Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ número 411, de 4 de juliol de 2019, del director gerent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, per la qual s'executa l'acord d'homologació adoptat pel Consell de Govern del Consorci de data 3 de juliol de 2017, informat favorablement per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i s'adopten les determinacions necessàries sobre l'homologació o equivalència dels llocs de treball del Consorci a l'estructura dels llocs de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8604 de 01.08.2019
Número identificador:  2019/7842
Referència Base de Dades:  007123/2019
 



RESOLUCIÓ número 411, de 4 de juliol de 2019, del director gerent del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló, per la qual s'executa l'acord d'homologació adoptat pel Consell de Govern del Consorci de data 3 de juliol de 2017, informat favorablement per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i s'adopten les determinacions necessàries sobre l'homologació o equivalència dels llocs de treball del Consorci a l'estructura dels llocs de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. [2019/7842]

El Consorci Hospitalari Provincial de Castelló és una entitat que forma part del sector públic instrumental de la Generalitat, que es regeix pels Estatuts refosos que van ser aprovats pel Consell de Govern i que, després de la modificació, van ser publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 7098, de 28 d'agost de 2013.



La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, estableix, en l'article 121, que el personal al servei dels consorcis podrà ser funcionari o laboral i haurà de procedir exclusivament de les administracions participants. El seu règim jurídic serà el de l'administració pública d'adscripció, i les seues retribucions en cap cas podran superar les establides per a llocs de treball equivalents en aquelles.



La Llei 14/2015, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic, i altres mesures de reforma administrativa, estableix, en la disposició final desena, la modificació de la Llei 15/1997, de 25 d'abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut, que incorpora una nova disposició addicional única, sobre el règim jurídic dels consorcis sanitaris, determina que els consorcis sanitaris l'objecte principal dels quals siga la prestació de serveis del Sistema Nacional de Salut, estan adscrits a l'administració sanitària responsable de la gestió d'aquests serveis en el seu àmbit territorial d'actuació, i el seu règim jurídic és l'establit en aquesta disposició i, subsidiàriament, en allò que no està regulat en aquesta llei, en la normativa que regula amb caràcter general la resta de consorcis administratius, i que el seu personal podrà ser funcionari, estatutari o laboral procedent de les administracions participants o laboral en cas de ser contractat directament pel consorci i que La Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici de 2017, prescriu, respecte del personal dels consorcis adscrits a la Generalitat, en la disposició addicional trenta-unena, que les retribucions del personal que preste serveis en els diferents consorcis adscrits a la Generalitat no podran sobrepassar, per a cada categoria professional, les establides en les taules retributives aplicables durant 2017 al personal inclòs en l'àmbit subjectiu de la present llei. I en els mateixos termes es pronuncien la Llei 22/2017, de 29 desembre, i la Llei 28/2018, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat Valenciana per als exercicis 2018 i 2019, respectivament.



La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, com a administració responsable d'impulsar aquesta previsió legal, a través de la Direcció General de Recursos Humans i Econòmics de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, va emetre en data 13 de febrer de 2017 un informe l'assumpte del qual referenciava a l'aplicació de la disposició addicional trenta-unena de la Llei de pressupostos de la Generalitat 2017, en què es transmetia la necessitat d'efectuar una homologació o equivalència de les categories professionals/llocs de treball entre els propis del Consorci i els de la Conselleria de Sanitat USP per a poder aplicar la limitació global salarial quant a conceptes comparables que exigeix la normativa bàsica estatal i la normativa pressupostària. La Direcció del Consorci Hospitalari Provincial de Castelló va realitzar l'estudi de les categories professionals/llocs de treball segons la seua plantilla i va establir una equivalència amb les categories professionals/llocs de treball de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, quadre d'homologació i equivalències que es va sotmetre a la Mesa General de Negociació en diferents sessions, que es va iniciar en data 15 de març de 2017, i s'obrí un període d'al·legacions i propostes, informant en diverses i successives sessions d'MGN, de les correccions, esmenes, modificacions, etc., que al llarg de les converses amb la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública s'hagueren de materialitzar en el document definitiu d'homologació que, de manera definitiva, va ser informat a l'MGN de data 26 de juny de 2017, i es va sotmetre a aprovació del Consell de Govern del Consorci en data 3 de juliol de 2017, aprovació condicionada a la preceptiva autorització i informe favorable de la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, autorització que s'ha produït en data 13 de març de 2019, una vegada que el recurs contenciós administratiu presentat contra l'acord d'homologació ha sigut resolt en última instància, cassació, al febrer de 2019, en què se'n resol la inadmissió i es confirma la sentència d'instància que declara ajustat a dret l'homologació de llocs i retributiva efectuada.



Amb vista a complir amb el mandat normatiu, que comporta l'adaptació dels llocs de treball del Consorci des del punt de vista retributiu als llocs de treball equivalents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, esdevé necessari adoptar les determinacions precises sobre l'homologació o equivalència d'aquests a l'estructura dels llocs de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i adaptar, així mateix, l'instrument d'ordenació de personal que tradicionalment ha gestionat el Consorci i que ha d'adaptar-se a les indicacions que la Direcció General de Sector Públic de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic estableixen.



L'homologació i equiparació dels llocs de treball amb vista a l'aplicació del límit global de les retribucions que per al personal del Consorci estableix la normativa, ha de partir de la classificació retributiva dels llocs de treball del Consorci continguda en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) número 8023, de 20 d'abril de 2017, correcció d'errors DOGV número 8034, de 8 de maig de 2017, que conté la plantilla i RLT del Consorci, completada i complementada amb les modificacions contingudes en el DOGV número 8159, de 30 d'octubre de 2017; 8353, de 9 d'agost de 2018; 8360, de 13 d'agost de 2018; 8491, de 21 de febrer de 2019, i 8521, de 30 d'abril de 2019, tenint en compte tots els criteris i instruccions que han sigut remesos per la Direcció General de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública al febrer de 2017 i maig de 2019, en relació a l'aplicació del que es disposa en la normativa pressupostària, i regles de reconeixement i absorció del complement personal de garantia (CPG) que es generarà per a aquells empleats que ocupen llocs que una vegada homologats amb els equivalents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i tingueren assignades retribucions en conjunt superiors a les de la categoria homòloga, així com les consideracions a aplicar quant a conceptes comparables per al càlcul de l'import d'aquest complement, subjectes amb dret a percebre'l, i regles per a la seua absorció i compensació en instruccions que s'han anat rebent al llarg dels exercicis en què estava pendent la seua aplicació.



Atés que el pressupost de fet de partida és la limitació global de les retribucions en els llocs homologats en conceptes comparables, una primera valoració per al càlcul del CPG serà diferenciar en l'homologació de llocs, aquells que per no superar el límit global salarial respecte de la categoria homòloga, mereixen un tractament diferenciat, i respecte dels quals no és procedent modificar cap complement, ni disminuir ni incrementar-lo, ja que el títol executiu per a procedir a la modificació retributiva és el límit global de les retribucions del lloc en conceptes comparables i, per tant, sempre que no se superen, serà procedent la unificació de les denominacions per homologació però la classificació dels llocs haurà de mantindre's en els seus propis termes.



En virtut del que s'ha exposat, adoptats els acords per òrgan executiu competent, amb l'informe favorable de la Conselleria competent en matèria d'hisenda i els criteris establits per la Direcció General de Recursos Humans de la Conselleria de Sanitat USP, el director gerent, en exercici de la competència que se li atribueix en l'article 23.c dels Estatuts del Consorci, acorda:



Primer

Indicar els llocs de treball en els quals les retribucions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública són superiors als del Consorci, i que hauran de ser objecte d'un tractament diferenciat quant a l'equiparació de les seues retribucions, i caldrà mantindre la seua classificació original sense que implique l'aplicació del mandat normatiu, ni una disminució ni un increment d'aquestes, annex I.

Aquests llocs, pel fet de no existir diferències retributives per conceptes comparables superiors en el Consorci, no generen CPG; no obstant això, qualsevol altre import consolidat que responga a concepte no comparable, haurà de rebre el tractament de complement personal de garantia consolidat, absorbible i compensable.



Segon

Homologar i indicar els llocs de treball en els quals les retribucions del Consorci siguen superiors als de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i siga necessari l'establiment d'un complement personal de garantia; en aquests casos l'homologació s'estén a la seua denominació, classificació i retribucions a l'efecte de la seua equiparació amb els de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i la classificació de la qual en la nova plantilla orgànica quedarà ajustada a les taules salarials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, annex II.



Dels llocs continguts en aquesta relació n'hi ha cinc (coordinador Investigació i Docència de l'Institut Oncològic, director Institut Oncològic, cap Àrea Serveis Centrals, cap Àrea Quirúrgica i psicòleg especialista Psicologia Clínica), tres homologats a direcció de servei, un a direcció de secció i un a facultatiu especialista, que atés que per a la classificació de les retribucions del lloc homologable la referència és a un lloc que queda classificat de conformitat amb retribucions pròpies del Consorci (vegeu el que es disposa en l'anterior punt i annex I), la seua denominació i classificació retributiva serà la disposada per a aquells llocs en l'apartat anterior, això és, denominació homologada a Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, però amb classificació retributiva pròpia del Consorci; no obstant això, a diferència dels inclosos en l'apartat primer, sí que generen CPG per les diferències globals dels llocs en conceptes comparables, annex III.



En l'aplicació d'aquesta homologació es tindran en compte les situacions singulars que concórreguen en determinats llocs de treball, com són els supòsits de nomenaments provisionals, millores d'ocupació, situació del personal indefinit no fix, del personal temporal inclòs en la consolidació de la temporalitat de places integrants de l'expedient aprovat el 25 octubre 2016 ratificat el 18 de desembre de 2018, excedències i situacions administratives que comporten reserva de llocs de treball i unes altres d'anàloga consideració. Així mateix, haurà de tindre's en compte el personal amb un grau personal consolidat o nivell competencial reconegut abans de l'1 de gener de 2017 en tant que aquest personal mantindrà el seu dret personal a percebre el nivell de complement de destinació d'aquell grau consolidat amb independència del nivell del lloc que exercisca després de l'homologació aplicada.



Tercer

Contra aquest acte, que esgota la via administrativa, pot interposar-s'hi potestativament un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació o, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats de la mateixa manera, davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú; així com en els articles 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Castelló de la Plana, 4 de juliol de 2019.– El director gerent: Joaquín Sanchís García.

Mapa web