Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 6/2012, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el règim de funcionament intern de la Central de Compres de la Generalitat. [2012/9234]

(DOGV núm. 6878 de 08.10.2012) Ref. Base de dades 009223/2012

ORDE 6/2012, de 21 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regula el règim de funcionament intern de la Central de Compres de la Generalitat. [2012/9234]
PREÀMBUL

Per Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, es distribuïxen competències en matèria de contractació centralitzada en l'àmbit de l'administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i els ens del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, i es crea la Central de Compres de la Generalitat. L'article 10, apartat 4 de l'esmentat Decret establix respecte al funcionament de la Central de Compres de la Generalitat que esta s'ajustarà a les normes que regixen amb caràcter general l'organització i el funcionament dels òrgans col·legiats, segons el que disposa la Llei 30/1992,de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, si bé deixa a la mateixa Central de Compres la possibilitat d'elaboració del seu Reglament d'Organització i Funcionament.

En esta línia, resulta imprescindible desenrotllar alguns aspectes que es consideren primordials, quant al funcionament dels òrgans de la Central de Compres, les substitucions i suplències dels seus membres, la periodicitat de les reunions, les convocatòries, el mecanisme d'adopció de decisions, així com la possibilitat de la creació de grups de treball per matèries específiques i la presència d'observadors en esta.

En virtut de les facultats conferides pel Decret 119/2011, de 9 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració pública, i per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la Central de Compres de la Generalitat,

ORDENE

Article 1. Organització
L'estructura organitzativa de la Central de Compres de la Generalitat s'instrumenta a través de dos òrgans l'actuació dels quals es desenrotlla de forma coordinada :el Servici de Compres de la Generalitat, adscrit a la Subsecretaria de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i la Central de Compres, com a òrgan col·legiat interdepartamental.


Article 2. Servici de Compres de la Generalitat
1. El Servici de Compres de la Generalitat es configura com una unitat administrativa de suport a la gestió de la Central de Compres i com a òrgan que du a terme les seues decisions.
2. Les funcions del Servici de Compres de la Generalitat es troben determinades en l'article 9, apartat 2, del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es crea la Central de Compres de la Generalitat.

Article 3. La Central de Compres
La Central de Compres, com a òrgan col·legiat interdepartamental adscrit a la Conselleria amb competències en matèria d'hisenda, assumix les atribucions determinades en l'article 10, apartat 3, del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es crea la Central de Compres de la Generalitat.

Article 4. Substitucions i suplències de la Central de Compres de la Generalitat
1. Les persones integrants de la Central de Compres de la Generalitat podran suplir-se d'acord amb les regles següents:
a) Els que exercixen la presidència, la vicepresidència i les vocalies en cas d'absència, malaltia i en general quan concórrega qualsevol causa justificada, seran substituïts en les seues funcions per les persones a favor de les quals s'haja efectuat la corresponent delegació, de conformitat amb allò que disposa l'article 10, apartat 2, del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es crea la Central de Compres de la Generalitat.
b) Si qui exercix la vicepresidència haguera fet ús de la delegació, la persona delegada no podrà substituir a qui exercix la presidència.

c) La secretària, podrà delegar en el cap o el cap de secció del Servici de Compres de la Generalitat.

Article 5. Funcionament de la Central de Compres
1. La Central de Compres es reunirà en sessió ordinària amb caràcter quadrimestral, i en sessió extraordinària quan ho acorde per iniciativa pròpia la persona que exercisca la presidència o quan ho sol·licite, almenys, un terç dels seus membres.
2. Les convocatòries les efectuarà la secretària de la Central de Compres per orde de la presidència amb una antelació de 48 hores, com a mínim, i en estes haurà de figurar l'orde del dia. A estos efectes, la secretària podrà utilitzar sistemes informàtics o telemàtics per a l'enviament de la documentació necessària en cada cas.
3. Per a la vàlida constitució de la Central de Compres, als efectes de realització de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà la presència de qui exercisca la Presidència i la Secretaria, o si és el cas els que els substituïsquen, i la de la mitat, almenys, de les seus vocals, entre els quals hauran de figurar, necessàriament, les persones que representen a la Intervenció General i a l'Advocacia de la Generalitat.
4. Si no s'aconseguira quòrum, es podrà fixar que n'hi haurà prou amb l'assistència de la tercera part dels membres de la Central de Compres, entre els quals s'hauran de trobar les persones indicades en l'apartat anterior com de necessària presència.

5. De cada sessió que es realitze, s'alçarà la corresponent acta, que anirà necessàriament subscrita per la persona que exercisca la Presidència i la Secretaria de la Central de Compres, i que s'aprovarà en la sessió immediatament següent, per la qual cosa es remetrà amb antelació suficient als membres per a la seua constància i estudi.
6. Les sessions començaran amb l'aprovació, si és el cas, de l'acta de la sessió anterior, i continuaran amb la prelació d'assumptes establits en l'orde del dia, sense que puga alterar-se esta excepte acord unànime dels presents.
7. No podrà ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figure en l'orde del dia, llevat que estiguen presents tots els membres de l'òrgan col·legiat i siga declarada la urgència de l'assumpte pel vot favorable de la majoria.
8. Els acords seran adoptats per majoria de vots dels presents.

9. En cas d'empat en alguna votació, s'obrirà un nou debat sobre el tema en qüestió i es realitzarà una segona votació. Si persistira l'empat, serà dirimit pel vot de qualitat de qui exercite la presidència.

10. Les votacions es realitzaran a mà alçada, llevat que algun dels membres de la Central de Compres sol·licite que siguen nominals o secretes, acordant-ho així la presidència si la dita sol·licitud és protegida, almenys, per un terç dels assistents.
11. Quan així s'interesse per algun membre, es farà constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seua abstenció o el sentit del seu vot favorable, la qual cosa es reflectirà de forma succinta i concreta.
12. Si algun membre volguera que constara en acta la transcripció íntegra de la seua intervenció o proposta o l'explicació del seu sentit de vot, o formular un vot particular, haurà d'aportar-la per escrit en l'acte, o en un termini màxim de dos dies hàbils des de la realització de la sessió.

Article 6. Composició de la Central de Compres quan es constituïsca en mesa de contractació
1. Quan la Central de Compres de la Generalitat actue com a mesa de contractació en els procediments de contractació centralitzada de subministraments i servicis, estarà formada pels següents membres, prèvia delegació efectuada pels corresponents titulars:
a) Presidència: El funcionari o funcionària de l'administració de la Generalitat, amb rang almenys de direcció de servici, en qui delegue la seua representació la persona titular de la subsecretària de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda.
b) Vocals:
1r. Un representant de l'Advocacia General de la Generalitat
2n. Un representant de la Intervenció Delegada en la conselleria amb competències en matèria d'hisenda.
3r. Quatre funcionaris o funcionàries de l'administració de la Generalitat, amb rang, almenys, de direcció de servici, d'entre els vocals a qui es referix l'article 10.2.c).1º del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es crea la Central de Compres de la Generalitat, de les conselleries amb major volum de contractació pública, especialment en la matèria objecte del contracte, de conformitat amb les dades de la memòria anual contingudes en el Registre de Contractes.

4t. Un funcionari o funcionària de la Secretaria Autonòmica amb competències en matèria del sector públic empresarial o, si és el cas, de la Corporació Pública Empresarial Valenciana.
c) Secretària: exercirà les dites funcions, amb veu i sense vot, la persona titular del Servici de Compres de la Generalitat
2. Quan es considere necessari per l'especificitat del contracte, es podrà constituir una comissió tècnica, amb els membres determinats en l'article 10, apartat 2, del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell, pel qual es crea la Central de Compres de la Generalitat, amb la finalitat d'elaborar els plecs tècnics i la posterior avaluació de les ofertes presentades.
3. Els actes administratius dictats per la Central de Compres, constituïda en mesa de contractació, quan els membres titulars d'esta hagen efectuat la delegació a què es referix l'apartat primer d'este article, indicaran expressament que s'adopten per delegació, i s'entendran dictats per l'òrgan delegatori.

Article 7. Funcionament de la Central de Compres de la Generalitat quan es constituïsca en mesa de contractació
1. Quan la Central de Compres de la Generalitat es constituïsca en mesa de contractació, el seu funcionament es regirà atenent el que disposa el Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, així com al que establix el Reial Decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenrotlla parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic o en la normativa en vigor que sobre la matèria substituïsca a la indicada.
2. Les convocatòries les efectuarà la secretària per orde de la presidència amb una antelació de 48 hores, com a mínim, i en estes haurà de figurar l'orde del dia. A estos efectes, la secretària podrà utilitzar sistemes informàtics per a l'enviament de la documentació necessària en cada cas.

Article 8. Periodicitat dels nomenaments
Tots els membres de la Central de Compres de la Generalitat exerciran el seu càrrec amb caràcter indefinit. Qualsevol canvi respecte d'això haurà de ser comunicat amb antelació suficient a la secretària de la Central de Compres, la qual donarà compte en la pròxima sessió que es realitze.

Article 9. Observadors en la Central de Compres de la Generalitat
Els vocals i suplents de la Central de Compres que no pertanguen a les comissions tècniques que puguen crear-se, podran assistir amb caràcter d'observadors amb veu però sense vot, a qualsevol sessió ordinària o extraordinària d'aquelles, informant prèviament la secretària de la seua intenció.

Article 10. Grups de Treball
1. Per a l'estudi i anàlisi de matèries concretes, la Central de Compres de la Generalitat podrà anomenar un o més Grups de Treball. Les persones que conformen els grups de treball, entre les quals haurà de figurar la secretària de la Central de Compres, seran designades per la mateixa Central d'entre els seus membres, els quals podran delegar la seua representació d'acord amb el que establix l'article 10.2 del Decret 16/2012, de 20 de gener, del Consell.
2. Els membres elaboraran un informe sobre el tema encomanat, que serà elevat al ple.
3. Una vegada conclòs el treball encomanat, els grups quedaran dissolts.


Article 11. Tècnics i assessors
1. A les sessions de la Central de Compres, podrà acordar-se per qui exercite la presidència, quan els assumptes a debat ho facen necessari o convenient, l'assistència de personal funcionari, personal tècnic o d'especialistes en la matèria que es tracte, als efectes que informen i assessoren la Central de Compres de la Generalitat. Estes persones tindran veu però no vot. Per a la realització de les sessions i l'adopció d'acords també es podrà demanar informes o dictàmens tècnics d'altres comissions i òrgans.
2. La secretària de la Central de Compres demanarà, de l'entitat de qui depenga la persona l'assistència de la qual es requerisca, l'oportuna autorització.

Article 12. Adaptació a les modificacions en l'administració de la Generalitat Valenciana
Els canvis en l'estructura orgànica de l'administració de la Generalitat, es reflectiran en la constitució de la Central de Compres de la Generalitat. La secretària adoptarà les mesures necessàries amb esta finalitat.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Absència de costos econòmics
La implementació i posterior desenrotllament d'esta orde no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació actes d'execució derivats de la present orde

Es faculta la Central de Compres de la Generalitat per a dictar les instruccions i adoptar les mesures que es consideren oportunes per al desplegament i aplicació del que disposa la present orde.

Segona. Entrada en vigor
La present orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 21 de setembre de 2012

El conseller d'Hisenda i Administració Pública,
JOSÉ MANUEL VELA BARGUES

linea
Mapa web