Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 82/2014, de 6 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat. [2014/5215]

(DOGV núm. 7291 de 09.06.2014) Ref. Base de dades 004949/2014

DECRET 82/2014, de 6 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat. [2014/5215]
PREÀMBUL

El període de funcionament de la Central de Compres de la Generalitat ha posat de manifest la necessitat d’aclarir el règim transitori d’implementació de les tècniques de racionalització en la contractació centralitzada. La definició concreta de les polítiques de compra dels servicis i subministraments centralitzats requerix un tractament específic per a cada un, a causa dels condicionants determinats pel mateix mercat, així com de l’agrupació de demanda del subministrament o servici que la mateixa Administració ha de configurar en cada centralització.

El règim transitori incorporat inicialment s’ha revelat insuficient per a preveure tots els components d’oportunitat (en temps i en l’anàlisi de mercat) en la contractació de cada servici o subministrament centralitzat, per la qual cosa és necessari aclarir-lo, perquè incloga tots aquells supòsits de necessitat de compra per les entitats vinculades a la Central de Compres, amb anterioritat al fet que s’haja materialitzat la concreta tècnica de racionalització del subministrament o servici de què es tracte.

Per tot això, de conformitat amb el que establix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i els articles 1 i 10 del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, a proposta del conseller d’Hisenda i Administració Pública i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 6 de juny de 2014,



DECRETE

Article únic. Modificació del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat
1. Es modifica la disposició transitòria primera, que queda redactada en la forma ressenyada en l’annex.
2. S’hi addiciona una nova disposició transitòria segona, redactada en la forma ressenyada en l’annex.
3. Es renumeren les disposicions transitòries segona i tercera, que passen a ser numerades com disposicions transitòries tercera i quarta, respectivament, en la forma ressenyada en l’annex.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang, o d’un rang inferior, que s’oposen al que establix este decret.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació normativa
Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l’execució d’este decret.

Segona. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Valencia, 6 de juny de 2014

El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART

El conseller d’Hisenda i Administració Pública,
JUAN CARLOS MORAGUES FERRER



ANNEX

De la modificació del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat.



DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Pròrrogues dels contractes de subministraments i servicis adjudicats amb anterioritat a l’entrada en vigor d’este decret
Els contractes de subministraments i servicis adjudicats per les conselleries, entitats autònomes i ens del sector públic empresarial i fundacional definits en l’article 1 d’este decret, en què es preveja la possibilitat de pròrroga, esta no s’exercitarà si, arribat el moment, els subministraments i/o servicis esmentats, declarats d’adquisició centralitzada, estigueren adjudicats pel titular de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda, estant obligades les conselleries, entitats autònomes i els ens esmentats del sector públic empresarial i fundacional a adquirir-los, a través del procediment establit per la Central de Compres en els seus contractes centralitzats, llevat que això supose un cost econòmic major al que s’obtindria si s’exercitara l’esmentada pròrroga.


Segona. Règim transitori de nous expedients de contractació no centralitzada
Fins que no s’adjudiquen pel titular de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda, els servicis i/o subministraments declarats d’adquisició centralitzada a què es referix l’article 2 d’este decret, els òrgans de les conselleries, entitats autònomes i ens del sector públic empresarial i fundacional definits en l’article 1 d’este decret, que tinguen atribuïdes les competències en matèria de contractació, podran continuar contractant els servicis i/o subministraments esmentats per mitjà dels procediments no centralitzats previstos en la normativa de contractació pública.
No obstant això, quan en els contractes adés esmentats es preveja la possibilitat de pròrroga, esta no s’exercitarà si, arribat el moment, els subministraments i/o servicis esmentats, declarats d’adquisició centralitzada, estan adjudicats pel titular de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda, estant obligades les conselleries, entitats autònomes i els ens esmentats del sector públic empresarial i fundacional a adquirir-los, a través del procediment establit per la Central de Compres en els seus contractes centralitzats, llevat que això supose un cost econòmic major al que s’obtindria si s’exercitara l’esmentada pròrroga.

Tercera. Expedients i contractes declarats d’adquisició centralitzada amb anterioritat a l’entrada en vigor d’este decret
La tramitació dels expedients de contractació declarats d’adquisició centralitzada, amb anterioritat a la creació de la Central de Compres de la Generalitat, es realitzarà per l’òrgan interdepartamental esmentat, amb el suport tècnic i les facultats de gestió del Servici de Compres, dependent de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda.


Quarta. Acords d’adhesió a sistemes externs de contractació centra-litzada vigents
Els acords d’adhesió a sistemes externs de contractació centralitzada que es troben vigents mantindran la seua vigència fins que no figuren en el catàleg de la Central de Compres de la Generalitat.

linea
Mapa web