Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2020, de la Direcció General de Pressupostos, per la qual es dicten les instruccions de desplegament de l'article 40.4.c del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. [2020/2161]

(DOGV núm. 8760 de 12.03.2020) Ref. Base de dades 002486/2020

RESOLUCIÓ de 21 de febrer de 2020, de la Direcció General de Pressupostos, per la qual es dicten les instruccions de desplegament de l'article 40.4.c del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat. [2020/2161]
La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, preveu en la seua disposició final primera una habilitació al Consell per a dictar les disposicions que siguen necessàries per al desplegament i l’execució d’aquesta norma, desplegament que s’ha materialitzat en matèria pressupostària a través de l’aprovació del Decret 77/2019, de 7 de juny, del Consell, de regulació del procediment de gestió del pressupost de la Generalitat.

Aquest decret preveu, en l’article 40, el procediment general per a la tramitació de les memòries econòmiques, tot establint en l’apartat 4.c que, entre la documentació que ha d’acompanyar la memòria econòmica, s’ha d’incloure una fitxa d’impacte pressupostari, d’acord amb el model que facilite la direcció general competent en matèria de pressupostos.
Així mateix, la disposició final primera de l’esmentat decret autoritza les persones titulars de la Intervenció General i de la direcció general amb competències en matèria de pressupostos, per a adoptar, en l’àmbit de les seues competències, instruccions per a la seua aplicació.
Per tot això, de conformitat amb la normativa enumerada, i en virtut de les competències que m’atribueix el Decret 119/2018, de 3 d’agost, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, resolc l’aprovació de les instruccions següents:

Primera
Quant a l’àmbit d’aplicació:
1. Les presents instruccions tenen per objecte la determinació del model formalitzat de fitxa d’impacte pressupostari, continguda en l’article 40.4.c del Decret 77/2019.
2. Estan inclosos en el seu àmbit d’aplicació l’Administració de la Generalitat i el sector públic instrumental.
3. La fitxa d’impacte pressupostari haurà d’acompanyar la memòria econòmica, en aquells expedients en què siga preceptiva l’emissió de l’informe a què es refereix l’article 26 de la Llei 1/2015.

Segona
En l’annex d’aquesta resolució s’incorpora el model de fitxa d’impacte pressupostari que, una vegada emplenada, necessàriament acompanyarà la memòria econòmica, en el moment de la seua presentació, i l’enllaç de la qual estarà disponible en la intranet del personal empleat públic (nou Portal del Funcionari), en la intranet de procediments de la Direcció General de Pressupostos, per a l’avaluació i el seguiment de les polítiques de despesa, dins de l’àrea d’eines.

Tercera
En l’apartat «Referència» s’indicarà, per cada secció pressupostària que emplene la fitxa, l’expressió numèrica següent: «-----.--/any», de manera que els cinc primers dígits expressen la secció afectada, completant els dígits anteriors sobrants amb zeros, i els tres dígits següents ordenaran el nombre d’expedients tramitats per aqueixa secció.

Els organismes autònoms i la resta d’entitats del sector públic codificaran les fitxes indicant en els cinc primers dígits els corresponents al seu codi d’entitat a efectes pressupostaris, i completant els dígits anteriors amb zeros, si cal.

Quarta
En l’apartat «Assumpte» es consignarà la descripció o denominació de la mesura, acte o norma a què es referisca l’expedient.

Cinquena
En l’apartat «Impacte econòmic» es marcarà la casella corresponent segons es tracte d’una mesura d’ingrés o de despesa, indicant si es tracta d’una mesura One off o transitòria, o si és una mesura No one off o permanent.

Sisena
Els apartats «Estimació de l’impacte econòmic» i «Periodificació de l’impacte previst» s’autoemplenaran amb les dades introduïdes en la fitxa detall, en funció de si es tracta d’una mesura One off o No one off.

En la fitxa detall es consignaran les dades relatives a les aplicacions pressupostàries afectades per la mesura, i la columna «Increment anual» de cadascun dels exercicis als quals s’estenga l’execució de la mesura. La resta de camps s’autoemplenaran amb les dades incloses en les caselles corresponents.

Setena
En l’apartat «Fonts de finançament» s’indicarà si la mesura es finança amb càrrec a fons propis o si es finança, a més, amb fons finalistes provinents d’altres administracions públiques. En aquest cas, s’haurà de concretar de quin fons es tracta i el percentatge de finançament que correspon a cadascuna de les administracions intervinents. En cas que l’actuació es realitze únicament amb fons propis, es consignarà en la casella corresponent «100 %» i es detallarà la forma de finançament.

Així mateix, s’indicarà si es requereix realitzar cap modificació de crèdit, marcant la casella corresponent. En cas que aquesta siga necessària, es consignarà l’aplicació pressupostària i l’import afectat per la modificació.


DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta resolució tindrà efecte l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 21 de febrer de 2020.– La directora general de Pressupostos: Eva Martínez Ruiz.

linea
Mapa web