Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 29 d'agost de 2012, de la Conselleria de Governació, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la prova avaluadora per a l'acreditació del personal del Servici Específic d'Admissió a efectuar l'11 de desembre de 2012. [2012/8204]

(DOGV núm. 6853 de 03.09.2012) Ref. Base de dades 008363/2012

RESOLUCIÓ de 29 d'agost de 2012, de la Conselleria de Governació, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la prova avaluadora per a l'acreditació del personal del Servici Específic d'Admissió a efectuar l'11 de desembre de 2012. [2012/8204]
El dret d'admissió està regulat en l'article 33 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics (DOCV núm. 6414, de 10 de desembre). En el seu desplegament, fins que no s'opose al legalment establit, el reglament aprovat pel Decret 52/2010, de 26 de març (DOCV núm. 6236, de 30 de març), establix en el seu títol VI les previsions normatives referides a la reserva, el dret i el servici d'admissió en els espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.

En este marc, el capítol III del referit títol establix la regulació del servici d'admissió com a obligació de tots els establiments, espectacles i activitats subjectes a la normativa vigent en este àmbit. Així mateix, i en conseqüència, es preveu l'ordenació del servici específic d'admissió com un deure qualificat per a supòsits determinats. És el cas de totes les discoteques, sales de ball i sales de festes i per a pubs i karaokes d'aforament superior a 200 persones (article 142).

Per la seua banda, el capítol IV del mateix títol preveu en l'article 147 els requisits dels aspirants al dit servici. Entre estos, es troben les exigències de majoria d'edat, nacionalitat espanyola o europea o tindre permís de residència i treball i la necessitat d'una titulació acadèmica concreta.
D'un altre costat, l'apartat 4t de l'article 146 de l'esmentat reglament ha sigut objecte de nova redacció en virtut del Decret 120/2012, de 20 de juliol, del Consell. En concret, esta nova redacció establix la realització, si més no, d'una convocatòria anual per a l'obtenció de l'acreditació per a l'exercici de les funcions del servici específic d'admissió i el seu anunci exprés en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Per a participar en esta prova es requerirà la inscripció i l'abonament d'una taxa en els termes fixats en la convocatòria.
Per tot això, en virtut del que disposa l'article 33 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, del que establix el títol VI del Decret 52/2010, de 26 de març, en relació amb l'article 4 del Decret 114/2011, de 2 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Governació, oïda la Comissió d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives, en la seua reunió del dia 24 de maig de 2012, resolc:

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
1. És objecte de la present resolució la regulació de les bases i la convocatòria de la prova avaluadora per a l'obtenció del certificat individual d'acreditació del Servici Específic d'Admissió.
2. La prova avaluadora s'efectuarà el dia 11 de desembre de 2012, en convocatòria única a realitzar a les ciutats d'Alacant, Castelló i València, en el lloc i hora que s'indiquen en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva d'admesos i exclosos per a la dita prova.

3. En virtut de la present resolució, queda convocada la prova avaluadora per a l'obtenció de la certificació acreditativa de personal de servici específic d'admissió, a què es referix el present article.


Article 2. Requisits dels aspirants
1. Per a la realització de les proves del personal del servici específic d'admissió, els aspirants hauran de reunir per a la present convocatòria els requisits següents:
a) Ser major d'edat i no trobar-se incapacitat.
b) Ser espanyol o ciutadà d'algun dels països de la Unió Europea o estar en possessió de permís de residència i treball.
c) No haver sigut condemnat per delictes contra les persones o el patrimoni.
d) Estar en possessió, com a mínim, del títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o Formació Professional de grau mitjà, o equivalents a efectes acadèmics o laborals.
e) Abonar una taxa de 15,15 euros en el compte de la Generalitat en les sucursals de les entitats financeres col·laboradores, d'acord amb el que establixen els articles 47 a 50 del Reial Decret Legislatiu 1/2005, que aprova el Text Refós de la Llei de Taxes de la Generalitat (DOCV de 22 de març de 2005).
2. En el cas que l'interessat requerisca una adaptació de temps o mitjans per a efectuar la prova avaluadora amb normalitat, haurà d'indicar-ho expressament al presentar la instància de sol·licitud adjuntant un certificat mèdic justificatiu d'esta circumstància.
3. Estos requisits hauran de ser acreditats en el moment de la presentació de la instància de sol·licitud per a participar en la prova avaluadora per mitjà de presentació de la documentació original o fotocòpia compulsada.
4. La instància de sol·licitud serà facilitada gratuïtament en les direccions territorials de la Conselleria de Governació de les tres províncies (a Alacant, avinguda Rambla Méndez Núñez, núm. 41; a Castelló, carrer Major núm. 78 i a València, carrer Historiador Chabàs, núm. 2), en la Direcció General de Seguretat i Protecció Ciutadana (carrer Historiador Chabàs, núm. 2 de València) i en qualsevol de les oficines PROP.

Així mateix, la referida instància estarà accessible en la pàgina web del PROP.
5. Als efectes de l'acreditació indicada en els apartats anteriors, els aspirants hauran de presentar els documents següents:
a) Sol·licitud de l'interessat d'acord amb el model d'instància que s'inclou en l'annex I d'esta resolució. En la dita sol·licitud caldrà indicar expressament la província on l'aspirant desitge efectuar la prova avaluadora.
b) Els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de presentar fotocòpia compulsada del document que acredite la seua nacionalitat i, en cas de no pertànyer a la Unió Europea, la targeta de residència i el permís de treball en vigor. Els aspirants de nacionalitat espanyola acreditaran la seua identitat mostrant el seu DNI al funcionari competent.
c) Certificat acreditatiu que l'interessat no ha sigut condemnat per delicte contra les persones o el patrimoni.
d) Fotocòpies compulsades del títol acadèmic o resguard d'este, llibre d'escolaritat en què quede clara la identitat de l'aspirant o certificat acreditatiu del nivell d'estudis firmat per inspector d'educació o equivalent. En cas de títols estrangers, acreditació de l'homologació d'este per l'òrgan competent.
e) Exemplar per a l'Administració de l'imprés del pagament (model de la taxa 046) per a presentar-se a la prova avaluadora del servici específic d'admissió, amb certificació mecànica o firma autoritzada de l'entitat col·laboradora de l'ingrés de les quanties de les taxes.
6. El model de la taxa 046 a què es fa referència en el punt e) de l'apartat anterior podrà obtindre's en la pàgina web de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública (portal tributari), en les direccions territorials de la Conselleria de Governació o en les oficines PROP de la Generalitat.
Estaran exempts del pagament de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria especial. Així mateix, gaudiran d'una bonificació del 50% de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria general.
Els aspirants que al presentar la sol·licitud s'acullen a l'exempció o bonificació esmentades, hauran d'acreditar-ho per mitjà de còpia compulsada del títol de família nombrosa o certificat corresponent.

Article 3. Lloc de presentació de la documentació
La sol·licitud i la documentació a què es referix l'article anterior podran presentar-se en els llocs següents:
a) En el Registre de la Conselleria de Governació (planta 3a) ubicat en l'avinguda Rambla Méndez Núñez, núm. 41 d'Alacant.
b) En el Registre de l'Oficina PROP ubicada al carrer Major, núm. 78 de Castelló de la Plana.
c) En el Registre General de la Conselleria de Governació, ubicat en el carrer Historiador Chabàs, número 2 de València.
d) En les oficines PROP de la Generalitat.
e) En qualsevol dels llocs i formes establits en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, en compliment del qual les sol·licituds subscrites a l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

Article 4. Termini de presentació de la documentació
1. El termini de presentació de les sol·licituds i documentació serà d'un mes a computar des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució en el DOCV.
2. La presentació de la sol·licitud i documentació annexa per l'aspirant implica l'acceptació de les bases generals i de les particulars de la present convocatòria.

Article 5. Admissió d'aspirants
1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds la Conselleria de Governació publicarà en el DOCV i en els taulers d'anuncis del departament en les tres províncies, la resolució que aprove la llista provisional d'admesos i exclosos. Respecte a estos últims s'indicarà la causa o el motiu de la seua exclusió als efectes pertinents
2. Els aspirants que figuren com a exclosos en l'anterior resolució se'ls atorgarà un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta, a fi que aporten la documentació que esmene el defecte o defectes que haja motivat la seua exclusió, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

3. Transcorregut el termini anterior, la Direcció General de Seguretat i Protecció Ciutadana procedirà a publicar en el DOCV i en els taulers d'anuncis del departament en les tres províncies la llista definitiva d'admesos i exclosos de la convocatòria. En esta resolució s'indicarà hora i lloc en què se celebrarà la prova avaluadora. Contra la resolució que faça pública la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos podrà interposar-se el recurs administratiu corresponent en els termes de la Llei 30/1992.

Article 6. Comissió avaluadora
1. La comissió avaluadora que qualificarà esta prova serà la que es designe en la disposició addicional d'esta resolució, sent, en tot cas, imparell el seu nombre de membres.
2. El règim jurídic aplicable a la comissió avaluadora serà el que s'establix per als òrgans col·legiats en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992 i en les altres normes que li siguen d'aplicació. En tot cas, almenys un dels membres de la comissió, o el seu suplent, haurà d'estar present en els llocs on s'efectue l'examen en el dia, hora i lloc convocats. A este efecte, s'assegurarà la coordinació entre les tres províncies a través de la persona que ocupe la presidència de la comissió.

3. Sobre la percepció de dietes dels membres de la comissió caldrà ajustar-se al que disposa la normativa en vigor.
4. La persona que ocupe la presidència haurà de sol·licitar als membres de la comissió avaluadora una declaració expressa de no trobar-se en cap de les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992. Esta declaració haurà de ser també omplida, si és el cas, pels assessors especialistes i pel personal auxiliar que la comissió incorpore als seus treballs.
5. Els interessats podran promoure la recusació dels membres de la comissió quan, al seu parer, concórreguen en ells alguna de les causes previstes en la normativa vigent.
6. Amb anterioritat suficient a la iniciació de les proves, la Conselleria de Governació publicarà en el DOCV una resolució per la qual es nomenen els nous membres de la comissió que hagen de substituir els qui hagueren perdut la seua condició per alguna de les causes previstes en el present article.
7. En tot allò no previst en estes bases generals, la comissió queda autoritzada per a resoldre qualsevol dubte o circumstància que es puga plantejar i adoptar els acords que garantisquen el bon orde de la convocatòria.
8. Si la comissió avaluadora, en qualsevol moment del procés, tinguera coneixement o dubtes fundats que algun dels aspirants incomplix un o més dels requisits exigits en la convocatòria, podrà requerir-li els documents acreditatius del seu compliment. En el cas que no queden acreditats, la comissió, amb audiència prèvia a l'interessat, haurà d'emetre proposta motivada de la seua exclusió del procediment dirigida a la Conselleria de Governació i comunicar-li, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a la prova avaluadora. Contra esta resolució d'exclusió podrà interposar-se recurs administratiu en els termes de la Llei 30/1992.


Article 7. Contingut de les proves
1. Els aspirants que prestarà el servici específic d'admissió hauran de superar les proves de contingut teoricopràctic a què es referix el Decret 52/2010, de 26 de març, del Consell. Les matèries objecte d'examen seran les previstes en l'annex II.III del referit decret d'acord amb la normativa reguladora d'estes que estiga en vigor.
2. L'examen consistirà en una prova teoricopràctica tipus test i en una prova psicotècnica. El test tindrà tres respostes possibles de les quals només una serà la correcta. Les contestacions en blanc no es computaran. Les respostes errònies no suposaran penalització.
3. El temps per a les dos proves de l'examen serà com a mínim de 2 hores i com a màxim de 3 hores. Les dos proves es realitzaran en la mateixa sessió.

Article 8. Desenrotllament de les proves
1. Una vegada determinada la llista definitiva d'admesos i, convocats estos el dia i hora assenyalats en la resolució en què aquella s'anuncie, la seua distribució en les aules tindrà lloc per rigorós orde alfabètic segons l'organització prevista.
2. Els aspirants que no compareguen el dia i hora de l'examen seran exclosos. Així mateix, no s'admetrà cap aspirant quan comparega en el lloc on se celebre la prova avaluadora una vegada esta haja començat. A este efecte s'entendrà que la prova ha començat quan les portes de les aules, una vegada cridats els aspirants, ja es troben tancades.

3. Els aspirants hauran d'acudir a la realització de les proves proveïts del DNI original o passaport. Durant les proves, els membres de la Comissió avaluadora podran requerir als aspirants que acrediten la seua identitat en qualsevol moment.

Article 9. Qualificació de les proves
Cada una de les dos proves de l'exercici es qualificarà per separat amb la qualificació «d'apte» o «no apte». Per a aconseguir el certificat haurà d'obtindre's la qualificació «d'apte» en les dos proves.

Article 10. Llista d'aspirants declarats aptes
1. Finalitzades les proves i acabada la correcció dels exàmens, la comissió farà pública i elevarà a la Conselleria de Governació la relació d'aspirants declarats aptes als efectes del que disposen els articles 149 i 150 del Decret 52/2010, de 26 de març.
2. La publicació de la llista d'aspirants qualificats com a aptes s'efectuarà en els taulers d'anuncis de la Conselleria de Governació de les tres províncies, així com en qualsevol altre lloc que la comissió considere convenient per a la seua millor difusió entre els interessats.

3. La resolució en què s'aprove la llista definitiva a què es referix el present article es publicarà, així mateix, en el DOCV.
4. Els aspirants declarats com a no aptes podran interposar l'oportú recurs d'acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.
El llistat definitiu es publicarà en el DOCV i en els taulers d'anuncis de les direccions territorials de la Conselleria de Governació.


Article 11. Acreditació dels aspirants que hagen superat la prova avaluadora
1. Els aspirants que hagen superat la prova a què es referix la present resolució obtindran de la direcció general competent de la Conselleria de Governació una certificació individual d'acreditació per a l'exercici de les funcions pròpies del servici específic d'admissió.
2. La referida certificació serà emesa i posada a disposició per la Conselleria de Governació en el termini màxim de dos mesos als aspirants que hagen sigut declarats aptes. En este sentit, els interessats que hagen aprovat la prova avaluadora podran exigir l'entrega de la dita certificació una vegada transcorregut el termini indicat.

Article 12. Comunicació d'incidències
A fi d'atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que puguen plantejar-se en relació amb estes proves, els interessats podran dirigir-se al president o secretari de la comissió avaluadora als efectes de la seua consideració per esta. La comissió resoldrà en el termini més breu possible.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Composició de la comissió avaluadora
Titulars:
Presidència: Juan Carlos Valderrama Zurián. Subdirector de Seguretat i Formació de la Conselleria de Governació.
Secretaria: Fernando Castellano Martí. Cap del Servici d'Espectacles de la Conselleria de Governació.
Vocals:
- Mercedes Igualada Portalés. Directora territorial de la Conselleria de Governació a València.
- Araceli Martínez Márquez. Directora territorial de la Conselleria de Governació a Alacant.
- Susana Fernández Santana. Directora territorial de la Conselleria de Governació a Castelló.
- Milagros Pastor Jiménez. Psicòloga de l'IVASPE. Conselleria de Governació.
- Rafael Moratal Margarit. Facultatiu metge. SAMU. Conselleria de Sanitat.

Suplents:
Presidència: Adoración de Rufino Ramón. Secretària general administrativa de la Conselleria de Governació.
Secretaria: Juan José Falaguera Aguilar. Cap de Secció de Gestió Administrativa del Servici d'Espectacles de la Conselleria de Governació.
Vocals:
- Vicente Barberá Puig. Cap de Secció d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives de la Direcció Territorial de la Conselleria de Governació de València.
- Miquel Rovira Esteller, Cap de Secció d'Interior de la Direcció Territorial de la Conselleria de Governació de Castelló.
- María Pilar Ferriols Gimeno. Tècnic d'Administració General de la Direcció Territorial de la Conselleria de Governació a Alacant.
- Ángeles Navarro Gosálbez. Cap de Servici de Formació en Seguretat i Emergències de la Conselleria de Governació.
- Ana Murie Roig. Facultatiu metge. SAMU. Conselleria de Sanitat.

València, 29 d'agost de 2012.- El conseller de Governació: Serafín Castellano Gómez.

linea
Mapa web