Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 6 d'abril de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública per la qual es publica el Pla Específic d'Ordenació de Recursos Humans previst en la disposició addicional tercera del Decret 108/2021, de 6 d'agost, del Consell, d'estructura i organització del Servei d'Emergències. [2022/3239]

(DOGV núm. 9324 de 25.04.2022) Ref. Base de dades 003387/2022

RESOLUCIÓ de 6 d'abril de 2022, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública per la qual es publica el Pla Específic d'Ordenació de Recursos Humans previst en la disposició addicional tercera del Decret 108/2021, de 6 d'agost, del Consell, d'estructura i organització del Servei d'Emergències. [2022/3239]
El model d’assistència urgent extrahospitalària a la Comunitat Valenciana va fer els seus primers passos amb l’aprovació, per Decret 122/1984, de 12 de novembre, del Consell, del Pla d’Informació i Coordinació d’Urgències, l’objecte principal del qual el constituïa la creació de Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències, centres capaços de donar una resposta a les peticions d’assistència mèdica de caràcter urgent, amb una atenció eficaç i immediata.
Per a això es va procedir a la publicació del Pla director del Sistema d’Atenció Sanitària d’Urgències (SASU) de la Comunitat Valenciana després de l’Acord del Consell de 13 de maig de 1991, que va originar la reforma dels serveis d’urgències extrahospitalàries, que dota la població de la Comunitat Valenciana amb serveis especialitzats en l’atenció a les urgències i les emergències, amb la creació d’unitats de Suport Vital Avançat o «Servei d’Ajuda Mèdica Urgent» (SAMU) i els Centres d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU), que van ser regulats en l’Ordre d’11 de juliol de 2000, de la Conselleria de Sanitat, cosa que va donar lloc al seu desenvolupament organitzatiu en matèria de mitjans personals dels serveis d’urgències extrahospitalàries, i es creaven les categories de metge, ats/due, conductor – portalliteres del SAMU i locutor de CICU pel Decret 149/2002, de 10 de setembre, del Govern Valencià.
Al seu torn s’ha produït l’evolució del sistema de protecció civil i gestió d’emergències de la Generalitat Valenciana recollit en la Llei 9/2002, de 12 de desembre, que dona forma a un model d’actuació centralitzat de resposta a totes les situacions de risc i emergència que puguen originar-se en la Comunitat Valenciana, un model capaç d’assumir i desenvolupar el concepte de «protecció civil», per a garantir la disposició permanent d’un sistema integrat. Va ser derogada per l’aprovació de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, de protecció civil i gestió d’emergències i l’aprovació del Pla Territorial d’Emergència de la Comunitat Valenciana per Decret 119/2013, de 13 de setembre, del Consell, que va fixar les bases per a l’organització en cas de gran emergència de caràcter general, a fi de minimitzar les conseqüències que les emergències poden tindre sobre les persones, els béns i el medi ambient. És competent la Generalitat Valenciana (si no s’hi ha declarat l’interés nacional per part del Ministeri de l’Interior) i el seu àmbit d’actuació tot el territori de la Comunitat Valenciana.


Moltes han sigut les innovacions introduïdes en la gestió d’emergències, com la implantació del telèfon únic d’emergències 1·1·2, major especialització, noves tecnologies aplicades a la gestió d’emergències, l’increment dels recursos disponibles en aquesta matèria, la integració operativa en l’esmentat 1·1·2 dels CICU centralitzant-se l’atenció de la trucada sanitària d’urgències i emergències, el desenvolupament i evolució dels sistemes i tecnologies de la informació, etc.

Tot això ha donat lloc a canvis en els processos de treball, a causa de la integració de la gestió sanitària en l’aplicació de l’1.1.2, així com en l’organització i funcionament dels CICU amb la finalitat de millorar l’atenció, assegurar una resposta eficaç a les urgències i emergències sanitàries i estar preparats per a respondre a situacions de catàstrofes que pogueren produir-se en el nostre territori.
La necessària evolució del Sistema d’Urgències i Emergències de la conselleria amb competències en sanitat converteix en inajornable l’adaptació de la seua estructura i del seu funcionament als canvis que s’han produït, tant normatius com operatius. Per aquest motiu, s’ha publicat el Decret 108/2021, de 6 d’agost, del Consell, d’estructura i organització del Servei d’Emergències Sanitàries, en el qual al seu torn s’estableix, en la disposició addicional tercera, la necessitat de dur a terme l’actualització de l’estructura i organització del Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (d’ara en avant SESCV), a través de «un pla específic d’ordenació de recursos humans».

1. Marc legal del Pla Específic d’Ordenació de Recursos Humans

Els plans d’ordenació de recursos humans es consideren «instruments bàsics de planificació dels recursos humans» en la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del Personal Estatutari dels Serveis de Salut, així com en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i la Generalitat és competent per a regular i aprovar els instruments de planificació dels recursos humans de les seues administracions públiques.
Per part seua, el Decret 192/2017, d’1 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament de selecció i provisió de personal estatutari al servei d’institucions sanitàries públiques del Sistema Valencià de Salut recull, en l’article 37.4 «Mobilitat per raons organitzatives o assistencials» … «que quan la mobilitat signifique un canvi a una distància superior a 30 quilòmetres, s’executarà un pla específic d’ordenació de recursos humans negociat en mesa sectorial…». Els articles 63 i 64 defineixen els plans específics d’ordenació de recursos humans com a instruments de planificació de personal «per a atendre situacions per les quals hagen de produir-se canvis en la distribució o necessitats de personal derivades d’una reordenació funcional, assistencial, d’una intervenció en les infraestructures sanitàries, o de canvis organitzatius conjunturals relacionats amb la forma de gestió de departaments o serveis».
Així mateix, el Decret 7/2019, de 25 de gener, del Consell, pel qual s’aprova el Pla d’ordenació de recursos humans 2019 – 2021, del personal de gestió directa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut pública estableix la possibilitat d’«aprovació de plans específics d’ordenació de personal», amb la finalitat d’aconseguir efectivitat en la prestació del servei i l’optimització de la utilització dels recursos disponibles.


2. Objectius del Pla específic d’ordenació de recursos humans
La unificació de la gestió de tots els recursos humans de l’àmbit del Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana en un únic centre determina la modificació de la ubicació dels recursos humans de les actuals unitats de gestió provincials SES i CICU.

Els objectius organitzatius i assistencials requereixen una gestió integral dels recursos, tant humans com materials, superant l’actual distribució provincial, la qual cosa no facilita la versatilitat necessària per a atendre la demanda assistencial existent.
Per a això, el present Pla d’Ordenació Específic té per objecte actualitzar l’estructura i l’organització integral del Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (d’ara en avant SESCV), inclòs el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Conselleria (d’ara en avant, CICU), en l’àmbit del Sistema d’Urgències i Emergències de la conselleria que té atribuïdes les competències en matèria de Sanitat.

El SESCV exercirà integralment la gestió administrativa i dels seus recursos humans i materials, a través d’un únic centre de treball i un únic centre de despesa, sota la dependència de la direcció general que tinga atribuïdes les competències en planificació, gestió i avaluació de les urgències i emergències.
El CICU, amb dependència orgànica i funcional del SESCV, adoptarà en el seu funcionament la tecnologia, els procediments i les directrius organitzatives i operatives, en exercici de la seua dependència funcional, del servei competent en la matèria, adscrit a la direcció general amb competències en assistència sanitària.

3. Àmbit d’aplicació
La reorganització de l’estructura i reordenació funcional aprovada pel Decret 108/2021, de 6 d’agost, del Consell, d’estructura i organització del Servei d’Emergències Sanitària es porta a efecte mitjançant l’aprovació del present Pla Específic d’Ordenació de Recursos Humans.

Serà aplicable al Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV), de tal manera que els centres de treball afectats són els següents:
Centres de Treball que se suprimeixen:
1. Servei d’Emergències Sanitàries SES:
a. Unitat de Gestió SES d’Alacant.
b. Unitat de Gestió SES de Castelló.
c. Unitat de Gestió SES de València.
2. Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències:
a. Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències CICU d’Alacant.

b. Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències CICU de Castelló.
c. Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències CICU València

Centre de treball i centre de gestió que es crea:
Servei d’Emergències de la Comunitat Valenciana (SESCV), al qual s’adscriurà la gestió de tots els centres de treball del seu àmbit.
A conseqüència de la desaparició dels centres de treball anteriors, els llocs de treball a ells adscrits es reassignen al nou centre de treball SESCV, excepte els de conductor de vehicle especial de la província d’Alacant, que es reassignen als departaments on presten servei. La ubicació física del nou centre estarà situada a la ciutat de València, en el Complex Sanitari Campanar Ernest Lluch.
Si bé els llocs de treball dels actuals SES i CICU de València, els de les unitats SAMU de les tres províncies i els conductors de vehicle especial també són objecte del canvi d’adscripció orgànica i funcional, no experimenten modificació de condicions de treball ni cap mesura de mobilitat de les regulades en el present Pla d’Ordenació Específic, per la qual cosa, en virtut de l’aplicació de l’article 37.2 del Decret 192/2017, no s’inclouen en aquest.

4. Reorganització d’àmbit competencial
La unificació dels centres de treball duta a terme mitjançant el Decret 108/2021, del Consell, d’estructura i organització del Servei d’Emergències Sanitàries, donarà lloc a l’ampliació de l’àmbit competencial dels llocs de treball afectats pel present pla, que atendran les seues respectives comeses respecte de la totalitat del territori de la comunitat autònoma, sobre el qual desenvoluparan les competències que la CSUSP tinga atribuïdes en matèria d’emergències, dins de les pròpies de cada categoria professional.

5. Centres Afectats.
Els Centres de Despesa SES València, SES Alacant I SES Castelló, passen a un únic centre de Despesa SESCV i a dependre d’una única direcció, situada a la ciutat de València.
Aquesta reassignació de Centres de Despesa significa el tancament dels següents centres de treball:
– CICU d’Alacant (1451), situat en Hospital General d’Alacant.
– La Unitat de Gestió d’Alacant (79026), situada al C/ Aaiun, s/n, Alacant.
– CICU Castelló (2329), situada en l’Hospital la Magdalena.
– La Unitat de Gestió de Castelló no té hui dia cap persona assignada.

6. Relació d’unitats i serveis als quals afecta la reubicació disposada en el present Pla
– SES D’ALACANT.
A. UNITAT DE GESTIÓ
a) PERSONAL I NÒMINES (RH)
b) GESTIÓ ECONÒMICA
c) FACTURACIÓ A TERCERS
d) SUBMINISTRAMENTS
e) INFORMÀTICA
f) MANTENIMENT
B. CICU
– SES DE CASTELLÓ
a) CICU

7. Identificació i característiques de les places afectades
Les Places sobre les quals s’opera la reassignació material de centre de treball són les que figuren en l’annex II.


8. Criteris de valoració per a prendre les decisions relatives a places i persones
Els criteris per a donar lloc a la mobilitat del personal, en relació amb les places afectades pel present pla, vindran determinats per la naturalesa fixa o temporal del personal que les ocupa i per la mena de nomenament, en propietat, en substitució o amb destinació provisional.
De l’aplicació d’aquests criteris generals resulta:
– El personal titular d’una plaça afectada pel present pla podrà optar per la reubicació en el nou Centre de Treball SESCV i CICUCV, segons corresponga, amb la corresponent indemnització en cas de canvi de residència, o bé per reassignar la seua plaça en qualsevol centre de treball dependent de Departament de Salut, Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana o HACLE de la província respectiva, sempre que existisquen places anàlogues. A aquest efecte el personal podrà conéixer les característiques, com a règim de treball i altres, del lloc que se li puga oferir. En el cas dels locutors, podran optar per reubicar-se realitzant funcions d’auxiliar administratiu, conductor o telefonista, conservant la seua categoria professional de locutor CICU.

En el cas que el personal afectat no exercira expressament aquesta opció, l’administració li assignaria un lloc de conformitat amb el que s’estableix en el paràgraf anterior, la ubicació del qual ha de ser a menys de 30 quilòmetres de l’actual destinació.
– El personal fix que ocupe mitjançant nomenament provisional, de lliure designació o comissió de servei, una plaça afectada per aquest pla, i siga al seu torn titular d’una altra reservada fora del seu àmbit, podrà optar per la reubicació amb la corresponent indemnització o bé per retornar a la seua plaça.
– El personal temporal que exercisca una plaça afectada pel present pla podrà optar per ser reubicat amb la seua plaça en SESCV o CICUCV, amb la corresponent indemnització. El rebuig determinarà la finalització del seu nomenament.
– La decisió del titular de la plaça afectada pel present pla determinarà l’opció que es traslladarà a la persona que l’ocupava.

Les conseqüències de l’aplicació dels anteriors criteris a les places afectades pel Pla es detallen en l’annex IV.

9. Indemnitzacions
Les indemnitzacions per al personal que opte a la reubicació en el SESCV o CICUCV, sempre que això determine un canvi efectiu de residència, consistiran en:
– Despeses de viatge del treballador i família convivent.
– 3 dietes d’hostalatge i restauració per cada membre de la família, que efectivament es trasllada.
– Despeses de mudança (trasllat de mobiliari i estris).
– Tres mensualitats de les retribucions íntegres, amb mitjana del que s’ha percebut en concepte d’atenció continuada els sis mesos anteriors.

L’opció de reubicació en els nous centres de treball i la percepció de la consegüent indemnització, quan corresponga, implica també el compromís d’acompliment de la plaça durant un termini mínim d’un any. En cas que el perceptor deixe de prestar servei en la nova plaça per voluntat pròpia abans del transcurs del termini, estarà obligat a reintegrar les indemnitzacions percebudes.

10. Terminis d’aplicació, fases d’execució
1. L’elaboració del present a pla ha comportat realitzar una consulta als treballadors afectats, a fi de conéixer, d’una banda, aquells que opten per la reubicació, i poder realitzar la memòria econòmica comprenent les seues indemnitzacions i, d’una altra, les destinacions a les quals vol accedir el personal que opta per no participar en aquest procés.

2. Una vegada determinades les opcions, i comprovada la seua viabilitat, les noves assignacions han resultat reflectides els annexos del pla que ens ocupa.
3. Després de la publicació de la resolució de la consellera que conté el Pla específic d’ordenació de recursos humans previst en la disposició addicional tercera del Decret 108/2021, de 6 d’agost, del Consell, d’estructura i organització del Servei d’Emergències, es procedirà a l’aprovació dels expedients de modificació de plantilla necessaris per a l’oportuna reubicació de les places d’acord amb el que s’estableix en el pla.
4. La directora general de recursos humans dictarà, culminats els tràmits anteriors, les resolucions relatives a la mobilitat del personal afectat en els casos que procedisca, de manera que, al llarg de l’any en curs, s’haja pogut ultimar en la seua integritat l’estructura establida en el Decret 108/2021, de 6 d’agost, del Consell, d’estructura i organització del Servei d’Emergències.
S’adjunta la següent documentació com a annexos:
Annex 1. Necessitats de plantilla en les Unitats de Gestió SES i CICU, per a la unificació del Servei d’Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana (SESCV i CICUCV).
Annex 2. Relació de personal i llocs afectats materialment en les Unitats de Gestió i CICU d’Alacant i Castelló, amb la seua relació jurídica, incloses les vacants ocupades i no ocupades.
Annex 3. Memòria econòmica.
Annex 4. Detall de les conseqüències de l’aplicació dels criteris a les places afectades pel pla.
Annex 5. Resum de reubicacions a les quals opta el personal afectat pel pla.

València, de 6 d’abril de 2022.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

linea
Mapa web