Ficha disposicion

Ficha disposicion





ACORD de 24 d'agost de 2012, del Consell, pel qual es determinen els aspectes addicionals que ha de comprovar la Intervenció en l'exercici de la fiscalització del gasto.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6849 de 28.08.2012
Número identificador:  2012/8153
Referència Base de Dades:  008276/2012
 



ACORD de 24 d'agost de 2012, del Consell, pel qual es determinen els aspectes addicionals que ha de comprovar la Intervenció en l'exercici de la fiscalització del gasto. [2012/8153]

El Consell, en la reunió del dia 24 d'agost de 2012, va adoptar l'acord següent:

De conformitat amb les disposicions de l'article 57 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, correspon a la Intervenció General l'exercici de la fiscalització o intervenció prèvia sobre els actes, documents i expedients susceptibles de produir obligacions de contingut econòmic.

L'article 58 del mateix text refós, en este sentit, concreta els aspectes que cal comprovar en l'exercici de la intervenció prèvia, si bé preveu la possibilitat que el Consell amplie estos aspectes en els supòsits que considere necessaris en funció de la seua transcendència en el procés de gestió.

Fent ús d'esta habilitació legal, el Consell, en la reunió de 27 de juny de 2008, va acordar una sèrie d'aspectes addicionals que haurien de ser verificats per la Intervenció en l'exercici de la fiscalització de diferents expedients de gasto.

Les modificacions que s'han dut a terme arran de l'entrada en vigor del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, així com l'aprovació de la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, que imposa al conjunt de les administracions públiques la implantació d'instruments i procediments en les seues normes reguladores en matèria pressupostària que garantisquen l'aplicació efectiva dels principis que s'hi proclamen, han posat de manifest, no obstant això, la necessitat de modificar i ampliar alguns dels aspectes que cal verificar en l'exercici de la intervenció prèvia, especialment en els expedients de contractació.



Per tot això, en compliment d'allò que disposa l'article 58.1.f) del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, a proposta del conseller d'Hisenda i Administració Pública i amb l'informe previ de la Intervenció General de la Generalitat, el Consell





ACORDA



Primer

A més de la comprovació dels requisits previstos en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, les intervencions delegades, en l'exercici de la intervenció prèvia sobre el gasto, han de verificar els aspectes addicionals que conté este acord.





Segon

Amb caràcter general, per a tota classe d'expedients s'han d'efectuar les comprovacions que s'assenyalen a continuació:

1. La competència de l'òrgan que dicta l'acte administratiu pel qual es resol l'expedient, quan este òrgan no tinga atribuïda la facultat per a l'aprovació dels gastos de què es tracte.

2. Quan dels informes preceptius a què es fa referència en els diferents apartats d'este acord es deduïsca que s'han omés requisits o tràmits que siguen essencials o que la continuació de la gestió administrativa puga causar pèrdues econòmiques a la Tresoreria de la Generalitat o a un tercer, es procedirà a l'examen exhaustiu del document o documents objecte de l'informe i si, segons el parer de l'interventor, es donen les circumstàncies mencionades, ha d'actuar d'acord amb allò que es preceptua en l'article 58 bis. 1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

3. En els expedients de reconeixement d'obligacions i proposta de pagament, que consten les dades següents, relatives al titular del crèdit:

a) Quan s'expedisquen a favor de creditor directe, constarà el NIF o equivalent, denominació del creditor (nom o raó social) i identificació del compte bancari de què siga titular a què cal fer la transferència, si este és el mitjà de pagament. A este efecte, s'entenen per creditor directe les persones físiques, jurídiques i entitats sense personalitat jurídica, públiques o privades, que hagen executat les prestacions derivades dels contractes, que siguen beneficiaris de les subvencions o ajudes públiques i, en general, a favor d'aquells amb qui s'hagen contret obligacions de caràcter pressupostari.

b) Quan el crèdit s'haja cedit, ha de constar el NIF o equivalent i la denominació del tercer, tant per al cessionari com per al cedent. Si el pagament s'ha de fer per transferència, constarà el compte bancari del cessionari.

c) Quan sobre el dret del creditor haja recaigut embargament, quedarà constància del títol judicial o administratiu corresponent, expedit per òrgan competent, amb indicació del compte bancari destinatari del crèdit embargat.

4. L'existència d'autorització del Consell en els supòsits en què una norma legal o reglamentària així ho dispose, com també que l'acord referit va rebre informe de la Intervenció General de la Generalitat.



5. En els expedients en què, de conformitat amb este acord, haja de verificar-se l'existència de dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, es comprovaran abans els aspectes previstos en els apartats corresponents d'este acord i, després de la seua emissió, únicament se'n constatarà l'existència material i el caràcter favorable.





Tercer

En els expedients relatius a gastos de personal s'han de comprovar, si és el cas, els punts addicionals següents:

A) Amb caràcter previ a l'adopció de la resolució corresponent:



1. Classificació de llocs de treball o modificació de les seues característiques.

L'existència de l'informe favorable de la direcció general competent en matèria de pressupostos a què es referix l'article 5.1 del Decret 245/1991, de 23 de desembre, del Consell, sobre relacions de llocs de treball.

2. Convocatòries per a la provisió de llocs de treball.

Que ha sigut intervingut favorablement l'acte de classificació dels llocs o de modificació de les seues característiques.

3. Nomenaments de personal.

a) Que, si és el cas, la proposta corresponga a una convocatòria prèviament intervinguda.

b) Que la persona proposada tinga la titulació legalment exigible.



c) L'existència de les autoritzacions pertinents.

d) Quan es tracte de personal laboral, que la proposta de contracte de treball s'adeqüe a les disposicions de la normativa vigent.

d) En els supòsits de contractacions de personal laboral a càrrec del capítol VI, l'acreditació, a més, per l'òrgan gestor de la insuficiència de crèdit en el concepte pressupostari destinat a la contractació laboral temporal.



B) Incidències en nòmina:

1. Incidències d'alta:

a) L'existència de nomenament prèviament intervingut, a excepció del supòsit dels alts càrrecs.

b) Acta de presa de possessió.

c) Verificació del règim retributiu i percepcions aplicades.

d) Acreditació de l'alta en el règim aplicable de Seguretat Social.



e) Quan es tracte de personal laboral, contracte de treball degudament subscrit.

2. Incidències en cas de cessament:

a) Resolució o acta de cessament.

b) Si és el cas, baixa en la Seguretat Social.



C) Procés massiu de tramitació de propostes:

Quan es preveja la concentració d'un nombre molt elevat de propostes, tant de nomenaments com d'incidències en nòmina, que puga fer-ne inviable la fiscalització en un període curt de temps, es pot elevar, amb el vistiplau de la Intervenció Delegada que corresponga, una sol·licitud davant de la Intervenció General de la Generalitat, justificada degudament i acompanyada, a més, si es tracta de la incorporació massiva d'incidències per mitjà de tècniques informàtiques, d'un informe del servici informàtic responsable de la introducció de dades en què s'indique el procediment que s'ha de seguir, els resultats esperats i les excepcions o extraccions del fitxer d'origen.

A la vista d'esta sol·licitud, la Intervenció General de la Generalitat pot autoritzar, si és el cas, amb caràcter excepcional, la substitució per al procés massiu que es proposa de la intervenció prèvia per un control financer específic, on la Intervenció puga verificar a posteriori, per mitjà de tècniques de mostreig, que s'ha complit la normativa i els procediments aplicables.



Quart

D'acord amb les disposicions del paràgraf segon de l'article 57.2 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, queden subjectes a control financer permanent, en substitució de la intervenció prèvia, els expedients següents:

1. Expedients relatius a gastos del personal que presta servicis en les institucions sanitàries:

a) Atenció continuada i guàrdies mèdiques.

b) Substitucions i acumulacions de tasques.

2. Expedients relatius a gastos del personal que presta servicis en centres d'ensenyança dependents de la conselleria competent en matèria d'educació:

Nomenaments que tinguen com a objecte la substitució de personal en llocs docents o en llocs no docents amb funcions d'atenció directa al públic.

3. Expedients relatius a gastos del personal que presta servicis en centres dependents de la conselleria competent en matèria de benestar social:

Nomenaments que tinguen com a objecte la substitució de personal en llocs amb funcions d'atenció directa al públic.



Quint

En els expedients de reclamacions que es formulen davant de la Generalitat, en concepte d'indemnització de danys i perjuís, per responsabilitat patrimonial, s'han de comprovar els punts addicionals següents:

a) Que hi ha informe del servici el funcionament del qual haja ocasionat la presumpta lesió indemnitzable.

b) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.



Sext

En els expedients de contractes d'obres, a excepció dels que s'adjudiquen en el marc d'un sistema de racionalització tècnica de la contractació, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:



1. OBRES EN GENERAL:



1.1. Expedient inicial:

A) Aprovació del gasto:

a) Que hi ha projecte que ha rebut l'informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent. Quan no hi haja informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i no siga procedent per raó de la quantia, que a l'expedient s'incorpora pronunciament exprés que les obres del projecte no afecten l'estabilitat, la seguretat o l'estanquitat de l'obra.

b) Que hi ha acta de replantejament previ.

c) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'utilitze el model de plec de clàusules administratives, cal verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmica més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte, i que quan s'utilitze un únic criteri siga el del preu més baix.

f) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu preveja, quan siga procedent, que la documentació relativa als criteris la ponderació dels quals depenga d'un juí de valor ha de presentar-se en sobre independent de la resta de la proposició.

g) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, cal comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, cal verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 180 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



i) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de modificar el contracte en els termes de l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal verificar que s'expressa el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, poden afectar les modificacions.

j) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars l'ús de la subhasta electrònica, cal verificar que els criteris d'adjudicació a què es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.



k) En els supòsits de l'article 206.3, paràgraf segon, del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

l) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha la declaració feta per l'òrgan de contractació degudament motivada.

B) Compromís del gasto:

B.1) Adjudicació

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors pretesament compresos en estes i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan, d'acord amb la normativa, no s'haja constituït la mesa de contractació, que hi ha conformitat de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari provisional amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars quan siga procedent.



d) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a l'acceptació o el rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb les disposicions del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 177 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



e) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 87.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes continguts en les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

f) Que, si és el cas, s'acredita la constitució de la garantia definitiva.

g) Acreditació per l'empresari a qui s'adjudicarà provisionalment el contracte que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

B.2) Formalització

Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació, o del mateix òrgan de contractació, que acredite que no s'ha interposat un recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació o dels recursos interposats. En este segon supòsit, s'ha de comprovar igualment que s'ha dictat una resolució expressa de l'òrgan que ha de resoldre el recurs, ja siga desestimant el recurs o recursos interposats, o acordant l'alçament de la suspensió.





1.2. Modificacions:

a) En el cas de modificacions previstes segons l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en els plecs o en l'anunci de la licitació i que no supera el percentatge del preu del contracte a què poden afectar com a màxim. En el cas de modificacions no previstes, que s'hi adjunta informe tècnic justificatiu dels aspectes previstos en els apartats 1 i 3 de l'article 107 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent. Quan no hi haja informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i no siga procedent per raó de la quantia, que a l'expedient s'incorpora pronunciament exprés que les obres del projecte no afecten l'estabilitat, la seguretat o l'estanquitat de l'obra.



c) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

d) Que hi ha acta de replantejament previ.



1.3. Obres accessòries o complementàries:

Cal comprovar els mateixos aspectes previstos per a l'expedient inicial. Quan es propose l'adjudicació al mateix contractista de l'obra principal, la verificació del compliment de les disposicions de l'article 171.b) del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic es limitarà a la circumstància que no se supera el límit del 50 per 100 del preu primitiu del contracte.

1.4. Revisions de preus (aprovació del gasto):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.5. Reajustament d'anualitats:

Acreditació, segons corresponga, d'acord amb les disposicions de l'article 96.2 del Reglament de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, que s'ha omplit el tràmit d'audiència al contractista o que consta expressament la seua conformitat.

1.6. Certificats d'obra:

a) Que n'hi ha certificat, autoritzat pel facultatiu director de l'obra i amb la conformitat dels servicis corresponents de l'òrgan gestor.



b) Per al primer certificat, que s'ha formalitzat el contracte.

c) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 232.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, comprovar que esta possibilitat està prevista en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

d) Quan el certificat d'obra incloga revisió de preus, cal comprovar per a l'abonament que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) Que s'aporta factura per l'empresa adjudicatària, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

f) Quan es tracte d'obres a un tant alçat sense preu tancat, que està prevista en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de realitzar abonaments a compte.

1.7. Certificat final:

a) Que n'hi ha certificat final, autoritzat pel facultatiu director de l'obra.

b) Que hi ha informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent.

c) Que s'hi adjunta acta de conformitat de la recepció de l'obra o, si és el cas, l'acta de comprovació a què es referix l'article 168 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Pública o l'acta de comprovació i mesurament a què es referix l'article 239.1 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



d) Quan s'incloga revisió de preus, cal comprovar per a l'abonament que es complixen els requisits de l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.



1.8. Liquidació:

a) Que hi ha informe favorable de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent.

b) Que hi ha informe favorable del facultatiu director de l'obra.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura, d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Que ha transcorregut el període de garantia.

1.9. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.10 Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.11. Resolució del contracte d'obra:

a) Que, si és el cas, hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.

1.12. Pagament de primes o compensacions als particulars en el diàleg en el cas d'utilització del diàleg competitiu o als candidats o licitadors en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.



2. CONTRACTACIÓ CONJUNTA DE PROJECTE I OBRA:

La fiscalització d'estos expedients es realitzarà d'acord amb el que es preveu per a les obres en general, amb les especialitats següents:



2.1. Cas general

A) Aprovació i compromís del gasto

D'acord amb l'article 124 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, la fiscalització es posposa al moment immediat anterior a l'adjudicació, i cal comprovar els punts addicionals següents:



A.1) Adjudicació

a) Que s'aporta justificació sobre la seua utilització de conformitat amb l'article 124.1 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha avantprojecte o, si és el cas, bases tècniques a què el projecte s'ha d'ajustar.

c) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu i que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'utilitze el model de plec de clàusules administratives, cal verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte.



f) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu preveu, quan siga procedent, que la documentació relativa als criteris la ponderació dels quals depenga d'un juí de valor ha de presentar-se en sobre independent de la resta de la proposició

g) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, cal comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, cal verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 180 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



i) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de modificar el contracte en els termes de l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal verificar que s'expressa el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, puguen afectar les modificacions

j) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, cal verificar que els criteris d'adjudicació es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.



k) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

l) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors pretesament compresos en estes i de l'informe del servici tècnic corresponent.

m) Quan, d'acord amb la normativa, no s'haja constituït mesa de contractació, que hi ha conformitat de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars quan siga procedent.

n) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invita-cions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a l'acceptació o el rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb les disposicions del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 177 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



o) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 87.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes que contenen les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

p) Que, si és el cas, s'acredita la constitució de la garantia definitiva.

q) Acreditació per l'empresari a qui s'adjudicarà provisionalment el contracte, que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social

A.2) Formalització

Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'ha de comprovar igualment que s'ha dictat una resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

B) Certificats d'obra

Quan es fiscalitze el primer certificat, juntament amb els aspectes previstos en el punt 1.5 d'este apartat, cal comprovar:

a) Que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i aprovat per l'òrgan de contractació.

b) Que hi ha acta de replantejament previ.



2.2. Quan, en el cas de l'article 124.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, no siga possible establir l'import estimatiu de la realització de les obres:

A) Aprovació i compromís del gasto: en el moment immediatament anterior a l'adjudicació del contracte han de ser objecte de comprovació els aspectes previstos en relació amb l'aprovació i el compromís del gasto per al cas general de contractació conjunta de projecte i obra, a excepció de l'existència de crèdit pressupostari adequat i suficient en relació amb el gasto derivat de l'execució de les obres

.

B) Prèviament a l'aprovació de l'expedient de gasto corresponent a l'execució de les obres que, d'acord amb l'article 124.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, és posterior a l'adjudicació del contracte, seran objecte de comprovació els punts següents:



a) Els previstos en l'apartat primer d'este acord en relació amb l'expedient de gasto.

b) Que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes.

c) Que hi ha acta de replantejament previ.

2.3. Supòsits específics de liquidació de projecte

En els supòsits en què, d'acord amb el que preveu l'article 124.3 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, l'òrgan de contractació i el contractista no arriben a un acord sobre els preus, o d'acord amb les disposicions del seu article 124.5, l'Administració renuncie a l'execució de l'obra, els aspectes que cal comprovar en els treballs de redacció dels projectes corresponents seran els del punt 1.7 de l'apartat octau, relatius a la liquidació dels contractes de servicis.





3. CONTRACTES D'OBRES AMB LA MODALITAT D'ABONAMENT TOTAL DEL PREU I ALTRES CONTRACTES D'OBRES AMB CLÀUSULES DE PAGAMENT AJORNAT:

La fiscalització d'estos expedients comprendrà, juntament amb els aspectes previstos per als d'obres en general, els següents:



3.1. Expedient inicial:

Aprovació del gasto:

a) Que hi ha acord del Consell pel qual s'aprova l'import màxim que pot realitzar-se en l'exercici pressupostari amb esta modalitat, amb especificació dels contractes que comprén i en què estiga inclòs el que es pretén tramitar, així com que va rebre informe de la Intervenció General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe de la direcció general competent en matèria de pressupostos, d'acord amb l'article 5.2 del Reial Decret 704/1997, de 16 de maig.

c) Per a altres contractes que introduïsquen clàusules de pagament ajornat, que hi ha els acords, les autoritzacions i els informes que exigisca la llei que els habilite.

d) Que el plec de clàusules administratives particulars inclou les condicions específiques de finançament i, si és el cas, la capitalització dels seus interessos i la seua liquidació, de manera que siga possible la determinació del preu final que cal pagar.

3.2. Reajustament d'anualitats: que hi ha acord del Consell i que ha rebut informe de la Intervenció General de la Generalitat.

3.3. Modificació del contracte: si se'n modifica la quantia, que s'hi adjunta autorització del Consell i que esta ha rebut informe de la Intervenció General de la Generalitat.



Sèptim

En els expedients de contractes de subministraments, a excepció dels que s'adjudiquen en el marc d'un sistema de racionalització tècnica de contractació, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia seran els següents:



1. Subministraments en general:

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació del gasto:

a) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha plec de prescripcions tècniques del subministrament.

c) Quan s'utilitze el model de plec de clàusules administratives, cal verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmica més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte, i que quan s'utilitze un únic criteri siga el del preu més baix.



e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu preveja, quan siga procedent, que la documentació relativa als criteris la ponderació dels quals depenga d'un juí de valor ha de presentar-se en sobre independent de la resta de la proposició.

f) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, cal comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

g) Que la duració del contracte prevista en el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu s'ajusta al que preveu el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, cal verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 180 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



i) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de modificar el contracte en els termes de l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal verificar que s'expressa el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, puguen afectar les modificacions.

j) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, cal verificar que els criteris d'adjudicació a què es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

k) En els supòsits de l'article 206.3, paràgraf segon, del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

l) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha la declaració feta per l'òrgan de contractació degudament motivada.

B) Compromís del gasto:

B.1) Adjudicació

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors pretesament compresos en estes i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invita-cions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a l'acceptació o el rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb les disposicions del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 177 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



d) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 87.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes que contenen les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

e) Acreditació de la constitució de la garantia definitiva, si és el cas.

f) Acreditació per l'empresari a qui s'adjudicarà provisionalment el contracte que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social

B.2) Formalització

Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'ha de comprovar igualment que s'ha dictat una resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.



1.2. Revisió de preus (aprovació del gasto):

Que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.



1.3. Modificació del contracte:

a) En el cas de modificacions previstes segons l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en els plecs o en l'anunci de la licitació, i que no supera el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, poden afectar. En el cas de modificacions no previstes, que s'hi adjunta informe tècnic justificatiu dels aspectes previstos en els apartats 1 i 3 de l'article 107 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i informe de la direcció general competent en matèria de pressupostos.



1.4. Abonaments a compte:

a) En el primer abonament a compte, que s'ha formalitzat el contracte.

b) Que hi ha la conformitat dels servicis competents amb el subministrament fabricat o realitzat.

c) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

d) Quan s'incloga revisió de preus en l'abonament, cal comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

e) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 216.3 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal comprovar que estan autoritzades en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.



1.5. Pròrroga del contracte:

a) Que està prevista en el plec de clàusules administratives particulars.

b) Que, si és el cas, no se superen els límits de duració previstos pel plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu.



c) Que s'hi adjunta informe de l'Advocacia General de la Generalitat.



1.6. Liquidació:

a) Que s'hi adjunta acta de conformitat de la recepció del subministrament.

b) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per a l'abonament cal comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

1.7. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

1.8. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.



1.9. Resolució del contracte de subministrament:

a) Que, si és el cas, hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

1.10. Pagament de primes o compensacions als participants en el diàleg, en el cas d'utilització del diàleg competitiu, o als candidats o licitadors, en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

2. Adquisició d'equips i sistemes per al tractament de la informació:

Es comprovaran els mateixos aspectes previstos per als subministraments en general i, a més, l'existència, si és el cas, de l'informe emés per l'òrgan administratiu que tinga atribuïdes les competències horitzontals de la Generalitat en matèria de tecnologies de la informació.

3. Contracte de fabricació:

En el cas que el plec de clàusules administratives particulars determine l'aplicació directa de les normes del contracte d'obres, es comprovaran els aspectes previstos per a este tipus de contracte en l'apartat sext d'este acord. En qualsevol altre cas, estos aspectes seran els ja especificats per als subministraments en general.

4. Subministraments de fabricació amb la modalitat d'abonament total del preu:

S'aplicaran les disposicions de l'apartat sext.3 respecte dels contractes d'obra amb la modalitat d'abonament total del preu.



Octau

En els expedients de contractes de servicis, a excepció dels adjudicats en el marc d'un sistema de racionalització tècnica de contractació i dels servicis a què es referix l'apartat desé d'este acord, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:



1. En general

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació del gasto:

a) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha plec de prescripcions tècniques del contracte.

c) Que l'objecte del contracte està perfectament definit, de manera que permeta la comprovació del compliment exacte de les obligacions per part del contractista.

d) Quan s'utilitze el model de plec de clàusules administratives, cal verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte, i que quan s'utilitze un únic criteri siga el del preu més baix.



f) Que la duració del contracte prevista en el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu s'ajusta al que preveu l'article 303 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



g) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu preveja, quan siga procedent, que la documentació relativa als criteris la ponderació dels quals depenga d'un juí de valor ha de presentar-se en sobre independent de la resta de la proposició.

h) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, cal comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

i) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, cal verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 180 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



j) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de modificar el contracte en els termes de l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal verificar que s'expressa el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, puguen afectar les modificacions.

k) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, cal verificar que els criteris d'adjudicació a què es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

l) En els supòsits de l'article 206.3, paràgraf segon, del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

m) Quan la tramitació siga d'urgència, que hi ha la declaració feta per l'òrgan de contractació degudament motivada.

n) Que hi ha l'informe favorable de l'Advocacia General de la Generalitat a què es referix l'article 4 de la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, d'Assistència Jurídica a la Generalitat, quan l'objecte del contracte siga la prestació de servicis de representació i defensa en juí, assessorament en dret, consell jurídic i qualsevol altre tipus d'assistència jurídica.

B) Compromís del gasto:

B.1) Adjudicació

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors pretesament compresos en estes i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan, d'acord amb la normativa, no s'haja constituït mesa de contractació, que hi ha conformitat de la classificació concedida al contractista que es proposa com a adjudicatari amb l'exigida en el plec de clàusules administratives particulars quan siga procedent.

d) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invita-cions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a l'acceptació o el rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb les disposicions del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 177 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



e) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 87.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes que contenen les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

f) Acreditació de la constitució de la garantia definitiva, si és el cas.

g) Acreditació per l'empresari a qui s'adjudicarà provisionalment el contracte que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



B.2) Formalització

Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'ha de comprovar igualment que s'ha dictat una resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

1.2. Modificació del contracte:

a) En el cas de modificacions previstes segons l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en els plecs o en l'anunci de la licitació, i que no supera el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, poden afectar. En el cas de modificacions no previstes, que s'hi adjunta informe tècnic justificatiu dels aspectes previstos en els apartats 1 i 3 de l'article 107 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i informe de la direcció general competent en matèria de pressupostos.



1.3. Contractes complementaris dels de servicis:

S'han de comprovar els mateixos aspectes previstos per als expedients inicials. Quan es propose el contractista principal, la verificació del compliment de les disposicions de l'article 174.b) del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic es limitarà a la circumstància que no se supera el límit del 50 per 100 del preu primitiu del contracte.



1.4. Revisió de preus (aprovació del gasto):

Que es complixen els requisits arreplegats en l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

1.5. Abonaments a compte:

a) En el primer abonament a compte, que s'ha formalitzat el contracte.

b) Que hi ha certificat de l'òrgan corresponent en què es valora el treball parcial executat.

c) Quan l'abonament a compte incloga revisió de preus, cal comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars.

d) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

e) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 216.3 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal comprovar que estan autoritzades en el plec de clàusules administratives particulars i s'ha prestat la garantia exigida.



1.6. Pròrroga dels contractes:

a) Que està prevista en el plec de clàusules administratives particulars.

b) Que no se superen els límits de duració previstos en el plec de clàusules administratives particulars o en el document descriptiu.

c) Que s'hi adjunta informe de l'Advocacia General de la Generalitat.



1.7. Liquidació:

a) Que s'hi adjunta certificat o acta de conformitat de la recepció dels treballs.

b) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

c) Quan s'incloga revisió de preus, per a l'abonament cal comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió de preus en el plec de clàusules administratives particulars.

1.8. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.



1.9. Indemnitzacions a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.



1.10. Resolució del contracte:

a) Que, si és el cas, hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, en els supòsits en què es formule oposició per part del contractista.

1.11. Pagament de primes o compensacions als participants en el diàleg, en el cas d'utilització del diàleg competitiu, o als candidats o licitadors, en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

2. Expedients relatius a la contractació de tecnologies de la informació:

Es comprovaran els mateixos aspectes que per als contractes de servicis en general i, a més, l'existència, si és el cas, de l'informe emés per l'òrgan administratiu que tinga atribuïdes les competències horitzontals de la Generalitat en matèria de tecnologies de la informació.





Nové

En els expedients relatius a contractes tramitats a través d'acords marc i sistemes dinàmics d'adquisició, així com en el cas de contractació centralitzada, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:



1. ACORDS MARC:

1.1. Adjudicació de l'acord marc:

Es comprovaran els aspectes de l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, a excepció dels que establixen les lletres a) i b), juntament amb els previstos amb caràcter general en l'apartat segon d'este acord i, a més, com a aspectes addicionals, els següents:

A) Amb caràcter previ a l'obertura de la licitació, es comprovaran els aspectes previstos en l'apartat denominat Aprovació del gasto, per als diferents tipus de contractes, així com que, si és el cas, hi ha l'informe favorable a què es referix l'article 206.4 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

B) Adjudicació i formalització: es comprovaran els aspectes previstos en l'apartat corresponent per als diferents tipus de contractes, a excepció del relatiu a l'acreditació de la constitució de la garantia definitiva.

1.2. Adjudicació de contractes basats en un acord marc:

A) Si és el cas, acreditació de la constitució de la garantia definitiva.

B) Acreditació que el licitador que es proposa com a adjudicatari es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



C) En el cas que l'acord marc s'haja conclòs amb més d'un empresari i no tots els termes estiguen establits en l'acord: que se sol·licita oferta per escrit a totes les empreses capaces de realitzar l'objecte del contracte o, si és el cas, a un mínim de tres.

1.3. Resta d'expedients:

S'han de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent.



2. SISTEMES DINÀMICS DE CONTRACTACIÓ:

2.1. Implementació del sistema:

Prèviament a la publicació de l'anunci de licitació, es comprovaran els aspectes de l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, a excepció dels que establixen les lletres a) i b), juntament amb els previstos amb caràcter general en l'apartat segon d'este acord i, a més, com a aspectes addicionals, els previstos en l'apartat denominat Aprovació del gasto, segons el tipus de contracte.



2.2. Adjudicació de contractes en el marc d'un sistema dinàmic:



A) Adjudicació

a) Que, si és el cas, s'ha publicat l'anunci a què es referix l'article 202.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



b) Que s'ha invitat tots els empresaris admesos en el sistema.



c) Els relatius a l'adjudicació per a cada tipus de contracte.

B) Formalització:

Els relatius a la formalització per a cada tipus de contracte.

2.3. Resta d'expedients:

S'han de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent.



3. CONTRACTACIÓ CENTRALITZADA (article 206 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic):

3.1. Contractació a través dels procediments generals d'adjudicació:

A) Expedient inicial:

a) Proposta d'adquisició a la Central de Compres de la Generalitat o, si és el cas, al Servici Central de Subministraments de l'Administració de l'Estat, i autorització del gasto pel departament o organisme interessat: es comprovaran únicament els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon d'este acord.



b) Actuacions dutes a terme pel departament competent en matèria de patrimoni de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda i administració pública: la fiscalització es durà a terme per la Intervenció Delegada en eixe centre directiu, i es comprovaran els mateixos aspectes que per a contractes d'obres, subministraments i servicis, així com que hi ha proposta del departament o organisme interessat degudament fiscalitzada.

B) Compromís del gasto:

a) Actuacions dutes a terme pel departament competent en matèria de patrimoni de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda i administració pública: la fiscalització es durà a terme per la Intervenció Delegada en eixe centre directiu, i es comprovaran els mateixos aspectes que per a contractes d'obres, subministraments i servicis.

b) Actuacions dutes a terme pel departament o organisme interessat: que hi ha acord d'adjudicació pel departament competent en matèria de patrimoni de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda i administració pública, degudament fiscalitzat o, si és el cas, comunicació de la Direcció General de Patrimoni de l'Estat que s'ha donat l'orde al contractista perquè subministre els béns objecte del contracte.



C) Resta d'expedients:

S'han de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent.

3.2. Contractació a través del procediment especial d'adopció del tipus:

3.2.1. Adopció del tipus per la Central de Compres de la Generalitat: la fiscalització de l'adjudicació de l'acord marc o la implementació del sistema dinàmic d'adquisició es realitzarà per l'interventor delegat en la conselleria, i comprovarà els aspectes que s'establixen en este acord per als expedients d'adjudicació de l'acord marc i d'implementació del sistema dinàmic d'adquisició.

3.2.2. Contractació de l'obra, subministrament o servici en concret

A) Proposta de contractació al Servici Central de Subministraments de l'Administració de l'Estat o a la Central de Compres de la Generalitat pel departament o organisme interessat. La fiscalització es durà a terme per la Intervenció Delegada corresponent, i comprovarà els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, a més, en el cas que la contractació es produïsca a través d'un acord marc amb diversos empresaris i no tots els termes estiguen establits en l'acord: que se sol·licita oferta per escrit a totes les empreses capaces de realitzar l'objecte del contracte o, si és el cas, a un mínim de tres.



B) Abonaments al contractista: s'hauran de comprovar els aspectes previstos per al contracte corresponent i, si és el cas, que hi ha la comunicació de la Direcció General del Patrimoni de l'Estat que ha donat orde al contractista perquè subministre els béns, execute l'obra o preste el servici objecte del contracte.



Deu

En els expedients de contractes de concessió d'obra pública, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:



1. Expedient inicial:

A) Aprovació del gasto:

a) Que hi ha estudi de viabilitat o, si és el cas, estudi de viabilitat economicofinancera.

b) Que hi ha avantprojecte de construcció i explotació de l'obra, si és procedent.

c) Que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent.

d) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

e) Quan s'utilitze el model de plec de clàusules administratives, cal verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

f) Que hi ha acta de replantejament previ.

g) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte, i que quan s'utilitze un únic criteri siga el del preu més baix.



h) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu preveja, quan siga procedent, que la documentació relativa als criteris la ponderació dels quals depenga d'un juí de valor ha de presentar-se en sobre independent de la resta de la proposició.

i) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, cal comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

j) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, cal verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 180 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



k) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, cal verificar que els criteris d'adjudicació a què es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

l) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de modificar el contracte en els termes de l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal verificar que s'expressa el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, puguen afectar les modificacions.

m) Que la duració del contracte prevista en el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu s'ajusta al que es preveu en el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



B) Compromís del gasto:

B.1) Adjudicació:

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors pretesament compresos en estes i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a l'acceptació o el rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb les disposicions del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 177 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



d) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 87.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes que contenen les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

e) Que, si és el cas, s'acredita la constitució de la garantia definitiva.

f) Acreditació per l'empresari a qui s'adjudicarà provisionalment el contracte que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

B.2) Formalització

Que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'ha de comprovar igualment que s'ha dictat una resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.



2. Modificacions:

a) En el cas de modificacions previstes segons l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en els plecs o en l'anunci de la licitació, i que no supera el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, poden afectar. En el cas de modificacions no previstes, que s'hi adjunta informe tècnic justificatiu dels aspectes previstos en els apartats 1 i 3 de l'article 107 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que, si és el cas, s'hi adjunta informe tècnic justificatiu que concorren les circumstàncies previstes en l'article 258.2.b) del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

c) Que, si és el cas, hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent.

d) Que, si és el cas, hi ha acta de replantejament previ.

e) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat i, si és el cas, dictamen del Consell Jurídic Consultiu.



3. Revisions de preus (aprovació del gasto):

Que es complixen els requisits arreplegats en l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que la possibilitat de revisió no està expressament exclosa en el plec de clàusules administratives particulars ni en el contracte.

4. Finançament parcial de la construcció de l'obra per part de l'Administració:

4.1. Abonaments per aportacions durant la construcció:

a) Que hi ha certificat autoritzat pel facultatiu director de l'obra i amb la conformitat dels servicis corresponents de l'òrgan gestor.



b) En cas d'efectuar-se bestretes de les previstes en l'article 232.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que tal possibilitat està prevista en el plec de clàusules administratives particulars i que s'ha prestat la garantia exigida.

c) Quan el certificat de l'obra incloga revisió de preus, per a l'abonament cal comprovar que es complixen els requisits exigits en l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars ni en el contracte.

d) En el cas del certificat final, que hi ha informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent, i que s'hi adjunta l'acta de comprovació a què es referix l'article 244.

4.2. Abonaments per aportacions al terme de la construcció o de la concessió:

Que hi ha acta de comprovació o, si és el cas, acta de recepció.

4.3. Abonaments en el cas que el finançament de la construcció de l'obra es realitze a través de subvencions o préstecs reintegrables, d'acord amb l'article 254 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic:

Es comprovaran únicament els aspectes previstos en l'apartat primer d'este acord.

5. Abonament al concessionari de la retribució per la utilització de l'obra:

a) Quan s'incloga revisió de preus, per a l'abonament cal comprovar que es complixen els requisits exigits per l'article 89.1 i 2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i que no està expressament exclosa la possibilitat de revisió en el plec de clàusules administratives particulars ni en el contracte.

b) Que l'empresa concessionària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

6. Pagament d'interessos de demora i de la indemnització pels costos de cobrament:

Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

7. Indemnització a favor del contractista:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que hi ha informe tècnic.

c) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu.

8. Resolució del contracte:

a) Que, si és el cas, hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que, si és el cas, hi ha dictamen del Consell Jurídic Consultiu.

9. Pagament de primes o compensacions als participants en el diàleg competitiu o als candidats o licitadors en el cas de renúncia a la subscripció del contracte o desistiment del procediment:

Que, si és el cas, esta circumstància està prevista en el plec, anunci o document descriptiu.

10. Pagament a l'autor de l'estudi de viabilitat que no haja resultat adjudicatari de la concessió corresponent:

a) Que el plec de clàusules administrativa particulars no preveu que el pagament de la compensació siga realitzada per l'adjudicatari de la concessió.

b) Que s'aporten els justificants dels gastos realitzats.



Onze

En els expedients relatius a contractes compresos en la categoria 6 de l'annex II del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i, els que tinguen com a objecte la creació artística i literària i els d'espectacles compresos en la categoria 26 del mateix annex, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:



1. En les fases corresponents a la preparació i l'adjudicació d'estos contractes es comprovaran els mateixos aspectes previstos per als contractes de servicis en general.

2. En la resta d'expedients es comprovaran els aspectes establits en l'apartat nové relatiu als expedients de contractes de servicis, en la mesura que estos aspectes siguen exigibles d'acord amb la seua normativa reguladora.



Dotze

En els expedients d'execució de treballs per la mateixa Administració, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:

1. Contractes de col·laboració amb empresaris particulars:

1.1. Expedient inicial

A) Aprovació del gasto

a) Que concorre algun dels supòsits previstos en l'article 24 del text refós la Llei de Contractes del Sector Públic i que l'import del treball a càrrec de l'empresari col·laborador no supere les quanties establides en l'article esmentat.

b) Que hi ha plec de clàusules administratives particulars o, si és el cas, document descriptiu que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Quan s'utilitze el model de plec de clàusules administratives, cal verificar que el contracte que s'ha de subscriure és de naturalesa anàloga al que ha rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent.

e) Que hi ha plec de prescripcions tècniques del contracte.

f) Que hi ha acta de replantejament previ, si és el cas.

g) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu establix, per a la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa, criteris directament vinculats a l'objecte del contracte, i que quan s'utilitze un únic criteri siga el del preu més baix.



h) Que el plec de clàusules administratives particulars o el document descriptiu preveja, quan siga procedent, que la documentació relativa als criteris la ponderació dels quals depenga d'un juí de valor ha de presentar-se en sobre independent de la resta de la proposició.

i) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el negociat, cal comprovar que concorren els supòsits previstos en la normativa contractual per a utilitzar el procediment negociat.

j) Quan es propose com a procediment d'adjudicació el diàleg competitiu, cal verificar que es complix algun dels supòsits d'aplicació de l'article 180.

k) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la possibilitat de modificar el contracte en els termes de l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, cal verificar que s'expressa el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, puguen afectar les modificacions.

l) Quan es preveja en el plec de clàusules administratives particulars la utilització de la subhasta electrònica, cal verificar que els criteris d'adjudicació a què es referix es basen en modificacions referides al preu o requisits quantificables i susceptibles de ser expressats en xifres o percentatges.

m) En els supòsits de l'article 206.3, paràgraf segon, del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que s'hi adjunta l'informe favorable de l'òrgan amb competències en matèria de patrimoni de la Generalitat.

B) Compromís del gasto

B.1) Adjudicació

a) Quan no s'adjudique el contracte d'acord amb la proposta formulada per la mesa, que hi ha decisió motivada de l'òrgan de contractació.

b) Quan es declare l'existència d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats, que hi ha constància de la sol·licitud de la informació als licitadors pretesament compresos en estes i de l'informe del servici tècnic corresponent.

c) Quan s'utilitze el procediment negociat, que hi ha constància en l'expedient de les invitacions cursades, de les ofertes rebudes i de les raons per a l'acceptació o el rebuig aplicades per l'òrgan de contractació, de conformitat amb les disposicions del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Així mateix, es verificarà que s'ha publicat l'anunci de licitació corresponent en els supòsits de l'article 177 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.



d) Quan es propose la subscripció d'un contracte amb preus provisionals de conformitat amb l'article 87.5 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que es detallen en la proposta d'adjudicació provisional els aspectes que contenen les lletres a), b) i c) del precepte esmentat.

e) Acreditació de la constitució de la garantia definitiva, si és el cas.

f) Acreditació per l'empresari a qui s'adjudicarà provisionalment el contracte que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

B.2) Formalització

Si és el cas, que s'hi adjunta certificat del registre corresponent a l'òrgan de contractació que acredite que no s'ha interposat recurs especial en matèria de contractació contra l'adjudicació provisional o, si és el cas, els recursos interposats. En este segon supòsit, s'ha de comprovar igualment que s'ha dictat una resolució expressa de l'òrgan de contractació desestimant el recurs o recursos interposats.

1.2. Modificacions del contracte:

a) En el cas de modificacions previstes segons l'article 106 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, que la possibilitat de modificar el contracte es troba prevista en els plecs o en l'anunci de la licitació, i que no supera el percentatge del preu del contracte a què, com a màxim, poden afectar. En el cas de modificacions no previstes, que s'hi adjunta informe tècnic justificatiu dels aspectes previstos en els apartats 1 i 3 de l'article 107 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Si és el cas, que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ.



1.3. Abonaments durant l'execució dels treballs:

a) Que hi ha certificat o document acreditatiu de la realització dels treballs i la valoració corresponent, o que s'aporten els justificants dels gastos realitzats.

b) Que el contractista ha aportat la garantia corresponent, en el cas que es realitzen pagaments anticipats.

c) Si és el cas, que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.





1.4. Liquidació:

a) Que s'hi adjunta certificat o acta de conformitat de la recepció de les obres, béns o servicis.

b) Que s'aporten els justificants dels gastos realitzats o les relacions valorades corresponents.

c) Que, si és el cas, hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, si és procedent.

d) Que l'empresa adjudicatària aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.



2. Encàrrecs de gestió prevists en l'article 24.6 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic:

2.1. Encàrrec:

a) Que es preveu en els estatuts o norma de creació de l'entitat encomanada la condició de mitjà propi instrumental amb el contingut mínim previst en l'article 24.6 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Que, si és el cas, hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ. Quan no hi haja informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i no siga procedent per raó de la quantia, que a l'expedient s'incorpora pronunciament exprés que les obres del projecte no afecten l'estabilitat, la seguretat o l'estanquitat de l'obra.

d) Que s'incorporen els documents tècnics en què es definisquen les actuacions que cal realitzar, així com el pressupost corresponent.

e) En el cas que l'encàrrec preveja pagaments anticipats, que s'hi exigix a l'entitat encomanada la prestació de garantia suficient.



2.2. Modificacions de la comanda:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Si és el cas, que hi ha projecte que ha rebut informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes, així com acta de replantejament previ. Quan no hi haja informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes i no siga procedent per raó de la quantia, que a l'expedient s'incorpora pronunciament exprés que les obres del projecte no afecten l'estabilitat, la seguretat o l'estanquitat de l'obra.

c) Que s'incorporen els documents tècnics en què es definisquen les actuacions que cal realitzar, així com el pressupost corresponent.

2.3. Abonaments durant l'execució dels treballs:

a) Que hi ha certificat o document acreditatiu de la realització dels treballs i la valoració corresponent.

b) En el cas d'efectuar-se pagaments anticipats, que s'ha prestat la garantia exigida.

c) Si és el cas, que l'entitat encomanada aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.



2.4. Liquidació:

a) Que s'hi adjunta certificat o acta de conformitat de les obres, béns i servicis.

b) Si és el cas, que l'entitat encomanada aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament que regula les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.





Tretze

En els expedients relatius a contractes de col·laboració entre el sector públic i el privat s'ha de comprovar, en cada una de les fases del procediment de gasto, que s'han respectat les disposicions legals i reglamentàries que resulten aplicables a este tipus d'expedients, i verificar que hi consten tots els documents que preceptivament cal exigir en la tramitació.



Catorze

En els expedients de contractes de gestió de servicis públics s'ha de comprovar, en cada una de les fases del procediment de gasto, que s'han respectat les disposicions legals i reglamentàries que resulten aplicables a este tipus d'expedients, i verificar que hi consten tots els documents que preceptivament cal exigir en la tramitació.





Quinze

En els expedients relatius a negocis patrimonials, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:

1. Adquisició de béns immobles per l'Administració de la Generalitat:

1.1. Aprovació del gasto per la conselleria interessada:

L'interventor delegat en la conselleria proposadora comprovarà únicament els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon d'este acord.

1.2. Actuacions dutes a terme per la conselleria competent en matèria d'hisenda i administració pública:

La fiscalització es realitzarà per l'interventor delegat en esta conselleria, que haurà de comprovar:

a) Que hi ha aprovació del gasto per la conselleria proposadora, fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en esta.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

c) Quan l'adquisició s'haja de realitzar per mitjà de concurs públic, que hi ha plecs que servixen de base al contracte que han rebut informe degudament de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'haja d'utilitzar el procediment d'adquisició directa:

I. Que hi ha proposta del departament interessat a la qual s'adjunta l'informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven l'adquisició directa i que s'acredita que s'ha consultat un mínim de tres ofertes o els motius pels quals no ha sigut possible aconseguir esta quantitat.

II. Que hi ha informe de la subsecretaria de la conselleria competent en matèria d'hisenda i administració pública (article 40.5 de la Llei de Patrimoni de la Generalitat).

e) Que hi ha taxació del bé, degudament aprovada, que incorporarà l'estudi de mercat corresponent.

1.3. Comptabilització del compromís de gasto:

L'interventor delegat en la conselleria proposadora verificarà que hi ha resolució d'adquisició del titular de la conselleria competent en matèria d'hisenda i administració pública o autoritat en qui tinga delegada la competència, fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en la conselleria competent en matèria d'hisenda i administració pública.



2. Arrendament de béns immobles per l'Administració de la Generalitat, ja siga tramitat com a expedient independent o expedient d'alienació de l'immoble en què simultàniament se n'haja d'acordar l'arrendament.

2.1. Proposta d'arrendament, novació o pròrroga i aprovació del gasto per la conselleria interessada:

L'interventor delegat en la conselleria proposadora comprovarà els aspectes previstos amb caràcter general en l'article 58.1 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, si és el cas, en l'apartat segon d'este acord.

2.2. Actuacions dutes a terme per la conselleria competent en matèria d'hisenda i administració pública:

La fiscalització la realitzarà l'interventor delegat en la conselleria, que ha de comprovar:

a) Que hi ha aprovació del gasto per la conselleria proposadora, fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en esta.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

c) Quan s'haja d'utilitzar com a procediment la contractació directa:

I. Que hi ha proposta del departament interessat a la qual s'adjunta l'informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven la contractació directa i que s'acredita que s'ha consultat un mínim de tres ofertes o els motius pels quals no ha sigut possible aconseguir esta xifra.

II. Que hi ha resolució de l'òrgan competent per a l'adjudicació exceptuant el concurs i autoritzant la contractació directa (article 49.2 de la Llei de Patrimoni de la Generalitat).

d) Que hi ha informe tècnic, que arreplegarà l'estudi de mercat corresponent.

2.3. Comptabilització del compromís de gasto:

L'interventor delegat en la conselleria proposadora verificarà que hi ha resolució de l'òrgan competent de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda i administració pública o l'autoritat en qui tinga delegada la competència, en què s'adjudica la contractació a l'arrendador seleccionat, fiscalitzada de conformitat per la Intervenció Delegada en la conselleria competent en matèria d'hisenda i administració pública.

2.4. Reconeixement de l'obligació

L'interventor delegat del departament o organisme a què corresponga el pagament comprovarà els punts addicionals següents:



a) Que hi ha la conformitat dels servicis competents que ocupen l'immoble arrendat en funció del contracte subscrit amb l'arrendador.



b) Que l'arrendador aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

3. Adquisició de béns immobles per entitats autònomes de caràcter administratiu

Proposta d'adquisició:

a) Que hi ha informe favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni.

b) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

c) Quan l'adquisició s'haja de realitzar per mitjà de concurs públic, que hi ha plecs que servixen de base al contracte que han rebut degudament informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

d) Quan s'haja d'utilitzar com a procediment l'adquisició directa:



I. Que s'hi adjunta informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven l'adquisició directa i que s'acredita que s'ha consultat un mínim de tres ofertes o els motius pels quals no ha sigut possible arribar a esta quantitat.

II. Que hi ha acord de l'òrgan rector de l'organisme exceptuant el concurs i autoritzant l'adquisició directa.

e) Que en l'expedient consta la valoració pericial corresponent del bé, degudament aprovada, que incorporarà l'estudi de mercat corresponent.

4. Arrendament de béns immobles per entitats autònomes de caràcter administratiu, ja siga tramitat com a expedient independent o en expedient d'alienació de l'immoble en què simultàniament se n'haja d'acordar l'arrendament:

4.1. Proposta d'arrendament, novació o pròrroga i aprovació del gasto:

a) Que hi ha informe favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni.

b) Quan l'arrendament s'haja de realitzar per mitjà de concurs públic, es comprovarà que hi ha plecs de característiques particulars que servixen de base al contracte que han rebut degudament informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

c) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre els aspectes jurídics de la contractació.

d) Quan s'haja d'utilitzar com a procediment la contractació directa:

I. Que s'hi adjunta informe justificatiu de la concurrència de les circumstàncies que motiven la contractació directa i que s'acredita que s'ha consultat un mínim de tres ofertes o els motius pels quals no ha sigut possible arribar a esta quantitat.

II. Que hi ha resolució de l'òrgan competent per a l'adjudicació exceptuant el concurs i autoritzant la contractació directa.

e) Que hi ha informe tècnic, que arreplegarà l'estudi de mercat corresponent.

4.3. Reconeixement de l'obligació:

a) Que hi ha la conformitat dels servicis competents que ocupen l'immoble arrendat en funció del contracte subscrit amb l'arrendador.



b) Que l'arrendador aporta factura d'acord amb el que preveu el Reial Decret 1496/2003, de 28 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació i es modifica el Reglament de l'Impost sobre el Valor Afegit.

5. Aportacions de capital a les societats mercantils a què es referix l'article 5.2 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, a càrrec dels pressupostos de la Generalitat.

Es comprovarà en el moment del reconeixement de l'obligació com a aspecte addicional que hi ha l'informe de la secretaria autonòmica competent en matèria d'hisenda i pressupostos.



Setze

En els expedients de convenis i acords de cooperació que subscriga la Generalitat, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:

1. En els expedients que pel seu contingut estiguen inclosos en l'àmbit d'aplicació del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic o altres normes administratives especials, el règim de fiscalització i els aspectes addicionals que, si és el cas, hagen de verificar-se, seran els mateixos que s'apliquen a la categoria de gasto corresponent.



2. En els expedients que pel seu objecte impliquen una subvenció o ajuda pública es verificaran, si és el cas, els requisits establits en este acord per a este tipus d'expedients i, a més, prèviament a la subscripció del conveni, els punts següents:

a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre el text del conveni.

b) Que, si és el cas, s'ha seguit el procediment previst en el Decret 20/1993, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre de Convenis i s'establix el règim juridicopressupostari dels convenis que subscriga la Generalitat.

c) Que hi ha acord del Consell pel qual s'autoritza la subscripció del conveni, així com que este va rebre informe de la Intervenció General de la Generalitat.

3. En els acords de col·laboració que subscriga la conselleria competent en matèria d'educació per a l'aplicació del sosteniment dels centres privats amb concert o conveni educatiu:

A) Prèviament a la subscripció (aprovació i compromís del gasto):



a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre el text del conveni.

b) Que hi ha memòria econòmica per a l'exercici pressupostari i, si és el cas, dels exercicis posteriors, en què conste l'acreditació sobre l'oportunitat i la conveniència que sustenta la subscripció dels compromisos que s'assumixen i sobre el compliment de les limitacions econòmiques previstes en la llei de pressupostos i la resta de normativa bàsica aplicable.

B) Reconeixement de l'obligació: si és el cas, certificat expedit per l'òrgan previst en l'acord de col·laboració, acreditatiu del compliment dels requisits que s'hi establixen per a realitzar els pagaments.



4. En els convenis de col·laboració que subscriga la Generalitat amb altres regions europees, amb l'Estat o amb altres comunitats autònomes per a la gestió i prestació de servicis corresponents a matèries de la seua exclusiva competència, i, així mateix, en els acords de cooperació que amb caràcter general subscriga amb altres comunitats autònomes:

A) Prèviament a la subscripció (aprovació i compromís del gasto):



a) Que hi ha informe de l'Advocacia General de la Generalitat sobre el text del conveni.

b) Que, si és el cas, s'ha seguit el procediment previst en el Decret 20/1993, de 8 de febrer, del Consell, pel qual es regula el Registre de Convenis i s'establix el règim juridicopressupostari dels convenis que subscriga la Generalitat.

c) Que el text del conveni o acord de cooperació ha sigut aprovat per les Corts en els termes que preveuen els articles 59 i 62 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

B) Reconeixement de l'obligació: si és el cas, certificat expedit per l'òrgan previst en l'acord de col·laboració, acreditatiu del compliment dels requisits que s'hi establixen per a realitzar els pagaments.





Dèsset

En els expedients de gasto derivats d'expropiacions forçoses, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:

1. Depòsits previs:

a) Que hi ha acord del Consell declarant l'ocupació urgent dels béns.

b) Que hi ha acta prèvia a l'ocupació.

c) Que hi ha full de depòsit previ a l'ocupació.

2. Indemnització per ocupació ràpida

a) Que hi ha acord del Consell declarant l'ocupació urgent dels béns.

b) Que hi ha acta prèvia a l'ocupació.

c) Que hi ha document de liquidació de la indemnització.

3. En els expedients de determinació del preu just pels procediments ordinari i d'acord mutu

a) Que hi ha la proposta a què es referix l'article 25a del Decret de 26 d'abril de 1957, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Expropiació Forçosa.

b) Que hi ha informe dels servicis tècnics corresponents en relació amb el valor del bé objecte de l'expropiació.



Díhuit

En els expedients de subvencions i ajudes públiques en què siga aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, els aspectes addicionals que cal comprovar en la intervenció prèvia són els següents:

1. Subvencions que es concedixen en règim de concurrència

A) Aprovació del gasto:

a) Que hi ha bases reguladores de la subvenció i que estes han rebut informe de l'Advocacia General de la Generalitat.

b) Que en la convocatòria figuren els crèdits pressupostaris a què s'imputa la subvenció o subvencions convocades i la quantia total màxima que s'hi destina, així com els criteris de valoració de les sol·licituds i, si és el cas, la seua ponderació.

c) Que s'han complit els aspectes establits en el Decret 147/2007, de 7 de desembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.



B) Compromís del gasto:

a) Que la proposta de resolució expresse el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la quantia.

b) Que hi ha l'informe de l'òrgan instructor en què conste que de la informació que es troba en el seu poder es desprén que els beneficiaris complixen tots els requisits necessaris per a accedir a les ajudes.

c) Que hi ha informe de l'òrgan col·legiat corresponent sobre la valoració de les sol·licituds.

d) En el supòsit de subvencions genèriques o innominades de quantia superior a 1 milió d'euros, que han sigut autoritzades pel Consell, d'acord amb les disposicions de l'article 47.3 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

C) Reconeixement d'obligacions:

a) Que s'acredita, si és el cas, l'existència de les garanties corresponents per a poder efectuar bestretes de pagament sobre la subvenció concedida.

b) Certificat expedit per l'òrgan gestor, de comprovació i aprovació dels justificants, així com acreditativa del compliment dels fins que justifiquen la concessió de la subvenció.

c) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i de les obligacions per reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagen exigit, de conformitat amb el que determina els articles 47.7.5 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



d) Quan la quantia de la subvenció atorgada es trobe entre dos-cents cinquanta mil i un milió d'euros, caldrà acreditar en el primer pagament que s'ha donat compte al Consell d'este atorgament d'acord amb les disposicions de l'article 47.3 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

D) Modificació de la resolució de concessió:

Que està prevista en la normativa reguladora de la subvenció.



2. Subvencions de concessió directa:

A) Aprovació i compromís del gasto:

a) Que la concessió directa de la subvenció s'empara en algun dels supòsits que, d'acord amb les disposicions de l'article 22.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, habiliten per a utilitzar este procediment.

b) Acreditació que el beneficiari es troba al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, i no està sotmés a les prohibicions per a obtindre esta condició, previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



B) Reconeixement d'obligacions:

Es comprovaran els mateixos aspectes previstos en l'apartat relatiu al reconeixement de l'obligació de les subvencions concedides en règim de concurrència.

C) Modificació de la resolució de concessió:

Es comprovaran els mateixos aspectes previstos en l'apartat relatiu a la modificació de la resolució de concessió de les subvencions concedides en règim de concurrència.



Dènou

En la intervenció formal de l'ordenació del pagament a què estan subjectes tots els actes pels quals s'ordenen pagaments a càrrec del Tresor Públic, i en la intervenció material del pagament a què està sotmesa l'execució de les ordes de pagament que tinguen com a objecte complir directament les obligacions del Tresor Públic, situar fons a disposició de caixers i agents facultats legalment per a realitzar pagaments als creditors o instrumentar el moviment de fons i valors entre els comptes del Tresor, la Intervenció haurà de verificar els aspectes previstos en l'apartat 3 de l'article 58 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.

En els supòsits d'existència de retencions judicials o de compensacions de deutes del creditor caldrà acreditar, a més, les minoracions corresponents en el pagament per mitjà dels acords que les disposen.



Si la Intervenció verifica, en l'exercici de la intervenció formal i material del pagament referida, l'incompliment d'algun dels aspectes assenyalats anteriorment, haurà de formular, motivadament i per escrit, l'objecció corresponent, i en eixe cas quedarà suspesa l'execució del pagament fins que siga resolta per l'esmena de les deficiències observades o, en el cas de la no-acceptació de l'objecció, per la resolució del procediment previst en l'article 59 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.



Vint

Este acord produirà efecte des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Morella, 24 d'agost de 2012



El vicepresident i secretari del Consell,

JOSÉ CISCAR BOLUFER

Mapa web