Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 9 de setembre de 2019, de la presidenta del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca el procés de selecció de director o directora gerents.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8651 de 08.10.2019
Número identificador:  2019/9307
Referència Base de Dades:  008779/2019
 



RESOLUCIÓ de 9 de setembre de 2019, de la presidenta del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca el procés de selecció de director o directora gerents. [2019/9307]



La Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana (d'ara endavant, la Fundació) és una fundació pública integrant del sector públic empresarial i fundacional de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en els articles 2.3 lletra C, 3.2 i 157, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



La Fundació actua com a estructura única de gestió de l'Institut d'Investigació Sanitària La Fe, acreditat per l'Instituto de Salud Carlos III en 2009. Aquesta acreditació va ser renovada en 2014 i se n'ha sol·licitat novament la renovació durant l'anualitat 2018.

El Reial Decret 279/2016, de 24 de juny, sobre acreditació d'instituts d'investigació biomèdica o sanitària, estableix en l'article 4 que serà requisit necessari per a l'atorgament de l'acreditació que les entitats sol·licitants tinguen una estructura organitzativa que compte amb un director científic o càrrec anàleg, i una estructura única de gestió de la investigació separada de l'estructura de gestió assistencial i docent que compte amb un director de gestió.

Els Estatuts de la Fundació no preveuen en l'estructura de la Fundació cap lloc de caràcter gerencial, diferenciat de la direcció científica d'aquesta, per a dirigir les àrees econòmica, administrativa, jurídica i de recursos humans.

Els estatuts preveuen en l'article 7 que correspon al Patronat «el govern i representació de la Fundació, que tindrà totes les facultats que siguen necessàries per a la realització de les seues finalitats», i en l'article 14, que «el Patronat podrà delegar totes o algunes de les seues facultats, que siguen delegables segons la legislació, en un o més dels seus membres, i nomenar un administrador».

Com a persona que ostentarà la màxima responsabilitat directiva de la Fundació, funció executiva de màxim nivell amb subjecció directa als òrgans superiors de govern de la Fundació, la figura de director o directora gerent es vincula amb una relació laboral especial d'alta direcció de durada determinada d'acord amb la normativa vigent sobre la matèria.



El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim econòmic financer del sector públic empresarial i fundacional, estableix que l'elecció del personal directiu dels ens del sector públic es basarà en criteris de competència, professionalitat i experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.

D'altra banda, l'article 3.1 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, disposa que «la idoneïtat de l'elecció de personal que ocupa llocs de caràcter directiu es basarà en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades».



A més, d'acord amb la Resolució de 17 de febrer de 2017, de la directora general del Sector Públic, Model Econòmic i Patrimoni, per la qual es disposa la publicació de l'Acord de creació de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, correspon a aquesta Comissió entre altres funcions, l'«estudi, debat i elaboració de criteris i recomanacions, si escau, sobre les qüestions de caràcter col·lectiu que puguen sorgir en els ens del sector públic instrumental en el seu conjunt, sense perjudici de la posterior negociació i aprovació en els seus respectius àmbits».

D'altra banda, l'article 4 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim econòmic financer del sector públic empresarial i fundacional, estableix, així mateix, la possibilitat que la conselleria competent en matèria d'hisenda dicte instruccions d'obligat compliment, amb caràcter particular o general, per als ens del sector públic instrumental, entre altres matèries, sobre organització i polítiques de personal.

Així mateix, l'apartat cinqué de la disposició addicional vintena de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, estableix que: «Per la conselleria competent en matèria de sector públic es podran establir bases o criteris d'actuacions comunes en els processos selectius, amb la finalitat de fer efectiva l'aplicació dels principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat...»



Per això, aquest procés de selecció de personal no es durà a terme segons el que s'estableix en la Resolució de 31 de juliol de 2018, del Conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les bosses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat, en virtut de l'excepcionalitat autoritzada per part de la Comissió de Diàleg Social de l'àmbit d'aplicació del III Acord al personal no investigador en data 4 de febrer de 2019.

En conseqüència, considerant que en la sessió extraordinària del Patronat de la Fundació celebrada el 9 de setembre de 2019 es va acordar la tramitació de la convocatòria d'aquest concurs públic, resolc:



Primer

Convocar, per a ser proveït, el lloc de director o directora gerents de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana (la Fundació) en règim de concurrència competitiva, amb càrrec als fons estructurals de la Fundació, i per temps determinat.



Segon

Aprovar les bases que s'adjunten a la present convocatòria.



Tercer

La present resolució entrarà en vigor a partir de l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta pot interposar-se potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que es preveu en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 9 de setembre de 2019.– La presidenta del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana: Ana Barceló Chico.





Annex I

Bases de la convocatòria



Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de la persona candidata que serà proposada per la comissió de valoració al Patronat de la Fundació per a la contractació en el lloc de la direcció gerència per la cobertura derivada de l'excedència forçosa per exercici de càrrec públic representatiu de Javier Santos Burgos Muñoz.

La durada del contracte objecte d'aquesta convocatòria serà la durada de l'excedència forçosa durant la vigència del càrrec públic.



Segona. Funcions

Sota la dependència del Patronat correspondrà a la direcció gerència les funcions que s'establisquen en els seus Estatuts, una vegada finalitzat el procés de modificació per a l'adaptació a les exigències del Reial decret 279/2016, de 24 de juny, sobre acreditació d'instituts d'investigació biomèdica o sanitària. En tot cas, correspondrà a la direcció gerència:

a) La direcció i gestió de la Fundació, en el marc de les funcions que li siguen expressament delegades, i en particular, l'execució dels acords del Patronat.

b) La direcció i coordinació de les àrees de la Fundació encarregades de la gestió econòmica, contractació, recursos humans i assessoria jurídica.

c) Exercir la representació institucional i legal de la Fundació quan no corresponga a altres òrgans d'aquesta o aquestes funcions hagen sigut delegades de forma expressa.

d) Totes aquelles funcions que li siguen encomanades pel Patronat.





Tercera. Règim d'incompatibilitats, transparència, indemnitzacions i condicions de treball

A la persona seleccionada li serà aplicable el règim establit en la normativa autonòmica sobre declaració de béns, drets patrimonials i activitats d'alts càrrecs. En matèria d'incompatibilitats, li serà aplicable la legislació autonòmica, o en defecte d'això, la legislació estatal, en matèria de conflictes d'interessos.

Així mateix, estarà subjecta a avaluació d'acord amb els criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seua gestió, mesures d'austeritat i reducció de costos i control de la despesa pública.

La relació laboral serà la corresponent a la de caràcter especial d'alta direcció i no percebrà en el moment del cessament cap indemnització, excepte les que estiguen establides per una disposició legal de dret necessari. No podran pactar-se ni subscriure's clàusules contractuals que tinguen per objecte reconéixer indemnitzacions o compensacions econòmiques, qualssevol que fora la seua naturalesa o quantia.

D'acord amb l'article 13.4 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la determinació de les condicions de treball del personal directiu no tindrà la consideració de matèria objecte de negociació col·lectiva.

El personal directiu no té la consideració de personal empleat públic.



Quarta. Tipus de contracte i règim retributiu

La persona seleccionada es vincularà amb la Fundació per un contracte d'interinitat per a la substitució d'excedència forçosa per càrrec públic d'alta direcció, que es regirà, a més de pel que es disposa en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, per l'article 19 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Econòmic Financer del Sector Públic Empresarial i Fundacional; la disposició addicional huitena de la Llei 3/2012, de 6 de juliol, de reforma laboral; els articles que li siguen aplicables de les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat; la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana; el Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Codi de Bon Govern de la Generalitat; el Reial Decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, mentre no s'opose al règim específic del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, i el Decret llei 1/2011 i Llei 3/2012; altra normativa que resulte d'aplicació; i per la voluntat de les parts.



La retribució que haja de percebre serà equivalent a l'establida anualment en les taules retributives d'aplicació al personal d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al càrrec directiu «Gerent B», que en l'anualitat 2018 es va fixar en 54.787,65 euros bruts anuals per l'Acord de 30 de juny de 2017, del Consell, pel qual s'actualitzen les retribucions del personal al servei del sector públic valencià i es dona publicitat a les taules retributives per a 2017. La retribució en cap cas superarà l'establida en les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat per a les persones titulars de direccions generals del Consell.



Cinquena. Requisits

Les persones aspirants hauran de reunir els requisits següents:

1. Tindre la nacionalitat espanyola, o, en defecte d'això, trobar-se en qualsevol de les situacions descrites en l'article 54 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant una fotocòpia del DNI o document equivalent.

2. Tindre la majoria d'edat laboral i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI o document equivalent.

3. Estar en possessió del títol d'enginyeria, arquitectura, llicenciatura o grau. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant fotocòpia del títol.

4. No haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/da o en situació equivalent ni haver sigut sotmés/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant declaració responsable.

5. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant una declaració responsable.

Seran excloses del procés de selecció totes aquelles persones aspirants que no reunisquen aquests requisits de participació o hagen presentat la seua sol·licitud fora de termini.



Sisena. Procediment de selecció

La persona candidata serà seleccionada tenint en compte els criteris establits en l'article 3 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, a saber: solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.

El procés de selecció de la persona candidata es realitzarà mitjançant la valoració dels mèrits objectius de les persones aspirants, que tindrà una puntuació màxima de 70 punts, i una entrevista en la qual les tres persones aspirants amb millor puntuació defensaran la seua memòria d'activitat, que tindrà una puntuació màxima de 30 punts.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap de les persones aspirants s'adequa als requisits del lloc.

Els mèrits objectius, amb una puntuació màxima de 70 punts, es valoraran conforme amb el següent barem:



1. Coneixement d'idiomes (puntuació màxima: 10 punts)

Es valorarà el coneixement del valencià i d'altres idiomes estrangers o altres idiomes oficials de l'Estat diferents dels oficials en la Comunitat Valenciana. Només es valoren els certificats que s'ajusten al Marc Europeu Comú de Referència (MCER).

Aquests mèrits s'acreditaran mitjançant les còpies dels títols o certificats corresponents, atorgant-se els següents punts en funció del nivell acreditat:



Nivell de coneixement Puntuació

Nivell Bàsic A1 1 punt

Nivell Bàsic A2 2 punts

Nivell Intermedi B1 3 punts

Nivell Intermedi B2 4 punts

Nivell Avançat C1 5 punts

Nivell Avançat C2 6 punts







2. Estudis de tercer cicle i altres títols (puntuació màxima: 25 punts)



Es valorarà posseir el títol de doctor o doctora. Així mateix, es valorarà la formació i experiència investigadora de caràcter postdoctoral.

Aquests mèrits s'acreditaran mitjançant les còpies dels títols o certificats corresponents. (15 punts).

– Màster: 5 punts - PhD: 15 punts.

Formació en Gestió de l'R+D+I (Màster) (7 punts per màster).

Altres cursos de Foment i Gestió de l'R+D+I (2 punts).

Formació en gestió d'equips i/o habilitats directives (0,5 punts per curs d'almenys, 50 hores) (1 punt).

3. Capacitat de lideratge i de comunicació i negociació (puntuació màxima: 10 punts).

Es valorarà l'experiència en la direcció de personal i gestió d'equips; i, especialment, l'experiència referida al sector d'investigació sanitària o biotecnològica.

Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant certificats de l'empresa o vida laboral. (2 punts per any)

4. Formació en igualtat de gènere (puntuació màxima: 10 punts).



Es valorarà la formació acreditada en igualtat de gènere, haver participat en cursos, estudis o investigacions de gènere, haver creat o participat en iniciatives encaminades a afavorir la igualtat d'oportunitats, així com qualsevol experiència professional o projecte que acredite una activitat encaminada a fer complir l'article 26 de la Llei orgànica per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant els certificats corresponents, i s'atorgarà un màxim d'1 punt per cada activitat acreditada.

5. Experiència en llocs de responsabilitat en gestió pública i privada (puntuació màxima: 15 punts).

Es valorarà l'experiència demostrable en llocs de responsabilitat en l'àmbit de la gestió econòmica, contractació i de recursos humans; i, especialment, l'experiència referida al sector d'investigació sanitària o biotecnològica.

Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant certificats de l'empresa o vida laboral (3 punts per any treballat)

6. Memòria d'activitat (30 punts)

Es valorarà una memòria que incloga la previsió de gestió que es realitzarà en la Fundació, incloent-hi, si cal, una memòria econòmica.



Només es valoraran i baremaran aquells requisits (generals, necessaris i mèrits) i aspectes expressats de manera clara i específica tant en el currículum com en la sol·licitud, que permeten la seua quantificació i valoració.



Setena. Termini de presentació

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de deu dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huitena. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds, conjuntament amb el currículum i la documentació que acredite el compliment dels requisits i els mèrits, hauran de dirigir-se a la vicepresidència del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana i presentar-se en la seua seu (avinguda de Fernando Abril Martorell, 106, torre A, 7a planta. 46026 València) o en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Novena. Comissió de valoració

La comissió de valoració estarà integrada per:



– La vicepresidenta del Patronat, que actuarà com a presidenta de la Comissió.

– Dos membres del Patronat.

– Membre de l'IIS La Fe amb experiència contrastada en R+D o en gestió d'aquesta.

La comissió de valoració proposarà al Patronat la contractació de la persona candidata millor puntuada.



Desena. Confidencialitat

Totes les persones i institucions públiques implicades en el procés de selecció de persones candidates es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d'aquestes, a assegurar que la participació de les no seleccionades es mantindrà en l'estricte àmbit del coneixement i la valoració de la comissió de valoració, i que es farà públic exclusivament el nom de la persona seleccionada.

La Fundació i/o el tribunal, per raons d'interés per a l'entitat, podran desistir en qualsevol moment de la resolució o cancel·lació d'aquesta convocatòria, sense mediar cap justificació.

Mapa web