Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 25/2011, de 30 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es convoquen, per a l'any 2012, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament a executar en països i poblacions estructuralment empobrits. [2012/309]

(DOGV núm. 6691 de 13.01.2012) Ref. Base de dades 000367/2012

ORDE 25/2011, de 30 de desembre, de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, per la qual es convoquen, per a l'any 2012, subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament a executar en països i poblacions estructuralment empobrits. [2012/309]
D'acord amb el que establix la Llei 6/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Cooperació al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb el que establix el Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de Cooperació Internacional per al Desenrotllament.
Segons l'article 47.11 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 juny de 1991, els consellers corresponents establiran les oportunes bases reguladores de concessió de subvencions.

De conformitat amb el que establix el Decret 75/2011, de 24 de juny, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, així com en el Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Benestar Social,


ORDENE

Primer. Objecte
Convocar subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament a executar en països i poblacions estructuralment empobrits.

Segon. Bases
Aprovar les bases per les quals es regula esta convocatòria, que s'inclouen com a annex I de la present orde.
En tot allò que no està regulat en estes bases, caldrà ajustar-se al que establix el Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de Cooperació Internacional al Desenrotllament.

Tercer. Finançament
1. Les subvencions concedides en virtut d'esta convocatòria seran sufragades a càrrec del capítol VII, línia de subvenció T2324, del programa Cooperació Internacional al Desenrotllament, del pressupost de la Generalitat per a 2012, i la concessió estarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els esmentats pressupostos de la Generalitat per al 2012, de conformitat amb el que establix l'Orde de 26 de setembre de 1994, sobre tramitació anticipada d'expedients de gasto de la Conselleria d'Economia i Hisenda.
2. Del total dels fons disponibles en esta convocatòria, el 75%, com a mínim, es destinarà als països o poblacions prioritaris d'acord amb les prioritats geogràfiques assenyalades en l'apartat segon de la base tercera de l'annex I d'esta convocatòria.
3. Les subvencions a concedir per la present convocatòria no necessiten notificació a la Comissió Europea, perquè no tenen els requisits arreplegats en l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que les dites subvencions s'atorguen a entitats sense ànim de lucre, registrades, a més, com a organització no governamental per al desenrotllament (ONGD), per a la realització de projectes de cooperació al desenrotllament, amb un alt contingut social, i les accions subvencionades no suporten cap avantatge econòmic, ni desenrotllament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns o servicis.

Per tant, amb la percepció de les esmentades subvencions no hi ha possibilitat de falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials entre estats membres, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Facultat d'execució i desenrotllament
Es faculta el director general d'Integració i Cooperació, de conformitat amb el Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, perquè dicte les resolucions complementàries que siguen necessàries per a dur a terme el que establix esta orde i es delega en este l'atribució d'atorgar les subvencions a què es referix esta convocatòria.

Segona. Entrada en vigor
La present orde produirà efectes l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Tercera. Recursos
Contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, els interessats podran interposar, potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que ho ha dictat, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que establixen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, o bé, directament, recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que establixen els articles 10.1.a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

València, 30 de desembre de 2011

El conseller de Justícia i Benestar Social,
JORGE CABRÉ RICO


ANNEX I

Bases per les quals es regula la convocatòria de subvencions dirigides a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD) per al cofinançament de projectes i microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament

Primera. Objecte de la convocatòria
És objecte de la present orde convocar subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al cofinançament de projectes i microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament a executar en països i poblacions estructuralment empobrits, d'acord amb el que establix l'apartat segon de la base tercera.

Tindrà les modalitats següents:
a) Projectes de cooperació internacional per al desenrotllament.
S'entén per projecte el conjunt d'accions dirigides a la consecució d'un objectiu específic que poden estar inserides en programes o plans de desenrotllament de major envergadura. Els projectes es basen en planificacions molt definides, amb previsions concretes dels recursos necessaris i la temporalitat de la seua execució.
L'import màxim de la subvenció per a cada projecte no podrà ser superior a 150.000 euros.
El període d'execució d'un projecte no serà superior a 24 mesos.

b) Microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament.
Un microprojecte és una intervenció o acció puntual de cooperació per al desenrotllament, que pot contribuir o no a la consecució de projectes i que, per tant, complementa o reforça l'estratègia de desenrotllament en un determinat sector de població, comunitat o col·lectiu específic a què es dirigix.
L'import màxim de subvenció per cada microprojecte serà de 50.000 euros.
El període d'execució d'un microprojecte no serà superior a 12 mesos.

Segona. Projectes exclosos
1. No podrà sol·licitar-se subvenció dins d'esta convocatòria per al cofinançament de projectes respecte dels quals s'haja sol·licitat, així mateix, subvenció a través d'una altra convocatòria pública per al 2012 dins del programa de Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Generalitat, quan hi haja identitat d'objecte entre les activitats la subvenció de les quals se sol·licita. Si això ocorreguera, l'entitat sol·licitant haurà d'optar per una de les subvencions sol·licitades.
2. Tampoc seran subvencionables a través d'esta convocatòria aquells projectes el contingut dels quals estiga clarament previst en les restants convocatòries de subvencions de la Direcció General d'Integració i Cooperació o d'altres òrgans directius de la Generalitat. Si això ocorreguera, l'administració d'ofici i amb audiència prèvia a l'entitat sol·licitant podrà incloure el projecte presentat en la valoració de la convocatòria corresponent, sempre que la sol·licitud haja tingut entrada abans que acabe el termini de presentació de sol·licituds de la dita convocatòria.

Tercera. Prioritats
Els projectes presentats a esta convocatòria de subvencions han d'adaptar-se als objectius i a les prioritats establits en el Pla Director de la Cooperació Valenciana vigent i, en particular, a les següents:

1. Prioritats horitzontals.
a) Contribuir a la reducció de la pobresa, donant suport a estratègies que tinguen com a objecte el desenrotllament humà sostenible i la millora de les condicions de vida dels pobles.
b) La protecció i el respecte als drets humans i la diversitat cultural, l'enfortiment de les estructures democràtiques i el suport a les institucions, la governabilitat i la gestió descentralitzada, així com l'enfortiment del teixit social de la societat civil i la participació ciutadana.

c) La promoció de l'equitat de gènere en la cooperació internacional per al desenrotllament a través de l'augment de les capacitats i l'autonomia de les dones.
d) El foment de la sostenibilitat ambiental i la conservació de la biodiversitat articulats amb processos de desenrotllament humà sostenible.
2. Prioritats geogràfiques. Els països prioritaris per a l'execució de projectes en matèria de desenrotllament seran:
a) Amèrica Central i el Carib: Cuba i República Dominicana.
b) Sud-amèrica: Argentina, Bolívia, Colòmbia, Equador i Perú.
c) Àfrica Subsahariana: la Guinea Equatorial i el Senegal.
d) Magrib: Algèria i el Marroc.
Podran finançar-se també projectes que tinguen com a destinataris altres països estructuralment empobrits sempre que tinguen una representació significativa de població immigrant resident a la Comunitat Valenciana i s'acredite este aspecte.
3. Prioritats sectorials.
D'acord amb el que establix l'article 6.5 de la Llei 6/2007 i el Pla Director de la Cooperació Valenciana vigent, les actuacions cofinançades en la present convocatòria hauran de dirigir-se a l'atenció d'un sector o dels diversos sectors següents:
a) Millora de les capacitats per a satisfer les necessitats socials bàsiques, que comprenen l'enfortiment dels sistemes de salut d'acord amb les prioritats locals i nacionals dels països destinataris i les recomanacions d'organismes internacionals; la millora de la qualitat de l'educació i la formació bàsica; la millora d'infraestructures, servicis energètics, proveïment, control i tractament de l'aigua, sostenibilitat mediambiental, així com l'accés a una vivenda digna i el desenrotllament socioeconòmic amb enfocament de sobirania alimentària a fi de garantir el dret a l'alimentació.
b) Millora de les condicions i els drets dels grups que passen o patixen situacions de vulnerabilitat, com són infància i joventut, població refugiada, desplaçada o afectada per desastres, poblacions indígenes o població amb discapacitat.
c) Millora de les capacitats econòmiques i productives, com la realització de programes de cooperativisme, associacionisme, l'enfortiment del sistema de microcrèdits i la creació de microempreses i autoocupació; l'enfortiment dels sectors productius, en especial de la producció i la distribució d'aliments dins del principi de sobirania alimentària, el foment del comerç just i del consum responsable, l'enfortiment de les xarxes de comerç, capacitació empresarial, professional i laboral i el foment del turisme sostenible.
d) Promoció de la governabilitat democràtica, respecte i promoció dels drets humans, enfortiment de les administracions descentralitzades i la participació de la societat civil, la formació de tècnics municipals i la prestació d'assistències tècniques per a la millora dels servicis públics.

e) Promoció de gènere en el desenrotllament i l'apoderament de les dones.
4. Altres prioritats de la política de la Generalitat en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
La concessió de subvencions a càrrec d'esta convocatòria a favor d'aquelles entitats la seu estatutària o la seu central de les quals estiga dins del territori de la Comunitat Valenciana, així com d'aquelles la capacitat de gestió de les quals i l'estructura a l'efecte haja quedat acreditada, a través de l'adequada realització dels projectes i del correcte compliment de les obligacions dimanants de la percepció de subvencions del programa de cooperació internacional per al desenrotllament de la Generalitat en anys anteriors.

Quarta. Requisits generals per a les entitats sol·licitants
A més dels requisits exigits en l'article 11 de la Llei 38/2007, General de Subvencions, les organitzacions no governamentals de desenrotllament beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir els requisits de capacitat financera i de gestió i estar inscrites en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana.
No podran ser beneficiàries de subvencions les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, en particular la continguda en l'apartat g); que exigix que han d'estar al corrent del pagament d'obligacions per reintegrament de subvenció.

Quinta. Presentació de les sol·licituds
1. Per a cada projecte subvencionable haurà de presentar-se una sol·licitud, d'acord amb el model que figura com a annex II de la present orde, i en el Portal de la Generalitat (), accedint als apartats «Guia Prop-Tràmits i Servicis», degudament omplida i firmada pel representant legal de l'entitat.
La sol·licitud també podrà presentar-se per via telemàtica en el Portal de la Generalitat (), accedint als apartats «Administració On Line-Guia Prop».
Per a poder tramitar electrònicament la sol·licitud, haurà de disposar de certificat digital ja siga de l'entitat, del president de l'entitat o del representant davant de la Conselleria. Tot això de conformitat amb les instruccions previstes en la pàgina web de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica ().
2. Les sol·licituds es presentaran preferentment en el Registre General de la Conselleria de Justícia i Benestar Social (passeig de l'Albereda, 16, València) o en qualsevol dels llocs que establix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta orde en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
4. Cada entitat, de manera individual o en agrupació amb una altra o altres ONGD, podrà presentar una sola sol·licitud per a esta convocatòria.
5. En el cas de sol·licituds presentades per una agrupació d'ONGD, el model de sol·licitud serà firmat pel representant de l'entitat designada com a líder.
6. La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació d'estes bases i del que establix esta orde de convocatòria.
7. Quan la sol·licitud no tinga els requisits assenyalats en l'article 70.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, o a esta no s'adjunte la documentació preceptiva, es requerirà l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que establix l'article 71.1 de l'esmentada llei, perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, se'l considerarà que ha desistit de la seua petició, després de la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que establix l'article 42 de la mencionada llei.
8. Si la sol·licitud es presenta per mitjans telemàtics i hi ha documentació que no es pot aportar per este mitjà, s'haurà de presentar en els registres previstos en el punt 2 d'esta base.
9. En el cas que determinada documentació estiga en poder de l'administració, haurà de detallar-se en la sol·licitud la data i l'òrgan o dependència on van ser presentats o, si és el cas, emesos i que el contingut d'estos correspon a la realitat en la data de la presentació de la sol·licitud.
10. Tots els models normalitzats de documentació i annexos assenyalats en les presents bases figuren en el Portal de la Generalitat (), accedint als apartats «Guia Prop-Tràmits i Servicis».


Sexta. Requisits específics per a les distintes modalitats de subvenció i per a la presentació de sol·licituds en agrupació
A més dels requisits generals establits en la base quarta, les entitats sol·licitants hauran d'acreditar els punts següents, depenent de la modalitat de sol·licitud:
1. Projectes de cooperació internacional per al desenrotllament.
Experiència en la realització, individualment o en agrupació amb altres ONGD, almenys, de quatre projectes de cooperació internacional en països en via de desenrotllament. No serà necessari acreditar la dita experiència en el cas d'entitats que ja hagueren rebut subvencions en anteriors convocatòries del programa de cooperació al desenrotllament de la Generalitat, ja siga individualment o en agrupació amb altres entitats.
2. Microprojectes de cooperació internacional per al desenrotllament.
En el cas de microprojectes, l'acreditació de l'experiència no serà preceptiva.
3. Agrupació entitats.
Quan una sol·licitud es presente per una agrupació d'ONGD, totes les entitats que la formen hauran de complir els requisits generals descrits en la base quarta.
Respecte a l'experiència exigida en les modalitats de projectes, esta es podrà acreditar de forma individual o conjunta entre les ONGD que participen en l'agrupació.

Sèptima. Documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud
Junt amb el model de sol·licitud, haurà de presentar-se preceptivament la següent documentació, de conformitat amb l'article 25 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell.
1. En el cas que en la sol·licitud no s'autoritze la Generalitat perquè esta obtinga, de forma directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions davant de la Seguretat Social i tributàries davant de l'Estat i la Generalitat, s'hauran d'aportar els certificats acreditatius de les dites circumstàncies.
2. Original de la declaració de la persona responsable de l'entitat sol·licitant de l'entitat, d'acord amb el model que figura en l'annex III, de conformitat amb l'article 25.1.a) del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.

3. Quan siga necessari acreditar l'experiència, es realitzarà per mitjà d'una relació dels projectes realitzats, en la qual s'especifique el títol, les dates d'execució, el cost total en euros de cada un dels projectes, els organismes finançadors i la quantia de les subvencions concedides. A la dita relació s'haurà d'adjuntar la documentació expedida per una administració pública o organisme oficial, que acredite fefaentment la realització dels projectes.
4. Organigrama, delegacions a la Comunitat Valenciana i relació del personal laboral. En el cas que l'entitat sol·licitant no tinga treballadors per compte d'altri, declaració responsable pel representant de l'entitat de la dita circumstància, junt amb la documentació que acredite la seua capacitat per a la realització de les activitats necessàries per a aconseguir els fins de les subvencions o les ajudes convocades, com ara: precontractes, relació de personal voluntari o qualsevol altres aptes per a estos fins.

Octava. Documentació tècnica de l'entitat i del projecte
Junt amb el model de sol·licitud i la documentació assenyalada en la base sèptima, hauran d'aportar-se els documents indicats a continuació, en paper i en format electrònic, necessaris per a la correcta valoració de la sol·licitud, de conformitat amb l'article 26 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell:
1. Formulari d'identificació, firmat pel representant legal, d'acord amb el model que figura com a annex IV, amb una identificació i formulació precises.
2. Així mateix, en el supòsit de presentar-se per una agrupació d'entitats, s'haurà d'aportar una memòria en què s'indiquen les activitats conjuntes en què hagen participat anteriorment i les responsabilitats que assumiran cada una de les entitats en l'execució del projecte per al qual se sol·licita subvenció, i faran constar la seua participació en el cofinançament. En el cas que haguera distribució de la subvenció, serà necessari especificar les activitats i la quantia del pressupost que es destinarà per a això. Finalment, s'indicarà l'entitat que, com a representant de l'agrupació, serà responsable de presentar els informes i les justificacions de l'execució del projecte.
3. Factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos per unitat dels recursos a utilitzar i de manera excepcional, en el cas que no puga disposar-se de documents acreditatius respecte d'algun concepte de gasto, informe justificatiu d'esta impossibilitat.

4. Estatuts i inscripció del soci local davant de l'administració competent que acredite la seua capacitat jurídica i d'obrar en el país d'execució de l'actuació, quan siga una entitat privada. Així com una relació d'activitats o projectes executats en la zona específica de la intervenció.
5. Si és el cas, document on conste la conformitat del soci local en l'execució del projecte i que detalle els termes de col·laboració entre l'entitat sol·licitant i el soci local.
6. Documentació acreditativa de la titularitat i el règim de propietat dels immobles vinculats al projecte, així com del valor d'estos.

7. Documentació acreditativa del valor de les contribucions en espècie dels socis locals i dels beneficiaris finals, directament vinculades a la realització de la intervenció, si n'hi ha.
8. En el cas que el projecte comprenga la construcció de vivendes o infraestructures, s'hauran d'aportar els permisos d'obra o documents que acrediten la conformitat de les autoritats locals, en el supòsit de la modalitat de cooperació internacional al desenrotllament.
9. Memòria econòmica del projecte, d'acord amb el que establixen els articles 14, 15, 16, 17 i 18 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, que comprendrà un pla de finançament en què es justifique la contribució financera externa, així com la subvenció sol·licitada a la Generalitat, d'acord amb el model que figura com a annex V, on s'identifiquen els recursos necessaris, el nombre d'unitats de cada recurs, el preu per unitat, en la moneda local i en euros i l'import total del projecte.
10. Memòria de la institució, en la qual conste que l'entitat sol·licitant té les condicions de solvència i la capacitat de gestió per a realitzar l'activitat objecte d'ajuda. Per a això, s'assenyalaran els projectes executats anteriorment, les activitats realitzades durant l'últim any natural anterior a la convocatòria, incloent-hi el balanç de situació, el compte de pèrdues i guanys i la memòria econòmica de l'any anterior, o els últims comptes aprovades, subscrit per la persona autoritzada segons els estatuts i les fonts de finançament.
11. Projecte detallat, firmat pel representant legal, en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció, amb inclusió del lloc i el termini de realització i el nombre de persones beneficiàries de la intervenció.

12. Informe del procés d'identificació dut a terme prèviament per a la identificació del projecte per al qual se sol·licita subvenció. El dit informe contindrà la informació següent: anàlisi de participants, anàlisi de problemes, anàlisi d'objectius i d'estratègies.
13. Pla de desenrotllament local, regional o nacional del país d'intervenció on s'articula el projecte presentat.
14. Informació sobre les avaluacions de projectes dutes a terme per l'entitat en els últims 3 anys. En este sentit, serà necessari presentar una llista de les avaluacions realitzades on s'indique el projecte, avaluador, finançador, any, país i subvenció concedida.
15. Informació dels mecanismes de difusió que té l'entitat per a donar a conéixer els fons públics o privats que gestiona.

16. Carta de la població beneficiària i autoritats locals on es done compte de la seua acceptació, i compromís de participació en les diferents etapes del projecte.
17. Estudis d'identificació i diagnòstics previs a l'actuació que la justifiquen.
18. Estudis de viabilitat.
19. Pla de desenrotllament local del programa dins del qual s'inserix l'actuació.
20. Carta o document de consentiment previ informat de la població beneficiària i de la seua participació en les diferents etapes del projecte: disseny, execució, monitoratge i avaluació.
21. Documents de planificació estratègica de l'entitat dins de les prioritats del Pla Director de la Cooperació Valenciana vigent i de la Llei de Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana.
22. Documents estratègics: pla estratègic, programa, estratègia país, pla d'acció o d'altre, que informe sobre l'articulació del projecte per al qual se sol·licita finançament a la planificació institucional a llarg termini.

Novena. Subvenció de costos indirectes
1. El percentatge màxim de costos indirectes finançables es fixa en el 8% de la subvenció concedida per la Generalitat.
2. Queda exclosa la possibilitat d'imputar a costos indirectes la reinversió dels interessos generats pels fons del projecte.

Deu. Límit de finançament
1. Els projectes i microprojectes podran rebre de la Generalitat ajudes i subvencions fins a un màxim del 80% del cost total del projecte, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten.

2. El percentatge de cofinançament d'un projecte quedarà fixat en el moment de l'aprovació de la quantia de la subvenció per la relació entre esta i el cost total del projecte que apareix en el formulari d'identificació original o, si és el cas, reformulat. Si després de l'efectiva execució del projecte, el cost total real és inferior al previst en un principi, la subvenció haurà de ser objecte de minoració, de manera que el percentatge de cofinançament de la Generalitat es mantinga inalterat.


Onze. Límit de gastos subvencionables
1. Els gastos de personal no podran superar l'import corresponent al 30% de la subvenció concedida. No s'imputaran els gastos originats pels membres de les juntes directives o consells de direcció de les entitats.

2. La quantia màxima subvencionable del salari o preu/hora corresponent als professionals de la Comunitat Valenciana i del personal tècnic no podrà superar els 3.000 euros/mes brut.
3. Quant als gastos de dietes i desplaçaments del personal vinculat laboralment amb els projectes, dels voluntaris, directament relacionats amb les actuacions previstes, no podran superar el 10% de la subvenció concedida. El límit màxim per a la dieta completa (allotjament més manutenció) serà de 90 euros/dia.
Els desplaçaments es justificaran amb les factures corresponents i els viatges en vehicle propi es comptabilitzaran per quilometratge amb un màxim de 0,19 euros/quilòmetre.
Serà responsabilitat de l'entitat beneficiària adjudicatària que l'import imputat per este concepte, dins del límit citat, s'ajuste a la realitat del gasto realitzat i als preus mitjans de la zona a la qual es realitze el desplaçament.
4. En el cas que una vegada finalitzat el projecte es realitze una auditoria per a la justificació final, segons el que establix la base vint-i-una, l'import màxim subvencionable per al dit gasto serà de 1.000 euros.

Dotze. Valoració de les sol·licituds
1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i una vegada esmenades estes o transcorregut el termini per a això, la Comissió Tècnica efectuarà la valoració de les propostes establida en l'article 27 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, d'acord amb els criteris a què es referixen les presents bases.
2. De conformitat amb el dit precepte i amb el que establix l'article 82 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es podran sol·licitar els informes tècnics que es consideren necessaris per a realitzar la resolució, que podran incloure-hi l'assessorament extern a càrrec d'una consultora especialitzada. Així mateix, es podrà sol·licitar informe als cònsols i als representants diplomàtics del país d'execució i a altres conselleries.
3. En l'avaluació tècnica es podrà obtindre un màxim de 120 punts, distribuïts de la manera següent:
a) 15 punts, com a màxim, per la capacitat de gestió i experiència de l'ONGD sol·licitant.
b) 15 punts, com a màxim, per les característiques i el grau d'implicació del soci local.
c) 70 punts, com a màxim, per la qualitat del projecte. A l'efecte, es tindrà en compte la qualitat del disseny, la pertinència del projecte al context i els objectius del país on s'implementarà la intervenció, els factors que condicionen el desenrotllament, la població beneficiària d'este, la viabilitat economicofinancera i la sostenibilitat futura.
d) 20 punts, com a màxim, en atenció a l'adequació de les actuacions de l'entitat als objectius i a les prioritats de la política de la Generalitat en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, de conformitat amb el que establix la base tercera de la present.
Perquè es valore l'apartat d) serà imprescindible que s'haja obtingut, com a mínim, una puntuació global de 70 en els apartats a), b) i c).


Tretze. Resolució del procediment
1. La Comissió Tècnica formularà una proposta de resolució i l'elevarà al conseller de Justícia i Benestar Social.
2. La Comissió Tècnica, d'acord amb el que establix l'article 27.3 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, en concordança amb el Decret 99/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic de la Conselleria de Justícia i Benestar Social, estarà formada per:
a) La persona titular de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, que actuarà com a president.
b) La persona titular de la subdirecció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
c) La persona titular de la direcció del servici de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
d) La persona titular de la secretaria general administrativa de la conselleria competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
e) Un tècnic designat pel titular de la direcció general competent en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament.
3. La resolució per la qual es concedisquen o es deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria de Justícia i Benestar Social.
4. Durant un període de tres mesos a comptar des de la data de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la resolució de concessió de les subvencions, els documents dels projectes presentats que no siguen subvencionats estaran a la disposició de les entitats sol·licitants en la seu de la Direcció General d'Integració i Cooperació perquè puguen ser retirats.


Catorze. Obligacions de les entitats beneficiàries de subvencions

1. A més de les previstes en l'article 43 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, les entitats beneficiàries de subvenció hauran d'aportar el model d'acceptació normalitzat en el termini de 10 dies hàbils a comptar des del següent de la publicació de la resolució de concessió.
2. Sense perjuí d'allò que s'ha assenyalat en el punt anterior, qualsevol sol·licitant podrà renunciar a la subvenció abans del lliurament dels fons de manera expressa, per qualsevol mitjà que permeta la seua constància. Si la renúncia es produïx després d'haver percebut la subvenció concedida, s'haurà de reintegrar la quantitat percebuda més els interessos legals corresponents.
3. En el termini dels 10 dies hàbils següents de l'efectiu lliurament dels fons, les entitats hauran de comunicar a la Direcció General la data en què s'ha produït la recepció de la subvenció concedida, les dades del compte bancari obert exclusivament per al projecte objecte de la subvenció on s'han transferit estos i la data de començament del projecte.

Una vegada es produïsca el començament de l'execució del projecte també es comunicarà a la Direcció General.
4. En els projectes amb subvenció superior a 80.0000 euros serà obligatori realitzar una avaluació final de resultats i objectius, d'acord amb el que establix la base vint-i-dos de la present convocatòria. En la resta de casos serà facultativa.

Quinze. Reformulació del projecte
1. Segons el que establix l'article 29 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, en el cas que la subvenció concedida siga inferior a la quantitat sol·licitada, l'entitat subvencionada haurà de presentar, dins del mes següent a la publicació de la resolució, un nou formulari d'identificació en suport escrit i en format electrònic, així com els termes en què s'efectua la reformulació i una nova memòria econòmica adaptada als canvis pressupostaris realitzats. La presentació de la reformulació suposa l'acceptació de la subvenció.

2. La contribució financera externa, davall de qualsevol de les formes previstes en l'article 13 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, es podrà ajustar proporcionalment a la reducció de la subvenció. En cap cas este ajust podrà implicar un increment del percentatge de cofinançament de la Generalitat respecte del que apareixia en el projecte inicial.

Setze. Línia de base
1. En la modalitat de projectes, per a tots aquells casos en què la subvenció concedida siga igual o superior a 80.000 euros, serà preceptiva la realització d'una línia de base. Per a la seua execució, podran contractar-se els servicis d'un consultor extern o realitzar-ho la mateixa entitat amb els seus recursos tècnics. La data límit de presentació de l'informe de línia de base serà en el termini màxim de 3 mesos després de publicada la resolució de concessió, i és requisit previ per a la presentació de la reformulació del projecte.
2. El cost de la línia de base estarà pressupostat en la sol·licitud de subvenció amb el límit de 2.500 euros.
3. Per a la realització se seguiran les directrius de la Guia de Gestió d'Avaluacions de la Direcció General d'Integració i Cooperació.


Dèsset. Començament de l'execució i lliurament anticipat de fons

1. Una vegada rebut el document d'acceptació de la subvenció concedida, l'Administració tramitarà el lliurament del 100% de la subvenció concedida.
2. El començament de l'execució del projecte haurà de realitzar-se l'any 2012 i, com a màxim, fins als tres mesos següents a la primera recepció dels fons, excepte autorització expressa de la Direcció General de d'Integració i Cooperació, atenent les circumstàncies especials concurrents en l'execució dels projectes.

Díhuit. Informes de seguiment
1. D'acord amb el que establix l'article 39 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, les entitats beneficiàries hauran de presentar, per cada projecte subvencionat de duració superior a un any, un informe semestral sobre la marxa de l'execució d'este, segons el model normalitzat disponible en la pàgina web de la Conselleria, en suport CDROM, en format pdf o compatible Word.
Així mateix, s'aportarà una relació de factures de gastos ordenades per partides i dates, en format Excel.
2. El termini per a la presentació de l'informe semestral serà de trenta dies a comptar de l'endemà al transcurs de cada semestre d'execució del projecte, d'acord amb la data d'inici comunicada a l'Administració.
3. Els informes semestrals no podran contindre sol·licituds de modificació del projecte subvencionat ni d'ampliacions de termini que requerisquen l'autorització prèvia i expressa de la Direcció General d'Integració i Cooperació, sol·licituds que hauran de realitzar-se en document a part, sense perjuí de la seua menció, una vegada autoritzats, en el corresponent informe semestral.
4. La Direcció General d'Integració i Cooperació, de conformitat amb allò que establix l'article 40 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, podrà realitzar el seguiment de la realització i la gestió dels projectes subvencionats, tant en les seus de les entitats a la Comunitat Valenciana com en el terreny, a fi de verificar el grau de compliment de les actuacions.

Dènou. Modificació del projecte
Qualsevol modificació del projecte, en els termes de l'article 41 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, comportarà la presentació, adaptats a les noves circumstàncies, d'un nou formulari d'identificació, en suport escrit i electrònic, en format pdf o compatible Word, així com, si és el cas, una nova memòria econòmica.

En el cas que se sol·licite l'ampliació del termini d'execució del projecte, s'adjuntarà el cronograma actualitzat.

Vint. Acabament del projecte, informe final i documents que s'hi han d'adjuntar
1. Els projectes hauran de finalitzar-se en el termini d'execució.
2. El termini per a la presentació de l'informe final i la justificació dels gastos davant de la Direcció General d'Integració i Cooperació serà de tres mesos a partir de la data d'acabament del projecte.
3. L'informe final s'haurà d'omplir en el model normalitzat disponible en la pàgina web de la Conselleria, i s'hi podrà presentar en format digital i, en este cas, no caldrà la presentació en suport paper, i en l'informe s'haurà d'analitzar i s'haurà d'avaluar la realització del projecte en el seu conjunt, de conformitat amb el contingut determinat en l'article 39.1.b) del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell.

4. L'informe final consta de dos parts, i s'hi hauran d'adjuntar els documents següents:
a) Document del soci local indicant la repercussió del projecte i, si és el cas, l'acreditació de la propietat dels béns adquirits amb la contribució de la Generalitat. La justificació tècnica aportarà dades sobre els objectius aconseguits, els resultats obtinguts i les activitats realitzades.
b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades amb el contingut previst en l'article 46.b) del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, en format compatible Excel.


Vint-i-una. Justificació dels gastos
1. Es realitzarà de conformitat amb el que establixen els articles 45 i següents del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, de bases per a la concessió d'ajudes en matèria de cooperació internacional per al desenrotllament, per mitjà de la presentació de compte justificatiu amb aportació de justificants de gasto o, si és el cas, simplificada. En el primer cas, es podrà completar amb informe d'auditor.

2. La modalitat de justificació haurà de comunicar-se a la Direcció General en el moment de la sol·licitud de la subvenció i, en tot cas, amb caràcter previ a l'acabament de l'execució del projecte.
3. En el cas que siga necessari la presentació de documents justificatius, estos han de ser originals o còpies compulsades o confrontades.
Amb caràcter excepcional, amb l'autorització prèvia de la Direcció General, es podran utilitzar rebuts en compte de factures quan per especials circumstàncies en el país o la zona d'execució (zones molt aïllades, en conflicte armat o inestabilitat social o política, inexistència de factures reglades, etc.) es troben greus dificultats per a obtindre-les, o quan s'efectuen xicotetes compres a particulars no obligats per la legislació local a emetre factures. Els rebuts no seran mai d'aplicació per a gastos efectuats a Espanya. La sol·licitud d'autorització no podrà ser genèrica, sinó que haurà d'especificar les mercaderies, béns o servicis i les quanties màximes que es pretén justificar amb eixe sistema. Els rebuts imputats a la subvenció contindran la informació mínima de l'import, la quantitat, descripció del servici o mercaderia, data, i identificació de la persona firmant.

4. La data de les factures i de les justificacions dels gastos a càrrec de la subvenció de la Generalitat haurà d'estar compresa dins del termini d'execució real del projecte. Només s'acceptaran factures anteriors en sis mesos a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds per als gastos d'identificació i formulació del projecte, i posteriors en no més de sis mesos, des de l'acabament de l'execució del projecte, per a gastos d'avaluació, d'acord amb el que establix l'article 47.3 del Decret 135/2010, del Consell.

Vint-i-dos. Avaluació final de resultats i objectius
1. En la modalitat de projectes la subvenció de la qual siga igual o superior a 80.000 euros, serà preceptiva la realització d'una avaluació final externa o mixta de resultats i objectius, en el termini màxim de tres mesos com a màxim des de la data d'acabament del projecte. La dita avaluació serà preceptiva per al tancament del projecte i formarà part de l'expedient de justificació.
2. El cost de l'avaluació estarà pressupostat en la sol·licitud de subvenció amb el límit del 5% de la subvenció sol·licitada.
3. En el cas dels microprojectes, la realització de l'avaluació final de resultats i objectius serà potestativa, i es podrà sol·licitar una part del finançament per un import màxim de 3.000 €.
4. L'entitat és responsable directa de la gestió de l'avaluació. Per a la realització de l'avaluació final estarà disponible, en la pàgina web de la Conselleria, la Guia de Gestió d'Avaluació Final de la Direcció General d'Integració i Cooperació.

Vint-i-tres. Difusió de l'origen de les subvencions i comunicació i difusió del projecte
1. Les entitats beneficiàries de subvencions, en col·laboració amb la Conselleria de Justícia i Benestar Social, realitzaran les accions de comunicació i difusió del projecte que estimen oportunes de conformitat amb les característiques d'este, a fi de sensibilitzar la societat valenciana sobre els objectius de desenrotllament del mil·lenni fixats per les Nacions Unides, i es farà constar en estes, d'acord amb l'article 43 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, que el projecte està finançat per la Generalitat.
2. En el cas que la realització del projecte genere qualsevol tipus de documentació audiovisual o material imprés, una còpia del dit material haurà d'entregar-se a la Direcció General d'Integració i Cooperació, durant el termini d'execució del projecte o bé a l'acabament d'este. La Generalitat queda autoritzada a utilitzar el material audiovisual o imprés dels projectes subvencionats tant en la seua pàgina web, com en els documents que realitze, com poden ser memòries, plans anuals o presentacions, entre altres, de conformitat amb l'article 21 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell.

Vint-i-quatre. Reintegrament de les subvencions
1. En els supòsits previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en l'article 37 del Decret 135/2010, de 10 de setembre, del Consell, l'entitat beneficiària de la subvenció haurà de reintegrar a la Generalitat les quantitats corresponents.
2. Els reintegraments voluntaris hauran de comunicar-se, amb informe raonat, de forma immediata al centre gestor competent en matèria de cooperació al desenrotllament, amb aportació, a més, de l'original o la fotocòpia compulsada de l'ingrés realitzat, i incloure-s'hi el dit informe junt amb l'informe final que es presente una vegada acabada l'execució del projecte.

linea
Mapa web