Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 47/2015, de 17 d'abril, del Consell, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7508 de 20.04.2015
Número identificador:  2015/3485
Referència Base de Dades:  003428/2015
 



DECRET 47/2015, de 17 d'abril, del Consell, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient. [2015/3485]

PREÀMBUL



El Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, regula l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i determina les funcions que s'atribuïxen als òrgans superiors, els centres directius que la componen, així com les unitats administratives que s'adscriuen a cada un d'estos.

Per part de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, s'ha evidenciat la necessitat de potenciar l'eficiència administrativa per mitjà de les ferramentes i accions adequades, per a la qual cosa fa falta el reforç de l'estructura per mitjà de la creació de la unitat corresponent que exercisca les funcions mencionades.

La finalitat d'este és la de promoure i assegurar l'eficiència administrativa a través de la revisió contínua dels mètodes de treball i l'adaptació de les ferramentes de gestió impulsant l'ús de les noves tecnologies. Per a això canalitzarà les relacions del conjunt de la Conselleria amb els responsables dels sistemes i tecnologies de la informació i les seues aplicacions. Ordenarà les demandes de ferramentes informàtiques de gestió i la interlocució amb els responsables dels seus desenrotllaments. En l'àmbit intern, promourà la normalització i revisió dels procediments i processos amb la finalitat de simplificar-los, així com l'aplicació de criteris de qualitat i millora de l'atenció al ciutadà. Tot això en el marc de la progressiva implantació de l'administració electrònica.



La Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, per la dimensió dels seus recursos materials i humans, extensió i abast de les seues competències, necessita este instrument amb autoritat interna i capacitat de representació davant d'altres departaments implicats en la matèria de la seua competència.

Com a conseqüència de les necessitats plantejades, cal dictar una nova norma que regule l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient que incorpore la unitat administrativa proposada.

D'altra banda, després d'una revisió de l'estructura que desplega la Direcció General de Transports i Logística, s'ha conclòs en la conveniència de simplificar-la, i eliminar el Servici de Logística i Intermodalitat. Les funcions del servici eliminat es traslladen al Servici de Planificació i al Servici d'Integració i Coordinació del Transport, de la Direcció General esmentada, amb la millora del repartiment de càrregues funcionals en el seu conjunt.

Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 17 d'abril de 2015,



DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. La Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient



1. La Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient és el màxim òrgan responsable del Consell en matèria d'obres públiques, ordenació del territori i del litoral, habitatge i qualitat de l'edificació, transports, ports i aeroports, medi ambient, paisatge i canvi climàtic.



2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en servicis centrals i direccions territorials i, funcionalment, en òrgans superiors, nivell directiu i nivell administratiu.

Article 2. Els òrgans superiors i el nivell directiu

Sota l'autoritat de la persona titular, la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:

1. Secretaria Autonòmica d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient

2. Subsecretaria

3. Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge

4. Direcció General de Transports i Logística

5. Direcció General de Medi Natural

6. Direcció General d'Avaluació Ambiental i Territorial

7. Direcció General de Qualitat Ambiental



Article 3. El nivell administratiu

1. El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, de la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, de la Subsecretaria i de les direccions generals del departament.

2. La Secretaria General Administrativa, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, atendrà tots els servicis generals de la Conselleria, sota la dependència de la Subsecretaria.



Article 4. Entitats adscrites

1. S'adscriuen a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient les entitats de dret públic següents, que es regiran per la seua normativa específica: Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat (EIGE).

2. S'adscriu a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient l'Institut Cartogràfic Valencià, organisme autònom que es regirà per la seua normativa específica.

3. S'adscriu a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient la societat mercantil Valenciana d'Aprofitament Energètic de Residus, SA, (VAERSA), que es regirà per la seua normativa específica.





TÍTOL II

L'estructura i funcions dels òrgans superiors, directius i servicis centrals de la Conselleria



CAPÍTOL I

La persona titular de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient



Article 5. Les atribucions de la persona titular de la Conselleria

1. La persona titular de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient és l'òrgan jeràrquic superior del departament, i exercix totes les atribucions conferides per la llei del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient.



2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumix la representació orgànica de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient davant de qualsevol classe d'institucions públiques i privades.



Article 6. Els gabinets

1. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata al titular del departament, del qual depén directament.

2. El Gabinet de la persona titular de la Conselleria té a càrrec seu el manteniment de les relacions del titular del departament amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de les altres administracions públiques, així com el desenrotllament de totes les funcions que se li encomanen.

3. Depenent funcionalment de la persona titular de la Conselleria i orgànicament de la Subsecretaria, a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic correspon les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari.

4. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els servicis següents:

a) Servici d'Informes i Activitat Parlamentària, al qual correspon assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament, elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, preparar els informes i estudis tècnics i memòries necessaris, proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, al qual correspon gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria, col·laborar en el tractament, organització i recuperació de la documentació rellevant per a la realització de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General, proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria de la Conselleria, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.





Article 7. La substitució en cas d'absència, vacant o malaltia

1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament s'aplicarà el que disposa l'apartat i de l'article 12.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell. Fins que no es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com a titular del departament, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seran exercides temporalment seguint l'orde de prelació establit en l'article 2 d'este reglament.



2. Esta orde s'aplicarà, així mateix, als efectes de substitució per a la Secretaria Autonòmica, Subsecretaria i direccions generals.



El que establixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjuí del que, si és el cas, dispose la persona titular de la Conselleria per mitjà d'una resolució.





CAPÍTOL II

La Secretaria Autonòmica d'Infraestructures,

Territori i Medi Ambient



Article 8. La Secretaria Autonòmica d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient

1. Sota l'autoritat de la persona titular de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, la Secretaria Autonòmica d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient és l'òrgan superior que exercix les competències que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria d'obres públiques, transports i logística, ports, costes, aeroports, actuacions pròpies en matèria de sòl, i s'hi inclouran les referides a sòl industrial; arquitectura, projectes urbans i equipaments, vivenda i qualitat de l'edificació, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques, paisatge, espais naturals i biodiversitat, avaluació ambiental, coordinació territorial, urbanisme, qualitat ambiental, residus i canvi climàtic.

2. Correspon a la persona titular de la Secretaria Autonòmica dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen sota la seua dependència, així com les unitats administratives que s'hi integren.

3. La Secretaria Autonòmica d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient està integrada per les direccions generals d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge, de Transports i Logística, de Medi Natural, d'Avaluació Ambiental i Territorial i de Qualitat Ambiental.



4. Les entitats de dret públic Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), així com l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat (EIGE), estan adscrites a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient a través d'esta Secretaria Autonòmica.





Secció primera

Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge



Article 9. Competències

La Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica que exercix les competències que li atribuïx l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'infraestructures públiques, arquitectura, projectes i actuacions urbanes, equipaments, habitatge i qualitat de l'edificació, gestió i coordinació del patrimoni públic de vivenda, plans de vivenda, sòl i actuacions concertades amb ens locals en matèria de patrimoni urbà i pla de millora municipal.



Article 10. Estructura

Per al desenrotllament de les seues competències, la Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge s'estructura en les unitats següents:

1. Subdirecció General d'Infraestructures Públiques, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació es mencionen:



a) Servici d'Infraestructures Públiques, al qual correspon la construcció i conservació d'infraestructures públiques i, en relació amb això, la formulació de propostes de programació tècnica i econòmica; concertació amb altres administracions i entitats per al desenrotllament de cada actuació, i implementació dels procediments tendents a la seua conclusió amb els millors nivells possibles d'eficiència i qualitat; impuls i seguiment de les relacions amb altres ens o òrgans de la Generalitat o d'altres administracions en desplegament d'acords, convenis, comandes o altres instruments de col·laboració en matèria d'execució de les actuacions, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici de Projectes d'Infraestructures, al qual correspon la formulació dels projectes d'infraestructures públiques, així com de la resta de documents tècnics que siguen necessaris per a dur a terme les diverses actuacions; concertació amb altres administracions i entitats per a la formulació de cada un d'estos i l'impuls, seguiment i proposta de resolució dels tràmits d'informació pública i informe institucional que procedisca. Si és el cas, i en col·laboració amb altres servicis, l'impuls d'actuacions integrades o relacionades amb les desenrotllades en matèria de sòl, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

c) Servici d'Infraestructures Urbanes, al qual correspon la formulació i coordinació d'anàlisi, estudis, i execució d'actuacions que impulsen la innovació en matèria d'infraestructures; formulació de propostes de normativa en la matèria; coordinació de les accions en matèria d'innovació i normativa amb les quals desenrotllen altres organismes i administracions; el desenrotllament d'actuacions en matèria d'infraestructures públiques de caràcter singular i d'actuacions sobre entorns urbans i territorials; el desenrotllament de les actuacions que li siguen encomanades per la Direcció General en raó als aspectes abans assenyalats, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

2. Subdirecció General de Projectes Urbans i Habitatge, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació s'esmenten:



a) Servici de Planificació i Normativa, al qual correspon la formulació i implementació de polítiques d'habitatge i sòl, de rehabilitació i revitalització urbana, i les accions integrals tendents a promoure l'accés a la vivenda. Desenrotllament de l'acció normativa, de control, divulgació i impuls d'accions tendents a la millora de la qualitat de l'edificació; desenrotllament de línies concretes de treball en matèria d'eficiència energètica, accessibilitat, domòtica, rehabilitació i sostenibilitat del procés constructiu, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici d'Ajudes a l'Habitatge, al qual correspon la realització de la gestió en matèria d'habitatge i, en particular, la programació d'actuacions; la tramitació i resolució de les diverses línies d'ajuda en matèria d'habitatge i sòl i l'impuls i seguiment dels instruments de comanda i/o col·laboració amb altres ens i òrgans de la Generalitat i d'altres administracions en matèria d'habitatge, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

c) Servici d'Arquitectura, al qual correspon el desenrotllament d'actuacions d'arquitectura, encaminades a la millora de la qualitat urbana per mitjà del desenrotllament de projectes específics en matèria d'habilitació de l'espai públic, equipaments públics, recuperació del patrimoni arquitectònic i històric, ordenació de servicis i instal·lacions urbanes, accions específiques en relació amb el paisatge urbà i altres semblants; impuls d'accions divulgatives, normatives i execució d'elements singulars en relació amb les bones pràctiques en matèria d'arquitectura i qualitat urbana; desenrotllament dels projectes singulars que li siguen encomanats bé de manera directa, bé en col·laboració amb altres òrgans de la Generalitat o d'altres administracions; impuls d'accions específiques per a la recuperació i revitalització dels nuclis històrics de les ciutats de la Comunitat Valenciana, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



d) Servici de Cooperació, al qual correspon l'impuls i coordinació dels programes de la Generalitat d'inversió en cooperació amb els municipis, així com la gestió de totes aquelles que s'orienten per mitjà de línies de subvenció, convenis i altres instruments per mitjà dels quals corresponga l'execució directa de les inversions als respectius municipis, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



Secció segona

La Direcció General de Transports i Logística



Article 11. Competències

La Direcció General de Transports i Logística és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica que exercix les competències que li atribuïx l'article 70 de la Llei del Consell en matèria de planificació i logística del transport, planificació, coordinació i execució de l'oferta intermodal del transport a la Comunitat Valenciana, seguretat viària, seguretat i ordenació del transport; administració de costes, planificació de ports i infraestructures portuàries de competència autonòmica, així com la gestió i explotació d'estos; aeroports; gestió de la xarxa de transports i mobilitat metropolitana.





Article 12. Estructura

Per al desenrotllament de les seues competències, la Direcció General de Transports i Logística s'estructura en les unitats següents:

1. Subdirecció General de Planificació, Logística i Seguretat, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació s'esmenten:

a) Servici d'Integració i Coordinació del Transport, al qual correspon la realització dels estudis necessaris per a l'establiment i manteniment de la xarxa de transport públic per carretera a la Comunitat Valenciana, així com el desenrotllament de les funcions relacionades amb la promoció, control i seguiment de la mobilitat en àmbits supramunicipals, en particular metropolitans. En l'àmbit de la intermodalitat, a fi de potenciar la utilització conjunta i combinada dels distints modes de transport, desenrotllarà les actuacions que es programen en matèria d'instal·lacions d'intercanvi modal. Elaborarà, així mateix, estudis i propostes tendents a millorar la coordinació entre els distints modes de transport en relació amb la prestació del servici, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



b) Servici de Planificació, el qual durà a terme l'elaboració d'informes i propostes relatius a la planificació de les infraestructures públiques (carreteres, ferrocarril, ports, aeroports i costes) i de la infraestructura logística i intermodal de la Comunitat Valenciana, així com la programació necessària per a la formulació dels corresponents plans i el desenrotllament dels documents de planificació detallada que es requerisquen. Elaborarà, així mateix, els estudis tècnics necessaris per a la caracterització de la demanda de transport i els patrons de mobilitat en els distints àmbits territorials de la Comunitat Valenciana com a base de l'acció planificadora de les infraestructures del transport; elaborarà els informes que siguen requerits reglamentàriament per altres òrgans administratius en relació amb la planificació de les infraestructures de la Comunitat Valenciana i informarà sobre totes aquelles actuacions que en matèria d'infraestructures, logística i intermodalitat puguen escometre altres administracions amb repercussió en el territori de la Comunitat Valenciana; realitzarà l'estudi i seguiment de les iniciatives, planificació i normativa de la Unió Europea en l'àmbit de les Xarxes Transeuropees del Transport; durà a terme les accions necessàries per a concretar en programes de desenrotllament sectorial la planificació general de les infraestructures públiques a fi de facilitar la seua inclusió en els corresponents programes pressupostaris, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



c) Servici de Seguretat Viària, al qual corresponen les funcions encaminades a millorar la seguretat viària de les carreteres, basant-se en l'obtenció d'informació sobre l'estat real de funcionament de la xarxa, la seua anàlisi i diagnòstic i l'elaboració de propostes de planificació i actuacions concretes perquè els òrgans competents les despleguen; elaborarà els informes que siguen requerits per la Direcció General sobre la situació de l'accidentabilitat de la xarxa viària de la Comunitat Valenciana i assumirà la coordinació en matèria de protecció civil amb les altres institucions, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

d) Servici de Seguretat i Ordenació del Transport, al qual s'adscriuen les funcions relatives a l'estudi i proposta d'actuacions de caràcter normatiu o reglamentari que hagen de promoure's per la Direcció General en l'àmbit de la seguretat i ordenació del transport, inclòs el servici del taxi, així com la coordinació i direcció dels procediments de gestió administrativa i de les atribucions dels Servicis Territorials de la Direcció General. Assumirà l'impuls i la gestió dels plans de seguretat del transport i d'inspecció, coordinant la funció inspectora a fi de garantir la unitat de criteri de la Direcció General. Sense perjuí de les competències atribuïdes a altres servicis, la gestió i tramitació d'aquells expedients administratius, inclosos els de matèria sancionadora, que excedisquen de les competències resolutives dels servicis territorials de la Direcció General. Durà a terme les funcions de formació, tant del personal d'administració del transport com de les empreses transportistes, en matèria de transport terrestre. Així mateix, durà a terme la gestió dels distints aspectes relacionats amb l'exercici de les activitats que, amb caràcter general, afecten la política tarifària del transport en l'àmbit de les competències autonòmiques, així com de les activitats derivades de la integració tarifària. En l'àmbit de la coordinació administrativa, durà a terme les tasques necessàries per a garantir la coordinació amb altres administracions públiques, cossos de seguretat i qualsevol altra institució pública o privada en matèria de transports. Assumirà la direcció i coordinació de les juntes arbitrals de Transport de la Comunitat Valenciana. En relació amb el taxi, durà a terme la gestió de les funcions administratives que la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valenciana preveu en relació amb el servici del taxi; l'estudi, seguiment i proposta d'implantació d'àrees de prestació conjunta, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.





2. Subdirecció General de Ports, Aeroports i Costes, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que s'esmenten a continuació:



a) Servici d'Administració de Ports, el qual durà a terme les funcions de gestió i liquidació de taxes i cànons i resolució dels seus recursos; tramitació dels expedients de concessions i autoritzacions; disciplina i propostes d'utilització dels espais portuaris; gestió de les competències en matèria de titulacions nauticoesportives; gestió del transport marítim entre ports de la Comunitat Valenciana; redacció de propostes normatives, instruccions i circulars; així com assessorament tècnic administratiu en matèria de ports als servicis de la Subdirecció General, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici d'Explotació de Ports, el qual assumirà les funcions de direcció tècnica, coordinació, gestió mediambiental, explotació, conservació i policia, tant de les instal·lacions portuàries de la Generalitat com dels servicis que en estes es presten; proposta de delimitació d'espais i usos portuaris, i l'anàlisi i avaluació tècnica; així com l'emissió d'informes tècnics per a l'elaboració dels informes preceptius a l'administració general de l'Estat en matèria de ports, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència.



c) Servici d'Aeroports i Costes, el qual durà a terme les funcions de coordinació de la vigilància de la zona de servitud de protecció de costes, i tramitarà els expedients d'autorització i sanció, així com l'emissió d'informes tècnics en esta matèria; li correspondrà l'elaboració d'informes relatius a les actuacions en matèria de costes i la coordinació i seguiment de les actuacions de les diferents administracions amb incidència en el territori costaner; en particular, els informes, els expedients de l'administració general de l'Estat que corresponguen a la delimitació del domini públic maritimoterrestre. Respecte de les instal·lacions aeroportuàries de competència autonòmica, li correspondrà la tramitació d'expedients d'autorització i sanció, així com l'emissió d'informes tècnics en la matèria, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



Secció tercera

La Direcció General de Medi Natural



Article 13. Competències

1. La Direcció General de Medi Natural és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica que exercix les competències que li atribuïx l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'espais naturals i biodiversitat, gestió forestal i vies pecuàries, caça, pesca esportiva i gestió de parcs naturals.

2. Estan adscrits a la Direcció General de Medi Natural els responsables de la dinamització de l'espai protegit, sobre els quals exercirà la seua coordinació. Les funcions dels mencionats responsables de la dinamització de l'espai protegit s'especifiquen en l'article 49 de la Llei 11/1994, de 27 de desembre, de la Generalitat, d'Espais Naturals Protegits de la Comunitat Valenciana.



Article 14. Estructura

Per al desenrotllament de les seues competències, la Direcció General de Medi Natural s'estructura en les unitats següents:

1. Subdirecció General del Medi Natural, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació s'esmenten:

a) Servici de Vida Silvestre, al qual correspon les actuacions de conservació, gestió i planificació dels espais de la Xarxa Ecològica Europea Natura 2000; l'avaluació de repercussions de plans i projectes sobre la xarxa mencionada; el seguiment, estudi, protecció i recuperació de les espècies silvestres de fauna i flora: el manteniment del banc de dades de biodiversitat de la Comunitat Valenciana i dels catàlegs d'espècies amenaçades; la gestió de les microreserves de flora i reserves de fauna; els plans i programes de recuperació d'espècies; el seguiment, control i eradicació d'espècies invasores, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici d'Ordenació i Gestió Forestal, al qual correspon les funcions d'ordenació integrada i gestió sostenible dels recursos forestals i, específicament, de les forests d'utilitat pública i forests patrimonials de la Generalitat; l'aprofitament de les rendes forestals; la conservació i defensa hidrologicoforestal; les vies pecuàries; les ordenacions integrals de forests i tractaments silvícoles, sense perjudici de les competències que en esta matèria puguen correspondre a la Conselleria competent en matèria de prevenció d'incendis forestals; les obres de restauració i millora paisatgística en terrenys forestals; l'elaboració, desplegament i aplicació de l'instrument de planificació i ordenació forestal de la Comunitat Valenciana; el foment de l'ús públic sostenible de les forests, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

c) Servici de Gestió d'Espais Naturals Protegits, al qual correspon la gestió dels parcs naturals, reserves naturals, paratges naturals, paisatges protegits, monuments naturals, zones humides catalogades, coves catalogades i àrees naturals protegides per instruments internacionals; el foment de l'ús públic sostenible dels espais naturals; la col·laboració amb els ajuntaments en la gestió dels paratges naturals municipals; l'elaboració i tramitació dels projectes de declaració dels espais naturals protegits; l'elaboració i tramitació dels seus instruments de planificació i gestió, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

d) Servici de Caça i Pesca, al qual correspon l'estudi i elaboració de propostes de directrius per a l'ordenació i gestió de la caça i pesca continental per a un aprofitament sostenible; la tramitació de períodes hàbils de caça i pesca; vedes especials; autoritzacions i plans tècnics de caça i pesca; reserves i tancats; el foment i control de les espècies cinegètiques i piscícoles; la gestió de la caça i la pesca en els espais en què les tinga encomanades; qualssevol altres funcions que en matèria de caça i pesca li siguen atribuïdes, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

2. Està integrat en la Direcció General de Medi Natural el Centre per a la Investigació i Experimentació Forestal de la Comunitat Valenciana (CIEF), creat pel Decret 19/2005, de 28 de gener, del Consell, al capdavant del qual estarà la persona titular de la Subdirecció General del Medi Natural.



Secció quarta

La Direcció General d'Avaluació Ambiental i Territorial



Article 15. Competències

La Direcció General d'Avaluació Ambiental i Territorial és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica que exercix les competències que li atribuïx l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'avaluació ambiental estratègica i de projectes, ordenació del territori i del litoral, urbanisme, coordinació territorial i inspecció d'urbanisme, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.





Article 16. Estructura

Per al desenrotllament de les seues competències, la Direcció General d'Avaluació Ambiental i Territorial s'estructura en les unitats següents:

1. La Subdirecció General d'Avaluació Ambiental i Territorial, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació s'esmenten:

a) Servici d'Avaluació Ambiental Estratègica, al qual correspon la tramitació de l'avaluació ambiental de plans i programes, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici d'Avaluació d'Impacte Ambiental, al qual correspon la tramitació de les avaluacions d'impacte ambiental de projectes públics i privats, el seu estudi i la declaració d'impacte ambiental, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

c) Servici de Coordinació Urbanística i Territorial, al qual correspon les funcions d'assessorament tècnic, la coordinació, supervisió tècnica i control de les actuacions en matèria d'urbanisme, la coordinació de l'activitat que es desenrotlle en els servicis territorials d'urbanisme, inclosos el Registre Urbanístic de la Comunitat Valenciana i del Registre Autonòmic dels Patrimonis Municipals de Sòl; el foment d'actuacions de planificació urbanística; el manteniment i gestió de l'arxiu documental i cartogràfic de la Direcció General; el Sistema d'Informació Territorial, en els termes establits en la legislació en matèria d'ordenació territorial, així com la seua difusió i divulgació, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

d) Servici de Règim Jurídic i Inspecció Territorial, al qual correspon les funcions d'assessorament jurídic i emissió d'informes en matèries pròpies de la Direcció General. Les funcions d'inspecció urbana i la instrucció d'expedients sancionadors i de restauració de la legalitat en les matèries pròpies d'esta direcció general. A més, li correspon informar sobre els recursos que es formulen contra els actes emesos en matèries de competència de la Direcció General i qualsevol altra funció relativa a la inspecció que li siga encomanada.



2. La Subdirecció General d'Ordenació, Planificació i Actuacions Territorials Estratègiques és la unitat administrativa, a la qual correspon l'impuls i la coordinació de les actuacions territorials estratègiques, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació s'indiquen:



a) Servici d'Infraestructura Verda i Paisatge, al qual correspon exercir les funcions relatives a l'elaboració, supervisió, gestió i tramitació dels instruments previstos en la normativa de protecció del paisatge, el foment de la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en estes matèries; la cooperació amb els ajuntaments en l'elaboració, tramitació i aplicació dels instruments de paisatge; la planificació i impuls d'actuacions singulars de protecció, ordenació, gestió del paisatge i la coordinació de la infraestructura verda en plans, programes i projectes; la difusió i sensibilització en matèria de paisatge, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

b) Servici d'Ordenació del Territori, al qual correspon el desenrotllament de l'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana; la definició de propostes en matèria de territori; l'elaboració i gestió de plans d'ordenació del territori, i s'hi inclouen els riscos naturals i induïts en el territori, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



Secció quinta

La Direcció General de Qualitat Ambiental



Article 17. Competències

1. La Direcció General de Qualitat Ambiental és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica, que exercix les competències que li atribuïx l'article 70 de la llei del Consell en matèria de qualitat i educació ambiental, residus, control de la contaminació, protecció del medi ambient atmosfèric, intervenció administrativa ambiental, inspecció mediambiental i canvi climàtic.

2. La societat mercantil Valenciana d'Aprofitament Energètic de Residus, SA (VAERSA), està adscrita a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient a través d'esta Direcció General.





Article 18. Estructura

Per al desenrotllament de les seues competències, la Direcció General de Qualitat Ambiental s'estructura en la unitat següent:

Subdirecció General de Qualitat Ambiental, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels servicis sota la seua dependència i que a continuació s'esmenten:

1. Servici de Protecció i Control Integrat de la Contaminació, al qual correspon l'explotació i gestió del sistema de vigilància i control de la qualitat de l'aire; les actuacions relatives al comerç de drets d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle; activitats potencialment contaminants de l'atmosfera; proposta d'actuacions en contaminació acústica; el desenrotllament i seguiment de l'estratègia sobre el canvi climàtic a la Comunitat Valenciana; autoritzacions ambientals integrades (IPPC), concessió de l'etiqueta ecològica europea; gestió dels registres de centres segons el Reglament EMAS i d'entitats col·laboradores en matèria de qualitat ambiental; les convalidacions per inversions mediambientals i, en general, el control de qualitat de les aigües en zones humides i totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



2. Servici de Gestió de Residus, al qual correspon les funcions en matèria de residus; autorització sectorial o inscripció de les operacions de producció i gestió de residus; actuacions de prevenció i minimització de residus; accions de sensibilització per al foment de la minimització i reciclatge de residus; utilització de residus inerts adequats en obres de restauració, condicionament i rebliment o amb fins de construcció; sòls contaminats; gestió de llots de depuradora; autorització i coordinació de sistemes; desenrotllament i seguiment dels plans zonals de residus urbans i la coordinació dels organismes encarregats de la seua execució, i, en general, totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

3. Servici d'Innovació Administrativa Ambiental, al qual correspon les funcions en matèria de responsabilitat ambiental de les operacions econòmiques; formulació de propostes normatives i de gestió; actuacions de modernització, reducció de càrregues i simplificació administrativa; tractament de la informació ambiental i impuls dels mitjans telemàtics en relació amb els operadors econòmics; gestió del registre d'emissions i fonts contaminants (PRTR-Espanya); direcció i gestió del Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV); activitats d'informació, formació i comunicació ambiental dirigides al públic en general; totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

4. Servici d'Inspecció Mediambiental, al qual correspon exercir les funcions d'inspecció, vigilància i control del compliment de les matèries pròpies de la Direcció General de Qualitat Ambiental; coordinació i direcció tècnica dels inspectors mediambientals; tramitació de les diligències preliminars en les actuacions pròpies de la inspecció; proposta d'inici de procediments sancionadors als responsables d'infraccions mediambientals; assessorament i informació en la matèria, en especial a altres administracions públiques i a les persones inspeccionades; informar sobre els recursos que es formulen contra els actes que imposen sancions; totes les funcions que li siguen encomanades en relació amb les anteriors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.





CAPÍTOL III

La Subsecretaria



Article 19. Competències

1. La Subsecretaria, sota la directa dependència de la persona titular, exercirà les competències establides en l'article 69 de la llei del Consell.



La Subsecretaria coordinarà la labor de l'Advocacia General de la Generalitat amb els òrgans directius i superiors de la Conselleria. L'Advocacia General de la Generalitat prestarà les seues funcions a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient de conformitat amb el que preveuen els articles 17 i següents del Decret 84/2006, de 16 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament de l'Advocacia General de la Generalitat.

2. L'organisme autònom Institut Cartogràfic Valencià està adscrit a la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient a través de la Subsecretaria.



Article 20. Estructura

La Subsecretaria, per al desenrotllament de les competències expressades en l'article anterior, s'estructura en la unitat següent:

La Secretaria General Administrativa, a la qual corresponen les funcions establides en l'article 73.2 de la llei del Consell, i s'estructura en els servicis següents:

1. Servici de Programació i Gestió Econòmica, al qual correspon l'elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria, control i seguiment de l'execució pressupostària i les seues modificacions, així com la gestió econòmica d'ingressos i gastos en general, l'elaboració de la informació economicopressupostària necessita per a la gestió de les distintes unitats administratives, el seguiment i control dels fons comunitaris, l'avaluació, anàlisi i elaboració d'informes sobre inversions i gastos en general; totes les funcions que li corresponguen en relació amb la gestió econòmica i pressupostària, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

2. Servici de Recursos Humans, al qual correspon la gestió del personal de la Conselleria, així com l'aplicació de normes i directrius internes; l'elaboració i tramitació de les propostes de modificació de la relació de llocs de treball; el seguiment del control horari; la confecció i incidències de nòmines; la conservació i custòdia dels expedients personals; l'elaboració de informes i propostes de resolució, impuls, tramitació i seguiment de tots els expedients en matèria de personal i, en general, aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

3. Servici de Coordinació i Suport Tècnic, al qual correspon la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial que competisquen a la conselleria; la tramitació dels assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Subsecretaris i al Consell, així com el trasllat d'acords; la tramitació i coordinació de convenis i acords de col·laboració que ha de subscriure la Conselleria; la coordinació i harmonització de l'elaboració de legislació sectorial i impuls de les disposicions i projectes normatius de la Conselleria; la tramitació de queixes i suggeriments; l'elaboració d'informes tecnicojurídics relatius a l'activitat competencial de la Conselleria; l'adopció de les mesures conduents a la racionalització d'usos i consums de mitjans materials i instal·lacions; la supervisió i coordinació del parc mòbil; el manteniment dels locals i instal·lacions de la Conselleria, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



4. Servici de Contractació i Assumptes Generals, al qual correspon la gestió i tramitació dels expedients relatius a contractació administrativa; assumptes generals i expropiacions; la confecció de plecs de condicions, fiances i documents contractuals; l'impuls i seguiment de tots els expedients de la Conselleria que comporten gasto, i tramitar aquells que no competisquen a altres dependències; l'estudi, control i gestió patrimonial dels béns mobles i immobles de la Conselleria; l'elaboració d'informes i propostes de resolució, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

5. Servici de Supervisió de Projectes, al qual correspon verificar que s'han tingut en compte les disposicions de caràcter legal o reglamentari, així com la normativa tècnica que siga aplicable a cada tipus d'avantprojecte i projecte d'obra, igual que a les seues modificacions; examinar que els preus dels materials i de les unitats d'obra són els adequats per a l'execució del contracte; proposar a l'òrgan de contractació criteris i orientacions de caràcter tècnic per a la seua inclusió, si és el cas, en la circular, norma o instrucció corresponent i, en general, totes les funcions relatives a projectes d'obres previstes en la legislació de contractes de les administracions públiques, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



6. Servici d'Organització i Tècniques de Gestió, al qual correspon l'estudi dels procediments per a la seua simplificació, informatització i millora de la tramitació administrativa i de l'estructura i dels mètodes de treball; l'elaboració de propostes i implantació de millores de processos i tasques administratives, així com dels instruments de gestió; el disseny i normalització d'impresos; el registre general de documents i la informació al públic; l'organització de l'arxiu; l'impuls de l'administració electrònica, sense perjuí de les competències que en esta matèria puguen correspondre a la Conselleria competent en matèria de tecnologies de la informació, i accions de millora de la qualitat; la logística de les comunicacions; l'elaboració d'estudis i anàlisis prèvies a la informatització dels procediments, la coordinació del manteniment de continguts de la pàgina web de la Conselleria, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.







TÍTOL III

L'organització territorial



Article 21. Les direccions territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi haurà una Direcció Territorial d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.

2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de les direccions generals en consideració a la matèria a què, en cada cas, es referisca la corresponent actuació administrativa, i que, a este efecte, establiran els criteris i directrius necessaris.



Article 22. Les atribucions dels directors/les directores territorials

1. En cada una de les províncies, dependent de la Subsecretaria, hi haurà un director/una directora territorial, que dirigirà i coordinarà els programes, activitats, servicis, seccions, unitats administratives i els llocs de treball que segons la relació de llocs de treball de l'Administració al servici del Consell figuren adscrits a la direcció territorial, de conformitat amb els criteris i directrius que establisca cada un dels centres directius de la Conselleria, segons l'índole de la matèria, i vetlarà pel seu funcionament correcte i adoptarà les mesures que fóren necessàries.



2. Així mateix, en cada direcció territorial, un secretari/una secretària territorial, amb el rang de cap de servici, prestarà assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial i exercirà les atribucions de tramitació administrativa, de gestió de personal, d'assumptes generals i de gestió econòmica i pressupostària.



Article 23. Estructura

Per al desenrotllament de les funcions, les direccions territorials s'estructuren en:

1. Servicis territorials de Carreteres, als quals correspon la redacció de projectes, així com la gestió i control de les obres que se'ls encomane; manteniment, conservació i vigilància de la xarxa de carreteres autonòmica, i de les seues instal·lacions i elements patrimonials annexos; gestió del parc de vehicles, tallers, laboratoris i la resta d'instal·lacions; treballs relatius a la defensa de les carreteres en situacions d'emergència o extraordinàries; i la formulació de propostes d'autorització i llicències la resolució de la qual siga competència de la Direcció General d'Obres Públiques, Projectes Urbans i Habitatge, en relació amb les activitats que es desenrotllen en la carretera i en les seues zones d'afecció, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



2. Servicis territorials de Transports, als quals correspon, en l'àmbit territorial de les seues respectives províncies, l'atorgament, anul·lació, suspensió i rehabilitació de totes les autoritzacions de transports; autoritzacions d'activitats auxiliars i complementàries del transport; en els servicis públics de viatgers les funcions que li encomane la Direcció General de Transports i Logística; l'execució dels plans d'inspecció de la Direcció General de Transports i Logística i la tramitació dels expedients sancionadors, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

3. Servicis territorials d'Habitatge i Projectes Urbans, als quals correspon les funcions de tramitació, gestió i resolució dels expedients ordinaris de qualificació o declaració de vivendes de protecció pública; tramitació, gestió i resolució dels expedients ordinaris d'ajudes a la vivenda, acollits als marcs reguladors d'actuacions objecte de protecció en matèria d'habitatge i d'altres programes complementaris; tramitació, seguiment i informes tècnics en actuacions directes i convingudes i àrees de rehabilitació urbana, així com, si és el cas, l'aprovació de projectes tècnics en els supòsits regulats en els respectius convenis; tramitació d'expedients sancionadors en matèria d'habitatge, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.



4. Servicis territorials d'Urbanisme, als quals correspon l'aplicació i el control del planejament i gestió urbanística, així com dels instruments d'ordenació; la secretaria permanent de la corresponent comissió territorial d'urbanisme, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.

5. Servicis territorials de Medi Ambient, als quals els correspon l'execució i supervisió de la planificació en matèria forestal; la gestió de les vies pecuàries; la tramitació i gestió de l'ordenació en matèria cinegètica i piscícola; el desenrotllament d'actuacions relatives a la conservació de la biodiversitat; la gestió dels expedients referits al catàleg de cavitats subterrànies de la Comunitat Valenciana i l'emissió d'informes específics o complementaris sobre l'afecció a espais naturals protegits i zones humides; així com les funcions concretes que, en matèria d'espais naturals, siguen atribuïdes per la direcció general competent, d'acord amb els criteris i directrius que esta establisca; les actuacions referents al canvi climàtic, a la qualitat ambiental i als instruments d'intervenció ambiental previstes en la normativa en matèria de prevenció i control integrats de la contaminació, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres servicis.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Única. Unitats administratives

Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals ha sigut atribuïda, i la seua retribució es realitzarà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que no es duguen a terme les modificacions o actuacions que procedisquen en estos en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjuí que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a esta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'este decret, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedent, de conformitat amb la reorganització efectuada.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, així com totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen a este decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l'execució d'este decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei del Consell.



Segona. Entrada en vigor

Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 17 d'abril de 2015



El president de la Generalitat

ALBERTO FABRA PART



La consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient

ISABEL BONIG TRIGUEROS

Mapa web