Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2018, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dóna publicitat a l'acord pel qual es modifica el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector. [2018/7679]

(DOGV núm. 8364 de 20.08.2018) Ref. Base de dades 007953/2018

RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2018, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dóna publicitat a l'acord pel qual es modifica el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector. [2018/7679]
El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació va aprovar, en la sessió celebrada el dia 10 de gener de 2017, el reglament orgànic i funcional d’aquest òrgan.
Aquest reglament va ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 18 de gener de 2017.
La Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d’àmbit autonòmic disposa en el seu articulat que determinades places de la Corporació han de ser proveïdes per personal funcionari.

D’altra banda, l’article 46 d’aquesta llei, expressament preveu la possibilitat que la Corporació dispose de personal funcionarial i, consegüentment, de llocs de treball de naturalesa funcionarial.
L’article 4.3 de la Llei 10/20102, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’ordenació i gestió de la funció pública valenciana disposa que «en qualsevol cas, la gestió dels llocs de naturalesa jurídica funcionarial, així com la del personal funcionari que els ocupa, correspondrà a la conselleria competent en matèria de funció pública. Per a la determinació de la naturalesa jurídica dels llocs de treball i a la relació jurídica del personal, s’haurà d’atendre als criteris establits en aquesta Llei i en l’Estatut bàsic de l’empleat públic».
D’altra banda, la disposició addicional vint-i-tresena de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’ordenació i gestió de la funció pública valenciana, disposa que els llocs amb rang de sotsdirecció general o servei han d’estar previstos en la norma organitzativa de l’organisme.
Per tot això, d’acord amb el que es disposa en la disposició addicional primera de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d’àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu, el Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, en la sessió celebrada el dia 30 de juliol de 2018, ha acordat modificar el Reglament orgànic i funcional d’aquest òrgan en els següents termes:


Article únic. Modificació del Reglament orgànic i funcional del Consell Rector
S’introdueix una disposició addicional segona en el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector aprovat en sessió celebrada el dia 10 de gener de 2017 i la disposició addicional única passa a ser primera.

La redacció d’aquesta disposició és la següent:

«Disposició addicional segona. Unitats funcionarials
1. Sota la dependència de la Presidència del Consell Rector existiran les següents unitats de naturalesa funcionarial:
1) Secretaria del Consell Rector, amb rang de sotsdirecció general.
2) Servei d’Organització i Secretària del Consell de la Ciutadania.

3) Servei de Fiscalització.
2. La Secretaria del Consell Rector tindrà les funcions previstes en aquest reglament.
3. Al Servei d’Organització i Secretaria del Consell de la Ciutadania, a més de les funcions previstes per al secretari o secretària en el Reglament orgànic i de funcionament del Consell de la Ciutadania, li correspon:
a) Dissenyar models d’organització corporativa.
b) Organitzar i gestionar els sistemes d’accés del personal del grup corporatiu.
c) Donar suport a la Secretaria del Consell Rector en l’exercici de les seues funcions.
d) Qualssevol altres que li assigne la Presidència del Consell Rector

4. Al Servei de Fiscalització li corresponen, en relació amb l’activitat de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, sense perjudici de les funcions atribuïdes a l’interventor o la interventora, les següents funcions:

a) Controlar internament la legalitat financera i econòmica i el grau de compliment dels objectius, així com analitzar el cost de funcionament i del rendiment de les activitats i inversions que s’establisquen en la seua normativa, en el mandat marque i en el contracte programa.

b) Exercir les funcions que corresponen a l’auditor o auditora en el Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional: verificar el bon funcionament dels sistemes i dels procediments d’execució del pressupost de l’ens, així com l’adequat equilibri i correspondència entre despeses i ingressos, verificar l’exactitud i veracitat de les dades comptables i extracomptables, verificar el compliment de les polítiques, plans, procediments i normativa que afecte l’entitat, realitzar el seguiment de l’aplicació de les mesures correctores de les incidències detectades en els treballs d’auditoria externa i el grau de compliment de les instruccions emanades de l’òrgan competent, així com emetre tota classe d’informes i propostes de millora.

En l’exercici d’aquestes funcions el Servei de Fiscalització mantindrà un caràcter independent dins de l’organització de l’ens sense perjudici de la seua dependència orgànica de la Presidència del Consell Rector.
c) Dissenyar i implantar el sistema de prevenció de delictes dels quals puguen ser responsables les persones jurídiques per a la seua aprovació pel Consell Rector. Supervisar el funcionament i compliment de model de prevenció aprovat. Informar i formar treballadors, directius i tercers sobre aquest, així com revisar-lo i actualitzar-lo. Gestionar les denúncies, anàlisi preliminar de la informació, determinació de la necessitat de recerca, instrucció de l’expedient i elaboració d’una proposta de resolució.
En l’exercici d’aquestes funcions el Servei de Fiscalització gaudirà de poders autònoms d’iniciativa i de control sense perjudici de la seua dependència orgànica de la Presidència del Consell Rector.»


DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Aquesta modificació del reglament entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Burjassot, 31 de juliol de 2018.– El president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació: Enrique Soriano Hernández.

linea
Mapa web