Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ d'1 de setembre de 2009, de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, per la que es convoca i regula el funcionament d'un programa experimental per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6099 de 10.09.2009
Número identificador:  2009/10047
Referència Base de Dades:  010167/2009
 



RESOLUCIÓ d'1 de setembre de 2009, de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, per la que es convoca i regula el funcionament d'un programa experimental per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta. [2009/10047]

El Decret 39/2008 de 4 d'abril del Consell, sobre la Convivència en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics i sobre els drets i deures de l'alumnat, pares, mares, tutors, professorat i PAS establix com a novetat, en l'article 9, la possibilitat d'establir en els centres docents unitats específiques per a atendre de forma integral als alumnes i alumnes amb trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta, on rebrà una atenció especialitzada per a la seua integració social.

Prèviament al desplegament reglamentari del contingut de l'article 9 del Decret 39/2008 de 4 d'abril del Consell, la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional posa en marxa un programa experimental per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta.

L'objectiu d'aquest programa és establir bones pràctiques en l'atenció integral a l'alumnat amb trastorns de salut mental, proporcionant-li atenció sociosanitària i educativa i assegurant així la continuïtat del procés d'ensenyança-aprenentatge i minimitzant l'impacte de les possibles seqüeles del procés patològic sobre el seu nivell de competències curriculars, evitant el desfasament escolar que poguera derivar-se de la seua situació.

Per tot això i en virtut de les competències que li atribuïx el Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel que s'aprova el reglament orgànic i funcional de la conselleria d'Educació a aquesta Direcció General, resolc:

Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

Convocar i regular el programa experimental d'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta, que es realitzarà durant el curs 2009-2010.

Segon. Lloc de realització del programa

El programa es durà a terme en el centre d'educació especial Pla d'Hortolans, codi 12004734, siti en el carrer Manuel Cubedo s/n de Burriana (Castelló)

Tercer. Objectius

El programa experimental d'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta té com a objectius:

a) Atendre de forma integral a l'alumnat amb trastorns de salut mental assegurant la continuïtat del procés d'ensenyança- aprenentatge.

b) Minimitzar l'impacte de les possibles seqüeles del procés patològic sobre el nivell de competència curricular i evitar el desfasament escolar que poguera derivar-se de la seua situació.

c) Assegurar la continuïtat del tractament sanitari i psicosocial d'aquest alumnat mentres siga necessari.

d) Avaluar i detectar bones pràctiques educatives i organitzatives que redunden en la millora de l'èxit escolar i integració social d'aquest alumnat, per a la seua posterior difusió i regulació.

Quart. Alumnat susceptible de participar en aquest programa

1. L'alumnat susceptible de participar en aquest programa experimental és aquell que presenta necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta i que té una edat compresa entre els dotze i els setze anys i que està matriculat en centres educatius de la província de Castelló cursant Educació Secundària Obligatòria.

2. Aquest alumnat que presenta necessitats educatives especials derivades de trastorns permanents o temporals de la personalitat o de la conducta i amb tractament farmacològic deurà a més, d'acord amb la CIE-10 de la OMS presentar algun dels següents trastorns d'orde psiquiàtric:

a) Trastorns de l'edat adulta que es manifesten en edats primerenques: trastorn de personalitat, trastorn de l'estat d'ànim, trastorn de control d'impulsos, esquizofrènia i trastorns psicòtics.

b) Altres trastorns greus del comportament que en el context educatiu que solen enquadrar-se com a problemes de conducta, caracteriopatíes, comportament antisocial o termes semblants.

Cinqué. Procediment d'incorporació de l'alumnat

1. El director o directora del centre educatiu, amb l'autorització dels pares, remetrà a la Direcció Territorial d'Educació de Castelló, a l'efecte de sol·licitar la inclusió de l'alumne o alumna matriculat/da en el seu centre en aquest programa experimental, la documentació següent:

- Informe mèdic.

- Prescripció farmacològica facultativa.

- Informe del tutor o la tutora sobre el nivell educatiu de l'alumnat i sobre el seu comportament en el centre educatiu.

2. Es crearà una comissió en la Direcció Territorial d'Educació de Castelló que valorarà cada una de les sol·licituds d'incorporació a aquest programa experimental. Aquesta comissió estarà composta per:

- El/la cap del Servici Territorial d'Inspecció Educativa de Castelló.

- El/la inspector/a d'educació del centre on aquesta matriculat l'alumne o l'alumna.

- El/la psicopedagog/a assignat al programa.

- Un o una dels professionals destinats per la Conselleria competent en matèria de salut a aquest programa experimental.

- Un o una dels professionals destinats per la Conselleria competent en matèria de benestar social a aquest programa experimental.

3. L'esmentada comissió, una vegada estudiada la documentació rebuda realitzarà, si és el cas, la proposta d'incorporació de l'alumnat en aquest programa, que elevarà el director Territorial de Castelló, que si és el cas resoldrà la incorporació de l'alumne o alumna al programa experimental.

4. Aquesta comissió, també proposarà l'eixida del programa a partir dels informes emesos pel coordinador o la coordinadora del mateix. El director Territorial de Castelló, resoldrà en aquest cas l'eixida de l'alumne o alumna d'aquest programa experimental i la seua reincorporació al centre educatiu on té la seua matrícula.

Sisé. Intervenció educativa durant la incorporació de l'alumnat al programa

Es procurarà:

a) Millorar la intervenció educativa amb l'alumnat, a través d'una metodologia i organització flexible, que s'adapte a les seues circumstàncies i permeta continuar el seu procés d'ensenyança-aprenentatge en coordinació i col·laboració amb el centre educatiu on està matriculat l'alumnat.

b) Establir i consolidar normes i hàbits de comportament que milloren el procés d'adaptació de l'alumnat al context escolar i que posteriorment faciliten el procés d'integració en el seu centre educatiu.

c) Desenrotllar les competències i habilitats socials necessàries per a aconseguir una adequada inserció social amb el seu grup d'iguals i la seua reincorporació al centre en què està matriculat l'alumnat.

d) Minimitzar l'impacte de les possibles seqüeles del procés patològic que presenta l'alumne o alumna sobre el seu nivell de competència curricular.

e) Promoure la col·laboració i el suport de la família cap al procés educatiu de l'alumnat prestant les orientacions necessàries.

Seté. Organització del programa

1. El nombre màxim d'alumnes o alumnes que participaran en el programa de forma simultània serà de catorze.

2. L'alumnat pot ser agrupat en dos grups, amb un màxim de set alumnes o alumnes per grup.

3. La permanència de l'alumnat en el programa dependrà de les seues circumstàncies individuals, procedint-se a este efecte conforme allò que s'ha preceptuat en l'apartat cinqué d'aquesta resolució.

Huité. Recursos humans

1. Per al desenrotllament del present programa la Conselleria competent en matèria d'educació aportarà els següent recursos humans:

a) Un o una psicopedagog o psicopedagoga, que exercirà les funcions de coordinació del programa.

b) Dos professors o professores de l'especialitat de pedagogia terapèutica, del cos de mestres.

c) Dos professors tècnics de FP. Un de Producció d'Arts Gràfiques i un altre de Serveis a la Comunitat.

2. La Conselleria competent en matèria de Sanitat i la Conselleria competent en matèria de Benestar social, designarà els professionals que participaran en aquest programa experimental.

Nové. Recursos materials

1. Per al desenrotllament del present programa la Conselleria competent en matèria d'educació aportarà els recursos que en el desenrotllament del mateix s'entenga que són necessaris per a l'èxit dels objectius plantejats.

Desé. Seguiment i avaluació del programa

1. Es constituirà una comissió de seguiment i avaluació del programa constituïda per:

- El cap de l'Àrea d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa o persona en qui delegue que actuarà com a president.

Vocals:

- El cap del Servici d'Innovació i Qualitat Educativa.

- El/la cap de Programes Experimentals.

- El/la cap del Servici Territorial d'Inspecció educativa de Castelló.

- El /la psicopedagog/a coordinador/a del programa.

- Un o una dels professionals destinats per la Conselleria competent en matèria de salut.

- Un o una dels professionals destinats per la Conselleria competent en matèria de benestar social.

2. La funció de la comissió de seguiment i avaluació és establir i desenrotllar el procediment d'avaluació del programa.

3. La comissió, al terme del curs escolar elevarà un informe a la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional a la conclusió del mateix, podent elevar durant el seu desenrotllament altres que estime convenients.

Onzé. Supervisió i avaluació del programa

1. La Inspecció d'Educació vetlarà pel bon desenrotllament d'aquest programa amb subjecció a la present resolució i participarà en l'avaluació del mateix a través del procediment que s'establisca a este efecte.

La present resolució produirà efecte l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Contra la present resolució, que no esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant de la Secretaria Autonòmica d'Educació en el termini d'un mes a comptar de l'endemà a la seua publicació. Tot això de conformitat amb el que disposen els articles 107, 114 i 115 de la Llei 30/1992 del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

València, 1 de setembre de 2009.- La directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional: Auxiliadora Hernández Miñana.

Mapa web