Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 de març de 2019, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es publiquen els models normalitzats de sol·licitud, targeta i instància d'aportació documental, vinculats a la documentació administrativa d'acord amb la identitat de gènere manifestada, establida en la Llei 8/2017, de 7 d'abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8514 de 26.03.2019
Número identificador:  2019/2918
Referència Base de Dades:  002772/2019
 



RESOLUCIÓ de 20 de març de 2019, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es publiquen els models normalitzats de sol·licitud, targeta i instància d'aportació documental, vinculats a la documentació administrativa d'acord amb la identitat de gènere manifestada, establida en la Llei 8/2017, de 7 d'abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana. [2019/2918]

Amb data de 31 d'agost de 2018, es va publicar en el número 8373 del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per part de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, el Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, de desplegament de la Llei 8/2017, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana.

Aquest decret té per objecte desplegar els preceptes continguts en la Llei 8/2017, de 7 d'abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana, i establir els mecanismes, les mesures i els procediments destinats a garantir els drets que aquesta llei reconeix per a totes les persones trans (transgènere) residents a la Comunitat Valenciana. Un dels preceptes que desplega és l'article 9, referit a la documentació administrativa.



D'acord amb l'article 4 del Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, del títol II, capítol I, De la documentació administrativa: amb la finalitat d'afavorir una millor inclusió i evitar situacions de sofriment per exposició pública o discriminació, la Generalitat en l'àmbit de les seues competències proveirà totes les persones trans, que ho sol·liciten, amb residència efectiva a la Comunitat Valenciana, de la documentació administrativa necessària i d'acord amb la seua identitat de gènere manifestada que siga necessària per a l'accés als seus serveis administratius i de tota índole, a excepció d'aquelles persones que hagen procedit ja a la rectificació registral de la menció relativa al sexe.



La disposició final segona del Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria LGTBI per a aprovar, per mitjà de resolució, els models de sol·licituds i la documentació administrativa regulada en el mateix decret.



D'acord amb l'article 1 del Decret 14/2018, de 23 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, es reconeix aquesta com l'òrgan màxim del Consell que exercirà les competències següents: polítiques de prestació social, serveis socials, dependència, persones amb diversitat funcional, famílies, majors, menors, adopcions, joventut, dones, igualtat, migracions i voluntariat social. Així mateix, exercirà de portaveu del Consell i de secretària d'aquest. Tal com recull l'article 17.1 del decret esmentat, s'inclouen en les competències de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives les polítiques d'igualtat dirigides a les persones LGTBI.



És per això que, tenint en compte el que s'ha exposat anteriorment, resolc:



Únic. Aprovar els models que seguidament s'indiquen i s'adjunten en els diferents annexos

a) Model normalitzat de la documentació administrativa prevista en l'article 9.2, de la Llei 8/2017, de 7 d'abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana (annex I).

b) Model normalitzat per a aportació documental en procediments de l'article 9.2, de la Llei 8/2017, de 7 d'abril, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere a la Comunitat Valenciana (annex II).

c) Model normalitzat de la targeta vinculada a la documentació administrativa d'acord amb la identitat de gènere manifestada (annex III).

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant la vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives en el termini d'un mes, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; tot això sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre que es considere pertinent.



València, 20 de març de 2019.– La vicepresidenta del Consell i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.

Mapa web