Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 3/2024, de 4 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es desplega el Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. [2024/1954]

(DOGV núm. 9804 de 07.03.2024) Ref. Base de dades 002086/2024

ORDE 3/2024, de 4 de març, de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es desplega el Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. [2024/1954]
ÍNDEX
Preàmbul
Títol I. Disposicions generals
Article 1. Objectiu
Article 2. Dependència del nivell administratiu dels servicis centrals de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
Article 3. Dependència del nivell administratiu dels servicis perifèrics de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
Títol II. Servicis centrals de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
Capítol I. De l’estructura de la Secretaria Autonòmica d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
Article 4. Estructura de la Secretaria Autonòmica d’Agricultura Ramaderia i Pesca
Secció I. Unitats administratives de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera
Article 5. Nivell administratiu de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera
Article 6. Subdirecció General d’Agricultura i Ramaderia
Article 7. Subdirecció General d’Estructures Agràries i Cooperativisme
Secció II. Unitats administratives de la Direcció General de Desenvolupament Rural
Article 8. Nivell administratiu de la Direcció General de Desenvolupament Rural
Article 9. Subdirecció General del Medi Rural, Agricultura Ecològica i Qualitat
Secció III. Unitats administratives de la Direcció General de la Indústria i Cadena Agroalimentària
Article 10. Nivell administratiu de la Direcció General de la Indústria i Cadena Agroalimentària
Article 11. Subdirecció General d’Indústria i Cadena Agroalimentària
Secció IV. Unitats administratives de la Direcció General de la Política Agrària Comuna (PAC)
Article 12. Nivell administratiu de la Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC)
Article 13. Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat
Secció V. Unitats administratives de la Direcció General de Pesca

Article 14. Nivell administratiu de la Direcció General de Pesca
Article 15. Subdirecció General de Pesca
Capítol II. De l’estructura de la Subsecretaria
Article 16. Subsecretaria
Article 17. Secretaria General Administrativa
Article 18. Subdirecció General del Gabinet Tècnic
Títol III. Servicis perifèrics de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
Article 19. Direccions territorials
Article 20. Funcions de les direccions territorials
Disposició addicional única. Oficines comarcals
Disposició transitòria única. Unitats i llocs de treball
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposició final primera. Habilitació normativa
Disposició final segona. Entrada en vigor


Preàmbul

El Decret 10/2023, de 19 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries i les seues atribucions, establix l’estructura bàsica de l’Administració del Consell. Un dels departaments que es configuren en la nova estructura és la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, i li assigna les competències en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, política agrària comuna i regadius.
Esta norma organitzativa s’ha completat, quant a les secretaries autonòmiques, mitjançant el Decret 12/2023, de 20 de juliol, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les secretaries autonòmiques de l’Administració del Consell.
Així mateix, el Decret 112/2023, de 25 de juliol, del Consell, establix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, d’ara en avant, Decret 112/2023, i establix en el títol VIII, articles 105 a 114, l’estructura i les competències dels òrgans superiors i directius de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

L’article 106 de l’esmentat Decret 112/2023 determina que esta s’estructura en tres nivells, tots subjectes a la direcció superior de la persona titular de la Conselleria, nivell superior, directiu i administratiu.

El nivell superior i directiu s’ha desplegat en el Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

A fi de completar la regulació dels nivells en què s’estructura la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, és necessari estructurar i desenvolupar el nivell administratiu de la Conselleria, mitjançant la regulació de totes les unitats administratives dependents directament dels òrgans superiors i directius, regulació que ha de realitzar-se a través d’orde de la persona titular de la Conselleria, de conformitat amb l’article 106.2 del Decret 112/2023 i l’article 3 de l’esmentat Decret 146/2023.
Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 28 e, 37 i 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i les competències atribuïdes en l’article 4 del Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, amb un informe previ de la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública,


Ordene

TÍTOL I
Disposicions generals

Article 1. Objectiu
1. L’objecte d’esta orde és regular el nivell administratiu de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, en desplegament del Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.

2. El desenvolupament d’este nivell administratiu en la present disposició es realitza quant a subdireccions generals i direccions de servicis.

Article 2. Dependència del nivell administratiu dels servicis centrals de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
El nivell administratiu dels servicis centrals de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, de conformitat amb el Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, està sota la dependència dels següents òrgans superiors i òrgans directius:
a) La Secretaria Autonòmica d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, de la qual depenen:
– La Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera.
– La Direcció General de Desenvolupament Rural.
– La Direcció General de la Indústria i Cadena Agroalimentària.
– La Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC).
– La Direcció General de Pesca.
b) La Subsecretaria.

Article 3. Dependència del nivell administratiu dels servicis perifèrics de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca
El nivell administratiu dels servicis perifèrics de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, de conformitat amb el Decret 146/2023, de 5 de setembre, del Consell, estan sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i la dependència funcional dels òrgans directius d’esta en funció de la matèria.


TÍTOL II
Servicis centrals de la Conselleria d’Agricultura,
Ramaderia i Pesca

CAPÍTOL I
De l’estructura de la Secretaria Autonòmica
d’Agricultura, Ramaderia i Pesca

Article 4. Estructura de la Secretaria Autonòmica d’Agricultura Ramaderia i Pesca
De la Secretaria Autonòmica d’Agricultura Ramaderia i Pesca depenen els centres directius següents:
a) Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera.
b) Direcció General de Desenvolupament Rural.
c) Direcció General de la Indústria i Cadena Agroalimentària.
d) Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC).
e) Direcció General de Pesca.


Secció I
Unitats administratives de la Direcció General
de Producció Agrícola i Ramadera

Article 5. Nivell administratiu de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera
1. La Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera s’estructura en les següents unitats administratives:
a) Subdirecció General d’Agricultura i Ramaderia, de la qual, al seu torn, depenen:
– Servici de Producció i Sanitat Animal.
– Servici de Sanitat Vegetal.
b) Subdirecció General d’Estructures Agràries i Cooperativisme, de la qual, al seu torn, depenen:
– Servici d’Estructures Agràries i Cooperativisme.
– Servici d’Ordenació Agrària.
– Servici d’Ajudes Estructurals.
– Servici de Regadius.
2. El Laboratori de Diagnòstic Fitopatològic de Sanitat Vegetal de Silla depén de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera.


Article 6. Subdirecció General d’Agricultura i Ramaderia
A la Subdirecció General d’Agricultura i Ramaderia li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les següents unitats administratives:
1. Servici de Producció i Sanitat Animal, al qual corresponen les funcions següents:
a) Programar, gestionar i executar les activitats en matèria de sanitat animal dels animals de producció per a la prevenció, el control i l’erradicació de les malalties subjectes a mesures de control oficial de les espècies ramaderes i aqüícoles i les zoonosis en animals.
b) Planificar i coordinar les actuacions de sanitat animal en l’àmbit dels animals de companyia i animals de la fauna silvestre, en les malalties subjectes a mesures de control oficial i, en estos casos, adoptar les mesures de control i erradicació.
c) Supervisar i controlar els programes sanitaris de les explotacions ramaderes i aqüícoles i de les agrupacions de defensa sanitària ramaderes i aqüícoles i, en general, en les instal·lacions amb animals susceptibles de malalties de declaració obligatòria, així com, si és el cas, l’autorització per raons de sanitat animal dels mercats, les fires, les exhibicions, els concursos, les subhastes i les exhibicions amb animals.
d) Programar, gestionar i controlar les activitats en matèria de foment, ordenació i registre d’explotacions, instal·lacions i transports d’interés ramader.
e) Programar, gestionar i executar les activitats de control de traçabilitat i identificació animal i el control del moviment pecuari en els animals de producció.
f) La programació, la gestió i l’execució, en relació amb els animals en els quals la normativa així ho exigisca, de les activitats de control en matèria de benestar animal d’espècies de producció animal en explotacions ramaderes i en captivitat, en el transport, en l’experimentació i en el sacrifici, sense perjuí de les actuacions de la Conselleria de Sanitat en escorxadors.
g) La gestió del benestar animal en animals de companyia, atenent motius justificats de sanitat animal, sense perjuí de les actuacions de la conselleria competent en matèria de medi natural i animal.

h) Gestionar ajudes i subvencions per a la modernització i la millora de les estructures productives de les explotacions ramaderes, la millora de la sanitat animal, la reducció de l’impacte mediambiental, el foment de les millores zootècniques, la reposició d’animals i les indemnitzacions per sacrifici.
i) Gestionar els registres, així com els parcs i els nuclis zoològics, corresponents en matèria de la seua competència.
j) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Sanitat Vegetal, al qual corresponen les funcions següents:
a) Desplegar i aplicar els programes de protecció, prevenció, defensa, control i erradicació de plagues i malalties dels cultius, incloent-hi les campanyes institucionals.
b) Difondre, fomentar i controlar els programes sanitaris de les explotacions i de les seues associacions i agrupacions, i gestionar les ajudes derivades d’estos.
c) Desenvolupar i aplicar els programes de lluita biològica i gestió integrada de plagues, i els plans derivats de l’autorització i l’ús sostenible de productes fitosanitaris.
d) Gestionar els registres d’establiments de comercialització de material vegetal, el seu control i l’expedició de passaports fitosanitaris.

e) Gestionar el registre d’ITEAF (estacions d’inspecció d’equips d’aplicació de productes fitosanitaris) i el registre REGANIP (Registre d’aeronaus i instal·lacions permanents), així com la seua inspecció i control.
f) Gestionar el Registre oficial de productors i operadors de mitjans de defensa fitosanitària (ROPO) i qualsevol altre registre corresponent en matèria de la seua competència.
g) Controlar les parcel·les incloses en protocols d’exportació a tercers països.
h) Gestionar el Laboratori de Diagnòstic Fitopatològic de Sanitat Vegetal de Silla.
i) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

Les funcions assenyalades en les lletres a a g s’exerciran, si és el cas, en coordinació amb l’òrgan directiu competent en matèria de qualitat agroalimentària.

Article 7. Subdirecció General d’Estructures Agràries i Cooperativisme
A la Subdirecció General d’Estructures Agràries i Cooperativisme li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les següents unitats administratives:
1. Servici d’Estructures Agràries i Cooperativisme, al qual corresponen les funcions següents:
a) Realitzar les actuacions necessàries per a la millora de les estructures agràries com a element d’ordenació del territori, incloent-hi iniciatives de gestió en comú i altres figures previstes en la Llei 5/2019, de 28 de febrer, d’estructures agràries de la Comunitat Valenciana.

b) Dirigir i coordinar les concentracions i les reestructuracions parcel·làries i totes les actuacions relacionades amb estes.
c) Fixar i impulsar les directrius en matèria de cooperativisme agrari, així com planificar, gestionar, coordinar i executar les mesures específiques en esta matèria.
d) Realitzar les actuacions en matèria d’arrendaments rústics i històrics.
e) Impulsar, dirigir i supervisar la realització, el desenvolupament i la modernització d’infraestructures agràries, així com proposar-ne la modificació.
f) Coordinar les actuacions de les diferents unitats administratives relatives a l’emissió dels informes de caràcter urbanístic i territorial que els corresponguen, i ordena la seua actuació per a garantir l’aplicació de criteris uniformes en els diferents àmbits territorials.
g) Relació amb les organitzacions professionals agràries valencianes i actuar com a suport a estes.
h) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici d’Ordenació Agrària, al qual corresponen les funcions següents:
a) Programar i executar les activitats tècniques derivades de l’ordenació i la millora de les produccions agràries en el marc de la normativa comunitària, incloent-hi les mesures de reestructuració i reconversió de cultius.
b) Elaborar plans d’actuació sectorial i mapes de cultius, així com dissenyar i gestionar les ajudes que es puguen establir en este àmbit.

c) Fixar les mesures relatives als mitjans de producció, la introducció d’innovacions i avaluació de noves tècniques.
d) Gestionar la cobertura davant de danys climatològics mitjançant el foment de la contractació d’assegurances agràries.
e) Instrumentar les ajudes econòmiques en cas de catàstrofes meteorològiques, de danys a les explotacions agrícoles per plagues d’espècies cinegètiques, i de danys als cultius en espais protegits.
f) Gestionar línies d’ajudes conjunturals a les explotacions agràries.

g) Supervisar les actuacions en matèria de maquinària agrícola i gestionar el Registre oficial de maquinària agrícola (ROMA).
h) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

3. Servici d’Ajudes Estructurals, al qual corresponen les funcions següents:
a) Programar, dirigir, executar i controlar les ajudes comunitàries o nacionals, l’objectiu de les quals siga modernitzar les explotacions agràries i millorar la seua competitivitat, promovent la incorporació de noves tecnologies o la seua adaptació a les exigències del mercat o de la legislació sectorial o mediambiental, així com les ajudes l’objectiu de les quals siga la incorporació de jóvens o nous agricultors.
b) Exercir les funcions relatives a mesures de millora i ajust del marc estructural de les explotacions de la Comunitat Valenciana, de cessió d’explotacions o cessament d’activitat i el registre d’explotacions de titularitat compartida.
c) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

4. Servici de Regadius, al qual corresponen les funcions següents:

a) Dirigir, controlar i gestionar els projectes i altres documents tècnics d’infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu i ús eficient d’aigua per a reg en l’àmbit d’actuació indicat.
b) Proposar la tramitació de contractes d’assistència tècnica per a la redacció de projectes i direccions d’obra de modernització de regadiu.

c) Proposar el desplegament de normativa aplicable per a la redacció dels projectes i la direcció i control d’obres d’infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu.
d) Dirigir, supervisar i controlar, i certificar i proposar la modificació, si és el cas, de les obres d’infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu que se li assignen.
e) Redactar els documents tecnicoadministratius necessaris per a les contractacions corresponents.
f) Elaborar les normes d’explotació i l’aplicació de les normes sobre seguretat incloses en la normativa sectorial aplicable en matèria d’ordenació i innovació d’infraestructures de modernització de regadiu a la Comunitat Valenciana.
g) Realitzar el seguiment en les obres d’infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu del compliment de la normativa vigent en matèria de seguretat i salut en el treball i impacte ambiental.

h) Coordinar l’execució dels diferents contractes de projectes i obres per a garantir la major eficiència en el compliment pressupostari i, en general, totes les funcions que se li assignen en relació amb els projectes, la construcció i la implantació de les infraestructures hidràuliques de modernització de regadiu.
i) Donar suport a les polítiques d’ampliació i millores en les infraestructures de modernització de regadiu i eficiència en l’ús de l’aigua i l’optimització i programació de la modernització del sistema de regadius i la racionalització de l’ús de l’aigua.
j) Elaborar la normativa sectorial sobre seguretat de preses, embassaments i basses per a reg i controlar l’aplicació de la normativa sectorial en matèria de seguretat de preses, embassaments i basses per a reg situats fora del domini públic hidràulic, això sense perjuí de les actuacions de la conselleria competent en matèria d’infraestructures hidràuliques i estalvi de l’aigua.
k) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.



Secció II
Unitats administratives de la Direcció
General de Desenvolupament Rural

Article 8. Nivell administratiu de la Direcció General de Desenvolupament Rural
La Direcció General de Desenvolupament Rural s’estructura en la unitat administrativa següent:
Subdirecció General del Medi Rural, Agricultura Ecològica i Qualitat, de la qual al seu torn depenen:
a) Servici de Desenvolupament de les Zones Rurals i Despoblades.
b) Servici de Suport a la Família i Relleu Generacional.
c) Servici de Producció Ecològica i Innovació.
d) Servici de Figures de Qualitat Agroalimentària.
e) Servici de Coordinació d’Oficines Comarcals.

Article 9. Subdirecció General del Medi Rural, Agricultura Ecològica i Qualitat
A la Subdirecció General del Medi Rural, Agricultura Ecològica i Qualitat li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats administratives següents:
1. Servici de Desenvolupament de les Zones Rurals i Despoblades, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Executar el desenvolupament de les zones rurals i despoblades de la Comunitat Valenciana mitjançant la gestió, la coordinació i el control de les convocatòries d’ajudes en matèria de desenvolupament rural.
b) Controlar i aplicar els mecanismes de pagament de les convocatòries esmentades.
c) Col·laborar amb les diferents administracions en la implantació de l’estratègia de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana i amb la Comissió Interdepartamental per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis Valencians.
d) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Suport a la Família i Relleu Generacional, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Col·laborar en la instal·lació, l’estabilitat i el desenvolupament de les famílies en el medi rural.
b) Fer costat a les persones que desitgen continuar les labors agrícoles i ramaderes.
c) Afavorir la instal·lació en el medi rural de les persones graduades en estudis relacionats amb l’agricultura, la ramaderia o el medi ambient, així com de les que vulguen desenvolupar la seua labor en el medi rural.

d) Promoure la formació de proximitat en la població resident en l’àmbit rural, principalment en temes d’emprenedoria.
e) Qualssevol altres funcions de finalitat anàloga que li siguen encomanades en relació amb l’àrea competencial d’explotacions familiars i relleu generacional prevista en el Decret 146/2023.
3. Servici de Producció Ecològica i Innovació, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Fomentar la producció ecològica i la valorització dels productes ecològics, el desenvolupament de productes ecològics i la promoció i consum d’estos.
b) Gestionar i coordinar amb altres administracions públiques, institucions, associacions o empreses competents en la matèria, programes específics que permeten millorar de manera contínua, coherent i des d’una perspectiva integral la producció ecològica.
c) Fomentar la formació en agricultura ecològica en escoles, universitats, centres de formació professional i qualsevol altre d’esta naturalesa, en coordinació amb els òrgans competents.
d) Fomentar el desenvolupament de tècniques agroecològiques.
e) Fomentar la implantació i la difusió de mètodes ecològics efectius en la lluita contra plagues i el desenvolupament de productes ecològics més efectius.
f) Promoure la innovació contínua en l’àmbit de la producció ecològica.
g) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

4. Servici de Figures de Qualitat Agroalimentària, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Promoure nous mercats per als productes agroalimentaris de qualitat i els productes ecològics valencians.
b) Coadjuvar al desenvolupament d’una cadena alimentària que proporcione aliments de qualitat al consumidor.
c) Impulsar i tutelar les figures de qualitat diferenciada, agricultura ecològica i altres marques de qualitat relatives a la producció agroalimentària de la Comunitat Valenciana.
d) Impulsar els programes voluntaris de qualitat en la producció.
e) Fomentar les empreses agroalimentàries de productes artesanals i diferencials.
f) Gestionar i controlar les ajudes per a l’impuls i la competitivitat del sector agroalimentari.
g) Prestar servicis de millora de la qualitat.
h) Promoure la formació d’emprenedors agroalimentaris.
i) Donar suport a accions per al desenvolupament de productes agroalimentaris de qualitat agroecològica i el desenvolupament de mercats per a estos.
j) Col·laborar i coordinar amb altres administracions públiques les actuacions per al foment i la promoció dels productes agroalimentaris.

k) Donar suport a les actuacions d’associacions, fundacions, federacions i organitzacions interprofessionals en este àmbit.
l) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

5. Servici de Coordinació d’Oficines Comarcals, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Col·laborar en la planificació de l’estructura de les oficines comarcals en coordinació amb les direccions territorials.
b) Programació del treball que cal desenvolupar per les oficines comarcals, en coordinació amb els respectius servicis centrals i perifèrics de la Conselleria.
c) Seguiment de les actuacions planificades mitjançant les oficines comarcals.
d) Gestionar les inversions en les oficines comarcals.
e) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.



Secció III
Unitats administratives de la Direcció General
de la Indústria i Cadena Agroalimentària

Article 10. Nivell administratiu de la Direcció General de la Indústria i Cadena Agroalimentària
1. La Direcció General de la Indústria i Cadena Agroalimentària s’estructura en la unitat administrativa següent:
Subdirecció General d’Indústria i Cadena Agroalimentària, de la qual depenen al seu torn:
a) Servici d’Indústries Agroalimentàries i Concentració de l’Oferta.

b) Servici de Control de la Qualitat Agroalimentària.
c) Servici de Seguretat i Control de la Producció Agrària.
d) Servici d’Anàlisi i Informació de la Cadena Alimentària.
2. S’adscriu a la Direcció General d’Indústria i Cadena Agroalimentària la Unitat d’Anàlisi de Sanitat Animal (UASA) i el Laboratori Agroalimentari, Enològic i Mediambiental.

Article 11. Subdirecció General d’Indústria i Cadena Agroalimentària

A la Subdirecció General d’Indústria i Cadena Agroalimentària li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats administratives següents:
1. Servici d’Indústria Agroalimentària i Concentració de l’Oferta, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Donar suport a la gestió tècnica, documental i tramitació d’ajudes de les activitats de transformació i industrialització de les petites i grans empreses, cooperatives i organitzacions de productors agroalimentaris.

b) Programar, desenvolupar i aplicar les mesures i polítiques sectorials actives relacionades amb l’organització, el foment i la millora de la diferenciació i la competitivitat de les indústries agràries i alimentàries mitjançant el foment del coneixement innovador, la tecnologia i la digitalització.
c) Donar suport a l’organització amb finalitats econòmiques dels productors agraris, i el foment de l’associacionisme mitjançant la concentració, el seguiment i el control de les agrupacions, organitzacions de productors i altres operadors sectorials associatius.
d) Promoure mesures d’eficiència i innovació en la cadena alimentària, mesures de crisis de mercats, relacions interprofessionals i aprofitament alimentari.
e) Gestionar les ajudes comunitàries, nacionals i autonòmiques relatives a estes matèries, especialment, les mesures de caràcter sectorial finançades amb fons de la Unió Europea.
f) Promoure el desenvolupament i el creixement de les organitzacions de productors en el marc de l’organització comuna de mercats agraris.
g) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Control de la Qualitat Agroalimentària, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Elaborar plans d’inspecció en matèria de lluita contra el frau en la producció i comercialització de productes agroalimentaris.
b) Realitzar el control oficial de les mesures que adopten la indústria i els agents comercials del sector agroalimentari en matèria d’implantació i gestió de qualitat, excloent-hi els punts de venda directa al consumidor i els agents de la producció primària.
c) Realitzar el control oficial de qualitat dels productes alimentaris, en les fases de manipulació, transformació, envasament, emmagatzematge i transport, amb destinació al mercat de la Unió Europea.
d) Realitzar el control oficial de la qualitat en fertilitzants, en les fases de producció, transformació, envasament, emmagatzematge, transport i comercialització majorista i minorista, amb destinació al mercat de la Unió Europea.
e) Gestionar el Laboratori Agroalimentari, Enològic i Mediambiental.
f) Realitzar el control en escorxadors de la classificació de canals en boví i porcí.
g) Realitzar les actuacions que corresponguen en relació amb els expedients sancionadors en matèria de defensa de la qualitat agroalimentària i de la qualitat vinícola.
h) Coordinar estes competències amb els plans i els programes elaborats per l’òrgan directiu competent en matèria de sanitat vegetal.
i) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

3. Servici de Seguretat i Control de la Producció Agrària, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Gestionar el risc per a la salut derivat de la utilització dels mitjans de producció agrària.
b) Coordinar les actuacions en matèria de seguretat alimentària, tant en l’àmbit de la producció agrícola com de la ramadera, incloent-hi la pesca extractiva i les explotacions aqüícoles, i programar els controls d’higiene en estes explotacions.
c) Proposar actuacions d’investigació en animals vius i en productes d’origen animal de residus de medicaments veterinaris i altres productes que es puguen detectar, i executar actuacions en matèria de comercialització i ús racional de medicaments veterinaris.
d) Dirigir les actuacions de control en els establiments i operadors del sector de l’alimentació animal, en l’àmbit dels subproductes animals i els productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH), de manera que es garantisca la seguretat de les substàncies que s’incorporen a la cadena de producció, comercialització i en la fabricació dels pinsos.
e) Gestionar el registre d’operadors d’alimentació animal, així com el d’operadors de subproductes animals i productes derivats no destinats al consum humà (SANDACH).
f) Dirigir les actuacions en matèria de comercialització i utilització de productes fitosanitaris en les explotacions agràries.
g) Fomentar i controlar l’adopció de bones pràctiques agrícoles, especialment en la gestió de recursos potencialment contaminants del sòl i de l’aigua.
h) Coordinar les actuacions en matèria de dejeccions ramaderes, així com els plans d’acció en zones vulnerables a la contaminació de nitrats, incloent-hi el control de l’ús dels llots de depuradores en coordinació amb altres departaments de la Generalitat.
i) Gestionar la Unitat d’Anàlisi de Sanitat Animal (UASA).
j) Dur a terme les actuacions que corresponguen en relació amb els expedients sancionadors en l’àmbit de les seues competències.
k) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

4. Servici d’Anàlisi i Informació de la Cadena Alimentària, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Ordenar, gestionar i controlar el Registre d’establiments alimentaris (REA), així com el Registre d’embotelladors i el Registre d’etiquetatge d’empreses vitivinícoles.
b) Ordenar, gestionar i controlar el Registre de societats agràries de transformació de la Comunitat Valenciana, amb el desenvolupament de les actuacions que siguen procedents en matèria de qualificació, promoció i ordenació d’estes societats, i qualsevol altre registre corresponent en matèria de la seua competència.
c) Gestionar els sistemes d’informació obligatòria relatius als mercats en el sector oleícola, en els aspectes que competisquen a la Comunitat Valenciana.
d) Gestionar els sistemes d’informació obligatòria relatius als mercats en el sector vitivinícola, en els aspectes que competisquen a la Comunitat Valenciana.
e) Gestionar els sistemes d’informació obligatòria relatius a les existències de productes per a la garantia alimentària (SEGA), en els aspectes que competisquen a la Comunitat Valenciana.
f) Explotar la informació obtinguda dels sistemes esmentats en els apartats anteriors i altres que puguen estar a l’abast, amb l’objectiu de realitzar anàlisis sectorials i estudis relatius a la cadena agroalimentària.

g) Gestió de les mesures per a millorar el funcionament i la informació de la cadena alimentària.
h) Realitzar estudis sobre la distribució geogràfica dels operadors de la cadena agroalimentària, per a relacionar el seu impacte territorial, la generació de subproductes agroalimentaris que puguen ser valorats.

i) Analitzar models de contractes agraris.
j) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.



Secció IV
Unitats administratives de la Direcció General
de la Política Agrària Comuna (PAC)

Article 12. Nivell administratiu de la Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC)
La Direcció General de Política Agrària Comuna (PAC) s’estructura en la unitat administrativa següent:
Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat, de la qual depenen al seu torn:
a) Servici de Pagaments Directes i Sol·licitud Única.
b) Servici de Control i Suport Tècnic.
c) Servici de Gestió Agrària Sostenible.
d) Servici de Transferència de Tecnologia.

Article 13. Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat
A la Subdirecció General de Política Agrària Comuna i Competitivitat li correspon la gestió del Sistema d’Informació de les Explotacions Agrícoles, Ramaderes i de la Producció Agrària (SIEX), mantindre i actualitzar tècnicament i normativament el quadern d’explotació electrònic (CUE), així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats administratives següents:
1. Servici de Pagaments Directes i Sol·licitud Única, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Programar, dirigir, executar i controlar els procediments necessaris per a la gestió de les ajudes, vinculades al sistema integrat de gestió i control (SIGC) de la PAC, dirigides a titulars d’explotacions agràries l’objectiu de les quals siga fer costat a una renda viable dels productors, especialment dones i jóvens, promoure la resiliència de les explotacions agrícoles i donar suport a les pràctiques agroambientals.
b) Programar, dirigir, executar i controlar els procediments necessaris per a la gestió de les ajudes vinculades al sector apícola en l’àmbit de la PAC.
c) Mantindre actualitzades les bases de dades necessàries per a la tramitació de les ajudes PAC.
d) Emetre informes i estadístiques en relació amb els pagaments directes de la PAC i les ajudes a superfícies per al desenvolupament rural a la Comunitat Valenciana.
e) Participar i coordinar grups de treball sobre orientació i desenvolupament de la PAC.
f) Promoure una activitat i un desenvolupament agrari i rural sostenible econòmicament, socialment i mediambientalment, i així contribuir a una gestió més eficient dels recursos naturals i la potenciació dels servicis ecosistèmics en qualsevol zona del territori rural.
g) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Coordinació i Suport Tècnic, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Programar, dirigir i executar els plans de control necessaris per a la implementació de les ajudes SIGC de la PAC a la Comunitat Valenciana, amb promoció de l’aplicació del coneixement, la tecnologia, la digitalització i les tècniques de monitoratge requerides pels plans de control.
b) Programar, dirigir i executar els plans de control necessaris per a la implementació de la condicionalitat.
c) Programar, dirigir i executar els plans de control necessaris per a la implementació de les ajudes vinculades al sector apícola en l’àmbit de la PAC.
d) Mantindre i actualitzar el Sistema d’Informació Geogràfica de Parcel·les Agrícoles (SIGPAC).
e) Aplicar les mesures d’intervenció en els mercats derivades de la PAC.
f) Mantindre i actualitzar el Registre vitícola i gestionar i controlar el potencial vitícola.
g) Programar, dirigir, executar i controlar els procediments necessaris per a la gestió de les ajudes sectorials de la PAC dirigides al control d’excedents i la gestió de subproductes vitícoles.
h) Suport tècnic en l’aplicació dels diferents programes sectorials de l’Organització Comuna de Mercats Agraris (OCMA).
i) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

3. Servici de Gestió Agrària Sostenible, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Elaborar informes de seguiment sobre l’aplicació de les mesures que se li encomanen i les propostes de millora per a incrementar la seua eficàcia.
b) Mantindre i actualitzar tècnicament i normativament el Registre d’explotacions agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV) i el Registre de productors agrícoles (REGEPACV).
c) Gestionar les mesures de foment previstes en la reglamentació comunitària tendent a la utilització sostenible de la superfície agrària, així com les destinades a pal·liar la problemàtica de l’agricultura en les zones de muntanya desfavorides.
d) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

4. Servici de Transferència de Tecnologia, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Detectar i actuar sobre els problemes que afecten les produccions agràries i ramaderes, l’experimentació i l’adaptació de les innovacions en les tècniques de producció agropecuària, la introducció i l’assaig de nous materials vegetals.
b) Donar suport a la investigació agrària, la transferència de tecnologia als sectors productius agraris, l’assessorament i l’assistència tècnica als agricultors i ramaders en estes matèries, la divulgació de la informació sobre els avanços tecnològics, l’estudi dels cultius adaptats a les característiques de cada comarca, l’estudi dels microclimes per a adaptar els cultius a estos, l’estudi de l’impacte de les condicions climàtiques en els cultius actuals, el desenvolupament i la implantació de noves tecnologies, amb el foment de la formació contínua mitjançant l’organització de cursos, conferències i demostracions.
c) Gestionar les estacions experimentals i instituts tecnològics en tot el que estiga relacionat amb les seues competències.
d) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.



Secció V
Unitats administratives de la Direcció General de Pesca

Article 14. Nivell administratiu de la Direcció General de Pesca
La Direcció General de Pesca s’estructura en la unitat administrativa següent:
Subdirecció General de Pesca, de la qual depenen al seu torn:
a) Servici d’Ajudes i Ordenació al Sector Pesquer i Aqüícola.
b) Servici de Gestió de Pesca i Aqüicultura.

Article 15. Subdirecció General de Pesca
A la Subdirecció General de Pesca li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats administratives següents:

1. Servici d’Ajudes i Ordenació al Sector Pesquer i Aqüícola, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Ordenar, fomentar i modernitzar el sector pesquer i aqüícola, i millorar les infraestructures vinculades amb la seua comercialització i transformació.
a) Controlar el cens de la flota operativa, els canvis de modalitats, els canvis de base, i controlar la construcció i la modernització dels vaixells pesquers.
b) Coordinar i fomentar la diversificació econòmica del sector pesquer i planificar les polítiques d’integració.
c) Definir la política de promoció dels productes pesquers de la Comunitat Valenciana i fomentar la qualitat d’estos.
d) Coordinar i donar suport a la innovació en el sector pesquer i aqüícola.
e) Promocionar l’associacionisme pesquer, fomentar la constitució d’organitzacions de productors pesquers i aqüícoles, i el seu reconeixement, així com col·laborar amb les confraries de pescadors i supervisar els processos electorals d’estes i de les federacions respectives.

f) Realitzar les activitats formatives del sector, així com gestionar llicències, autoritzacions i l’emissió dels títols corresponents.
g) Gestionar les línies d’ajudes i altres mesures de foment destinades a la millora estructural del sector pesquer, així com gestionar els registres associats a les funcions pròpies del servici.
h) Gestionar les línies d’ajudes i altres mesures de foment destinades a la protecció dels recursos de la pesca i l’aqüicultura.
i) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Gestió de Pesca i Aqüicultura, al qual li corresponen les funcions següents:
a) Establir i gestionar les mesures de protecció, conservació i regeneració dels recursos pesquers en l’ecosistema marí.
a) Gestionar l’activitat pesquera en les aigües interiors de la Comunitat Valenciana, i controlar l’esforç pesquer amb l’establiment, entre altres mesures, de vedes temporals i parades biològiques de la flota.
b) Coordinar i planificar l’activitat investigadora en matèria de recursos pesquers, elaborar propostes de plans de gestió de l’activitat pesquera, així com plans de seguiment dels recursos pesquers.

c) Controlar les zones de producció de mol·luscos, així com establir la classificació d’estes.
d) Proposar la declaració i la gestió de l’activitat corresponent en les zones de protecció pesquera i la creació i el seguiment d’esculls artificials.
e) Supervisar la primera venda de productes de la pesca i l’aqüicultura.
f) Analitzar la informació relativa a l’activitat pesquera i aqüícola.

g) Autoritzar els centres d’expedició i de depuració de mariscos, així com els establiments relacionats amb la comercialització pesquera i aqüícola.
h) Coordinar, a escala autonòmica, la participació en els plans nacionals d’aqüicultura.
i) Inspeccionar, vigilar, controlar i sancionar les activitats relacionades amb la pesca, l’aqüicultura i la comercialització corresponent.

j) Autorització i registre dels establiments d’aqüicultura.
k) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.



CAPÍTOL II
De l’estructura de la Subsecretaria

Article 16. Subsecretaria
1. La Subsecretaria, sota la directa dependència de la persona titular del departament, exercirà les funcions establides en l’article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial i l’exercici de la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, excepte en el cas que la sanció proposada siga la de separació del servici.
2. La Subsecretaria, en particular, dirigix i coordina les funcions corresponents a la gestió administrativa i de personal, contractació, supervisió de projectes, assumptes generals, gestió econòmica i pressupostària, organitzativa i les funcions que la normativa i la política de protecció de dades de la Conselleria li assignen, així com la supervisió i el control dels servicis perifèrics de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca.
3. De la Subsecretaria depenen les unitats administratives següents:

a) Secretaria General Administrativa, de la qual depenen, al seu torn:
– Servici de Coordinació i Suport Tècnic.
– Servici de Gestió Econòmica i Pressupostària.
– Servici de Personal.
– Servici de Contractació.
– Servici d’Organització i Tècniques de Gestió.
– Servici de Contractació i Assumptes Generals.
– Servici de Supervisió de Projectes, Infraestructures i Gestió Energètica.
– Servici d’Atenció a Aplicacions de Gestió.
b) Subdirecció General del Gabinet Tècnic, de la qual depenen, al seu torn:
– Servici d’Informes i Activitat Parlamentària.
– Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental.

Article 17. Secretaria General Administrativa
La Secretaria General Administrativa, de conformitat amb l’article 73 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, és la unitat que dona suport a la persona titular de la Subsecretaria i, sota l’autoritat d’esta, li correspon planificar, dirigir, controlar i coordinar les unitats administratives següents:
1. Servici de Coordinació i Suport Tècnic, al qual corresponen les funcions següents:
a) Tramitar els expedients que li corresponguen relatius a assumptes que hagen d’elevar-se al Consell o a la Comissió perquè els aproven o en tinguen coneixement prèviament, el trasllat dels seus acords i la custòdia de les certificacions d’estos.
b) Coordinar i donar suport tècnic en la confecció d’ordes, convenis i disposicions de caràcter general.
c) Coordinació i seguiment de la tramitació de projectes normatius i convocatòries de subvencions i ajudes.
d) Coordinació i seguiment de la tramitació de convenis de col·laboració i acords de cooperació.
e) Tramitar els expedients de responsabilitat patrimonial en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, política agrària comuna i regadius.
f) Tramitar els suggeriments i queixes que afecten matèries d’agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, política agrària comuna i regadius.
g) Tramitar i coordinar les consultes davant de l’Advocacia General de la Generalitat que assistisca el departament, dels òrgans superiors i directius i les unitats administratives de la Conselleria.
h) Exercir el control dels informes dels textos normatius provinents de Presidència i de la resta de conselleries.
i) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual corresponen les funcions següents:
a) Elaborar la planificació i programació econòmica.
b) Elaborar la proposta d’avantprojecte de pressupostos i tramitar les modificacions pressupostàries.
c) Gestionar, fer el seguiment i controlar l’execució pressupostària, així com la gestió de gastos i ingressos.
d) Supervisar l’activitat de gestió economicopressupostària que facen les unitats administratives i tramitar els documents comptables de gastos i ingressos pressupostaris i extrapressupostaris.
e) Elaborar la informació economicopressupostària precisa per a la gestió de les unitats administratives.
f) Gestionar, fer el seguiment i controlar els fons comunitaris.

g) Coordinar i fer el seguiment de les caixes, així com de la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels òrgans directius.
h) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

3. Servici de Personal, al qual corresponen les funcions següents:

a) Dur a terme la gestió del personal, tramitar les seues incidències, així com confeccionar nòmines i incidències d’estes, sense perjuí de les facultats atribuïdes a altres òrgans, i exercir la direcció, la coordinació i el control sobre les diferents unitats de la Conselleria que intervinguen en el procés d’elaboració.
b) Coordinar les accions, els processos, les estructures i els mètodes de treball, així com els procediments administratius i els instruments de gestió del personal.
c) Preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.
d) Conservar i custodiar els expedients del personal.
e) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

4. Servici de Contractació, al qual corresponen les funcions següents:
a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s’efectuen.
b) Estudiar, preparar, tramitar i formalitzar els expedients de contractació i els encàrrecs a mitjans propis.
c) Elaborar informes, propostes de resolució i la resta de les incidències que es deriven dels contractes.
d) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

5. Servici d’Organització i Tècniques de Gestió, al qual corresponen les funcions següents:
a) Efectuar la racionalització i la millora dels procediments administratius de la Conselleria i la seua actualització en la Guia PROP, així com coordinar actuacions i efectuar estudis i propostes sobre la normalització de documentació i la simplificació administrativa, sense perjuí de les competències que corresponguen a l’òrgan competent en matèria de simplificació administrativa.
a) Exercir les funcions que li corresponen com a unitat de transparència de la Conselleria i donar suport tècnic en esta matèria als òrgans gestors.
b) Coordinar accions de millora de la qualitat dels servicis públics en matèria d’atenció a la ciutadania a proposta de l’òrgan directiu competent en la matèria.
c) Col·laborar amb els òrgans gestors en la informatització i disseny dels procediments, en relació amb l’administració electrònica, la transparència i la protecció de dades de caràcter personal.
d) Coordinar les funcions de gestió necessàries en compliment de la normativa de protecció de dades de caràcter personal, donar suport tècnic als òrgans gestors de la Conselleria, segons el que preveu la política de protecció de dades d’esta.
e) Impulsar en l’àmbit de la Conselleria l’administració electrònica, mitjançant la implantació de la interoperabilitat i l’ús de mitjans telemàtics, així com proporcionar el suport tècnic corresponent en estes matèries als òrgans gestors de la Conselleria.
f) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

6. Servici de Patrimoni i Assumptes Generals, al qual corresponen les funcions següents:
a) Gestionar els assumptes generals de les dependències comunes dels servicis centrals, en relació amb el règim interior i manteniment d’instal·lacions.
b) Organitzar i coordinar el personal subaltern i conductor.
c) Coordinar les unitats de registre de documents de la Conselleria i gestió del Registre general.
d) Gestionar l’arxiu dels documents de la Conselleria.
e) Tramitar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a la Conselleria.
f) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

7. Servici de Supervisió de Projectes, Infraestructures i Gestió Energètica, al qual correspon:
a) La supervisió de projectes, infraestructures i gestió energètica, verificar que s’han tingut en compte les disposicions generals de caràcter legal o reglamentari, així com la normativa tècnica que li resulte aplicable a cada tipus dels avantprojectes i projectes d’obra, així com les seues modificacions, liquidacions i resta de documents la supervisió dels quals exigisca la legislació vigent.
b) Examinar que els preus dels materials i de les unitats d’obra són els adequats per a l’execució del contracte d’obres i els encàrrecs d’obres a mitjans propis.
c) L’elaboració i el manteniment de bases de preus d’unitats d’obra.

d) Proposar a les unitats competents criteris i orientacions de caràcter tècnic per a incloure’ls, si és el cas, en la norma o instrucció corresponent.
e) Dirigir la redacció o elaborar projectes o memòries valorades relatives a obres de reformes, reparacions o ampliacions dels edificis propis de la Conselleria, així com supervisar el manteniment, procurar la racionalització i l’optimització de recursos, amb especial atenció al desenvolupament sostenible i la reducció del gasto energètic, i, en general, les funcions relatives a projectes i obres previstes en la legislació de contractes del sector públic per a les oficines de supervisió de projectes.

f) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

8. Servici d’Atenció a Aplicacions de Gestió, al qual correspon:

a) Coordinar i prioritzar la demanda d’aplicacions d’ús específic en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, política agrària comuna i regadius per al seu trasllat estructurat a la Direcció General de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC).

b) Efectuar suport tècnic per a l’elaboració de directrius i requisits tecnològics associats en les aplicacions que es desenvolupen en matèria d’agricultura, ramaderia, pesca, alimentació, política agrària comuna i regadius, en col·laboració amb la DGTIC.
c) En col·laboració amb la DGTIC, gestió del catàleg d’aplicacions.

d) En col·laboració amb la DGTIC, la coordinació i el seguiment dels projectes tecnològics i/o aplicacions, així com de les seues incidències.
e) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.


Article 18. Subdirecció General del Gabinet Tècnic
La Subdirecció General del Gabinet Tècnic, que depén funcionalment de la persona titular de la Conselleria, i orgànicament, de la Subsecretaria, li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats administratives següents:
1. Servici d’Informes i Activitat Parlamentària, al qual corresponen les funcions següents:
a) Assessorar, de conformitat amb criteris de competència tècnica i des d’una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament.
b) Elaborar i analitzar la informació i la documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria i preparar els informes, els estudis tècnics i les memòries necessaris.
c) Coordinar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l’activitat parlamentària.
d) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.

2. Servici de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, al qual corresponen estes funcions:
a) Recopilar, analitzar i proporcionar als òrgans superiors i directius la informació socioeconòmica adequada per a la política de la Conselleria.
b) L’organització i la custòdia dels fons bibliogràfics amb la finalitat de mantindre un centre de documentació d’interés per a la Conselleria.
c) Organitzar l’estadística agroalimentària valenciana, tant en ús propi com en compliment dels acords amb altres institucions.
d) Proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria pròpia de la Conselleria.
e) Fer l’elaboració d’informació periòdica relacionada amb matèries del sector agrari, ramader i pesquer.
f) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que se li encomane.
3. De manera transversal i en coordinació amb la Conselleria amb competències en matèria d’igualtat, la Subdirecció General del Gabinet Tècnic exercirà, en l’àmbit de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, com a Unitat d’Igualtat del Departament.


TÍTOL III
Servicis perifèrics de la Conselleria
d’Agricultura, Ramaderia i Pesca

Article 19. Direccions territorials
1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals de les províncies d’Alacant, Castelló i València hi haurà una Direcció Territorial d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, sota la dependència orgànica de la Subsecretaria i amb competència en el territori de la província respectiva.
2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de la Subsecretaria i dels diferents òrgans directius de la Conselleria, segons la matèria.

Article 20. Funcions de les direccions territorials
1. Al capdavant de cada direcció territorial està la persona titular de la direcció territorial, amb el caràcter de representant permanent de la Conselleria en el territori respectiu, a qui correspon vetlar pel desenvolupament i execució adequats de les funcions en què es concreten les competències pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial.
2. La persona titular de la direcció territorial, amb rang de subdirecció general, és l’òrgan de relació ordinària i regular entre les unitats, centres i dependències territorials i els servicis centrals de la Conselleria, i li corresponen l’exercici de les funcions següents:

a) Planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar les unitats adscrites a la direcció territorial.
b) Vetlar pel desenvolupament adequat i l’execució de les competències pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial.
c) Gestionar els recursos humans de les oficines comarcals de la seua província.
d) Prestar suport i ajuda a les oficines comarcals de la seua província, a fi d’assegurar el desenvolupament adequat de les seues funcions.
e) Exercir les funcions que li atribuïxen les disposicions vigents, així com les que expressament li assignen els òrgans superiors i directius competents.
3. La direcció territorial, en coordinació amb els òrgans directius implicats i sota la supervisió de la Subsecretaria, podrà encomanar al personal d’esta les activitats pròpies de la seua condició professional relacionades amb qualsevol línia de treball desenvolupada a la seua província, en funció de les necessitats, amb independència de la unitat en la qual estiga destinat.
4. Així mateix, en cada direcció territorial, hi haurà:
a) Una secretaria territorial, amb nivell de prefectura de servici, que prestarà assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial i exercirà les atribucions de tramitació administrativa, de gestió de personal, d’assumptes generals i de gestió econòmica i pressupostària, així com les funcions que se li atribuïsquen o assignen. Així mateix, substituirà o suplirà la persona titular de la direcció territorial, en cas d’absència, vacant o malaltia.
b) Un servici territorial d’agricultura, al qual correspondrà l’exercici de les funcions i la coordinació de les diferents unitats administratives que se li assignen en l’àmbit de la seua competència. La persona titular del servici territorial d’agricultura substituirà o suplirà la persona titular de la secretaria territorial en cas d’absència, vacant o malaltia, així com la persona titular de la direcció territorial en cas concomitant d’absència, vacant o malaltia d’esta i de la persona titular de la secretaria territorial.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Oficines comarcals
1. Les oficines comarcals són unitats administratives territorialment desconcentrades, d’atenció directa a la ciutadania, orgànicament adscrites a la Subsecretaria de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, i funcionalment dependents de la Subsecretaria i de les direccions generals en l’àmbit de les seues respectives competències, en funció de la matèria a la qual, en cada cas, es referisca l’actuació administrativa corresponent.
2. Les oficines comarcals exerciran les funcions següents:
a) Informar i assistir la ciutadania.
b) Gestionar, inspeccionar i tramitar expedients d’ajudes i subvencions.
c) Subministrar dades i informació als òrgans superiors i directius de la Conselleria.
d) Col·laborar en la formació dels professionals dels sectors productius del seu àmbit material d’actuació.
e) Qualsevol altra funció de finalitat anàloga que els encomanen.



DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única. Unitats i llocs de treball
Les unitats i llocs de treball d’àmbit administratiu subsistiran i continuaran donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponga per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans que la tenen atribuïda, i la seua retribució s’efectuarà amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris. Tot això, fins que es duguen a terme les modificacions o actuacions que siguen procedents en estos llocs, en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública perquè s’adeqüen a la nova estructura orgànica, i sense perjuí que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a esta. Així mateix, des del moment de l’entrada en vigor d’esta orde, es podran produir els canvis d’adscripció d’unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queda derogada l’Orde 8/2021, de 22 d’abril, i la seua modificació, efectuada per l’Orde 7/2022, de 15 de juny, de la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, dictades en desplegament del Decret 176/2020, de 30 d’octubre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria, així com totes les disposicions d’igual o inferior rang que s’oposen al que disposa esta orde.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació normativa
Es faculta la persona titular de la Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l’execució d’esta orde, en compliment del que disposa l’article 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

Segona. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor l’endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 4 de març de 2024

El conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca,
JOSÉ LUIS AGUIRRE LARRAURI

linea
Mapa web