Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de juliol de 2019, de la Gerència de la Universitat Jaume I, per la qual es convoquen proves selectives per a la constitució, pel sistema abreujat, d'una borsa de treball de tècnic o tècnica de gestió d'instal·lacions d'obra civil de l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes d'aquest organisme.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8595 de 19.07.2019
Número identificador:  2019/7310
Referència Base de Dades:  006801/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, B/A2



RESOLUCIÓ de 15 de juliol de 2019, de la Gerència de la Universitat Jaume I, per la qual es convoquen proves selectives per a la constitució, pel sistema abreujat, d'una borsa de treball de tècnic o tècnica de gestió d'instal·lacions d'obra civil de l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes d'aquest organisme. [2019/7310]

La Gerència, en virtut de les competències delegades per la rectora mitjançant Resolució de 12 de juny de 2018 (DOGV 14 de juny), convoca proves selectives per a la constitució d'una borsa de treball de tècnic o tècnica de gestió d'instal·lacions d'obra civil d'acord amb les bases següents.



Primera. Denominació del lloc de treball

Tècnic o tècnica de gestió d'instal·lacions d'obra civil adscrit a l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes.



Segona. Objecte i període

L'objecte d'aquesta convocatòria és la creació, pel sistema abreujat, d'una borsa de treball de tècnic o tècnica gestió d'instal·lacions d'obra civil, adscrit a l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes.



Tercera. Requisits

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o d'algun estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què aquesta està definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea, segons el que disposa la Llei 17/1993, de 23 de desembre, modificada per la Llei 55/1999, de 29 de desembre, i pel Reial decret 800/1995, de 19 de maig. També hi podran participar el cònjuge, descendents i descendents del cònjuge, dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, menors de vint-i-un anys o majors d'aqueixa edat que visquen a càrrec d'aquests. Aquest últim benefici serà igualment d'aplicació a familiars de nacionals d'altres estats quan així estiga previst en els tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya.

b) Tenir fets els setze anys.

c) Estar en possessió del títol de cicles formatius de grau mitjà Tècnic en Construcció, Tècnic en Obres d'Interior, Decoració i Rehabilitació; o de grau superior Tècnic Superior en Organització i Control d'Obres de Construcció, Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil, o cicle formatiu equivalent com estableix en el Ministeri d'Educació i Formació Professional en el següent enllaç, o tenir complides les condicions per a obtenir-lo en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds:



http://todofp.es/que-como-y-donde-estudiar/que-estudiar/familia/loe/edificacion-obra-civil.html

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació o la declaració d'equivalència a titulació. Aquest requisit no serà aplicable a les persones aspirants que han obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger que no es troben homologades, declarada la seua equivalència o reconegudes en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, es podrà substituir aquest requisit, sempre que la titulació es presumisca per l'òrgan convocant equivalent a l'exigida en la convocatòria, pel d'acreditar haver iniciat la tramitació per a l'homologació, declaració d'equivalència o reconeixement, rescindint-se el contracte si l'autoritat competent resol la seua denegació, entenent que existeix denegació quan aquesta es condiciona al compliment de determinats requisits, mentre no es complisquen.

d) Cal acreditar coneixements de valencià de nivell C1 (suficiència) amb algun dels documents relacionats en l'annex III.

e) No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que siga incompatible amb l'exercici de les corresponents funcions.



f) No haver sigut separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques. Les persones sol·licitants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola hauran d'acreditar, igualment, no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública.

Aquests requisits han de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la signatura del contracte de treball.

Si en qualsevol moment posterior a l'aprovació de la llista de persones admeses i excloses, fins i tot una vegada finalitzat el procés selectiu, s'advertira inexactitud o falsedat en les sol·licituds o en la documentació aportada per les persones aspirants, es considerarà defecte irreparable i es resoldrà l'exclusió en el procediment.



Quarta. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

La sol·licitud per a participar en aquest procediment es pot presentar en el registre electrònic de la Universitat Jaume I de Castelló, en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i s'haurà d'abonar la quantitat de 7,5 euros, en concepte de taxes.

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de firma electrònica, DNI electrònic o el sistema d'identificació CLAVE. Les sol·licituds es formalitzaran a través del registre electrònic de la Universitat Jaume I:

https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/

En la sol·licitud genèrica s'ha d'indicar:

a) Dades personals.

b) Expose: que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i que reunisc les condicions exigides per a l'ingrés en la funció pública i les especialment assenyalades en aquesta convocatòria.

c) Sol·licite: l'admissió en el procés selectiu per la constitució, pel sistema abreujat, d'una borsa de tècnic o tècnica de gestió d'instal·lacions d'obra civil de l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes, convocat per Resolució de 15 de juliol de 2019, amb el codi 18325.

d) Destinació: Servei de Recursos Humans.

A la sol·licitud electrònica cal adjuntar un únic fitxer en format PDF, amb còpia del document nacional d'identitat, document que acredite els coneixements del valencià, nivell C1, i el títol cicles formatius de grau mitjà Tècnic en Construcció o Tècnic en Obres d'Interior, Decoració i Rehabilitació; o de grau superior Tècnic Superior en Organització i Control d'Obres de Construcció, Tècnic Superior en Projectes d'Edificació, Tècnic Superior en Projectes d'Obra Civil o cicle formatiu equivalent.

El pagament de la quantitat de 7,5 euros es realitzarà per TPV.

https://e-ujier.uji.es/pls/www/pagaments.ini?p_id=14&p_importe=7,5&p_referencia=18325

Estan exemptes de pagament de la taxa les persones aspirants que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 %, els membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial, les que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició, i les que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar de l'ajuntament de residència.

Les persones interessades han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la condició de discapacitat o la condició de membre de família nombrosa mitjançant un certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.

Els membres de famílies nombroses de categoria general o d'una família monoparental de categoria general tenen una bonificació del 50 % de les taxes. El pagament de la quantitat de 3,75 euros es realitzarà per TPV.

https://e-ujier.uji.es/pls/www/pagaments.ini?p_id=14&p_importe=3,75&p_referencia=18325

Excepcionalment, només quan no siga possible presentar la sol·licitud de forma telemàtica, podrà presentar-se la sol·licitud segons el model de l'annex IV. La presentació de sol·licituds en la modalitat presencial es pot efectuar en el Registre General de la Universitat Jaume I, o per qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud es presenta de forma presencial, el pagament de la taxa s'efectuarà amb ingrés en el compte corrent de la Universitat Jaume I (ES36 Banco Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. de compte 2816129170). En el justificant, que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, ha de constar a més del nom i els cognoms, el número del document nacional d'identitat.

La falta d'abonament de les taxes establertes durant el termini de presentació de sol·licituds es considera incompliment no esmenable i causa la no-admissió en la participació de les proves selectives. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.

Les persones sol·licitants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar hauran de presentar fotocòpia del document que acredite la seua nacionalitat.



Cinquena. Sistema de selecció

El procediment de selecció consisteix en la resolució de dos exercicis:

Primer exercici. Obligatori i eliminatori

El primer exercici consisteix en la resolució per escrit d'un qüestionari de tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una es pot considerar correcta, sobre el temari que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta. Es proposaran, com a màxim, 50 preguntes.

La durada màxima d'aquest exercici serà de setanta minuts. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 10 punts. La puntuació mínima per a superar-lo i poder realitzar el segon exercici serà de 5 punts. Es faculta l'òrgan tècnic de selecció per a establir una nota de tall d'acord amb la fórmula de l'annex V.

Segon exercici. Obligatori i eliminatori

El segon exercici consisteix en la resolució d'un supòsit pràctic, compost de diferents apartats, relacionats amb el temari que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria.

La durada màxima d'aquest exercici serà de noranta minuts. Aquest exercici es puntuarà de 0 a 10 punts. La puntuació mínima per superar l'exercici serà de 5 punts.

La puntuació final serà la suma dels dos exercicis.

La borsa de treball es formarà ordenant, en funció del nombre total de punts, les persones que hagen obtingut la puntuació mínima requerida en els exercicis. En cas d'empat, l'ordre s'establirà d'acord amb els criteris següents:

1. Major puntuació en el segon exercici.

2. Major puntuació en el primer exercici.



Sisena. Òrgan tècnic de selecció

L'estructura de l'òrgan tècnic de selecció és la que figura en l'annex II d'aquesta convocatòria.

Els membres hauran d'abstenir-se d'intervenir quan coincidisca en ells alguna circumstància de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El president podrà sol·licitar als membres de l'òrgan de selecció una declaració expressa de no trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

L'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir de l'aplicació d'aquestes normes, així com en allò que es puga produir dels casos no previstos.

El procediment d'actuació de l'òrgan de selecció s'ajustarà en tot moment a allò que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Setena. Llista de persones admeses i realització de les proves

Finalitzat el termini per a presentar les sol·licituds, el gerent dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista de persones admeses i excloses en aquest procés selectiu, així com la composició de l'òrgan tècnic de selecció encarregat de jutjar-lo.

La data de realització de les proves selectives s'anunciarà, amb una antelació mínima de 48 hores, al Tauler d'Anuncis Oficials de la Universitat Jaume I (TAO), «Convocatòries PAS» https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/, i al web del Servei de Recursos Humans: https://www.uji.es/serveis/rrhh/.



Vuitena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, es pot interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'aquesta publicació.

La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició establisca el contrari, no suspén l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015.



Si transcorre un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest haja sigut resolt i notificat, es pot entendre que ha sigut desestimat i es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de sis mesos comptadors des de l'endemà de la desestimació presumpta.



b) Recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de publicació.

En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que siga resolt expressament o se n'haja produït la desestimació per silenci administratiu.



Tot açò sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 15 de juliol de 2019.– El gerent, p. d. (R 05.07.2018), el vicegerent de Personal i Organització: José Luis Gordo García-Madrid.







ANNEX I

Temari



Tema 1. Les obres en l'Administració. Regulació actual. El projecte tècnic d'obres: documents de què consta. El contracte administratiu d'obres: principis generals, actuacions preparatòries i execució del contracte. L'execució d'obres per a l'Administració.

Tema 2. La prevenció de riscos laborals: principis generals i regulació legal. Drets i deures dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscos laborals. La prevenció de riscos laborals en les obres de construcció. Utillatge i ferramentes. Normes de seguretat i salut en edificis públics.

Tema 3. Replantejament de les obres. Definició i utillatge necessari per a realitzar-lo. Triangulació. Determinació de nivells.

Tema 4. Obres de formigó. Dosificacions més usuals. Col·locació d'armadures. Organització del treball i condicions de seguretat.

Tema 5. Encofrats i cintres. Tipus d'apuntalaments, estampidors i puntals més utilitzats. Organització del treball i condicions de seguretat.



Tema 6. Obres de fàbrica. Murs i pilars. Tipus de quadrilles necessàries. Com organitzar l'elaboració. Tipus d'aparell i condicions de seguretat.

Tema 7. Bastides i mitjans auxiliars. Tipus. Condicions de seguretat. Idoneïtat de cada tipus segon l'obra.

Tema 8. Estructures metàl·liques elementals. Execució. Modes de comprovar i executar les soldadures. L'emprimació. Condicions adverses per l'execució.

Tema 9. Escales, rampes i recorreguts accessibles. Tipus. Replantejament i traçat en obra. Conceptes bàsics d'accessibilitat.

Tema 10. Algeps, arrebossats i estucats. Utillatge i ferramentes. Organització del personal necessari. Condicions de seguretat.

Tema 11. Paraments de distribució interior. Falsos sostres, ferramentes. Replantejament. Tipus.

Tema 12. Cobertes més usuals. Construcció i traçat. Defectes. Condiciones de protecció i seguretat.

Tema 13. Aplacats, enrajolats, paviments i altres revestiments. Materials a utilitzar. Tipus, ferramentes i utillatge necessaris. Organització de l'obra. Condicions de seguretat.

Tema 14. La instal·lació elèctrica. Parts. Execució. Precaucions que cal prendre. Mesures de protecció i seguretat.

Tema 15. La instal·lació de climatització. Tipus i execució. Precaucions que cal prendre. Mesures de protecció i seguretat.

Tema 16. Les instal·lacions de lampisteria i sanejament. Tipus i execució. Precaucions que cal prendre. Mesures de protecció i seguretat.



Tema 17. Fusteria i tancaments metàl·lics. Maquinària i ferramentes. Tipus de fusteries interiors i exteriors. Unions i acoblaments. Condicions de seguretat i higiene.

Tema 18. Patologies en construcció, aspectes generals de la diagnosi i reconeixement de lesions. Propostes de reparació segons materials i elements constructius.

Tema 19. Mobiliari universitari. Tipus i característiques tècniques. Desmuntatge, trasllat i muntatge. Organització i inventari.

Tema 20. Sistemes de control d'accessos. Elements del sistema. Tipus de panys. Tipus de gestió d'accessos i permisos.

Tema 21. L'organització de les obres. Tècniques de gestió de la producció. Tècniques de gestió de personal i materials.

Tema 22. Control d'emmagatzematge de materials, maquinària i ferramentes pròpies de l'obra.

Tema 23. Control i gestió dels residus generats en obra.

Tema 24. Nocions bàsiques de manteniment i reparació en edificis públics.

Tema 25. Materials i maquinària en obres d'urbanització, tècniques bàsiques utilitzades. Moviments de terres.







ANNEX II

Òrgan tècnic de selecció



Titulars:

President: el vicegerent de Personal i Organització de la Universitat Jaume I.

Vocals: tres en representació de la Universitat Jaume I.

Secretari: un funcionari o funcionària de carrera del Servei de Recursos Humans.

Suplents: la mateixa estructura







ANNEX III

Acreditació coneixements del nivell C1 (suficiència) de valencià

– Diploma de Mestre de Valencià i equivalents (GV) (anteriors a l'Ordre 17/2013, de 15 d'abril, DOGV 7006)

– Certificat de nivell C1 (Suficiència) i certificat de nivell Mitjà (SLT)

– Certificat de nivell C1 (Suficiència) (XVU)

– Certificat de grau mitjà de coneixements de valencià (Univ)

– Certificat de Capacitació per a l'Ensenyament en Valencià i equivalents (GV)

– Certificat de coneixements mitjans (JAC) (JQCV)

– Certificat de nivell de suficiència de català (C1) (SPL)

– Certificat de nivell C1 (EOI)

– Certificat d'haver cursat i superat tots els cursos d'educació secundària obligatòria i de batxillerat (o equivalent) en línia d'ensenyament en català

– Certificat Certiuni de competència en idiomes (català C1)



ANNEX IV

Sol·licitud



Dades personals

Primer cognom: ...

Segon cognom: ...

Nom: ...

DNI: ...

Data de naixement: ...

Telèfon: ...

Adreça electrònica: ...

Adreça i codi postal: ...

Localitat/comarca i província: ...



DECLARE

Que són certes les dades consignades en aquesta i que reunisc les condicions exigides per a l'ingrés en la funció pública i les especialment assenyalades en aquesta convocatòria.



SOL·LICITE

L'admissió en el procés selectiu per la constitució, pel sistema abreujat, d'una borsa de tècnic o tècnica de gestió d'instal·lacions d'obra civil, de l'Oficina Tècnica d'Obres i Projectes, convocat per Resolució de 15 de juliol de 2019, amb el codi 18325.



(Firma)



Castelló de la Plana, ... d ... de 20...



SERVEI DE RECURSOS HUMANS DE LA UNIVERSITAT JAUME I



M'han informat que el Servei de Recursos Humans de la Universitat Jaume I durà a terme el tractament de les meues dades personals d'acord amb el Reglament general de protecció de dades (UE) 2016/679.



Informació bàsica sobre protecció de dades

Responsable del tractament: Universitat Jaume I.

Finalitat del tractament: Gestió administrativa i econòmica del personal funcionari i laboral de la Universitat Jaume I.

Legitimació: Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

Destinataris: les dades poden ser comunicades a terceres parts per a finalitats vinculades al tractament de dades personals objecte d'aquest consentiment.

Drets: podeu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat, i a la limitació o l'oposició al tractament davant la Secretaria General de la Universitat Jaume I mitjançant el Registre Electrònic (https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica).

Informació addicional: podeu consultar la informació addicional i detallada sobre aquest tractament de dades a https://www.uji.es/protecciodades/clausules/?=U017.





ANNEX V

En la prova tipus test, l'òrgan tècnic de selecció podrà establir un nombre mínim de respostes netes correctes per a superar-la.

En tal cas, i sempre amb anterioritat a la identificació de les persones aspirants, l'òrgan determinarà el nombre de respostes correctes netes (nota de tall) necessàries per a aconseguir la qualificació mínima de 5 punts.

La puntuació final vindrà determinada per l'aplicació de la següent fórmula:

Dades:

x = nombre total de preguntes

a = nombre de respostes correctes

b = nombre de respostes en blanc

c = nombre de respostes errònies

d = nombre de respostes correctes netes de la persona aspirant

z = nota de tall

p = nota final







Una vegada coneixem d (nombre de respostes netes de la persona aspirant) i z (nota de tall) es procedeix a calcular la puntuació de la prova, p, segons alguna de les següents fórmules:

Mapa web