Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7874 de 15.09.2016
Número identificador:  2016/7090
Referència Base de Dades:  006932/2016
 



ORDRE 6/2016, de 14 de setembre, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.

[2016/7090]



PREÀMBUL



La Comissió Europea en el Llibre verd: fomentar un marc europeu per a la responsabilitat social de les empreses defineix la responsabilitat social com «la integració voluntària, per part de les empreses, de les preocupacions socials i mediambientals, en les seues operacions comercials i les seues relacions amb els seus interlocutors» (Brussel·les 18.7.2001 COM (2001) 366 final).

En esta línia, i a nivell estatal, cal destacar de forma especial l'Estratègia 2014-2020 per a empreses, administracions públiques i la resta d'organitzacions per a avançar cap a una societat i una economia més competitiva, productiva, i integradora aprovada el 24 d'octubre de 2014 pel Consell de Ministres i que establix un marc de referència en la consolidació de polítiques de responsabilitat social.

A nivell autonòmic, la responsabilitat social pot contribuir de manera significativa a la consecució del deure de la Generalitat d'impulsar un model de desenrotllament equitatiu, territorialment equilibrat i sostenible establit en els articles 10, 11,13 i 19 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

L'article 11 del Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, assigna a la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, les competències en matèria de responsabilitat social.

El Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, modificat per Decret 147/2015, de 18 de setembre, del Consell, en l'article 40.2.b, atribueix a la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern les funcions en matèria de responsabilitat social.

Al seu torn, l'article 10 del Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, estableix les funcions que exerceix la Direcció General esmentada, entre d'altres: dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de responsabilitat social, així com executar les polítiques de la Generalitat en aquest àmbit, dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes adscrites al foment i divulgació de la responsabilitat social, impulsar, coordinar i desenvolupar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit de la responsabilitat social, i fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social.



Amb la finalitat de promoure i executar les polítiques de la Generalitat en esta matèria, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació aprova les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.

Les subvencions a concedir en el marc de les convocatòries que es regisquen per les bases aprovades a través d'aquesta ordre no precisen notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits arreplegats en l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que s'atorguen a les associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social, no suposant les actuacions subvencionable cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o serveis. La percepció de les esmentades subvencions no provoca, en cap cas, un falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.



Per això, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la llei adés citada; la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, pel que estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, modificat per Decret 147/2015, de 18 de setembre, del Consell; i el Decret 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, conforme amb el dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,





ORDENE



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

1. S'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions destinades a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.

2. Les bases reguladores s'incorporen com a annex d'aquesta ordre.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Instruccions

Se autoritza la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social perquè dicte les resolucions i instruccions necessàries per al desenvolupament i execució d'aquesta ordre i de les corresponents convocatòries.



Segona. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 14 de setembre de 2016



El conseller de Transparència, Responsabilitat Social,

Participació i Cooperació,

MANUEL ALCARAZ RAMOS





ANNEX

Bases reguladores



Primera. Objecte de la subvenció

Aquestes bases reguladores regiran la concessió de subvencions a associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes, per a la realització d'actuacions relacionades amb la formació i divulgació en matèria de responsabilitat social.



Segunda. Actuacions subvencionables

1. Les actuacions que es podran subvencionar són les següents:

a) L'organització de congressos, jornades, trobades, conferències, xarrades o taules redones relacionats amb el desenvolupament i difusió de la responsabilitat social.

Queden expressament excloses d'aquesta convocatòria les despeses de restauració i l'entrega d'obsequis que pogueren derivar-se de la realització de les activitats assenyalades en el paràgraf anterior.

Les subvencions que puguen concedir-se per a contribuir a finançar les despeses derivades del pagament a ponents, conferenciants o moderadors per la seua intervenció en qualsevol de les activitats ressenyades en aquest apartat, s'atindran als límits establits per la normativa autonòmica sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.

b) L'edició de publicacions relacionades amb les actuacions descrites en l'anterior apartat a i les que tinguen com a finalitat recopilació d'experiències i materials de responsabilitat social per a la seua difusió.



2. Per a la realització d'aquestes actuacions les entitats i organitzacions beneficiàries podran subcontractar amb tercers fins al 100 % de l'import de l'activitat subvencionada, i en aquest cas caldrà ajustar-se al que disposa l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 68 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei, i amb l'article 165.2.n de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

3. No seran subvencionables aquelles actuacions que s'hagen obtingut ajudes o subvencions, públiques o privades, per un import que abaste el cent per cent (100%) del seu cost real.



Tercera. Entitats beneficiàries

1. Podran obtindre la condició de beneficiàries de les subvencions regulades en les present ordre les associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu amb domicili social en la Comunitat Autònoma Valenciana, legalment constituïdes i inscrites en el registre que corresponga en funció del tipus d'entitat o organització de que es tracte i que disposen d'una seu central o delegació permanent en el territori de la Comunitat Valenciana.

2. Només s'admetrà una única sol·licitud per cada una de les associacions, fundacions i altres entitats i organitzacions sense ànim lucratiu de la Comunitat Valenciana, amb independència que cada entitat o organització sol·licitant puga desenvolupar una o diverses actuacions subvencionables en l'àmbit de cada convocatòria.

3. Quedaran excloses, en el marc de cada convocatòria, les entitats i organitzacions sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Quarta. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Són obligacions de cada entitat beneficiària:

a) Realitzar l'actuació o actuacions que fonamenten la concessió de la subvenció en el període establit en cada convocatòria.

b) Justificar davant de l'òrgan concedent la realització de l'actuació o actuacions subvencionades, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.



c) El sotmetiment a actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents.

d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, provinents de qualssevol administracions o ens públics o privats, amb indicació expressa de l'import de les subvencions aconseguides, a quins conceptes es destinaran, i si cobreixen el cent per cent (100%) del cost total real de l'actuació o actuacions.



La comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es tinga coneixement de l'obtenció de la subvenció i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

e) Acreditar que es troba al corrent dels seus obligacions tributàries i davant la Seguretat Social, en la forma que es determine reglamentàriament.

f) No alterar la finalitat de les subvencions i complir les obligacions que estableix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.



g) Facilitar l'exercici de les funcions d'inspecció i control per part de l'òrgan concedent, a fi de conéixer qualsevol aspecte de l'actuació o actuacions objecte de la subvenció.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control previstes en la normativa aplicable.

i) Deixar constància expressa del finançament obtinguda des de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, tant en qualsevol acte o mitjà que s'empre per a difondre i promocionar l'actuació o actuacions subvencionades, com en tota publicació o relació amb tercers el fi de la qual siga divulgar-les.

Així mateix, s'hauran d'incloure, en qualsevol tipus de publicació vinculada amb l'actuació o actuacions subvencionades, el logo de la Generalitat amb la denominació de l'esmentada Conselleria i aquelles altres marques identificatives o commemoratives que puga establir la Generalitat, que seran oportunament comunicades a les entitats beneficiàries des de la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social.

j) Justificar les subvencions concedides en el termini màxim establit en la present ordre, i d'acord amb les instruccions que es dictaran a l'efecte des de la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social.

k) Presentar una memòria justificativa de les actuacions efectivament realitzades, degudament firmada pel representant legal de l'entitat o organització interessada, que expresse els resultats obtinguts respecte als objectius plantejats en el programa inicial i en el pla d'actuacions aportats junt amb la sol·licitud de la subvenció.

l) Fer el reintegrament dels fons percebuts en els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

m) De conformitat amb el que preveu l'article 3.2 Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, si el beneficiari rebera una ajuda, durant el període d'un any, per un import superior a 10.000 euros, haurà de donar-li l'adequada publicitat, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat.

La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no disposen de pàgina web on realitzar la publicitat citada, podran complir amb l'obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.



2. L'incompliment de les anteriors obligacions produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció atorgada, la deixarà sense efecte i donarà lloc, si és el cas, a l'exigència de les responsabilitats que corresponguen d'acord amb la legislació vigent i, de forma especial, atenent al que disposa la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Cinquena. Convocatòria i procediment de concessió

1. El procediment de concessió d'ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici per mitjà de la publicació de la corresponent convocatòria aprovada mitjançant una resolució de la persona titular de la Conselleria competent en matèria de responsabilitat social. La convocatòria haurà de publicar-se en la Base de Dades Nacionals de Subvencions i un extracte d'aquesta en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que estableixen els articles 18, 20 i 23 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

3. Les disposicions de la convocatòria detallaran almenys el contingut mínim previst en l'article 166 de la Llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Sisena. Criteris objectius de l'atorgament de la subvenció

Els criteris objectius d'atorgament que es tindran en compte per a la concessió de les subvencions seran els següents:

a) Pla d'actuacions previstes, la seua viabilitat i el cost total d'aquelles, a partir del programa presentat: fins a quatre (4) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest primer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– L'estructura i fonamentació del pla aportat, calibrant tant la connexió entre les distintes actuacions proposades com la vinculació de cada una i del conjunt amb l'objecte de la convocatòria.

– La relació entre els mitjans personals i materials destinats a l'execució de les activitats i els objectius perseguits amb la seua realització.

– El cost total del conjunt d'actuacions planificades, avaluat en xifres globals i en atenció a l'import i al desglossament de despeses que es faça respecte a cada una.

b) Repercussió del pla d'actuacions a realitzar: fins a tres (3) punts.



Per a assignar la puntuació corresponent a aquest segon criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– Els beneficis que puguen reportar les actuacions programades per a la ciutadania en general i, si és el cas, per a determinats sectors empresarials.

– Els efectes positius, estructurals o conjunturals, que puga generar el desenvolupament de les activitats sobre difusió de la responsabilitat social per a l'entitat sol·licitant de la subvenció.

– La projecció de futur de les actuacions subvencionables, entesa com la capacitat per a impulsar noves activitats semblants a curt, mitjà i llarg termini.

c) Ús del valencià durant l'exercici de l'activitat i/o en les distintes publicacions que, si és el cas, es generen amb motiu de la seua organització i per a la difusió i divulgació dels seus resultats: fins a dos (2) punts.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest tercer criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– La possible utilització del valencià en congressos, jornades, conferències, xarrades, seminaris i altres activitats semblants que tinguen relació amb l'objecte de la convocatòria.

– L'ús, així mateix, del valencià en cartells, tríptics, fullets, quaderns, catàlegs, separates, revistes, llibres i altres publicacions editades amb motiu de la realització d'aqueixes actuacions.

– La posada a disposició dels participants d'instruments, eines i materials que permeten la comunicació en valencià durant el seu desenvolupament o l'aprofitament dels seus resultats amb posterioritat.

d) Nivell d'incidència, degudament acreditat, de l'actuació o actuacions a desenvolupar en l'àmbit de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, en la creació d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% i en el foment de les entitats socials o sense ànim lucratiu i de les empreses d'inserció sociolaboral: fins a un (1) punt.

Per a assignar la puntuació corresponent a aquest quart criteri s'efectuarà una valoració motivada dels paràmetres següents:

– El nombre de dones i homes que hagen participat o assistit, o la participació o assistència dels quals es preveja, a cada una de les activitats programades i al conjunt de totes elles.

– El nivell efectiu d'incidència en la creació de llocs concrets de treball per a persones amb el grau de discapacitat abans ressenyat.

– La naturalesa jurídica i l'objecte a què es dediquen les entitats i empreses que participen, si és el cas, en l'organització i el desenvolupament de les activitats programades.



Setena. Criteris per a determinació de la quantia individualitzada de la subvenció

1. Les subvencions seran de quantia variable, determinada proporcionalment en funció de la puntuació obtinguda en virtut dels criteris de valoració i distribució establits en la base sisena d'aquesta ordre.



2. Per mitjà d'aquestes subvencions es contribuirà al finançament total o parcial de les despeses ocasionades en el desenvolupament de les actuacions subvencionables que realitzen les entitats i organitzacions sol·licitants.

3. Si el total de les quantitats sol·licitades fóra superior a l'import global màxim indicat en cada convocatòria, la subvenció a concedir a cada entitat sol·licitant es determinarà d'acord amb el procediment següent:

a) En primer lloc, s'assignarà a cada entitat la puntuació que corresponga per aplicació de cada un dels criteris de baremació ressenyats en la base sisena d'aquesta ordre, de manera que s'obtinga, com a suma dels quatre criteris, una valoració xifrada fins a un màxim de deu punts.



b) En segon lloc, se sumaran les puntuacions aconseguides per totes les entitats per assolir una xifra global que serà equivalent al total de punts assignats durant el procés de baremació.

c) En tercer lloc, es dividirà el crèdit global màxim indicat en cada convocatòria entre la xifra global de punts a què es refereix l'apartat anterior, de manera que es puga saber, com a resultat d'aqueixa operació, a quant equival econòmicament cada punt assignat.

d) En quart i últim lloc, es multiplicarà l'import en euros de cada punt pel total de punts atorgat a cada entitat i, com a conseqüència d'això, es determinarà la quantitat precisa que ha de concedir-se a cada beneficiària.

4. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.



Huitena. Formalització de les sol·licituds

1. Les sol·licituds es formalitzarà en els models i terminis que es determinen en la corresponent convocatòria.

2. La sol·licitud, junt amb la documentació requerida, es presentarà en el Registre General de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, sense perjuí de les formes previstes en la legislació de procediment administratiu comú.

3. Si una mateixa entitat, dins del termini establit en la convocatòria, presentara més d'una sol·licitud, s'entendrà que l'última que haguera tingut entrada en la Generalitat, a través de qualsevol dels registres habilitats a l'efecte, reemplaça les anteriors sol·licituds.



Novena. Documentació a presentar junt amb la sol·licitud

Junt amb documentació especifica que determine la convocatòria, les entitats sol·licitants hauran de presentar:

a) Declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat o organització sol·licitant, en la qual es faça constar expressament que aquella no està incursa en cap de les prohibicions o circumstàncies ressenyades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) Acreditació de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i de Seguretat Social. El sol·licitant podrà autoritzar els òrgans gestors de la Conselleria per a demanar els certificats d'estar al corrent en les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. Els qui no tinguen l'autorització esmentada hauran d'aportar la documentació acreditativa que es troben al corrent de les esmentades obligacions.

c) Declaració responsable del representant legal de l'entitat o organització sol·licitant, en la qual es farà constar si l'entitat ha sol·licitat o obtingut altres ajudes públiques o privades per a finançar l'actuació o les actuacions incloses en el programa presentat, indicant expressament l'import d'allò sol·licitat o obtingut, a quines entitats s'ha demanat i quins són els conceptes concrets a què es pretén destinar aqueixes altres subvencions en cas d'obtindre'n.

d) Declaració responsable del representant legal de l'entitat o organització sol·licitant, en la qual s'assumisca el compromís que l'entitat o organització esmentada aportarà la quantitat necessària per a sufragar la part del cost del pla d'actuació o actuacions que no quede coberta, ni amb la subvenció que puga atorgar-se en virtut de la convocatòria ni amb altres ajudes públiques o privades que puguen obtindre's.

e) Declaració responsable del representant legal de l'entitat o organització sol·licitant, en la qual s'assumisca el compromís de donar l'adequada publicitat al finançament que puga obtindre's en l'àmbit de la convocatòria, en qualsevol promoció que s'efectue de l'actuació o actuacions subvencionables.

f) Un programa detallat del pla d'actuació o actuacions a realitzar, degudament firmat per la persona que ostente la representació legal de l'entitat o organització, que haurà de detallar com a mínim:

1. Els objectius a aconseguir amb el desenvolupament de cada una de les activitats incloses en el programa, vinculant-ne la transcendència i repercussió social amb el tipus de beneficiaris a què vagen destinades.

2. El calendari precís de compliment i els terminis d'execució previstos, tant per al programa d'activitats en el seu conjunt com per a cada una de les activitats proposades en particular.

3. El nom i nivell de responsabilitat de les persones que, des de l'entitat sol·licitant, es facen càrrec d'assegurar l'adequat compliment i la completa execució de l'activitat o activitats ressenyades en el programa.



4. Descripció desglossada i detallada dels costos corresponents tant al pla d'actuacions en el seu conjunt com a cada una de les actuacions en particular.

g) L'imprés de domiciliació bancària a omplir en el cas de nou perceptor o canvi de compte bancari, que haurà de ser subscrit per la persona que ostente la representació legal de l'entitat o organització sol·licitant de la subvenció.

h) Haurà de presentar original còpia legalitzada davant notari, confrontada o compulsada dels estatuts de l'entitat o organització sol·licitant, així com certificació de la inscripció en el Registre corresponent, en funció del tipus d'entitat o organització de què es tracte.

En el supòsit de variació de les dades de la persona que ostente la representació legal de l'entitat que conste en el registre, haurà d'acreditar-se de forma fefaent la nova representació legal.



Deu. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social, la qual d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals ha de dictar-se resolució.

2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta ordre, resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment, i se la requerirà perquè, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius amb indicació que, si així no es fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.



Onze. Comissió d'avaluació

1. En la direcció general competent en matèria de responsabilitat social es constituirà una comissió d'avaluació que estarà integrada pels membres següents:

– La persona que ostente la Secretaria General Administrativa de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social o persona que designe en substitució, que actuarà com a president/a de la comissió.

– La persona titular de la subdirecció general amb competències en matèria de responsabilitat social o persona que designe en substitució.



– La persona que ostente la direcció del servei amb competències en matèria de responsabilitat social, que actuarà com a secretari o secretària de la comissió, o persona que designe en substitució.

– Dos funcionaris o funcionàries de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social pertanyent al grup A1 o A2.

2. La comissió se sotmetrà, quant al seu règim de funcionament, a allò que s'ha disposat per als òrgans col·legiats, d'acord amb el que preveu la legislació de procediment administratiu comú.

3. Per a elaborar la seua proposta motivada de resolució, la comissió d'avaluació calcularà l'import de les subvencions corresponents, en funció del cost total del pla d'actuacions subvencionables.

4. Des de la comissió d'avaluació es podrà instar de les entitats beneficiàries la reformulació de les seues sol·licituds, en els termes previstos per l'article 27 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en relació amb l'article 61 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei.

5. Després d'avaluar totes les sol·licituds admeses a tràmit, la comissió d'avaluació elevarà a l'òrgan competent per a resoldre proposta motivada de resolució, en la qual:

a) Figuraran, per ordre decreixent de puntuació obtinguda, les entitats i organitzacions a què podria atorgar-se la subvenció, així com la quantia a atorgar, amb el límit màxim del crèdit total disponible.

b) Es faran constar, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se l'entitat o organització beneficiària proposta.

c) Es ressenyaran les sol·licituds que hagen de ser denegades, així com les causes de la seua denegació.



Dotze. Resolució de la convocatòria

1. Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de responsabilitat social la facultat de resoldre les sol·licituds de subvencions que s'estableixen en la base primera de la present ordre, i que es presenten a l'empara de la convocatòria anual d'ajudes, així com les resolucions previstes en l'apartat segon de la base desena d'aquesta ordre.

2. Aqueixa mateixa persona, a proposta de la comissió d'avaluació, podrà declarar deserta, totalment o parcialment, l'adjudicació de les subvencions convocades.

3. El termini màxim per a tramitar les sol·licituds i resoldre i notificar les resolucions serà de sis mesos a comptar de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Una vegada conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats i organitzacions interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

4. Les resolucions es notificaran a les entitats i organitzacions interessades, d'acord amb el que preveu la legislació de procediment administratiu comú.

5. Les resolucions que es dicten esgoten la via administrativa i, en contra, podrà interposar-se un recurs de reposició, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent, o recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució corresponent, de conformitat amb allò que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tretze. Supòsits i criteris de modificació de la resolució

1. La modificació o alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió i, si és el cas, a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció.

2. Si es produeix una variació de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, per les causes de reintegrament que estableix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, escaurà exigir el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes, amb un informe previ de l'òrgan competent de control de la subvenció i del tràmit d'audiència legalment establit.

3. En els supòsits de subvencions concurrents, quan es tinga coneixement de la concessió d'una ajuda per un altre organisme o entitat amb el mateix objecte, es dictarà, en tot cas, una resolució de la minoració de l'ajuda, tenint en compte la quantitat concedida per altres ens públics o privats.



Catorze. Justificació i pagament de les subvencions

1. El pagament a les entitats interessades de les subvencions concedides es realitzarà de conformitat amb allò que s'ha establit per la Llei de Pressupostos de la Generalitat, corresponent a l'exercici en què s'emmarque cada convocatòria, en relació amb el que preveuen els articles 164 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, prèvia rendició del compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 del Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juny, d'acord amb les condicions següents:

a) La justificació de la subvenció anirà dirigida a la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social i s'efectuarà, en el termini que determine la convocatòria, que en cap cas no serà ampliable.

b) El compte justificatiu simplificat, per la totalitat de la despesa destinada a finançar l'actuació o actuacions subvencionades, contindrà els documents següents:

1) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, degudament firmada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat o organització, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.



2) Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament.

3) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència.

c) Si s'estima necessari, des de la direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de responsabilitat social, es podrà requerir de les entitats beneficiàries la remissió de tots aquells elements o materials (fullets, cartells publicitaris, programes, publicacions, etc...) relacionats amb les activitats subvencionades, podent-se dur a terme una minoració de la subvenció concedida si s'incomplira tal requeriment.



2. Sense perjudici de l'anterior, per a la tramitació del pagament de la subvenció l'entitat beneficiària haurà de presentar, en tot cas, còpia compulsada de les factures originals de les despeses realitzades, degudament formalitzades, en els termes establits en la normativa que regule les obligacions de facturació o documents de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats.



3. Les transferències de les subvencions concedides es realitzaran d'una sola vegada quan es presenten, se'n comproven i s'aproven els justificants corresponents.

4. La no-presentació de la justificació de la despesa en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de l'ajuda i, així mateix, l'entitat o organització beneficiària podrà ser exclosa en les convocatòries d'anys successius.



Quinze. Pla de control

De conformitat amb el que estableix l'article 169 de la de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social efectuarà la comprovació administrativa de la justificació documental de la subvenció concedida, per mitjà de la revisió de la documentació establida en l'article 9. La comprovació material de la realització de les activitats, es durà a terme d'acord amb el pla de control que elabore la direcció general amb competències en matèria de responsabilitat social.





Setze. Règim d'infraccions i sancions.

El règim sancionador en la matèria regulada en la present ordre serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i la normativa que la desplega.

Mapa web