Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 6/2018, de 23 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases que regulen beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de la Joventut.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8308 de 01.06.2018
Número identificador:  2018/5323
Referència Base de Dades:  005475/2018
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 02.06.2018
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
    Grup temàtic: Beques i pràctiques de formació, Legislació
    Matèries: Joventut
    Descriptors:
      Temàtics: Institut Valencià de la Joventut



ORDRE 6/2018, de 23 de maig, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual s'aproven les bases que regulen beques per a la realització de pràctiques professionals en l'Institut Valencià de la Joventut. [2018/5323]

ÍNDEX



Preàmbul

Article 1. Objecte

Article 2. Convocatòries, contingut i règim de concessió de les beques

Article 3. Persones beneficiàries i requisits

Article 4. Criteris valoratius i barem per a la concessió de les beques



Article 5. Import de les beques

Article 6. Durada de les beques

Article 7. Forma, termini de presentació de sol·licituds i acreditació dels requisits

Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

Article 9. Comissió avaluadora i procés de selecció

Article 10. Borsa de reserva

Article 11. Concessió, notificació, publicitat, termini de resolució i recursos

Article 12. Incompatibilitats

Article 13. Obligacions de l'òrgan concedent

Article 14. Pagament i justificació

Article 15. Obligacions, drets de les persones beneficiàries i renúncia

Article 16. Reintegrament

Disposició addicional

Única. No-incidència pressupostària

Disposicions finals

Primera. Autorització

Segona. Vigència





PREÀMBUL



La Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, en el marc de les polítiques de la Generalitat dirigides a la millora i especialització professional de totes aquelles persones amb titulació universitària, i que hagen finalitzat els seus estudis en dates recents, considera necessari recolzar la formació complementària d'aquest col·lectiu oferint-los, a través de pràctiques professionals, l'oportunitat de posar en relació els coneixements adquirits durant la seua formació universitària amb la gestió de les polítiques de la Generalitat, en aquelles matèries les competències de les quals estan assignades a l'Institut Valencià de la Joventut (d'ara endavant, IVAJ).

L'IVAJ és un organisme autònom adscrit a la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, la funció principal del qual és coordinar la política de joventut en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

La Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de polítiques integrals de joventut, assenyala, entre les funcions de l'organisme esmentat, les d'informar i coordinar les actuacions de la Generalitat en aquelles matèries que afecten específicament la joventut, tot impulsant l'execució i la divulgació dels drets de les persones joves i de les polítiques integrals de joventut. Les polítiques que desenvolupa l'IVAJ van dirigides a impulsar la participació de la joventut d'una forma lliure i eficaç, propiciant el marc adequat per al seu desenvolupament social, polític, econòmic i cultural, tal com estableix l'article 48 de la Constitució Espanyola.

Els objectius que es persegueixen amb la concessió de les beques són proporcionar, a les persones que estiguen en possessió de les titulacions requerides i complisquen els requisits exigits, la possibilitat de formar-se amb la perspectiva d'exercir en el futur activitats professionals relacionades amb els estudis realitzats, millorar la seua ocupabilitat i fomentar la seua capacitat emprenedora, proporcionant-los una visió de l'administració i del seu funcionament que, d'una altra manera, no podrien adquirir.

L'elaboració de la present ordre s'ajusta al que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei esmentada; la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; així com el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, desplegat per l'Ordre 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques.

Així mateix, aquesta ordre s'adequa als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, segons el que estableix l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Les subvencions convocades per mitjà d'aquesta ordre no necessitaran notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits especificats en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, de conformitat amb allò que s'ha assenyalat en el Decret 128/2017, de 29 de setembre, ja que tant les persones beneficiàries com l'objecte de les beques no afecten la competència ni els intercanvis comercials entre els estats membres.

En virtut de les competències conferides pel Decret 5/2017, de 20 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives; l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions,







ORDENE



Article 1. Objecte

La present ordre té per objecte aprovar les bases que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria de joventut en les dependències de l'IVAJ.



Article 2. Convocatòries, contingut i règim de concessió de les beques



1. La convocatòria es realitzarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb les bases que s'aproven en la present ordre, i s'iniciarà d'ofici per resolució de la persona titular de la Direcció General de l'IVAJ per mitjà de publicació en el Diari Oficial de Generalitat Valenciana.

2. La convocatòria determinarà el nombre de beques, el grau o llicenciatura específica exigida per a cadascuna, el lloc de destinació i l'activitat pràctica a desenvolupar.

3. La convocatòria, de conformitat amb l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, regularà com a mínim els aspectes següents:

a) Referència a la present ordre de bases reguladores amb indicació del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en què està publicada.



b) Línia a què s'imputa la subvenció, així com l'import global màxim destinat a la subvenció. En els supòsits de tramitació anticipada, es farà constar la línia que figure en el Projecte de la Llei de pressupostos de la Generalitat, així com el seu import màxim estimat.



c) Forma i termini en què han de presentar-se les sol·licituds i l'òrgan a què han de dirigir-se.

d) Termini màxim per a resoldre i notificar el procediment, especificant el caràcter desestimatori de la falta de resolució en termini.

e) Indicació que la resolució que acorde o denegue la concessió de la beca posa fi a la via administrativa, assenyalant l'òrgan i termini per a interposar el recurs que pertoque.

f) Criteris de valoració de les sol·licituds, que hauran de garantir la publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació en la concessió de les beques.

g) Mitjà de notificació o publicació dels distints tràmits a omplir en el procediment.

Article 3. Persones beneficiàries i requisits

1. Cada convocatòria determinarà els requisits que han de complir les persones sol·licitants, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, atenent a la naturalesa i l'objecte de la beca.

2. En tot cas, seran exigibles els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió de la titulació exigida en la convocatòria directament relacionada amb la naturalesa de cada una de les beques, expedida o homologada per les autoritats espanyoles corresponents, sense que hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua obtenció.

d) No haver gaudit beca de pràctiques professionals a realitzar en les dependències de la Generalitat Valenciana per un període igual o superior a 36 mesos.

e) No trobar-se incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat.

f) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les pràctiques professionals.

3. No podran optar a les beques que regulen aquestes bases les persones que, en el moment de publicar-se la convocatòria, estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en dependències de la Generalitat, excepte quan resten menys de dos mesos per a la seua finalització.



Article 4. Criteris valoratius i barem per a la concessió de les beques

1. Els criteris que serviran de base per a l'atorgament de les beques que es convoquen seran els següents, amb la ponderació que s'estableix en cada apartat, fixant el màxim de puntuació en 22 punts:



a) Expedient acadèmic. El màxim de puntuació que podrà obtindre's en aquest apartat serà de 13 punts, d'acord amb els criteris següents:



1r. La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la nota mitjana ponderada, donant lloc a una valoració entre 5 i 10 punts, puntuació que inclourà els decimals, si és el cas.

Quan la ponderació es realitze amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que disposen els apartats 4 i 5 de l'article 13 del Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s''estableixen les directrius generals comunes dels plans d''estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

2n. Altres títols acadèmics oficials que no siguen requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent a l'escala següent:

– Doctorat: 2 punts

– Altres llicenciatures o graus: 1 punt

– Diplomatura: 0,50 punts

– Màster universitari oficial: 0,50 punts

b) Coneixements de valencià. La valoració màxima que podrà obtindre's en aquest apartat serà de 2,5 punts.

Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, segons la normativa vigent en matèria de certificats oficials administratius de coneixements de valencià, d'acord amb la següent escala, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:

– Oral (A2): 0,25 punts

– Elemental (B1): 0,50 punts

– Mitjà (C1): 0,75 punts

– Superior (C2): 1 punt

D'altra banda, també es valoraran les següents especialitats en coneixement de valencià:

– Correcció de textos: 0,50 punts

– Llenguatge en mitjans de comunicació: 0,50 punts

– Llenguatge administratiu: 0,50 punts

c) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea. La valoració màxima que es podrà obtindre en aquest apartat serà d'1 punt.

Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts, de manera que cada nivell superior d'una llengua comprenga la valoració acumulativa corresponent als nivells inferiors.

Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris i altres organismes oficials acreditats. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per mitjà de títol universitari i el títol esmentat haja sigut puntuat en el subapartat a d'aquest barem, no es podrà computar també dins d'aquest apartat.



En cap cas es valoraran en aquest apartat els coneixements de valencià ni els cursos a què es refereix l'apartat d d'aquest barem.



d) Coneixements addicionals

Els cursos de formació, directament relacionats amb l'objecte de les beques convocades, es valoraran amb un màxim de 4 punts, atesos els criteris següents.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

De 200 o més hores: 3 punts

De 100 o més hores: 2 punts

De 75 o més hores: 1,50 punts

De 50 o més hores: 1 punt

De 25 o més hores: 0,50 punts

De 15 o més hores: 0,20 punts

Els centres de formació que impartisquen cursos hauran de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas, no es valoraran en aquest apartat els cursos de valencià i d'idiomes.

e) Altres mèrits

Es podran obtindre fins a un màxim de 1,50 punts per la participació en activitats de voluntariat en els termes de la Llei 4/2001, de 19 de juny, del voluntariat.

La puntuació esmentada s'aplicarà d'acord amb l'escala següent:

– Menys de 50 hores: 0,50 punts

– Més de 50 hores: 1 punt

– Més de 100 hores: 1,50 punts

Podrà acreditar-se la participació en diverses activitats, i s'aplicara en aqueix cas la puntuació corresponent a la suma total d'hores de totes aquestes.

2. Entrevista

S'haurà d'obtindre una valoració mínima de 7 punts en l'apartat anterior per a poder aspirar a la fase d'entrevista, a la qual seran convocades les persones que hagen obtingut les 10 millors puntuacions.

La citació a les persones aspirants a les beques es realitzarà a través de la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet.

En l'entrevista es valorarà la trajectòria acadèmica i professional i els coneixements sobre les matèries relacionades amb l'objecte de les beques convocades. La puntuació màxima a obtindre en aquesta fase és de 6 punts i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en l'apartat anterior d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

3. En cas d'empat es resoldrà a favor de les persones que, en el moment de la presentació de les sol·licituds, hagen declarat que es troben en alguna de les següents situacions, i en aquest ordre: el reconeixement per l'òrgan competent de tindre certificat de discapacitat (igual o superior al 33 %), ser víctima de violència de gènere o ser víctima d'accions terroristes.

Als efectes de poder al·legar-ho en cas d'empat, els candidats o candidates que es troben en alguna de les situacions anteriors hauran de declarar que ho estan en el formulari de sol·licitud, en el seu apartat «Informació addicional», sense necessitat d'especificar en quina d'elles es troben, a fi de salvaguardar la seua intimitat en aqueix moment del procediment. En cas de ser necessària la seua acreditació per concórrer un supòsit d'empat, la comissió efectuarà el corresponent requeriment.



La resta de supòsits d'empat es resoldran a favor:

a) En primer lloc, de la candidata o el candidat que haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

b) Si persisteix la igualtat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

c) Si contínua l'empat, qui haja obtingut major puntuació en la resta d'apartats, seguint l'ordre que arreplega el barem.

d) I si encara persistira la igualtat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom, començant per la lletra que es designe en el sorteig que fixa l'ordre de les persones aspirants a totes les proves selectives que se celebren en el conjunt de les administracions públiques valencianes, tal com estableix el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i que serà publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per l'òrgan competent, mitjançant resolució a aquest efecte.



Article 5. Import de les beques

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà l'establida en la convocatòria, tenint en compte la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, vigent en el període esmentat.

Sobre l'import citat haurà de practicar-se la retenció corresponent, a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament del que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social. El finançament de la quota d'empresa de la Seguretat Social de les persones adjudicatàries de les beques serà amb càrrec a l'aplicació pressupostària corresponent que s'establisca en la convocatòria, i pels imports que s'establisquen en la normativa vigent en la matèria.

2. L'import màxim destinat a finançar les beques es determinarà en la corresponent convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària dels pressupostos de la Generalitat que s'hi determine.



Article 6. Durada de les beques

La durada màxima de les beques serà de 12 mesos, comptats des de la data que s'indique en la resolució de concessió. Per a fer efectiva la durada màxima de les beques que es concedisquen, serà necessària l'existència de crèdit adequat i suficient en el corresponent exercici pressupostari, i es podrà prorrogar, mitjançant resolució expressa, fins a un període màxim de 12 mesos addicionals, sempre que existisca crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per als exercicis a què afecte la pròrroga, i que l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.



Article 7. Forma, termini de presentació de sol·licituds i acreditació dels requisits

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran, per via electrònica, la sol·licitud i currículum de forma completa segons models normalitzats, en el termini que assenyale la corresponent convocatòria. Ambdós documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat.

2. Per a poder realitzar la presentació electrònica, la persona sol·licitant podrà utilitzar els certificats electrònics incorporats al document nacional d'identitat, els certificats electrònics reconeguts i aquells sistemes de firma electrònica avançada que s'admeten per l'Administració segons la normativa vigent.

3. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica.

4. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada consignada en el rebut expedit pel registre electrònic. La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

5. Cada aspirant només podrà presentar una única sol·licitud optant exclusivament a una de les beques convocades, amb independència que reunisca més d'una de les titulacions exigides en les corresponents convocatòries. En el cas que una mateixa persona, dins del termini establit, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última presentada reemplaça les anteriors sol·licituds.

6. A fi de reduir càrregues administratives a les persones interessades, junt amb la sol·licitud i el currículum no s'adjuntarà cap documentació.

7. Les persones sol·licitants que hagen sigut seleccionades per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum, en el moment en què acudisquen a la seua realització.

Si la documentació presentada no reunira els requisits exigits en la convocatòria, o no foren aportats alguns dels documents preceptius, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o adjunte els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida en la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada a aquest efecte.

8. Els mèrits que no siguen prou acreditats no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Article 8. Ordenació i instrucció del procediment

1. L'ordenació i instrucció del procediment correspondrà a la persona titular de la Direcció General de l'IVAJ que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se la resolució.



2. En qualsevol moment al llarg del procediment, l'òrgan instructor podrà sol·licitar, als òrgans, administracions i entitats competents, la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, i permetrà la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats, quan siguen firmats electrònicament per qui ostente la titularitat de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament tal naturalesa.



3. En tots els casos es garantirà la inalterabilitat de les sol·licituds d'inici i del currículum, així com de la documentació que s'adjunte, una vegada presentades i admeses en el registre electrònic.

Qualsevol alteració que es realitze després de l'admissió de la sol·licitud i que no siga merament tècnica als efectes de lectura, emmagatzematge, arxiu o transmissió, es tindrà per no efectuada.

4. Les notificacions i comunicacions al llarg de tot el procediment seran electròniques.



Article 9. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Les sol·licituds presentades seran valorades per una comissió avaluadora, els membres de la qual seran nomenats per a cada convocatòria per la persona titular de la Direcció General de l'IVAJ.

En tot cas, la comissió estarà composta per:

– la presidència, que correspondrà a la persona titular de l'Àrea de l'IVAJ,

– dues vocalies, que es triaran entre les persones responsables dels serveis on s'hagen de desenvolupar les beques, o, si és el cas, les persones que es designen per a substituir-les; i

– una secretaria amb veu i sense vot, que correspondrà exercir a la persona responsable del servei competent en matèria de personal, o, si és el cas, la persona que es designe per a substituir-la.

Tal com estableixen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, en aquesta comissió es promourà, en la mesura que siga possible, el respecte del principi de participació equilibrada de dones i homes.

2. La comissió avaluadora podrà requerir assessoria externa o de personal funcionari de la Generalitat, quan ho considere convenient.

Quant al seu règim de funcionament, se sotmetrà a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 18 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.

3. Dins dels 15 dies següents a la finalització del termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà a fi de valorar els mèrits, d'acord amb la informació de l'autobaremació obtinguda de forma automàtica en omplir el currículum. A continuació, publicarà durant 10 dies el llistat provisional, ordenat segons la puntuació obtinguda, a fi que es puguen efectuar al·legacions en el termini esmentat.



4. Les persones aspirants que obtinguen les millors puntuacions, fins a un màxim de 10 aspirants per plaça convocada, seran convocades per mitjà de correu electrònic per a la realització d'una entrevista, en la qual es valorarà l'adequació del perfil personal i professional a les activitats a desenvolupar. A l'entrevista adés esmentada acudiran amb la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum.

Si la documentació presentada no reunira els requisits exigits en la convocatòria, o no foren aportats alguns dels documents preceptius, es requerirà la persona interessada perquè, en el termini màxim i improrrogable de 10 dies hàbils, esmene o adjunte els documents preceptius, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, de 2 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 15.5 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la indicació que, en cas de no fer-ho, se la tindrà per desistida en la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada a aquest efecte.

5. El resultat obtingut en l'entrevista se sumarà a la puntuació obtinguda per cada aspirant en el barem de mèrits, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

6. Finalitzat el procés selectiu, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elevarà a l'òrgan competent una proposta de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries i una borsa de reserva. Així mateix, s'inclourà una relació dels aspirants les sol·licituds dels quals han sigut desestimades, tot indicant els motius de la seua denegació.

7. Les publicacions de relacions i llistats s'efectuaran en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat, així com en la pàgina web de l'IVAJ.



Article 10. Borsa de reserva

La borsa de reserva la constituiran, en ordre decreixent de puntuació, les persones aspirants que, després d'haver sigut avaluades en l'entrevista inclosa en el procés selectiu, no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

En el cas que es produïsquen vacants durant el període de gaudi de les beques, a causa de renúncies, abandons, incompliments d'obligacions o qualsevol altra incidència, es podrà concedir una nova beca, per la resta del període màxim del seu gaudi, entre les persones integrants de la borsa regulada en aquestes bases. En aquest cas, la concessió s'efectuarà segons l'ordre prioritzat de la borsa.



Si la vacant es produïra una vegada transcorreguda la meitat del període de durada de la beca, aquesta podrà declarar-se deserta.

La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà, en cap moment, cap relació amb la Generalitat ni compromís d'accedir a la condició de persona becària.



Article 11. Concessió, notificació, publicitat, termini de resolució i recursos

1. La persona titular de la Direcció General de l'IVAJ, vista la proposta de resolució de la comissió de valoració, dictarà la corresponent resolució de concessió.

2. La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de les bases, convocatòria, programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, relació de les persones beneficiàries, quantitats concedides i la seua finalitat.

La publicació de l'esmentada resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposa la legislació bàsica de procediment administratiu comú, i la informació corresponent s'inserirà en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat, així com en la pàgina web de l'IVAJ.

3. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de tres mesos, a comptar de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes que preveu la legislació bàsica de procediment administratiu comú.

Conclòs aquest termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

4. Les resolucions de l'òrgan concedent esgoten la via administrativa.



Article 12. Incompatibilitats

L'obtenció d'una beca en el marc de les presents bases és incompatible amb l'exercici de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització d'una altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del normal del seu desenvolupament.

Tan prompte com en tinga coneixement, la persona beneficiària ha de comunicar, a l'òrgan concedent, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen l'activitat subvencionada.



Article 13. Obligacions de l'òrgan concedent

En relació amb les persones beneficiàries de les beques, l'IVAJ s'obliga a:

a) Proporcionar el suport necessari, així com facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que calguen per al desenvolupament normal de l'activitat.

b) Designar una tutora o un tutor per a la coordinació, orientació i direcció tècnica de l'activitat que hagen d'exercir. La persona que exercisca la tutoria assignarà les funcions que han de realitzar les persones beneficiàries de les beques durant les pràctiques professionals, realitzarà el seguiment i prestarà el suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir i avaluarà l'aprofitament obtingut.

c) Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

d) Tramitar l'alta en el règim general de la Seguretat Social i efectuar les corresponents cotitzacions, en aplicació del que disposa el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre.

e) Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor de la becària o becari, després de la finalització del termini de la beca, i després de l'informe favorable de la persona encarregada de la tutoria.



Article 14. Pagament i justificació

1. L'import de cada beca s'abonarà a les persones beneficiàries per mensualitats vençudes, prèvia expedició, per part de la persona que ostente el cap del servei corresponent, d'una certificació que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament.

2. En el cas que, concedida la beca, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitze durant un mes complet i implique un meritació econòmic a favor de la persona beneficiària inferior al corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període esmentat. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret de la persona interessada a l'audiència.



Article 15. Obligacions, drets de les persones beneficiàries i renúncia



1. Les persones beneficiàries de les beques hauran:

a) D'incorporar-se a les dependències de l'IVAJ en el termini que s'indique en la resolució de concessió.

La no-incorporació injustificada de la persona adjudicatària de la beca corresponent en la data indicada, s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir una nova beca al candidat o candidata que corresponga segons la regulació de la borsa de reserva per a substitucions.

b) De realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període del seu gaudi, d'acord amb les directrius que ordene la persona que exercisca la direcció tècnica de cada una de les persones beneficiàries de les beques.

c) D'estar al corrent en el compliment dels seus obligacions tributàries i davant la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques, de conformitat amb el que estableix l'article 14.1.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i complir les altres obligacions que s'estableixen en l'article esmentat, així com les que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta ordre.

d) Guardar el degut secret i la confidencialitat dels assumptes en què intervinga.

e) Aportar, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació de la resolució de concessió, degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària, l'imprès de domiciliació bancària, en el qual constarà el número de compte en què es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en el portal institucional de la Generalitat en internet.



2. La condició de persona beneficiària no genera cap relació laboral ni administrativa amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas no tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d''ajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

3. Les persones beneficiàries hauran d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què ho organitze la persona que s'assigne com a tutora.

4. A la finalització del període de durada de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries de les beques hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits.

L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica, seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de durada de les beques.

5. En acceptar les bases de la present convocatòria, les persones beneficiàries de les beques que puguen concedir-se cedeixen, gratuïtament i de forma indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de les beques esmentades, així com la memòria final que presenten, reservant-se l'IVAJ el dret a publicar-la i utilitzar-la.

6. La persona que exercisca la tutoria podrà proposar que es deixen sense efecte beques concedides, amb audiència prèvia de les persones interessades, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part de les persones beneficiàries de les beques i, en particular, quan no realitze l'activitat que va motivar la concessió de les beques o deixen de reunir els requisits necessaris per a ser beneficiàries, o quan s'incomplisquen, sense causa que ho justifique, les restants condicions establides per aquesta ordre.

7. La renúncia de les persones beneficiàries a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquelles i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.



Article 16. Reintegrament

En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com en els casos que s'enumeren a continuació, escaurà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la idoneïtat del reintegrament:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents al fi de la beca.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat amb la beca expressament previstos en aquestes bases.

En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No-incidència pressupostària

A l'efecte del que disposa l'article 26.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, s'indica que l'aplicació i execució d'aquestes bases reguladores no comporta increment de despesa pública, més enllà dels crèdits consignats a l'efecte en els pressupostos anuals de la Generalitat, dins del corresponent programa i línies pressupostàries per a finançar les distintes convocatòries.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Autorització

S'autoritza la Direcció General de l'IVAJ perquè, en l'àmbit de les seues competències, adopte les mesures necessàries per al desplegament i aplicació d'aquesta ordre.

Segona. Vigència

La present Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 23 de maig de 2018



La vicepresidenta del Consell

i consellera d'Igualtat i Polítiques Inclusives,

MÓNICA OLTRA JARQUE

Mapa web