig de punts i elements d'obres de construcció.

Tema 41. Identificació d'activitats i mètodes de planificació. Elaboració de seqüències de processos en construcció. Programació de projectes i obres de construcció. Seguiment de la planificació. Gestió del control documental.

Tema 42. La Legislació sobre Prevenció de Riscos Laborals: dret a la protecció enfront dels riscos laborals. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos. Delegats de Prevenció. Comitè de Seguretat i Salut. Condicions generals de seguretat en els treballs d'oficina, esforç físic, postural i visual.

Tema 43. Elaboració de plans de prevenció de riscos laborals: Riscos específics de les obres de construcció. Riscos específics de les fases d'obra. Riscos específics de l'ús de mitjans auxiliars, equips i eines. Gestió de la prevenció de riscos. Tècniques preventives. Riscos de la simultaneïtat de treballs en l'obra.

Tema 44. Prevenció de riscos i seguretat en el projecte de construcció. Anàlisi d'estudis de seguretat i salut. Plans de seguretat i salut: contingut i documents. Agents que intervenen en matèria de seguretat i salut: competències, responsabilitats i obligacions. Inspeccions de seguretat. Mesures preventives i proteccions col·lectives i individuals en el programa d'obra.

Tema 45. L'organització municipal de l'ajuntament de Tavernes de la Valldigna. L'organigrama dels seus òrgans unipersonals i col·legiats. Legislació i normativa sobre Protecció de Dades de Caràcter Personal.

Tema 46. El terme municipal de Tavernes de la Valldigna. Característiques físiques generals, límits, partides, camins, vies veïnals. Llista de carrers del nucli urbà de la ciutat i de la platja. Xarxa viària: característiques, punts i moments d'especial atenció.

Tema 47. Història del municipi de Tavernes de la Valldigna. Els centres escolars: ubicació. Principals equipaments i infraestructures municipals de caràcter dotacional. Indústria i Sector Terciari. El turisme a Tavernes de la Valldigna. Costums i tradicions. Festes.

Tema 48. Ordenances i reglaments de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Especial referència als següents:

Reglament orgànic municipal

Reglament d'actuació preferencial del valencià

Ordenança municipal reguladora de la venda no sedentària

Ordenança municipal reguladora de la tinença d'animals de companyia.

Ordenança municipal de netedat urbana i residus.

Tema 49. Ordenances i reglaments de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Especial referència als següents

Ordenança municipal de prevenció de la contaminació acústica.

Ordenança municipal reguladora del servei de policia rural

Ordenança reguladora de la concessió de llicències per a l'entrada i eixida de vehicles a través de les voreres, càrrega i descàrrega.

Ordenança reguladora de l'ocupació del domini públic municipal mitjançant taules, cadires i altres elements auxiliars.

Tema 50. Legislació per la igualtat efectiva de dones i homes i per a promoure la conciliació de la vida familiar i laboral de les persones treballadores. Pla d'igualtat per a empleades i empleats de l'Ajuntament.





Segon

Publicar aquests bases en el tauler electrònic d'edictes municipal, en el Butlletí Oficial de la Província de València, Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i la pàgina web de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna (www.tavernes.es).



Tercer

Igualment, significar que aquest acte, de conformitat amb l'article 52.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, posa fi a la via administrativa.

Contra aquest acte es poden interposar els següents recursos:

– Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o impugnar-lo directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

En el supòsit que s'interpose el recurs de reposició, s'ha de fer davant de l'òrgan municipal que va dictar l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que va tenir lloc la notificació de l'acte. La interposició impedirà, fins a la resolució expressa o presumpta, la utilització de la via contenciosa administrativa, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu. El recurs de reposició caldrà que es resolga i es notifique en el termini d'un mes; en cas contrari, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

– En el supòsit que es decidisca interposar el recurs contenciós administratiu directament, es farà davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en els terminis següents:

– Dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació de l'acte administratiu que s'impugna.

– Dos mesos des del dia en què es notifique la resolució del recurs de reposició presentat.

– Sis mesos des del transcurs d'un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que es notifique la resolució.

Tot això sense perjudici que es faça ús de qualsevol altra acció o recurs que s'estime convenient en defensa dels drets dels interessats».





La qual cosa es fa pública per a coneixement general.



Tavernes de la Valldigna, 26 de maig de 2021.– El cap de l'activitat de recursos humans i gestió de personal: Valentín Vercher Manclús.

Mapa web