Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 29 de novembre de 2019, del rector de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració general, categoria/escala lletrat, pel sistema de concurs oposició



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8697 de 13.12.2019
Número identificador:  2019/11474
Referència Base de Dades:  010670/2019
 



RESOLUCIÓ de 29 de novembre de 2019, del rector de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, sector d'administració general, categoria/escala lletrat, pel sistema de concurs oposició (codi: 2019/P/FC/C/2), corresponent a les ofertes d'ocupació pública de l'any 2016, any 2018 i any 2019, per taxa de reposició i per taxa addicional d'estabilització, per al personal d'administració i serveis de la Universitat Politècnica de València. [2019/11474]

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i s'hi fa servir un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



De conformitat amb el que s'estableix en les Resolucions del rector de la Universitat Politècnica de València de data 15 de desembre de 2015 (DOGV 7941, 21.12.2016) i de data 20 de desembre de 2018 (DOGV 8199, 27.12.2018) i de data 22 de novembre de 2019 (DOGV 8688, 29.11.2019) per la qual s'aproven les ofertes d'ocupació pública per als anys 2016, 2018 i 2019, respectivament i amb la finalitat d'atendre les necessitats de personal en aquesta Universitat, encarregada del servei públic de l'educació superior; el rector d'aquesta universitat, fent ús de les atribucions previstes en l'art. 75 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, i en l'article 132.2 del Decret 182/2011, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, resol:

Convocar les proves selectives que es detallen a continuació, pel sistema de concurs oposició en torn lliure i promoció interna, que es regiran pel que estableix la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; el Decret 182/2011, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, com també per la resta de normativa de desenvolupament i pel que disposen les bases següents de la convocatòria:





1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir cinc places vacants de lletrat del grup A, subgrup A1, sector d'administració general, categoria/escala lletrat de la Universitat Politècnica de València, pertanyent quatre d'elles a la taxa de reposició i una d'elles, dins del torn lliure, per taxa addicional d'estabilització, pels torns que a continuació s'indiquen:



Torn lliure 4 places

Promoció interna 1 plaça





Només es pot optar a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns; se n'ha d'optar per un d'aquests.

1.1.1. L'acumulació entre torns es realitzarà de la següent forma:



a) La plaça sense cobrir reservada al torn de promoció interna es podrà acumular al torn d'accés lliure per taxa addicional d'estabilització.

b) Una de les places sense cobrir del torn lliure per la taxa addicional d'estabilització, podrà acumular-se al torn de promoció interna.

1.2. D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats; així com el que disposa l'article 132.2 dels Estatuts d'aquesta Universitat Politècnica de València, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Boletín Oficial del Estado. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana és la que es pren com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació d'instàncies.



La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Torn de promoció interna:

A més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

a) Els aspirants que concórreguen a les presents proves selectives han de ser personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València, de la categoria/escala: gestió administrativa, del grup A, subgrup A2 del sector d'administració general.



b) Haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en la categoria/escala: gestió administrativa, del grup A, subgrup A2 del sector d'administració general, en aquesta Universitat Politècnica de València.



c) Estar en possessió del títol que consta en l'annex I o complir les condicions per a obtenir-lo en la data que acabe el termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que acredite l'homologació o equivalència.

2.1.2. Torn lliure:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea. També hi poden participar els cònjuges, i els seus descendents i els dels cònjuges, dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret. Els descendents han de ser menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen al seu càrrec.



Així mateix, s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors.

b) Tenir complits els 16 anys i no excedir, si s'escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol que consta en l'annex I, o complir les condicions per a obtenir-lo en la data que acabe el termini de presentació d'instàncies.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que acredite l'homologació o equivalència.



d) No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica que siga incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents.



e) No haver estat separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm, mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes, al seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves s'han de tenir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. El tribunal de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en aquest concurs oposició.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables al tribunal de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, es pot recaptar el corresponent dictamen del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la Universitat Politècnica de València. En aquest cas, la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.



4. Sol·licituds

4.1. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicació de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado només té caràcter informatiu.



Per a ser admeses i, si s'escau, prendre part en les proves selectives corresponents, les persones aspirants han de signar la declaració responsable que figura en la instància conforme al model oficial, en la qual manifesten que compleixen tots els requisits exigits, compliment referit sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i que han d'acreditar posteriorment si resulten seleccionades.



4.2. Les sol·licituds s'han d'emplenar exclusivament per via electrònica, accedint al formulari «Sol·licitud d'admissió a proves selectives a la Universitat Politècnica de València (PAS)» disponible en la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València, en l'adreça web següent: https://sede.upv.es. Per a l'accés a aquest formulari es requereix la identificació electrònica de la persona interessada, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017, i per tant cal disposar d'algun dels sistemes d'identificació electrònica descrits en l'annex V de la present convocatòria.

Per a completar amb èxit el procés de sol·licitud, heu de portar a terme els passos següents dins del termini estipulat:

a) Identificar-vos electrònicament en la seu electrònica.

b) Accedir al formulari electrònic de sol·licitud i emplenar-lo.

c) Pagar la taxa corresponent (si escau, en funció de la vostra situació personal), bé per mitjans electrònics o mitjançant rebut bancari.

d) Registrar la sol·licitud electrònicament.

No s'admetran i, en conseqüència, restaran excloses del procés selectiu les persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Excepcionalitat tècnica

Quan per motius tècnics excepcionals atribuïbles a l'administració no siga possible completar els passos anteriors per mitjans electrònics durant un període prolongat dins del termini estipulat, les persones interessades podran presentar la sol·licitud per mitjans no electrònics.



Per a completar amb èxit el procés de sol·licitud en circumstàncies d'excepcionalitat tècnica, cal portar a terme els passos següents dins del termini estipulat:

a) Descarregar i imprimir un model de sol·licitud en blanc, disponible en l'adreça web següent: (http://www.upv.es/entidades/srh/pas/u0827009.doc)

b) Emplenar aquest model i incloure-hi una signatura manuscrita.

c) Pagar la taxa corresponent (si escau, en funció de la vostra situació personal), mitjançant un rebut bancari.

d) Registrar presencialment la sol·licitud i el rebut bancari validat a través de certificació mecànica per entitat bancària en qualsevol de les oficines de registre que figuren en l'annex IV d'aquesta convocatòria.



No s'admetran i, en conseqüència, restaran excloses del procés selectiu les persones que, sense que es produïren circumstàncies d'excepcionalitat tècnica demostrables, hagen registrat la seua sol·licitud presencialment mitjançant el procés descrit adés.

4.3. Cada instància té assignat un número identificador de referència, que és diferent per a cada una. Aquest número es podrà usar per a oferir serveis addicionals de consulta d'informació personal en processos posteriors derivats de la presentació de la vostra sol·licitud.

A les dependències de l'oficina del Registre General a València i a les oficines dels registres dels campus d'Alcoi i de Gandia de la Universitat Politècnica de València es posarà a la disposició de les persones interessades que ho requerisquen els recursos informàtics suficients per a accedir a aquesta pàgina web i poder tramitar així la seua instància.



4.4. La taxa per a l'admissió a aquestes proves serà de trenta euros.

El pagament d'aquesta taxa es pot realitzar amb rebut bancari o amb targeta de crèdit.

En el cas de pagament en efectiu, l'ingrés cal fer-lo mitjançant el rebut emès per l'aplicació d'instàncies de l'adreça d'internet citada en el punt 4.2.

El pagament mitjançant targeta de crèdit es fa en el moment d'emplenar la instància a través de l'esmentada aplicació.

4.5. La falta d'abonament de la taxa d'admissió a aquestes proves selectives determina l'exclusió de la persona aspirant, excepte que hi concórrega alguna de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

4.5.1. Els membres de famílies nombroses de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat d'Exempcions, Família nombrosa especial, de la sol·licitud.

4.5.2. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova prevists en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat Altres de la sol·licitud.

4.5.3. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat d'Exempcions, Diversitat funcional, de la sol·licitud.

4.5.4. Les persones que estiguen en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat Altres de la sol·licitud.

4.5.5. Bonificacions

a) Els membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Amb aquesta finalitat, han de consignar una ics (X) en l'apartat d'Exempcions, Família nombrosa general, de la sol·licitud.

b) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, acumulable a la fixada en l'apartat anterior, a).

4.6. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior han de presentar fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius d'aquesta exempció, dins del termini de presentació de documents, de conformitat amb la base 11 d'aquesta convocatòria. En el cas que no ho presenten dins d'aquest termini, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Universitat Politècnica de València, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

4.7. En cap cas la presentació i el pagament a les oficines a què es fa referència suposa la substitució del tràmit de presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient.

4.8. Tan sols procedirà la devolució de taxes quan aquestes s'hagen ingressat abans de la realització de les proves selectives i aquestes, per causa imputable a l'administració, no s'hagen realitzat.



5. Admissió de persones aspirants

5.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, per cadascun dels torns d'accés, així com els nomenaments dels membres que componen el tribunal de selecció.

5.2. Les persones aspirants poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la sol·licitud o realitzar les reclamacions que consideren convenients, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

5.3. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, per a possibilitar l'esmena dins del termini establit i en la forma escaient, els aspirants han de comprovar fefaentment no sols que no figuren en la relació provisional de persones excloses, sinó, a més, que els seus noms i dades consten correctament en les relacions pertinents de persones admeses.

5.4. Transcorregut el termini de 10 dies hàbils, esmenats els defectes, si escau, i vistes les al·legacions que corresponguen, es dictarà una resolució que contindrà la relació definitiva de persones admeses i excloses, per torn d'accés i almenys amb una antelació de 15 dies hàbils, la data, el lloc i l'hora de realització i començament dels exercicis, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Si s'escau, es publicarà també l'ordre d'actuació de les persones aspirants segons el que disposa la base 8.3.

Aquesta publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos.

5.5. Els errors de fet que puguen advertir-se, es podran esmenar en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

5.6. Prova de coneixement de castellà per a les persones admeses en el torn lliure que no tinguen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, han d'acreditar-ne el coneixement mitjançant la realització d'una prova, en la qual es comprovarà que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que disposa el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà com a apta o no apta, i és necessari obtenir la valoració d'apta per passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.



Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera, regulat en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre; del Certificat d'Aptitud en Espanyol per a Persones Estrangeres, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o que acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol.



6. Proves selectives

6.1. El procediment de selecció es realitzarà pel sistema de concurs oposició.

6.2. En tots els exercicis, el tribunal de selecció ha d'adoptar les mesures necessàries per a garantir-ne l'anonimat en la valoració, sempre que ho permeta la tipologia de l'exercici. S'anul·laran tots aquells que continguen alguna marca que en puga identificar l'autor/a.



6.3. La fase d'oposició comuna per als dos torns, torn de promoció interna i torn lliure, es compondrà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris, que es desenvoluparan de la manera següent:

6.3.1. Primer exercici.

Comú per al torn de promoció interna i el torn d'accés lliure. Consistirà a resoldre per escrit dos supòsits pràctics, entre tres proposats pel tribunal sobre el temari que figura en l'annex I de la present convocatòria i sobre les funcions a desenvolupar en el lloc de treball i entre els quals es podrà incloure la realització d'informes jurídics.



Cadascun dels supòsits tindrà el valor de la meitat de la puntuació total de l'exercici. Quan l'aspirant no obtinga en algun dels supòsits una puntuació igual o superior a la meitat de la puntuació màxima en cada supòsit, serà eliminat de les proves selectives.

L'avaluació, de la persona aspirant, d'aquest primer exercici s'efectuarà atenent, entre altres, els criteris següents:

– El contingut dels supòsits.

– La capacitat d'interrelació dels diversos temes.

– L'expressió escrita.

– La capacitat d'argumentació.

– La capacitat resolutiva de problemes jurídics.

– Aquest exercici es realitzarà utilitzant el Microsoft Office 13, també s'utilitzaran els recursos ofimàtics i jurídics que el tribunal estime necessaris per a la realització de l'exercici. Aquests recursos els facilitarà la Universitat Politècnica de València.

Per a la realització d'aquest primer exercici, les persones convocades podran tenir accés als recursos electrònics que el tribunal estime necessaris, com ara el Centre de Documentació Judicial disponible en la pàgina web del Consell General del Poder Judicial o d'altres semblants.

La durada màxima d'aquest exercici és com a màxim de quatre hores.

Una vegada conclòs l'exercici, els exàmens seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia del tribunal, el qual convocarà les persones aspirants per a la lectura pública de l'exercici.

El lloc, data i hora de lectura d'aquesta prova s'anunciarà pel tribunal amb la deguda antelació.

Aquesta exposició serà obligatòriament gravada en àudio. Aquest enregistrament només serà utilitzat per als membres del tribunal als únics efectes de qualificació, revisió i possibles reclamacions.

Aquest exercici, es podrà efectuar en diverses sessions i tindrà caràcter públic.

El tribunal podrà formular preguntes aclaridores sobre els supòsits pràctics exposats. Les respostes de les persones aspirants es consideraran en la valoració de l'exercici.

6.3.2. Segon exercici.

Comú per al torn de promoció interna i el torn d'accés lliure. Consistirà a desenvolupar per escrit i a exposar oralment, tres temes, del temari establit.

Els tres temes seran extrets a l'atzar, en sessió pública, dels del programa arreplegat en l'annex I: el primer entre els temes 1 al 32, el segon entre els temes 33 al 66 i el tercer entre els temes 67 al 100. Totes les persones aspirants realitzaran el mateix exercici.

La duració del desenvolupament per escrit serà d'un màxim de quatre hores.

Cadascun dels temes tindrà el valor d'un terç de la puntuació total de l'exercici. Quan la persona aspirant no obtinga en algun dels temes una puntuació igual o superior a la meitat de la puntuació màxima en cada tema, serà eliminat de les proves selectives.

L'avaluació, de la persona aspirant, d'aquest segon exercici, s'efectuarà atenent, entre altres, els criteris següents:

– El contingut del tema exposat.

– L'expressió oral de la persona candidata.

– La capacitat d'estructuració del tema.

– La capacitat d'interrelació dels diversos temes.

Una vegada conclòs l'exercici, els exàmens seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia del tribunal, el qual convocarà les persones aspirants per a la lectura pública de l'exercici.

El lloc, data i hora de lectura d'aquesta prova s'anunciarà pel tribunal amb la deguda antelació.

Aquesta exposició serà obligatòriament gravada en àudio. Aquest enregistrament només serà utilitzat per als membres del tribunal als únics efectes de qualificació, revisió i possibles reclamacions.

Aquest exercici, es podrà efectuar en diverses sessions i tindrà caràcter públic.

El tribunal podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats. Les respostes de les persones aspirants es consideraran en la valoració de l'exercici.

6.4. Fase de concurs: de caràcter obligatori i no eliminatori. Es valoren els mèrits acreditats fefaentment per les persones aspirants que han superat la fase d'oposició –segons el barem que figura en aquesta convocatòria– i l'acreditació documental dels quals s'haja realitzat dins del termini establit a aquest efecte en la base 7.3 de la present convocatòria.



Els punts obtinguts en la fase de concurs se sumen només a la puntuació de les persones aspirants que han superat la fase d'oposició.

6.4.1. Torn de promoció interna. La valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

6.4.2. Torn lliure. La valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem que figura en l'annex III.



7. Qualificació dels exercicis

7.1. El primer exercici puntua de 0 a 30 punts. S'eliminen les persones aspirants que no arriben a un mínim de 15 punts.

Cadascun dels supòsits pràctics es valora de 0 a 15 punts. En cadascun dels supòsits pràctics cal arribar a un mínim de 7,5 punts per a poder sumar en la puntuació total de l'exercici.

Després de la deliberació prèvia que, si escau, es considere oportuna, cada membre del tribunal de selecció qualificarà cadascun dels supòsits pràctics, mitjançant paperetes, que poden concedir de 0 a 15 punts. Per a realitzar el còmput s'exclouran les puntuacions màxima i mínima, sense que en cap cas puguen ser excloses més d'una màxima i una altra mínima, se sumaran els punts consignats en totes les restants i el total es dividirà pel nombre de puntuacions obtingudes. El quocient obtingut constituirà la qualificació de cada supòsit. Sempre que s'aconseguisca la puntuació mínima en cada supòsit, el sumatori de la qualificació dels dos supòsits constituirà la qualificació de l'exercici per a cada persona aspirant.

A continuació es configura una relació, per cadascun dels torns, que s'ordenarà per puntuació de major a menor amb les persones persones aspirants que hagen superat aquest primer exercici. La publicació d'aquesta relació s'efectuarà de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.2. El segon exercici puntuarà de 0 a 30 punts. S'eliminen les persones aspirants que no arriben a un mínim de 15 punts.

Cadascun dels temes es valorarà de 0 a 10 punts. En cadascun dels temes s'haurà d'aconseguir un mínim de 5 punts per a poder sumar en la puntuació total de l'exercici.

Després de la deliberació prèvia que, si escau, es considere oportuna, cada membre del tribunal de selecció qualificarà cadascun dels temes de l'exercici, mitjançant paperetes, que poden concedir de 0 a 10 punts. Per a realitzar el còmput s'exclouran les puntuacions màxima i mínima, sense que en cap cas puguen ser excloses més d'una màxima i una altra mínima, se sumaran els punts consignats en totes les restants i el total es dividirà pel nombre de puntuacions obtingudes. El quocient obtingut constituirà la qualificació de cada tema. Sempre que s'aconseguisca la puntuació mínima en cada tema, el sumatori de la qualificació de cadascun dels tres temes constituirà la qualificació de l'exercici per a cada persona aspirant.

A continuació es configurarà una relació, per cadascun dels torns, que s'ordenarà per puntuació de major a menor amb les persones aspirants que hagen superat aquest segon exercici. La publicació d'aquesta relació s'efectuarà de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.3. La qualificació resultant de la fase d'oposició, per cadascun dels torns, estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en cadascun dels dos exercicis, obligatoris i eliminatoris d'aquelles persones aspirants que els hagen superat. La publicació de la puntuació final de la fase d'oposició s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

Juntament amb la publicació de la relació, per cadascun dels torns, de les persones aspirants que han superat la fase d'oposició, el tribunal obrirà un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta relació, perquè les persones interessades presenten la documentació acreditativa dels mèrits i experiència previstos en l'annex II I l'annex III, al Registre General de la Universitat Politècnica de València, situat a l'edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; al Registre de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, situat a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; al Registre de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, situat al carrer del Paranimf, núm. 1, del Grau de Gandia, o en qualssevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Només es valoren aquells mèrits al·legats i acreditats suficientment per les persones interessades la data d'obtenció dels quals no siga posterior a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies prevista en la base 4.1.

No es valoren els mèrits que no es troben prou acreditats. No s'admet la documentació presentada fora del termini concedit amb aquesta finalitat en aquesta mateixa base.

Les persones aspirants que accedisquen pel torn de promoció interna, hauran de presentar la documentació acreditativa que figura en l'annex II, llevat que conste en el seu expedient personal i així ho faça constar la persona interessada en la presentació de la documentació.

7.4. Finalitzat el termini de presentació de documentació establit en la base anterior, el tribunal de selecció publica, de conformitat amb l'establit a la base 14.2 d'aquesta convocatòria, la llista provisional de valoracions de la fase de concurs, per cadascun dels torns, i concedeix un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, perquè les persones interessades formulen les al·legacions i esmenes d'errors que estimen pertinents en relació a les seues valoracions.

7.5. Resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal dicta una resolució en què es fixa la relació definitiva de persones aspirants aprovades per cadascun dels torns.

Per a la confecció d'aquesta relació, se sumen les qualificacions obtingudes per cada persona aspirant en la fase d'oposició i en la fase de concurs. A continuació, s'ordenen per ordre de puntuació de major a menor. La relació s'interromp quan el nombre d'aspirants coincideix amb el nombre de places convocades per cada torn. La publicació d'aquesta relació s'efectua de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

7.6. Els empats, dins de cadascun dels torns, es dirimiran en favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, se selecciona qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

Si l'empat persisteix entre aquestes persones  o les persones empatades no tenen diversitat funcional, l'ordre s'estableix, en primer lloc, segons la major puntuació obtinguda en el segon exercici i, en segon lloc, si es manté l'empat, segons la major puntuació obtinguda en el primer exercici.

Si persisteix l'empat, es té en compte la major puntuació obtinguda en la fase de concurs, en l'apartat treball desenvolupat/ experiència professional. En última instància, l'ordre s'estableix per sorteig públic entre aquests.

7.7. En cap cas, el tribunal no pot declarar que han superat les proves selectives un nombre superior que el de places convocades.

7.8. En el cas que el nombre de persones aspirants aprovades fora inferior al de places convocades, les places sobrants es declararan desertes, sempre atenent en primer lloc al que es disposa en la base 1.1.1. d'aquesta convocatòria.

7.9. Borsa d'ocupació temporal. De conformitat amb els criteris establits sobre el particular en l'àmbit de la Universitat Politècnica de València, es confeccionarà una borsa de treball temporal amb el personal aspirant que, havent participat en les proves d'accés al grup, sector, cos/escala de la convocatòria, haja aprovat algun exercici dels que constitueixen el procés selectiu, segons l'ordre de prioritat obtingut per la puntuació aconseguida i amb preferència de les persones que hagen aprovat un nombre més alt d'exercicis. S'hi sumarà amb aquest efecte la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

De conformitat amb l'establit en la legislació vigent, atès l'Acord de 8 de febrer de 2017, de la Mesa de Negociació del Personal d'Administració i Serveis d'aquesta Universitat; així com els criteris establits sobre aquest tema en l'àmbit de la Universitat Politècnica, es podrà recórrer a aquesta borsa d'ocupació temporal per efectuar nomenaments provisionals per millora d'ocupació.

Aquesta borsa d'ocupació temporal, inclòs l'ordre de prioritat, es publicarà de conformitat amb la base 14.2 d'aquesta convocatòria.

Les persones que conformen aquesta borsa d'ocupació temporal han d'acreditar la mateixa documentació que es requereix en aquesta mateixa convocatòria a les persones aspirants proposades per al nomenament com a personal funcionari de carrera. Aquesta documentació s'ha de presentar davant del Servei de Recursos Humans, una vegada feta la crida per al nomenament com a personal funcionari interí, personal contractat temporal o nomenament temporal per millora d'ocupació.

Qui tinga la condició de personal funcionari públic o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València està exempt de justificar les condicions i els requisits que ja tinga acreditats anteriorment davant d'aquesta. En tot cas, ha de presentar obligatòriament la documentació relativa a: certificació mèdica de capacitat física i psíquica; certificació d'acreditació de discapacitat igual o superior al 33 % i de la capacitat per a l'acompliment del lloc oferit, i els documents acreditatius de l'exempció del pagament de taxes de conformitat amb la seua sol·licitud.

Les persones que conformen la borsa d'ocupació temporal que dins del termini establit en el punt anterior, excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es dedueix que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari interí, personal contractat temporal ni ser nomenades temporalment per millora d'ocupació, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Els exercicis tindran lloc a la ciutat de València.

El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que, com a norma general, s'establisca en la resolució per la qual s'aprova i publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses i excloses a les proves objecte d'aquesta convocatòria, amb una antelació no inferior a 15 dies hàbils.

8.2. Les persones aspirants es convoquen, per a cada exercici, en crida única. Els membres del tribunal de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a la sala on es realitze l'exercici d'aquelles persones que compareguen una vegada conclosa la crida dels aspirants convocats.

8.3. En cas de realitzar-se l'exercici en diverses sessions, l'ordre d'intervenció de les persones aspirants començarà per la lletra F, i seguirà l'ordre alfabètic de cognoms segons la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques (DOGV 8473, 28.01.2019).



8.4. Les persones aspirants han d'acreditar la personalitat mitjançant la presentació del document nacional d'identitat, del passaport o del permís de conduir, sense que, amb aquest efecte, siguen vàlides les fotocòpies compulsades o acarades dels esmentats documents; així com de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.5. Havent començat les proves, l'anunci de la realització de la resta d'exercicis i la fase de concurs, els farà públics el tribunal de selecció, de conformitat amb el que estableix la base 14.2 d'aquesta convocatòria, amb una antelació mínima de dos dies.

8.6. Les persones aspirants perdran el seu dret quan es personen als llocs de realització quan ja s'hagen iniciat les proves o per no assistir a aquestes, encara que siga per causes justificades.



No obstant l'anterior, si es tracta de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, el tribunal de selecció pot apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

8.7. Si alguna aspirant no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades; no es poden demorar aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada pel tribunal de selecció i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de la violència de gènere, quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.





9. Publicitat de les llistes

El tribunal elevarà al rector les llistes definitives dels aspirants que han superat les proves, per cadascun dels torns i per ordre de puntuació, per a la inserció en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





10. Coneixements de valencià

10.1. L'acreditació dels coneixements de valencià per les persones que han superat les proves selectives –que disposa l'article 53.2 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana– ha de realitzar-se mitjançant certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o expedit pel Servei de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València o també aquells certificats que consten en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

10.2. El nivell exigible d'aquests coneixements és el que consta a continuació, d'acord amb el grup o subgrup a què accedeix la persona que ha superat les proves selectives corresponents:

a) A1, A2, B: Grau Mitjà o certificat equivalent

b) C1, C2: Grau Elemental o certificat equivalent

c) Agrupacions professionals funcionarials: Coneixements orals o certificat equivalent

Els certificats d'equivalència d'aquests graus han de ser conformes al que disposa l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (http://www.upv.es/entidades/spnl/infoweb/anl/info/848412normalv.html)

10.3. Qui no puga acreditar coneixements de valencià després de la superació de les proves selectives en la forma indicada en l'apartat anterior, ha de realitzar l'exercici específic que es convoque i, en cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que amb aquesta finalitat s'organitzen.

10.4. A la Universitat Politècnica de València, aquests cursos seran convocats per l'òrgan competent, en el termini d'un any des de la presa de possessió, i és obligatòria la participació en aquests mentre no s'obtinga el nivell de coneixement de valencià previst en l'apartat 2 d'aquest article.

10.5. L'establit en els apartats anteriors no és obstacle per a l'exigència, com a requisit consignat en les relacions de llocs de treball, d'iguals o superiors coneixements de valencià per a l'exercici de determinats llocs.



11. Presentació de documents

11.1. En el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de les relacions definitives de persones aprovades, les aspirants proposades han de trametre al Servei de Recursos Humans d'aquesta Universitat Politècnica, a través del Registre General de la Universitat Politècnica de València, siti a l'edifici 3F, planta baixa, al costat del Rectorat, camí de Vera, s/n, CP 46071, de València; del registre auxiliar de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi, siti a la plaça de Ferrándiz i Carbonell, s/n, d'Alcoi; del registre auxiliar de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, siti al carrer del Paranimf, núm. 1, del Grau de Gandia, o en qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la documentació següent:

11.1.1. Aspirants pel torn de promoció interna:

a) Llevat que conste en l'expedient personal, fotocòpia compulsada o acarada del títol acadèmic exigible segons aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, ha d'adjuntar-se la credencial que n'acredite l'homologació.



b) Les persones aspirants amb diversitat funcional han de presentar fotocòpia compulsada o acarada del certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

c) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits. Amb aquesta finalitat, els reconeixements es realitzaren a través del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la Universitat Politècnica de València, a fi que aquest realitze el pertinent reconeixement mèdic i expedisca el certificat mèdic escaient.

d) Fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius de l'exempció del pagament de taxes de conformitat amb la sol·licitud de la persona interessada.

No obstant l'anterior, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient, pel temps transcorregut des de l'obtenció o perquè tinga relació directa amb les funcions o tasques del lloc que cal exercir.



11.1.2. Aspirants pel torn lliure:

a) Fotocòpia compulsada o acarada del document nacional d'identitat, o del document que acredite la seua nacionalitat o del passaport en el cas de nacionals dels estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als quals s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores, i, si s'escau, els documents que acrediten el seu vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec de persona nacional d'un altre estat amb el qual tinga aquest vincle. Així mateix, ha de presentar declaració firmada o promesa d'aquest/aquesta que no es troba separat/separada de dret del/de la cònjuge i, si escau, del fet que l'aspirant viu a compte seu o està a càrrec seu.

b) Fotocòpia compulsada o acarada del títol acadèmic exigible segons la present convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, ha d'adjuntar-se la credencial que n'acredite l'homologació.

c) Declaració jurada o promesa de no haver sigut separat/separada mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitat/inhabilitada penalment per a l'exercici de les funcions públiques. Les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, a més, han de fer la declaració de no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de tenir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions de la categoria o escala oferida. Amb aquesta finalitat, els reconeixements es realitzaran a través del Servei Integrat de Prevenció i Salut Laboral de la Universitat Politècnica de València, a fi que aquest realitze el pertinent reconeixement mèdic i expedisca el certificat mèdic pertinent.



e) Les persones aspirants amb diversitat funcional han de presentar fotocòpia compulsada o acarada certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com la seua capacitat per a exercir les funcions que corresponguen a les vacants oferides.

f) Fotocòpia compulsada o acarada dels documents acreditatius de l'exempció del pagament de taxes, de conformitat amb la sol·licitud de la persona interessada.

11.2. Les persones aspirants seleccionades que, dins del termini establit en el punt anterior i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïra que manca algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les sol·licituds de participació.

11.3. Qui tinga la condició de personal funcionari públic o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València i hi haja concorregut pel torn lliure, té exempció de justificar les condicions i els requisits que ja tinga acreditats anteriorment davant d'aquesta. En tot cas, han de presentar obligatòriament la documentació prevista en l'apartat d i, si s'escau, la de l'apartat e i f.

No obstant l'anterior, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient, pel temps transcorregut des de l'obtenció o perquè tinga relació directa amb les funcions o tasques del lloc que cal exercir.



11.4. Amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les vacants convocades quan es produïsquen renúncies, falta d'acreditació dels requisits exigits en la convocatòria per al nomenament com a personal funcionari de carrera o quan concórrega alguna de les causes de pèrdua de la condició de personal funcionari en les persones proposades abans del nomenament o la presa de possessió, el rector requerirà de l'òrgan tècnic de selecció la relació complementària de persones aspirants aprovades segons el torn on es produeix la falta de cobertura que segueixen a les proposades, per al possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Nomenament de personal funcionari

12.1. Amb caràcter general, l'adjudicació de destinacions al personal de nou ingrés s'efectua d'acord amb les peticions de les persones interessades, entre els llocs que han quedat vacants després del concurs previ, si s'escau, del personal funcionari de carrera i segons l'ordre de puntuació obtingut en el procés selectiu, sempre que tinguen els requisits determinats per a cada lloc en les relacions de llocs de treball. Aquestes destinacions tenen caràcter definitiu.

Les persones aspirants que ingressen pel torn de promoció interna, en virtut del que disposa l'article 119.5 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, tenen preferència per cobrir les vacants corresponents sobre les persones aspirants que no provenen d'aquest torn.

12.2. Conclòs el procés selectiu i transcorregut el termini de presentació de la documentació, qui l'haja superat serà nomenat personal funcionari de carrera mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb especificació de la destinació adjudicada, basant-se en l'ordre de puntuació obtingut per l'aspirant i segons la petició de destinació de conformitat amb els apartats anteriors.



12.3. El termini de presa de possessió de la destinació adjudicada es fa constar en la resolució de nomenament.



13. Informació respecte de les dades recollides

13.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades de la UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us informem que l'entitat responsable del tractament de les dades tractades a l'efecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Politècnica de València.

13.2. La base legal per al tractament de les vostres dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

13.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

13.4. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament aportant còpia d'un document oficial que les identifique (NIF-NIE, passaport), i si fora necessària, documentació acreditativa de la seua sol·licitud davant: Delegació de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València. Secretaria General. Universitat Politècnica de València. CIF Q4618002B. Camí de Vera, s/n.46022 València

13.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

13.6. Les dades es conserven en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



14. Tribunal de selecció

14.1. El tribunal de selecció d'aquestes proves selectives és nomenat pel rector, en la resolució que fa pública la relació provisional de persones admeses i excloses, amb una antelació mínima d'un mes a la data del començament de les proves:

Els membres del tribunal, hauran de ser personal funcionari de carrera, estarà compost per: la presidència i quatre vocals, Un/una vocal fa de secretaria del tribunal de selecció.

Així mateix, es designa un tribunal de selecció suplent amb la mateixa composició.

La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i no es pot exhibir aquesta en representació o per compte de ningú.



Al tribunal de selecció se li pot prestar el suport administratiu necessari per dur a terme la gestió de les proves selectives, d'acord amb la complexitat i el nombre de participants d'aquestes.

14.2. Els resultats de cadascun dels exercicis, les successives crides i convocatòries, i en definitiva, qualsevol decisió que adopte el tribunal i que haja de conèixer el personal aspirant fins a la finalització de les proves selectives, s'exposarà en la seu electrònica de la Universitat Politècnica: sede.upv.es (apartat d'anuncis) i en la microweb del Servei de Recursos Humans, l'adreça del qual és: http://www.upv.es/entidades/srh/. La publicació en la microweb del Servei de Recursos Humans és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis, i aquesta exposició, en la data en què s'inicie, és suficient com a notificació amb caràcter general.

14.3. El tribunal, per a la realització de les proves, pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportú.



14.4. Els membres del tribunal –així com el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista– han d'abstenir-se i poden ser recusats per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, ha d'abstenir-se qui haja realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

Tots els membres del tribunal han de reunir els requisits establits en l'article 57.3 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i almenys la meitat més un d'aquests ha de tenir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida per a l'ingrés.



14.5. El tribunal –així com el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista– pot exigir en qualsevol moment que les persones aspirants acrediten la identitat.

14.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altres incidències, el tribunal té la seu a la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, CP 46071 València.

14.7. El tribunal té la categoria assenyalada en el Decret 88/2008, de 20 de juny, del Consell de la Generalitat Valenciana, sobre indemnitzacions per raó de servei i gratificacions per serveis.

14.8. El tribunal té la consideració d'òrgan col·legiat de l'administració i, com a tal, està sotmès a les normes contingudes en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



15. Recursos

15.1. Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



15.2. Contra els actes del tribunal de selecció, que no posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la notificació o publicació; tot això de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es pot interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per resoldre'l.



València, 29 de novembre de 2019.– El rector de la Universitat Politècnica de València: Francisco José Mora Mas.







ANNEX I



Nombre de places: 5

Denominació de la plaça: lletrat

Classificació professional: A1 22 E040 / E048

Titulació: Llicenciat en Dret (*)

Requisits que han de complir les persones aspirants: assistència i representació en judici

Localitat: València



(*) Llicenciat en Dret, Grau en Dret i Títol Oficial de Màster Universitari habilitant per a activitats relacionades amb les funcions assignades al cos/escala o titulacions equivalents

Funcions:

– Coordinar i supervisar el treball del personal de categoria inferior assignat a la unitat.

– La defensa jurídica tant judicial com extrajudicial de la Universitat Politècnica de València i, si escau, dels ens, entitats o organismes que li pertanyen o en els quals participe de manera majoritària, davant tota classe de tribunals i en tota classe de processos i jurisdiccions inclosos els actes de jurisdicció voluntària i els arbitratges.

– La defensa jurídica tant judicial com extrajudicial del personal al servei de la Universitat Politècnica de València i, si escau, dels ens, entitats o organismes que li pertanyen o en els quals participe de manera majoritària en virtut d'actes o omissions en l'exercici legítim de les seues funcions o del seu càrrec.

– La tramitació i la proposta de resolució dels recursos que s'interposen contra actes administratius d'òrgans de la Universitat Politècnica de València i la interposició de recursos en defensa de l'interès general quan així se li encomane.

– L'emissió d'informes i dictàmens jurídics sobre qualsevol assumpte relacionat amb l'activitat pròpia de la Universitat Politècnica de València que li siga encomanat.

– Gestió i vigilància del compliment de les normes de seguretat i salut emanades dels òrgans tècnics competents.

– Gestió de residus en l'àmbit del propi lloc de treball.

– Tenir iniciativa per a la creació de millora i innovació en la unitat i implicar-se activament en els programes de millora contínua i innovació que establisca la Universitat.

– Suport a la preparació de la documentació requerida per a la realització de les tasques anteriors.

– I totes aquelles funcions inherents al lloc de treball d'acord amb la categoria professional.



Temari:

I. DRET CONSTITUCIONAL I AUTONÒMIC

1. La Constitució espanyola de 1978: característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques. Els drets i deures dels ciutadans. Els principis rectors de la política social i econòmica. Garantia i suspensió dels drets i llibertats.



2. La Corona: la seua regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. La funció legislativa. Relacions entre les cambres. Els tractats internacionals.

3. El Poder Judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial: composició, organització i competències. Especial referència al Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

4. L'organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. La seua estructura. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Lleis marc, de transferència i d'harmonització. Els conflictes de competència. Els estatuts d'autonomia.

5. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: La Comunitat Valenciana. Dels drets dels valencians i valencianes. L'Administració de Justícia. Les competències. Relacions amb l'Estat, amb altres comunitats autònomes i amb la Unió Europea. Acció exterior. Economia i hisenda. Reforma de l'Estatut.

6. El Govern i l'Administració de la Comunitat Valenciana. El Govern de la Comunitat Valenciana: el president, el Consell i els consellers. L'organització de l'Administració de la Comunitat. La Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

7. Les Corts Valencianes: composició i sistema electoral. L'estatut dels diputats de les Corts Valencianes. El mandat de les Corts Valencianes: la seua dissolució. Organització de les Corts Valencianes: els seus òrgans. La Diputació Permanent. Les funcions de les Corts Valencianes. La funció legislativa: la iniciativa legislativa i el procés d'elaboració i aprovació de les lleis. La funció de control. La funció pressupostària. Altres funcions. Les Corts Valencianes i la formació de la voluntat de l'Estat.

8. El Consell Valencià de Cultura. La Sindicatura de Comptes. El Síndic de Greuges. El Comitè Econòmic i Social. L'Acadèmia Valenciana de la Llengua. El Consell Jurídic Consultiu.

9. El sistema competencial de la Comunitat Valenciana. La reforma de l'Estatut d'Autonomia de 2006. Les matèries de competència exclusiva de la Generalitat. Les facultats compartides: a) matèries de desplegament legislatiu; b) matèries d'execució autonòmica de la legislació de l'Estat.

10. La Llei orgànica 3/2007 per a la igualtat efectiva de dones i homes. La Llei 9/2003, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes. II Pla d'Igualtat (2017-2020) de la Universitat Politècnica de València.

11. La Llei orgànica 1/2004, de 28 desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. Objecte de la llei; mesures judicials de protecció i de seguretat de les víctimes.

12. Govern i administració. L'Administració General de l'Estat: òrgans centrals i territorials. L'Administració perifèrica de l'Estat. El sector públic institucional.

13. Les institucions i organismes de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell de la Unió Europea. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes. El Comitè Econòmic i Social Europeu. El Comitè de les Regions. El Banc Europeu d'Inversions. El Defensor del Poble Europeu. Reglaments, directives i decisions.





II. DRET ADMINISTRATIU

14. Fonts del dret administratiu. La Constitució. La llei, les seues classes. Decrets llei i decrets legislatius. Els tractats internacionals. Els principis de reserva de llei, jerarquia normativa i competència. El reglament. Classes de reglaments. Fonament i límits de la potestat reglamentària. La inderogabilitat singular de les disposicions generals. El control de la potestat reglamentària. Altres fonts.

15. L'Administració pública: principis constitucionals informadors i la noció d'Administració pública en la Llei 39/2015 i en la Llei 40/2015. Personalitat jurídica de les administracions públiques. Utilització de tècniques electròniques per l'Administració.

16. Les potestats administratives. El principi de legalitat i les seues manifestacions. L'activitat administrativa discrecional i els seus límits. Control de la discrecionalitat. La desviació de poder. Els conceptes jurídics indeterminats.

17. L'Administració i els tribunals de justícia. Conflictes de jurisdicció entre els tribunals i l'Administració. Altres conflictes de jurisdicció. Els interdictes i l'Administració. Concurrència d'embargaments administratius i judicials.

18. L'administrat: capacitat i situacions jurídiques. Drets públics subjectius i interessos legítims: concepte i diferències. Classificació dels drets públics subjectius. Situacions jurídiques passives. Les prestacions de l'administrat. Col·laboració de les persones amb l'Administració pública.

19. Els actes jurídics de l'Administració: públics i privats. L'acte administratiu: concepte i elements. La forma dels actes administratius. La motivació, la notificació i la publicació. El silenci administratiu: el seu règim jurídic.

20. L'executivitat dels actes administratius. Fonament i naturalesa. L'execució forçosa per l'Administració dels actes administratius: mitjans en el nostre dret. Examen de la via de fet: les seues conseqüències processals.

21. La invalidesa de l'acte administratiu: Nul·litat i anul·labilitat. Actes administratius irregulars. Convalidació, conservació i conversió dels actes administratius. Revocació. Rectificació d'errors materials o de fet.

22. Els recursos administratius: concepte i classes. Actes recurribles, legitimació, tramitació, òrgans competents. Especial referència als recursos i reclamacions en l'àmbit de les universitats.

23. El procediment administratiu: la seua naturalesa i finalitats. Regulació legal: àmbit d'aplicació de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Els principis generals del procediment administratiu. Abstenció i recusació. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú. Els procediments especials.

24. Iniciació, ordenació i instrucció del procediment: la prova. Participació dels interessats. Terminació: la resolució. Terminació convencional. Altres maneres de terminació: desistiment, renúncia i caducitat.



25. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. Procediment general i procediment abreujat. Potestat sancionadora de l'Administració: principis i procediment. La responsabilitat de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.



26. El règim jurídic dels béns de titularitat pública. El domini públic: concepte, naturalesa jurídica, elements i règim jurídic. Utilització. La concessió. Els béns patrimonials: adquisició, explotació i alienació.

27. Contracte del sector públic (I). Objecte i àmbit d'aplicació. Delimitació dels tipus contractuals. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Contractes administratius i privats. Contractes exclosos, especial referència als encàrrecs a mitjans propis. Perfecció i formalització dels contractes. Règim d'invalidesa dels contractes. El recurs especial en matèria de contractació.

28. Contractes del Sector Públic (II). Adjudicació dels contractes de les administracions públiques. Normes generals i tipus de procediments. Racionalització tècnica de la contractació. Efectes, compliment i extinció dels contractes. La modificació dels contractes. Òrgans competents en matèria de contractació: òrgans de contractació, d'assistència i consultius. Registres oficials. Serveis i col·laboració entre el sector públic i el sector privat.

29. Els convenis, contractes de mecenatge, contractes de patrocini i contractes de publicitat realitzats per organismes i entitats del sector públic. Els convenis de col·laboració en l'àmbit universitari.

30. Normativa de creació de la Seu Electrònica de la Universitat Politècnica de València. Contingut de la Seu Electrònica de la Universitat Politècnica de València segons la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Normativa d'aprovació de les directrius aplicables a la signatura electrònica en l'àmbit de les relacions administratives de la Universitat Politècnica de València amb la ciutadania, els seus empleats o empleades, alumnat, entitats dependents d'aquesta o altres públiques o privades. Actuacions administratives automatitzades. Verificació i condicions d'interoperabilitat.

31. Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Títol preliminar: Títol I: La transparència en l'activitat pública.

32. Règim jurídic de Protecció de Dades de Caràcter Personal. Llei orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals: Drets de l'interessat. El responsable del tractament. L'encarregat del tractament. El Registre d'Activitats de Tractament i el seu desplegament normatiu a la Universitat Politècnica de València. Seguretat de les dades: les notificacions de violacions de seguretat. L'avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades. El delegat de protecció de dades. Les transferències internacionals de dades. Règim sancionador del títol IX de la Llei orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals



III. DRET PROCESSAL

33. La Llei orgànica del Poder Judicial. Extensió i límits de la jurisdicció. Planta i organització territorial judicial. Conflictes i qüestions de competència. El Consell General del Poder Judicial. L'Administració i els tribunals de justícia. Conflictes de jurisdicció entre els tribunals i l'Administració. Especialitats processals de les administracions públiques. L'execució de sentències per l'Administració mateixa.



34. El procés civil. Les parts en el procés civil. Teoria de l'acció processal; acció, pretensió i demanda.

35. Actes preparatoris dels judicis; diligències preliminars establides en la Llei d'Enjudiciament Civil. Qüestions incidentals; supòsits; procediment per a la tramitació. Actes d'iniciació del procés civil: la demanda; els seus efectes. Actes de desenvolupament del procés civil.



36. La prova; el seu objecte i valoració. Càrrega de la prova. Disposicions generals en matèria de prova. La prova documental. Concepte de document. Classes: els documents públics i privats. Valor probatori. La presentació de documents, dictàmens, informes i altres mitjans o instruments. La pràctica de la prova documental. L'interrogatori de les parts. L'interrogatori de testimonis. Especialitats aplicables a les administracions públiques. El dictamen de perits. El reconeixement judicial. Altres mitjans de prova. Les presumpcions.

37. La sentència. Els seus efectes jurídics: cosa jutjada formal i cosa jutjada material. Altres formes de terminació del procés: renúncia, desistiment, aplanament, transacció, satisfacció extraprocessal i manca sobrevinguda d'objecte. La suspensió del procés. La caducitat. Eliminació del procés. Acte de conciliació en la Llei d'Enjudiciament Civil. L'arbitratge. La seua naturalesa. Disposicions generals. Anul·lació, revisió i execució del laude.

38. Tipus de processos de coneixement. El judici ordinari. Caràcters i procediment. El judici verbal. Caràcters i procediment. Els processos especials. Processos monitori i canviari.

39. L'execució forçosa. L'execució dinerària. L'execució no dinerària. Impugnació del procés. Classes de recursos. El recurs de reposició. El recurs d'apel·lació. El recurs de cassació: concepte i fi. Requisits: Resolucions contra les quals és procedent; motius del recurs. Procediment del recurs de cassació. Recurs en interès de llei. Recurs de queixa. El recurs extraordinari per infracció processal.

40. El procés penal. Les parts en el procés penal. El sumari, les mesures cautelars, el període intermedi, la prova. El procediment abreujat

41. El procés contenciós administratiu. Naturalesa de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Àmbit subjectiu i objectiu. Qüestions prejudicials. Els òrgans de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu. Competència objectiva i territorial. Tractament processal de la jurisdicció i competència.

42. El procediment en el recurs contenciós administratiu. Examen del procediment ordinari.

43. Les parts: capacitat, legitimació; representació i defensa de les parts. Objecte del recurs contenciós administratiu: activitat administrativa impugnable. Pretensions de les parts. Acumulació. Quantia del recurs.

44. Procediment contenciós administratiu (I): disposicions generals sobre terminis. Mesures cautelars. Diligències preliminars en el procediment en primera o única instància: declaració de lesivitat i requeriment previ en litigis entre administracions públiques. Interposició del recurs contenciós administratiu. Anunci del recurs i reclamació de l'expedient. Emplaçament i personació d'interessats. Demanda i contestació: Requisits, contingut i efectes. Aportació de documents. Reclamació d'antecedents per a completar l'expedient administratiu. Tràmits d'inadmissió i d'al·legacions prèvies. Prova.



45. Procediment contenciós administratiu (II): Vista i conclusions: El plantejament de qüestions noves. La sentència: contingut. Altres maneres de terminació del procediment. Costes processals. Qüestió d'il·legalitat. Procediment en els casos de suspensió administrativa prèvia d'acords. Procediment abreujat. Procediment contenciós electoral. Procediment per a la protecció dels drets fonamentals de la persona.



46. Recursos en el procés contenciós administratiu (I): Recursos contra provisions, actuacions i sentències. Recurs d'apel·lació. Resolucions contra les quals és procedent. Procediment. Contingut i efectes de la sentència. Recursos de cassació. Resolucions contra les quals és procedent; motius del recurs. Procediment. Contingut i efectes de la sentència. Recurs de revisió.

47. Recursos en el procés contenciós administratiu (II): Execució de sentències: Disposicions generals. Modalitats específiques d'execució. L'extensió d'efectes de sentències. Incidents i invalidesa d'actes processals en el procés administratiu.

48. El procediment laboral. La Llei Reguladora de la Jurisdicció Social. Òrgans jurisdiccionals. Competència. Procés ordinari.

49. Actuacions en la Jurisdicció Social: dels actes processals. De l'evitació del procés ordinari: del procés monitori.

50. Les modalitats processals: acomiadaments i sancions. Procediments d'ofici. Impugnació de convenis col·lectius i conflictes col·lectius. Tutela de drets fonamentals i llibertats públiques en la Jurisdicció Social.

51. Els mitjans d'impugnació en el procés de treball: recursos de suplicació i cassació. Execució de sentències:

52. El Tribunal Constitucional: naturalesa, organització i atribucions. Els processos de declaració d'inconstitucionalitat. El recurs d'inconstitucionalitat. La qüestió d'inconstitucionalitat. El recurs d'empara constitucional. Els conflictes constitucionals. Efectes de les sentències.



53. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Tribunal de Primera Instància. Organització, competències i procediments.



IV. DRET CIVIL

54. Capacitat jurídica i capacitat d'obrar. Les circumstàncies modificatives de la capacitat. L'estat civil. L'edat: la majoria d'edat; capacitat del menor d'edat. L'emancipació: les seues classes i efectes. La incapacitació: concepte, naturalesa i classes. Requisits i efectes. La prodigalitat. Situació jurídica del concursat.

55. L'obligació. Compliment de les obligacions. Incompliment: mora, dol, culpa, cas fortuït i força major. Efectes de l'incompliment; compliment forçós en forma específica. Rescabalament de danys i perjudicis. El principi de responsabilitat patrimonial universal. Modificacions convencionals; limitacions legals. L'acció subrogatòria.



56. Pèrdua de la cosa deguda. Confusió de drets. Condonació del deute. La compensació. La novació. Assumpció de deute.

57. El contracte privat. Elements essencials: capacitat dels contractants, objecte i forma. Perfecció i consumació del contracte. Interpretació. Ineficàcia, inexistència, nul·litat i anul·labilitat. Rescissió.

58. Irrevocabilitat dels contractes. Revisió del contracte per alteració extraordinària de les circumstàncies. Estipulacions en favor de tercer. Classes de contractes. El contracte preparatori o precontracte. La promesa de venda i el contracte d'opció. Contractes d'adhesió; condicions generals de la contractació.

59. El contracte de compravenda. Naturalesa. La transmissió del domini. La condició resolutòria explícita; el pacte de reserva de domini. Elements d'aquest contracte. Prohibicions. La venda de la cosa aliena. Perfecció de la compravenda; les arres.

60. La donació: la seua naturalesa. Elements personals, reals i formals. Perfecció del contracte. Efectes jurídics; efectes derivats de pactes especials. Revocació i reducció de donacions.



V. DRET MERCANTIL

61. Societats mercantils: concepte, naturalesa i classes. L'objecte social. Constitució de la societat mercantil. Dissolució. Modificació, transformació, fusió i escissió de societats mercantils.

62. El concurs. La Llei Concursal. Efectes sobre els creditors, els crèdits i els contractes. Determinació de la massa activa. La massa passiva i els crèdits contra la massa: classificació i pagament. El conveni: contingut i els seus efectes. Efectes de l'obertura de la fase de liquidació. Les causes de conclusió del concurs i la seua reobertura: efectes. La qualificació del concurs.

63. Propietat intel·lectual. Drets d'autor: subjecte, objecte i contingut. Transmissió i protecció dels drets d'autor.

64. Patents. Dret a la patent. Invencions laborals. Procediment de concessió de patents. Recursos. Transmissió i llicències contractuals. Know-how.



VI. DRET PENAL

65. Dels delictes contra l'Administració pública. De la prevaricació dels funcionaris públics i altres comportaments injustos. De l'abandó de destinació i de l'omissió del deure de perseguir delictes. De la desobediència i denegació d'auxili. De la infidelitat en la custòdia de documents i de la violació dels secrets. Del suborn. Del tràfic d'influències. De la malversació. Dels fraus i exaccions il·legals. De les negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics i dels abusos en l'exercici de la seua funció. Disposició comuna.



66. De la prevaricació. De l'omissió dels deures d'impedir delictes o de promoure'n la persecució. De l'encobriment. De la realització arbitrària del propi dret. De l'acusació i denúncia falses i de la simulació dels delictes. Del fals testimoniatge. De l'obstrucció a la justícia i la deslleialtat professional. Del trencament de condemna. Dels delictes contra l'Administració de Justícia de la Cort Penal Internacional. Rebel·lió. Delictes contra la Corona.



VII. DRET FINANCER I TRIBUTARI

67. El pressupost: concepte, naturalesa i classes. La Llei General Pressupostària i la Llei d'hisenda pública de la Comunitat Valenciana. Els pressupostos generals de l'Estat i de la Comunitat Valenciana: característiques i estructura. El cicle pressupostari. Modificacions pressupostàries dels crèdits inicials.

68. El pressupost de la Universitat Politècnica de València. Elaboració i aprovació. Causes i possibilitats de modificació. La despesa pública: concepte. Principis constitucionals. Classes de despesa pública. El procediment administratiu d'execució de despesa pública: despesa i pagament. Procediment ordinari: fases de la despesa i documents comptables. Procediments especials: pagaments a justificar, bestretes de caixa i convalidacions.

69. Els ingressos públics: concepte i classificació; especial referència a les transferències i subvencions. Ingressos de dret públic i ingressos de dret privat. Els tributs. Impostos, taxes i contribucions especials. Els impostos directes. Concepte i classes. Els impostos indirectes. Concepte i classes.

70. El finançament de les universitats. El patrimoni de les universitats públiques. Recaptació, gestió i liquidació de preus públics. El pressupost universitari: elaboració, contingut i aprovació. El control de les universitats públiques: controls intern i extern de la despesa.



71. La revisió dels actes tributaris en via administrativa. El recurs de reposició. Les reclamacions economicoadministratives.

72. La Llei general de subvencions. Principis generals; procediment i gestió de les subvencions. Les bases reguladores i la convocatòria. La concessió. La justificació. El reintegrament.

73. El Tribunal de Comptes. La funció fiscalitzadora: extensió i instruments. Els procediments de fiscalització; la seua terminació. Actuacions prèvies a l'exigència de responsabilitats comptables. La jurisdicció comptable: naturalesa, extensió i límits. Els òrgans. Les parts. Les pretensions: acumulació i quantia. Disposicions comunes del procediment. Terminació del procediment. Procediments especials: procediment en el judici de comptes; procediment de reintegrament per abast; expedients de cancel·lació de fiances. Recursos. Execució de sentències: La Sindicatura de Comptes: funció fiscalitzadora i relacions amb el Tribunal de Comptes.



VIII. RECURSOS HUMANS

74. Règim jurídic del personal al servei de les administracions públiques. Reial decret legislatiu 5/2015, Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic: estructura i contingut. Objecte i àmbit d'aplicació. La seua relació amb les lleis d'ordenació de la funció pública de les comunitats autònomes.

75. El personal d'administració i serveis de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana (I). La Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Estructura i contingut. Objecte i àmbit d'aplicació. El personal al servei de la Funció Pública Valenciana: concepte i classes.

76. El personal d'administració i serveis de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana (II). Estructuració de l'ocupació pública en la Llei d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana: Ordenació de llocs de treball. Instruments de planificació i ordenació del personal. Selecció de personal. Naixement i extinció de la relació del servei. Provisió de llocs de treball, mobilitat, promoció professional. Situacions administratives.

77. El personal d'administració i serveis de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana (II). Drets individuals del personal al servei de la Funció Pública Valenciana: jornada, vacances, permisos i llicències. Règim retributiu. Deures dels empleats públics. Codi de conducta.

78. El personal docent i investigador (I). Règim jurídic. Classes de professorat universitari: Cossos docents, modalitats contractuals del personal docent i investigador laboral. El personal investigador en la Llei 14/2011 de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.

79. El personal docent i investigador (II). Selecció. Accés: Acreditació nacional. Concursos d'accés. Normatives de selecció i accés de la Universitat Politècnica de València. Dedicació, retribucions. Drets i deures. Avaluació. Formació i incorporació del personal investigador. El Reial decret 63/2006, de l'Estatut del personal investigador en formació. Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. Recursos humans dedicats a la investigació. Especificitats aplicables al personal docent i investigador al servei de la universitat pública i les seues modificacions.



IX. DRET DEL TREBALL

80. El Dret del Treball. Concepte i finalitats. Les fonts del Dret del Treball. Relacions excloses de l'àmbit d'aplicació de la legislació laboral. Poder de direcció. Poder disciplinari: les infraccions i sancions en l'ordre social.

81. L'aplicació de les normes laborals: principis d'ordenació. La relació llei-conveni col·lectiu. Col·lisió i concurrència entre normes estatals i normes convencionals. El principi de la condició més beneficiosa. Els principis d'irrenunciabilitat de drets i territorialitat de les normes. Altres principis.

82. El contracte de treball: concepte i naturalesa jurídica. Modalitats. Subjectes. Forma. Contingut i règim jurídic. La modificació, suspensió i extinció del contracte de treball. Causes, forma i efectes. En particular, l'acomiadament i la regulació d'ocupació. Cessió de treballadors i successió d'empreses.

83. La duració del contracte de treball. Període de prova. Classes de contractes de duració determinada. Les modalitats de contracte de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. Frau de llei en la contractació temporal.

84. La negociació col·lectiva. Naturalesa i efectes dels convenis col·lectius. Unitats de negociació. Legitimació Tramitació. Aplicació i interpretació. Contingut. Extensió i adhesió. Eficàcia i impugnació. Especial referència al II Conveni Col·lectiu de les Universitats Públiques Valencianes.

85. La representació dels treballadors i la llibertat sindical. El conveni col·lectiu: concepte i naturalesa. Contingut i efectes. Aplicació i interpretació.

86. El Sistema de Seguretat Social. Règims. Gestió: afiliació i cotització. Acció protectora: contingències i classes de prestacions. La incapacitat temporal. Maternitat. Invalidesa permanent: modalitats. Jubilació: modalitats. Altres prestacions.

87. La Llei de prevenció de riscos Laborals: objecte, àmbit d'aplicació i definicions. Drets i obligacions. Serveis de prevenció. Consulta i participació dels treballadors. Responsabilitats i sancions.



88. Les incompatibilitats i el règim disciplinari del personal al servei de les administracions públiques. Especial referència al personal de les universitats públiques.



X. DRET UNIVERSITARI

89. La Llei orgànica d'Universitats. Funcions de la Universitat. L'autonomia universitària i els seus límits: jurisprudència constitucional. Les universitats privades.

90. Naturalesa, creació, reconeixement i règim jurídic de les universitats. Els Estatuts i normes d'organització i funcionament de les universitats. De la coordinació universitària: Consell d'Universitats i el Consell Universitari de la Comunitat Valenciana. De l'evolució i acreditació de l'Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación i de l'Agència Valenciana d'Avaluació Prospectiva.



91. La Universitat Politècnica de València. Els seus Estatuts: naturalesa jurídica, elaboració, aprovació i contingut. Reforma. L'estructura de la Universitat Politècnica de València. El Defensor Universitari. Serveis universitaris. El règim electoral de la Universitat Politècnica de València.

92. La Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del sistema universitari valencià. Llei 2/2003, de 28 de gener, de la Generalitat, de Consells Socials de les Universitats Públiques Valencianes. Reglament d'organització i funcionament intern del Consell Social de la Universitat Politècnica de València.

93. Regulació de l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. Els estudis de grau i màster. Regulació dels ensenyaments oficials de doctorat. L'accés als ensenyaments universitaris oficials de grau i els procediments d'admissió a les universitats públiques espanyoles. Regulació de l'accés a la Comunitat Valenciana.

94. Règim de beques generals per a estudis universitaris d'àmbit estatal. Règim de beques per a estudis universitaris d'àmbit autonòmic. Normativa de beques i ajudes per a alumnes de la Universitat Politècnica de València. Expedició de títols universitaris oficials i del suplement europeu al títol. Equivalència i homologació de títols estrangers d'educació superior.

95. Reial decret 420/2015, de 29 de maig, de creació, reconeixement, autorització i acreditació d'universitats i centres universitaris. Creació per les universitats de fundacions i altres persones jurídiques.



96. Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació. El sistema públic d'R+D. Estructura. Òrgans de decisió, planificació i coordinació. Òrgans de finançament. Òrgans d'execució: Universitats i organismes públics d'investigació. Organismes de suport: OTRIS, centres tecnològics, parcs científics i tecnològics, fundacions. Òrgans d'avaluació.

97. La funció de transferència del coneixement en el sistema universitari. Estructures de suport a la transferència del coneixement a la Universitat Politècnica de València. Mecanismes per a la transferència de coneixement. La protecció de la propietat industrial i intel·lectual en l'àmbit universitari. Les llicències. La creació d'empreses de base tecnològica. Reglament regulador de la gestió d'activitats de recerca, desenvolupament i transferència de tecnologia, i d'activitats de formació no reglada, de la Universitat Politècnica de València.



XI. GESTIÓ DE QUALITAT

98. El Pla estratègic de la Universitat Politècnica de València.

99. Definició i evolució del concepte de qualitat. Principis de la gestió de qualitat. Sistemes de gestió de qualitat. PEGASUS. La gestió per processos. Les cartes de serveis.

100. Verificació, seguiment, renovació de l'acreditació i acreditació institucional dels títols oficials. Segells internacionals de qualitat en l'àmbit de l'educació superior.

Enllaços d'interès:

http://www.upv.es/entidades/SRH/a751636normalc.html

http://www.upv.es/entidades/VRSC/menu_urlpc.html?//www.upv.es/entidades/vrsc/info/u0768070.pdf







ANNEX II

Barem de promoció interna



Antiguitat:

Es valora 1 punt per any complet de serveis en actiu en les distintes administracions públiques, fins a un màxim de 8 punts. A aquest efecte, es computen els serveis previs reconeguts de conformitat amb el que disposa la Llei 70/1978, de 26 de desembre.

Titulació acadèmica:

Es valora només una única titulació acadèmica oficial de nivell superior a l'especificada en l'annex I, amb 1,5 punts.

Nivell competencial reconegut:

Nivell competencial reconegut (grau personal consolidat) en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, que es valora de la manera següent:



Grau superior a 20 4 punts

Grau igual a 20 3 punts

Grau inferior a 20 2 punts





Treball desenvolupat:

Es valora per cada any de prestació de serveis o part proporcional. A aquest efecte de treball desenvolupat no es computen les fraccions inferiors a un mes, en llocs de treball del grup A, subgrup A2, del sector d'administració general, d'acord amb el nivell del complement de destinació assignat a aquests, d'acord amb l'escala següent:





Llocs de nivell superior a 20 2 punts per any de servei

Llocs de nivell igual a 20 1 punt per any de servei

Llocs de nivell igual a 20 0,5 punts per any de servei





Aquest apartat es valora fins a un màxim de 20 punts i un màxim de 10 anys de serveis prestats en l'administració. Amb aquest efecte, es computen els períodes en els quals les persones aspirants han estat ocupant llocs amb assignació de complement de destinació de nivell superior.

Amb aquesta finalitat, es valora l'exercici de llocs de treball amb destinació definitiva o provisional.

No es valora com a experiència professional, en el lloc que s'ocupa en comissió de serveis, el període que excedisca de dos anys; es valora en aquest supòsit el treball desenvolupat en el lloc que s'ocupa amb caràcter definitiu.

Coneixements de valencià:

Es valora fins a un màxim de 4 punts, sempre que s'acredite estar en possessió del pertinent certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o expedit pel Servei de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València o aquells certificats que consten en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, d'acord amb l'escala que a continuació s'indica. En cas d'estar en possessió de dos o més nivells, es valora només el de nivell més alt:





Per a llocs dels subgrups A1 i A2:

Superior (C2) 4.00 punts





Per a llocs dels subgrups C1 i C2:

Mitjà (C1) 3.00 punts

Superior (C2) 4.00 punts





En els llocs en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement de valencià, només es consideraran els superiors a aquest.

http://www.upv.es/entidades/SPNL/info/criterisequivalencies2017.pdf



Coneixement d'idiomes de la Unió Europea:

Es valora fins a un màxim de 2,5 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents del castellà. Es reconeixen com a acreditacions de la capacitació lingüística i comunicativa en llengües estrangeres els títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior (CertAcles), així com els indicats en la normativa vigent en matèria lingüística, informació a la qual es pot accedir a través de l'enllaç següent:



https://cdl.webs.upv.es/el-centro/normativa/normativa-oficial-certificaciones-competencia-lingueistica



Per a llocs dels subgrups A1, A2, C1 i C2 d'administració general i administració especial

Haver obtingut el certificat de competència lingüística A2 0,375 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B1 0,75 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B2 o superior 1,50 punts





Per a la valoració dels idiomes comunitaris, en cap cas no es consideraran els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis de batxiller elemental, graduat escolar, formació professional, batxiller superior i estudis universitaris de qualsevol nivell.

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, pel que fa als nivells de certificació de competència lingüística, es poden consultar en l'enllaç següent:

http://www.upv.es/entidades/ACDL/infoweb/cdl/info/847058normalc.html

Tots els certificats susceptibles d'equivalència han de ser tramitats per la persona interessada, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria.

En els supòsits en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement d'algun dels idiomes dels països de la Unió Europea, només es consideraran els superiors a aquest.









ANNEX III

Barem de torn lliure



Experiència professional: es valora fins a un màxim de 4 anys i 24 punts l'experiència professional en llocs de treball corresponents a la mateixa categoria o similars, d'acord amb les funcions exercides, i el grup i subgrup de les vacants especificades en la present convocatòria. Es prorrategen proporcionalment els mesos complets i no es consideren els períodes inferiors a un mes, d'acord amb l'escala següent:





Experiència laboral en: Puntuació per mes complet treballat: Puntuació per any complet treballat:

Universitat Politècnica de València 0.5000 6.00

Altres universitats públiques 0.2500 3.00

Sector públic 0.1250 1,50

Empresa privada/Exercici efectiu en professió jurídica 0.0625 0,75





Per serveis prestats com a contractat laboral o funcionari en l'àmbit de la Universitat Politècnica de València, com a lletrat o funcionari públic al qual s'exigisca la titulació establida en l'annex I.

Per serveis prestats com a contractat laboral o funcionari en l'àmbit d'altres universitats públiques diferents a la Universitat Politècnica de València, com a lletrat o funcionari públic al qual s'exigisca la titulació establida en l'annex I.

Per serveis prestats com a contractat laboral o funcionari en el sector públic, com a jutge, secretari judicial o funcionari públic al qual s'exigisca la titulació establida en l'annex I.

Per serveis prestats com a contractat laboral en el sector privat, en l'exercici efectiu de professió jurídica.

Es considera acreditada aquesta experiència professional si s'aporta certificat oficial dels períodes de cotització en el règim general de la seguretat social o en algun dels règims especials dins del grup de cotització de la categoria, grup i subgrup esmentats en l'apartat 1.1 de la present convocatòria, juntament amb els contractes de treball, els nomenaments com a personal funcionari interí o les nòmines que acrediten la relació contractual, la categoria professional i/o funcions.

En el cas del personal empleat públic, s'admet amb aquesta finalitat el certificat de serveis prestats on consten les dades anteriors (grup i subgrup professional i categoria professional, així com els períodes de contractació o els nomenaments) expedits per l'òrgan competent.



Cursos de formació i perfeccionament: es valoren fins a un màxim de 8 punts només els cursos de formació i perfeccionament que estiguen relacionats directament amb les funcions de la categoria o escala objecte d'aquesta convocatòria.

La valoració s'efectua d'acord amb el barem següent, sense que es consideren els cursos de fins a 9 hores i, en cas que hi haja dos o més cursos amb el mateix contingut, només es considera el de major durada:



Nre. d'hores Puntuació total

De 10 a 14 0.40

De 15 a 19 1.00

De 20 a 29 1.60

De 30 a 49 2.00

De 50 a 74 2.40

75 o més hores 3.00





Només es valoren aquests cursos si els han impartit centres oficialment reconeguts o si estan homologats per un organisme públic competent en el marc dels programes de formació contínua, de formació ocupacional o de formació d'empleats públics; l'aspirant ha d'acreditar aquest aspecte.

Amb aquesta finalitat, es tenen en compte els cursos de formació contínua impartits per les organitzacions sindicals i que es troben inclosos dins dels respectius acords amb l'administració.

En cap cas no es puntuen en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes; ni els cursos pertanyents a una carrera universitària; ni els cursos de doctorat; ni els de diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre; ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Titulacions acadèmiques: es valora una titulació acadèmica oficial de nivell superior a les especificades en l'annex I, amb 1,50 punts.

Coneixements de valencià: es valora fins a un màxim de 4 punts, sempre que s'acredite estar en possessió del pertinent certificat expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià o expedit pel Servei de Normalització Lingüística de la Universitat Politècnica de València o aquells certificats que consten en l'annex II de l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, d'acord amb l'escala que a continuació s'indica. En cas d'estar en possessió de dos o més nivells, es valora només el de nivell més alt:



Per a llocs dels subgrups A1 i A2:

Superior (C2) 4.00 punts





Per a llocs dels subgrups C1 i C2:

Mitjà (C1) 3.00 punts

Superior (C2) 4.00 punts





En els llocs en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement de valencià, només es consideraran els superiors a aquest.

http://www.upv.es/entidades/SPNL/info/criterisequivalencies2017.pdf



Altres mèrits: es valoren fins a un màxim de 2,5 punts

a) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: es valora el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents del castellà. Es reconeixen com a acreditacions de la capacitació lingüística i comunicativa en llengües estrangeres els títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior (CertAcles), així com els indicats en la normativa vigent en matèria lingüística, informació a la qual es pot accedir a través de l'enllaç següent:



http://www.upv.es/entidades/ACDL/menu_urlc.html?https://cdl.webs.upv.es/el-centro/normativa



Per a llocs dels subgrups A1, A2, C1 i C2 d'administració general i administració especial

Haver obtingut el certificat de competència lingüística A2 0,375 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B1 0,75 punts

Haver obtingut el certificat de competència lingüística B2 o superior 1,50 punts





Per a la valoració dels idiomes comunitaris, en cap cas no es consideraran els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis de batxiller elemental, graduat escolar, formació professional, batxiller superior i estudis universitaris de qualsevol nivell.

Les equivalències d'estudis establides d'acord amb la legislació actual, pel que fa als nivells de certificació de competència lingüística, es poden consultar en l'enllaç següent:

http://www.upv.es/entidades/ACDL/infoweb/cdl/info/847058normalc.html

Tots els certificats susceptibles d'equivalència han de ser tramitats per la persona interessada, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies d'aquesta convocatòria.

En els supòsits en què figure com a requisit específic per a la provisió un determinat nivell de coneixement d'algun dels idiomes dels països de la Unió Europea, només es consideraran els superiors a aquest.



b) Altres mèrits valorables per als llocs pertanyents al grup A, subgrups A1 i A2, d'administració especial:



Només per a llocs dels subgrups A1 i A2, d'administració especial

Impartició de cursos (per cada 10 crèdits) 0,50 punts

Ponències presentades i aprovades en congressos sobre matèries relacionades amb les funcions del lloc 1,25 punts per ponència

Beques, únicament es valoraran les beques una vegada obtinguda la titulació acadèmica corresponent, i sempre que estiguen relacionades amb matèries del lloc de treball oferit. 1,25 punts per any complet

Publicacions en SCI. 0,25 per citació





Així mateix, i en el supòsit de cursos impartits, aquests es valoren una sola vegada. No són susceptibles de valoració les successives edicions d'un mateix curs o d'un curs amb el mateix contingut; en aquest cas es valora el curs impartit de major durada.







ANNEX IV

Oficines de registre de la Universitat Politècnica de València



Registre General de la Universitat Politècnica de València

Universitat Politècnica de València

Edifici 3F

Camí de Vera, s/n

46022 València (València)

Tel. (+34) 96 387 74 05

http://www.upv.es/entidades/SPET/infoweb/ag/info/1003451normalc.html



Registre del campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València

Escola Politècnica Superior de Gandia

Edifici F

C/ Paranimf, 1

46730 Grau de Gandia (València)

Tel. (+34) 96 284 93 02

http://www.upv.es/contenidos/CGANDIA/administracion/939537normalc.html



Registre del campus d'Alcoi de la Universitat Politècnica de València

Escola Politècnica Superior d'Alcoi

Plaça Ferrándiz i Carbonell, s/n

03801 Alcoi (Alacant)

Tel. (+34) 96 652 85 10

http://www.epsa.upv.es/alumnado.php







ANNEX V

Sistemes d'identificació i signatura



Per a emplenar la vostra sol·licitud us heu d'identificar electrònicament mitjançant qualsevol dels sistemes d'identificació i signatura acceptats a la seu electrònica de la Universitat Politècnica de València, que figuren detallats en l'adreça web següent:

https://sede.upv.es/oficina_tactica/?idioma=es_ES#/tramita/19/186

A continuació, es detallen les característiques principals de cadascun d'aquests sistemes:

Cl@ve-Identificación (sistema recomanat):

És la plataforma comuna del sector públic administratiu estatal per a la identificació i l'autenticació electròniques mitjançant l'ús de claus concertades, oberta a la possibilitat que en facen ús totes les administracions públiques.

Proporciona diversos sistemes d'identificació electrònica, entre els quals hi ha els següents: DNI electrònic, certificats electrònics d'autoritats de certificació reconegudes a Espanya, sistema de clau permanent promogut per la GISS, sistema de clau temporal PIN24H promogut per l'AEAT o node EIDAS (reconeixement de certificats transfronterers emesos per autoritats de certificació d'altres països a l'entorn de la UE).



A causa de la millor usabilitat que presenta, es recomana com a preferent l'ús del sistema de clau permanent promogut per la GISS. Aquest sistema s'orienta a accessos habituals a diversos organismes. Per a usar-lo, sols cal haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a fer-ho us heu de registrar en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, si ja disposeu d'un certificat electrònic reconegut vigent. Si sou membre de la comunitat universitària, la Universitat Politècnica de València disposa d'un punt de registre de Cl@ve.



Més informació, ací: www.clave.gob.es



Certificats electrònics:

Certificats electrònics per a persona física emesos per diferents autoritats de certificació reconegudes a Espanya. Tots requereixen un procés d'acreditació personal previ en algun dels punts de registre associats a l'autoritat de certificació que els emet (FNMT, ACCV, Camerfirma, etc.).

Si ja sou membre de la comunitat universitària, la Universitat Politècnica de València disposa d'un punt de registre associat a l'ACCV (Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat Valenciana).

Més informació, ací: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNI electrònic (DNIe):

Tal com recull la Declaració de pràctiques de certificació del DNI, els certificats electrònics poden usar-se:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el certificat d'autenticació (‘digital signature') assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qui siga.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant l'ús del certificat de signatura (‘non-repudiation'), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura, i d'aquesta manera pot demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació, ací: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/



Compte d'usuari d'UPVNet:

Sistema d'identificació personal basat en una clau concertada (usuari i contrasenya) proporcionada a tots els membres de la comunitat universitària.

Més informació, ací: https://www.upv.es/entidades/ASIC/catalogo/346935normalc.html

Mapa web