Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 24/2011, de 30 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es convoquen, per a l'any 2012, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de codesenrotllament. [2012/307]

(DOGV núm. 6691 de 13.01.2012) Ref. Base de dades 000366/2012

ORDE 24/2011, de 30 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es convoquen, per a l'any 2012, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de codesenrotllament. [2012/307]
D'acord amb allò que establix la Llei 6/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Cooperació al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb allò que disposa el Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
Segons allò que s'ha assenyalat en l'article 47.11 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 26 juny de 1991, en virtut del qual, els consellers corresponents establiran les oportunes bases reguladores de concessió de subvencions.
De conformitat amb allò que preveu el Decret 75/2011, de 24 de juny, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i també en el Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Benestar Social.



ORDENE

Article 1. Objecte
Convocar subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de codesenrotllament que cal executar, tant en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana com en aquells països i poblacions estructuralment empobrits que siguen emissors de fluxos migratoris cap a la nostra comunitat, considerats països prioritaris per a la promoció del codesenrotllament en esta convocatòria.

Article 2. Bases
Aprovar les bases per les quals es regula esta convocatòria, que s'inclouen com annex I d'esta orde.
En tot allò que no es regula en estes, caldrà ajustar-se a allò que disposa el Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional al desenrotllament.

Article 3. Finançament
1. Les subvencions concedides en virtut d'esta convocatòria seran sufragades a càrrec del capítol IV, línia de subvenció T6556, del Programa Cooperació Internacional al Desenrotllament, del pressupost de la Generalitat per a 2012, i està condicionada la seua concessió a l'existència de crèdit adequat i suficient en els esmentats pressupostos de la Generalitat per a 2012, de conformitat amb allò que disposa l'Orde de 26 de setembre de 1994, sobre tramitació anticipada d'expedients de gasto de la Conselleria d'Economia i Hisenda.
2. Les subvencions que cal concedir per esta convocatòria no necessiten notificació a la Comissió Europea perquè no tenen els requisits recollits en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que les esmentades subvencions s'atorguen a entitats sense ànim de lucre, registrades a més com a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per a la realització de projectes de cooperació al desenrotllament, amb un alt contingut social, i no suposen les accions subvencionades cap avantatge econòmic ni desenrotllament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o servicis.
Per tant, amb la percepció de les esmentades subvencions no hi ha possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, a l'efecte assenyalat en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Facultat d'execució i desenrotllament
Es faculta el director general d'Integració i Cooperació de conformitat amb el Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, perquè dicte les resolucions complementàries que siguen necessàries per a dur a terme allò que disposa esta orde i es delega en ell l'atribució d'atorgar les subvencions a què es fa referència en esta convocatòria.

Segona. Entrada en vigor
Esta orde produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Tercera. Recursos
Contra este acte, que posa fi a la via administrativa, podran els interessats interposar, potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb allò que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la redacció feta per la Llei 4/1999, de 13 de gener, o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb allò que preveuen els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

València, 30 de desembre de 2011

El conseller de Justícia i Benestar Social,
JORGE CABRÉ RICO


ANNEX I

Bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions dirigides a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de codesenrotllament.

Primera. Objecte de la convocatòria
És objecte d'esta orde convocar subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de codesenrotllament que cal executar, tant en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana com en aquells països i poblacions estructuralment empobrits que siguen emissors de fluxos migratoris cap a la nostra comunitat, d'acord amb allò que preveu l'apartat segon de la tercera base.
Tindrà les modalitats següents:
a) Projectes de codesenrotllament
S'entén per projecte el conjunt d'accions dirigides a la consecució d'un objectiu específic que poden estar inserides en programes o plans de desenrotllament de major envergadura. Els projectes tenen el suport de planificacions molt definides, amb previsions concretes dels recursos necessaris i la temporalitat de la seua execució.
L'import màxim de subvenció per a cada projecte no podrà ser superior a 120.000 euros.
El període d'execució d'un projecte no serà superior a 24 mesos.

b) Microprojectes de cooperació internacional per al codesenrotllament.
Un microprojecte és una intervenció o acció puntual de cooperació per al desenrotllament, que pot o no contribuir a la consecució de projectes i que, per tant, complementa o reforça l'estratègia de desenrotllament en un determinat sector de població, comunitat o col·lectiu específic a què es dirigix.
L'import màxim de subvenció per cada microprojecte serà de 40.000 euros.
El període d'execució d'un microprojecte no serà superior a 12 mesos.

Segona. Projectes exclosos
1. No es podrà sol·licitar subvenció dins d'esta convocatòria per al cofinançament de projectes respecte dels quals s'haja sol·licitat així mateix subvenció a través d'una altra convocatòria pública per a 2012 dins del Programa de Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Generalitat, quan hi haja identitat d'objecte entre les activitats la subvenció de les quals se sol·licita. Si això ocorre, l'entitat sol·licitant haurà d'optar per una de les subvencions sol·licitades.
2. Tampoc seran subvencionables a través d'esta convocatòria aquells projectes el contingut dels quals estiga clarament previst en les restants convocatòries de subvencions de la Direcció General d'Integració i Cooperació o d'altres òrgans directius de la Generalitat. Si això ocorre, l'Administració d'ofici i amb audiència prèvia a l'entitat sol·licitant podrà incloure el projecte presentat en la valoració de la convocatòria corresponent, sempre que la sol·licitud haja tingut entrada abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds de l'esmentada convocatòria.

Tercera. Prioritats
Els projectes presentats a esta convocatòria de subvencions s'han d'adaptar als objectius i les prioritats establits en el Pla director de la Cooperació Valenciana vigent i, en particular, a les següents:

1. Prioritats horitzontals
a) Contribuir a la reducció de la pobresa, donant suport a estratègies que tinguen com a objecte el desenrotllament humà sostenible i la millora de les condicions de vida dels pobles.
b) La protecció i el respecte als drets humans i la diversitat cultural, l'enfortiment de les estructures democràtiques, la governabilitat i la gestió descentralitzada, i també l'enfortiment de la societat civil i la participació ciutadana.
c) La promoció de l'equitat de gènere en la cooperació internacional per al desenrotllament a través de l'augment de les capacitats i l'autonomia de les dones.
d) El foment de la sostenibilitat ambiental i la conservació de la biodiversitat articulats amb processos de desenrotllament humà sostenible.
2. Prioritats geogràfiques. Els països prioritaris per a l'execució de projectes en matèria de codesenrotllament són:
a) Amèrica Central i Carib: Cuba i República Dominicana.
b) Sud-amèrica: Argentina, Bolívia, Colòmbia, Equador i Perú.
c) Àfrica subsahariana: Guinea Equatorial i Senegal.
d) Magrib: Algèria i Marroc.
Es podran prioritzar també projectes que tinguen com a destinataris altres països estructuralment empobrits sempre que compten amb una representació significativa de població immigrant resident a la Comunitat Valenciana i s'acredite este punt.
3. Altres prioritats de la política de la Generalitat en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
a) Projectes de capacitació i formació per al codesenrotllament, per mitjà de l'impuls d'accions que permeten la formació de la població immigrant.
b) Projectes que permeten l'impuls de la sensibilització per al codesenrotllament.
c) Projectes de formació i ocupació per a persones residents en les àrees d'origen de les migracions, amb prioritat en jóvens i dones.

d) Projectes que faciliten la formació de xicotetes empreses i concessió de microcrèdits o instruments semblants en els països d'origen.

e) Projectes que faciliten la posada en marxa i la consolidació d'activitats de producció, comercialització i distribució de béns en els països d'origen d'immigrants.
f) Projectes que incidisquen en la busca de mecanismes orientats a canalitzar les remeses d'immigrants cap a la reactivació del teixit productiu local.
g) Projectes que propicien el disseny i la realització de plans i programes concrets de desenrotllament local a mitjà i llarg termini, i de polítiques públiques en les municipalitats d'origen dels col·lectius d'immigrants.
Així mateix, la concessió de subvencions a càrrec d'esta convocatòria a favor d'aquelles entitats la seu estatutària o seu central de les quals es trobe dins del territori de la Comunitat Valenciana, i també d'aquelles la capacitat de gestió i estructura de les quals a este efecte haja quedat acreditada, a través de l'adequada realització dels projectes i del correcte compliment de les obligacions dimanants de la percepció de subvencions del Programa de Cooperació Internacional per al Desenrotllament de la Generalitat en anys anteriors.

Quarta. Requisits generals per a les entitats sol·licitants
1. A més dels requisits exigits en l'article 11 de la Llei 38/2007, General de Subvencions, les organitzacions no governamentals de desenrotllament beneficiàries d'estes ajudes han de complir els requisits de capacitat financera i de gestió i estar inscrites en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana.
No poden ser beneficiàries de subvencions les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en particular, la continguda en l'apartat g); que exigix que s'ha de trobar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvenció.

Quinta. Presentació de les sol·licituds
1. Per a cada projecte subvencionable s'ha de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que figura com annex II d'esta orde, i en el portal de la Generalitat , has d'accedir als apartats <>-<>, degudament emplenada i firmada pel representant legal de l'entitat.
La sol·licitud també es pot presentar per via telemàtica en el portal de la Generalitat , has d'accedir als apartats <>-<>.
Per a poder tramitar electrònicament la sol·licitud ha de disposar de certificat digital, ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant de la Conselleria. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica .
2. Les sol·licituds s'han de presentar preferentment en el Registre General de la Conselleria de Justícia i Benestar Social (passeig de l'Albereda, 16, València) o en qualsevol dels llocs que establix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
4. Cada entitat, de manera individual o en agrupació amb una altra o altres ONGD, podrà presentar una sola sol·licitud per a esta convocatòria.
5. En el cas de sol·licituds presentades per una agrupació d'ONGD, el model de sol·licitud ha de ser firmat pel representant de l'entitat designada com a líder.
6. La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació d'estes bases i d'allò que disposa esta orde de convocatòria.
7. Quan la sol·licitud no tinga els requisits assenyalats en l'article 70.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o a esta no s'hi adjunte la documentació preceptiva, es requerirà l'entitat sol·licitant, d'acord amb allò que establix l'article 71.1 de l'esmentada llei, perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o hi adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se'l tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que ha de ser dictada en els termes que preveu l'article 42 de l'esmentada llei.

8. Si la sol·licitud s'hi presenta per mitjans telemàtics i hi ha documentació que no es pot aportar per este mitjà, s'ha de presentar en els registres previstos en el punt 2 d'esta base.
9. En cas que determinada documentació es trobe en poder de l'Administració s'ha de detallar en la sol·licitud la data i l'òrgan o dependència en què hi van ser presentats o, si és el cas, emesos, i que el contingut d'estos es correspon amb la realitat en la data de la presentació de la sol·licitud.
10. Tots els models normalitzats de documentació i annexos assenyalats en estes bases figuren en el portal de la Generalitat , a través de l'accés als apartats <>-<>.

Sexta. Documents que cal adjuntar a la sol·licitud
Juntament amb el model de sol·licitud s'hi ha de presentar preceptivament la documentació següent, de conformitat amb l'article 25 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell.
1. En cas que en la sol·licitud no s'autoritze la Conselleria de Justícia i Benestar Social perquè esta obtinga directament a través de certificats telemàtics l'acreditació del compliment de les obligacions davant de la Seguretat Social i tributàries davant de l'Estat i la Generalitat, s'hi han d'aportar els certificats acreditatius de les esmentades circumstàncies.
2. Original de la declaració de la persona responsable de l'entitat sol·licitant de l'entitat, d'acord amb el model que figura en l'annex III de conformitat amb l'article 25.1.a) del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.

3. Quan siga necessari acreditar l'experiència, s'ha de realitzar per mitjà d'una relació dels projectes realitzats en la qual s'especifique el títol, les dates d'execució, cost total en euros de cada un dels projectes, organismes finançadors i quantia de les subvencions concedides. A la dita relació s'hi ha d'adjuntar la documentació expedida per una administració pública o organisme oficial que acredite fefaentment la realització dels projectes.
4. Organigrama, delegacions a la Comunitat Valenciana i relació del personal laboral. En cas que l'entitat sol·licitant no tinga treballadors per compte d'altre, declaració responsable pel representant de l'entitat d'esta circumstància, juntament amb la documentació que acredite la seua capacitat per a la realització de les activitats necessàries per a aconseguir les finalitats de les subvencions o ajudes convocades, com ara precontractes, relació de personal voluntari o qualsevol altres aptes per a estes finalitats.

Sèptima. Documentació tècnica de l'entitat i del projecte
Juntament amb el model de sol·licitud i la documentació assenyalada en la sexta base, s'hi han d'aportar els documents detallats a continuació, en paper i en format electrònic, necessaris per a la correcta valoració de la sol·licitud, de conformitat amb l'article 26 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell:
1. Formulari d'identificació, firmat pel representant legal, d'acord amb el model que figura com annex IV, amb una identificació i formulació precises.
2. Així mateix, en el supòsit de presentar-se per una agrupació d'entitats, s'ha d'aportar una memòria en la qual s'indiquen les activitats conjuntes en què hagen participat anteriorment i les responsabilitats que assumiran cada una de les entitats en l'execució del projecte per al qual se sol·licita subvenció, i s'ha de fer constar la seua participació en el cofinançament. En cas que hi haja distribució de la subvenció serà necessari especificar les activitats i la quantia del pressupost que es destinarà per a això. Finalment, s'hi indicarà l'entitat que, com a representant de l'agrupació, serà responsable de presentar els informes i justificacions de l'execució del projecte.
3. Factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos per unitat dels recursos que cal emprar i, excepcionalment, en cas que no es puga disposar de documents acreditatius respecte d'algun concepte de gasto, informe justificatiu d'esta impossibilitat.

4. Estatuts i inscripció del soci local davant de l'administració competent que acredite la seua capacitat jurídica i d'obrar en el país d'execució de l'actuació, quan siga una entitat privada. I també, una relació d'activitats o projectes executats en la zona específica de la intervenció.
5. Si és el cas, document en què conste la conformitat del soci local en l'execució del projecte i que detalle els termes de col·laboració entre l'entitat sol·licitant i el soci local.
6. Documentació acreditativa del valor de les contribucions en espècie dels socis locals i dels beneficiaris finals, directament vinculades a la realització de la intervenció, si n'hi ha.
7. Memòria econòmica del projecte, d'acord amb allò que establixen els articles 14, 15, 16, 17 i 18 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, que comprendrà un pla de finançament en què es justifique la contribució financera externa, i també la subvenció sol·licitada a la Generalitat, d'acord amb el model que figura com annex V, en què s'identifiquen els recursos necessaris, el nombre d'unitats de cada recurs, el preu per unitat, en la moneda local i en euros, i l'import total del projecte.
8. Memòria de la institució en la qual conste que l'entitat sol·licitant té les condicions de solvència i capacitat de gestió per a realitzar l'activitat objecte d'ajuda. Per a això, s'han d'assenyalar els projectes executats anteriorment, les activitats realitzades durant l'últim any natural anterior a la convocatòria, incloent-hi balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, i memòria econòmica de l'any anterior, o els últims comptes aprovats, subscrit per la persona autoritzada segons els estatuts i les fonts de finançament.
9. Projecte detallat, firmat pel representant legal, en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció, amb inclusió del lloc i termini de realització, i nombre de persones beneficiàries de la intervenció.

10. Informe del procés d'identificació dut a terme prèviament per a la identificació del projecte per al qual se sol·licita subvenció. El dit informe contindrà la informació següent: anàlisi de participants, anàlisi de problemes, anàlisi d'objectius i d'estratègies.
11. Pla de desenrotllament local, regional o nacional del país d'intervenció on s'articula el projecte presentat.
12. Informació sobre les avaluacions de projectes dutes a terme per l'entitat en els últims 3 anys. En este sentit, serà necessari presentar un llistat de les avaluacions realitzades en què s'indique el projecte, avaluador, finançador, any, país i subvenció concedida.
13. Informació dels mecanismes de difusió amb què compta l'entitat per a donar a conéixer els fons públics o privats que gestiona.

14. Carta de la població beneficiària i autoritats locals on es done compte de la seua acceptació, i compromís de participació en les diferents etapes del projecte.
15. Documents de planificació estratègica de l'entitat.

Octava. Subvenció de costos indirectes
1. El percentatge màxim de costos indirectes finançables es fixa en el 8% de la subvenció concedida per la Generalitat.
2. Queda exclosa la possibilitat d'imputar a costos indirectes la reinversió dels interessos generats pels fons del projecte.

Novena. Límit de finançament
1. Els projectes i microprojectes podran rebre de la Generalitat ajudes i subvencions fins a un màxim del 80% del cost total del projecte, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten.
2. El percentatge de cofinançament d'un projecte quedarà fixat en el moment de l'aprovació de la quantia de la subvenció per la relació entre esta i el cost total del projecte que apareix en el formulari d'identificació original o, si és el cas, reformulat. Si després de l'efectiva execució del projecte, el cost total real resulta ser inferior al previst en un principi, la subvenció haurà de ser objecte de minoració, de manera que el percentatge de cofinançament de la Generalitat es mantinga inalterat.


Deu. Límit gastos subvencionables
1. Els gastos de personal no podran superar l'import corresponent al 30% de la subvenció concedida. No s'imputaran els gastos originats pels membres de les juntes directives o consells de direcció de les entitats.
2. La quantia màxima subvencionable del salari o preu/hora corresponent als professionals de la Comunitat Valenciana i del personal tècnic no podrà excedir 3.000 euros/mes bruts.
3. Quant als gastos de dietes i desplaçaments del personal vinculat laboralment amb els projectes, dels voluntaris, directament relacionats amb les actuacions previstes, no podran superar 10% de la subvenció concedida. El límit màxim per a la dieta completa (allotjament més manutenció) serà de 90 euros/dia.
Els desplaçaments s'han de justificar amb les factures corresponents i els viatges en vehicle propi s'han de comptabilitzar per quilometratge amb un màxim de 0,19 euros/quilòmetre.
Serà responsabilitat de l'entitat beneficiària adjudicatària que l'import imputat per este concepte, dins del límit esmentat, s'ajuste a la realitat del gasto realitzat i als preus mitjans de la zona en què es realitze el desplaçament.
4. En cas que una vegada finalitzat el projecte es realitze auditoria per a la justificació final, segons el que preveu la base dènou, l'import màxim subvencionable per al dit gasto serà de 1.000 euros.

Onze. Valoració de les sol·licituds
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i una vegada esmenades o transcorregut el termini per a això, la Comissió Tècnica efectuarà la valoració de les propostes prevista en l'article 27 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, d'acord amb els criteris a què es fa referència en les presents bases.
2. De conformitat amb el dit precepte i amb allò que disposa l'article 82 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es podran sol·licitar els informes tècnics que es consideren necessaris per a resoldre, que podran incloure l'assessorament extern a càrrec d'una consultora especialitzada. Així mateix, es podrà sol·licitar informe als cònsols i als representants diplomàtics del país d'execució i a altres conselleries.
3. En l'avaluació tècnica es podrà obtindre un màxim de 120 punts, distribuïts de la manera següent:
a) 15 punts, com a màxim, a les ONGD sol·licitants per la capacitat de gestió, experiència de l'ONGD sol·licitant i, si és el cas, la participació d'immigrants i d'entitats sense ànim de lucre en alguna de les tasques d'identificació, formulació, execució, seguiment o avaluació dels projectes.
b) 15 punts, com a màxim, a la contrapart local per la capacitat de gestió i l'experiència en projectes de codesenrotllament o cooperació al desenrotllament.
c) 70 punts, com a màxim, per la qualitat del projecte. A este efecte es valorarà que el projecte responga a un enfocament transnacional que promoga tant el desenrotllament del país emissor d'immigració, com el d'acollida. Així mateix, seran valorables la pertinència de la intervenció, l'articulació a les prioritats locals, la població beneficiària, la viabilitat social, la política i l'econòmica, i la sostenibilitat futura dels resultats aconseguits amb el projecte.
d) 20 punts, com a màxim, en atenció a la implantació i l'estructura de l'entitat a la Comunitat Valenciana i l'adequació de les actuacions de l'entitat als objectius i les prioritats de la política de la Generalitat en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, de conformitat amb allò que disposa la base tercera d'esta orde.
Perquè es valore l'apartat d) serà imprescindible que s'haja obtingut com a mínim una puntuació global de 70 en els apartats a), b) i c).


Dotze. Resolució del procediment
1. La Comissió Tècnica ha de formular proposta de resolució i l'elevarà al conseller de Justícia i Benestar Social.
2. La Comissió Tècnica, d'acord amb allò que disposa l'article 27.3 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, en concordança amb el Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, ha d'estar composta per:
a) La persona titular de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, que actuarà com a president.
b) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
c) La persona titular de la direcció del servici de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
d) La persona titular de la secretaria general administrativa de la conselleria competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
e) Un tècnic designat pel titular de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
3. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria de Justícia i Benestar Social.
4. Durant un període de tres mesos, a comptar des de la data de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la resolució de concessió de les subvencions, els documents dels projectes presentats que no resulten subvencionats estaran a disposició de les entitats sol·licitants en la seu de la Direcció General d'Integració i Cooperació perquè puguen ser retirats.

Tretze. Obligacions de les entitats beneficiàries de subvencions

1. A més de les previstes en l'article 43 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, les entitats beneficiàries de subvenció han d'aportar el model d'acceptació normalitzat en el termini de 10 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió.
2. Sense perjuí d'allò que s'ha assenyalat en el punt anterior, qualsevol sol·licitant podrà renunciar a la subvenció abans del lliurament dels fons expressament, per qualsevol mitjà que permeta la seua constància. Si la renúncia es produïx després d'haver percebut la subvenció concedida, s'ha de reintegrar la quantitat percebuda més els interessos legals corresponents.
3. En el termini dels 10 dies hàbils següents de l'efectiu lliurament dels fons, les entitats han de comunicar a la Direcció General la data en què s'ha produït la recepció de la subvenció concedida, les dades del compte bancari obert exclusivament per al projecte objecte de la subvenció on s'han transferit estos i la data d'inici del projecte.

Una vegada es produïsca l'inici de l'execució del projecte també es comunicarà a la Direcció General d'Integració i Cooperació.
4. En els projectes amb subvenció superior a 80.000 euros serà obligatori realitzar l'avaluació final de resultats i objectius, regulada en la base vint-i-una de la present convocatòria. En la resta de casos serà facultativa.

Catorze. Reformulació del projecte
1. Segons allò que disposa l'article 29 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, en cas que la subvenció concedida siga inferior a la quantitat sol·licitada, l'entitat subvencionada ha de presentar, dins del mes següent a la publicació de la resolució, un nou formulari d'identificació en suport escrit i en format electrònic, així com els termes en què s'efectua la reformulació i una nova memòria econòmica adaptada als canvis pressupostaris realitzats. La presentació de la reformulació suposa l'acceptació de la subvenció.

2. La contribució financera externa, davall qualsevol de les formes previstes en l'article 13 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, es podrà ajustar proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas este ajust podrà implicar un increment del percentatge de cofinançament de la Generalitat respecte del que apareixia en el projecte inicial.

Quinze. Inici de l'execució i lliurament anticipat de fons

1. Una vegada rebut el document d'acceptació de la subvenció concedida, l'Administració tramitarà el lliurament del 100% de la subvenció concedida.
2. L'inici de l'execució del projecte s'haurà de realitzar l'any 2012 i, com a màxim, fins als tres mesos següents a la primera recepció dels fons, excepte autorització expressa de la Direcció General d'Integració i Cooperació, atenent a circumstàncies especials concurrents en l'execució dels projectes.

Setze. Informes de seguiment
1. D'acord amb allò que preveu l'article 39 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, les entitats beneficiàries han de presentar, per cada projecte subvencionat de duració superior a un any, un informe semestral sobre la marxa de l'execució d'este, segons model normalitzat disponible en la pàgina web de la Conselleria, en suport CD-ROM.

Així mateix s'aportarà una relació de factures de gastos ordenades per partides i dates, en format Excel.
2. El termini per a la presentació de l'informe semestral serà de trenta dies, a comptar des de l'endemà del transcurs de cada semestre d'execució del projecte, d'acord amb la data d'inici comunicada a l'administració.
3. Els informes semestrals no podran contindre sol·licituds de modificació del projecte subvencionat ni d'ampliacions de termini que requerisquen l'autorització prèvia i expressa de la Direcció General d'Integració i Cooperació, sol·licituds que s'hauran de realitzar en document a part, sense perjuí de la seua menció, una vegada autoritzats, en el corresponent informe semestral.
4. La Direcció General d'Integració i Cooperació, de conformitat amb allò que disposa l'article 40 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, podrà realitzar el seguiment de la realització i gestió dels projectes subvencionats, tant en les seus de les entitats a la Comunitat Valenciana com en el terreny, amb la finalitat de verificar el grau de compliment de les actuacions.

Dèsset. Modificació del projecte
Qualsevol modificació del projecte, en els termes de l'article 41 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, comportarà la presentació, adaptat a les noves circumstàncies, d'un nou formulari d'identificació, en suport escrit i electrònic, i també, si és el cas, una nova memòria econòmica.
En cas que se sol·licite ampliació de termini d'execució del projecte, s'hi adjuntarà el cronograma actualitzat.

Díhuit. Finalització del projecte, informe final i documents que s'hi han d'adjuntar
1. Els projectes s'han de finalitzar en el termini d'execució.
2. El termini per a la presentació de l'informe final i la justificació dels gastos davant de la Direcció General d'Integració i Cooperació serà de tres mesos a partir de la data de finalització del projecte.
3. L'informe final s'ha d'omplir en model normalitzat disponible en la pàgina web de la Conselleria, i es podrà presentar en format digital, i no serà necessària la seua presentació en suport paper en este cas, i en s'hi haurà d'analitzar i avaluar la realització del projecte en el seu conjunt, de conformitat amb el contingut determinat en l'article 39.1.b) del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell.
4. L'informe final consta de dos parts i s'hi han d'adjuntar els documents següents:
a) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades amb el contingut previst en article 46.b) del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, en format compatible Excel.
b) La justificació tècnica ha d'aportar dades sobre els objectius aconseguits, els resultats obtinguts i les activitats realitzades.
Si és el cas, document del soci local en què s'indique la repercussió del projecte i, si és el cas, l'acreditació de la propietat dels béns adquirits amb la contribució de la Generalitat.

Dènou. Justificació dels gastos
1. Es realitzarà, de conformitat amb allò que disposen els articles 45 i següents del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, de bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, per mitjà de la presentació de compte justificatiu amb aportació de justificants de gasto o, si és el cas, simplificada. En el primer cas, es podrà completar amb informe d'auditor.
2. La modalitat de justificació s'ha de comunicar a la Direcció General d'Integració i Cooperació en el moment de la sol·licitud de la subvenció i, en tot cas, amb caràcter previ a la finalització de l'execució del projecte.
3. En cas que siga necessària la presentació de documents justificatius, estos han de ser originals o còpies compulsades. Amb caràcter excepcional, amb l'autorització prèvia de la Direcció General d'Integració i Cooperació, es podran utilitzar rebuts en comptes de factures quan per especials circumstàncies en el país o la zona d'execució (zones molt aïllades, en conflicte armat o inestabilitat social o política, inexistència de factures reglades, etc.) es troben greus dificultats per a obtindre-les, o quan s'efectuen xicotetes compres a particulars no obligats per la legislació local a emetre factures. Els rebuts no seran mai d'aplicació per a gastos efectuats a Espanya. La sol·licitud d'autorització no podrà ser genèrica, sinó que haurà d'especificar les mercaderies, béns o servicis i les quanties màximes que es pretén justificar amb eixe sistema. Els rebuts imputats a la subvenció contindran la informació mínima de l'import, la quantitat, descripció del servici o mercaderia, data i identificació de la persona firmant.
4. La data de les factures i justificacions dels gastos a càrrec de la subvenció de la Generalitat ha d'estar compresa dins del termini d'execució real del projecte. Només s'acceptaran factures anteriors en sis mesos a la finalització del termini de presentació de sol·licituds per als gastos d'identificació i formulació del projecte, i posteriors en no més de sis mesos, des de la finalització de l'execució del projecte, per a gastos d'avaluació, d'acord amb allò que disposa l'article 47.3 del Decret 135/2010, del Consell.

Vint. Avaluació final de resultats i objectius
1. En la modalitat de projectes la subvenció dels quals siga igual o superior a 80.000 euros, serà preceptiva la realització d'una avaluació final externa o mixta de resultats i objectius, en el termini de tres mesos com a màxim des de la data de finalització del projecte. Esta avaluació serà preceptiva per al tancament del projecte i formarà part de l'expedient de justificació.
2. El cost de l'avaluació estarà pressupostat en la sol·licitud de subvenció amb el límit del 5% de la subvenció sol·licitada.
3. L'entitat és responsable directa de la gestió de l'avaluació. Per a la realització de l'avaluació final, estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria, la Guia de Gestió d'Avaluació Final de la Direcció General d'Integració i Cooperació.

Vint-i-una. Difusió de l'origen de les subvencions i comunicació, i difusió del projecte
1. Les entitats beneficiàries de subvencions, en col·laboració amb la Conselleria de Justícia i Benestar Social, realitzaran les accions de comunicació i difusió del projecte que estimen oportunes, de conformitat amb les característiques d'este, amb la finalitat de sensibilitzar la societat valenciana sobre els objectius de desenrotllament del mil·lenni fixats per les Nacions Unides, i cal fer constar en estes, d'acord amb l'article 43 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, que el projecte està finançat per la Generalitat.
2. En cas que la realització del projecte genere qualsevol tipus de documentació audiovisual o material imprés, una còpia del dit material s'ha d'entregar a la Direcció General d'Integració i Cooperació, durant el termini d'execució del projecte o bé a la seua finalització. La Generalitat queda autoritzada a utilitzar el material audiovisual o imprés dels projectes subvencionats tant en la seua pàgina web, com en els documents que realitze, com puguen ser memòries, plans anuals o presentacions, entre altres, de conformitat amb l'article 21 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell.

Vint-i-dos. Reintegrament de les subvencions
1. En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en l'article 37 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, l'entitat beneficiària de la subvenció ha de reintegrar a la Generalitat les quantitats corresponents.
2. Els reintegraments voluntaris s'han de comunicar, amb informe raonat, immediatament al centre gestor competent en matèria de cooperació al desenrotllament i, a més, han d'aportar l'original o la fotocòpia compulsada de l'ingrés realitzat, i incloure's el dit informe juntament amb l'informe final que es presente una vegada finalitzada l'execució del projecte.

linea
Mapa web