Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 31/2024, de 12 de març, del Consell, pel qual es regula la intervenció de la comprovació material de la inversió de fons públics. [2024/2257]

(DOGV núm. 9808 de 13.03.2024) Ref. Base de dades 002256/2024

DECRET 31/2024, de 12 de març, del Consell, pel qual es regula la intervenció de la comprovació material de la inversió de fons públics. [2024/2257]
ÍNDEX
PREÀMBUL
Article 1. Objectiu
Article 2. Àmbit d’aplicació subjectiu
Article 3. Àmbit d’aplicació objectiu
Article 4. Sol·licitud de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat pels òrgans gestors
Article 5. Designació de representant de la Intervenció General de la Generalitat
Article 6. Designació de personal assessor tècnic facultatiu
Article 7. Actuacions prèvies a l’acte formal de comprovació de la inversió
Article 8. Comprovacions materials durant l’execució de la inversió o a la seua finalització
Article 9. Abast de les responsabilitats i causes d’exempció

Article 10. Resultat de la comprovació material de la inversió i actes de recepció
Article 11. Omissió de la intervenció de la comprovació material de la inversió
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Disposició addicional única. Incidència pressupostària
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Disposició derogatòria única. Disposició derogatòria
DISPOSICIONS FINALS
Disposició final primera. Desenvolupament
Disposició final segona. Entrada en vigor


PREÀMBUL

L’article 100.2.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, inclou la intervenció de la comprovació material de la inversió com a part integrant de la funció interventora, i té com a finalitat la verificació material de la realització efectiva de les obres, els servicis i les adquisicions finançades amb fons públics i la seua adequació al contingut del contracte o encàrrec corresponent; d’altra banda, l’apartat 4 del mateix article regula l’abast de les responsabilitats en l’exercici d’esta funció.

En relació amb l’acte de recepció dels contractes, supòsit majoritari en el qual es realitza la comprovació material de la inversió, l’article 210 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, establix que la constatació per l’Administració del compliment dels contractes exigix un acte formal i positiu de recepció o conformitat dins del mes següent al lliurament o realització de l’objecte del contracte, o en el termini que es determine en el plec de clàusules administratives particulars per raó de les seues característiques, i que a la intervenció de l’administració corresponent li serà comunicat, quan això siga preceptiu, la data i el lloc d’este acte, per a la seua eventual assistència en l’exercici de les seues funcions de comprovació de la inversió.
El Decret 137/2012, de 14 de setembre, del Consell, pel qual es regula la intervenció de la inversió de fons públics, va realitzar una regulació simplificada amb el propòsit de dotar d’agilitat al procés d’intervenció de la comprovació material de la inversió.
El present decret, la implementació del qual és conseqüència de la distribució competencial establida en la clàusula 149.1.18a de la Constitució Espanyola i en les clàusules 1a i 3a de l’apartat 1r de l’article 49 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, arreplega l’experiència adquirida durant els últims anys, que ha posat de manifest la necessitat de concretar l’àmbit objectiu d’aplicació de la intervenció de la inversió, actualitzar el procediment per a sol·licitar representant de la Intervenció General de la Generalitat per a la seua assistència en l’acte de comprovació material i detallar tant les actuacions relatives a la designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat, i si és el cas, personal assessor tècnic facultatiu per part de la Intervenció General de la Generalitat, com les relatives al mateix exercici d’intervenció de la comprovació material de la inversió.

D’altra banda, es procedix a la derogació expressa de la disposició addicional 3a del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat, per no ajustar-se a les previsions establides en el Decret 69/2023, de 12 de maig, del Consell, pel qual s’aprova la implementació del sistema de gestió economicofinancera NEFIS en la Generalitat, així com a la seua normativa de desplegament.
La regulació continguda en el present decret s’adequa als principis de bona regulació previstos en l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, que assegura el compliment dels principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, i queda justificat en els informes previs a la norma.
La necessitat i l’eficàcia d’este decret ha quedat justificada per resultar l’instrument més adequat per a desenvolupar el procediment de comprovació de la inversió dels fons públics per la Intervenció General de la Generalitat.
Quant al compliment del principi de proporcionalitat, el decret conté la regulació imprescindible per a aconseguir els fins perseguits i, pel que fa a la seguretat jurídica, la norma pretén evitar problemes interpretatius i és coherent amb la resta de l’ordenament jurídic.

Finalment, quant al principi d’eficiència, el decret no imposa càrregues administratives innecessàries i coadjuva a una adequada gestió dels recursos públics.
En virtut d’això, a proposta de la persona titular de la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública, d’acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 12 de març de 2024,


DECRETE

Article 1. Objectiu
L’objecte del present decret és regular el desenvolupament de l’exercici de la intervenció de la comprovació material de la inversió, de conformitat amb el que s’estableix en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. Per intervenció de la comprovació material de la inversió s’entén la facultat de la Intervenció General de la Generalitat de verificar materialment, abans del reconeixement de l’obligació, la realització efectiva de les obres, els servicis i les adquisicions finançades amb fons públics i la seua adequació al contingut del contracte o encàrrec corresponent.


Article 2. Àmbit d’aplicació subjectiu
El present decret s’aplicarà a les actuacions de comprovació material de la inversió que realitze la Intervenció General de la Generalitat respecte dels òrgans gestors de l’Administració de la Generalitat i dels organismes autònoms subjectes a funció interventora.

Article 3. Àmbit d’aplicació objectiu
El procediment regulat en el present decret s’aplicarà a les actuacions de comprovació material de la inversió que realitze la Intervenció General de la Generalitat tant dels contractes administratius, qualsevol que siga el règim jurídic al qual estiguen sotmesos, com de les obres, fabricació de béns i prestació de servicis executats directament per la mateixa administració, amb la col·laboració d’empresaris particulars o amb mitjans propis no personificats i dels encàrrecs a mitjans propis personificats.

Article 4. Sol·licitud de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat pels òrgans gestors
1. Els òrgans gestors hauran de sol·licitar a la Intervenció General de la Generalitat la designació de persona representant, per a la seua assistència potestativa a la comprovació material de la inversió, en tots els negocis jurídics inclosos en l’àmbit objectiu descrit en l’article 3 d’este decret, quan l’import d’esta siga igual o superior a 100.000 euros, amb exclusió de l’Impost sobre el Valor Afegit.
En el cas en què la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat haja fet ús de la facultat prevista en l’apartat 2 de l’article 5 del present decret, els òrgans gestors hauran de dirigir la sol·licitud d’assistència potestativa a l’acte de comprovació material de la inversió a la persona interventora designada.
2. La sol·licitud haurà de realitzar-se amb una antelació de 30 dies hàbils a la data prevista per a l’acabament de la prestació objecte del contracte o l’encàrrec; s’entén com a tal, la data de lliurament o realització total de la inversió.
3. El termini de 30 dies hàbils també regirà per a la sol·licitud que haja de realitzar l’òrgan gestor, d’acord amb el que es disposa en l’article 168 del Reglament de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d’octubre, quan aprecie raons excepcionals d’interés públic per a procedir a l’ocupació efectiva d’obres o la seua posada en servici per a ús públic.
4. En els supòsits en què el pagament del preu es realitze mitjançant abonaments a compte, de conformitat amb el que es preveu en el segon paràgraf de l’article 198.2 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, i l’import acumulat dels abonaments a compte vaja a ser igual o superior amb motiu del pagament següent al 90 % del preu del contracte incloent-hi, si és el cas, les modificacions aprovades, haurà de sol·licitar-se a la Intervenció General de la Generalitat la designació de representant per a la seua assistència potestativa a la comprovació material de la inversió una vegada iniciada la tramitació del reconeixement corresponent de l’obligació, i en tot cas, abans de remetre l’expedient a intervenció prèvia.
5. Quan, de conformitat amb els documents que regisquen l’execució de la inversió, es preveja l’existència de lliuraments parcials, els terminis anteriors es comptaran prenent com a referència la data de recepció prevista per al primer lliurament o prestació que s’ha d’executar. En este supòsit, es tramitarà una única sol·licitud comprensiva de l’import total d’inversió, això és, el que derive de la totalitat dels lliuraments parcials previstos.
El que es disposa en el paràgraf anterior resulta també aplicable en els casos en què el contracte o encàrrec acumule diferents prestacions, com ara contractació conjunta de redacció del projecte i d’execució de les obres o altres assimilables.
6. En els casos en què la modificació d’un contracte d’obres preveja unitats d’obra que hagen de quedar posteriorment i definitivament ocultes, segons el que es disposa en l’article 242.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, abans d’efectuar el mesurament parcial d’estes, haurà de comunicar-se a la Intervenció General de la Generalitat amb una antelació, amb caràcter general, de 30 dies hàbils i que, en cap cas, podrà ser inferior a 5 dies hàbils, perquè si ho considera oportú, puga acudir a este acte en les seues funcions de comprovació material de la inversió. Sense perjuí de l’anterior, amb posterioritat haurà de sol·licitar-se de la Intervenció General de la Generalitat la designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat per a la seua assistència eventual a la comprovació material de la inversió, en els termes assenyalats en l’apartat primer d’este article.

7. No serà procedent la designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat quan l’objecte del negoci jurídic no siga tangible o quan no siga susceptible d’inspecció física en l’acte de comprovació material de la inversió. Correspondrà a la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat valorar els dubtes que puguen sorgir sobre la tangibilitat de l’objecte de la inversió.

8. En aplicació d’este decret es podran establir supòsits d’exempció de l’obligatorietat de sol·licitar la designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat quan l’objecte del negoci jurídic no siga tangible i això impossibilite la inspecció física en l’acte de comprovació material.
9. La sol·licitud de designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat haurà d’ajustar-se al tràmit electrònic i al model normalitzat que s’aprovarà per resolució de la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat, i haurà d’anar acompanyada de la documentació que s’establisca en esta.

Article 5. Designació de representant de la Intervenció General de la Generalitat
1. La intervenció de la comprovació material es realitzarà per la persona representant de la Intervenció General de la Generalitat designada per la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat entre les persones interventores de les viceintervencions generals o les intervencions delegades.
2. La designació de la persona representant de la Intervenció General de la Generalitat podrà fer-se tant particularment per a una inversió determinada com amb caràcter general i permanent per a totes les que afecten una conselleria, organisme autònom subjecte a funció interventora o província en què es realitze la funció, o per a la comprovació d’un tipus o classe d’inversió, en els termes que s’establisca per la resolució de la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat.

3. Les designacions que s’efectuen tindran el caràcter d’autorització de les comissions de servici, a l’efecte de la percepció de les indemnitzacions procedents, segons el que es disposa en el Decret 24/1997, d’11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.
4. La Intervenció General de la Generalitat comunicarà les designacions a l’òrgan gestor sol·licitant i a la persona interventora designada.


Article 6. Designació de personal assessor tècnic facultatiu
1. Serà procedent la designació de personal assessor tècnic facultatiu per a assessorar la persona representant de la Intervenció General de la Generalitat quan es considere necessària la possessió de coneixements tècnics per a realitzar la comprovació material de la inversió.
2. S’entén que la comprovació material de la inversió requereix la possessió de coneixements tècnics en les recepcions d’obres els projectes de les quals hagen sigut redactats per personal funcionari de caràcter tècnic que haja de posseir per a subscriure’ls títols acadèmics o professionals, així com les obres la direcció i la vigilància de les quals haja estat encomanada a persones que posseïsquen títols de capacitació especial, encara que no haja mediat la redacció de projectes.
3. No serà procedent la designació de personal assessor tècnic facultatiu en els contractes de subministraments quan la inversió es referisca a objectes determinables pel seu nombre, qualitat i condicions usuals en el comerç, o quan la seua procedència estiga acreditada pel nom o marca comercial que conste en estos.
4. La designació de personal assessor tècnic facultatiu s’efectuarà per la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat, d’ofici o a instàncies de la persona representant de la Intervenció General de la Generalitat designada entre personal funcionari que no haja intervingut en el projecte, direcció, adjudicació, celebració o execució del gasto corresponent i, sempre que siga possible, dependent de diferent conselleria, organisme autònom subjecte a funció interventora o centre directiu d’aquell al qual la comprovació es referisca o, almenys, de centre directiu que no haja intervingut en la seua gestió, realització o direcció.

Per a fer-ho, la Intervenció General de la Generalitat sol·licitarà de les diferents conselleries o organismes autònoms subjectes a funció interventora, mitjançant la corresponent subsecretaria o òrgan equivalent, la determinació d’una o diverses persones delegades a les quals es dirigiran les sol·licituds de designació del personal assessor tècnic facultatiu adscrit a les conselleries o organismes autònoms esmentats i que pertanguen als cossos de la Generalitat de les especialitats que es consideren necessàries en funció del tipus de comprovacions materials que s’han de realitzar, i per a cada una de les províncies en les quals es dispose de personal assessor tècnic facultatiu de les diferents especialitats.
Les conselleries o organismes autònoms subjectes a funció interventora hauran de comunicar les alteracions que es produïsquen en les relacions de persones delegades remeses a la Intervenció General de la Generalitat i, en el mateix sentit, quan es produïsquen variacions en la seua estructura orgànica es procedirà a la revisió i, si és el cas, actualització d’estes relacions.
Les sol·licituds a les diferents persones delegades es realitzaran tenint en compte la naturalesa de la inversió, el lloc de la comprovació material i la representativitat dels mitjans de cada conselleria o organisme autònom subjecte a funció interventora en l’especialitat i província requerida respecte del conjunt de l’Administració.
5. La designació de personal assessor tècnic facultatiu és una competència de la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat, si bé la determinació de la persona concreta que efectue l’assessorament en cada inversió correspondrà a la persona delegada designada o persones delegades designades per la corresponent subsecretaria o òrgan equivalent.
6. La persona delegada designada, una vegada rebuda la sol·licitud, haurà de comunicar a la Intervenció General de la Generalitat, en el termini de 3 dies hàbils i pel procediment que esta establisca, les dades del personal assessor tècnic facultatiu que determine, que en cap cas podrà trobar-se absent, de baixa o situació assimilable que implique la impossibilitat de realitzar la labor d’assessorament. Si alguna circumstància impedira efectuar la determinació esmentada o que el personal assessor tècnic facultatiu seleccionat duga a terme la seua labor, es comunicarà immediatament a la Intervenció General de la Generalitat.
7. La realització de la labor d’assessorament en la intervenció de la comprovació de la inversió pel personal assessor tècnic facultatiu a què es refereix este article es considerarà part integrant de les funcions del lloc de treball en el qual estiguen destinats, i hauran de col·laborar els superiors jeràrquics d’estos en la realització adequada d’esta funció.

8. Sense perjuí d’això, la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat podrà designar com a personal assessor tècnic facultatiu a personal funcionari adscrit a la Intervenció General de la Generalitat quan així ho considere convenient, si reuneix els coneixements tècnics corresponents a l’especialitat requerida.
9. Les designacions que s’efectuen tindran el caràcter d’autorització de les comissions de servici, a l’efecte de la percepció de les indemnitzacions procedents, sense perjuí d’atendre el que es disposa en el Decret 24/1997, d’11 de febrer.
10. La Intervenció General de la Generalitat comunicarà les designacions al personal assessor tècnic facultatiu designat, a l’òrgan gestor sol·licitant i a la persona interventora designada.

Article 7. Actuacions prèvies a l’acte formal de comprovació de la inversió
1. Una vegada rebuda la comunicació de designació i, si és el cas, les dades del personal assessor tècnic facultatiu designat, les persones interventores designades planificaran i coordinaran, amb l’òrgan gestor corresponent, el desenvolupament dels treballs de comprovació material de la inversió, entre estos, la determinació de la data en què tindrà lloc l’acte de comprovació material de la inversió. La data que es fixe ha de permetre el compliment adequat del termini per a efectuar la recepció fixada per la normativa administrativa aplicable en cada cas.

2. Els òrgans gestors, una vegada rebuda la comunicació de designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat, hauran de remetre a la persona interventora designada i, si és el cas, al personal assessor tècnic facultatiu, amb antelació suficient a la data de recepció, tots els antecedents, la documentació i la informació que siguen precisos per a efectuar les actuacions d’intervenció de la comprovació material de la inversió, entre la qual haurà de figurar la següent:

a) plec de clàusules administratives particulars, memòria del projecte, en el cas de prestacions d’obres, i el plec de prescripcions tècniques, en la resta de les prestacions, o documents equivalents.
b) Pressupost i contracte o encàrrec amb, si és procedent, les modificacions aprovades.
c) Certificacions i altra documentació tècnica que haja de regir l’execució de l’objecte de la inversió.
Addicionalment, quan en el plec de clàusules administratives es preveja com a criteri d’adjudicació la presentació de millores, haurà de remetre’s l’oferta tècnica, o bé l’informe amb el resultat de l’oferta tècnica.
3. Si la persona interventora designada, en analitzar la documentació, observara que l’objecte del negoci jurídic presenta singularitats o una complexitat especial que afecte l’acte de comprovació material de la inversió, podrà proposar a la Intervenció General de la Generalitat l’aprovació de la fórmula de control de la inversió que estime procedent.

4. Qualsevol incidència sorgida tant en la sol·licitud de la documentació com de l’estudi d’esta que impedisca o dificulte dur a terme la intervenció de la comprovació material de la inversió dins del termini i en la forma corresponent, es reflectirà en l’acta de recepció o en un informe complementari.

Article 8. Comprovacions materials durant l’execució de la inversió o a la seua finalització
1. Quan hi haja circumstàncies que ho aconsellen, la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat podrà acordar, d’ofici o a petició de la persona titular de la Intervenció Delegada a qui corresponga la fiscalització o la intervenció prèvia dels expedients, la realització de qualsevol mena de comprovació material durant l’execució de la inversió o a la seua finalització.
2. Les sol·licituds hauran d’indicar els motius que justifiquen la necessitat de designar representant, l’abast de les actuacions de comprovació que cal desenvolupar, així com la necessitat, si és el cas, d’assessorament i les seues característiques, i s’ajustarà al procediment que es determine mitjançant resolució de la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat.
3. El resultat d’estes actuacions s’arreplegarà en una acta i suposarà una actuació de control independent i diferent de la recepció prevista en la legislació de contractes, a la qual en cap cas substituirà.

Article 9. Abast de les responsabilitats i causes d’exempció

1. Quan la designació de persona representant de la Intervenció General de la Generalitat vaja acompanyada de la designació de personal assessor tècnic facultatiu, el criteri de la Intervenció sobre l’adequació dels aspectes tècnics de la inversió a les prescripcions del contracte o encàrrec es basarà en l’opinió del personal assessor tècnic facultatiu.

2. La persona interventora designada i, si és el cas, el personal assessor tècnic facultatiu designat seran responsables en els termes establits en l’article 100 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

Article 10. Resultat de la comprovació material de la inversió i actes de recepció
1. El resultat de la comprovació material de la inversió es reflectirà en la mateixa acta en la qual es formalitze el resultat de l’acte de recepció previst en la legislació de contractes, que serà subscrita per tots els que concórreguen a l’acte, en la qual es faran constar, si és el cas, les deficiències identificades, les mesures que cal adoptar per a esmenar-les i els fets i les circumstàncies rellevants de l’acte de comprovació. En esta acta o en un informe ampliatiu d’esta, els concurrents podran expressar les consideracions que estimen pertinents.
2. Una vegada efectuada la comprovació material de la inversió, la persona interventora designada remetrà a la Intervenció General de la Generalitat, pel procediment que esta establisca, un exemplar de l’acta de recepció alçada i, si és el cas, de l’informe complementari o ampliatiu emés com a resultat d’aquella.
3. En els casos en què la intervenció de la comprovació material de la inversió no siga preceptiva, així com en els supòsits en què, atés el caràcter potestatiu de l’assistència de la persona representant de la Intervenció General de la Generalitat a l’acte de comprovació de la inversió, esta no assistira, la comprovació de la inversió es justificarà amb l’acta de conformitat o certificació expedida pel funcionari competent de l’òrgan gestor al qual corresponga rebre o acceptar la prestació o servici, en la qual s’expressarà, amb el detall necessari, la circumstància d’haver-se executat la prestació o servici segons les condicions generals i particulars que hagueren sigut prèviament establides.

4. Si es formularen objeccions a la recepció que suspenguen la tramitació de l’expedient, l’òrgan gestor al qual corresponga rebre l’obra, el servici o l’adquisició decidirà, en vista del que resulte de l’expedient i amb els assessoraments previs que considere necessaris, si és procedent acceptar o no les objeccions formulades, i actuarà en este últim cas d’acord amb el que es disposa en l’article 105 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.

Article 11. Omissió de la intervenció de la comprovació material de la inversió
L’omissió de la intervenció de la comprovació material de la inversió quan la intervenció haja sigut acordada per la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat, impedirà que puga reconéixer-se l’obligació, tramitar-se el pagament o intervindre favorablement les actuacions fins que s’esmene esta omissió en els termes previstos per l’article 106 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer.
El mateix efecte es produirà en els supòsits en què, quan resulte preceptiu, l’òrgan gestor no haja realitzat la sol·licitud de designació de representant de la Intervenció per a la seua assistència a l’acte de comprovació material de la inversió.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Incidència pressupostària
L’aplicació i el desenvolupament d’este decret no podrà tindre cap incidència en els pressupostos de la Generalitat i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la Generalitat.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
1. Des de l’entrada en vigor del present decret queden derogades les normes següents:
a) Decret 137/2012, de 14 de setembre, del Consell, pel qual es regula la intervenció de la inversió dels fons públics.
b) Disposició addicional tercera del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.
2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d’un rang inferior que s’oposen al que disposa este decret.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Desenvolupament
Sense perjuí de la facultat de la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda per al desenvolupament reglamentari de les matèries pròpies de la seua conselleria, la persona titular de la Intervenció General de la Generalitat podrà dictar les instruccions i les ordes de servici respecte de l’organització interna de la Intervenció General de la Generalitat que resulten precises en execució del present decret.

Segona. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor l’endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 12 de març de 2024

El president de la Generalitat,
CARLOS MAZÓN GUIXOT

La consellera d’Hisenda, Economia i Administració Pública,
RUTH MARÍA MERINO PEÑA

linea
Mapa web