DECRET 40/2021, de 12 de març, del Consell, de modificació del Decret 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana. [2021/2916]
(DOGV núm. 9047 de 24.03.2021) Ref. Base de dades 002672/2021
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 25.03.2021 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Economia i Hisenda Pública Taxes i preus públics Descriptors: Temàtics: administració regional, impost, control fiscal , monografies
DECRET 40/2021, de 12 de març, del Consell, de modificació del Decret 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana. [2021/2916]
De conformitat amb el que es disposa en larticle 69 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, larticle 54 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat, va crear el Servei Tributari Valencià, amb la denominació dInstitut Valencià dAdministració Tributària. Aquesta denominació va ser modificada per larticle 100 de la Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, de manera que lInstitut esmentat va passar a denominar-se Agència Tributària Valenciana. Així doncs, aquesta Agència és un organisme autònom adscrit a la conselleria competent en matèria dhisenda, que gaudeix de personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió, i té plena capacitat per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen.
Des de la seua posada en funcionament efectiva, l1 de gener de 2016, després de laprovació de lOrdre 4/2015, de 28 de desembre, de la Conselleria dHisenda i Model Econòmic, lAgència Tributària Valenciana ha rebut impulsos organitzatius en nom de la màxima eficàcia i eficiència en laplicació dels tributs competència de la Generalitat. Una daquestes fites va ser la modificació de lEstatut regulador amb laprovació del Decret 167/2016, d11 de novembre, del Consell, pel qual, bàsicament, es van efectuar canvis en lestructura de lactual Agència Tributària Valenciana encaminats a la millora en el desenvolupament de les funcions tributàries.
Però sense cap dubte, el principal impuls per a la dinamització de lAgència Tributària Valenciana va arribar amb laprovació del seu Estatut, a través del Decret 3/2019, de 18 de gener, del Consell, mitjançant el qual es va aconseguir potenciar els departaments estructurals de lAgència, en particular els dinformàtica i assumptes generals i pressupostaris, i dotar-los dels recursos humans amb ladequada especialització professional de ladministració tributària de la Generalitat per a, de manera progressiva, poder assumir els serveis tributaris valencians, de manera directa, la realització de la totalitat de funcions que conformen laplicació dels tributs competència de la Generalitat.
No obstant això, i amb vista al compliment dels objectius estratègics marcats per lAgència en el marc del seu Pla Pluriennal dactuació per als pròxims exercicis, resulta convenient actualitzar lestructura de lorganisme, així com les funcions a desenvolupar per cadascuna de les seues unitats administratives, amb la finalitat dadequar-les a la realitat actual i tenint en compte els mitjans disponibles en aquests moments.
En aquest sentit, a través de la modificació de lEstatut de lAgència Tributària Valenciana, lEquip de Comunicació i Relacions Institucionals passa a dependre de la Direcció General de lAgència, canvi motivat per les funcions que aquesta unitat administrativa exerceix, gran part de les quals són transversals i afecten tot lorganisme, per no tindre exclusivament caràcter tributari.
Quant als diferents departaments amb funcions en laplicació dels tributs, es perfilen les funcions a exercir per cadascun dells per a evitar duplicitats o conflictes de competència, tenint en compte els mitjans disponibles en cadascun dells.
Així mateix, amb la finalitat de potenciar la important tasca que en el curs dactuacions de verificació i control desenvolupen els òrgans de gestió tributària, així com les actuacions de comprovació i investigació que duen a terme els òrgans dinspecció tributària, així com la tasca exercida pels òrgans dinspecció tributària, es crea la Unitat de Selecció de Contribuents, que dependrà del Departament dInspecció, la qual sencarregarà de realitzar tasques de selecció centralitzada, permetrà enfocar duna manera eficient les actuacions a desenvolupar des de lagència i centrarà la selecció a supòsits que presenten importants trets dopacitat o deslocalització.
En la tramitació daquesta norma shan respectat els principis de bona regulació previstos en larticle 129 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.
Respecte dels principis de necessitat i eficàcia, la norma respon a lobligatorietat dintroduir aquelles modificacions que, per lexperiència i els resultats danys anteriors, es consideren necessàries, amb lobjectiu de millorar leficàcia en els procediments daplicació dels tributs. Així mateix, la modificació normativa proposada redunda en linterès general, ja que la millora en leficiència i eficàcia administratives derivades de tal modificació normativa revertiran en un augment dels ingressos tributaris.
Quant al principi de proporcionalitat, la norma conté la regulació adequada i imprescindible, i estableix les obligacions necessàries a fi datendre lobjectiu que es persegueix.
Es compleix el principi de seguretat jurídica, ja que aquesta norma és coherent tant amb la legislació estatal i autonòmica vigent com amb la resta de lordenament jurídic en matèria tributària.
El principi de transparència sha vist garantit mitjançant la participació activa de les persones destinatàries daquest decret en la seua elaboració, a través de la negociació en tots els àmbits de participació, i amb la possibilitat daccedir als documents durant el procés delaboració daquesta, de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 2/2015, de 2 dabril.
Respecte al principi deficiència, la regulació que es planteja ha tingut en consideració com a principi inspirador la reducció de càrregues administratives implícites en laplicació daquesta norma i tenint en compte la racionalització dels recursos públics disponibles.
En conseqüència, dacord amb larticle 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller dHisenda i Model Econòmic, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 12 de març de 2021,
DECRETE
Article 1. Modificació del Decret 3/2019, de 18 de gener, del Consell, daprovació de lEstatut de lAgència Tributària Valenciana
Es modifiquen els articles 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 i la disposició transitòria segona del Decret 3/2019, de 18 de gener, del Consell, que queden redactats com es disposa en aquest decret.
Article 2. Modificació de larticle 1 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 1 que queda com segueix:
«Article 1. Objecte
Lobjecte daquest decret és laprovació de lEstatut de lAgència Tributària Valenciana, que comprén lestructura de lAgència, la fixació de les funcions de cada departament i de les seues unitats administratives dependents, la planificació i programació de les seues activitats i el seu règim jurídic i economicoadministratiu.
LAgència Tributària Valenciana és un organisme autònom, adscrit a la conselleria competent en hisenda, que gaudeix de personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió, i té plena capacitat per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen. Es regeix pel que sestableix en larticle 54 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat, i la seua normativa de desenvolupament, la legislació en matèria de sector públic instrumental, i la resta de legislació aplicable als organismes autònoms.»
Article 3. Modificació de larticle 4 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 4 que queda com segueix:
«Article 4. La Presidència
1. La Presidència de lAgència Tributària Valenciana lexerceix qui ostente la titularitat de la conselleria competent en hisenda.
2. Corresponen a la Presidència les funcions següents:
a) Lexercici de la representació institucional de lAgència.
b) La signatura dels convenis en matèries que siguen competència de lAgència.
c) Lacceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions daltres administracions públiques o les seues entitats dependents en favor de lAgència.
d) Lactuació com a òrgan de contractació, així com dautorització, disposició de la despesa i ordenació dels pagaments corresponents de lAgència.
e) Lexercici de les funcions previstes en lapartat 3 de larticle 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dordenació i gestió de la funció pública valenciana, per a la provisió dels llocs de subdirecció general, dels de direcció de departament i de la resta de llocs de lliure designació de lestructura organitzativa de lAgència.
f) Vetlar pel compliment dels objectius de lentitat, impulsant i orientant lactuació de la direcció.
g) Resoldre els procediments sobre responsabilitat patrimonial de lAgència i el seu personal.
3. En cas de vacant, absència o malaltia, les funcions de la Presidència les exercirà la Vicepresidència del Consell Rector de lAgència, qui, al seu torn, serà suplida en aquestes funcions, en idèntics supòsits, per la mateixa persona que haja dexercir la seua suplència en el Consell Rector, conforme al que es disposa en lapartat 5 de larticle 5.»
Article 4. Modificació de larticle 6 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 6 que queda com segueix:
«Article 6. La Direcció General
1. La persona titular de la Direcció General de lAgència Tributària Valenciana, amb rang de direcció general, serà nomenada i cessada pel Consell, a proposta de la Presidència de lAgència, dentre els funcionaris i les funcionàries de carrera pertanyents al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat o al cos superior dinspectors dhisenda de lEstat.
El nomenament de la persona titular de la Direcció General podrà recaure en la persona titular de la direcció general o òrgan competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria dhisenda, sempre que aquesta última reunisca les condicions esmentades en lapartat anterior.
2. La persona titular de la Direcció General serà la responsable de la direcció i gestió ordinària de lAgència, i exercirà les competències inherents a aquesta direcció, en el marc de les directrius del pla pluriennal de gestió i del programa anual dactuació, així com les que expressament li delegue la Presidència.
3. En particular, li correspon a la persona titular de la Direcció General:
a) Lexercici de la representació ordinària de lAgència.
b) Lelaboració de les resolucions o instruccions sobre organització i funcionament efectiu de lAgència, en desenvolupament del que es preveu en aquest Estatut.
c) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de lAdministració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades. En particular, la participació ordinària, en representació de la Generalitat, en els òrgans de coordinació entre administracions tributàries en làmbit de laplicació dels tributs, quan no corresponguen a la persona titular de la conselleria competent en hisenda.
d) Lexercici de la direcció superior del personal de lAgència, i lelaboració de les propostes en matèria de personal a lòrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública, excepte la prevista en la lletra c de lapartat 2 de larticle 5.
e) Lelaboració de lavantprojecte de pressupost de lAgència, per a la seua elevació al Consell Rector.
f) Lelaboració de la memòria justificativa i econòmica del pla pluriennal de gestió i del programa anual dactuació i, a iniciativa pròpia o de la Subdirecció General, de les propostes de millora de la planificació i programació de les activitats de lAgència, per a la seua elevació al Consell Rector.
g) Lelaboració de propostes de contractació, per a la seua elevació a la Presidència.
h) Lelaboració de propostes per a lautorització i signatura de convenis amb altres entitats, i per a lacceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions daltres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de lAgència, per a la seua elevació a la Presidència.
i) Lelaboració de propostes de resolució en matèria de responsabilitat patrimonial de lAgència i el seu personal per a la seua elevació a la Presidència.
j) La proposta a lAdvocacia General de la Generalitat dels recursos contenciosos administratius en matèria tributària.
k) La proposta a la Presidència de provisió dels llocs amb rang de subdirector general i de la resta de llocs de lliure designació.
l) La contestació de les queixes pel funcionament dels serveis de lAgència.
4. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la Direcció General les exercirà la persona titular de la Subdirecció General.»
Article 5. Modificació de larticle 7 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 7 que queda com segueix:
«Article 7. Estructura de la Direcció General
1. De la Direcció General dependran funcionalment els serveis i equips següents, amb rang de direcció de servei:
a) El Servei de Règim Jurídic
b) LEquip de Comunicació i Relacions Institucionals
2. Al Servei de Règim Jurídic, amb rang de direcció de servei, li correspondran les funcions següents:
a) Coordinar els assumptes que hagen de ser remesos i analitzats per lAdvocacia General de la Generalitat, en particular els relatius a la representació i defensa en judici de lAgència davant qualssevol jurisdiccions i ordres jurisdiccionals o els relatius a la defensa dautoritats i personal empleat públic de lAgència, tant quan siga part passiva en el procediment com quan siga part activa, que derive de fets realitzats en lexercici dels seus càrrecs, funcions o ocupacions.
b) La realització destudis i propostes sobre modificació de la normativa vigent.
c) Lemissió dinformes sobre la viabilitat jurídica dels projectes, plans i programes dactuació.
d) La tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial.
e) La coordinació, supervisió i impuls en la tramitació dels convenis de col·laboració que haja de subscriure lAgència Tributària Valenciana.
f) Lelaboració dinformes tècnics i jurídics relatius a lactivitat competencial de lAgència Tributària Valenciana.
g) La formulació dinformes de proposta dinterposició dels recursos contenciosos administratius en matèria tributària dirigides a lAdvocacia General de la Generalitat.
h) Qualssevol altres que li encomane la Direcció General.
3. LEquip de Comunicació i Relacions Institucionals, amb rang de direcció de servei, realitzarà les següents funcions:
a) La coordinació i desenvolupament de la planificació i de lestratègia de comunicació de lAgència Tributària Valenciana.
b) La coordinació i desenvolupament de les relacions amb ladministració tributària de lEstat, de les comunitats autònomes o dels ens locals, amb altres òrgans de la mateixa Generalitat, i, en general, les relacions institucionals.
c) Les relacions amb els tribunals o òrgans economicoadministratius o amb els jutjats i tribunals de justícia. En particular, la tramitació de la contestació a oficis o provisions judicials.
d) La gestió del compliment de les obligacions de lorganisme en matèria de transparència i igualtat.
e) En relació amb les campanyes anuals de declaració de lImpost sobre la Renda de les Persones Físiques, la planificació i desenvolupament de la participació de lAgència.
f) Qualssevol altres que li encomane la Direcció General.»
Article 6. Modificació de larticle 8 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 8 que queda com segueix:
«Article 8. Estructura de lAgència Tributària Valenciana
1. En lexercici de les funcions que corresponen a lAgència Tributària Valenciana, sota la dependència de la Direcció General, lAgència sestructura en una Subdirecció General, que exercirà les funcions de coordinació i supervisió dels departaments següents, els quals tenen el rang de subdirecció general:
a) Departament de Gestió Tributària.
b) Departament dInspecció Tributària.
c) Departament de Recaptació.
d) Departament dInformàtica Tributària
e) Departament de Valoració.
2. La persona titular de la Subdirecció General serà nomenada dentre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
Les persones titulars de cadascuna de les direccions de departament seran nomenades dentre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat tret que, per les funcions atribuïdes al lloc de treball, haja docupar-se per personal del cos superior tècnic denginyeria en informàtica, del cos superior tècnic denginyeria en telecomunicacions, del cos superior tècnic denginyeria agrònoma de lAdministració de la Generalitat, del cos superior tècnic darquitectura de lAdministració de la Generalitat o dun altre cos del sector dAdministració especial. Sense perjudici de lanterior, les persones titulars de les unitats administratives previstes en els articles 10, 11 i 12 daquest reglament seran nomenades dentre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
Per a això, els corresponents llocs en la relació de llocs de treball de lAgència Tributària Valenciana seran classificats amb el requisit de pertinença al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat o, si escau, als altres cossos del sector dadministració especial referits en el paràgraf anterior.
3. En lexercici de les funcions relatives als serveis generals o comuns de lAgència, en particular en matèria de personal, pressupostària, de gestió econòmica i de contractació, la Direcció General comptarà amb lassessorament i suport de la Secretaria General.
4. Sota la directa dependència de la persona titular de la Direcció General, i a lefecte de la coordinació i control de les funcions de lAgència en el seu respectiu àmbit territorial, hi haurà delegacions a Alacant i Castelló, amb rang de subdirecció general.
La persona titular de la Delegació serà nomenada dentre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
Article 7. Modificació de larticle 9 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 9 que queda com segueix:
«Article 9. Subdirecció General
1. Corresponen a la Subdirecció General les funcions següents:
a) Dirigir, controlar, coordinar i supervisar lexecució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els departaments i altres unitats administratives que se li adscriuen en lapartat 2 daquest article.
b) Assistir i assessorar la Direcció General per a ladequat exercici de les funcions daquesta última, i, en particular, en relació amb els aspectes següents:
1r. Lelaboració de les instruccions sobre el funcionament efectiu de lAgència.
2n. La iniciativa de propostes de planificació de la gestió de recursos informàtics i dadministració electrònica.
3r. Les altres que li encomane la Direcció General.
2. De la Subdirecció General dependran funcionalment les unitats administratives següents:
a) El Departament de Gestió Tributària
b) El Departament dInspecció Tributària
c) El Departament de Recaptació
d) El Departament dInformàtica Tributària
e) El Departament de Valoració
f) LOficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries
3. A lOficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries, amb rang de direcció de servei i competència en tot el territori de la Comunitat Valenciana, li corresponen les funcions següents, en làmbit de la gestió, recaptació i inspecció tributària:
a) El control deficàcia i eficiència dels diferents departaments de lAgència i les seues unitats administratives.
b) La promoció de la implantació de programes de qualitat i avaluació dels resultats obtinguts, així com lelaboració dinformes en aquesta matèria.
c) La tramitació i seguiment de les queixes i suggeriments de la ciutadania derivades del funcionament dels departaments de lAgència.
d) Lestudi, disseny i proposta dels sistemes i procediments que shagen dutilitzar en làmbit de les seues competències.
e) Limpuls a la millora contínua de processos i activitats de lAgència, amb especial recalcament en les propostes destratègies dinnovació tecnològica.
f) La promoció de la transparència en el desenvolupament de lactivitat estadística de lAgència.
g) La realització dinformes estadístics periòdics de levolució de la recaptació.
h) Lelaboració de qualssevol altres indicadors i estadístiques de lAgència.
i) La promoció, impuls i seguiment de les mesures díndole tècnica o organitzatives necessàries per a garantir la seguretat de les dades de caràcter personal.
j) Qualssevol altres que li encomane la Subdirecció General.
4. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Subdirecció General, aquesta se suplirà pels caps o les caps de departament per lordre en què figuren en aquest Estatut, o, dentre aquells, per qui determine la persona titular de la Direcció General.»
Article 8. Modificació de larticle 10 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 10 que queda com segueix:
«Article 10. Departament de Gestió Tributària
1. Lexercici de les funcions administratives en què consisteix la gestió tributària es realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, pel Departament de Gestió Tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La direcció, planificació, coordinació i control de les actuacions de lAdministració tributària en laplicació dels sistemes i procediments de gestió tributària que no siguen atribuïts a altres departaments. A aquest efecte, es podran elaborar instruccions o altres mesures de difusió de criteris administratius, que seran de compliment obligatori.
b) Lestudi, disseny i programació de les actuacions i procediments de gestió tributària.
c) Lelaboració de les directrius generals i línies dactuació de gestió tributària per a la seua inclusió en el pla de control tributari, especialment, el disseny i la selecció de les campanyes de control extensiu.
d) La programació i coordinació de les campanyes de requeriments, així com de les funcions de verificació i control en via de gestió tributària.
e) Les actuacions de gestió, liquidació i imposició de sancions en relació amb els tributs la titularitat dels quals corresponga a lAdministració de la Generalitat, així com la resolució dels recursos que contra els actes administratius relatius a aquests tributs es formulen.
f) La planificació, coordinació i control de la informació i assistència tributària.
g) La formulació de propostes normatives en làmbit funcional de la gestió tributària per a la seua elevació a la Direcció General.
h) La interposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Economicoadministratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu corresponents al seu àmbit funcional.
i) La gestió i manteniment dels censos tributaris.
j) La gestió dels procediments de la taxació pericial contradictòria.
k) La coordinació, control i impuls del funcionament de les seues unitats administratives.
l) La determinació dels criteris a seguir per a la selecció dels contribuents que hagen de ser objecte de control massiu en làmbit del departament.
m) En el seu àmbit de competències i funcions, vetlar per la integritat, veracitat i actualització de la informació que se subministra al contribuent a través dels diferents mitjans i instruments.
n) La realització de les actuacions destudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.
o) Qualssevol altres que, en el marc de la Gestió Tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament de Gestió Tributària estarà assistida per un cap o una cap adjunta de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les unitats administratives del departament que sels assigne.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li encomane la direcció del departament.
d) La fixació de criteris en làmbit del Departament de Gestió Tributària.
e) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del departament.
3. El Departament de Gestió Tributària sestructura en les unitats administratives, amb rang de direcció de servei:
a) Equip de Coordinació i Gestió Territorial.
b) Equip dInformació i Assistència Tributària.
c) Equip de Verificació i Control Tributari a Alacant.
d) Equip de Verificació i Control Tributari a Castelló.
e) Equip de Verificació i Control Tributari a València.
4. Cada equip, en làmbit del Departament de Gestió Tributària, sota la dependència de qui ocupe la direcció de lequip, lintegrarà personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat, i altre personal que en cada moment determine la Direcció del Departament de Gestió Tributària. Aquest personal, en els termes establerts en la normativa tributària, serà considerat agent de lautoritat en lexercici de les seues funcions.
5. A lEquip de Coordinació i Gestió Territorial li corresponen les funcions següents:
a) La coordinació, impuls i unificació dactuació aplicables a les actuacions i procediments de gestió tributària.
b) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
6. A lEquip dInformació i Assistència Tributària li corresponen les funcions següents:
a) La informació i assistència al contribuent a través dels mitjans i instruments corresponents, inclosa lassistència telefònica i telemàtica al contribuent.
b) Lexpedició de certificats acreditatius de la presentació de declaracions dels tributs.
c) La informació als obligats tributaris sobre lestat de tramitació dexpedients en els quals resulten interessats.
d) En relació amb les campanyes anuals de declaració de lImpost sobre la Renda de les Persones Físiques:
1r. La col·laboració activa amb lAgència Estatal dAdministració Tributària en làmbit de les seues competències.
2n. La programació, coordinació i preparació dinformes i estadístiques.
e) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
7. Als Equips de Verificació i Control Tributari els corresponen les funcions següents:
a) La gestió i liquidació, així com la resolució dels recursos de reposició contra actes dictats en lexercici daquestes funcions.
b) La resolució dels procediments dimposició de sancions tributàries.
c) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
8. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, identificació i àmbit territorial de les figures tributàries en làmbit dels Equips de Verificació i Control Tributari.
9. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Gestió Tributària, aquesta se suplirà per la cap o pel cap adjunt de departament o, si no nhi ha, per la persona que determine la persona titular de la Direcció General.»
Article 9. Modificació de larticle 11 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 11 que queda com segueix:
«Article 11. Departament dInspecció Tributària
1. Lexercici de les funcions administratives en què consisteix la inspecció tributària el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament dInspecció Tributària.
En particular, li corresponen les funcions següents:
a) Lelaboració del Pla dactuacions inspectores, per a elevar-lo a la superior aprovació de la Direcció General.
b) El control i la responsabilitat del compliment dels plans i objectius del Departament.
c) La direcció, supervisió i coordinació de les actuacions i activitats de les unitats administratives del Departament.
d) Lassignació dexpedients a les unitats administratives del Departament.
e) La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació, laprovació dels actes administratius de liquidació tributària que sen deriven i la resolució dels expedients sancionadors corresponents, així com la resolució dels recursos de reposició interposats contra aquells.
f) La tramitació dels expedients de delicte fiscal, i elevar a la Direcció General la proposta que, si escau, pertoque.
g) La realització de les actuacions destudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.
h) La formulació de propostes normatives en làmbit funcional de la inspecció tributària per a la seua elevació a la Direcció General.
i) La interposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Economicoadministratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu corresponents al seu àmbit funcional.
j) La determinació dels criteris a seguir per a la selecció dels contribuents que hagen de ser objecte de control intensiu en làmbit del departament.
k) En el seu àmbit de competències i funcions, vetlar per la integritat, veracitat i actualització de la informació que se subministra al contribuent a través dels diferents mitjans i instruments.
l) Qualssevol altres que, en el marc de la inspecció tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament dInspecció Tributària estarà assistida per un inspector o inspectora cap de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives del departament.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li encomane la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions relacionades amb les dinspecció tributària que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament dInspecció Tributària sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Oficina Tècnica dInspecció Tributària.
b) Unitat de Selecció de Contribuents.
c) LEquip dInspecció Alacant 1.
d) LEquip dInspecció Alacant 2.
e) LEquip dInspecció Castelló.
f) LEquip dInspecció València 1.
g) LEquip dInspecció València 2.
h) LEquip dInspecció València 3.
i) LEquip dInspecció València 4.
4. A lOficina Tècnica dInspecció Tributària li corresponen les funcions següents:
a) Lanàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li encomane per la direcció del Departament dInspecció Tributària. En particular, els relatius als recursos i reclamacions interposats, sol·licituds de devolució i altres qüestions referents a la revisió en via administrativa.
b) La supervisió de les propostes de resolució de les actes amb acord o de conformitat.
c) Lelevació de les propostes de resolució de les actes de disconformitat.
d) Lexecució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
5. La Unitat de Selecció de Contribuents, sota la dependència de les seues persones titulars, lintegrarà personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat, i altre personal que en cada moment determine la Subdirecció General. Li corresponen les funcions següents:
a) La selecció dels contribuents que hagen de ser objecte de control pels diferents Equips dInspecció.
b) La selecció dels contribuents o expedients que resulten dels criteris fixats pels departaments de gestió tributària i de recaptació.
c) Lanàlisi de la informació continguda en les bases de dades i que puga donar lloc a la formulació de noves actuacions de control.
6. Els Equips dInspecció Tributària:
a) Sota la dependència de qui ostente la direcció de lequip els integrarà personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat i altre personal que en cada moment determine la direcció del Departament dInspecció Tributària. Aquest personal, de conformitat amb la normativa tributària, tindrà la condició de personal inspector i serà considerat agent de lautoritat en lexercici de les seues funcions.
b) Tenen atribuïdes les funcions següents:
1r. La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació, o de comprovació limitada, i la instrucció dels expedients sancionadors derivats daquestes.
2n. La formulació de propostes per a elevar-les a la direcció del Departament dInspecció Tributària.
3r. Lelaboració dinformes que siguen preceptius, se sol·liciten per altres òrgans o unitats administratives, o resulten necessaris per a lexercici de les funcions que tinguen encomanades.
4t. Les actuacions de col·laboració amb òrgans o serveis de les administracions públiques.
7. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desplegarà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, competència, identificació de les figures tributàries i subscripció de documents pels Equips dInspecció Tributària.
8. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament dInspecció Tributària, aquesta se suplirà per la cap o pel cap adjunt de departament o, si no nhi ha, per la persona que determine la persona titular de la Direcció General.»
Article 10. Modificació de larticle 12 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 12 que queda com segueix:
«Article 12. Departament de Recaptació
1. Lexercici de les funcions administratives en què consisteix la recaptació satribueix, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, al Departament de Recaptació. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La iniciació de procediments sancionadors i la imposició de sancions derivades dactuacions de gestió recaptatòria.
b) La resolució de les terceries que puguen promoures en el procediment de constrenyiment.
c) El dictat de lacte de derivació de responsabilitat solidària o subsidiària, i la gestió recaptatòria enfront de successors.
d) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.
e) Lexpedició de certificats acreditatius destar al corrent en el compliment dobligacions tributàries amb la hisenda pública autonòmica i de justificants de pagaments realitzats per deutes a favor de la Generalitat.
f) Lelaboració del Pla dactuacions en matèria de recaptació per a elevar-lo a la superior aprovació de la Direcció General, així com el control de la seua execució.
g) La fixació de directrius, supervisió i, si escau, formulació de propostes de resolució, en relació amb lexercici de les competències en matèria de recaptació.
h) La prestació dassistència i coordinació del funcionament de les unitats administratives dependents del Departament de Recaptació.
i) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal i corresponguen a làmbit competencial propi de lAgència Tributària Valenciana. En particular, exercici del dret dabstenció, subscripció dacords pels quals sestablisquen condicions singulars de pagament o de convenis, així com compensació de crèdits de la hisenda pública.
j) La interposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Economicoadministratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu corresponents al seu àmbit funcional.
k) La determinació dels criteris a seguir per a la selecció dels expedients que hagen de ser objecte de control massiu en làmbit del departament.
l) En el seu àmbit de competències i funcions, vetlar per la integritat, veracitat i actualització de la informació que se subministra a linteressat a través dels diferents mitjans i instruments.
m) La realització de les actuacions destudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.
n) Les funcions atribuïdes a altres òrgans i unitats de recaptació quan no existisquen i en els casos de vacant, absència o malaltia de la persona titular.
o) Si escau, les que la normativa en vigor atribueix, en làmbit estatal, al Departament de Recaptació de lAgència Estatal dAdministració Tributària, en el marc de les competències atribuïdes a lATV en làmbit de lAdministració de la Generalitat.
p) Qualssevol altres funcions que, en el marc de la recaptació, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament de Recaptació estarà assistida per una cap o un cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament. En particular, en la planificació i desenvolupament de mitjans que faciliten lassistència telefònica i telemàtica al contribuent en les funcions administratives de recaptació.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives del departament.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li encomane la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions relacionades amb les de recaptació que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament de Recaptació sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Oficina Tècnica de Recaptació.
b) Equip de Recaptació Executiva a Alacant.
c) Equip de Recaptació Executiva València 1.
d) Equip de Recaptació Executiva València 2.
e) Equip de Seguiment i Control dIngressos.
f) Equip de Tramitació dExpedients Rellevants.
4. Cada equip, en làmbit del Departament de Recaptació, sota la dependència de qui ocupe la direcció, lintegrarà personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat i altre personal que en cada moment determine la Direcció del Departament de Recaptació. Aquest personal, en els termes establits en la normativa tributària, serà considerat agent de lautoritat en lexercici de les seues funcions.
5. A lOficina Tècnica de Recaptació li corresponen les funcions següents:
a) La resolució de sol·licituds dajornament i fraccionament del pagament de deutes.
b) La tramitació i resolució de sol·licituds de pagament en espècie.
c) La resolució dexpedients de reembossament del cost de les garanties constituïdes per a suspendre lexecució dun acte o per a ajornar o fraccionar el pagament dun deute, si aquest acte o deute és declarat improcedent per sentència o resolució administrativa ferma.
d) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus propis actes administratius.
e) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
6. Als Equips de Recaptació Executiva els corresponen les funcions següents:
a) El dictat de provisions de constrenyiment, liquidació de recàrrecs i interessos del procediment de constrenyiment.
b) El dictat dels actes necessaris per a lalienació de béns embargats o per a lexecució de garanties.
c) La realització de requeriments dinformació i el dictat dels actes dexecució durant el desenvolupament del procediment de constrenyiment.
d) Ladopció de mesures cautelars en els termes establerts en larticle 81 de la Llei general tributària.
e) Lacord de declaració de crèdits incobrables, de conformitat amb el que sestableix en larticle 173 de la Llei general tributària.
f) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.
g) La resolució de les sol·licituds de suspensió de lexecució de lacte impugnat, així com el dictat dels actes de liquidació dinteressos suspensius de la seua competència
h) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
7. A lEquip de Seguiment i Control dIngressos li corresponen les funcions següents:
a) Lassistència i tutela, en matèria de recaptació, als centres gestors dingressos de dret públic diferents dels tributs cedits.
b) La resolució de les peticions de compensació de deutes en període voluntari o en executiva, així com el dictat dels actes de compensació dofici en executiva.
c) La tramitació i resolució del procediment per al reconeixement del dret a la devolució dingressos indeguts en els supòsits de larticle 221 de la Llei general tributària.
d) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.
e) Lexecució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials corresponents al Departament de Recaptació.
f) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
8. A lEquip de Tramitació dExpedients Rellevants li corresponen les funcions següents:
a) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal que corresponguen a làmbit competencial propi de lAgència Tributària Valenciana. En particular, certificació de deutes, proposta dexercici del dret dabstenció, proposta per a la subscripció dacords pels quals sestablisquen condicions singulars de pagament o de convenis.
b) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com lexecució de les resolucions judicials en el seu àmbit de competències.
c) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
9. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, competència i identificació de les figures tributàries en làmbit dels Equips de Recaptació Executiva.
10. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Recaptació, aquesta se suplirà per la cap o pel cap adjunt de departament o, si no nhi ha, per la persona que determine la persona titular de la Direcció General.»
Article 11. Modificació de larticle 13 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 13 que queda com segueix:
«Article 13. Departament dInformàtica Tributària
1. El Departament dInformàtica Tributària té atribuïdes les funcions en làmbit de les tecnologies de la informació i teleadministració en matèria tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La direcció, planificació i coordinació de les actuacions de les unitats administratives del Departament.
b) Coordinar el sistema per a latenció a les persones usuàries dels departaments i unitats administratives de lAgència Tributària Valenciana, de les TIC i a les seues necessitats per al desenvolupament del seu treball, així com realitzar la gestió, manteniment i administració del material informàtic que conforma el seu lloc de treball, tant en la part de maquinari, com de programari.
c) Gestionar, mantindre, evolucionar i administrar la infraestructura de computació bàsica que sustenta les aplicacions i serveis de tecnologies de la informació i les comunicacions per a la gestió interna de lAgència.
d) La definició, implementació, control i manteniment actualitzat dels plans dactuació que garantisquen la recuperació dels serveis informàtics, dins dels terminis establits, en cas de fallada total o parcial de la infraestructura tecnològica que utilitzen.
e) Proveir, gestionar i administrar les infraestructures de comunicacions, cablejades i sense fils, en les seus de lAgència.
f) Promoure, coordinar, gestionar i implementar els procediments operatius, mesures i controls de seguretat dels sistemes dinformació concordes al compliment dels nivells requerits segons lEsquema Nacional de Seguretat i la normativa de protecció de dades, així com la implantació i compliment de la Política de Seguretat de la Generalitat establint mesures de seguretat física i lògica i els criteris daccés a les xarxes des dordinadors portàtils i altres dispositius mòbils, en coordinació amb els òrgans administratius competents en matèria de seguretat i qualitat en làmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
g) El manteniment de la base de dades de persones contribuents i obligacions tributàries, així com la captació i tractament informàtic de dades amb transcendència fiscal procedents del compliment dobligacions de col·laboració amb lAdministració tributària dels sectors públic i privat.
h) Realitzar la definició, desenvolupament, implantació i manteniment de les aplicacions del catàleg en matèria de gestió de tributs, possibilitant la integració amb aquestes daltres sistemes dinformació de la Generalitat, així com qualsevol altre sistema corporatiu que poguera necessitar-se per a lactivitat pròpia de les matèries i les homologacions dels sistemes.
i) Lorganització i custòdia dels arxius electrònics corporatius de documents electrònics que formen part dexpedients administratius.
j) En el seu àmbit de competències i funcions, vetlar per la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis als quals pot accedir-se a través del portal tributari de lAgència, així com la definició, programació i el manteniment corresponents a les actuacions automatitzades de lAgència.
k) Implantar les mesures necessàries per a garantir la interoperabilitat exigible als sistemes dinformació de la Generalitat i en les relacions amb les altres administracions i amb la ciutadania per mitjans electrònics, dacord amb lEsquema Nacional dInteroperabilitat i amb lEsquema Nacional de Seguretat.
l) Efectuar el suport tècnic per a lelaboració de directrius i requisits tecnològics associats als procediments i normativa pròpia en matèria de tributs.
Totes les funcions esmentades anteriorment es realitzaran seguint els estàndards, criteris i recomanacions, tant tecnològiques i dutilització com de metodologia, seguretat i qualitat, establides per lòrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, així com en estreta col·laboració amb les unitats administratives daquest òrgan que tinguen cadascuna de les competències TIC en concret.
2. La direcció del Departament dInformàtica Tributària estarà assistida per una cap o un cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les unitats administratives que determine la direcció del Departament.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució de les actuacions que li encomane la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament dInformàtica Tributària sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Servei dInformàtica dAplicació dels Tributs.
b) Servei de Teleadministració.
c) Servei de Qualitat, Seguretat i Atenció al Lloc de treball.
d) Servei de Sistemes, Producció i Comunicacions.
4. Al Servei dInformàtica dAplicació dels Tributs li corresponen les funcions relatives a les aplicacions del catàleg en matèria de gestió dels expedients tributaris, gestió recaptatòria i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
5. Al Servei de Teleadministració li corresponen les funcions relatives a les aplicacions del catàleg en matèria de teleadministració tributària, i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
6) Al Servei de Qualitat, Seguretat i Atenció al Lloc de treball li corresponen les funcions relatives a la qualitat i la seguretat dels sistemes dinformació i la gestió del material informàtic que conforma el lloc de treball i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
7) Al Servei de Sistemes, Producció i Comunicacions li correponen les funcions relatives a la gestió i administració de les infraestructures de computació bàsica, de les infraestructures de comunicacions i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
8. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desplegarà el que es preveu en aquest article.»
Article 12. Modificació de larticle 14 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 14 que queda com segueix:
«Article 14. Departament de Valoració
1. La comprovació de valors prevista en larticle 57 de la Llei general tributària, excepte en el cas de béns, drets o altres elements determinants de lobligació tributària, que per la seua naturalesa puga ser exercida per personal funcionari del cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat o del cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat, la realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Valoració. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració de béns a efectes fiscals. Així mateix, una vegada establits, el seu seguiment i impuls, proposant els canvis que sestimen convenients.
b) La proposta i seguiment de les instruccions de la Direcció General o de la Subdirecció General, quant a matèries de valoració de béns a efectes fiscals.
c) La coordinació dels mitjans materials i humans de les unitats administratives del Departament de Valoració.
d) La realització de les actuacions destudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.
e) Qualssevol altres que, en làmbit de la valoració de béns, li encomane la Direcció General o la Subdirecció General.
2. Per al desenvolupament de les seues competències, el Departament de Valoració sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) El Servei de Valoració a Alacant.
b) El Servei de Valoració a Castelló.
c) El Servei de Valoració a València.
d) El Servei dEstudis i Planificació.
3. Els serveis de valoració tenen les funcions següents:
a) La comprovació de valors per algun dels mitjans de valoració previstos en larticle 57 de la Llei general tributària.
b) La informació amb caràcter previ prevista en larticle 90 de la Llei general tributària.
c) Les valoracions previstes en larticle 91 de la Llei general tributària.
d) Qualsevol altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
4. El Servei dEstudis i Planificació té les funcions següents:
a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració a efectes fiscals.
b) La proposta i seguiment de les instruccions relatives a la valoració a efectes fiscals.
c) Qualsevol altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
5. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desplegarà el que sestableix en aquest article.
6. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Valoració, aquesta se suplirà per la persona titular del Servei dEstudis i Planificació o, si no nhi ha, per la persona que determine la Direcció General.»
Article 13. Modificació de larticle 15 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 15 que queda com segueix:
«Article 15. Secretaria General
1. Sota la dependència de la Direcció General, la Secretaria General, amb rang de subdirecció general, dirigeix, controla, coordina i supervisa lexecució dels projectes, objectius i activitats que se li assignen, així com les unitats administratives que se li adscriuen en lapartat 3 daquest article.
En particular, li corresponen les funcions següents:
a) Lelaboració de lavantprojecte de pressupost de lAgència, el seguiment i control de la seua execució, i la proposta de modificacions pressupostàries.
b) La supervisió de la gestió economicopressupostària, comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments.
c) La coordinació de la informació comptable necessària per a la rendició de comptes anuals, així com el subministrament dinformació econòmica i comptable als òrgans de control intern i extern.
d) La gestió de despeses de personal.
e) Lassistència i assessorament a la Direcció General per a ladequat exercici de les funcions daquesta última, i, en particular, en relació amb els aspectes següents:
1r. Lelaboració de les instruccions sobre el funcionament efectiu de lAgència.
2n. La subscripció de convenis amb altres entitats, i lacceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions daltres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de lAgència, així com lelaboració de les corresponents memòries econòmiques.
3r. La resolució dassumptes relatius a la direcció de personal de lAgència.
4t. La iniciativa de proposta de millores en la planificació i programació de les activitats de lAgència.
f) Les altres funcions enumerades en les unitats administratives que depenen funcionalment de la Secretaria General, sobre les quals exercirà la direcció, control, coordinació i supervisió.
g) Qualssevol altres que li encomane la Direcció General.
2. A la província dAlacant i a la de Castelló, la Secretaria General estarà assistida per una cap o un cap adjunt, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà en el seu àmbit territorial corresponent:
a) Lassistència i suport a la Secretaria General.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives de la Secretaria General.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients i actuacions que li encomane la Secretaria General.
d) Aquelles altres funcions que li encomane la Secretaria General.
3. De la Secretaria General dependran funcionalment les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.
b) Servei de Contractació i Assumptes Generals.
c) Servei de Recursos Humans.
4. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Secretaria General, aquesta se suplirà per la persona titular del Servei adscrit a aquesta Secretaria per lordre establert en aquest decret, o persona que designe la Direcció General de lAgència Tributària Valenciana».
Article 14. Modificació de larticle 16 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 16 que queda com segueix:
«Article 16. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària
1. Les funcions corresponents als assumptes econòmics, financers i pressupostaris de lAgència les desenvoluparà, en tot el territori de la Comunitat Valenciana, i sota la direcció de la Secretaria General, el Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.
2. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària és la unitat administrativa competent en matèria de planificació, programació, execució i control del pressupost, gestió del patrimoni, comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments. En particular li correspon:
a) Control i seguiment de lexecució pressupostària i les seues modificacions.
b) Gestió de les despeses i ingressos de lAgència.
c) Col·laboració en lelaboració de lavantprojecte de pressupostos de lAgència Tributària Valenciana.
d) Gestió economicopressupostària i elaboració de la informació economicopressupostària necessària per a la presa de decisions i la gestió dels òrgans directius i unitats administratives de lAgència Tributària Valenciana.
e) Elaboració de la informació comptable necessària per a la rendició dels comptes anuals de lAgència Tributària Valenciana i el subministrament dinformació comptable als òrgans de fiscalització corresponents.
f) Elaboració de la informació econòmica que sol·liciten la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General, la Intervenció General de lAdministració de lEstat o altres òrgans superiors.
g) Gestió de la Tresoreria de lAgència Tributària Valenciana, assegurant lingrés dels seus drets i el compliment de les seues obligacions de pagament.
h) Gestió i administració dels recursos financers de lorganisme, tant per operacions pressupostàries com extrapressupostàries.
i) Coordinació de les diferents caixes pagadores de lAgència Tributària Valenciana, així com el seguiment i comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats per aquestes.
j) Gestió dels reintegraments de despeses producte de lexecució pressupostària, i seguiment i control daquestes en funció de lorigen dels fons que les financen.
k) Gestió dels dèbits a càrrec de tercers i compensacions de deutes amb tercers.
l) Planificació, gestió i supervisió econòmica de la despesa corrent i dinversió de naturalesa horitzontal i compartida, relativa a les diferents unitats administratives de lAgència Tributària Valenciana.
m) Tramitació i realització de les gestions encaminades a donar degut compliment dexecució de sentències i altres resolucions judicials, les decisions de les quals condemnen lAgència Tributària Valenciana al pagament de quantitat líquida.
n) Tramitació comptable de les adquisicions de béns immobles i vehicles, així com la gestió dels tributs municipals relatius als béns immobles i vehicles propietat de lAgència Tributària Valenciana.
o) Formalització dels ingressos de la Tresoreria de la Generalitat, i les seues incidències, gestionades a través de les aplicacions dependents de lAgència Tributària Valenciana.
p) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li encomane la Direcció General o la Secretaria General.»
Article 15. Modificació de larticle 17 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 17 que queda com segueix:
«Article 17. El Servei de Contractació i Assumptes Generals
1. Les funcions corresponents a la contractació i els assumptes generals de lAgència les desenvoluparà, en tot el territori de la Comunitat Valenciana, i sota la direcció de la Secretaria General, el Servei de Contractació i Assumptes Generals.
2. Són funcions del Servei de Contractació i Assumptes Generals:
a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions.
b) Estudiar, preparar, formalitzar, portar el seguiment de la seua execució i liquidació dels expedients de contractació.
c) Assessorar els òrgans de contractació i assistència tècnica a la mesa de contractació de lAgència Tributària Valenciana.
d) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.
e) Elaborar els informes i les propostes en relació amb lactivitat contractual del departament.
f) Gestionar i supervisar els assumptes generals i les dependències comunes, així com el règim interior, manteniment dinstal·lacions, organització i assumptes generals i les dependències comunes.
g) Realitzar estudis i propostes en relació amb lorganització dels assumptes generals de lAgència Tributària Valenciana.
h) Dirigir, organitzar i coordinar el personal subaltern.
i) Organitzar i gestionar lArxiu General de lAgència Tributària Valenciana.
j) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a lAgència Tributària Valenciana i qualsevol altra funció relativa al patrimoni, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria.
k) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li encomane la Direcció General o la Secretaria General.»
Article 16. Modificació de larticle 18 del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de larticle 18 que queda com segueix:
«Article 18. El Servei de Recursos Humans
1. Les funcions corresponents a la planificació i gestió dels recursos humans de lAgència les desenvoluparà, en tot el territori de la Comunitat Valenciana, i sota la direcció de la Secretaria General, el Servei de Recursos Humans.
2. Són funcions del Servei de Recursos Humans:
a) Els estudis sobre la plantilla de les diferents unitats de lAgència Tributària Valenciana i la proposta de modificació de les relacions de llocs de treball.
b) La tramitació de les situacions administratives del personal.
c) La tramitació dels recursos en matèria de personal i dels procediments disciplinaris.
d) La tramitació de les llicències, vacances, permisos i lexercici del control de lhorari i de labsentisme justificat i injustificat i seguiment dels processos dincapacitat temporal.
e) La custòdia i el manteniment dels expedients del personal.
f) La col·laboració en la planificació i execució dels plans de formació del personal, en coordinació amb els plans desenvolupats pel departament de la Generalitat competent en la matèria.
g) La tramitació de les incidències en nòmina i dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.
h) Ladministració i càlcul de la nòmina del personal de lAgència Tributària Valenciana, gestió, control i proposta de pagament de les assegurances socials, MUFACE, i drets passius i altres retencions salarials.
i) La col·laboració amb lòrgan competent en matèria de funció pública en les convocatòries de concursos de trasllats en làmbit de lAgència, així com donar suport tècnic i administratiu a les comissions avaluadores daquests.
j) La col·laboració amb lòrgan competent en matèria de funció pública en les convocatòries de lliure designació en lAgència.
k) La gestió del Registre General de lAgència Tributària Valenciana i la coordinació de les unitats de registre de les delegacions.
l) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li encomane la Direcció General o la Secretaria General.»
Article 17. Modificació de la disposició transitòria segona del Decret 3/2019, de 18 de gener
Es modifica la redacció de la disposició transitòria segona que queda com segueix:
«Segona. Oficines liquidadores de districte hipotecari
1. Les oficines liquidadores de districte hipotecari continuaran exercint les funcions de gestió i liquidació dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions que tenen atribuïdes per les normes següents mentre aquestes es troben vigents:
a) El Decret 209/1987, de 28 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual satribueixen determinades competències per a la gestió i recaptació de lImpost sobre Successions i Donacions a les oficines liquidadores de districte hipotecari.
b) El Decret 249/1991, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual satribueixen determinades competències per a la gestió i liquidació de lImpost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats a les oficines liquidadores de districte hipotecari.
2. Mitjançant decret es modificarà aquesta atribució.
3. Correspon a lEquip de Coordinació i Gestió Territorial del Departament de Gestió Tributària:
a) La coordinació, impuls i unificació de criteri en lactuació de les oficines liquidadores.
b) La imposició de sancions tributàries en els casos de les infraccions relacionades amb les funcions de gestió i liquidació de les oficines liquidadores.»
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
Aquest decret no comporta increment addicional de la despesa pública respecte del contingut inicialment en el Decret 3/2019, de 18 de gener.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions digual o inferior rang que soposen al que es disposa en aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació normativa
Shabilita la persona titular de la Direcció General de lAgència Tributària Valenciana per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que considere oportunes per a laplicació i execució daquest decret.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 12 de març de 2021
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller dHisenda i Model Econòmic,
VICENT SOLER I MARCO