Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 79/2008, de 30 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment per a l'obtenció o pròrroga de les llicències d'activitat i funcionament dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats o que s'instal·len en la dàrsena interior del Port de València afectats per la celebració de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica. [2008/6873]

(DOGV núm. 5776 de 03.06.2008) Ref. Base de dades 006743/2008

DECRET 79/2008, de 30 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment per a l'obtenció o pròrroga de les llicències d'activitat i funcionament dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats o que s'instal·len en la dàrsena interior del Port de València afectats per la celebració de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica. [2008/6873]
I
La Copa de l'Amèrica és una de les competicions esportives més antigues del món. Des de 1851 fins hui s'han celebrat 32 edicions, que han tingut com a escenari la pràctica totalitat dels mars del món.
A causa de la seua repercussió, resulta un magnífic aparador per a la ciutat, la comunitat autònoma i la nació amfitriones, per tal com permet constatar-ne la capacitat respecte a l'organització d'esdeveniments i de grans esdeveniments internacionals. En aquest context, estant prevista la celebració de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica en aigües de Valencia, és necessari redoblar esforços a fi de superar la marca aconseguit l'any 2007 i fixar, per a això, el marc normatiu adequat i suficient que permeta complir el propòsit adés esmentat. Un marc que permetrà organitzar amb garanties de seguretat i d'èxit aquest esdeveniment esportiu d'interés mundial. No cal oblidar que la seua celebració comporta importants i nombrosos avantatges de caràcter econòmic, cultural i social per a la ciutat seu i, per tant, per a la Comunitat Valenciana.
II
La Generalitat, d'acord amb l'article 49.1.30a. de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, és l'administració competent en matèria d'espectacles. A ella correspon la regulació del marc jurídic que, en atenció i basant-se en la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, haurà de preveure l'exercici d'aquestes actuacions, així com el lloc on aquestes s'efectuen.
Així mateix, d'acord amb l'article 49.1.3ª. de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, correspon a la Generalitat la regulació de les normes de procediment administratiu, que impliquen el complement formal necessari per a dur a terme una regulació d'aquestes característiques.
El Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, va possibilitar l'ordenació de la concessió de llicències d'activitat i funcionament per als espectacles i activitats recreatives que es realitzaren en la dàrsena interior del Port de Valencia durant l'any 2007.
A l'efecte, la implantació d'un procediment àgil i excepcional va permetre dotar les instal·lacions que es van ubicar al lloc esmentat de la possibilitat d'exercir les seues activitats de la manera més adequada i ordenada possible. En efecte, l'excepcionalitat d'aquest esdeveniment, així com les seues especials característiques, fan que els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics que puguen celebrar-se o instal·lar-se no encaixen amb precisió en les previsions de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics. Això obliga que, com a conseqüència de la declaració d'excepcional interés públic de la Copa de l'Amèrica en les seues distintes edicions, s'adopten les mesures necessàries per a agilitar i facilitar la tramitació dels procediments per a la concessió i pròrroga de les llicències i autoritzacions en aquesta matèria. En aquest sentit, la regulació prevista en l'esmentat Decret 62/2006 es caracteritzà per compaginar la necessària fluïdesa i celeritat procedimental requerides per la singularitat de l'esdeveniment, amb la precisa exigència de seguretat que un esdeveniment d'aquest tipus precisa.
III
El fet que Valencia aculla, per segona vegada consecutiva, una edició de la Copa de l'Amèrica justifica l'aprovació d'un nou decret que done continuïtat al règim normatiu previst en el Decret 62/2006.
En aquest marc, l'esperit que va presidir l'aprovació del Decret 62/2006 persisteix en l'actualitat, per tal com hi concorre idèntica situació i es persegueix la mateixa finalitat d'ordenació en la concessió de llicències i autoritzacions. Per això, té ple sentit mantindre el procediment excepcional previst en el decret esmentat, màximament quan, si és el cas, hi escaurà la pròrroga de llicències ja concedides, tenint en compte que la celebració d'una nova edició de la Copa de l'Amèrica justifica el manteniment dels servicis o activitats emparats per les llicències inicialment atribuïdes.
Consumit l'àmbit de vigència temporal del Decret 62/2006, no escau, doncs, aplicar el procediment ordinari de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, com en preveia la disposició addicional segona, sinó l'aprovació d'un nou decret que contemple les distintes situacions possibles que poden concórrer en relació amb els locals interessats en l'obtenció de llicències: els ja existents que van a mantindre's en igualtat de condicions i que disposaven de la pertinent llicència atorgada a l'empara del referit decret; aquells que variaran de manera substancial aquestes condicions, així com, finalment, els establiments que, per primera vegada, opten a accedir a la dàrsena del Port. A tots ells se'ls ha de garantir la via del procediment excepcional d'atorgament de les respectives llicències derivat del present decret.
IV
Finalment, cal fer menció de les persones jurídiques que, d'acord amb la normativa vigent, van a encarregar-se de l'ordenació i l'execució de la pròxima edició de la Copa de l'Amèrica.
En l'edició de 2007, aquestes entitats van ser el Consorci Valencia 2007 (integrat per l'administració de l'Estat, la Generalitat i l'Ajuntament de Valencia) i l'entitat America's Cup Management, SA, sucursal a Espanya (ACM). Per a aquesta nova edició resulta evident que tant un com una altra deuen persistir, ja siga amb idèntica forma, o, almenys, de manera equivalent quant al contingut o objecte d'actuació.
D'aquesta manera, resulta obvi que l'àmbit personal a què es refereix aquest decret ha d'entendre's referit a les entitats que, si és el cas, succeïsquen o hereten les funcions i competències de les anteriorment citades, sense perjuí d'obrir el Port a altres persones o entitats interessades.
V
Formalment, el present decret s'estructura en cinc capítols, tres disposicions addicionals, una disposició derogatòria, dues disposicions finals i dos annexos.
El capítol I declara l'esdeveniment de la XXXIII Copa de l'Amèrica com d'excepcional interés públic. Una declaració necessària per coherència respecte a l'edició anterior i que implica, en tot cas, l'aplicació d'un favorable règim jurídic des del punt de vista procedimental, així com respecte de les activitats o actuacions que tinguen lloc en ocasió d'aquesta.
El capítol II es refereix a les disposicions generals. S'hi fa menció a l'objecte del decret, al seu àmbit personal i material i a les circumstàncies genèriques que delimiten i caracteritzen les llicències d'activitat i de funcionament. En concret, en aquest capítol es fa referència als establiments que operaran o operen en la dàrsena interior del Port de Valencia: aquells que ja hi funcionen i volen continuar en les mateixes condicions, els que també volen continuar però modificant els seus elements essencials i aquells que obtindran per primera vegada llicència de funcionament. Per a cada un d'ells es programa una modalitat distinta per a accedir a explotar un establiment públic.
El capítol III, dedicat al procediment per a la concessió de les llicències, suposa una remissió al capítol II del Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, declarat formalment vigent. La remissió esmentada és, en pura lògica, una necessitat per tal com, en primer lloc, resulta evident que el procediment previst en l'esmentat decret és un procediment complet que uneix flexibilitat i rigor formal, i perquè, en segon terme, no pareix raonable exigir nous requisits i condicions a aquells empresaris que accediran a la dàrsena del Port per primera vegada en comparació amb els qui ja hi han accedit. En aquest context, correspon a l'Ajuntament de Valencia l'atribució de les llicències exigides en la regulació esmentada.
Per la seua banda, el capítol IV està referit al contingut mínim del projecte tècnic exigit per a la immediata tramitació de les llicències. Aquest capítol cal vincular-lo amb l'annex I del decret on s'estableix, en equivalència a allò que es va regular en el seu moment en el Decret 62/2006, de 12 de maig, un conjunt d'exigències i requisits ara actualitzats, d'acord amb el que disposa el Codi Tècnic de l'Edificació, aprovat pel Reial Decret 314/2006, de 17 de març, i la seua normativa de desplegament.
Finalment, el capítol V, dedicat al règim sancionador aplicable, es remet a la normativa prevista en la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
El decret es completa amb tres disposicions addicionals, que regulen les normes d'aplicació supletòria, el règim vigent una vegada conclòs l'àmbit temporal previst en la norma i l'adhesió voluntària al Sistema Arbitral de Consum per part de les empreses i entitats interessades; una disposició derogatòria, i dues disposicions finals referides al seu desplegament normatiu i a la seua entrada en vigor.
Finalment, els dos annexos, en coherència amb allò que s'ha regulat en el Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, preveuen el contingut mínim del projecte tècnic per a la petició de les llicències i el règim de fiances exigit als organitzadors o promotors dels espectacles, activitats i establiments que es realitzen o s'ubiquen en la dàrsena interior del Port de Valencia.
Per tot això, i d'acord amb el que disposa l'article 29.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, que atribueix la potestat reglamentària al Consell, oïda la Comissió d'Espectacles i Activitats Recreatives de la Comunitat Valenciana, en la seua reunió de 17 de desembre de 2007, a proposta del conseller de Governació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 30 de maig de 2008,
DECRETE
CAPÍTOL I
DECLARACIÓ D'EXCEPCIONAL INTERÉS PÚBLIC
Article 1. Declaració d'excepcional interés públic
1. Es declara d'excepcional interés públic la celebració de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica, a efectuar en aigües de Valencia. Aquesta declaració afecta aquesta competició pròpiament dita, així com a la resta de competicions annexes o relacionades amb aquella.
2. En l'àmbit de competències establit en el present decret, els efectes de la declaració d'excepcional interés públic suposaran l'aplicació dels procediments administratius d'urgència en els supòsits en què escaiga.
3. El conseller competent podrà declarar d'interés per a la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica les activitats o actuacions de qualsevol naturalesa, tant públiques com privades, que tinguen especial rellevància i n'incidisquen beneficiosament en la realització.
CAPÍTOL II
DISPOSICIONS GENERALS
Article 2. Objecte
La present disposició té com a objecte regular el procediment per a la concessió i pròrroga de les llicències d'activitat i funcionament per a la celebració d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics que, de forma temporal o no permanent, tinguen lloc o instal·len en les zones de la dàrsena interior del Port de Valencia, afectades de forma expressa per a albergar-los en ocasió de la celebració dels actes de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica.
Article 3. Àmbit personal
1. Podran sol·licitar les llicències a què es refereix aquest decret, i a l'empara del mateix, els que hi resultaren interessats conforme al Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat i funcionament dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics que s'instal·len en la dàrsena interior del Port de Valencia afectades per la celebració de les XXXII edició de la Copa de l'Amèrica i durant la seua realització, així com aquelles entitats que, si és el cas, succeïsquen o se subroguen en l'exercici de l'organització i execució de les actuacions relatives a l'esdeveniment de la XXXIII Copa de l'Amèrica, equips participants i persones físiques o jurídiques que organitzen actes declarats expressament d'interés pel conseller competent.
2. Les empreses i entitats que hagueren obtingut llicència de funcionament, d'acord amb el que disposa el Decret 62/2006, de 12 de maig, i desitgen continuar gestionant l'activitat en les mateixes condicions, podran entendre-la renovada excepte renúncia expressa en contra remesa per l'interessat a l'Ajuntament de Valencia. Perquè produïsca efectes la renovació, es requereix l'emissió de certificat tècnic, en què es faça constar el manteniment de les condicions tècniques preexistents.
3. Les entitats i persones físiques i jurídiques previstes en l'apartat 1 d'aquest article que hagen obtingut llicència pel procediment previst en el Decret 62/2006 i que desitgen continuar amb l'explotació de la seua activitat en condicions que impliquen l'exercici d'una nova explotació, canvi d'emplaçament o reforma substancial del local, hauran d'obtindre nova llicència, d'acord amb el que preveu l'article 8 d'aquest decret.
Article 4. Àmbit material
1. A l'efecte d'aquesta norma, tenen la consideració d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics els continguts en el catàleg annex a la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, que de forma temporal o no permanent, se celebren o instal·len en les zones de la dàrsena interior del Port de Valencia afectades de forma expressa per a albergar-los durant la celebració dels actes de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica, amb independència que facen ús de les instal·lacions a què es refereix l'article 15 de la dita llei, o quan siguen realitzats o instal·lats per les persones físiques o jurídiques a les que es refereix l'article 3 del present decret.
2. Els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics que no tinguen tal caràcter temporal o no permanent que es realitzen o instal·len en el recinte portuari afectat de forma expressa a la Copa de l'Amèrica, queden exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquesta norma, tramitant-se pel procediment general establit, per a cada cas concret, en la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
Article 5. Competències per a l'atorgament de llicències
Per a l'exercici de qualsevol de les activitats previstes en l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, serà necessari obtindre, de l'Ajuntament de Valencia, les preceptives llicències d'activitat i funcionament, d'acord amb el procediment referit en el capítol III d'aquest decret, sense perjuí de l'obtenció de les altres autoritzacions que resulten precises segons les normes d'aplicació.
Article 6. Termini de vigència de les llicències
Les llicències i autoritzacions concedides a l'empara d'aquest decret produiran efectes des del moment que expressament s'assenyale en aquestes i fins al dia 31 de desembre de l'any natural en què tinga lloc la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica.
En el cas de pròrroga de llicències, atorgades d'acord amb el que disposa el present decret, els seus efectes s'entendran produïts des del dia 1 de gener de 2008.
Article 7. Naturalesa de les llicències
1. Les llicències i autoritzacions atorgades en aplicació d'aquesta norma seran úniques i comprendran la totalitat de les activitats, actes i espectacles que puguen desenrotllar-se en els establiments de les bases, equips i la resta de ens i persones físiques o jurídiques que organitzen actes declarats d'interés per a la Copa de l'Amèrica pel conseller competent.
2. Les llicències sol·licitades d'acord amb el que preveu el paràgraf anterior que afecten més d'una activitat o espectacle, es tramitaran com a sales polivalents, en funció del que disposa l'epígraf 2.1.3 del catàleg annex a la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
3. Obtinguda la llicència, els espectacles públics i activitats recreatives que tinguen lloc de manera habitual en els establiments o locals on es realitzen, no necessitaran cap autorització per a la seua celebració, sempre que l'espectacle o activitat que es pretenga realitzar siga algun o alguns dels continguts en l'article 4 d'aquest decret.
Article 8. Modificació de les llicències
Sense perjuí del que disposa l'article 3 del present decret, i de conformitat amb el que preveu l'article 11.1 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, serà necessària una llicència nova per a modificar la classe d'activitat, procedir a un canvi d'emplaçament o per a realitzar una reforma substancial dels locals, establiments i instal·lacions.
Article 9. Contingut de la llicència de funcionament
En la resolució de concessió de la llicència de funcionament es farà constar, en tot cas: el nom i cognoms o, si és el cas, raó social, domicili del o dels titulars, emplaçament i denominació, aforament màxim permés, horari autoritzat i activitat, d'acord amb el que disposa l'article 12, en relació amb l'epígraf 2.1.3 del catàleg annex a la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, i en el número 2 de l'article 7 d'aquest decret, sense perjuí de la inclusió de qualsevol altra dada que es considere oportú.
Article 10. Durada total del procediment
1. L'Ajuntament de Valencia està obligat a resoldre, expressament, totes les sol·licituds de llicències subjectes a l'àmbit d'aplicació d'aquest decret, presentades pels interessats assenyalats en l'article 3.
2. El termini per a resoldre i notificar sobre la llicència d'activitat serà de quaranta-cinc dies hàbils des de la data en què la sol·licitud haguera tingut entrada en qualsevol dels registres i oficines a què es refereix l'article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, d'acord amb les prescripcions d'aquest decret. Transcorregut el termini esmentat sense que s'haguera produït la notificació de la resolució expressa concedint o denegant la llicència d'activitat, l'interessat podrà entendre concedida aquesta. Aquest termini se suspendrà quan concórrega algun dels supòsits previstos l'apartat 5 de l'article 42 o en l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. El termini per a resoldre i notificar sobre la llicència de funcionament serà, com a màxim, de deu dies hàbils des del moment de la sol·licitud de la mateixa per l'interessat a l'Ajuntament, complits els tràmits establits en l'article 22 del Decret 62/2006, de 12 de maig, declarat vigent a aquests efectes. Transcorregut el termini assenyalat sense que l'Ajuntament haja resolt sobre la llicència de funcionament, el sol·licitant podrà iniciar l'activitat en règim provisional, prèvia comunicació a l'administració municipal, a qui s'acompanyarà el document acreditatiu d'haver constituït la fiança en els termes que es contenen en l'annex II d'aquest decret.
Article 11. Interdicció del canvi de titularitat
1. Donat el caràcter excepcional i extraordinari del procediment establit en el present decret per a la concessió de noves llicències, no cabrà el canvi de titularitat de les llicències de funcionament atorgades sota la seua empara. Qualsevol canvi de titularitat requerirà una nova tramitació de les llicències, d'acord, si és el cas, amb el procediment establit en aquesta norma.
2. Durant el procés de tramitació de l'expedient d'atorgament de les llicències previstes en el present decret i, en tot cas, sempre abans de la concessió formal de la llicència de funcionament, podrà subrogar-se una nova persona física o jurídica en el lloc del peticionari inicial, quan així se sol·licite de manera expressa a l'Ajuntament de Valencia.
Article 12. Horari dels espectacles, activitats o establiments
1. L'horari en què podran romandre oberts al públic els establiments a què es referix aquest decret, per a realitzar els espectacles públics i activitats recreatives regulades en aquesta disposició, serà determinat per l'Ajuntament de Valencia considerant les particulars circumstàncies que concorren en aquest esdeveniment, així com pel grau d'insonorització de l'establiment i les activitats que es pretenguen realitzar segons el projecte d'activitat presentat. L'horari concedit figurarà expressament en la resolució de concessió de la llicència de funcionament.
2. Quan s'inicie l'activitat en règim provisional a què es refereix l'article 10.3, l'horari serà l'establit amb caràcter general per a cada activitat en l'ordre de la conselleria de Governació per la qual es regulen els horaris d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
CAPÍTOL III
PROCEDIMENT PER A LA CONCESSIÓ
DE LES LLICÈNCIES
Article 13. Procediment per a la concessió de les llicències
El procediment per a la concessió de llicències d'activitat i de funcionament serà el determinat, amb caràcter general, en el capítol II del Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, que, no obstant el previst en la disposició derogatòria d'aquest decret, es declara plenament vigent, a excepció de l'annex I d'aquell, que se substituïx per l'annex I del present decret.
CAPÍTOL IV
DEL PROJECTE TÈCNIC
Article 14. Contingut mínim del projecte tècnic
D'acord amb el que disposa l'article 4 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, el projecte tècnic que s'acompanyarà a la petició de la llicència d'activitat haurà de contindre, com a mínim, els punts següents:
a) Elements de seguretat per al públic assistent, treballadors, executants i béns.
b) Condicions de solidesa de les estructures i de funcionament de les instal·lacions.
c) Condicions i garanties de les instal·lacions elèctriques en locals de pública concurrència.
d) Prevenció i protecció d'incendis i altres riscos inherents a l'activitat, facilitant l'accessibilitat dels mitjans d'auxili externs.
e) Condicions de salubritat, higiene i acústica.
f) Protecció del medi ambient urbà i natural.
g) Condicions d'accessibilitat i gaudi per a les persones discapacitades, d'acord amb el que disposa la Llei 1/1998, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, Urbanístiques i de la Comunicació.
CAPÍTOL V
RÈGIM SANCIONADOR
Article 15. Règim sancionador
Les infraccions al que disposa aquest decret seran sancionades de conformitat amb el que estableix el capítol II del títol IV de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Normes supletòries
En allò no previst en aquest decret, s'aplicaran les normes vigents en la Comunitat Valenciana en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics i la legislació d'activitats qualificades.
Segona. Continuïtat de les activitats finalitzat l'àmbit temporal de les llicències
1. Els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics a què es referix aquest decret que pretenguen continuar després de la finalització del seu àmbit temporal, que es produirà el dia 31 de desembre de l'any natural en què se celebre la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica, hauran de sol·licitar i obtindre les preceptives llicències municipals d'activitat i funcionament, d'acord amb el procediment general establit en l'article 10 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, sense perjuí de l'obtenció dels permisos i llicències que siguen pertinents. Als anteriors efectes, haurà de presentar-se un projecte nou i complir la totalitat dels tràmits establits en el procediment assenyalat.
2. Com a excepció a l'apartat anterior, les llicències atorgades a l'edifici Veles e Vents, com a instal·lació permanent i emblemàtica del Port de Valencia, tindran caràcter indefinit, una vegada finalitzat l'any natural en què se celebre la competició esportiva.
Tercera. Adhesió voluntària al Sistema Arbitral de Consum
Les empreses o entitats que obtinguen llicència d'acord amb el present decret o aquelles la llicència de les quals siga prorrogada, podran adherir-se al Sistema Arbitral de Consum, a l'efecte d'establir un règim de protecció adequat respecte als consumidors i usuaris dels servicis.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única
Queda derogat el Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat i funcionament dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics que s'instal·len en la dàrsena interior del Port de Valencia afectades per la celebració de la XXXII edició de la Copa de l'Amèrica i durant la seua celebració, excepte la regulació establida en el seu capítol II, relativa al Procediment per a la concessió de les llicències, que es declara plenament vigent, a excepció del seu annex I, d'acord amb el que disposa l'article 13 del present decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Desplegament normatiu
Es faculta el conseller competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics per a dictar les disposicions que, si és el cas, exigisca el desplegament i execució del que estableix aquest decret.
Segona. Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor el mateix dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. En tot cas, quant a les conseqüències de la pròrroga de llicències, els seus efectes es retrotrauran a l'1 de gener de 2008.
València, 30 de maig de 2008
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller de Governació,
SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ
ANNEX I
CONTINGUT MÍNIM DEL PROJECTE TÈCNIC
PER A LA PETICIÓ DE LLICÈNCIA.
1. Normes generals
Per a aconseguir una major adequació dels projectes tècnics que acompanyen a l'expedient administratiu de llicència d'activitat subjecta a aquest decret, sense perjuí de la documentació exigida per les normes d'aplicació de caràcter general, aquests hauran de contemplar la justificació del compliment de les condicions i requisits exigits en l'article 4 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, així com els continguts en el Reglament General de Policia d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives (Reial Decret 2.816/1982, de 27 d'agost), ajustant-se als punts assenyalats en el present annex, tant en les característiques generals dels locals o recintes com de les seues instal·lacions. Els anteriors extrems constaran enumerats, i haurà de garantir-se el seu compliment, justificant-ho tècnica i gràficament quan escaiga.
2. Contingut general del projecte
2.1. Objecte de l'activitat.
Es descriurà detalladament l'activitat principal, i les activitats o instal·lacions addicionals, així com les altres instal·lacions o activitats vinculades, a desenrotllar en l'establiment.
2.2. Superfícies i aforaments.
S'assenyalaran les superfícies útils de l'establiment, especificant-ne els diferents usos inclosos en l'activitat o activitats sol·licitades. A cada una d'elles se li aplicarà el valor de densitat d'ús que li corresponga, dels especificats en la normativa vigent d'aplicació (apartat 2 del Document Bàsic SI 3 del Codi Tècnic de l'Edificació), a fi de determinar l'aforament del local.
2.3. Seguretat per al públic assistent, treballadors, executants i béns i prevenció i protecció d'incendis i altres riscos inherents a l'activitat, facilitant l'accessibilitat dels mitjans d'auxili externs. Hauran de contemplar-se els aspectes següents:
2.3.1. Emplaçament i situació.
- 2.3.1.1. S'assenyalarà la ubicació del local o recinte on es pretén establir l'activitat, així com l'altura de l'edifici on s'emplaça i s'indicarà l'ample de les vies públiques circumdants o espais oberts a les que la mateixa té accés.
- 2.3.1.2. Es justificarà el compliment d'espai exterior segur d'acord amb la definició de l'annex SI A - Terminologia, del Codi Tècnic de l'Edificació.
2.3.2. Vies d'evacuació.
Es justificarà el compliment de tots els requisits exigibles especificats en la norma vigent d'aplicació (Document Bàsic SI del Codi Tècnic de l'Edificació).
- 2.3.2.1. Portes d'eixida a la via pública o espai exterior segur.
Se n'indicarà el nombre i les amplàries lliures totals disponibles, així com la mínima, en funció de l'aforament de l'establiment.
Es descriuran les seues característiques quant al sentit d'obertura dels seus fulls, disponibilitat de barres antipànic o ferramentes de seguretat, senyalització, etc.
- 2.3.2.2. Corredors, portes de pas i recorreguts d'evacuació. S'especificaran les seues amplàries lliures disponibles, sentit d'obertura dels seus fulls, resistència al foc, si és el cas, longitud i pendent màxima de les rampes, i inexistència d'obstacles en els recorreguts d'evacuació.
- 2.3.2.3. Escales.
Se'n justificarà el nombre, amplàries lliures, característiques dels trams, dimensionat d'escalons, existència de passamans, etc.
2.3.3. Protecció passiva contra incendis.
- 2.3.3.1. Sectorització. Hauran d'assenyalar-se i justificar-se els sectors existents en l'establiment.
- 2.3.3.2. Comportament davant del foc dels elements constructius i materials. Es justificaran les resistències i estabilitats al foc dels elements estructurals i de compartimentació, així com el compliment de la normativa quant a les condicions exigibles als materials.
2.3.4. Protecció activa contra incendis. Instal·lacions.
S'assenyalaran totes les instal·lacions exigibles a l'establiment per la normativa vigent i es descriuran les característiques de les previstes, indicant-ne el nombre, ubicació, etc.
2.4. Condicions i garanties de les instal·lacions elèctriques com a locals de pública concurrència.
Es detallarà el compliment del Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió, i contindrà, almenys, els documents següents:
2.4.1. Memòria descriptiva, en què s'assenyalarà el nombre de circuits de força i per a l'enllumenat ordinari i d'emergència, tipus de proteccions per als dits circuits, es descriuran les característiques de les conduccions, es justificaran els nivells lluminosos segons el tipus d'enllumenat, etc.
2.4.2. Esquema unifilar.
2.4.3. Pla de la instal·lació elèctrica, en el que quedarà grafiada la ubicació del quadre elèctric i, si és el cas, qualsevol altra font de subministrament elèctric o energètic, els blocs d'enllumenat d'emergència i de senyalització/emergència, i els diferents punts d'enllumenat i força existents, assenyalant el circuit a què pertanyen, segons l'esquema unifilar.
2.5. Condicions de salubritat, higiene i acústica.
2.5.1. Amb caràcter general, s'estarà, de forma preceptiva, a les condicions que s'establisquen en matèria de qualitat ambiental i, si és el cas, d'acord amb el que disposa la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat, de Protecció contra la Contaminació Acústica, el Reial Decret 1371/2007, de 19 d'octubre, pel qual es va aprovar el document bàsic DB-HR Protecció enfront del soroll del Codi Tècnic de l'Edificació i es modifica el Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació, i la resta de normes de desplegament.
2.5.2. Es justificarà, en tot cas, l'existència de farmaciola o infermeria, segons les exigències reglamentàries, descrivint les seues dotacions i elements que els componen.
2.5.3. Es justificarà, així mateix, el nombre d'aparells sanitaris dels servicis higiènics en funció de l'aforament de l'establiment, tenint en compte la dotació exigida per a persones amb minusvalidesa, d'acord amb el que disposa la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, i la resta de normativa d'aplicació.
2.5.4. Altures lliures. S'assenyalaran les altures lliures mínimes i mitjanes de les zones d'estada de públic del local, així com dels servicis higiènics i la resta de zones humides (vestuaris), camerinos, etc.
2.5.5. Vestíbuls. En aquells locals que ho requerisquen, se'n justificarà la superfície en funció del nombre d'espectadors.
2.5.6. Es justificarà el compliment del Reglament d'Instal·lacions Tèrmiques dels Edificis i Instal·lacions Tècniques Complementàries que el desenrotllen.
2.6. Protecció del medi ambient urbà i natural.
S'estarà, de forma preceptiva, a les condicions que s'assenyalen en matèria d'activitats qualificades i protecció del medi ambient urbà i natural.
2.7. Condicions d'accessibilitat i gaudi per a persones discapacitades, d'acord amb el que disposa la Llei 1/1998, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, Urbanístiques i de la Comunicació.
Es justificarà el compliment de les prescripcions continguda en la Llei 1/1998, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, possibilitant el gaudi real de l'espectacle o l'accés a l'activitat recreativa i als establiments públics per part de les persones discapacitades.
2.8. Pla d'emergència.
Constarà en el projecte un Pla d'Emergència, que complirà les prescripcions mínimes establides en la disposició transitòria sisena de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, així com en el que preveu el Reial Decret 393/2007, de 23 de març, pel que es regula la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicades a activitats que puguen originar situacions d'emergència, i la resta de normes d'autoprotecció en vigor.
ANNEX II
FIANCES
1. Els organitzadors o promotors dels espectacles i activitats recreatives regulats en el present decret que, complint els requisits establits en el mateix, pretenguen iniciar l'activitat en règim provisional a què es refereix el seu article 10, hauran de constituir una fiança a favor de l'Ajuntament de Valencia, per a respondre de les possibles obligacions econòmiques que pogueren derivar-se de l'organització i celebració dels mateixos i, en tot cas, del compliment de les sancions que pogueren imposar-se amb motiu de la celebració dels dits esdeveniments, segons l'aforament previsible, per les quantitats següents:
- Aforament de fins a 50 persones: 6.000 euros.
- Aforament de fins a 100 persones: 15.000 euros.
- Aforament de fins a 300 persones: 30.000 euros.
- Aforament de fins a 700 persones: 60.000 euros.
- Aforament de fins a 1.500 persones.: 120.000 euros.
- Aforament de fins a 5.000 persones: 180.000 euros.
2. Aquesta garantia haurà de ser constituïda:
a) En metàl·lic o en valors públics o privats, amb subjecció, en cada cas, a les condicions reglamentàriament establides. El metàl·lic, els valors o els certificats corresponents es depositaran en la caixa de la corporació, en la forma i amb les condicions que s'establisquen.
b) Mitjançant aval prestat, en la forma i condicions reglamentàries, per alguna de les entitats de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per a operar a Espanya, i presentat davant del corresponent Ajuntament.
c) Per contracte d'assegurança de caució, celebrat en la forma i condicions que reglamentàriament s'establisquen, amb entitat asseguradora autoritzada per a operar en el ram de caució, havent d'entregar-se el certificat del contracte a l'Ajuntament.
La quantitat refermada serà tornada als interessats:
a) En el termini d'un any, darrere de la comprovació de la no existència de denúncies fundades, reclamacions o procediments sancionadors en tràmit o sancions pendents d'execució, per l'exercici de l'activitat; o, b) A petició de l'organitzador o promotor, a qui acompanyarà declaració jurada de la no existència de denúncies o reclamacions formulades com a conseqüència de l'activitat, i prèvia comprovació per l'administració de la no existència de procediments sancionadors en tràmit.
3. L'Ajuntament podrà dispensar, mitjançant una resolució motivada, de la constitució de la fiança a què es refereix els apartats anteriors, quan es tracte d'espectacles públics i activitats recreatives organitzades o sol·licitades per les entitats que substituïsquen o succeïsquen al Consorci Valencia 2007 i America's Cup Management, SA, Sucursal a Espanya (ACM), així com pels equips participants en la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica.

linea
Mapa web