Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'1 de desembre de 2022, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca la borsa d'ocupació temporal específica per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació en llocs de treball adscrits al cos superior facultatiu de l'Administració de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9485 de 07.12.2022
Número identificador:  2022/11552
Referència Base de Dades:  010967/2022
 



RESOLUCIÓ d'1 de desembre de 2022, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca la borsa d'ocupació temporal específica per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació en llocs de treball adscrits al cos superior facultatiu de l'Administració de la Generalitat (A1-04-16), amb el requisit de titulació d'Enginyeria Aeronàutica, convocatòria 574/22. [2022/11552]

Vista la necessitat de provisió temporal de llocs de treball del cos A1-04-16, superior tècnic facultatiu amb el requisit de titulació d'Enginyeria Aeronàutica; no havent-hi borses d'ocupació temporal vigents amb aquest requisit, i no sent imminent la convocatòria d'una borsa derivada del procediment selectiu per al cos esmentat, resulta necessari procedir a la constitució d'una borsa lliure. Aquesta borsa serà supletòria de les borses corresponents als procediments selectius derivats de les ofertes d'ocupació pública.

L'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, estableix en l'article 1 que té com a objecte regular els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal per a la selecció i nomenament del personal funcionari interí o per a la contractació de personal laboral temporal al servei de l'Administració de la Generalitat, segons corresponga d'acord amb la naturalesa dels llocs a cobrir, o, si és el cas, el nomenament provisional per millora d'ocupació.

L'article 4.1.b.1r de l'esmentada ordre disposa que les borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria específica i extraordinària seran convocades per la direcció general competent en matèria de funció pública, amb l'acord previ de la comissió de seguiment, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació i experiència, així com la publicació de la convocatòria en el DOGV.



En virtut d'això, fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, amb l'acord previ de la Comissió de Seguiment de Borses d'Ocupació Temporal, resolc:



Primer. Convocatòria de les borses d'ocupació temporal

Convocar el procediment per a la constitució de la borsa específica d'ocupació temporal del cos A1-04-16, superior facultatiu, amb el requisit de titulació d'Enginyeria Aeronàutica, per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal de l'Administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses.



Segon. Requisits

Per a poder formar part de la borsa serà necessari complir els requisits següents:

a) Estar en possessió dels requisits d'accés a la funció pública exigits en l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

b) Estar en possessió de la següent titulació o complir les condicions per a obtindre-la abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds:

Cos A1-04-16: títol d'Enginyeria Aeronàutica o grau més màster que habilite per a l'exercici de la professió.

c) La possessió dels requisits anteriors s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, excepte els previstos en les lletres c) i d) de l'article 62 de la Llei 4/2021, de la funció pública valenciana, que hauran d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que l'òrgan competent concedisca a aquest efecte.



Tercer. Prova selectiva i comissió de valoració

La prova selectiva, que serà única, consistirà a contestar per escrit un qüestionari tipus test de 60 preguntes, amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta, que versaran sobre les matèries relacionades en l'annex II.

La qualificació de la prova serà de 0 a 10 punts i es considerarà superada si s'obté una puntuació mínima de 5 punts. En el qüestionari s'indicarà la valoració màxima de cada pregunta, considerant-se totes iguals en cas que no s'explicite; les contestacions errònies no penalitzen i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen.



La comissió de valoració que avaluarà aquesta prova selectiva estarà integrada per:

Titulars

President: Juan Vicente Hernández Pamplona

Vocals:

Asunción Castellá Boigues

Sebastián Gallego Sánchez

Octavio J. Molines Barrachina

Secretària: Pilar Alvárez Montero



Suplents:

President: Marcos Carreres Talens

Vocals:

Pedro Martí Gómez-Aldaraví

Antonio Garrido Fernández

Miguel Ángel Carrera Hueso

Secretària: M.ª Pilar Rodríguez Lázaro



Quart. Sol·licituds de participació en la prova

1.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.

1.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017. A aquest efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica o DNIe, tal com es recull en l'annex II de la present convocatòria, i emplenar-les a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://seu.gva.es (Cercador d'ocupació pública, Descripció: 574/22, tramitar amb certificat) i realitzar el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels següents passos:

a) L'ompliment i la inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

2. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament.

3. Els aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a efectuar l'exercici, en l'ompliment de la sol·licitud han d'observar les prescripcions següents:

3.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen, assenyalant el que siga procedent en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

3.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que els fan falta d'entre les que hi figuren, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'adjuntar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invidència.



6. Altres, amb l'especificació de quines en la casella corresponent.

Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a la comissió de valoració respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió Mixta de Diversitat Funcional, i en aquest cas la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.

4. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública,

http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos, la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de la prova.

5. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si és el cas, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses per a la realització de la prova en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública,

http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos.

7. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses i excloses del present procediment selectiu s'establiran, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de realització de la prova, així com l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra Q, d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 18 d'octubre de 2022 (DOGV 9454, 21 d'octubre).



8. En finalitzar la prova selectiva es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública la relació de persones aspirants que han superat la prova amb l'expressió del seu nom, cognoms i DNI.



9. Les persones aspirants disposaran d'un termini de 5 dies per a formular les reclamacions que consideren oportunes en relació amb la puntuació atorgada en la prova selectiva.

10. La comissió de valoració estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, la qual dictarà una resolució i ordenarà la publicació en el lloc indicat anteriorment.



Cinqué. Drets d'examen i forma de pagament

1. Els drets d'examen són de 15,29 euros.

2. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics tindrà una bonificació del 10 % de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general obtindran una bonificació del 50 % de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica quan es faça el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud.

3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funció igual o superior al 33 %. Serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat d'«Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial. Serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat d'«Exempcions família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició a través de qualsevol dels mitjans de prova que preveuen els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com les persones que acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. S'aplicarà automàticament en efectuar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud, i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

4. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i per mitjà dels procediments que preveu l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





Sisé. Procediment de constitució de la borsa

1. La borsa es constituirà amb les persones integrants de la llista definitiva d'aspirants que han superat la prova per ordre de puntuació. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà la de més grau de discapacitat. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de més edat.



2. La borsa es farà pública en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública:

http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/personal



Seté. Àmbit territorial

1. L'àmbit territorial d'aquestes borses d'ocupació és de caràcter provincial.

2. El dia de la celebració de la prova emplenaran una declaració responsable de la/les província/es en la/les que sol·liciten estar inscrits.



Huité. Normes de funcionament

La borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat.



Nové. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es realitzaran per mitjà de la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 1 de desembre de 2022.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.







ANNEX I

Temari



Tema 1. Llei39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol preliminar. Disposicions generals. Títol I. Dels interessats en el procediment. Títol II. De l'activitat de les administracions públiques. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Títol preliminar. Disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic. Capítol I. Disposicions generals. Capítol II. Dels òrgans de les administracions públiques. Secció 1a Dels òrgans administratius. Secció 2a Competència. Capítol III. Principis de la potestat sancionadora. Capítol IV. De la responsabilitat patrimonial de l'Administració pública.



Tema 2. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Títol III. Dels actes administratius. Títol IV. De les disposicions sobre el procediment administratiu comú. Títol V. De la revisió dels actes en via administrativa.



Tema 3. Llei 21/2003, de 7 de març, de seguretat ferroviària. Títol III. De la inspecció aeronàutica. Títol IV. De les obligacions per raons de seguretat. Títol V. De les infraccions i sancions. Llei 48/1960, de 21 de juliol, sobre navegació aèria. Capítol VII. Dels aeroports i aeròdroms. Capítol IX. Servituds aeronàutiques. Disposició addicional única. Reial decret 57/2002, de 18 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de circulació aèria. Llibre cinqué. Normes per a helicòpters. Capítol 1. Normes especials per a helicòpters.

Tema 4. Reial decret 2591/1998, de 4 de desembre, sobre l'ordenació dels aeroports d'interés general i la seua zona de servei, en execució del que disposa en l'article 166 de la Llei 13/1996, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i de l'ordre social. Decret 584/1972, de 24 de febrer, de servituds aeronàutiques. Capítol I. Servituds dels aeròdroms. Capítol V. Actuacions en zona de servitud. Llei 18/2014, de 15 d'octubre, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència. Títol II. Infraestructures i transport. Capítol I. Aviació Civil. Secció 2a. Regulació aeroportuària. Reial Decret llei 13/2010, de 3 de desembre, d'actuacions en l'àmbit fiscal, laboral i liberalitzadores per a fomentar la inversió i la creació d'ocupació. Article 13. Comités de coordinació aeroportuària. Reial decret 697/2013, de 20 de setembre, pel qual es regula l'organització i el funcionament dels comités de coordinació aeroportuària.



Tema 5. Reial decret 1189/2011, de 19 d'agost, pel qual es regula el procediment d'emissió dels informes previs al planejament d'infraestructures aeronàutiques, establiment, modificació i obertura al trànsit d'aeròdroms autonòmics. Ordre 1957/1966, de 26 d'octubre, sobre condicions i normes per a aeròdroms privats.

Tema 6. Reial decret 1070/2015, de 27 de novembre, pel qual s'aproven les normes tècniques de seguretat operacional d'aeròdroms d'ús restringit. Capítol I. Disposicions generals. Capítol II. Requisits d'ús i operació d'aeròdroms d'ús restringit. Capítol III. Normes tècniques de seguretat operacional dels aeròdroms d'ús restringit. Capítol IV. Mitjans de compliment de les normes tècniques de seguretat operacional. Capítol V. Procediments de comprovació del compliment de les normes tècniques de seguretat operacional i supervisió del seu manteniment. Capítol VI. Publicació d'informació aeronàutica. Annex I. Clau de referència d'aeròdrom. Annex II. Paràmetres de disseny d'heliports. Annex III Mitjans acceptables de compliment d'aeròdroms d'ús restringit diferents dels heliports. Annex IV. Mitjans acceptables de compliment d'heliports d'ús restringit.



7. Tema 7. Reial decret 862/2009, de 14 de maig, pel qual s'aproven les normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic i el Reglament de certificació i verificació d'aeroports i altres aeròdroms d'ús públic. Articles 1, 2 i 3. Reglament de certificació i verificació d'aeroports i altres aeròdroms d'ús públic. Normes tècniques de disseny i operació d'aeròdroms d'ús públic. Volum I. Aeròdroms. Volum II. Heliports.

8. Tema 8. Reial decret 750/2014, de 5 de setembre, pel qual es regulen les activitats aèries de lluita contra incendis i cerca i salvament i s'estableixen els requisits en matèria d'aeronavegabilitat i llicències per a altres activitats aeronàutiques.

Annex II

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica. És un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans i les ciutadanes haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: està orientada a accessos habituals i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació, mitjançant algun dels procediments previstos. Per a obtindre-la, cal registrar-se en el sistema de manera presencial en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o per internet utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: certificats en suport programari Certificats en suport programari

Els certificats qualificats de ciutadà en suport programari emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris i usuàries davant de serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifratge de documents en qualsevol tipus d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la seu electrònica de l'Agència Tributària, la seu electrònica de la Seguretat Social, la seu electrònica del Cadastre, la seu electrònica Generalitat, etc.

Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe

Tal com recull la declaració de pràctiques de certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

– Com a mitjà d'autenticació de la identitat. El certificat d'autenticació (signatura digital) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qualsevol.

– Com a mitjà de signatura electrònica de documents. Mitjançant la utilització del certificat de firma (no-repudi), el receptor o la receptora d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura i demostrar així la identitat del signant, sense que aquest puga repudiar-lo.

– Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document. Permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web