Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 8 de juliol de 2021, de la Universitat Jaume I, per la qual es convoquen a concurs d'accés places de cossos de docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9127 de 14.07.2021
Número identificador:  2021/7584
Referència Base de Dades:  006979/2021
 



RESOLUCIÓ de 8 de juliol de 2021, de la Universitat Jaume I, per la qual es convoquen a concurs d'accés places de cossos de docents universitaris. [2021/7584]

Publicada la Resolució de 6 de juliol de 2021, de la rectora de la Universitat Jaume I, per la qual es fa pública l'ampliació per a l'any 2021, de l'oferta d'ocupació pública, relativa a places dels cossos docents universitaris i de professorat contractat doctor de la Universitat Jaume I per a l'any 2021 (DOGV 08.07.2021).

De conformitat amb el que es disposa en l'article 63 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril (d'ara en avant LOU); el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris (d'ara en avant RDCA); l'article 100 dels Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 116/2010, de 27 d'agost, del Consell (d'ara en avant EUJI); el reglament per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat contractat doctor de la Universitat Jaume I, aprovat pel Consell de Govern núm. 5, de 14 de maig de 2020 (d'ara en avant RCAUJI).



Aquest rectorat, d'acord amb el que s'estableix en el paràgraf segon de l'article 62.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, ha resolt convocar a concurs d'accés les places que es detallen en l'annex I d'aquesta resolució, dotades en l'estat de despeses del pressupost de la Universitat Jaume I, amb subjecció a les següents,





Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

A aquests concursos els serà aplicable la LOU; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC); el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (d'ara en avant TREBEP); el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre; el RDCA; els EUJI; la RCAUJI; aquestes bases de convocatòria; les normes de general aplicació i en el no previst, les disposicions estatals que regulen el règim general d'ingrés en les administracions públiques.



Segona. Requisits

2.1. Requisits generals de les persones candidates

Per a ser admès o admesa a aquests concursos, les persones aspirants han de reunir els requisits generals següents:

a) Ser espanyol o nacional d'un estat membre de la Unió Europea o nacional d'aquells estats, als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores.

També poden participar el o la cònjuge dels espanyols o espanyoles i dels i de les nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, amb les mateixes condicions, poden participar els i les descendents menors de vint-i-un anys o majors d'edat que siguen dependents. Així mateix, poden participar els i les aspirants de nacionalitat estrangera no comunitària quan, en l'estat de la seua nacionalitat, als espanyols o espanyoles se'ls reconega aptitud legal per a ocupar en la docència universitària posicions anàlogues a les del funcionariat dels cossos docents universitaris espanyols, a l'efecte dels quals el Consell d'Universitats recaptarà informe dels ministeris d'Afers Exteriors i d'Administracions Públiques.

b) Tindre complits els setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

d) No haver sigut separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'acompliment de les funcions públiques per sentència judicial ferma. En el cas dels i de les aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, el compliment d'aquest requisit comportarà no tindre cap sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu estat l'accés a la funció pública.

2.2. Requisits específics de les persones candidates

Les persones sol·licitants han de reunir els requisits específics que a continuació s'assenyalen:

a) Poden presentar-se als concursos d'accés les persones que hagen sigut acreditades d'acord amb el que s'estableix en els articles 12 i 13 i disposicions addicionals primera, segona, tercera i quarta del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris.

També poden presentar-se als concursos d'accés a places de professorat titular d'universitat, els funcionaris i funcionàries dels cossos de professorat titular d'universitat i els funcionaris de carrera de les escales de personal investigador científic d'organismes públics d'investigació i de científic titular d'organismes públics d'investigació, de l'àrea de coneixement a la qual corresponga la vacant, que disposen d'acreditació per a professorat titular d'universitat, sempre que hagen exercit almenys dos anys el lloc d'origen.

2.3. Els requisits establits en aquesta base han de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera.



Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen participar en aquest procés selectiu poden realitzar la seua inscripció en el termini de vint dies hàbils a partir del següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE.

Les sol·licituds han de presentar-se per via electrònica. El tractament de la informació per mitjans electrònics tindrà en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que li siguen aplicables. Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de signatura electrònica, el DNI electrònic o el sistema d'identificació Cl@ve.

Quan s'utilitze l'opció de Registrar compte amb usuari, s'ha d'adjuntar còpia del DNI. La sol·licitud es formalitza en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I, mitjançant el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO): https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/

Al costat de la sol·licitud, que s'adjunta en l'annex II, s'ha d'enviar la següent documentació en format pdf:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola, s'ha de presentar una fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat, targeta d'identitat o una fotocòpia del passaport.

b) Certificacions en les quals s'acredite el compliment dels requisits específics que assenyala la base segona per a participar en el concurs d'accés.

3.2. Drets d'examen i forma de pagament

L'import de la taxa per drets d'examen és de 30 euros.

3.2.1. Bonificacions

Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra, és a dir, l'import serà de 15 euros.

3.2.2. Exempcions

Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.2.3. Forma de pagament

El pagament de la taxa es realitza mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO; s'ha d'optar per la bonificació, si se'n té dret.

3.2.4. Al costat de la sol·licitud s'ha d'acompanyar un certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen o, si escau, la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial del mateix ha de fer-se dins de termini de presentació de sol·licituds. En cas contrari es procedirà a l'exclusió de la persona sol·licitant. En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial del mateix suposa la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.



3.3. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





Quarta. Admissió de persones aspirants

4.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten en tots els seus extrems a la convocatòria, el Rectorat de la Universitat Jaume I dictarà en el termini màxim de vint dies hàbils una resolució en la qual elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, el Rectorat dictarà una resolució en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, respecte a aquestes últimes, la causa d'exclusió, indicant a les persones interessades que, si no l'esmenen en el termini improrrogable de deu dies hàbils, perdran el dret. Finalitzat aquest termini, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que procedisquen.



4.2. Aquestes resolucions es publicaran en el Tauler d'Anuncis Oficial (http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/).

4.3. Contra la resolució que aprova la llista definitiva de persones admeses, aquelles que hagen resultat excloses podran interposar un recurs en els termes previstos en els articles 123 i següents de la LPAC.





Cinquena. Protecció de dades personals

5.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, informem que el responsable del tractament de les dades tractades a fi d'aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I.



5.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

5.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

5.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada Llei 15/1999. Aquests drets s'exerciran, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat. https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica

5.5. En cas de reclamació l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

5.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable a aquest tractament.



Sisena. Comissions dels concursos d'accés, desenvolupament del concurs, proposta de provisió i comissió de reclamacions

6.1. La composició de les comissions, que figuren com a annex I d'aquesta convocatòria, el règim de substitucions dels seus i de les seues membres, la constitució d'aquestes, el desenvolupament del concurs i la proposta de provisió, s'efectuaran conforme al RCAUJI, articles 5 al 9.

6.2. Els criteris generals d'avaluació d'aplicació per a les comissions seran els previstos en l'annex III.

6.3. Contra la proposta de la comissió dels concursos d'accés, els i les concursants poden presentar reclamació davant el Rectorat en el termini màxim de deu dies hàbils, comptadors a partir del següent al de la seua publicació.





Setena. Proposta de provisió de places i nomenaments

7.1. A la vista de la puntuació atorgada a les persones aspirants en la prova, la comissió procedirà a realitzar la proposta de la candidatura per a ocupar la plaça, tenint en compte que en cap cas la comissió pot proposar que ha superat el procés selectiu un nombre superior d'aspirants al de places convocades. Qualsevol proposta de persones aprovades que contravinga el que s'estableix serà nul·la de ple dret.



7.2. El concurs pot concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de plaça tenint en compte el que es disposa en la normativa d'aplicació.

7.3. La proposta motivada de provisió es farà pública en el termini màxim de cinc dies naturals des de l'endemà a la finalització de la prova, en el lloc de celebració del concurs i en el tauler d'anuncis del departament on estiga adscrita la plaça. La proposta de provisió indicarà els possibles mitjans d'impugnació que podran utilitzar les persones interessades i romandrà exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar recurs administratiu.

7.4. El president o presidenta de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, remetrà al Rectorat, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari o secretària de la comissió sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.



7.5. El candidat o candidata proposat presentarà en el termini màxim dels vint dies hàbils següents al de la finalització de l'actuació de la comissió, en el Registre General de la Universitat o per qualsevol dels altres procediments assenyalats en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

– La documentació acreditativa del compliment dels requisits establits en la convocatòria.

– Els requisits generals per a l'accés a la funció pública:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, si no es té la nacionalitat espanyola, del document oficial equivalent que acredite la seua nacionalitat en vigor.

b) Certificat de posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques, expedit per la Unitat de Prevenció i Gestió Mediambiental de l'UJI.

c) Una declaració jurada de no haver estat separat o separada per resolució ferma d'expedient disciplinari, del servei de cap administració pública (de l'Estat, autonòmica, local o institucional), ni estar inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques.

d) Si es tracta de persones nacionals de la resta estats membres de la Unió Europea o d'algun estat al qual en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores, aquestes hauran d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 7.2 del Reial decret 543/2001, de 18 de maig.

e) La documentació acreditativa de reunir els requisits que estableix l'article 4 del RDCA.

f) Les persones que tinguen la condició de funcionaris o funcionàries de carrera en actiu estan exemptes de justificar la documentació i els requisits, però han de presentar un certificat del ministeri o l'organisme del qual depenen per a acreditar aquesta condició i totes les circumstàncies que consten en el seu full de serveis.

7.6. El Rectorat, en un termini màxim de trenta dies hàbils des de l'endemà a la publicació de la proposta de provisió, procedirà al nomenament de la persona proposada. El nomenament, que s'inscriurà en el corresponent registre de personal i especificarà la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement i el centre al fet que s'adscriu i també el número corresponent en la relació de llocs de treball, serà publicat en el BOE i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el Tauler d'Anuncis Oficials de la Universitat Jaume I (TAO-UJI) i comunicat als registres corresponents i al Consell d'Universitats.



7.7. En el termini màxim de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de publicació del nomenament en el BOE, el candidat o candidata proposat prendrà possessió de la seua plaça, moment en el qual s'adquirirà la condició de funcionari o funcionària del cos docent universitari de què es tracte, amb els drets i els deures que li són propis.



7.8. La plaça obtinguda després del concurs d'accés haurà d'exercir-se durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtindre una plaça en una altra universitat.



Vuitena. Reclamacions

8.1. Contra la proposta de la comissió es podrà presentar reclamació davant Rectorat en el termini màxim de deu dies hàbils. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a la seua resolució definitiva.

8.2. La proposta de resolució al Rectorat d'aquestes reclamacions correspondrà a la comissió de reclamacions prevista en l'article 66.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en l'article 103 dels Estatuts d'aquesta universitat.

8.3. Aquesta comissió estarà formada per set catedràtics i catedràtiques d'universitat, de diferents àrees de coneixement, amb àmplia experiència docent i investigadora, triats pel Claustre d'aquesta universitat per majoria absoluta dels seus membres i és admissible a l'efecte d'aquesta elecció el vot anticipat, per un període de quatre anys. La seua renovació es realitza a parts iguals cada dos anys. Serà presidida pel catedràtic o catedràtica d'universitat més antic i exercirà les funcions de secretaria el catedràtic o catedràtica d'universitat amb menor antiguitat.



8.4. La Comissió examinarà l'expedient relatiu al concurs per a vetlar pel compliment de les garanties establides en l'apartat 1 de l'article 64 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, i ratificarà o no la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos. En aquest últim cas, es retrotraurà l'expedient fins al moment que es va produir el vici, i la comissió del concurs haurà de formular nova proposta.



La citada comissió de reclamacions valorarà els aspectes purament procedimentals, i verificarà l'efectiu respecte, per part de la comissió del concurs, de la igualtat de condicions de les persones aspirants i dels principis de mèrit i capacitat d'aquestes en el procediment del concurs d'accés.

8.5. La comissió de reclamacions escoltarà les persones membres de la comissió contra la resolució de la qual s'haja presentat la reclamació, i a les persones participants. Podrà, així mateix, sol·licitar informes d'especialistes de reconegut prestigi.

8.6. La resolució del Rectorat, prèvia proposta vinculant de la comissió de reclamacions, esgota la via administrativa i serà impugnable davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



Novena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es pot interposar amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló de la Plana, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació.



Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere escaient.



Castelló de la Plana, 8 de juliol de 2021.– La rectora, p. d. (R 12.06.2018), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Joaquín Gual Arnau.













ANNEX I



COS: PROFESSORAT TITULAR D'UNIVERSITAT

Classe de convocatòria: concurs per a l'accés al cos de professorat titular d'universitat





1. Àrea de coneixement: Economia aplicada

Número de places: 1

Plaça número:19433

Departament: Economia

Perfil docent: Fonaments d'Econometria, Introducció a la Macroeconomia en el grau en Economia

Perfil investigador: 5312.05 Energia, 5309.04 Estructura del mercat



Comissió titular

Presidenta: M. Amparo Camarero Olivas. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal primer/a: José García Quevedo. CU. Universitat de Barcelona

Vocal segon/a: Joan A. Martín Montaner. TU. Universitat Jaume I de Castelló



Comissió suplent

President: Emili Tortosa Ausina. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal primer/a: Francisco Requena Silvente. CU. Universitat de València

Vocal segon/a: Ana Cuadros Ramos. TU. Universitat Jaume I de Castelló





2. Àrea de coneixement: Màquines i Motors Tèrmics

Número de places: 1

Plaça número:19451

Departament: Enginyeria Mecànica i Construcció

Perfil docent: Enginyeria Tèrmica en el grau en Enginyeria Elèctrica, Instal·lacions de Climatització i Refrigeració en el grau en Enginyeria Mecànica

Perfil investigador: 3313.26 Equips de refrigeració, 3313.99 Tecnologia i Enginyeria Mecàniques. Altres (Estudi de refrigerants sintètics de baix GWP), 3322.99 Tecnologia energètica. Altres (Estudis de fluids sintètics de baix GWP per a cicles ORC)



Comissió titular

President: José Manuel Pinazo Ojer. CU. Universitat Politècnica de València

Vocal primer/a: Joaquín Navarro Esbrí. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal segon/a: Víctor Soto Francés. TU. Universitat Politècnica de València



Comissió suplent

President: Alberto Coronas Salcedo. CU. Universitat Rovira i Virgili

Vocal primer/a: María Jesús Sanchis Sánchez. CU. Universitat Politècnica de València

Vocal segon/a: Pedro Vicente Quiles. CU. Universitat Miguel Hernández d'Elx





3. Àrea de coneixement: Física Aplicada

Número de places: 1

Plaça número:19443

Departament: Física

Perfil docent: Física en el grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs, Física II en el grau en Disseny Industrial i Desenvolupament de Productes

Perfil investigador: 3307.09 Dispositius fotoelèctrics, 2106.01 Energia solar, 2210.01 Catàlisis



Comissió titular

President: Juan Bisquert Mascarell. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal primer/a: Ana Cros Stötter. CU. Universitat de València

Vocal 2º: Francisco Fabregat Santiago. CU. Universitat Jaume I de Castelló



Comissió suplent

President: Germà García Belmonte. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal primer/a: María Lidón López Peris. TU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal segon/a: Iván Mora Seró. CU. Universitat Jaume I de Castelló





4. Àrea de coneixement: Comercialització i Investigació de Mercats



Número de places: 1

Plaça número:19423

Departament: Administració d'Empreses i Màrqueting

Perfil docent: Màrqueting operatiu, Comercialització de productes turístics en el grau en Turisme

Perfil investigador: 5311.05 Màrqueting (Comercialització)



Comissió titular

President: Miguel Ángel Moliner Tena. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal primer/a: Teresa Vallet Bellmunt. TU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal segon/a: Luis José Callarisa Fiol. TU. Universitat Jaume I de Castelló



Comissió suplent

President: Javier Sánchez García. CU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal primer/a: Andreu Blesa Pérez. TU. Universitat Jaume I de Castelló

Vocal segon/a: Natalia Melania Vila López. CU. Universitat de València











ANNEX III

Criteris generals d'avaluació d'aplicació per les comissions que han de resoldre els concursos d'accés a places de funcionariat dels cossos docents universitaris



Per a la valoració dels candidats i candidates en els concursos d'accés a places de funcionariat docent, les comissions fixaran uns criteris específics adequats en el perfil de les places que en tot cas seran conformes amb els criteris generals següents.



Professors i profesores titulars d'universitat



Criteris generals d'avaluació Percentatge

Activitat i projecte investigador 45

Activitat i projecte docent 35

Formació acadèmica 5

Coneixement de la llengua pròpia 5

Coneixement de la llengua anglesa 5

Experiència en gestió i administració 5

Mapa web