Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament d'Ontinyent. Bases del procés de consolidació d'ocupació temporal per a la provisió per personal funcionari de carrera d'una plaça de tècnic o tècnica d'administració especial.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8471 de 24.01.2019
Número identificador:  2019/150
Referència Base de Dades:  000721/2019
 



Bases del procés de consolidació d'ocupació temporal per a la provisió per personal funcionari de carrera d'una plaça de tècnic o tècnica d'administració especial.

[2019/150]

Mitjançant Decret de la Regidoria delegada de l'Àrea de Govern Obert, Transparència i Governació núm. 3081/2018, de 3 de desembre, han sigut aprovades les bases que han de regir el procés de consolidació d'ocupació temporal per a la selecció, per a la provisió per personal funcionari de carrera d'una plaça de tècnic/a d'administració especial.





Bases específiques que han de regir el procés de consolidació d'ocupació temporal per a la selecció i cobertura per personal funcionari de carrera d'una plaça de tècnic/a d'administració especial



1. Objecte de la convocatòria

Les presents bases específiques tenen per objecte regir el procés selectiu per a la cobertura per personal funcionari de carrera d'una plaça de tècnic/a d'administració especial, prevista en la plantilla de personal funcionari i inclosa en l'oferta pública d'ocupació (OPO 2017), per a la consegüent provisió del lloc de treball de tècnic/a de promoció econòmica.

La present convocatòria s'emmarca en un procés de consolidació d'ocupació temporal a l'empara de la disposició transitòria 4a del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic i de l'article 19.u.6 in fine de la LPGE per a l'any 2017.

A més d'aquests bases específiques, aquest procés selectiu es regirà per les bases generals publicades íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) núm. 237, de 6 d'octubre de 2005, i la seua modificació publicada al BOP núm. 252, de 23 d'octubre de 2007, a més de pel Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i resta de normativa aplicable.

Característiques generals del lloc de treball a proveir:

Denominació: tècnic/a de promoció econòmica.

Codi lloc de treball: 02060101.

Grup classificació professional: A1.

Règim jurídic: funcionarial. Administració especial, subescala tècnica.

Titulació acadèmica requerida: Grau en Economia, ADE o equivalent.

Requisit coneixement valencià: mitjà (C1).

Forma de provisió: concurs oposició lliure.

Aquests bases, una vegada siguen aprovades, seran publicades íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) i al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La convocatòria es realitzarà al Boletín Oficial del Estado (BOE).

Els anuncis i les comunicacions relacionades amb aquest procés selectiu es realitzaran a la seu electrònica de l'Ajuntament ontinyent.sedelectronica.es i a la web municipal www.ontinyent.es.

L'ordre d'actuació de les persones aspirants que hagen de realitzar els corresponents exercicis que no puguen dur-se a terme conjuntament començarà per la lletra Ñ (BOE 14.04.2018).



2. Presentació d'instàncies i drets d'examen

Les instàncies per a prendre part en la present convocatòria es dirigiran a l'Alcaldia Presidència d'aquest ajuntament, havent-se d'utilitzar la instància model que consta com a annex II d'aquestes bases.

Les instàncies es presentaran en el Registre General o en la forma que determina la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El termini de presentació d'instàncies és de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació al BOE.

Per a ser admesos/es al present procés bastarà que els/les aspirants manifesten en les seues instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides en aquestes bases, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, a més d'acompanyar una còpia de:

– DNI.

– Titulació acadèmica (Grau en Economia, ADE o equivalent).



– Coneixements de valencià (mitjà C1).

Els drets d'examen es fixen en 51,75 euros, els quals han de fer-se efectius en règim d'autoliquidació en ontinyent.sedelectronica.es.





3. Proves selectives

3.1. Fase d'oposició (màxim 36 punts):

3.1.1 Primer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori (màxim 10 punts)

Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de 90 minuts, 1 tema, d'entre 2 extrets a l'atzar, de la part de matèries comunes del temari inclòs a l'annex I d'aquestes bases. Es valoraran els coneixements dels/de les aspirants, així com la precisió i claredat en la redacció. Aquest exercici haurà de ser llegit davant del tribunal per la persona aspirant, i s'apreciarà, fonamentalment, la claredat d'idees, l'ordre en l'exposició i el nivell de coneixements en la matèria. El tribunal podrà fer preguntes o demanar aclariments sobre els temes exposats. Es consideraran no aptes aquells/es aspirants que no arriben a la puntuació mínima de 5 punts.

3.2.2 Segon exercici: de caràcter obligatori i eliminatori (màxim 10 punts)

Consistirà a desenvolupar per escrit, durant el temps màxim de 90 minuts, un tema elegit per l'aspirant entre 2 extrets a l'atzar en relació amb els continguts de les matèries específiques del programa que figura com a annex a aquests bases. Aquest exercici haurà de ser llegit davant del tribunal per l'aspirant, i s'apreciarà, fonamentalment, la claredat d'idees, l'ordre en l'exposició i el nivell de coneixements en la matèria. El tribunal podrà fer preguntes o demanar aclariments sobre els temes exposats. La puntuació d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts i es consideraran no aptes aquells/es aspirants que no arriben a la puntuació mínima de 5 punts.

3.2.3 Tercer exercici: de caràcter obligatori i eliminatori (màxim 16 punts)

Consistirà a contestar per escrit, en un temps màxim de 3 hores, dos supòsits pràctics, relacionats amb les funcions pròpies del lloc de treball. Aquest exercici haurà de ser llegit davant del tribunal per l'aspirant, i es puntuaran de 0 a 8 punts cadascun dels exercicis pràctics, amb la indicació que caldrà superar cadascun dels dos supòsits amb un mínim de 4 punts per tal de poder valorar-se i superar l'exercici en global. Per al desenvolupament de l'exercici les persones aspirants poden fer ús de textos legals no comentats. El tribunal podrà fer preguntes o demanar aclariments sobre els supòsits exposats. Es valorarà la capacitat de resolució i la claredat expositiva a partir del contingut de les contestacions dels supòsits.

3.2. Fase de concurs (màxim 24 punts):

Finalitzada la fase d'oposició el tribunal citarà les persones aspirants que l'hagueren superada per tal que aporten els mèrits que han de ser valorats en la fase de concurs, de conformitat amb el barem següent:



3.2.1. Titulació acadèmica: màxim 1 punt.

Grau universitari diferent de l'exigit com a requisit per a concórrer al procés selectiu: 1 punt.

3.2.2. Coneixements de valencià: màxim 5 punts.

Es puntuarà només el nivell més alt de coneixements de valencià que es posseïsca, d'acord amb l'escala següent:

– Grau superior: 3 punts.

– A més, a qui estiga en possessió del certificat de Llenguatge administratiu se li afegiran 2 punts.

3.2.3. Cursos de formació i perfeccionament: màxim 6 punts.

En aquest apartat no es puntuaran els cursos de valencià, tampoc es valoraran els cursos d'una carrera acadèmica, doctorat, ni d'instituts universitaris quan aquests formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos de preparació o formació relacionats amb processos de selecció d'empleats públics, promoció interna, de plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic del personal a la naturalesa jurídica dels llocs de treball.

Seran objecte de puntuació els cursos de formació realitzats en organismes oficials com l'INAP, l'IVAP, universitats, col·legis professionals, sindicats, diputacions, FEMP o FVMP, i altres cursos realitzats per organismes o entitats quan hagen sigut homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública o altres òrgans competents per raó de la matèria.

3.2.3.1. Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb el lloc de treball (màxim 5 punts):

– De 15 a 25 hores: 0,15 punts.

– De 26 a 50 hores: 0,25 punts.

– De 51 a 75 hores: 0,50 punts.

– De 76 a 100 hores: 0,75 punts.

– Més de 100 hores: 1,00 punts.

3.2.3.2. Impartició com a docent de cursos de formació i perfeccionament relacionats amb el lloc de treball (màxim 1 punt):

– De 10 a 25 hores: 0,50 punts.

– De 25 hores o més: 1 punt.

3.2.4. Coneixement d'idiomes comunitaris: màxim 2 punts.

Pel nivell més alt assolit en qualsevol idioma comunitari, de conformitat amb l'escala següent:

– A1: 0,25 punts.

– A2: 0,50 punts.

– B1: 1,00 punt.

– B2: 1,50 punts.

– C1: 1,75 punts.

– C2: 2 punts.

Només es tindran en compte els títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, o els seus equivalents, així com els títols, diplomes i certificats expedits per universitats i altres institucions espanyoles i estrangeres, de conformitat amb el sistema de reconeixement de competències en llengües estrangeres que fixe l'autoritat educativa corresponent.

3.2.5. Experiència: màxim 10 punts.

– Haver prestat serveis en l'Ajuntament d'Ontinyent, en un lloc vinculat directament al que es convoca, es puntuarà a raó de 0,10 punts per mes efectiu de treball, amb un màxim de 7 punts (aquest mèrit es preveu a l'empara de la DT 4a.3 del TRLEBEP atesa la naturalesa de consolidació d'ocupació temporal que fixa la legislació).

– Haver prestat serveis en altres llocs de treball en l'administració pública o en l'empresa privada, en el mateix subgrup o categoria, i en funcions vinculades al lloc de treball, es puntuarà a raó de 0,05 punts per mes efectiu de treball, amb un màxim de 3 punts.

L'experiència professional s'acreditarà mitjançant certificat oficial dels òrgans competents, o contractes de treball i vida laboral actualitzada (caldrà justificar el tipus de funcions realitzades si de la documentació indicada no queda identificada la vinculació d'aquestes al lloc de treball).



4. Òrgan de selecció

El tribunal qualificador estarà integrat per cinc membres: presidència, secretaria i tres vocalies, tots amb veu i vot. La designació dels membres del tribunal inclourà la dels respectius suplents i es farà pública junt amb la llista de persones admeses i excloses al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, indistintament.

Els membres del tribunal han de ser funcionaris o funcionàries de carrera i ser titular d'un lloc de treball vinculat al grup o subgrup igual o superior al que es convoca. La designació pot incloure la d'algun/a funcionari/ària d'una altra entitat local d'acord amb el principi de col·laboració entre administracions públiques.

Per al millor compliment de la seua missió, el tribunal podrà sol·licitar i obtenir l'assessorament d'especialistes en aquelles proves en què ho estimen necessari o convenient, els quals es limitaran a l'exercici de les respectives especialitats i col·laboraran amb els tribunal basant-se exclusivament en aquestes.

Els membres designats hauran d'abstenir-se de formar part del tribunal quan es donen les circumstàncies previstes en la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Ontinyent, 9 de gener de 2019.– La Regidoria delegada de Govern Obert, Transparència i Governació (D Alcaldia 555/2016, 15.04.2016): Joan Sanchis Cambra.





ANNEX I

Matèries comunes



1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Estructura. Drets i llibertats fonamentals dels espanyols.

2. La Corona. Les Corts Generals. El Tribunal Constitucional.

3. El Govern i l'Administració. El poder judicial.

4. L'organització territorial de l'Estat. Principis generals. Les comunitats autònomes. Distribució de competències entre les comunitats i l'Estat.

5. Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Estructura i principals regulacions. Institucions de la Generalitat Valenciana.

6. Fonts del dret públic. La llei: concepte i classes.

7. Règim local espanyol. Principis constitucionals i regulació jurídica.

8. El municipi. Organització municipal. Competències.

9. El procediment administratiu comú: concepte. Llei 39/2015: estructura i principals regulacions.

10. Fases del procediment administratiu comú. Execució dels actes administratius.

11. El silenci administratiu. Revisió d'ofici dels actes administratius.

12. Els recursos administratius: classes. El recurs contenciós administratiu.

13. Règim jurídic del sector públic. Àmbit d'aplicació i principis generals. Els òrgans administratius i les seues competències.

14. Ordenances, reglaments i bans de les entitats locals. Procediment d'elaboració i aprovació de les ordenances.

15. La contractació del sector públic. Principis generals. Classes de contractes.

16. La contractació en l'administració pública: fases de la contractació i procediments d'adjudicació.

17. Hisendes locals. Principis constitucionals. Recursos de les entitats locals. Les ordenances fiscals.

18. El pressupost de les entitats públiques locals. Contingut i estructura. Elaboració i execució.



Matèries específiques



1. La Llei 14/2013, de 27 de setembre, de suport als emprenedors. Estructura i contingut. Mesures de suport a la iniciativa emprenedora.



2. Els punts d'atenció a l'emprenedor (PAE). Definició. Creació i funcionament.

3. L'economia social. Regulació normativa. La Llei 5/2011, de 29 de març, d'economia social. Entitats d'economia social. Tipologia i principals característiques.

4. Foment de l'ocupació autònoma a la Comunitat Valenciana. Suports fiscals a la iniciativa emprenedora. Suports a l'autoocupació en matèria de Seguretat Social.

5. Estímuls a la contractació com a mesura de foment de la iniciativa emprenedora. Incentius a la contractació indefinida i temporal. Incentius a la contractació de persones amb discapacitat en empreses ordinàries.

6. Procediment per a la creació i posada en marxa d'una empresa. Tràmits legals, fiscals i laborals. Altres tràmits.

7. Formes jurídiques (I). L'empresari individual. Entitats sense personalitat jurídica. Característiques. Elements diferenciadors.

8. Formes jurídiques (II). Societats mercantils. Empreses d'economia social. Tipus i característiques.

9. Assessorament per a la creació d'empreses. Metodologia. Diagnòstic de la persona emprenedora. Fases del procés d'acompanyament per a la posada en marxa de projectes empresarials.

10. El Pla d'empresa. Definició i objectius. Estructura i contingut.



11. El Pla de màrqueting i viabilitat econòmica del projecte empresarial. Anàlisi del mercat. Previsió de vendes. Compte de resultats. Punt d'equilibri.

12. Iniciatives municipals de suport a l'emprenedoria i la reactivació econòmica. El Pla de reactivació econòmica i foment de l'ocupació d'Ontinyent.

13. El treball col·laboratiu. Els espais coworking i els vivers d'empreses. El Soterrani de les Idees de l'Ajuntament d'Ontinyent. Característiques, regulació i funcionament.

14. Regulació del Sistema Nacional d'Ocupació. Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, que aprova el text refós de la Llei d'ocupació. Instruments de coordinació del SNO. Els serveis públics d'ocupació.

15. La política d'ocupació segons el text refós de la Llei d'ocupació. Objectius i instruments.

16. L'Estratègia espanyola d'activació per a l'ocupació 2017-2020 (I). Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre. Contingut. Principis d'actuació. Finalitat i objectius.

17. L'Estratègia espanyola d'activació per a l'ocupació 2017-2020 (II). Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre. Planificació, seguiment i avaluació. Els plans anuals de política d'ocupació. Marc pressupostari.



18. El Servei d'Orientació per a la Inserció Laboral. Contingut i metodologia. Accions individuals. Accions grupals. L'itinerari d'inserció.

19. La cartera comuna de serveis del Sistema Nacional d'Ocupació. Reial decret 7/2015, de 16 de gener. Principis orientadors. Catàleg de serveis.

20. El Servei de Promoció Econòmica Municipal. Competències municipals. Pla de gestió. Organització i recursos.

21. L'Estratègia D'emprenedoria i ocupació jove. El Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Context normatiu: la Llei 18/2014, de 15 d'octubre, modificada per RD Llei 6/2016, de 23 de desembre. Definició. Beneficiaris. Funcionament.

22. Les agències de col·locació. Normativa reguladora. El Reial decret 1796/2010, de 30 de desembre. Definició i funcionament. Obligacions. L'agència de col·locació de l'Ajuntament d'Ontinyent.

23. Programes de foment de l'ocupació a la Comunitat Valenciana. Avalem Experiència: objectius i línies estratègiques. Programes d'iniciativa social en col·laboració amb les corporacions locals (EMCORP, EMCORD, EMERGE).

24. Programes de foment de l'ocupació juvenil a la Comunitat Valenciana, en el marc del SNGJ. Avalem Joves: tipus de programes, requisits i característiques (EMPUJU, EMCUJU, ECOGJU, ECOJUP).

25. Foment de l'ocupació per a persones amb discapacitat. Els centres especials d'ocupació. Enclavaments laborals. Finançament i programes de suport.

26. El Portal europeu d'ocupació. La xarxa EURES. Europass. El passaport europeu de competències. Ajudes a la mobilitat per a treballar a Europa.

27. El projecte Avalem Territori. Els acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local. L'acord territorial per a l'ocupació i desenvolupament local d'Alcoi-Ibi-Ontinyent (ACTAIO): finalitat, objectius i actuacions.

28. L'Estratègia de política industrial de la Comunitat Valenciana. L'IVACE: fins i objectius. Programes de suport a la promoció industrial a la Comunitat Valenciana.

29. La Llei 14/2018, de 5 de juny, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana. Les entitats de gestió i modernització. Promoció de les àrees industrials

30. El Pla de millora de polígons industrials d'Ontinyent. Finalitat i objectius. Règim d'ajudes i funcionament. Actuacions previstes.



31. Promoció de les activitats artesanals. El document de qualificació artesana (DQA). Programes de suport a l'artesania.

32. Caracterització socioeconòmica d'Ontinyent. Anàlisi demogràfica. Infraestructures i equipaments. Estructura empresarial.

33. La innovació com a factor clau de competitivitat. Els sistemes d'innovació. El sistema valencià d'innovació. El Consell Valencià de la Innovació. L'Agència Valenciana d'Innovació. La innovació empresarial a Ontinyent i el seu entorn.

34. El sistema de formació professional per a l'ocupació. La Llei 30/2015, de 9 de setembre: estructura i contingut. Iniciatives de formació. Finançament de la formació.

35. Acreditació de la formació. El sistema de qualificacions i de la formació professional: Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny. Els certificats de professionalitat: Reial decret 34/2008, de 18 de gener. Reconeixement de les competències adquirides a través de l'experiència: Reial decret 1224/2009, de 17 de juliol.

36. La formació professional per a l'ocupació a la Comunitat Valenciana. Oferta formativa per a persones desocupades. Formació amb compromís de contractació. Finançament: ajudes a entitats formatives i l'alumnat.

37. Programes de formació en alternança amb l'ocupació. Definició i objectius. Tipologia i característiques. La Formació Professional Dual: modalitats i règim de funcionament.

38. Programes mixtos d'ocupació-formació a la Comunitat Valenciana: tallers d'ocupació, programa T'Avalem-Garantia juvenil, escoles d'ocupació Et Formem. Gestió dels projectes d'ocupació-formació.



39. La promoció de l'activitat comercial a la Llei 3/2011, de 23 de març, de comerç de la Comunitat Valenciana. Recursos per a la dinamització i millora dels entorns comercials urbans. Les agències per al foment de la innovació comercial. Funcions.

40. El Consell Local de Comerç i Gastronomia d'Ontinyent. Funcions. Organització i funcionament.

41. El Portal del comerç sostenible. Mapa del comerç de proximitat de la Comunitat Valenciana. La galeria comercial d'Ontinyent: estructura. Funcionament del Portal local del comerç d'Ontinyent.

42. El Pla d'acció territorial del sector comercial de la Comunitat Valenciana (PATSECOVA). Principis inspiradors. Instruments per a la planificació i ordenació comercial. Aplicació del pla.

43. Àrees comercials estratègiques en l'àmbit del PATSECOVA: definició i tipologies. Comerç urbà i infraestructures comercials. Instal·lació de grans establiments comercials: autorització comercial autonòmica.

44. La regulació de l'activitat comercial a la Comunitat Valenciana. La Llei 3/2011, de 23 de març, de comerç de la Comunitat Valenciana. Principis generals. Estructura i contingut.

45. La regulació dels horaris comercials a la Comunitat Valenciana. Règim general: determinació dels festius en què es pot obrir. Competències municipals. Règim especial de llibertat horària. Les zones de gran afluència turística (ZGAT).

46. Els mercats municipals. Formes de gestió. El seu paper en la configuració de l'oferta comercial local. El mercat municipal d'Ontinyent. Estratègies de dinamització i propostes de millora.

47. Regulació de l'exercici de la venda no sedentària a la Comunitat Valenciana: Decret 65/2012, de 20 d'abril, del Consell. Mercats de venda no sedentària a Ontinyent. L'ordenança reguladora de la VNS a Ontinyent.

48. Els centres comercials urbans: definició i principals característiques. Models de gestió. La gerència d'un centre comercial urbà.



49. Pla de modernització del comerç interior a la Comunitat Valenciana. Ajudes a entitats locals en matèria de comerç. Modalitats i quantia. Règim de concessió i justificació.

50. Mesures de suport al sector comercial. Ajudes a empreses comercials i entitats intermèdies. Modalitats i quantia. Règim de concessió i justificació.

51. Ocupació dels espais de domini públic per a terrasses o vetlladors. Ordenança municipal reguladora de l'ocupació de la via pública amb taules, cadires i altres elements auxiliars. Règim d'autorització: procediment, condicions, drets i obligacions dels titulars.



52. Dinamització comercial urbana. Planificació i organització d'una campanya de dinamització comercial. Iniciatives i projectes de dinamització.

53. El Pla d'acció comercial d'Ontinyent. Objectius. Estructura i contingut. Línies estratègiques i propostes d'actuació. Estat d'execució.



54. Instruments per a la planificació comercial i urbana. L'ordenació de l'activitat comercial. El microurbanisme comercial. Actuacions a Ontinyent.

55. Programa municipal d'ajudes al lloguer de locals comercials. Característiques i règim de funcionament. Obligacions dels beneficiaris.



56. Les fires comercials: definició i classificació. Regulació: Decret 125/2014, de 25 de juliol, del Consell. Fires de promoció comercial a nivell local.

57. El Consell Econòmic i Social d'Ontinyent. Funcions. Organització i funcionament.

58. La innovació a les ciutats. El concepte d'Smart City. Ciutats de la Ciència i la Innovació i la Xarxa INNPULSO. La xarxa valenciana de ciutats innovadores.

59. La Unió Europea. Origen i evolució. Institucions i organismes de la Unió Europea. La construcció de la Unió Econòmica i Monetària.



60. L'Estratègia Europa 2020. Prioritats i objectius. Iniciatives emblemàtiques. El paper de les institucions en la implementació de l'Estratègia.

61. Finançament europeu. Els fons estructurals: programació i aplicació. Els programes operatius.

62. Finançament europeu. Programes europeus de gestió directa: funcionament. Tipus i característiques.

63. Ajudes del Fons europeu de desenvolupament regional gestionades per la Generalitat Valenciana, destinades a entitats locals. Actuacions finançables. Procediment de concessió, justificació i pagament.

64. Estratègia de desenvolupament urbà sostenible i integrat d'Ontinyent. Objectius estratègics. Actuacions proposades. Pla d'implementació.

65. El Programa operatiu FEDER de la Comunitat Valenciana 2014-2020. Objectius temàtics i prioritats d'inversió.

66. Les ajudes a la rehabilitació urbana com a mesura de foment de l'activitat econòmica. El programa municipal de subvencions per a la rehabilitació d'immobles en l'àrea de rehabilitació urbana del centre històric. Règim de funcionament. Impacte sobre l'economia local.



67. Iniciatives per a l'impuls a la internacionalització de les empreses locals. Programa municipal d'ajudes a la participació en fires internacionals i missions comercials. Règim de funcionament.



68. Iniciatives de suport a la comercialització per a empreses locals. Programa municipal d'ajudes a l'edició de catàlegs i altres eines de comercialització i màrqueting. Règim de funcionament.



69. El certificat digital i la signatura electrònica. Definició i utilitats. Tipus de certificats. Procediment per a la seua obtenció. La Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica. Entitats emissores reconegudes.

70. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Requisits i condicions per a ser beneficiari d'ajudes públiques. Concessió directa. Concurrència competitiva: bases reguladores, convocatòria, instrucció i resolució. Convocatòries plurianuals.

71. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Obligacions dels beneficiaris. Justificació i liquidació de les ajudes públiques. Causes de minoració i revocació. Procediment de reintegrament.



72. Publicitat de les subvencions. El sistema nacional de publicitat de subvencions. La Base de Dades Nacional de Subvencions. Obligacions de les entitats concedents. Procediment de registre de la informació: convocatòries, concessions, pagaments, devolucions i reintegraments.

Mapa web