Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les instruccions sobre mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat. [2016/2682]

(DOGV núm. 7767 de 25.04.2016) Ref. Base de dades 002739/2016

RESOLUCIÓ de 14 d'abril de 2016, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les instruccions sobre mesures de control i publicitat activa en el sector públic instrumental de la Generalitat. [2016/2682]
Basant-se en l’article 4.1 del Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional es dicten les instruccions següents:


Primera. Àmbit d’aplicació
Aquestes instruccions seran aplicables al sector públic instrumental de la Generalitat integrat pels ens de l’article 2.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, excepte organismes autònoms i consorcis.


Segona. Publicitat en els processos selectius
Els ens inclosos en l’àmbit d’aplicació de les presents instruccions han de publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana totes les convocatòries de selecció del seu personal fix, així com els resultats de les esmentades convocatòries. També seran objecte de publicitat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la convocatòria de constitució de borses de treball.

Tercera. Publicitat de retribucions
Abans del 31 de maig de 2016, els ens inclosos en l’àmbit d’aplicació de les presents instruccions hauran de publicar en les seues pàgines web un extracte de la massa salarial remesa a la Direcció General de Pressupostos –segons estableix l’article 30.4 de la Llei 11/2015, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2016–, en què, per als llocs de plantilla de l’ens, conste la columna «Denominació del lloc» i «Retribució Total 2015 (exclosa la recuperació de la paga extra 2012)», garantint en tot cas el compliment de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal. El dia que es publique, s’haurà d’enviar l’enllaç d’aquesta a la secretaria autonòmica competent en matèria de sector públic.

Quarta. Personal que ocupa llocs de caràcter directiu
1. Tot el personal que ocupe llocs de caràcter directiu en els ens a què es refereix la instrucció primera, ha de presentar en els models aprovats a aquests efectes les declaracions de béns i activitats a què fa referència l’article 19.2 del Decret Llei 1/2011, en la conselleria competent en matèria de registre d’activitats i béns d’alts càrrecs (actualment en la Direcció General de Transparència i Participació), de conformitat amb el Decret 247/1995, de 24 de juliol, pel qual es crea el Registre d’Activitats i de Béns i Drets Patrimonials d’Alts Càrrecs de la Generalitat o norma que el substituïsca. Abans del 31 de maig de 2016, les sotssecretaries de les conselleries d’adscripció dels ens remetran a la secretaria autonòmica competent en matèria del sector públic un informe de situació sobre l’esmentada obligació.

2. Els ens inclosos en l’àmbit d’aplicació d’aquestes instruccions han de fer pública en el seu web, la informació sobre personal que ocupa llocs de caràcter directiu que s’estableix en l’article 9.1.g i 9.4 de la Llei 2/2015, de 2 d’abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, i l’hauran de mantindre mensualment actualitzada. Abans del 31 de maig de 2016, s’haurà d’enviar l’enllaç de la publicació de l’esmentada informació a la secretaria autonòmica competent en matèria de sector públic.
3. Els ens han de garantir que tot nomenament o contractació de personal que ocupe llocs de caràcter directiu es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en el termini de 20 dies des que l’esmentat nomenament o contractació s’efectue.
4. Quan se subscriga un nou contracte de personal que ocupe llocs de caràcter directiu, la sotssecretaria de la conselleria d’adscripció de l’ens remetrà, en el termini d’1 mes des de la seua formalització, a la secretaria autonòmica competent en matèria del sector públic declaració de conformitat del contracte amb el que preveu l’article 19 del Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional.


Cinquena. Igualtat entre dones i hòmens
1. Abans del 31 de maig de 2016, els ens inclosos en l’àmbit d’aplicació d’aquestes instruccions comunicaran a la secretaria autonòmica competent en matèria de sector públic, els plans d’igualtat que tinguen aprovats i visats amb l’objecte de garantir i promoure, en els seus àmbits d’actuació, l’aplicació del principi d’igualtat per raó de sexe, integrant activament, en la seua organització i activitats, la dimensió de la igualtat de tracte i oportunitats de dones i hòmens en tots els àmbits i a tots els nivells, de conformitat amb l’article 20.4 de la Llei 9/2003, de 2 d’abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Hòmens i la disposició addicional única del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels Plans d’Igualtat de les Empreses de la Comunitat.

En qualsevol altre cas, en el mateix termini, la direcció general o gerència de l’ens haurà d’informar l’esmentada secretaria autonòmica del cronograma previst per a la seua aprovació i visat pel centre directiu de l’administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona (actualment la Direcció General de l’Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere).
2. Els ens inclosos en l’àmbit d’aplicació de les presents instruccions hauran d’impulsar la representació paritària de dones i hòmens en la composició dels tribunals o òrgans tècnics de selecció.

Els temaris per a l’accés a l’ocupació pública en els esmentats ens han d’incloure continguts relatius a la normativa sobre igualtat efectiva d’hòmens i dones.

Sisena. Comunicació de dades al Registre Oficial de Contractes de la Generalitat
Abans del 31 de maig de 2016, els ens inclosos en l’àmbit d’aplicació d’aquestes instruccions hauran de comunicar a la secretaria autonòmica amb competència en matèria de sector públic les mesures adoptades per a la remissió dins del termini i en la forma escaient de la informació exigida en l’Ordre 11/2013, de 17 de juny, de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, per la qual es dicten les normes de funcionament i comunicació de dades al Registre Oficial de Contractes de la Generalitat i la informació exigida en l’Acord de 23 d’octubre de 2012, del Consell, de la Sindicatura de Comptes, pel qual s’aprova la instrucció relativa a la remissió a aquesta institució de la informació contractual del sector públic autonòmic (DOCV 6901, 13.11.2012).

Tot això en el marc del compliment, amb la màxima diligència exigible en la gestió dels interessos públics, de la normativa en matèria de contractació del sector públic. En especial, els ens adoptaran les mesures necessàries per a garantir:
a) que se sol·liciten tres ofertes en els contractes menors en els termes de la disposició addicional segona de la Llei 5/2013, de 23 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d’Organització de la Generalitat;
b) que es realitza una adequada planificació de la contractació, aplicant els principis de programació i bona gestió, que permeta contribuir al millor respecte dels principis inspiradors de la contractació pública, evitant incórrer en fraccionaments indeguts de contractes, i garantisca la utilització eficient dels fons públics. En particular s’haurà d’analitzar i planificar la contractació de prestacions per a cobrir necessitats de caràcter recurrent o periòdic;
c) que si són ens que són poder adjudicador sense la consideració d’Administració pública s’ajusten en la seua actuació a les instruccions de contractació que han de tindre aprovades, amb l’informe de l’Advocacia de la Generalitat, i publicades en el seu perfil del contractant;
d) que es publica el seu perfil del contractant en la Plataforma de Contractació de la Generalitat, i
e) que se segueixen les instruccions sobre bones pràctiques per a la gestió de les contractacions de serveis i encàrrecs de gestió de serveis.


Setena. Facturació electrònica
Avançant en la modernització del sector públic instrumental i en l’aplicació de les noves tecnologies, de conformitat amb els articles 2 i 6 de La llei 25/2013, de 27 de desembre, d’impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, els ens del sector públic instrumental de la Generalitat inclosos en l’àmbit d’aplicació d’aquestes instruccions que tinguen la consideració d’administració pública segons l’article 3.2 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, hauran de remetre a la secretaria autonòmica competent en matèria de sector públic, abans del 30 de juny de 2016, la sol·licitud d’adhesió a la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, Ge-factura de conformitat amb l’article 3.2 del Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell i segons el model i informació disponible en http://www.hisenda.gva.es/web/ge-factura.


Huitena. Informes de control
Abans del 30 de setembre de 2016, els auditors interns dels ens del sector públic instrumental –que compten en la seua plantilla amb la figura de l’auditor intern– hauran de presentar, al màxim òrgan col·legiat de govern de l’entitat, un informe per a corregir les debilitats detectades i aplicar les recomanacions efectuades en els informes de la Intervenció General de la Generalitat i, si és el cas, de la Sindicatura de Comptes relatius a l’últim exercici disponible.

Novena. Sistema d’informació comprable
Abans del 15 de maig de 2016, els ens del sector públic instrumental que, de conformitat amb la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, hagen d’aplicar els principis comptables públics, així com el desplegament d’aquests principis i les normes establides en el Pla General de Comptabilitat Pública i les seues normes de desplegament hauran de comunicar a la Intervenció General de la Generalitat l’inici de les actuacions necessàries amb vista a l’elaboració d’un pla d’adaptació dels seus actuals sistemes d’informació.
Una vegada rebuda aquesta comunicació, la Intervenció General de la Generalitat, de conformitat amb els apartats e i g de l’article 130 de l’esmentada Llei 1/2015, remetrà als esmentats ens els requeriments funcionals i, si és el cas, els procediments informàtics relatius al sistema d’informació comptable que hauran d’aplicar, així com els criteris, els procediments i les excepcions per a la centralització en la Intervenció General de la Generalitat de les bases de dades del seu sistema d’informació comptable.
Així mateix, de conformitat amb l’apartat c de l’assenyalat article 130, la Intervenció General comunicarà als ens les instruccions de comptabilitat per mitjà de les quals s’establisquen les regles comptables a què han de sotmetre’s els ens, així com els models i l’estructura dels documents comptables i comptes, estats i informes comptables en general que no hagen de rendir-se a la Sindicatura de Comptes.

Deu. Comunicació, publicitat, interpretació i seguiment
1. La secretaria autonòmica competent en matèria de sector públic comunicarà aquestes instruccions als ens del sector públic instrumental i a les sotssecretaries de les diferents conselleries.

2. De la mateixa manera i als efectes de publicitat, les presents instruccions es publicaran el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i en la pàgina web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.
3. La interpretació d’aquestes instruccions i el seguiment de la seua aplicació es realitzaran per la secretaria autonòmica competent en matèria del sector públic.

València, 14 d’abril de 2016.– El conseller d’Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.

linea
Mapa web