Ficha disposicion

Ficha disposicion





Mancomunitat el Xarpolar. Convocatòria i bases del procés selectiu per a cobrir les places de personal funcionari, treballadors o treballadores socials.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8944 de 04.11.2020
Número identificador:  2020/8938
Referència Base de Dades:  008809/2020
 



Convocatòria i bases del procés selectiu per a cobrir les places de personal funcionari, treballadors o treballadores socials. [2020/8938]

S'han aprovat per Resolució de Presidència número 173/2020, de data 05.10.2020, les bases i la convocatòria per a cobrir les places de personal funcionari, treballadors o treballadores socials, per a aquesta mancomunitat del Xarpolar, mitjançant sistema de concurs oposició, s'obri el termini de presentació de sol·licituds, que serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Boletín Oficial del Estado.

S'adjunten les bases reguladores que regiran la convocatòria: 



Primera. Objecte de la convocatòria

És objecte de les presents bases la provisió en propietat de les places que s'inclouen en l'oferta pública d'Ocupació corresponent a l'exercici de l'any 2020, aprovada pel ple de la mancomunitat en data 30 de juny de 2020 i publicada en el Butlletí Oficial de la Província número 149, de data 07.08.2020, les característiques de la qual són:



A) Funcionaris o funcionàries de carrera



Sistema de selecció: concurs oposició.



Segona. Publicitat de la convocatòria i les seues bases

La convocatòria s'anunciarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la seu electrònica d'aquesta mancomunitat http://xarpolar.sedelectronica.es i, en el tauler d'anuncis, inserint-se extracte de la mateixa en el Boletín Oficial del Estado.

Els resultats de cadascun dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopte el Tribunal de selecció i que haja de conèixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives o, en el seu cas, la fase de concurs, s'exposaran en la seu electrònica d'aquesta mancomunitat: http://xarpolar.sedelectronica.es i, en el seu cas, en el tauler d'anuncis, per a major difusió, bastant aquesta exposició, en la data en què s'inicie, com a notificació amb caràcter general.



Tercera. Condicions d'admissió d'aspirants

Per a formar part en les proves de selecció, serà necessari reunir els requisits establits en l'article 56 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en l'article 53 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana:



a) Tindre la nacionalitat espanyola sense perjudici del que es disposa en l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, o la d'un dels restants Estats membres de la Unió Europea. Igualment podran participar els aspirants de qualsevol nacionalitat, cònjuge d'espanyol/a o de nacional d'un altre Estat membre de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret; així com els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents. Així mateix podran participar les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors. Igualment podran participar els estrangers amb residència legal a Espanya.  

b) Haver complit setze anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella una altra que puga establir-se per llei.

c) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques. Posseir així mateix la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques.

d) No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies del grup professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres Estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu Estat l'accés a l'ocupació pública.



e) Estar en possessió almenys de la titulació acadèmica de Diplomat universitari en Treball Social, títol de Grau corresponent, o bé, titule universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al lloc de treball de «Treballador/a Social» en l'oferta d'ocupació pública de la mancomunitat El Xarpolar.





Quarta. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les sol·licituds requerint prendre part en les corresponents proves d'accés, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en les bases generals que s'adjunten a aquest expedient per a la plaça que s'opte, es dirigiran al president de la mancomunitat i hauran de presentar-se, per mitjans telemàtics, en el termini de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, conforme a l'article 14.1 del Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, en relació amb l'article 6 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims al fet que ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris d'Administració local. Les instàncies podran presentar-se igualment mitjançant qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Juntament amb la instància hauran de presentar la següent documentació:



a) Fotocòpia DNI

b) Fotocòpia de la titulació exigida en la base tercera de la present convocatòria.

c) Relació de tots aquells mèrits que per la persona aspirant es considere oportú per a la seua valoració en la fase de concurs, sense que puga aportar-se cap còpia juntament amb la instància. En la fase de concurs no es procedirà a la valoració dels mèrits que no hagen sigut relacionats.

d) Justificant del pagament de la taxa per drets d'examen. Taxa dret d'examen, titulació subgrup A2, i que ascendeix a 35 €.

Titular compte: Mancomunitat El Xarpolar

Núm. compte: ES37 0081 1114 6800 0116 3418

En el cas que els/as aspirants desitgen realitzar alguna de les proves en valencià, hauran d'especificar-ho en la sol·licitud.

Per a ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants presentaran una declaració responsable en la qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment, en el cas que foren seleccionades.



Cinquena. Admissió d'aspirants 

Expirat el termini de presentació de sol·licituds, la Presidència dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, declarant aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En aquesta resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la seu electrònica d'aquesta mancomunitat: http://xarpolar.sedelectronica.es i, en el seu cas, en el tauler d'anuncis, s'assenyalarà un termini de deu dies hàbils per a esmena.

Les al·legacions presentades seran resultes en el termini de 30 dies des de la finalització del termini per a presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'haguera dictat cap resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

Vistes les al·legacions presentades, per resolució de Presidència es procedirà a l'aprovació definitiva de la llista d'admesos i exclosos, que, igualment serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en la seu electrònica  d'aquesta mancomunitat: http://xarpolar.sedelectronica.es i, en el seu cas, en el tauler d'anuncis, per a major difusió.

En la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, que tindrà lloc en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'ordre de crida de les persones aspirants, segons el resultat del sorteig públic que ha determinat, l'ordre alfabètic d'actuació de les persones aspirants en cadascuna de les proves selectives d'ingrés que se celebren durant l'any. Igualment, en la mateixa resolució, es farà constar la designació nominal del tribunal.





Sexta. Tribunal qualificador

Els òrgans tècnics de selecció es constituiran en cada convocatòria i hauran d'estar formats per un nombre imparell de membres, no podent ser inferior a cinc titulars amb els seus respectius suplents, atenent criteris de paritat.

Segons el que s'estableix en l'article 57.3 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i l'article 11 del Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, la totalitat dels vocals haurà de posseir un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'ingrés en el cos o escala de què es tracte i, almenys, la meitat més un dels membres del tribunal haurà de tindre una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements exigida per a l'ingrés.



El tribunal qualificador estarà constituït per:

– President/a: un funcionari o funcionària de carrera d'igual o superior categoria a la plaça que es convoca.

– Secretari/a: el de la corporació o funcionari o funcionària en qui aquest delegue.

– Vocals: tres funcionaris o funcionàries de carrera d'igual o superior categoria a la plaça que es convoca. 

El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix, el personal directiu professional i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció.



No podrà formar part dels òrgans de selecció el personal que haguera fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria.

La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.



L'abstenció i recusació dels membres del tribunal serà de conformitat amb els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Setena. Sistemes de selecció i desenvolupament dels processos

Els resultats de cadascun dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva qualsevol decisió que adopte l'òrgan tècnic de selecció i que haja de conèixer el personal aspirant fins a la finalització del procés selectiu es faran públics en el tauler d'anuncis de la Corporació, i pàgina web de la mancomunitat, bastant aquesta exposició, en la data en què s'inicie, com a notificació amb caràcter general. Els anuncis de celebració de proves hauran de fer-se públics amb almenys vint-i-quatre hores d'antelació al començament d'aquest, si es tracta del mateix exercici, o de dos dies, si es tracta d'un nou. Es podran reduir aqueixes hores si el tribunal el proposa i l'accepten totes les persones aspirants, o aquestes el sol·liciten unànimement per escrit, fent-se constar en l'expedient. Les persones aspirants que seran convocades en crida única quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara quan es dega a causes justificades. Tractant-se de proves orals o unes altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre a l'aspirant, sempre que les mateixes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta d'aspirants.



Procediment de selecció

El procediment de selecció dels aspirants constarà de les següents fases:

— Oposició.

— Concurs.

Fase d'oposició:

La fase d'oposició serà prèvia a la del concurs. Consistirà en la realització de tres proves d'aptitud obligatòries i eliminatòries per als aspirants.

Els aspirants seran convocats en crida única, sent exclosos de l'oposició els qui no compareguen, excepte causa de força major degudament acreditada i lliurement apreciada pel tribunal.

Abans de l'inici de cada exercici, i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, es comprovarà la identitat de les persones admeses.

Finalitzada la fase d'oposició, el tribunal procedirà a valorar els mèrits i serveis dels aspirants que hagen sigut considerats com a aptes en la citada fase d'oposició.

L'exercici de les proves es qualificarà fins a un màxim de deu punts, sent eliminats els aspirants que no aconseguisquen un mínim de cinc punts. La puntuació de cadascun dels exercicis es trobarà calculant la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades per cadascun dels membres del tribunal.

L'ordre d'actuació dels aspirants serà el següent: lletra «B» i següents fins a acabar l'abecedari i començar de nou amb la lletra A (segons sorteig efectuat el dia 21.07.2020, en la seu de la Secretaria General de la Funció Pública i que se seguirà en aquest procediment).

Els exercicis de l'oposició seran els següents:

Primer exercici: qüestionari tipus test. Obligatori i eliminatori.

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 50 preguntes tipus test, de quatre respostes alternatives, de les que només una sàrria correcta. Les preguntes contestades correctament sumaren 0,2. Les preguntes contestades erròniament restaran cadascuna 0,07 a la puntuació obtinguda amb les preguntes contestades correctament. Les preguntes versaren sobretot el temari de l'oposició, tant general com específic, que figuren en les presents Bases. El nombre màxim de preguntes corresponents al temari general serà de deu preguntes. El temps màxim per a la realització d'aquest exercici serà establit pel tribunal, no podent superar en cap cas els noranta minuts de duració. Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguen una qualificació mínima de 5 punts. En el cas que aquesta prova no siga superada per almenys un 20 % dels aspirants, i el Tribunal el considere oportú, tindrà la potestat per a establir una nota de tall inferior al 5.



Segon exercici: obligatori i eliminatori.

Els i les aspirants, en un temps màxim de dues hores, hauran de desenvolupar per escrit dos temes, a triar per l'aspirant d'entre tres extrets a l'atzar pel tribunal en la mateixa sessió en la qual haja de celebrar-se l'exercici, d'entre els que componen el temari específic del programa. L'exercici serà llegit pels aspirants en sessió pública davant el Tribunal, que valorarà l'amplitud de coneixements, la claredat i l'ordre d'idees i la qualitat de l'expressió escrita, així com la seua forma de presentació i exposició. El tribunal podrà dialogar amb els aspirants durant un termini màxim de quinze minuts sobre qüestions relacionades amb els temes desenvolupats.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts, sent necessari per a aprovar el mateix tindre com a mínim un cinc en cadascun dels dos temes que componen aquest segon exercici. La nota final de l'exercici serà la que resulte de la mitjana de la puntuació atorgada a cadascun dels temes realitzats.

Tercer exercici: obligatori i eliminatori.

Els aspirants hauran de resoldre per escrit dos supòsits pràctics proposats pel tribunal, que versaran sobre el temari específic del programa. Per a la realització d'aquest exercici, la duració màxima del qual serà de tres hores, els aspirants podran acudir proveïts de la documentació i/o del material que el tribunal poguera determinar, si escau, a aquest efecte, en la convocatòria d'aquest. Aquest exercici serà llegit pels aspirants en sessió pública davant el Tribunal, que valorarà la capacitat per a aplicar els coneixements a les situacions pràctiques que es plantegen en els supòsits a realitzar, així com l'amplitud d'aquests coneixements, el rigor analític, la sistemàtica i la claredat i ordre d'idees a fi de l'elaboració d'una proposta raonada per a la resolució dels supòsits pràctics, així com la seua forma de presentació i exposició. El tribunal podrà dialogar amb els aspirants durant un termini màxim de quinze minuts sobre qüestions relacionades amb els supòsits pràctics desenvolupats.



Aquest exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. La nota final de l'exercici serà la que resulte de la mitjana de la puntuació atorgada a cadascun dels supòsits pràctics realitzats.

Els exercicis escrits ho estaran de tal manera que permeten la seua lectura per qualsevol membre del tribunal qualificador, evitant la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit.



Temari:

Temari general:

Tema 1. La Constitució espanyola de mil nou-cents setanta-huit. Estructura i principis generals. Els drets fonamentals en la Constitució. El model econòmic de la Constitució espanyola. El Tribunal Constitucional. La reforma de la Constitució.

Tema 2. L'organització de l'Estat en la Constitució: organització institucional o política i organització territorial. La Corona. Les Corts Generals: referència al Defensor del Poble, Síndic de Greuges i al Tribunal de Comptes, així com a la Sindicatura de Comptes. El Poder Judicial.

Tema 3. El Govern i l'Administració. Principis d'actuació de l'Administració Pública. L'Administració General de l'Estat. Les Comunitats Autònomes: especial referència a l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. L'Administració Local. L'Administració Institucional.

Tema 4. El Règim Local espanyol: principis constitucionals i regulació jurídica. Relacions entre Ens territorials. L'Autonomia Local.



Tema 5. El règim local valencià, especial referència a les mancomunitats.

Tema 6. El Municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població: especial referència a l'empadronament. L'organització. Competències municipals.

Tema 7. La Província. Organització Provincial. Competències.

Tema 8. Sotmetiment de l'Administració a la Llei i al Dret. Fonts del Dret Administratiu: especial referència a la Llei i als Reglaments. La potestat reglamentària en l'esfera local; Ordenances, Reglaments i Bàndols; procediment d'elaboració i aprovació.

Tema 9. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (I): Títol Preliminar i Títols I a III.

Tema 10. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (II): Títols IV a VI.

Tema 11. Especialitats del procediment administratiu local. El Registre d'entrada i eixida de documents. Funcionament dels òrgans col·legiats locals; règim de sessions i acords. Actes i certificacions d'acords. Les resolucions del president de la Corporació.



Tema 12. La 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. El Consell de Transparència i Bon Govern: funcions. Especial referència a la Comunitat Valenciana i al seu Portal de Transparència.

Tema 13. El text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic. Personal al servei de les administracions públiques. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Drets, deures i incompatibilitats. Situacions administratives. Règim disciplinari. Especial referència a la Llei ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Tema 14. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets, deures i incompatibilitats.

Tema 15. Les hisendes locals. Classificació dels ingressos. Les ordenances fiscals.

Tema 16. Els pressupostos de les entitats locals. Principis, integració i documents de què consten. Procés d'aprovació del pressupost local. Principis generals d'execució del Pressupost. Modificacions pressupostàries: els crèdits extraordinaris i els suplements de crèdit, les transferències de crèdits i altres figures. Liquidació del Pressupost.



Tema 17. La despesa pública local: concepte i règim legal. Execució de les despeses públiques. Comptabilitat i comptes.



Temari específic: 

Tema 1. Història i evolució dels sistemes de protecció social a Espanya. Estratificació, classes socials i la seua evolució. Conseqüències socials. Pobresa i desigualtat.

Tema 2. Política social i estat del benestar: tipologies de política social, models de l'estat del benestar i plantejaments actuals. Serveis socials en els models actuals de benestar social.

Tema 3. Fonaments Ètics del Treball Social: principis bàsics (codi FITS), Codi deontològic, normes de qualitat i el secret professional. Bioètica i Treball Social en atenció bàsica.

Tema 4. Metodologia en Treball Social: El Mètode bàsic de Treball Social. Concepte i fases del procés (estudi, diagnòstic, planificació, execució i avaluació).

Tema 5. Els nivells d'intervenció en Treball Social i els mètodes per a abordar-los. Mètode de treball social de casos, mètode de treball social de grups, mètode de treball social comunitari, mètode de treball social amb famílies.

Tema 6. L'entrevista en Treball Social. Conceptes bàsics, característiques i objectius. Tipus i aplicació metodològica.

Tema 7. Instruments de registre per al treball social. Característiques i tipus. La fitxa social, la història social, l'informe social. Escales i índexs de valoració: Barthel, Pfeiffer, Aggar familiar, Zarit, Gijón.

Tema 8. El ministeri de Drets Socials i Agenda 2030 i el ministeri d'Igualtat. Estructura, funcions i recursos materials i econòmics. Institut de Majors i Serveis Socials (IMSERSO): Competències.



Tema 9. La Seguretat Social a Espanya. Principals característiques. Dimensió, finançament i evolució. Problemes actuals i línies de reforma.

Tema 10. Polítiques Públiques d'Ocupació. El Pla estratègic Ocupació 2014-2020 a la Comunitat Valenciana: objectius estratègics.

Tema 11. Protecció per desocupació. Prestació de nivell contributiu. Prestació de nivell assistencial. Règim de les prestacions.

Tema 12. Prestacions no contributives. Pensió d'Invalidesa. Pensió de Jubilació. Altres prestacions.

Tema 13. Marc legislatiu i institucional dels Serveis Socials amb referència a l'Administració central, autonòmica i local.

Tema 14. Els serveis socials valencians. El sistema públic valencià de serveis socials. Estructura funcional i territorial del sistema públic valencià de serveis socials.

Tema 15. Catàleg i carteres de prestacions del sistema públic valencià de serveis socials. Disposicions generals. Catàleg de prestacions del sistema públic valencià de serveis socials. Cartera de prestacions del sistema públic valencià de serveis socials.

Tema 16. Planificació del sistema públic valencià de serveis socials. Coordinació, col·laboració i cooperació interadministrativa i interdepartamental. L'ordenació dels serveis socials de la Comunitat Valenciana.



Tema 17. Intervenció dels professionals de serveis socials i instruments tècnics: Equips professionals, la intervenció professional i els instruments tècnics.

Tema 18. La participació en el sistema públic valencià de serveis socials. Òrgans de participació. Estructura, organització i funcionament del Consell Valencià d'Inclusió i Drets socials. Altres òrgans de participació.

Tema 19. La coordinació i finançament de l'atenció primària de serveis socials. Òrgans de coordinació i col·laboració interadministrativa: composició i funcions. La col·laboració financera entre administracions públiques.

Tema 20. El contracte programa en l'atenció primària de serveis socials: objecte, contingut, parteixes intervinents, duració, causes d'extinció i efectes.

Tema 21. La Coordinació en els equips professionals de serveis socials d'atenció primària de caràcter bàsic: funcions i disposicions generals.

Tema 22. Els equips de professionals de la zona bàsica de serveis socials. Composició i funcions dels diferents equips i unitats.



Tema 23. Programa de treball social de zona. Informació, orientació i valoració. El mètode i la intervenció en treball social. Nivells d'intervenció i tècniques i instruments utilitzats.

Tema 24. Programa de família i convivència. Suport a la família en dificultat social. La família com a espai d'intervenció social. La intervenció professional de l'assistent social en la família. La mediació familiar. Concepte i marc jurídic. Els punts de trobada familiar.

Tema 25. Programa de prevenció de la marginació, inserció i promoció social. Àmbit i fases d'actuació des del treball social. Prestacions i intervencions socials per a la prevenció. La detecció precoç dels problemes socials.

Tema 26. Programa de cooperació social. Associacionisme i participació ciutadana.

Tema 27. La promoció de la iniciativa social. Les organitzacions no governamentals i el seu paper en l'acció social. El voluntariat social. Concepte. Marc legislatiu. Funció del voluntariat en el Sistema de Serveis Socials. Les necessitats socials: concepte, característiques i tipologia.

Tema 28. Dependència i Sistema Públic de Serveis Socials. La Llei de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència. El Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència: objecte, finalitat, òrgans del sistema. Catàleg de prestacions i serveis, així com nivells de protecció.

Tema 29. El barem de valoració dels graus de dependència (BVD). L'escala de valoració específica per als menors de tres anys (EVE). Sistema d'informació, avaluació i finançament del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència.

Tema 30. L'atenció a la dependència a la Comunitat Valenciana. Normativa per la qual es regula el procediment per a reconéixer el grau de dependència a les persones i l'accés al sistema públic de serveis i prestacions econòmiques.

Tema 31. Catàleg de serveis i prestacions a les persones en situació de dependència a la Comunitat Valenciana. Definicions, finalitats i requisits.

Tema 32. Les persones majors. Concepte i característiques. Aspectes físics, psicològics i socials de la vellesa. Conseqüències de l'envelliment. Principal problemàtica social.

Tema 33. La intervenció social amb persones majors. Programes i prestacions per a persones majors. Envelliment actiu i prevenció de la dependència en les persones majors.

Tema 34. Discapacitat. Concepte i evolució. Marc jurídic. Persones amb discapacitat física, intel·lectual, sensorial i per malaltia mental. Aspectes físics, psíquics, socials i legals.

Tema 35. La intervenció amb persones amb discapacitat. Reconeixement del Grau de Discapacitat. Prestacions per a persones amb discapacitat. Recursos i Programes d'Atenció. Xarxa Pública d'Atenció a Persones amb Discapacitat. Ocupació i persones amb discapacitat. La Llei 9/2018, de 24 d'abril, de la Generalitat, de modificació de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.

Tema 36. La immigració a Espanya. Teories explicatives. Marc jurídic en matèria d'immigració i estrangeria. Drets i llibertats dels estrangers a Espanya. Autorització de residència i treball. Entrada i eixida del territori espanyol. La reagrupació familiar.

Tema 37. Polítiques d'integració i intervenció social amb la població immigrant i refugiats Especial referència a la Comunitat Valenciana. Menors i immigració. Marc jurídic específic en la matèria.

Tema 38. Treball Social en l'àmbit Judicial.

Tema 39. Població penitenciària. Aspectes legals i d'inserció social. Serveis Socials penitenciaris.

Tema 40. Les persones sense llar. Característiques. Programes d'atenció a nivell regional i local. Prestacions dirigides a persones sense llar. Coordinació de recursos. La Llei de la funció social de l'habitatge a la Comunitat Valenciana.

Tema 41. Dones en situació de dificultat social. Programes i prestacions. Legislació aplicable contra la violència de gènere. La Llei 7/2012, de 23 de novembre, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Tema 42. Polítiques d'igualtat entre homes i dones. Normativa reguladora. La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes de la Comunitat Valenciana.

Tema 43. El protocol per a la protecció de víctimes de tràfic d'éssers humans a la Comunitat Valenciana.

Tema 44. L'atenció a la infància i l'adolescència a la Comunitat Valenciana. Marc legislatiu. Polítiques públiques d'Infància i Adolescència. Drets de la Infància i l'Adolescència de la Comunitat Valenciana.

Tema 45. Protecció social i jurídica de la Infància i l'Adolescència a la Comunitat Valenciana. Principis d'actuació. Drets específics de xiquets, xiquetes i adolescents protegits.

Tema 46. Prevenció de situacions de desprotecció de menors. Característiques de la població destinatària. Protecció en les situacions risc. Desemparament i tutela. La guarda.

Tema 47. El maltractament infantil. Règim jurídic en relació a la infància i adolescència. Prestacions del Sistema i nivells d'intervenció. Distribució de competències.

Tema 48. Adopció i acolliment. Aspectes legals. Processos de l'acolliment: l'acolliment familiar i l'acolliment residencial a la Comunitat Valenciana. Preparació de la família d'origen i del menor. Seguiment i suports a les famílies d'acolliment. Cessament de l'acolliment familiar. Prestacions del Sistema. Processos d'intervenció. Les entitats col·laboradores en matèria d'adopció internacional.

Tema 49. Les competències públiques i la cooperació per a la promoció i protecció dels drets de la Infància. Les competències de la Generalitat Valenciana. Les competències de les entitats locals.

Tema 50. Menors en conflicte social. Menors infractors. Marc jurídic. Llei orgànica reguladora de la responsabilitat penal dels menors i el seu Reglament de desenvolupament. Aspectes i eixos fonamentals. Jutjats i Fiscalia de Menors. Equips Tècnics d'Assessorament. Mesures judicials privatives i no privatives de llibertat. Conciliació o reparació entre el menor i la víctima.

Tema 51. Adolescència i joventut. Aspectes psicològics i socials. Programes d'atenció i participació de la joventut a la Comunitat Valenciana.

Tema 52. La incapacitat legal i el procediment per a la seua tramitació. Exercici de la tutela i atenció social a persones amb capacitat jurídica limitada. Marc jurídic.

Tema 53. Polítiques LGTBI. Polítiques públiques per a garantir els drets i la igualtat real i efectiva de les persones LGTBI a la Comunitat Valenciana. Mesures en l'àmbit familiar, la infància i l'adolescència. Mesures en l'àmbit de la joventut i persones majors. Mesures en l'àmbit de la cooperació internacional al desenvolupament i de l'atenció a les persones LGTBI refugiades.

Tema 54. La intervenció dels Serveis Socials en situacions d'urgència i emergència social.

Tema 55. El treball social en l'Atenció Primària de Salut i en Atenció Especialitzada. La coordinació interprofessional: intra i extrahospitalària, amb Àrees de Salut i amb els Serveis Socials generals i especialitzats.

Tema 56. El treball social en els programes de salut pública, prevenció i promoció de la salut. Concepte d'educació per a la salut. Principals finalitats i estratègies d'intervenció en educació per a la salut.



Tema 57. El treball social en salut mental. L'estratègia de salut mental a la Comunitat Valenciana: principis estratègics i col·lectius específics als quals va dirigida. La xarxa valenciana de salut mental.

Tema 58. Drogodependències. Pla Nacional sobre Drogues. L'estratègia nacional sobre addiccions. El pla estratègic de drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana.

Tema 59. El treball social en els programes de prevenció i seguiment de l'alcoholisme. La ludopatia i les seues repercussions econòmiques i socials. La seua prevenció i seguiment especialment entre els joves.

Tema 60. El treball social dins del treball educatiu. Funcions del treballador social en els Equips d'Orientació Educativa i Psicopedagògica i Serveis d'Orientació. Programa d'Escolarització en casos d'urgència social.

Tema 61. Programació i planificació en treball social. Avaluació de programes i projectes de serveis socials. Objectius, mètodes, tècniques i indicadors.

Tema 62. La documentació com a instrument del treball social. Noves tecnologies de la informació aplicades al treball social. L'Equip interdisciplinari en els Serveis Socials. Tècniques de treball en Equip. Treball social i altres professions relacionades amb l'atenció social: educador social, psicòleg, sociòleg, pedagog, terapeutes ocupacionals, mediadors socials i advocats en els Serveis Socials.

Tema 63. L'ingrés mínim vital de l'estat: objectius i mitjans. Àmbit subjectiu i acció protectora. La cooperació amb altres administracions públiques.

Tema 64. La Renda valenciana d'inclusió. Semblances i diferències amb l'Ingrés mínim vital de l'estat. Característiques principals de la Renda valenciana d'inclusió. Modalitats de la Renda valenciana d'inclusió.

Tema 65. Drets i obligacions de les persones destinatàries de la Renda valenciana d'inclusió. Els recursos específics als quals poden tindre accés els destinataris de la Renda valenciana d'inclusió.



Fase concurs:

La puntuació màxima que podran obtindre els aspirants en aquesta fase és de deu punts en total. Els aspirants que hagen superat la fase d'oposició disposaran d'un termini de cinc dies naturals, a comptar des del següent a la publicació del resultat del tercer exercici, per a aportar la documentació relacionada com a mèrit en la sol·licitud, a aquest efecte de ser valorada en la fase de concurs. A aquest efecte, presentaran, en el Registre d'entrada de la Mancomunitat, en la Seu Electrònica o en els llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, una còpia autèntica o compulsada dels documents acreditatius dels mèrits que prèviament s'hagen relacionat en la instància. No es procedirà a la valoració dels mèrits que no hagen sigut relacionats prèviament en la instància presentada per a prendre part en el present procediment.



La valoració dels mèrits presentats, s'efectuarà d'acord amb els següents criteris:

1. Formació, fins a un màxim de 5 punts conformement als següents conceptes:

1.1. Titulació acadèmica. Per qualsevol títol acadèmic d'igual o superior nivell a l'exigit per a l'acompliment del lloc de treball a proveir, a exclusió dels quals siguen necessaris per a aconseguir el requerit per a l'accés al lloc i sempre que guarde relació amb les funcions a exercir: 1 punt per títol, fins a un màxim de 3 punts. Únicament es puntuarà el títol o títols de major nivell; entenent-se compreses en el mateix aquelles altres titulacions necessàriament prèvies per a l'obtenció del de nivell superior.

1.2. Cursos de formació i perfeccionament. Els cursos de formació i perfeccionament que es troben directament relacionats amb les tasques i comeses pròpies del lloc de treball, dels quals els interessats posseïsquen certificat o credencial d'assistència, convocats o homologats per centre o organisme oficial de formació, amb duració igual o superior a quinze hores, es valoraran fins a un màxim de 2 punts, segons la següent escala:



De 100 o més hores lectives 1 punt

De 75 a menys de 100 hores 0,8 punts

De 50 a menys de 75 hores 0,6 punts

De 25 a menys de 50 hores 0,4 punts

De 15 a menys de 25 hores 0,2 punts





En aquest apartat no es puntuaran els cursos de valencià ni d'idiomes comunitaris. Tampoc es puntuaran els cursos d'una carrera acadèmica; doctorat; ni d'instituts universitaris, quan aquests formen part del pla d'estudis del centre; ni els cursos de preparació o formació relacionats amb processos d'especialització i de selecció d'empleats públics, de promoció interna, de plans d'ocupació i d'adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball 



b) Experiència professional.

L'experiència professional es valorarà fins a un màxim de 2,3 punts. Es tindran en compte els següents conceptes:

– Temps de serveis prestat en llocs de treball d'administracions públiques, que pertanguen al mateix grup de titulació al del lloc que haja de proveir-se i igual naturalesa jurídica funcionarial o laboral i, en el seu cas, sector, cos, escala, classe, subgrup i categoria professional: 1 punt per any complet.

– Temps de serveis prestats en llocs de treball d'administracions públiques, que pertanguen a un grup de titulació, sense un altre requisit addicional: 1,10 punts per any complet.

– Temps de serveis prestats en administracions públiques, en llocs de treball d'inferior grup de titulació: 0,75 punts per any complet.



– Temps de treball per compte d'altri, autònoms i professionals, en empreses privades o del sector públic, que no tinguen caràcter d'administració pública, sempre que el treball realitzat guarde relació amb la categoria professional, especialitat i funcions que corresponguen al lloc de treball que ha de cobrir-se: 0,50 punts per any complet. L'experiència en les administracions públiques s'ha d'acreditar mitjançant certificació de serveis prestats expedida pel corresponent registre de personal. El treball realitzat fora de les administracions públiques, ha de provar-se amb el contracte laboral o certificació de l'empresa, i el document o certificat expedit per l'òrgan competent de la Seguretat Social, que acredite haver-hi cotitzat al corresponent sistema de previsió durant tot el temps que s'al·legue i en el grup de cotització que corresponga a la categoria professional.

En les fraccions de temps inferior a l'any, únicament es tindran en compte períodes de sis mesos complets, i la seua valoració serà la meitat a la corresponent a l'any complet. No es tindran en compte els serveis prestats que individualment o en conjunts homogenis (de titulació, lloc de treball desenvolupat, etc), no aconseguisquen els sis mesos.



c) Coneixement del valencià i d'idiomes comunitaris.

Coneixements de valencià: s'acreditaran mitjançant la presentació del corresponent certificat expedit, homologat o revalidat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt obtingut, sempre que no constituïsca un requisit del posat d'acord amb el que es preveu en la present convocatòria. En aquest cas, els certificats obtinguts es valoraran igualment, però es restarà la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit. El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 1,5 punts.



Puntuació:

a) Certificat de nivell A1: 0,15 punts.

b) Certificat de nivell A2 (Coneixements orals en valencià): 0,25 punts.

c) Certificat de nivell B1 (Grau Elemental): 0,50 punts.

d) Certificat de nivell B2: 0,60 punts.

e) Certificat de nivell C1 (Grau Mitjà): 1 punts.

f) Certificat de nivell C2 (Grau Superior): 1,5 punts. Es puntuarà únicament el nivell més alt de coneixements de valencià.

d) Coneixements d'idiomes comunitaris: es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.

Aquest apartat es valorarà fins a un màxim d'1,20 punts. Per cada idioma es valorarà la puntuació més alta que s'obtinga conforme al següent quadre:



Pla antic RD 967/1988 RD 944/2003

RD1629/2006 Certificació MCER

(LO 8/2013) Puntuació

1r curs 1r Cicle elemental 1r Nivell bàsic 1r d'A2 0,4

2n curs 2n Cicle elemental 2n Nivell bàsic Certificat nivell bàsic 2n d'A2 Certificat nivell A2 1,2

– – 1r. Nivell mitjà 1r de B1 1,5

3r curs 3r Cicle elemental Certificat elemental 2n Nivell mitjà Certificat nivell mitjà 2n de B1 Certificat nivell B1 2,2

4t curs 1r Cicle superior 1r Nivell superior 1r de B2 2,7

Revàlida/títol d'idioma 2n Cicle superior Certificat aptitud 2n Nivell superior Certificat nivell superior 2n de B2 Certificat nivell B2 3,3

Certificat nivells C1 i C2 4





En cas d'empat en la fase de concurs, s'estarà al que es disposa en l'article 44 del Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, que estableix que en cas d'empat en la puntuació s'acudirà per a dirimir-ho a l'atorgada als mèrits enunciats en l'apartat primer d'aquest article segons l'ordre establit. De persistir l'empat s'acudirà a la data d'ingrés com a funcionari de carrera en el Cos o Escala des del qual es concursa i, en defecte d'això, al número obtingut en el procés selectiu.



En tot cas, els empats en la fase de concurs es dirimiran en favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.



Octava. Qualificació

La qualificació final serà la suma dels punts obtinguts en la fase d'oposició i l'obtinguda en la fase de concurs. 



Novena. Relació d'aprovats i acreditació de requisits exigits



Amb el resultat de les qualificacions obtingudes en els processos selectius, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en la seu electrònica d'aquesta mancomunitat: http://xarpolar.sedelectronica.es i, en el tauler d'anuncis, la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació.

Publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones seleccionades, aquestes deuran, en el termini de 20 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació, acreditar que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits en la convocatòria.



Els qui tingueren la condició de personal funcionari o de personal laboral al servei de la mancomunitat, en el de 20 dies hàbils, presentaran la documentació acreditativa que procedisca o indicaran, si escau, que les condicions i requisits exigits en la convocatòria ja estan inscrits en el Registre de Personal d'aqueixa administració.

No obstant això, l'òrgan convocant podrà sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient pel temps transcorregut des de la seua obtenció o perquè guarden relació directa amb les funcions o tasques del lloc a exercir.



Quan de la documentació es deduïra que alguna de les persones seleccionades manca d'un o diversos dels requisits exigits, aquestes no podran ser nomenades, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

Així mateix, els qui superen les proves selectives hauran d'acreditar, mitjançant el corresponent certificat mèdic oficial, que posseeixen les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.



Dècima. Nomenament

La resolució de nomenament serà adoptada per la Presidència a favor dels aspirants proposats pel Tribunal, els qui hauran de prendre possessió o incorporar-se dins del termini de sis mesos des de la publicació de la resolució.

La condició de funcionari de carrera s'adquireix pel compliment successiu dels següents requisits:

a) Superació del procés selectiu.

b) Nomenament per l'òrgan o autoritat competent, que serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la seu electrònica d'aquesta mancomunitat: http://xarpolar.sedelectronica.es.

c) Acte d'acatament de la Constitució i, en el seu cas, de l'Estatut d'Autonomia corresponent i de la resta de l'Ordenament Jurídic.

d) Presa de possessió dins del termini de sis mesos.



Onzena. Incompatibilitats

Els aspirants proposats quedaran subjectes, en el seu cas, al compliment de les prescripcions contingudes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i altra normativa aplicable.



Dotzena. Incidències

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Contra la convocatòria i les seues bases, que esgoten la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d'un mes davant l'Alcaldia, previ al contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el Jutjat Contenciós Administratiu del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana o, a la seua elecció, el que corresponga al seu domicili, si aquest radica en una altra Comunitat Autònoma,  a partir de l'endemà de publicació del seu anunci en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa).

En allò no previst en les bases, serà aplicable la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, aprovat per Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell; el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre; el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març; la Llei 30/1984, de mesures per a la Reforma de la Funció Pública (en la part que continua vigent); el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril i la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.



Els successius anuncis d'aquesta convocatòria, quan procedisquen de conformitat amb les bases, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, es publicaran en la seu electrònica de l'aquesta mancomunitat: http://xarpolar.sedelectronica.es i, en el Tauler d'anuncis, per a major difusió.



Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, davant el president de la Mancomunitat, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat contenciós administratiu d'Alacant o, a la seua elecció, el que corresponga al seu domicili, si aquest radica en una altra província, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optara per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que puga interposar vostè qualsevol altre recurs que poguera estimar més convenient al seu dret.





Planes, 26 d'octubre de 2020.– El president: Francisco Fenollar Iváñez.

Mapa web