Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 8/2014, de 5 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per a la designació de servici especialitzat i la declaració de noves categories de subministraments i servicis centralitzats. [2014/4249]

(DOGV núm. 7273 de 14.05.2014) Ref. Base de dades 004186/2014

ORDE 8/2014, de 5 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per a la designació de servici especialitzat i la declaració de noves categories de subministraments i servicis centralitzats. [2014/4249]
Preàmbul

I. Designació de servici especialitzat
L’article 3 del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat, establix sota la rúbrica «Adquisició centralitzada per mitjà de servicis especialitzats –que– Per raons de l’especificitat tècnica dels béns o servicis es podrà acordar, mitjançant una orde de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda, a proposta de la Central de Compres de la Generalitat, la centralització de la seua contractació en les conselleries que es determinen. Als efectes del present decret, l’òrgan de la contractació tindrà la consideració de servici especialitzat».
L’annex del mencionat Decret 16/2012 declara d’adquisició centralitzada per a tot el seu àmbit d’aplicació determinats subministraments i servicis en matèria de tecnologies de la informació i les telecomunicacions (TIC).
Els servicis informàtics i de telecomunicacions necessaris per al funcionament correcte de les plataformes tecnològiques que presten servicis en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació de la Generalitat es presten en l’actualitat per mitjà d’un contracte centralitzat en què el control de l’execució el porta a terme la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació, d’acord amb l’article 44 del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, segons el qual «La Direcció General de Tecnologies de la Informació assumix les competències per a l’Administració de la Generalitat i els seus organismes autònoms en matèria d’innovació tecnològiques, seguretat dels sistemes d’informació, planificació, coordinació, autorització i control de les tecnologies de la informació, les telecomunicacions, les comunicacions corporatives, el desenrotllament de la societat digital i l’administració electrònica, a excepció de les que siguen exercides per la Conselleria de Sanitat en el seu àmbit competencial».

L’experiència acumulada en la contractació centralitzada d’estos servicis, tant en les fases de preparació de la contractació com posteriorment en el control de l’execució, per part de la Direcció General de Tecnologies de la Informació, aconsellen continuar mantenint esta vinculació i que es designe la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública com a servici especialitzat als efectes de l’article 3 del Decret 16/2012, de 20 de gener, de manera que la seua centralització per la Central de Compres de la Generalitat corresponga a esta conselleria.
Igualment, l’especificitat tècnica d’estos servicis, per la seua relació amb les innovacions tecnològiques i la societat digital, i l’àmbit competencial atribuït per l’article 44 del Decret 20/2013, de 25 de gener, determina que la configuració contractual, la direcció i control d’este servici per a tot l’àmbit competencial de la Central de Compres s’efectue a través de la Direcció General de Tecnologies de la Informació, enquadrada orgànicament en la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública.

II. Declaració de nous subministraments i servicis d’adquisició centralitzada
L’article 8.1 del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat, establix que correspon a la persona titular de la Conselleria amb competències en matèria d’hisenda, «Declarar, amb la proposta prèvia de la Central de Compres de la Generalitat, noves categories de subministraments i servicis de contractació centralitzada, així com modificar les ja declarades».
En el mateix sentit es pronuncia la disposició final primera del citat Decret 16/2012, a l’establir que «Mitjançant una orde del titular de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda, a proposta de la Central de Compres de la Generalitat, podran declarar-se de contractació centralitzada noves categories de subministraments i servicis homogenis i d’ús comú, així com modificar la relació de les declarades amb anterioritat».
En este moment, i amb l’experiència acumulada per la Central de Compres en la racionalització de la compra pública, i a fi de millorar i ampliar la primera relació de subministraments i servicis centralitzats, se’n fa necessària una ampliació, una modificació i un aclariment, sobretot en matèria de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), a fi d’ampliar els objectius de la centralització i la racionalització de la contractació de béns i servicis d’ús comú.

En l’acta de la sessió de la Central de Compres de la Generalitat de data 7 març de 2014, s’aprova elevar al conseller d’Hisenda i Administració Pública la proposta de designació de servici especialitzat així com de noves declaracions d’adquisició centralitzada de subministraments i servicis, per a la seua posterior aprovació com a orde de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública.
En l’exercici de les competències que esta Conselleria té, d’acord amb el Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, que determina les conselleries en què s’organitza l’Administració de la Generalitat; el Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, que establix l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i el Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, i en virtut de les atribucions que em conferix l’article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,


ORDENE

Article 1
La Conselleria d’Hisenda i Administració Pública actuarà com a servici especialitzat als efectes que preveu l’article 3 del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat, per a la contractació centralitzada dels servicis i subministraments en matèria de tecnologies de la informació i les telecomunicacions.

Article 2
Es modifica l’annex del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat, annex que queda redactat en els termes següents:

Subministraments d’adquisició centralitzada
Energia elèctrica.
Adquisició i/o arrendament d’equips i sistemes per al tractament de la informació (ordinadors personals, portàtils, tauletes tàctils, servidors, sistemes d’emmagatzematge, sistemes d’alimentació ininterrompuda, etc.), incloent-hi el seu programari base i d’elements complementaris de connectivitat.
Vehicles automòbils.
Equips d’impressió: fotocopiadores, copiadores, fax, multicopiadores i el seu material fungible.
Material d’oficina i informàtic ordinari no inventariable.
Papereria.
Combustibles d’automoció per a vehicles.
Gas.
Equips de climatització.
Mobiliari d’oficina i complementari d’ús comú.
Arrendaments de maquinària, material de transport, mobiliari i efectes d’ús comú.
Roba de treball: vestuari d’uniformitat, calçat, etc.
Subministraments d’equips per a la xarxa de Comunicacions Mòbils Digitals d’Emergència i Seguretat de la Generalitat (xarxa COMDES)
Subministraments de comunicacions corporatives de veu i dades, fixos i mòbils, així com de l’accés a Internet.
Subministraments per al desenrotllament de l’administració electrònica, que inclouen: consultoria, planificació, anàlisi, disseny, construcció, llicències, desenrotllament i manteniment dels sistemes d’informació i de les aplicacions.
Sistemes i equips de vigilància i seguretat.

Servicis d’adquisició centralitzada
Servicis de comunicacions corporatives de veu i dades, fixos i mòbils, així com de l’accés a Internet.
Servicis de Contac Center d’atenció a usuaris interns i d’informació administrativa a ciutadans.
Servicis d’allotjament de sistemes d’informació en les distintes modalitats (allotjament o housing).
Servicis postals.
Servicis d’impressió, digitalització i gestió documental.
Missatgeria i paqueteria.
Servicis de mediació d’assegurances i servicis d’assegurances.
Seguretat i vigilància.
Servicis de neteja.
Servicis de reciclatge.
Servicis de transports.
Servicis d’agències de viatges.
Servicis de mudances.
Manteniment, conservació i reparació de:
– Edificis administratius i instal·lacions
– Mobiliari i efectes
– Elements de transport d’ús comú
Servici de manteniment d’ascensors.
Servicis d’administració, explotació, control i manteniment de les infraestructures i de l’equipament en matèria de microinformàtica, dels sistemes de computació i d’emmagatzematge, de comunicacions corporatives (LAN, WAN) i de telecomunicacions.
Servicis de desinfecció, desinsectació i desratització.
Servicis de millora d’eficiència energètica d’edificis administratius.

Servicis per al desenrotllament de l’administració electrònica, que inclouen: consultoria, planificació, anàlisi, disseny, construcció, llicències, desenrotllament i manteniment dels sistemes d’informació i de les aplicacions.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació per a actes d’execució derivats d’esta orde

Es faculta la subsecretària de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que es consideren oportunes per al desplegament i l’aplicació del que disposa esta orde.

Segona. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana

València, 5 de maig de 2014

El conseller d’Hisenda i Administració Pública,
JUAN CARLOS MORAGUES FERRER

linea
Mapa web