Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 22 de juliol de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura d'ajudant, per al curs acadèmic 2019-2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8602 de 30.07.2019
Número identificador:  2019/7628
Referència Base de Dades:  007033/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Politècnica de València
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 22 de juliol de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura d'ajudant, per al curs acadèmic 2019-2020. [2019/7628]

De conformitat amb el que disposen la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'acord del Consell de Govern de 24 de juliol de 2007, pel qual s'aprova la normativa de contractació i els criteris d'avaluació per a la selecció de professorat contractat, s'obri un procés de selecció de professorat ajudant, per a la contractació en règim laboral d'aquest, d'acord amb les bases següents.

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública i així utilitza un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, d'igualtat efectiva entre dones i homes.





1. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte la satisfacció de necessitats de docència en aquesta universitat, mitjançant la provisió de places d'ajudant amb les característiques que figuren en l'annex I.



2. Requisits dels aspirants

Les persones que desitgen participar en aquesta convocatòria han de reunir els requisits següents:

1. Haver complit els setze anys i no superar l'edat màxima de la jubilació forçosa.

2. No haver sigut separades mitjançant un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a feines o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions semblants a les corresponents a les places.

En cas de ser nacionals d'algun altre estat, han d'acreditar que no estan inhabilitades o en situació equivalent, ni han estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública en els mateixos termes.

3. Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques o funcions corresponents a les places convocades.

4. Estar admeses o en condicions de ser admeses en els estudis de doctorat. Posat cas que les titulacions s'hagen obtingut en universitats estrangeres, caldrà adjuntar-hi fotocòpia de la credencial que n'acredite l'homologació.

5. Tenir la nacionalitat espanyola o ser nacionals dels estats membres de la Unió Europea, així com els cònjuges dels espanyols o dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de 21 anys o més grans d'aquesta edat dependents.

Així mateix, s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També poden participar en aquesta convocatòria les persones estrangeres no incloses en els apartats anteriors que tinguen residència legal a Espanya.

La concurrència dels requisits anteriors ha d'estar referida a una data anterior a l'expiració del termini de presentació d'instàncies.





3. Sol·licituds

Les persones interessades en aquesta convocatòria formalitzaran la sol·licitud, dirigida al rector de la Universitat, a través del model d'instància que consta en l'annex III que, així mateix, es facilitarà també en els departaments afectats i en el Registre General (poden obtenir-se els models corresponents, així com informació sobre aquesta convocatòria, a través de la pàgina web:

http://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/579888normalc.html).

La presentació de sol·licituds es realitzarà en el Registre General de la Universitat, situat a la seu central, i en els registres auxiliars de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi i de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, o per qualsevol dels sistemes previstos en l'article 16.4 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Caldrà presentar una sol·licitud (en doble exemplar) Per a cada plaça a què es vulga concursar, tot indicant el codi d'aquesta. Cas que es convoquen diverses places amb el mateix perfil i les mateixes característiques i que estiguen agrupades en la convocatòria, s'haurà de presentar únicament una sol·licitud per a totes.

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, fins al 6 de setembre de 2019.

Els drets de participació seran de 30 euros, que s'ingressaran dins del termini de presentació d'instàncies, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en el compte Universitat Politècnica de València-Drets d'examen, en Bankia, urbana Universitat Politècnica, número ES97 2038 6543 9060 0001 4194, especificant en el resguard el nom i els cognoms, i el número de la plaça o places que conformen el concurs en què es desitja participar.

Queden exempts del pagament o tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets de participació:

a) Els contribuents que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.



b) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Els contribuents que siguen persones amb discapacitat, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Els contribuents que estiguen en situació d'expulsió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.



En cap cas el pagament efectuat al compte bancari a què es fa referència suposarà el compliment del tràmit de presentació en termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

A cada sol·licitud haurà d'adjuntar-se un únic exemplar de la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport.

b) Original del resguard que justifique el pagament de 30 euros en concepte de drets de participació, o justificant d'exempció del pagament dels mateixos.

c) Curriculum vitae, que haurà de seguir els apartats i estructura especificats en el barem que consta en l'annex II, podent utilitzar-se el model que podran trobar en la pàgina web http://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/579888normalc.html.

d) Fotocòpia del títol acadèmic. (els concursants la titulació dels quals no siga espanyola, hauran de presentar certificat d'homologació del seu títol i certificat de la nota mitjana del seu expedient acadèmic emès pel ministeri espanyol d'educació)

e) Certificat acadèmic personal o document substitutiu (els concursants la titulació dels quals no siga espanyola, hauran de presentar certificat d'homologació del seu títol i certificat de la nota mitjana del seu expedient acadèmic emès pel ministeri espanyol d'Educació) i documents acreditatius de cadascun dels mèrits consignats en el currículum. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no seran tinguts en compte. Una vegada finalitzat el termini d'admissió de sol·licituds no s'admetran nous mèrits.



f) Permís de residència, tal com s'especifica en el requisit 5, paràgraf 3, de l'apartat 2, «Requisits dels aspirants».



4. Informació respecte de les dades recollides

4.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades de la UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us informem que l'entitat responsable del tractament de les dades tractades a l'efecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Politècnica de València.

4.2. La base legal per al tractament de les vostres dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

4.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

4.4. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament aportant còpia d'un document oficial que les identifique (NIF-NIE, passaport), i si fora necessària, documentació acreditativa de la seua sol·licitud davant la Delegació de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València (Secretaria General), Universitat Politècnica de València, Camí de Vera, s/n, – 46022 València.

4.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

4.6. Les dades es conserven en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



5. Llista d'admesos

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció del departament farà pública la llista provisional de les persones aspirants admeses i excloses en cada un dels concursos convocats, amb indicació en aquest últim cas de la causa d'exclusió. Aquesta publicació s'efectuarà mitjançant l'exposició de les llistes corresponents al tauler d'anuncis del departament i, complementàriament i sense caràcter oficial, en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració, que es pot consultar a través del web de la UPV, en el menú perfils / pas i pdi / eines i recursos / tauler d'anuncis (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=v)

Seran motius d'exclusió:

• Presentar la sol·licitud fora del termini establit.

• La falta de justificació de l'abonament dels drets de participació o de trobar-se exempt del pagament dels mateixos.

• No acreditar el compliment dels requisits indicats en l'apartat 2) Requisits dels aspirants.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que n'haja motivat l'exclusió o omissió; no es considerarà esmenable la falta de pagament dels drets de participació dins del termini de presentació d'instàncies.



Transcorregut el termini d'esmena d'errors, es procedirà a la publicació de les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos, pel mateix procediment.



6. Procés de selecció

El procés de selecció constarà de dues fases:

1a. Concurs de mèrits, en què es valoraran els mèrits acreditats pels aspirants. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, sense perjudici de la puntuació per mèrit preferent que poguera correspondre. Per a superar aquesta fase del procés de selecció caldrà aconseguir un mínim de 3 punts.

2a. Entrevista. La comissió citarà els aspirants que superen la fase de concurs a una entrevista personal per tal de perfilar la selecció definitiva. Aquesta versarà sobre els seus mèrits, sobre el seu historial acadèmic, investigador i professional, i sobre tots aquells aspectes que la comissió considere rellevants per al perfil docent de la plaça. Aquesta segona fase del procés de selecció es valorarà fins a un màxim de 4 punts; per a superar-la caldrà aconseguir un mínim de 2 punts.

Els aspirants estrangers hauran de superar, posat cas que la comissió de selecció ho considere oportú, una prova específica per a acreditar el coneixement de castellà a nivell de conversa i d'escriptura.

Si escau, també caldrà superar una prova específica per a acreditar el coneixement de l'idioma en què hagen d'impartir-se les assignatures, segons allò que indique la convocatòria.

A aquests efectes, el nivell de coneixement de llengües requerit és l'equivalent al nivell C1 de l'idioma corresponent. A aquells candidats que hagen inclòs i justificat en els seus respectius currículums la possessió d'un certificat de nivell C1 o superior en la dita llengua, havent-ho obtingut en el cas de l'anglés en menys de cinc anys d'antiguitat, se'ls reconeixerà com acreditat el coneixement suficient de dits idiomes. Els títols, diplomes i certificats en validesa a aquests efectes són els expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyança Superior (CertAcles), així com els indicats en la normativa vigent en matèria lingüística, podent-se accedir a la dita informació a través de l'enllaç següent:

https://cdl.webs.upv.es/el-centro/normativa/normativa-oficial-certificaciones-competencia-lingueistica



7. Comissió de selecció

Els mèrits dels aspirants seran jutjats per comissions de selecció, que tindran la composició següent:

• Tres membres designats pel rector, entre els quals designarà el president, i almenys un ha de ser de l'àrea de coneixement a què correspon la plaça objecte de provisió.

• Dos membres de l'àrea de coneixement designats pel consell del departament al qual pertanya la plaça, han de ser de la mateixa àrea de coneixement que la plaça oferida, però poden ser, si no n'hi ha, d'una àrea afí.

Si de cas manca professorat de l'àrea de coneixement a què s'adscriu la plaça, se'n podrà designar d'una àrea afí a aquesta.

La composició definitiva de cada comissió de selecció es publicarà en els taulers d'anuncis dels departaments corresponents, junt amb les llistes definitives d'admesos i exclosos.

Tots els membres de les comissions de selecció hauran de pertànyer a cossos de funcionaris docents universitaris i posseir titulació oficial igual o superior a la de la plaça convocada.

Les comissions de selecció es regiran, quant al seu funcionament, pel que es disposa en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els membres de les comissions s'abstindran d'intervenir quan es done alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la citada Llei 40/2015.



8. Desenvolupament del procés de selecció

En la sessió de constitució la comissió de selecció elaborarà, d'acord amb el barem aplicable a cada figura contractual (que consta en annex II), els criteris de valoració dels mèrits dels aspirants, que hauran de publicar-se en el tauler d'anuncis del departament.



Publicats els criteris de valoració, la comissió de selecció es reunirà per a valorar els mèrits dels concursants. La comissió podrà sol·licitar l'aportació de documentació original per a comprovar la validesa dels mèrits inclosos en el currículum, així com sol·licitar l'esmena d'aquella documentació presentada que es considere insuficient.

Valorats els mèrits dels aspirants, la comissió de selecció farà pública aquesta valoració al tauler d'anuncis del departament, i hi farà constar la qualificació obtinguda per cada un dels aspirants en cada apartat del barem.

Es convocarà els aspirants que superen la fase de concurs per a la realització de l'entrevista amb la comissió mitjançant un anunci publicat al tauler del departament, amb una antelació de 48 hores a la data de realització d'aquesta, sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de notificació que la comissió considere procedents.



9. Resolució del concurs

Finalitzat el procés de selecció, la comissió conformarà una relació dels aspirants que hagen superat les dues fases del procés, ordenant-los de major a menor segons la puntuació total que s'obtinga en sumar les qualificacions del concurs i l'entrevista personal, així com, si escau, la puntuació atorgada per mèrit preferent.

La comissió de selecció elevarà al rector la relació d'aspirants que hagen resultat aprovats, el nombre dels quals no pot ser superior al de places convocades. Per a elaborar aquesta relació caldrà tenir en compte el que s'ha indicat més amunt, i s'interromprà la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el de places convocades.

Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis del departament i complementàriament i sense caràcter oficial en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració, que es pot consultar a través del web de l'UPV, en el menú perfils / pas i pdi / eines i recursos / tauler d'anuncis http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=v

així com el certificat en el qual es faça constar el dia de la publicació a l'esmentat tauler d'anuncis. La publicació al tauler d'anuncis del departament tindrà caràcter de notificació als concursants, d'acord amb el previst en l'article 45.1 b de la Llei 39/2015.



Finalment, es traslladaran al Servei de Recursos Humans les actes del concurs, inclosa la proposta al rector de nomenament de l'aspirant amb major puntuació, a fi de formalitzar la contractació laboral, i amb la resta d'aspirants que hagen superat les dues fases del procés de selecció es constituirà una llista de reserva, segons l'ordre de puntuació final obtinguda, que s'utilitzarà per a formalitzar, si escau, contractacions de durada determinada per a atendre necessitats sobrevingudes o substitucions.



10. Característiques dels contractes

Tipus de contracte: contracte laboral de naturalesa especial

• Durada: un any, prorrogable si escau per períodes anuals; això queda subjecte al compliment del full de ruta següent:

Primer any. Els objectius que cal realitzar o complir durant aquest any són els següents:

• Realització de cursos de formació pedagògica a l'ICE.

• Realització de cursos de doctorat o cursos de postgrau universitari.



Segon any. La renovació per al segon any està condicionada a la realització dels cursos de l'ICE mencionats anteriorment.

Durant aquest curs caldrà realitzar o complir els objectius següents:



• Presentació d'algun article en congressos o revistes especialitzades.

• Publicació en revista indexada o participació en activitats d'investigació.

• Realització d'un projecte docent.

Tercer any. La renovació per al tercer any està condicionada a la valoració favorable de les enquestes de qualitat docent del curs anterior i a la publicació, almenys, d'un article en revista indexada o a una productivitat d'IAI equivalent al 20 % de la d'un professor col·laborador.

Durant aquest any caldrà realitzar o complir els objectius següents:

• Realitzar una estada superior a un mes en algun centre universitari o d'investigació, o en alguna empresa.

• Finalitzar els cursos de doctorat o màster i aprovació del DEA o equivalent.

Quart any. La renovació per al quart any està condicionada a la valoració favorable de les enquestes de qualitat docent i a la publicació, almenys, d'un article en revista indexada o a una productivitat d'IAI equivalent al 40 % de la d'un professor col·laborador

Durant aquest any caldrà realitzar o complir els objectius següents:

• Finalitzar la tesi doctoral.

Cinquè any. La renovació per al cinqué any està condicionada a la valoració favorable de les enquestes de qualitat docent i a la publicació, almenys, de dos articles en revista indexada o a una productivitat d'IAI equivalent al 50 % de la d'un professor col·laborador.

Durant aquest any caldrà realitzar o complir els objectius següents:

• Aconseguir l'acreditació en alguna de les figures de professorat contractat o funcionari.

La durada màxima del contracte més les possibles pròrrogues no podrà superar els cinc anys.

En qualsevol cas, el temps total de durada conjunta entre aquesta figura contractual i la d'ajudant doctor en aquesta universitat o en una altra no podrà excedir els vuit anys.

• Jornada: dedicació a temps complet. Nombre d'hores setmanals: 37,5.

• Activitats a exercir: la finalitat principal del contracte serà la de completar la formació docent i investigadora dels contractats. Aquests col·laboraran en tasques docents d'índole pràctica fins a un màxim de 60 hores anuals.

• Retribucions: les retribucions estan determinades en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, i es consideraran, si escau, aquelles variacions que aproven les administracions competents, així com els òrgans de la Universitat Politècnica de València.



11. Documentació

Els candidats proposats per a la provisió de les places hauran de presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI o passaport.

b) Fotocòpia confrontada del títol.

c) Certificat mèdic oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'exercici de les funcions corresponents.



d) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'administració pública en virtut d'expedient disciplinari i de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.



12. Formalització i firma dels contractes

El termini d'incorporació del candidat proposat s'establirà en la resolució d'adjudicació, i no podrà ser superior a un mes des de l'esmentada resolució. En el termini d'incorporació, i amb anterioritat a l'inici de la prestació de serveis, el candidat haurà de presentar la documentació indicada anteriorment, que acredite que reuneix tots els requisits assenyalats en la convocatòria, així com els establits en la normativa aplicable i realitzarà la formalització i la firma del contracte i l'alta en el règim de seguretat social corresponent.

Cas de no formalitzar-se el contracte en el termini anteriorment indicat, el candidat proposat decaurà en el seu dret i es durà a terme la contractació de l'aspirant següent, per ordre de puntuació.



13. Recursos

Contra les resolucions del departament i de les comissions de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes resolucions, tot açò de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es podrà interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre-ho.

Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada hi podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat del contenciós-administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot açò de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que es considere convenient.



València, 22 de juliol de 2019.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I

Relació i categoria de les places oferides



Convocatòria: C02/19



SISTEMES INFORMÀTICS I COMPUTACIÓ

Àrea: Llenguatges i Sistemes Informàtics

– Centre: E.P.S d'Alcoi

No. de Places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 6273

Categoria: AJ Dedicació: TC

Perfil:Llenguatges i Sistemes Informàtics.

Mapa web