DECRET 239/2018, de 28 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'AVSRE. [2018/12359]
(DOGV núm. 8457 de 04.01.2019) Ref. Base de dades 000046/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 05.01.2019 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Entitats i empreses de la Generalitat Descriptors: Temàtics: reglament intern , monografies
DECRET 239/2018, de 28 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'AVSRE. [2018/12359]
El Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, va aprovar el Reglament orgànic i funcional de lAVSRE.
LAVSRE va començar a funcionar com a organisme autònom l'1 de gener de 2018, de conformitat amb la disposició transitòria única del Decret 122/2017.
El Reglament orgànic, la modificació del qual es pretén, es refereix, en larticle 10, a la Secretaria tècnica com a unitat de l'àmbit administratiu de lAgència, les funcions de la qual es relacionen en larticle 16 i atribueix a aquesta unitat rang de direcció de servei.
La realitat diària de la gestió desenvolupada per la Secretaria tècnica posa de manifest l'insuficient rang daquesta unitat, atesa la seua dificultat tècnica, responsabilitat, dedicació i incompatibilitat exigible per al seu exercici.
Una anàlisi comparativa de lestructura daltres organismes autònoms en làmbit de la Generalitat així ho posa de manifest, especialment si considerem el pressupost que aquest organisme té assignat que puja per al 2018 a la quantitat de 107.600.710 .
Les funcions assignades a aquesta unitat equivalen, en l'àmbit daltres organismes autònoms i en el dels departaments del Consell, a una subdirecció general o secretaria general administrativa, ja que les funciones que té són les mateixes que els reglaments orgànics i funcionals dels diferents departaments del Consell atribueixen a les secretaries generals administratives, les quals tenen una classificació equivalent a una subdirecció general.
La Secretaria tècnica és la unitat que, en l'àmbit administratiu, presta suport directe a la persona que ocupa la direcció de lAVSRE i, sota la seua autoritat, exerceix la direcció, coordinació i supervisió dels serveis generals de lAgència.
En congruència amb lanterior, es fa necessària la modificació del Reglament orgànic i funcional de lAVSRE.
Per tot això, i de conformitat amb el que estableixen els articles 12.2, 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del president de la Generalitat, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 28 de desembre de 2018,
Decrete
Article únic. Modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de lAVSRE
Es modifica l'article 16 del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de lAVSRE, la redacció del qual queda com sindica en lannex.
Disposició transitòria
Única. Règim transitori de gestió administrativa, econòmica i pressupostària
Mentre els departaments del Consell competents en matèria de pressupostos i de funció pública no efectuen les corresponents modificacions derivades daquest decret, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu encara configurats dacord amb lanterior organització de lAVSRE continuaran tramitant aquells assumptes i expedients de les matèries que gestionaven amb anterioritat a lentrada en vigor daquest decret, sense que això siga cap impediment per a lexercici de les competències per part daquells òrgans superiors o directius als quals el decret els les atribueix.
Disposició derogatòria
Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions digual o inferior rang que soposen al contingut daquest decret.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 28 de desembre de 2018
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
Annex
Nova redacció de larticle 16 del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de lAgència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències.
Larticle 16 queda com segueix:
«16. De la Secretaria tècnica
Depenent directament de la persona titular de la Direcció de l'AVSRE i amb rang de subdirecció general, exerceix la direcció, coordinació i supervisió dels serveis generals de l'AVSRE, i li correspon l'exercici de les funcions següents:
a) Atenció a les necessitats dels òrgans de govern, coordinació i consultius, com també els registres d'aquests.
b) Coordinació i proposta de millora dels procediments administratius.
c) Coordinació i impuls de la tramitació de projectes normatius i convocatòries de subvencions i ajudes, com també la tramitació de convenis de col·laboració.
d) Supervisió i seguiment del funcionament correcte del Registre d'entrada i eixida de documents i la gestió de l'emmagatzematge de la documentació.
e) Gestió del material mòbil de l'AVSRE.
f) Gestió del personal de l'AVSRE.
g) Elaboració de propostes de modificació de les relacions de llocs de treball del personal adscrit a l'AVSRE, com també estudis sobre la plantilla d'aquesta.
h) Tramitació d'incidències en nòmina i situacions de personal.
i) Gestió de nòmines i indemnitzacions per raó del servei.
j) Custòdia i manteniment dels expedients de personal.
k) Elaboració d'informes i propostes de resolució respecte dels recursos administratius i reclamacions.
l) Gestió i tramitació de les sentències judicials fermes en matèria de personal.
m) Estudi, preparació, formulació i seguiment de l'execució dels expedients de contractació, com també l'elaboració d'informes al respecte.
n) Tramitació i seguiment dels expedients de compres centralitzades i dels subministraments menors de l'AVSRE.
o) Realització de totes les actuacions relatives als arrendaments de béns immobles.
p) Coordinació i, si és el cas, gestió del manteniment dels distints immobles adscrits a l'AVSRE.
q) Elaboració de la planificació i programació econòmica.
r) Elaboració de l'avantprojecte de pressupostos i tramitació de les modificacions pressupostàries.
s) Gestió, seguiment i control de l'execució pressupostària i econòmica de l'AVSRE; control i seguiment de la comptabilització de les factures, i també el tancament de l'exercici pressupostari.
t) Tramitació i formalització dels ingressos que s'originen per les activitats pròpies de l'AVSRE.
u) Coordinació del Registre Únic de Factures (RUF).
v) Coordinació i seguiment de les distintes caixes, com també de la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa.
w) Elaboració d'informes sobre qualsevol norma en matèria competència de l'AVSRE amb repercussió en la despesa pública.
x) Suport administratiu a l'Oficina Única Postemèrgencia.
y) Qualssevol altres que li siguen encomanades en relació amb les matèries que li són pròpies».