Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7950 de 03.01.2017
Número identificador:  2016/10659
Referència Base de Dades:  000040/2017
 



DECRET 20/2016, de 12 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en les dependències dels òrgans superiors i centres directius competents en matèria d'imatge institucional, ràdio i televisió, política informativa, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu, relacions externes, i en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat. [2016/10659]



ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Convocatòries i concessió de les beques

Article 3. Requisits de les persones beneficiàries

Títol II. Criteris objectius d'atorgament de les beques

Article 4. Barem per a avaluar els mèrits personals

Títol III. Procediment

Capítol I. Iniciació del procediment

Article 5. Iniciació

Article 6. Sol·licituds

Article 7. Documentació acreditativa dels mèrits

Capítol II. Instrucció del procediment

Article 8. Ordenació

Article 9. Comissió avaluadora

Article 10. Procés de selecció

Capítol III. Finalització del procediment

Article 11. Concessió, notificació i publicitat

Article 12. Recursos

Títol IV. Exercici de les beques i obligacions

Article 13. Unitat de realització de les pràctiques

Article 14. Durada de les beques

Article 15. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

Article 16. Règim d'incompatibilitats

Article 17. Obligacions de l'entitat concedent

Article 18. Borsa de reserva

Títol V. Quantia, pagament i justificació de les beques

Article 19. Dotació econòmica individual

Article 20. Pagament i justificació

Article 21. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Article 22. Suspensió de la beca

Article 23. Dades de caràcter personal

Disposicions addicionals

Primera. Despesa pública.

Segona. Facultat de desenvolupament, interpretació i resolució d'incidències.

Tercera. Concessió

Disposició final

Única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Presidència de la Generalitat, en el marc de la política dirigida a la millora i especialització professional de joves amb titulació universitària, entén adequat per a completar la seua formació i adquirir noves aptituds, acostar-los al coneixement pràctic de l'administració pública.



La realització de pràctiques professionals els ofereix una oportunitat formativa afegida quan finalitzen els estudis, facilitant-los un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits, a més d'enriquir-los per mitjà de la col·laboració amb el personal al servei de l'Administració, dels qui poden aprendre no sols nous coneixements teòrics, sinó també el mode de portar-los a cap, per mitjà de la seua participació en les tasques que realitzen aquests professionals.

El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, assenyala, en l'article 1.1, que: «la Presidència de la Generalitat és competent en matèria d'assessorament al president i coordinació i impuls de l'acció interdepartamental del Consell, relacions amb la Unió Europea, l'Estat i altres comunitats autònomes, comunicació institucional de la Generalitat, promoció institucional, estudis d'innovació, turisme, administració local i mitjans de comunicació social, relacions amb les Corts i representació i defensa en juí i assessorament en dret a la Generalitat.

També exercirà competències en matèria d'interior, protecció civil, gestió de la unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, i gestió de les competències en matèria de situacions d'emergència, així com les competències en matèria d'extinció d'incendis».

I l'article 1.2 disposa que «per a l'exercici de les competències esmentades disposarà dels següents òrgans superiors:

– Gabinet del President.

– Secretaria Autonòmica de Presidència.

– Secretaria Autonòmica de Comunicació.

– Delegació del Consell per a la Unió Europea i Relacions Externes.



– Secretaria Autonòmica de l'Agència Valenciana de Turisme».

En els mateixos termes es pronuncien els articles 1 i 2 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat.

Les beques del present decret no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques i, per tant, no precisen notificació a la Comissió Europea per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que per raó de la qualitat de les persones beneficiàries i de l'objecte de les beques, aquestes accions subvencionables no afecten la competència ni als intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen a determinades empreses o produccions.

En el procés d'elaboració d'aquest decret, d'acord amb el que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, ha emès un informe l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció Delegada de la Presidència de la Generalitat. A més, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents.



Per això, havent-se omplit els tràmits de l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en virtut de les facultats que em confereix la normativa citada, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest decret és establir les bases reguladores per les quals han de regir-se les concessions de les següents beques per a la realització de pràctiques professionals:

a) Beques en matèria de publicitat en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en imatge institucional.

b) Beques en matèria de serveis de comunicació audiovisual en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en matèria de ràdio i televisió.

c) Beques en matèria de comunicació en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en política informativa.

d) Beques en matèria de seguiment de polítiques públiques i economia en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en impuls de l'acció interdepartamental del Consell.

e) Beques en matèria de documentació, estadística i sociologia, en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en impuls de l'acció interdepartamental del Consell.

f) Beques en matèria de protocol en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en matèria de direcció del protocol dels actes de caràcter representatiu.

g) Beques en matèria d'acció exterior en l'òrgan superior o en el centre directiu amb competències en relacions externes.

h) Beques en matèria d'informàtica en la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat.



Article 2. Convocatòries i concessió de les beques

1. Les convocatòries de les beques es realitzaran per mitjà d'una resolució de la persona titular de la Presidència de la Generalitat, sense perjuí de l'eventual delegació de competències, en els termes que preveu la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

2. Les convocatòries de les subvencions determinaran el nombre de beques, la dependència i lloc dins de la Presidència de la Generalitat, així com l'activitat pràctica a desenvolupar, i en tot cas arreplegaran, almenys, els aspectes establits en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

3. La concessió de les subvencions es realitzarà en règim de concurrència competitiva, i hi regiran els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació.

4. A fi de garantir la transparència en els procediments de subvencions que ve arreplegada en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, les dades relatives a aquestes beques s'inclouran en la Base de Dades Nacionals de Subvencions (BDNS). La Presidència de la Generalitat remetrà a la BDNS, a través del titular de la Sotssecretaria, informació sobre les convocatòries i les resolucions de concessió.



Article 3. Requisits de les persones beneficiàries

1. Podran sol·licitar les beques objecte de regulació en aquestes bases, les persones que, en acabar el termini de presentació de les sol·licituds que determine la corresponent convocatòria, reunisquen els següents requisits:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar prou coneixements en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió d'una de les titulacions indicades a continuació, expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents, o dels altres països de la Unió Europea, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels corresponents estudis.



Les titulacions requerides, segons la matèria objecte de la beca seran les següents:

c.1) Beques en matèria de publicitat: llicenciatura o grau en Disseny Gràfic o equivalent, Ciències de la Informació, branca de publicitat, i Relacions Públiques o grau en Publicitat i Relacions Públiques.

c.2) Beques en matèria de serveis de comunicació audiovisual: grau o llicenciatura en Comunicació Audiovisual i Enginyers Tècnics en Telecomunicacions.

c.3) Beques en matèria de comunicació:

Especialitat periodisme: llicenciatura o grau en Ciències de la Informació, branca de Periodisme, o llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual.

Especialitat audiovisual: llicenciatura o grau en Ciències de la Informació, branca d'Imatge Audiovisual i Auditiva, o llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual.

c.4) Beques en matèria de seguiment de polítiques públiques i economia:

Especialitat seguiment de polítiques públiques: llicenciatura o grau en Ciències Polítiques i de l'Administració, i grau en Gestió i Administració Pública

Especialitat economia: llicenciatura o grau en Economia.

c.5) Beques en matèria de documentació, estadística i sociologia.

Especialitat documentació: llicenciatura o grau en Biblioteconomia i Documentació.

Especialitat estadística: llicenciatura o grau en Matemàtiques, Estadística.

Especialitat sociologia: llicenciatura o grau en Sociologia.

c.6) Beques en matèria de protocol: grau en Protocol i Organització d'Esdeveniments.

c.7) Beques en matèria d'acció exterior: llicenciatura o grau en Dret, Ciències Polítiques i de l'Administració Pública, Ciències Econòmiques, o Administració i Direcció d'Empreses.

c.8) Beques en matèria d'informàtica: enginyeria en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica i grau en enginyeria informàtica.

d) Per a les beques en matèria d'acció exterior, estar en possessió del nivell intermedi de l'Escola Oficial d'Idiomes (B1) d'anglès i francès.

e) No haver sigut persona beneficiària de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

f) No trobar-se incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari o beneficiària, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. No podran optar a aquestes beques els qui, en el moment de publicar-se la convocatòria, ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca que s'està gaudint o que resten menys de dos mesos per a la seua finalització.





TÍTOL II

Criteris objectius d'atorgament de les beques



Article 4. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. Els mèrits de les persones sol·licitants de cada una de les convocatòries de beques es baremaran segons els criteris següents:

a) Expedient acadèmic. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

a.1) La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, inclosa en la certificat oficial que s'aporte, d'acord amb el que disposa l'article 5 del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions oficials universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts

– Nota mitjana 5: 5 punts.

– Nota mitjana 6: 6 punts.

– Nota mitjana 7: 7 punts.

– Nota mitjana 8: 8 punts.

– Nota mitjana 9: 9 punts.

– Nota mitjana 10: 10 punts.

a.2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent a l'escala següent:

– Doctorat: 2 punts.

– Màster: 2 punts.

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

a.3) En les beques en matèria d'acció exterior i en les d'informàtica, es valorarà l'especialització acadèmica en matèries relacionades amb la respectiva convocatòria. Cada assignatura aprovada relacionada amb l'objecte de la beca es valorarà amb 0,20 punts, amb un màxim, en aquest subapartat, de 5 punts.

La puntuació màxima en aquest apartat serà de 13 punts.

b) Coneixements de valencià. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

b.1) En totes les convocatòries de beques objecte d'aquest decret, es valoraran els coneixements de valencià, puntuant-se amb 0,20 punts cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, tenint en compte les equivalències dels certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

b.2) En les beques en matèria de publicitat i en matèria de comunicació, es valorarà, a més cada un dels títols, de les especialitats següents:



– Correcció de textos: 0,50 punts.

– Llenguatge en mitjans de comunicació: 0,50 punts.

– Llenguatge administratiu: 0,50 punts.

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea.

c.1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,2 punts, amb un màxim d'un punt.

c.2) En les beques d'acció exterior, i tenint que compte que, per la seua naturalesa, el coneixement de determinats idiomes és un element essencial per al seu exercici, es valorarà aquest apartat fins a un màxim de 2 punts, amb 0,2 punts per nivell superat d'acord amb l'escala establida en el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, si bé, respecte dels idiomes anglès i francès, únicament es computaran en aquest apartat els nivells superiors a l'intermedi de l'Escola Oficial d'Idiomes (B1) o equivalent.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i el títol esmentat haja sigut puntuat en el subapartat a.3) d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest apartat.



d) Coneixements addicionals. La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà de 6 punts. S'inclouen els següents aspectes de valoració:

d.1) L'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques que es convoquen es valorarà amb un màxim de 2 punts, a raó de 0,1 punts per cada mes complet treballat.

d.2) Els cursos de formació relacionats directament amb l'objecte de les beques que es convoquen es valoraran amb un màxim de 4 punts. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

– De 200 o més hores: 3 punts.

– De 100 o més hores: 2 punts.

– De 75 o més hores: 1,5 punts.

– De 50 o més hores: 1 punt.

– De 25 o més hores: 0,5 punts.

– De 15 o més hores: 0,2 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada o que aquesta haja impartits, s'acreditaran per mitjà de la documentació que certifique que eren part de l'oferta formativa d'organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran per una sola vegada, amb independència d'haver cursat o impartit successives edicions del mateix curs.



En cap cas no es valoraran en aquest subapartat els cursos a què es refereixen els anteriors apartats b i c d'aquest barem.

e) Altres mèrits:

e.1) En les beques en matèria d'acció exterior, es puntuarà amb un màxim de 2 punts l'acreditació dels següents mèrits, relacionats amb l'objecte de la beca:

– Màster o postgrau oficial en Unió Europea: 2 punts.

– Altres beques realitzades durant els estudis universitaris: beques Jean Monnet de col·laboració, Europe Direct i semblants: 0,5 punts.

– Participació en projectes d'intercanvi internacional: Erasmus: 1 punt

– Estada en institucions europees: 0,10 punts per mes

– Altres estades prolongades: 0,5 punts.

e.2) En les beques en matèria d'informàtica es valoraran amb un màxim de 2 punts, els mèrits següents, sempre que estiguen relacionats amb l'objecte de la beca:

– Publicacions en revistes especialitzades: fins a 1 punt.

– Cursos impartits: fins a 1 punt.

f) Entrevista i /o prova.

Una vegada efectuada la valoració dels mèrits dels apartats anteriors, la comissió avaluadora convocarà les persones aspirants a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional, i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. Per acord de la comissió avaluadora podrà convocar-se a l'entrevista un nombre màxim d'aspirants, o aquells que superen una nota mínima en els apartats anteriors.

La comissió avaluadora establirà els criteris de ponderació per a determinar la puntuació a cada aspirant, en l'entrevista. Els criteris esmentats es faran públics a través de l'anunci pel qual se cite les persones aspirants.

En les beques en matèria d'acció exterior es realitzarà una prova escrita a fi de comprovar els coneixements dels aspirants dels idiomes requerits.

Per a superar l'entrevista personal serà necessari obtindre, com a mínim, un punt, i la puntuació màxima, incloent-hi la prova, si és el cas, no podrà superar el 30 % de la puntuació màxima que es puga obtindre per mitjà de la suma de la resta d'apartats d'aquest barem.

2. La puntuació atorgada per la comissió de valoració en l'entrevista i/o prova se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

3. En cas d'empat, aquest es resoldrà a favor de les persones que en el moment de finalització del termini de presentació de les sol·licituds hagen acreditat, per mitjà de la certificació oportuna expedida per l'òrgan competent, i per aquest ordre: patir una discapacitat (igual o superior al 33 %), ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'alguna acció terrorista.

I, dins d'aquesta prelació, es considerarà la persona candidata que tinga la puntuació major obtinguda, atenent als següents conceptes i per l'ordre següent:

a) En primer lloc, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

c) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements addicionals.

d) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

e) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu als coneixements d'idioma de la Unió Europea.





TÍTOL III

Procediment



CAPÍTOL I

Iniciació del procediment



Article 5. Iniciació

El procediment s'iniciarà d'ofici, per mitjà de convocatòria aprovada per la persona titular de la Presidència, o, si és el cas, per aquella altra en què es trobe delegada aquesta competència, i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 6. Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà el que s'establisca en les corresponents convocatòries.

2. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran la sol·licitud per via telemàtica, segons model normalitzat, que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, punxaran en l'apartat «serveis en línia» i buscaran el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a l'efecte.

En cas de presentació de més d'una sol·licitud per a una determinada convocatòria, únicament es tindrà en compte l'última presentada, arxivant-se les anteriors.

3. Les persones aspirants podran fer ús del servei d'assistència tècnica, a través del correu electrònic que s'indique en la respectiva convocatòria, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud esmentada.

4. El formulari de sol·licitud incorporarà una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no-presentació davant l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga requerida si és el cas per a acreditar el compliment d'allò que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar en el procés de selecció.

5. Igualment, la sol·licitud inclourà una autorització perquè l'administració obtinga directament l'acreditació dels títols oficials universitaris i no universitaris, el grau de coneixement de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià i el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE 176, 25.07.2006).

6. Així mateix, el formulari contindrà una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en aquell podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel seu titular responsable, en l'ús de les funcions que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informarà les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal (BOE 298, 14.12.1999).



7. Per a poder realitzar la presentació electrònica, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà de certificat reconegut per a ciutadans emès per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, www.accv.es, o del DNI electrònic.

8. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar el justificant de registre esmentat accedint a l'àrea personal, https://www.tramita.gva.es/cdc/, apartat «Sol·licituds entregades».

Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La Generalitat garanteix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.



9. La persona sol·licitant podrà realitzar el seguiment de la tramitació de la beca, accedint a la seu electrònica i seleccionant el tràmit de consulta de beca creat a l'efecte.

10. La presentació de la sol·licitud per a optar a les beques, sense perjuí d'una possible impugnació, implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les presents bases.

11. Si la sol·licitud presentada en termini no reunira els requisits indicats en la convocatòria o no fóra aportada alguna documentació que s'hi exigeix, es requerirà la persona interessada per a la seua esmena en el termini màxim de 10 dies hàbils, indicant-li que, si no ho fera, se la tindrà per desistida de la seua sol·licitud. L'esmena esmentada es realitzarà també de forma electrònica, seleccionant el tràmit creat a l'efecte.





Article 7. Documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir les càrregues administratives a les persones interessades, junt amb la sol·licitud i currículum no s'acompanyarà la documentació acreditativa dels mèrits.

2. Únicament les persones seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment de l'entrevista. Aquesta documentació és la següent:

a) La titulació acadèmica s'acreditarà en els supòsits següents:

1r. Si es troba en tràmit l'expedició del títol. En aquest cas podrà presentar-se certificat acadèmic de finalització d'estudis expedit per l'òrgan competent junt amb el rebut de l'abonament de les taxes corresponents.

2n. Títols homologats per les autoritats espanyoles.

3r. Títols expedits o homologats per les autoritats dels altres països de la Unió Europea.

b) Expedient acadèmic compulsat amb la nota mitjana oficial.

c) Còpia compulsada de qualsevol altre document que acredite la possessió de títols, màsters, cursos, i mèrits docents, investigadors o professionals que es desitgen al·legar, excepte el certificat de la Junta Qualificadora de Coneixements de València.

d) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en l'apartat 3 de l'article 4, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració.

e) En el cas d'acreditació d'experiència professional relacionada directament amb l'objecte de les beques de cada convocatòria, l'informe de vida laboral, expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, acompanyat de còpia dels contractes de treball.

3. Els mèrits que no hagen sigut prou acreditats no seran tinguts en compte als efectes de la seua valoració.

4. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'aquests requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini de 10 dies, la persona afectada quedarà exclosa del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.







CAPÍTOL II

Instrucció del procediment



Article 8. Ordenació

L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la persona titular del centre directiu que s'establisca en la corresponent convocatòria que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.



Article 9. Comissió avaluadora

1. Per a l'examen de les sol·licituds presentades i elaboració de les oportunes propostes, es constituirà una comissió avaluadora en la forma que s'establisca en la respectiva convocatòria.

2. En la resolució per la qual es convoquen les beques, es designarà els membres de la comissió avaluadora, que tindrà la composició següent:

a) President o presidenta: la persona titular de la subdirecció general competent per raó de la matèria, o, en el cas de no haver-n'hi, una persona titular de cap de servei de l'òrgan competent per a la tramitació de les beques. En el cas de les beques d'informàtica, correspondrà assumir la presidència a la persona titular de la secretaria general administrativa.



b) Secretari o secretària: un o una cap de secció, com a mínim, del centre directiu competent per raó de la matèria.

c) Tres vocals: persones que ocupen llocs de cap de servei o cap de secció.

En tots els supòsits es podrà delegar en personal funcionari que pertanyerà, com a mínim, al grup A2, i que haurà d'estar adscrit al centre directiu competent per raó de la matèria, o, si és el cas, a la Sotssecretaria.

3. La comissió avaluadora podrà estar assessorada pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir a les seues reunions amb veu però sense vot.

4. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en la legislació bàsica de règim jurídic de les administracions públiques.

La comissió prendrà els seus acords per majoria simple, i s'alçarà acta de les sessions que celebre i dels acords que adopte.

5. Conclòs el procés de selecció, elevarà la seua proposta, en forma i termini per a la seua resolució, a la persona titular de la Presidència de la Generalitat, o, si és el cas, a la persona titular de l'òrgan que tinga delegada la competència per a resoldre.



Article 10. Procés de selecció

1. A la vista dels mèrits al·legats en el currículum, la comissió avaluadora els valorarà, d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació, que s'obtindrà de forma automàtica en omplir el currículum, i publicarà durant 10 dies el llistat provisional en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, www.presidencia.gva.es, ordenat segons la puntuació obtinguda per totes les persones aspirants, a fi que efectuen les al·legacions oportunes en el termini esmentat.



2. La comissió avaluadora estudiarà les al·legacions, i hi prendrà una decisió, elaborant posteriorment el llistat definitiu que contindrà la relació de persones admeses i excloses. En el mateix acte es farà la convocatòria de les persones candidates que, d'acord amb l'article 4.1.f d'aquest decret, passen a la fase d'entrevista i, si és el cas, de prova.



3. Realitzada l'entrevista i conclosa la selecció, es publicarà, durant un termini de 10 dies hàbils, la llista amb les persones que resulten beneficiàries de les beques, podent formular les al·legacions que estimen oportunes.

4. Transcorregut el termini d'al·legacions indicat en el punt anterior, es donarà per finalitzat el procés selectiu, i la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies hàbils, elaborarà una proposta de resolució que serà elevada a la persona titular de la Presidència de la Generalitat, o, si és el cas, a la persona titular de l'òrgan que tinguera delegada la competència per a resoldre, i que contindrà la relació de persones beneficiàries de les beques, una borsa de reserva que estarà constituïda amb les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques, prioritzada per ordre de puntuació per a cobrir les vacants que pogueren produir-se durant el seu període de vigència i, si és el cas, una relació de les exclusions que pogueren produir-se després de l'entrevista.







CAPÍTOL III

Finalització del procediment



Article 11. Concessió, notificació i publicitat

1. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la finalitat d'aquelles.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, així com en la pàgina web de la Presidència de la Generalitat, www.presidencia.gva.es.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. La Presidència de la Generalitat remetrà a la Base de Dades Nacionals de Subvencions les beques concedides, indicant, segons cada cas, la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, la persona interessada, la quantitat concedida i l'objecte o finalitat de la beca. També s'informarà, quan corresponga, sobre la distribució per anualitats, en cas de beques plurianuals.



Article 12. Recursos

Contra les resolucions que es dicten per la persona titular de la Presidència de la Generalitat, o, si és el cas, per la persona titular de l'òrgan que tinga delegada la competència, es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent. No obstant això, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant l'òrgan que les va dictar, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació de la resolució corresponent, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que s'hi considere oportuna.







TÍTOL IV

Exercici de les beques i obligacions



Article 13. Unitat de realització de les pràctiques

1. Les pràctiques professionals de les persones adjudicatàries de les beques es realitzaran en les dependències dels serveis dels òrgans superiors o centres directius de la Presidència de la Generalitat que es determinaran en cada convocatòria.

2. La direcció tècnica de les persones adjudicatàries de les beques es realitzarà pel tutor o tutora assignat.



Article 14. Durada de les beques

1. El període de durada de les beques serà de 12 mesos, des de la data que s'indique en la resolució de concessió. Aquesta resolució serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. El període de durada podrà prorrogar-se, sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que existisca disponibilitat pressupostària i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



Article 15. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries de la beca hauran d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, general de subvencions, pel qual s'autoritza expressament l'Administració per a la seua obtenció directa, en subscriure el model de sol·licitud.

2. Les persones beneficiàries de les beques estan obligades a incorporar-se al departament que se'ls indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi i a guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga, així com a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei General de Subvencions, com en la pròpia convocatòria.



3. Les persones beneficiàries estan obligades a acceptar la concessió de la beca i a renunciar a qualsevol altra beca simultània, en tot o en part, que es gaudisca.

4. A la finalització del període de durada de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries de les beques hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits.

L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior, per part de la direcció tècnica, seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques.

5. Per mitjà de l'acceptació de les bases de la convocatòria, les persones beneficiàries cedeixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats obtinguts com a conseqüència del desenvolupament de les beques, així com la memòria final que presenten, reservant-se la Presidència de la Generalitat el dret a la seua publicació i utilització, llevat que la normativa aplicable al cas dispose una altra cosa.

6. Durant el període de gaudi de les beques, les persones beneficiàries hauran d'exercir les pràctiques en horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exercisca la tutela.



Article 16. Règim d'incompatibilitats

1. L'obtenció d'una beca en el marc del present Decret és incompatible amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament. La infracció d'aquesta regla deixarà sense efecte la beca adjudicada, amb audiència prèvia a la persona interessada.

2. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca siga personal de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que escaiga, d'acord amb la normativa vigent en matèria de funció pública.

3. Quan el beneficiari o la beneficiària de la beca no mantinga cap relació amb la Generalitat, la condició i aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb la Generalitat.



Article 17. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de la Presidència de la Generalitat, en relació amb les beques que es concedisquen d'acord amb aquestes bases:

a) Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten precisos per al normal exercici de l'activitat objecte de la beca.

b) Designar un tutor o tutora que coordinarà i orientarà les activitats a realitzar per les persones beneficiàries de les beques, assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, resolent els dubtes que puguen sorgir, i n'avaluarà l'aprofitament.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària, després de la finalització del termini de la beca i després d'informe favorable del tutor o tutora.

e) Tramitar l'alta en el Règim General de la Seguretat Social i efectuar les corresponent cotitzacions, en aplicació del que disposa el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació.



f) Realitzar una comprovació material de l'efectiva realització de l'activitat, existència de la condició o compliment de la finalitat, en els termes establits en el pla de control que s'aprove d'acord amb el que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.





Article 18. Borsa de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva prioritzada per orde decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar inclosos en la borsa de reserva les persones aspirants que, després d'haver concorregut a l'entrevista inclosa en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliments d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període màxim del seu gaudi, entre els i les integrants de la borsa regulada en aquesta base. En aquest cas la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa.

Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la mitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà, en cap moment, cap relació amb la Generalitat ni compromís d'accedir a la condició de persona becària.





TÍTOL V

Quantia, pagament i justificació de les beques



Article 19. Dotació econòmica individual

1. Les beques estan dotades cada una d'elles amb 1.000 euros bruts mensuals, o l'import que determine la normativa vigent en el moment de la seua convocatòria. Sobre l'import esmentat, haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia escaient serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

3. Les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

4. Durant el període de vigència de la beca i a fi que la quantia de l'ajuda concedida no es veja indirectament minvada, es podran abonar ajudes complementàries per a compensar les despeses derivades de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que, a consideració del tutor o tutora responsable de la formació, s'entenguen necessaris o convenients als propòsits de la mateixa. En aquest cas, les despeses citades seran rescabalades en els termes que, per al personal de la Generalitat i l'adscrit funcionalment al seu servei, estableix el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.



L'aplicació de la normativa esmentada es refereix únicament als conceptes i quanties que hagen de ser rescabalats, sense que això implique una modificació en la relació jurídica de la persona becària amb l'administració.



Article 20. Pagament i justificació

L'import de les beques s'abonarà per mensualitats vençudes, prèvia certificació de la persona responsable de la unitat administrativa, amb rang mínim de cap de servei, en la qual la persona beneficiària de la beca estiga desenvolupant la seua activitat, acreditativa d'un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.



Article 21. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquella i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.

2. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Escaurà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en els següents supòsits, garantint, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada:



a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents de l'objecte de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en l'article 16 d'aquestes bases reguladores.

4. En la tramitació dels procediments es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada



Article 22. Suspensió de la beca

1. En els supòsits en què, per raó de part, adopció o acolliment, s'interrompa el període de durada establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput.

2. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat, es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

3. En ambdós casos, la situació haurà d'acreditar-se per mitjà dels certificats oficials corresponents i es comunicarà al tutor o tutora de la persona beneficiària.



Article 23. Dades de caràcter personal

Les dades personals arreplegades en ocasió del present procediment seran incloses en un fitxer automatitzat per la Presidència de la Generalitat. El tractament d'aquestes dades serà d'acord amb el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de desplegament de la referida llei.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Despesa pública

L'aprovació de les presents bases no comporta, en si mateixa, obligacions econòmiques en els pressupostos de la Generalitat. No obstant això, la despesa corresponent de les convocatòries basades en aquest decret haurà d'estar dotada, en tot cas, pels pressupostos de la Generalitat de l'exercici que pertoque.



Segona. Facultat de desenvolupament, interpretació i resolució d'incidències

1. S'autoritza la persona titular de la Sotssecretaria de la Presidència de la Generalitat perquè adopte les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquest decret.

2. L'òrgan superior o el centre directiu que, si és el cas, realitze la corresponent convocatòria, per delegació del president de la Generalitat, resoldrà tant els dubtes com els conflictes que es pogueren plantejar les persones beneficiàries de les beques en l'exercici de la seua funció. Alhora, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període del seu gaudi, amb audiència prèvia de la persona interessada.





Tercera. Concessió

De conformitat amb allò que disposa l'article 160.5 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es delega en la persona titular de l'òrgan superior o centre directiu que realitze la corresponent convocatòria basada en el present decret, la competència per a dictar la resolució de concessió de la beca, llevat que una altra cosa es preveja en una resolució específica de la Presidència de la Generalitat, en matèria de delegació d'atribucions.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 12 de desembre de 2016



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER

Mapa web