Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 86/2013, de 20 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen determinats aspectes de l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu a la Comunitat Valenciana. [2013/9182]

(DOGV núm. 7117 de 24.09.2013) Ref. Base de dades 008772/2013

ORDE 86/2013, de 20 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen determinats aspectes de l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu a la Comunitat Valenciana. [2013/9182]
PREÀMBUL

La Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional, establix en l’article 10 que correspon a l’Administració General de l’Estat determinar els títols i els certificats de professionalitat que constituiran les ofertes de Formació Professional referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, disposa en l’article 39.3 que la Formació Professional en el sistema educatiu comprén els mòduls professionals associats a qualificacions professionals de nivell 1 inclosos en els programes de qualificació professional inicial, la superació dels quals permet l’obtenció de certificats de professionalitat de nivell 1, i els cicles formatius de grau mitjà i grau superior, amb una organització modular, de duració variable i continguts teoricopràctics adequats als diversos camps professionals.

La Llei Orgànica d’Educació establix en l’apartat 6 de l’article 39 que el Govern, prèvia consulta a les comunitats autònomes, establirà les titulacions corresponents als estudis de Formació Professional, així com els aspectes bàsics del currículum de cada una d’estes. En desplegament d’esta previsió, el Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, va establir l’ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu.
La promulgació de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’Economia Sostenible, i de la Llei Orgànica 4/2011, d’11 de març, complementària de la Llei d’Economia Sostenible, per la qual es modifiquen les lleis orgàniques 5/2002, de les Qualificacions i de la Formació Professional, 2/2006, d’Educació, i 6/1985, d’1 de juliol, del Poder judicial, ha introduït un conjunt de canvis legislatius en matèria de formació professional, que, junt amb l’experiència des de la publicació del Reial Decret 1538/2006 i la necessitat d’adaptació de la Formació Professional a les exigències del context socioproductiu, han motivat la promulgació del Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’establix l’ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, que constituïx el nou marc d’ordenació de la Formació Professional reglada.

Esta orde té com a objecte regular determinats aspectes de l’organització acadèmica dels cicles formatius que han pogut veure’s modificats per l’adaptació a la normativa vigent.
En virtut d’allò que s’ha exposat anteriorment, vista la proposta del director general de Formació Professional i Ensenyances de Règim Especial, de 15 de maig de 2013, amb un informe previ del Consell Valencià de la Formació Professional i en exercici de les competències que em conferix l’article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 190/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.


ORDENE

Article únic. Modificació normativa
1. Es modifica l’Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’accés, l’admissió i matrícula per a l’alumnat que curse ensenyances de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional en règim presencial en modalitat completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyances concertades, i semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana en els aspectes següents:

a) Es modifica l’apartat 2.3.1 de l’article 5.
b) Es modifica l’article 20.
c) Es modifica l’apartat 2 de l’article 23.
La redacció dels preceptes anteriors serà l’establida en l’annex I de la present orde.
2. Es modifica l’Orde 79/2010, de 27 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’avaluació de l’alumnat dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, en els articles i apartats següents:

a) Es modifica l’apartat 7 de l’article 13.
b) S’afig el paràgraf f a l’apartat 1 de l’article 16.
c) Es modifiquen els apartats 2 i 3 de l’article 18.
d) S’afig un apartat 3 a l’article 20.
e) S’afig un annex XVIII. Sol·licitud de convalidació d’estudis a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.
La nova redacció de les disposicions anteriors serà la indicada en l’annex II d’esta orde.
3. Es modifica l’Orde de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’oferta parcial de les ensenyances dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana i s’establix el procediment d’admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats, en els aspectes següents:
a) Es modifica l’article 4.
La redacció del precepte anterior serà l’establida en l’annex III de la present orde.


DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Incidència en les dotacions de gasto
La implementació i posterior desplegament d’esta orde no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a esta conselleria, i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d’un rang inferior que s’oposen al que disposa esta orde.


DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor l’endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Comunitat Valenciana.

València, 20 de setembre de 2013

La consellera d’Educació, Cultura i Esport,
MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET


ANNEX I

Modificacions de l’Orde 33/2011, de 18 de maig,
de la Conselleria d’Educació

1. Es modifica l’apartat 2.3.1 de l’article 5, que queda redactat com seguix:
«2.3.1. Podran accedir als cicles formatius de grau superior sense reunir el requisit mencionat en l’apartat 2.1 els sol·licitants que hagen aprovat en qualsevol convocatòria la prova d’accés als cicles formatius de grau superior prevista en el punt 3.c de l’article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig. En tot cas, l’opció de la prova superada haurà de permetre l’accés al cicle formatiu per al qual se sol·licita l’admissió. Per a accedir per esta via es requerirà tindre 19 anys complits l’any natural de realització de la prova o 18 anys si s’acredita estar en possessió d’un títol de tècnic relacionat amb la família professional a què es vullga accedir».
2. Es modifica l’article 20, de manera que la nova redacció quedarà expressada de la manera següent:
«Els centres educatius que tinguen autoritzat este règim i modalitat d’ensenyança oferiran per a cada curs escolar i per a cada un dels mòduls que componen el cicle formatiu 45 places, de les quals es descomptaran les previstes per als repetidors en cada mòdul professional. La relació de vacants de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància es publicarà en els annexos VII-a i VII-b. Les places escolars de l’alumnat que no supere un determinat mòdul quan es mantinga el cicle i curs en el centre, es detrauran per a determinar les vacants oferides».
3. Es modifica l’apartat 2 de l’article 23, amb la redacció següent:

«2. Admissió
L’aplicació informàtica prevista en l’article 10 realitzarà el procediment d’adjudicació provisional de places tenint en compte el següent:

2.1. En aquells centres on hi haja suficients places disponibles per a atendre totes les sol·licituds presentades, seran admesos tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en esta orde.

2.2. Quan en els centres no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en esta orde, caldrà ajustar-se a l’orde de preferència següent:
a) En primer lloc aquelles presentades per sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretenga ser admés, en règim semipresencial o a distància, algun o alguns mòduls del mateix cicle al qual es desitja accedir ordenats pel nombre d’hores superades en el mencionat curs.
b) En segon lloc aquelles sol·licituds que reunisquen els requisits d’accés a què es referix l’article 5, ordenades pels criteris següents:

b.1) Tindran prioritat els residents a la Comunitat Valenciana, la qual cosa s’acreditarà per mitjà d’algun dels documents següents: DNI o permís de residència, o certificat d’empadronament.
b.2) Els sol·licitants residents a la Comunitat Valenciana s’ordenaran segons els criteris de prioritat previstos en l’article 6.
b.3) Dins de cada grup, en cas d’empat, tindran prioritat els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desempleat. Si persistix l’empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar les ensenyances previstes en esta orde es resoldrà ordenant els sol·licitants per orde alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l’article 6.1.5.
b.4) Una vegada adjudicades les places als residents, les vacants es destinaran als no residents a la Comunitat Valenciana, que s’ordenaran segons els criteris de prioritat previstos en l’article 6. Dins de cada grup, en cas d’empat, tindran prioritat en l’adjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desempleat. Si persistix l’empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar les ensenyances previstes en esta orde es resoldrà ordenant als sol·licitants per orde alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l’article 6.1.5».


ANNEX II

Modificacions de l’Orde 79/2010, de 27 d’agost,
de la Conselleria d’Educació

1. Es modifica l’apartat 7 de l’article 13, que quedarà expressat de la manera següent:
«7. A més de la qualificació numèrica dels mòduls professionals, en els documents d’avaluació podrà consignar-se, segons corresponga en cada cas, alguna de les expressions o abreviatures següents:
a) Apte/a o no apte/a: (AP) o (NA) Només s’aplicarà al mòdul professional de Formació en Centres de Treball.
b) Exempció: (EX)
c) Convalidació: (CO amb la qualificació de 5)
d) Renúncia a la convocatòria: (RC)
e) No avaluat o avaluada: (NA)
f) Incompatible: (IC)
g) Aprovat amb anterioritat: (AA amb la qualificació numèrica obtinguda): En el cas que l’alumnat haja superat un mòdul en qualsevol altre cicle formatiu, se li mantindrà la qualificació que hi ha obtingut, sempre que tinga idèntic codi i denominació, i sense que això en supose la convalidació».
2. S’afig el paràgraf f a l’apartat 1 de l’article 16, amb la redacció següent:
«f) Proposta de l’equip educatiu de no-presentació a la convocatòria extraordinària».
3. Es modifiquen els apartats 2 i 3 de l’article 18, que queden redactats com seguix:
«2. Els qui hagen superat el mòdul professional de Formació i Orientació Laboral o el mòdul professional d’Empresa i Iniciativa Emprenedora en qualsevol dels cicles formatius corresponents als títols establits a l’empara de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, tindran convalidats estos mòduls en qualsevol altre cicle formatiu establit a l’empara de la mateixa llei».
«3. Els mòduls professionals de títols de la Llei 1/1990, excepte el de Formació en Centres de Treball, que figuren com a convalidats en l’annex dels títols elaborats a l’empara de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, podran convalidar-se pel corresponent mòdul professional que aparega en este annex, amb independència del títol de Formació Professional a què pertanguen».
4. S’afig un apartat 3 a l’article 20, expressat com s’indica a continuació:
«3. Per a la resta de convalidacions no previstes en l’apartat anterior se seguirà el procediment següent:
3.1. Durant el primer mes del curs acadèmic, l’alumnat presentarà en l’institut d’Educació Secundària o centre integrat públic de Formació Professional on figure el seu expedient acadèmic la sol·licitud de convalidació, segons el model de l’annex XVIII.
3.2. A la documentació justificativa de la sol·licitud que aporte l’alumnat, la direcció del centre educatiu afegirà una certificació relativa a la seua matriculació en el cicle formatiu per al qual sol·licita la convalidació i, en el termini d’un mes, haurà de remetre la sol·licitud i restant documentació a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.
3.3. La secretaria del centre vetlarà perquè no es tramiten en la mateixa instància sol·licituds de convalidació de mòduls professionals la resolució de les qual competisca a diferents òrgans o administracions».
5. S’afig un ANNEX XVIII. Sol·licitud de convalidació d’estudis a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.


ANNEX III

Modificacions de l’Orde 27 de juny de 2008,
de la Conselleria d’Educació

1. Es modifica l’article 4, la nova redacció del qual serà la següent:
«Article 4. Requisits d’accés
Sense perjuí dels requisits d’accés establits en l’Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’accés, l’admissió i matrícula per a l’alumnat que curse ensenyances de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional en règim presencial en modalitat completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyances concertades, i semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana, podrà accedir a l’oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l’alumnat amb experiència laboral que, sense reunir estos requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l’admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si és el cas, posterior obtenció d’un títol de Formació Professional, haurà d’acreditar en tot cas els requisits d’accés establits en els apartats 1, 2 i 3 de l’article 5 de l’esmentada norma.

Requisits específics per a l’opció A):
A l’alumnat interessat a cursar esta opció d’oferta parcial únicament se li podrà oferir mòduls professionals inclosos en els títols i associats a unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.
Sense perjuí de l’aplicació general de la normativa d’admissió de l’alumnat en les ensenyances de Formació Professional, en l’accés a esta oferta parcial d’ensenyances dels cicles formatius es donarà prioritat als treballadors pertanyents a col·lectius desfavorits en l’accés a l’ocupació.
Requisits específics per a l’opció B):
1. Els alumnes que desitgen cursar mòduls professionals no associats a unitats de competència integrants de cicles formatius hauran de complir algun dels requisits d’accés a la Formació Professional establits en l’Orde 33/2011, de 18 de maig.
2. L’alumnat que desitge cursar mòduls inclosos en els títols i associats a unitats de competència del Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, no necessita acreditar els requisits d’accés.»

linea
Mapa web